lipjes | dinsdag 24 april 2012 @ 18:13 |
![]() Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. ![]() Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ![]() ![]() • Honda CBR600F '94 - (dribbel79) • Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje) • Kawasaki Z750 '04 - (Gawaine) • Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier) • Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK) • Suzuki GS500e- (Cocktailprikker) • Suzuki GSF600 Bandit '99 - (Roderick2085) • Suzuki GSX750F '05 - (bwt) • Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (Stinkie) • Yamaha XJ600 '91 - (Geerd) • Yamaha XJ600s '92 - (Knuffelslet) • Yamaha SZR660 - (-XX-) • Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-) • Kawasaki ZX12 Fighter - (Bunnybeater) • Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (Cageon) ... update ![]() ![]() ![]() ![]() Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen. ![]() Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar z�ker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken. ![]() Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland. ![]() Dit varieert. Soms al 2 � 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog. ![]() Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. ![]() Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's. ![]() Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. ![]() Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden. ![]() Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden ![]() ![]() Ja dat mag. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor. Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een week lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen. ![]() • Alles van nul tot ?2.500,00 • Occasions • Speurders • Marktplaats • Duitse motoren op Mobile.de • Duitse motoren op Scout24 • BPM-Calculator • Tarieven snelheidsovertredingen Onderdelen, kleding & aftermarket parts • RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment • Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires. • Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment • Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment ------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!) • Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires • Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires • Superpole uitlaten • Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires! • Vortex - bloedmooie goodies voor je motor! • Evotech - bloedmooie goodies voor je motor! • Motorolie te koop • Ontwerp je eigen TankPad • Ontwerp je eigen motorpak Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970 • Bikez Motorreparatie • Motorcycle repair • Vele Motor gebruiks/service handleidingen Motorfietsen voor grote mensen • Klik! Motorfilmpjes!! • Duc and WSBK movies, manuals and more. Disclaimer: Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico ![]() Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is. ![]() | |
lipjes | dinsdag 24 april 2012 @ 18:14 |
ik kon niks beters verzinnen ![]() | |
Yreal | dinsdag 24 april 2012 @ 18:28 |
in de rest van europa wel | |
Sounddragon | dinsdag 24 april 2012 @ 18:43 |
Moet ze dan niet vóór die tijd gelaagd zijn? Dan probeer je dat toch effe? ![]() | |
lipjes | dinsdag 24 april 2012 @ 18:49 |
Ja maar hier niet ![]() Dat haalt ze ook wel. | |
Sounddragon | dinsdag 24 april 2012 @ 18:51 |
Je hebt er vertrouwen in ![]() Het blijft toch een beetje een circus waarmee je een beetje mazzel moet hebben, zeker met de praktijkexamens. | |
Vinniiee | dinsdag 24 april 2012 @ 19:39 |
Dat is nou net het probleem. Ik kan het nergens vinden ![]() Ik snap dat trouwens niet van dat iedereen zegt dat praktijkexamens zo lang duren met aanvraag. Vorig jaar beide examens aangevraagd en binnen 2 weken had ik een examen ![]() | |
thenxero | dinsdag 24 april 2012 @ 19:49 |
Is wat mij betreft zeker een circus ja. Eerste keer had ik naar mijn eigen smaak een prima ritje gereden, maar meneer vond het niet vlot genoeg. Tweede keer ging ik wat harder en vloog ik een keer bijna uit de bocht maar toen was ik wel geslaagd ![]() | |
Dekatria | dinsdag 24 april 2012 @ 19:51 |
