Zwitserse stream deed het gewoon, gelijk naar overgeschakeld toen de ES UK stream bleef hangen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:38 schreef ItaloDancer het volgende:
En net na de finish doet de stream het weer!
naja heeft toch wel een punt (dacht dat hij het specifiek over de afdaling had). Als je 4 man in de top 7 heb mag je er best 1 op proberen te offeren om de koers harder te makenquote:
Ja, dat is leuk als je als rittenkapende ploeg deze ronde rijdt. Rabobank moet deze ronde willen winnen en heeft niet geprobeerd om dat voor elkaar te krijgen tegen een Wiggins die er toch echt niet heel supersterk uitzag. Dat vind ik uitermate zwak en laf.quote:
Altijd makkelijk praten vanaf de bank, misschien konden ze gewoon niet. En niemand kon wegkomen op die laatste klim, het tempo lag te hoog, dat kon je ook zien.quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:40 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, dat is leuk als je als rittenkapende ploeg deze ronde rijdt. Rabobank moet deze ronde willen winnen en heeft niet geprobeerd om dat voor elkaar te krijgen tegen een Wiggins die er toch echt niet heel supersterk uitzag. Dat vind ik uitermate zwak en laf.
Volgens mij waren de Rabo's zelf bergop ook niet sterk genoeg om aan te vallen. Die actie in de afdaling was wel wat vreemd, zeker omdat Sanchez daar voorin leek te zitten.. Maar goed, ze hebben nog steeds een (kleine, dat wel) kans om de ronde te winnen morgen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:40 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, dat is leuk als je als rittenkapende ploeg deze ronde rijdt. Rabobank moet deze ronde willen winnen en heeft niet geprobeerd om dat voor elkaar te krijgen tegen een Wiggins die er toch echt niet heel supersterk uitzag. Dat vind ik uitermate zwak en laf.
ten Dam heeft nog een tijd op kop gereden vandaagquote:Op zaterdag 28 april 2012 17:40 schreef franklop het volgende:
[..]
naja heeft toch wel een punt (dacht dat hij het specifiek over de afdaling had). Als je 4 man in de top 7 heb mag je er best 1 op proberen te offeren om de koers harder te maken
Opgenomen met een cameraquote:Op zaterdag 28 april 2012 18:32 schreef Drassss het volgende:
Iemand de beelden van de ronde van Turkije ( de laatste kilometer )?
Wat ouwerwets zeg dingen opnemen met een cameraquote:Op zaterdag 28 april 2012 18:40 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Opgenomen met een cameramaar het is beeld!
Niet wachten op de laatste klim? In zo'n luxesituatie kan je je veroorloven om 1 of zelfs 2 renners van ver te laten aanvallen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Altijd makkelijk praten vanaf de bank, misschien konden ze gewoon niet. En niemand kon wegkomen op die laatste klim, het tempo lag te hoog, dat kon je ook zien.
Uiteindelijk heeft Rabo 2 etappes gewonnen, de leiderstrui in handen en 4 man in de top van het klassement. Wat wil je dan nog meer?
Wat een commentator.quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:40 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
die regiequote:Op zaterdag 28 april 2012 18:40 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Die commentator klinkt alsof hij flink wat geld had ingezet op Keissequote:Op zaterdag 28 april 2012 18:40 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ik vind het ook mooi, in dit geval is het enthousiasme terecht.quote:Op zondag 29 april 2012 09:34 schreef DeeBee het volgende:
Die regie is wel epic fail, lekker moment om weg te gaan bij die actie...
Dat commentaar is toch heerlijk?!Dat enthousiasme van die Britten is gewoon mooi vind ik!
Ze hebben 3 maanden er over gedaan om 3 zeges te behalen en nu pakken ze er 5 in één weekquote:Op zondag 29 april 2012 14:42 schreef Felagund het volgende:
Theo Bos wint overigens de slotrit, leuk weekje voor Rabo zo.
Dank uquote:Op zondag 29 april 2012 15:48 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Vanaf 16:00
http://sports-livez.com/channel/ch-3.php
Vanaf 18.10 wel een samenvatting van de tijdrit.quote:WIELRENNEN
Erik Breukink over het voorseizoen
WIELRENNEN
Reportage over David Millar
Ik weet niet of hij wel een stapje heeft gezet. Overwinningen in dit soort wedstrijdjes pakte hij al eerder. Het is nu zaak er idd bij te zitten in grotere wedstrijden.quote:Op zondag 29 april 2012 15:52 schreef vivelafete het volgende:
Bos lijkt dus wel een stapje te hebben gezet tov vorig jaar, of zou het puur door de betere lead-outs komen?
Het zou mooi zijn als hij ook de stap kan maken naar het winnen van grote(re) wedstrijden, maar ik vrees dat dat wat te hoog gegrepen is voor Bos.
Hij kan het wel maar 't moet allemaal een beetje op zijn plaats vallen voor hem. Winnen is niet zo gemakkelijk. Toch kan hij ons wel verrassen.quote:Op zondag 29 april 2012 16:05 schreef marcodej het volgende:
Ik weet niet of hij wel een stapje heeft gezet. Overwinningen in dit soort wedstrijdjes pakte hij al eerder. Het is nu zaak er idd bij te zitten in grotere wedstrijden.
Kan misschien een voordeel opleveren voor Rabo.quote:Op zondag 29 april 2012 16:22 schreef ItaloDancer het volgende:
Wiggins en LLS op een gewone fiets, Clement bv wel op een tijdritfiets.
Ah en Wiggins nu met een probleem aan z'n fiets.
Leek meer een kettingprobleem.quote:
Slecht teken lijkt me dan.quote:Op zondag 29 april 2012 16:27 schreef ItaloDancer het volgende:
Talansky 1s langzamer dan Porte bij tussenpunt, daar moet Kelderman al voorbij zijn, maar heb geen tijd gezien.
British Eurosport.quote:
ja na 4 km snelste tijd op dat momentquote:Op zondag 29 april 2012 16:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zaten ze niet te lullen dat die zo'n snelle eerste tussentijd had, die Mollema?
In een klim heb je weinig aan tijdritgear.quote:Op zondag 29 april 2012 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
Heleboel zonder tijdrithelmen en een enkeling zonder tijdrijstuur. Waarom kiezen ze daarvoor? Geldgebrek?
Ze klimmen.quote:Op zondag 29 april 2012 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
Heleboel zonder tijdrithelmen en een enkeling zonder tijdrijstuur. Waarom kiezen ze daarvoor? Geldgebrek?
quote:Op zondag 29 april 2012 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je moet het maar doen, een week waarin je 5 ritten wint, toch laten eindigen als een flop.
Dat soort natuurlijk aanleg tot floppen heeft niet iedereen, kan je ook niet leren. Heb je gewoon.
Ach ja het is altijd nog beter dan niets laten zien. Maar Rabo niet best inderdaadquote:Op zondag 29 april 2012 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je moet het maar doen, een week waarin je 5 ritten wint, toch laten eindigen als een flop.
Dat soort natuurlijk aanleg tot floppen heeft niet iedereen, kan je ook niet leren. Heb je gewoon.
Tijdrit was het belangrijkste in deze ronde, rest van de ritten waren er steeds 30+ man bij elkaar.quote:
Tijdrit gaat ook het belangrijkste zijn in de Tour.quote:Op zondag 29 april 2012 16:41 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Tijdrit was het belangerijkste in deze ronde, rest van de ritten waren er steeds 30+ man bij elkaar.
Wat een gelulquote:Op zondag 29 april 2012 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als je een hele week quasi domineert, met z'n vieren op een handvol seconden in de top 10 (top 7 zelfs) staat en er vrijwel niets mee doet om alles op de tijdrit te zetten, dan is een collectieve dreun in de tijdrit niet meteen iets waarvan je denkt "Zo, dat hebben we tactisch sterk uitgespeeld".quote:
quote:Op zondag 29 april 2012 16:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wat een gelul
Beetje zuur dat OPQS vooralsnog geen klimdoping heeft gevonden?