Sowieso zijn ze bij je eerste examen altijd wat strenger. Hangt echt van je examinator af vaak of je het dan meteen binnensleept. | |
Sounddragon | dinsdag 24 april 2012 @ 20:06 |
Route66 niet? staat bij mij gewoon in de shop hoor, grattishj ![]() | |
Vinniiee | dinsdag 24 april 2012 @ 20:08 |
Haha dat bedoelde ik niet ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 24 april 2012 @ 20:08 |
Ik ben voor ál mijn rijexamens in één keer geslaagd, behalve de eerste keer theorie, daarbij had ik de eerste keer 1 foutje te veel (niet echt geleerd, 2e keer ook niet trouwens ![]() Als je gewoon foutloos rijdt, dan kunnen ze je gewoon niet laten zakken ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 24 april 2012 @ 20:10 |
Ah ok, dat weet ik ook niet, ik gebruik gewoon de Google navi als ik hem nodig heb.. werkt perfect.. geen idee of je die garmin routes in Gmaps kunt gooien, dan heb je hetzelfde ![]() | |
Anne | dinsdag 24 april 2012 @ 20:10 |
![]() | |
BazzieK | dinsdag 24 april 2012 @ 20:10 |
![]() | |
Paxlie | dinsdag 24 april 2012 @ 20:11 |
Auto in 1x geslaagd. Motor had ik eerste griep, had totaal geen controle meer over die motor zo ziek was ik, ook niet gehaald dus ![]() Tweede keer met vlag en wimpel geslaagd. | |
Anne | dinsdag 24 april 2012 @ 20:12 |
Overigens moet ik zeggen dat ik denk dat ik mijn AVD-examen heb gehaald, omdat mijn rijinstructeur een tweetal dagen voor dat examen is overleden en de examinator dat sneu vond voor mij en de rijschool.. Zo'n geweldig ritje was het namelijk niet volgens de examinator (teveel putjes en ik ging bijna op mijn bakkes in een bochtje waar wat grind lag; dat soort dingetjes). | |
Tankiej | dinsdag 24 april 2012 @ 20:13 |
Ik ga ook even proberen met Route66 op mn android mobiel ![]() | |
Den_Haag | dinsdag 24 april 2012 @ 20:14 |
Regeltjes ![]()
| |
lipjes | dinsdag 24 april 2012 @ 20:16 |
Tuurlijk heb ik dat. Ik verwacht natuurlijk wel van haar dat ze in 1 keer slaagt ![]() | |
Paxlie | dinsdag 24 april 2012 @ 20:17 |
Je zal de examinator wel versierd hebben ![]()
| |
Vinniiee | dinsdag 24 april 2012 @ 20:18 |
Google Navigatie werkt prima, maar als ik een ritje wil rijden voor een meeting (bijvoorbeeld), dan is het handig als ik die route gewoon in kan laden. Voor zover ik weet kun je geen routes inladen, in Maps wel, maar in Navigatie niet/. | |
Vinniiee | dinsdag 24 april 2012 @ 20:20 |
Oke succes. Het werkt wel handig die VIA optie, maar ik kan nergens een opslaan-functie vinden ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 24 april 2012 @ 20:21 |
Ze leest hier niet mee zeker? ![]() | |
lipjes | dinsdag 24 april 2012 @ 20:30 |
Geen idee ![]() | |
lipjes | dinsdag 24 april 2012 @ 20:31 |
Toen ik op voor examen moest had ik er eerst nog 1 voor mij, die reed met 2 examinatoren om de 1 of andere reden. Die was toen gezakt, voornamelijk op de volgafstand. Ik kreeg ook die opmerking maar omdat ik voor de rest een prima rit reed was ik toen wel geslaagd | |
Anne | dinsdag 24 april 2012 @ 20:47 |
Als in bumperkleven, of? | |
lipjes | dinsdag 24 april 2012 @ 20:51 |
Nee, gewoon iets te kort erop en nog een opmerking over een auto met aanhanger die water verloor, waarom ik er niet langs ging voor de veiligheid (was +/- 2 graden en had die nacht gevroren) zei dat ik dat niet deed omdat de auto + aanhanger al 135 reed waar 130 was toegestaan. | |
bwt | woensdag 25 april 2012 @ 08:35 |
Flits foto's in duitsland zijn toch vrijwel altijd van voren??? | |
Den_Haag | woensdag 25 april 2012 @ 08:48 |
Deze was met de leasesloep. ![]() | |
Tankiej | woensdag 25 april 2012 @ 08:57 |
Waar zie jij een VIA optie.. ![]() | |
stinkie | woensdag 25 april 2012 @ 09:19 |
Te hard? Je krijgt er 3, voor en zijkant en kenteken. Geen zorgen, evt zojuist opgepikte Oost-Eurepese dames worden onherkenbaar gemaakt ![]() Ik moest binnen 2 maanden wat gegevens opsturen. Dat heb ik op de laatste dag gedaan en aangezien dat via de leasemij liep dus te laar in DL. Dus zijn ze daar te laat om iets te doen en vervalt het ding gewoon | |
Den_Haag | woensdag 25 april 2012 @ 09:23 |
Gok dat ze voor deze best vasthoudend zullen zijn
| |
Yreal | woensdag 25 april 2012 @ 09:38 |
In de A12 bij voorburg zitten putdeksels ![]() ![]() http://maps.google.nl/?ll(...)bp=11,330.4,,1,24.44 | |
Tankiej | woensdag 25 april 2012 @ 10:25 |
Mooi rechts van het midden, op de vlucht-/spitsstrook. Daar heb je als motorrijder toch geen last van? Als die strook open is, is het druk lijkt me. Dan rij je tussen de twee meest linkerbanen door. Voor de rest heb je weinig te zoeken op die strook, tenzij je pech hebt ![]() | |
Sounddragon | woensdag 25 april 2012 @ 11:27 |
Het is me toch wat ![]() | |
lipjes | woensdag 25 april 2012 @ 12:14 |
En de nieuwe motor is er! Alleen een beetje jammer van de harde wind, heb je best last van met 180 op de snelweg ![]() | |
bwt | woensdag 25 april 2012 @ 12:36 |
Met kuip heb je daar niet al te veel last van hoor. | |
Sounddragon | woensdag 25 april 2012 @ 12:56 |
pic's! | |
lipjes | woensdag 25 april 2012 @ 13:26 |
Bij de zijwind wel hoor, vooral op het open stuk waar ik net op reed ![]() Die zal ik bij mijn volgende rookpauze eens maken! | |
theKiD | woensdag 25 april 2012 @ 14:07 |
Gelukkig liggen die alleen maar daar en is de rest van NL, putdeksel-vrij ![]() | |
Dekatria | woensdag 25 april 2012 @ 15:49 |
Daar rij ik elke dag, nooit last van gehad. | |
lipjes | woensdag 25 april 2012 @ 17:13 |
Afgeleverd met een nieuwe voorband, vrijwel nieuwe achterband, volle tank en voor zover ik kan zien ook een gloednieuwe ketting! En hij lijkt roze op die foto's (klote lichtinval) maar is toch echt zuiver rood! ![]() ![]() | |
Dekatria | woensdag 25 april 2012 @ 17:26 |
Kan je handen schudden met HeetBoven, die heeft eenzelfde ![]() | |
Sounddragon | woensdag 25 april 2012 @ 17:41 |
Mooi rood isnie lelijk ![]() Veel plezier ermee ![]() | |
lipjes | woensdag 25 april 2012 @ 18:01 |
Danku ^^ hij stond er ook in het geel, maar vond hem in het rood mooier ![]() | |
densmee | woensdag 25 april 2012 @ 18:07 |
mooie motor, morgen de ketting klinken en dan kan ik weer rijden met mijn cbr 750, hij staat wel te koop overigens. want ik heb vandaag een suzuki gsf1200 bij de motorzaak zien staan ![]() | |
Vinniiee | woensdag 25 april 2012 @ 19:34 |
Eerst een eindpunt selecteren, dan laten berekenen. Als je dan ergens in de kaart tikt, dan krijg je dat adres/weg te zien, druk je nog een keer op en dan optie 'Rijden via'. Zo kun je meerdere punten selecteren, alleen hij slaat de routes niet op ![]() | |
ArnosL | donderdag 26 april 2012 @ 00:16 |
Vanavond liet een vriend van me weten dat ie motorrijden ook wel gaaf vind, waarop ik hem heb uitgenodigd om een keer een ritje mee te gaan. Dat gaat dus in de meivakantie een keer gebeuren. Alleen zal dat de eerste keer zijn dat ik met iemand achterop ga rijden, dus ik vraag me af of jullie nog tips daarvoor hebben. Zelf had ik al bedacht dat de topkoffer achterop wel handig kan zijn, omdat ie zich misschien een keer niet goed vast houdt op een onbewaakt moment en daarnaast misschien een sjorband om m'n middel ofzo. Goede (ongebruikte) motosafe oordoppen en overige motorkleding hebben we hier thuis wel voor hem, dus dat zal geen probleem voor hem worden. [ Bericht 0% gewijzigd door ArnosL op 26-04-2012 00:32:01 ] | |
Yreal | donderdag 26 april 2012 @ 01:04 |
Gewoon goed vast laten houden en rustig schakelen. Ik zeg altijd, doe maar alsof je me heel lief vindt. Zelf gewoon rustig aan doen. Zolang je duo stil zit merk je vanzelf hoe het gaat. | |
whY... | donderdag 26 april 2012 @ 01:20 |
Wat ik altijd zeg: mee leunen in de bocht, hoe eng het ook lijkt. Doe je dit niet dan gaan we samen rechtdoor. (dat is ook een keer bijna gebeurd) Ik zou hem niet vastzetten aan je motor! Tips voor hem, lekker klemmen met de knieën en eventueel jou middel vasthouden of de daarvoor bestemde handvatten/bagage-vatten. Tips voor jou, rustig optrekken en doorschakelen wellicht met remmen rekening houden met je toegenomen gewicht en rustig inzetten. Grote kans dat je helmen misschien elkaar aantikken maar dat geeft wel wat fun. Bij bochten even aanvoelen of hij echt mee beweegt. Ik had er laatst één mee en dan moest ik zelf bijna tegensturen want we gingen al voordat ik zelf moest sturen ![]() ![]() Topkoffer zou ik zelf niet doen, oordoppen kan helpen en het liefst een fluorescerend hesje aan voor de passagier. Zelf doe ik dat áltijd met kinderen achterop en met volwassenen als ze dat zelf willen behalve op de snelweg dan wil ik gewoon dat ze dat dragen. Veiligheid voor alles, er sneuvelen genoeg motorrijders elke dag. Ben je ook verzekerd voor een mee-rijder? Dat kan ook wel fijn zijn natuurlijk. Geniet ervan! Duo-rijden is best leuk! ![]() | |
Yreal | donderdag 26 april 2012 @ 01:27 |
Duo rijden is waardeloos als je een beetje sportieve motor hebt.. | |
Sounddragon | donderdag 26 april 2012 @ 01:38 |
TIP: ga vooraf een keertje een uurtje rijden voordat je de 'hele' dag met iemand achterop gaat rondsjouwen, dan weten jullie allebei waar je aan toe bent. Van een goede achteropzitter heb je geen last, maar je hebt ze erbij die het nooit leren, en tevens word je er allebei best moe van na een tijdje. Zeker op een wat sporievere fiets is het niet echt een pretje ![]() | |
ArnosL | donderdag 26 april 2012 @ 01:45 |
Ik heb een Yamaha Diversion 600, die is niet bepaald sportief in ieder geval. Mee leunen in de bocht weet ie zelf gelukkig al wel van het scooter rijden, dus dat scheelt al wel iets. Rustig aan doe ik sowieso wel, want het is de eerste keer dat ik met een duo rijd, dus dat zal wel wennen zijn. Ik heb hem beloofd dat we een paar keer aardig door trekken, want dat vind hij wel gaaf. Die toerentallen haalt ie met de auto niet namelijk ![]() Waarom zou je een topkoffer niet aanraden? Omdat de duo zich dan misschien wat minder goed vast houdt ofzo? Oordoppen is wel noodzakelijk, net als in iedere andere helm. Geen enkele helm dempt het geluid goed genoeg om geen gehoorbeschadiging op te lopen namelijk. Verzekerd voor een mee-rijder ben ik niet volgens mij. Dat is ook wel handig inderdaad. Het is waarschijnlijk maar een paar uurtjes toeren met om het uur pauze ofzo, maar het is natuurlijk altijd handig om even weer in de gaten te hebben hoe je motor precies aan voelt. | |
whY... | donderdag 26 april 2012 @ 01:54 |
Ik heb ook een div 600! Dat rijdt prima met zijn 2en. Hij kan zich toch aan de handvatten beet houden? Lijkt mij relaxter meer ruimte ook. Oordoppen is zeker prima! maar na 1 keer ben je niet gelijk doof hoor. Gewoon lekker gaan rijden! (met oordoppen want je gaat meerdere uren zie ik net) Haha met de sportmotor en duo heb ik wel eens beknelde ballen gehad :x dat doet helse pijn. Voor de chicks had ik het wel over maar dan moest echt rustig remmen om niet jankend op die bike te zitten. | |
lipjes | donderdag 26 april 2012 @ 01:57 |
Grote tip, ga zeker de eerste keer eerst even een stukje rustig in de buurt rijden. Toen mijn vriendin voor het eerst achterop ging moest ik even goed wennen dat die bochten dan ineens wel wat vervelender gaan (GSX 400 E) zal bij de huidige ook wel weer even wennen worden ![]() | |
ArnosL | donderdag 26 april 2012 @ 02:00 |
Met rijles kon ik geen oordoppen in en na 50 km snelweg heb ik er toch een piep aan m'n oren aan over gehouden. Niet echt fijn, dus ik pas wel op nu. Aan de handvatten vasthouden lijkt me niet echt fijn als er na een gewenningsperiode hard opgetrokken en afgeremd wordt. Ik rijd nog wel eens mee met m'n broer en z'n vrienden die op racers rijden namelijk ![]() ![]() Dank, rijden zal eerst wel erg rustig gaan ![]() | |
lipjes | donderdag 26 april 2012 @ 12:51 |
Wel aardig wat wind vandaag, vrij vervelend moet ik zeggen.... | |
Anne | donderdag 26 april 2012 @ 13:07 |
Ik vind een topkoffer achter mijn rug altijd wel fijn, behalve als SD drempels/bulten/shizzle pakt. Dan is dat wat minder ![]() | |
Paxlie | donderdag 26 april 2012 @ 13:11 |
Schijnveiligheid ![]() Dat fluoriserende hesje is aan hevige discussies onderhevig. | |
Sounddragon | donderdag 26 april 2012 @ 14:01 |
Eensch, en met een beetje pech gaat onze bemoeizieke overheid het ooit nog eens verplicht stellen ook ![]() | |
whY... | donderdag 26 april 2012 @ 14:12 |
Ik had tot een uur een geleden een Yamaha 600 div... uhm ik ben aangereden echt WTF ![]() ![]() ![]() | |
Mirgeam | donderdag 26 april 2012 @ 14:14 |
![]() | |
Paxlie | donderdag 26 april 2012 @ 14:15 |
Wow, wat bizar matig.
| |
Sounddragon | donderdag 26 april 2012 @ 14:24 |
Godver, da's kut zeg.. ik heb op precies zo'n zelfde manier mijn vorige Twin afgeschreven ![]() Heb je je wel goed laten checken? politie erbij geweest enzo? | |
Sounddragon | donderdag 26 april 2012 @ 14:25 |
Oeh, die spoiler is wel een beetje onder de gordel ![]()
| |
whY... | donderdag 26 april 2012 @ 14:26 |
Hahaha Nee hoor Paxlie ik ben van de humor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() edit: Politie en ambulance! Ze maken alleen geen proces verbaal op omdat ik geen uiterlijk letsel heb, dan hebben ze nog niet in mijn broek gekeken... De tank heeft er gewoon een deuk van, stalen ballen zullen we maar zeggen ![]() | |
Anne | donderdag 26 april 2012 @ 14:26 |
Ehm, je bent toch verzekerd ![]() | |
Paxlie | donderdag 26 april 2012 @ 14:26 |
Lijikt me niet dat het jouw schuld is? Dus kost het wat tijd, maar je geld krijgt je terug, het meeste dan. | |
Sounddragon | donderdag 26 april 2012 @ 14:27 |
Volgens mij heb je voorlopig recht op vervangend vervoer. Neem contact op met je verzekering. | |
whY... | donderdag 26 april 2012 @ 14:29 |
Bij vervangend vervoer moet ik zelf 25% betalen dus het zal een weekje ov ofzo worden. Tuurlijk krijg ik geld van de verzekering maar daar kan ik de komende weken niet van rijden. | |
Anne | donderdag 26 april 2012 @ 14:30 |
Ja, voor 1 of 2 dagen. Daarna mag je zelf (voor een groot gedeelte, of helemaal) gaan dokken. | |
Sounddragon | donderdag 26 april 2012 @ 14:30 |
Die 25% kun je achteraf claimen bij de tegenpartij als ik me niet vergis.. vandaar mijn advies om even te overleggen met je verzekering ![]() | |
Anne | donderdag 26 april 2012 @ 14:30 |
Soms gaat dat best vlot hoor ![]() | |
Sounddragon | donderdag 26 april 2012 @ 14:31 |
Bij mij was het een 1,2,3tje, kon niet beter, ik had foto's, politieverklaringen alles, en het duurde gewoon een paar maanden ![]() | |
whY... | donderdag 26 april 2012 @ 14:33 |
We wachten het even af, ik heb morgen een date dus dat wordt geen ballen of fozen denk ik. Is er nog goed nieuws? Ik vind die hesjes trouwens wel altijd opvallen dus wat is er op tegen? | |
Anne | donderdag 26 april 2012 @ 14:37 |
Principe sowieso. Omdat automobilisten te lui zijn om uit hun doppen te kijken, moet je zo'n lelijk fluorescerend hesje dat pijn doet aan je ogen aan ![]() | |
Paxlie | donderdag 26 april 2012 @ 14:38 |
De automobilisten zien je er niet beter door. Het grootste probleem wat ze hebben is dat ze niet kunnen inschatten hoe hard je rijdt en hoever achter hun doordat je te smal bent. | |
Sounddragon | donderdag 26 april 2012 @ 14:38 |
Die date kun je wel omzetten in een avondje voorzichtig op de bank zitten, dan kan je ze je lekker vertroetelen, want morgen kun je niet meer op- of neer gok ik zomaar ![]() Hesje is een keuze die je zelf maakt. Blikkers roepen meestal standaard "Ik had je niet gezien!" helaas ligt dat in de regel niet aan het feit dat jij onzichtbaar bent, maar dat men kijkt zonder te zien. Da's ongeveer één van de oudste discussies in motorland, en tevens hét verweer van de motorlobby tegen het verplicht stellen van die dingen. | |
whY... | donderdag 26 april 2012 @ 14:39 |
Het is inderdaad afschuwelijk lelijk ![]() | |
Sounddragon | donderdag 26 april 2012 @ 14:41 |
Ik zou sowieso niet zo snel een kind achterop meenemen. Kinderen vervoer je in een auto. | |
Anne | donderdag 26 april 2012 @ 14:41 |
Ik ging als kind altijd voor op de motor en niet achterop ![]() | |
Paxlie | donderdag 26 april 2012 @ 14:42 |
Ik mocht pas vanaf mijn 16e achterop voor een ritje. Daarvoor was het stapvoets door de wijk heen. | |
Yreal | donderdag 26 april 2012 @ 14:44 |
Rip divje. Je hebt recht op de volledige schade vergoed, niet genoeg nemen met het standaard protecol. Zet er een jurist op, anders kan ik dat ook nog wel voor je doen. | |
Sounddragon | donderdag 26 april 2012 @ 14:44 |
Zoiets idd, misschien zou 14 ook nog wel kunnen, maar jonger wil ik ze niet achterop hebben. Volgens mij kost dat sowieso een godsvermogen aan motorpakken, want die klerelijers groeien om de haverklap uit hun kleding natuurlijk ![]() | |
Paxlie | donderdag 26 april 2012 @ 14:45 |
Geleend van de buurman ![]() | |
Paxlie | donderdag 26 april 2012 @ 14:47 |
Dan krijg je dit soort middeleeuws werk.![]() Ik zit achterop de Silverwing (voorste) | |
whY... | donderdag 26 april 2012 @ 14:50 |
Zitten bij mij pas als ze 14 zijn achterop (broertje en zusje) en de rest altijd 18+ Bij mijn broertje en zusje ook eerst in de buurt aangevoeld of ze sterk en goed reageerde. Sowieso defensief rijden nog meer afstand en rustig aan rijden. | |
Sounddragon | donderdag 26 april 2012 @ 14:54 |
Back to the 80's ![]() Ik vind het nogal een verantwoording hoor, maargoed, ik neem aan dat je weet wat je doet. Het gevaar zit hem zoals je nu ondervonden hebt, helaas meestal bij anderen ![]() | |
whY... | donderdag 26 april 2012 @ 15:04 |
Jup, met iemand achterop had ik misschien niet op die linkerbaan gereden. Je rijdt toch even anders wanneer je iemand achterop hebt. Ik weet inderdaad wat ik doe, alleen anderen niet altijd. Mijn zusje was laatst mee met een toer dan vind ik het goed, dan rijdt je in het midden van de groep. Het is met duo niet een vervoersmiddel ofzo, ik ga niet voor de lol risico lopen met iemand achterop. Kinderen horen in een auto. 18+ ligt bij mij wel anders, dan vind ik het gewoon leuk en let je goed op. Je zorgt ervoor dat je alle tijd hebt om te komen waar je wilt en voor een veilige rit. Alles wat je eigenlijk altijd al doet natuurlijk maar het is wat lastig verwoorden. | |
stinkie | donderdag 26 april 2012 @ 15:13 |
Bij mij werd wel verbaal opgemaakt. En ik heb me lekker in de ambulance naar ziekenhuis laten rijden. Alles claimen. Jouw verzekering dekt mss niet alles, maar de rest kun je tegenpartij voor aansprakeliik stellen. Ik kreeg uiteindelijk alles vergoed. Aanschafprijs motor en alle kleding. | |
whY... | donderdag 26 april 2012 @ 15:19 |
Ik zal eens kijken of dat lukt, want dit is alleen al aan verloren uren een kapitaal aan geld. Heb je nog tips? edit: oja, ze maken geen verbaal op door nieuwe regels want ik heb niks gebroken dus niet ernstig genoeg ofzo... edit edit: ze hebben we een kenmerk gemaakt en getuigen verklaringen | |
Sounddragon | donderdag 26 april 2012 @ 15:22 |
Heb je rechtsbijstand? die kunnen je precies vertellen war je wel- en niet kunt claimen en wat je daar voor nodig hebt ![]() En zo niet; heb je het aanbod van Yreal nog ![]() Heb je btw zelf nog de tegenwoordigheid van geest gehad om een paar piccies te schieten van de situatie? Dat kan voor de verzekering een hoop dingen veel makkelijker maken. [ Bericht 16% gewijzigd door Sounddragon op 26-04-2012 15:36:32 ] | |
whY... | donderdag 26 april 2012 @ 15:25 |
Ik heb een paar piccies, alleen geen rechtsbijstand geloof ik. ![]() | |
lipjes | donderdag 26 april 2012 @ 15:26 |
Erg zonde whY... Hoop wel dat je alles terugkrijgt. Tevens rijd ik zelf overdag ook zonder hesje, echter 's avonds als ik de snelweg opmoet of iets dergelijks dan doe ik hem vaak wel aan. Toch een beetje extra veiligheid. Overdag heb ik er toch niks aan want rugtas, laptop past niet in mijn tanktas ![]() | |
lipjes | donderdag 26 april 2012 @ 15:26 |
bij welke verzekeraar zit je? Bij mij zit het er namelijk gratis bij (ZLM) | |
lipjes | donderdag 26 april 2012 @ 15:28 |
16e? ik zat al vanaf mijn 5e jaar oid achterop. Vond het geweldig. ging regelmatig als pa uit zijn werk kwam met een helm lopend naar de rand van het dorp toe waar wij wonen om hem daar op te wachten dan nog een stukje mee te rijden ![]() Edit Misschien had ik beter alls in 1 post kunnen mikken ![]() | |
whY... | donderdag 26 april 2012 @ 15:28 |
Unigarant, volgens moest ik dat aankruizen voor een paar eurie's per maand extra maar ik weet niet meer of ik dat gedaan heb ![]() @ hieronder, tijd lang werkloos geweest dus ik moest echt op de centen letten. | |
lipjes | donderdag 26 april 2012 @ 15:28 |
Dat is niet zo slim, die paar euro kan je vaak een hoop ellende uitsparen ![]() | |
stinkie | donderdag 26 april 2012 @ 15:31 |
Als je een gewone rechtsbijstand hebt is dat ook helemaal niet nodig. Overigens hoef je geen verzkering te hebben om iemand aansprakelijk te stellen voor schade. Op je schadeformulier kun je dacht ik een (geschat) schadebedrag aangeven. Kijk wat een vergelijkbare Div bij een dealer doet. Tel daar nieuwe kleding bij op en de kosten van vervangend vervoer, ziekenhuis etc etc etc. Dat claim je. Als ze je een bod doen niet accepteren en aangeven dat je een onafhankelijke second-opinion wil. Vaak krijg je dan al rap een beter bod. Als het nog niet goed genoeg word het wat lastiger, maar dat horen we dan wel ![]() | |
Sounddragon | donderdag 26 april 2012 @ 15:31 |
Ik bedoelde meer overzichts/situatie pics beetje á la ditte: ![]() Als je goed kijkt kun je het remspoor ook nog zien. Ik had hem ook best aardig te pakken toen trouwens nu ik de foto's nog eens bekijk; 1-0 voor de Barkbusters en de valbeugel (die het gewoon overleefd heeft) ![]() ![]() | |
whY... | donderdag 26 april 2012 @ 15:34 |
Dan maak ik die morgen wel, shop ik desnoods de situatie met wat pijlen erbij want dat tekenen op een schadeformulier is echt kut, tenminste de tegenpartij kon niet tekenen echt een troep nu. | |
lipjes | donderdag 26 april 2012 @ 15:34 |
ik weet trouwens niet wat er allemaal kapot is aan je Div600? | |
Sounddragon | donderdag 26 april 2012 @ 15:35 |
Misschien is Google streetview te gebruiken? | |
Sounddragon | donderdag 26 april 2012 @ 15:42 |
Ws: kuip, kuipframe, voorpoten, bochten, balhoofd + lager, misschien wiel, uitlaatbochten, koplamp? Dat telt lekker op.. daarbij komen demontagekosten, expertise, vervangingsdelen, spuiten, werkplaatsuren, evt stickers.. die is gewoon loss ben ik bang. Als de reparatiekosten meer dan 50% van de dagwaarde van de motor zijn is hij tegenwoordig DOA voor de verzekering.. daar ging de mijne ook op TL, en die was best te repareren eigenlijk. | |
whY... | donderdag 26 april 2012 @ 15:43 |
Ja ik zal er wat moois van maken met wat foto's en streetview pijlen en een beschrijving. Misschien ook (als het nodig is) het kenmerk bij de politie opvragen. Div 600 is krom, hij kan niet mee sturen, frame is denk ik ook verbogen en de kappen aan de vorkant stuk plus licht. Tank aan de kant van mijn kruis ingedeukt en de schade is te merken want ik kan niet lekker zetten... Zometeen naar de huisarts, heb wel geleerd van een aanrijding op de fiets aantal jaar geleden. ![]() | |
Sounddragon | donderdag 26 april 2012 @ 15:46 |
Frame krom is sowieso einde verhaal ![]() | |
lipjes | donderdag 26 april 2012 @ 15:55 |
wilde net zeggen, als je wat dingetjes nodig hebt, pa die heeft nog zat onderdelen van zijn 900Div liggen, maar als ik het zo hoor heb je daar ook weinig aan | |
BazzieK | donderdag 26 april 2012 @ 17:07 |
![]() | |
BazzieK | donderdag 26 april 2012 @ 17:12 |
Kut whY, enige positieve is dat je nu wel een echte motor kan kopen ![]() | |
Revolution-NL | donderdag 26 april 2012 @ 17:59 |
Mwoooah Kwestie van wennen twee jaar terug eigenlijk een tijdje alleen circuit gereden. Toen ik toen een stukje met mijn vriending op de oldskool gixxer ging rijden reed ik de voeten van mijn vriendin op de duosteps aan de grond. Gelukkig wel de glimmende kant boven gehouden. Even vergeten dat ik niet meer op slicks reed en dat ik teveel gewent was aan kleine hellingshoeken ![]() Grondspeling met de FZ1 en duo is standaard echt te weinig nog voor de apex zit je al met de voetsteunen aan de grond, met als uitdaging dat je bjina niet meer platter kan met het risico dat je te wijt uit komt. Dan meer hangen en handmatig de motorrechtop houden ![]() Morgen richting de eiffel. Hopen op mooi weer ![]() | |
Dekatria | donderdag 26 april 2012 @ 18:14 |
Zwaar vernaaid whY! Succes met het verder regelen van de schade enzo... ik had vandaag nog een truck die met 60 per uur 'm er in een zwik voor plempte. Gelukkig reed ik er schuin achter, anders had ik asfalt mogen happen. | |
Sounddragon | donderdag 26 april 2012 @ 18:25 |
Ik had zijn brandstofdop eraf gesnaaid ![]() ![]() | |
densmee | donderdag 26 april 2012 @ 19:00 |
voor de volgende motorrijder, zodat alles onder de diesel ligt | |
Roderick2085 | donderdag 26 april 2012 @ 19:00 |
Best kut. Desnoods rechtsbijstand alsnog aanvragen, volgens mij kon je bij bijv de DAS hun je zaak in behandeling laten nemen als je lid word weet ik niet zeker, je kan altijd informeren Is dat een gat in het portier? Dat is dan wel weer een plus ![]() | |
ikookhier | donderdag 26 april 2012 @ 19:02 |
Minder whY ![]() | |
Yreal | donderdag 26 april 2012 @ 19:22 |
Sky is the limit | |
Sounddragon | donderdag 26 april 2012 @ 19:42 |
Je knoeit niet zomaar diesel hoor ![]() Maar op zich wel een goed punt ![]() | |
lipjes | donderdag 26 april 2012 @ 19:43 |
Vandaag het eerste echte pluspunt van de nieuwe motor. Auto die met 60 invoegt op een snelweg waar je 130 mag, en ik reed erachter In de verte geen auto's te zien, opschuiven naar de 2e baan en vol door naar de 140-150 | |
Vinniiee | donderdag 26 april 2012 @ 19:59 |
Dat kan ik met mijn GS500'tje ook hoor ![]() | |
Yreal | donderdag 26 april 2012 @ 20:14 |
heerlijk gevoel | |
BazzieK | donderdag 26 april 2012 @ 20:23 |
![]() | |
lipjes | donderdag 26 april 2012 @ 21:29 |
Hiervoor reed ik een GSX400e van 26 jaar oud met 25KW vermogen (wat die echt nie tmeer had) Dat inderdaad Ook al harder mee gereden, maar is toch wel prettig dat het nu zo makkelijk kan ipv dat ik zoveel moeite nodig heb om op die snelheid te komen ![]() | |
Dekatria | donderdag 26 april 2012 @ 22:21 |
Typisch met dit natte weer hoeveel oliesporen je tegen kan komen. Van de week was het echt bizar, lagen dergelijke lange sporen (met enorme plassen bij elk stoplicht) dat ik aan het wachten was op de eerste auto langs de kant. Sommige mensen hebben volgens mij echt niet door in watvoor bouwval ze rondkarren. | |
lipjes | vrijdag 27 april 2012 @ 09:39 |
hm,, zoek voor mijn broer nog een service & repair manual. Heb al wel de naam & isbn maar kan maar geen download vinden | |
Sounddragon | vrijdag 27 april 2012 @ 11:33 |
Hehe, probeer thuis voor de deur eens wat er gebeurt met één druppel motorolie en een paar emmers water... lekkende auto's zijn er zat. Ik las pas nog van één of andere newbierit waar iemand meereed met een chronisch lekkende brommer ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door Sounddragon op 27-04-2012 12:29:04 ] | |
Tankiej | vrijdag 27 april 2012 @ 11:35 |
Ok, wij ook niet als we de naam en isbn niet weten ![]() Inderdaad, al die olie overal ![]() | |
Anne | vrijdag 27 april 2012 @ 11:36 |
Die hoeven we ook niet te weten ![]() | |
Tankiej | vrijdag 27 april 2012 @ 11:55 |
Ik was op zich best geïnteresseerd in wat voor model motor de broer van lipjes heeft. Maar als jij zegt dat we dat niet hoeven te weten.. ![]() | |
bwt | vrijdag 27 april 2012 @ 11:58 |
Hey - de stoomboot van Rib-i ? | |
Sounddragon | vrijdag 27 april 2012 @ 12:03 |
Sinds wanneer is Rib een newbie? ![]() | |
lipjes | vrijdag 27 april 2012 @ 12:04 |
Broer heeft een Honda Varadero. Maar denk dat ik hem maar gewoon naar bol.com ga sturen ![]() | |
bwt | vrijdag 27 april 2012 @ 12:09 |
Sinds hij meer dan een jaar afwezig is geweest ![]() ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 27 april 2012 @ 12:30 |
Dan mag WB ook wel gaan oppassen ![]() | |
stinkie | vrijdag 27 april 2012 @ 14:43 |
Kruissnelheid ![]() | |
lipjes | vrijdag 27 april 2012 @ 14:48 |
Sinds die nieuwe is 150 inderdaad wel een beetje de standaart snelheid geworden, evenals 100 op 80 wegen ![]() vanochtend trouwens, begon net te regenen toen ik het dorp uit reed, dus even vol gas doorrijden. 5 andere motorrijders voor me volle tassen, gingen denk ik op vakantie, de vaart zat er niet echt in maar even met volle vaart langsgescheurd ![]() | |
whY... | vrijdag 27 april 2012 @ 15:09 |
Wat zou volgens jullie eigenlijk een 'echte' motor zijn? Want mijn divje werd