Dit.quote:Op zondag 29 april 2012 16:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als je een hele week quasi domineert, met z'n vieren op een handvol seconden in de top 10 (top 7 zelfs) staat en er vrijwel niets mee doet om alles op de tijdrit te zetten, dan is een collectieve dreun in de tijdrit niet meteen iets waarvan je denkt "Zo, dat hebben we tactisch sterk uitgespeeld".
Net alsof Rabobank het gisteren anders heeft kunnen spelen.quote:Op zondag 29 april 2012 16:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als je een hele week quasi domineert, met z'n vieren op een handvol seconden in de top 10 (top 7 zelfs) staat en er vrijwel niets mee doet om alles op de tijdrit te zetten, dan is een collectieve dreun in de tijdrit niet meteen iets waarvan je denkt "Zo, dat hebben we tactisch sterk uitgespeeld".
Niks kinderachtigs aan. Rabo heeft alles op ritzeges en de tijdrit gezet, en geweigerd de numerieke meerderheid uit te buiten, en daarmee het klassement verspeeld. Dan ben je gewoon niet goed bezig.quote:
welke numerieke meerderheid? Heb je gisteren een andere rit gezien dan ik? Ze zaten met nog 40 man in een peloton, waar Sky domineerde qua tempo...quote:Op zondag 29 april 2012 16:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
Niks kinderachtigs aan. Rabo heeft alles op ritzeges en de tijdrit gezet, en geweigerd de numerieke meerderheid uit te buiten, en daarmee het klassement verspeeld. Dan ben je gewoon niet goed bezig.
Oke jij weet het beter.quote:Op zondag 29 april 2012 16:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
Niks kinderachtigs aan. Rabo heeft alles op ritzeges en de tijdrit gezet, en geweigerd de numerieke meerderheid uit te buiten, en daarmee het klassement verspeeld. Dan ben je gewoon niet goed bezig.
Ze stonden al langer met een hoop bovenaan. Dat er weinig opties waren op de slotklim in de laatste rit in lijn, betekent niet dat er een hele ronde geen mogelijkheden waren.quote:Op zondag 29 april 2012 16:48 schreef Blik het volgende:
[..]
welke numerieke meerderheid? Heb je gisteren een andere rit gezien dan ik? Ze zaten met nog 40 man in een peloton, waar Sky domineerde qua tempo...
Die groep had op zijn minst, op zijn minst uitgedund kunnen worden zodat niet iedereen die een beetje kan tijdrijden op het gemak kon meerijden.quote:Op zondag 29 april 2012 16:48 schreef Blik het volgende:
[..]
welke numerieke meerderheid? Heb je gisteren een andere rit gezien dan ik? Ze zaten met nog 40 man in een peloton, waar Sky domineerde qua tempo...
Daarvoor zaten er 75 man op een handvol seconde van elkaar.quote:Op zondag 29 april 2012 16:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze stonden al langer met een hoop bovenaan. Dat er weinig opties waren op de slotklim in de laatste rit in lijn, betekent niet dat er een hele ronde geen mogelijkheden waren.
Ze zaten voor gisteren met 68 man op een minuuut van Wigginsquote:Op zondag 29 april 2012 16:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze stonden al langer met een hoop bovenaan. Dat er weinig opties waren op de slotklim in de laatste rit in lijn, betekent niet dat er een hele ronde geen mogelijkheden waren.
amenquote:Op zondag 29 april 2012 16:55 schreef Van_Poppel het volgende:
Gewoon op waarde geklopt...niets aan te doen.
De Molk heeft zelf aangegeven doodmoe te zijn dus die heeft gewoon rust nodig.quote:Op zondag 29 april 2012 16:51 schreef Drebbelman het volgende:
Rabo heeft in de winter veel aan de tijdrit gesleuteld, als voorbereiding op de tour... en Mollema liet in Baskenland ook wel wat veelbelovends zien, maar nu lijkt het weer ver te zoeken.
Dit is erger dan het gefaal van rabo.quote:Op zondag 29 april 2012 16:56 schreef Drebbelman het volgende:
Het is toch jammer als een koers als Romandië zo bepaald wordt door de tijdrit.. dat verwacht je bij een eneco tour, maar hier hadden ze toch best een serieuze bergrit met finish bergop mogen heben.
Ben ik met je eens, de verschillen zijn wel erg groot. Tijdrit op het vlakke 16 km zou beter op zijn plaats geweest zijn.quote:Op zondag 29 april 2012 16:56 schreef Drebbelman het volgende:
Het is toch jammer als een koers als Romandië zo bepaald wordt door de tijdrit.. dat verwacht je bij een eneco tour, maar hier hadden ze toch best een serieuze bergrit met finish bergop mogen heben.
Dan was het helemaal een rondje van niets geweestquote:Op zondag 29 april 2012 17:00 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, de verschillen zijn wel erg groot. Tijdrit op het vlakke 16 km zou beter op zijn plaats geweest zijn.
Ik ben het met je eens dat Rabo wel wat vaker het heft in eigen handen mag nemen (vond ik bv ook in de Amstel) en vandaag in de tijdrit was het niet om over naar huis te schrijven, maar ik denk dat het in deze ronde gewoon niet selectief genoeg was om daadwerkelijk (grote) verschillen te maken. Deze rondjes zijn gewoon perfect voor Wiggins.quote:Op zondag 29 april 2012 16:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mollema heeft een redelijk goed drieLuik gereden, kan me voorstellen dat hij nu niet meer op zijn best is.quote:Op zondag 29 april 2012 16:57 schreef Mani89 het volgende:
[..]
De Molk heeft zelf aangegeven doodmoe te zijn dus die heeft gewoon rust nodig.
In de Amstel konden ze dat misschien wel willen (hoewel ze vooraf specifiek aangaven de touwtjes niet in handen te zullen nemen), maar daar hadden ze simpelweg het team niet voor.quote:Op zondag 29 april 2012 17:03 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat Rabo wel wat vaker het heft in eigen handen mag nemen (vond ik bv ook in de Amstel) en vandaag in de tijdrit was het niet om over naar huis te schrijven, maar ik denk dat het in deze ronde gewoon niet selectief genoeg was om daadwerkelijk (grote) verschillen te maken.
Rabo heeft simpelweg nergens het team echt voor.quote:Op zondag 29 april 2012 17:09 schreef Gillingham het volgende:
[..]
In de Amstel konden ze dat misschien wel willen (hoewel ze vooraf specifiek aangaven de touwtjes niet in handen te zullen nemen), maar daar hadden ze simpelweg het team niet voor.
In een normale tijdrit waren een aantal renners nog veel verder naar huis gereden. In Nederland zijn er in ieder geval weinig tot geen renners te vinden die in een vlakke tijdrit van meer dan een half uur echt potten kunnen breken. Zo heel soms een uitschieter daargelaten.quote:
Van Vliet had het over Terpstraquote:Op zondag 29 april 2012 21:30 schreef Tricycle het volgende:
Welke tijdrijders zullen naar de OS gaan? Hebben twee plekken toch ? Westra? Gesink? Mollema? Clement? Dekker?
Daarom zie ik Clement inderdaad niet starten. Westra is al zeker van de OS-tijdrit, dacht ik. De andere kan dan Boom of Terpstra worden ja.quote:Op zondag 29 april 2012 21:31 schreef Chiappucci het volgende:
Westra en Clement lijken me degenen die hoge ogen kunnen gooien. Maar die moeten dan dus ook sowieso mee naar de wegwedstrijd. Dus kan zijn dat Boom wordt verkozen.
Bobby Julich was ook zon held in kleinere rittenkoersenquote:Op zondag 29 april 2012 22:53 schreef Leatherface het volgende:
Wiggins is wel een beetje de koning van de kortere rittenkoersen aan het worden.
Vorig jaar won ie de Dauphiné, dit jaar Parijs-Nice en Romandië.
Een paar jaar geleden won Klöden veel rittenkoersen van dit kaliber en ook Contador, Evans en Vinokourov hebben er aardig wat, nu is Wiggins bezig met het bouwen van een aardig palmares op dit vlak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |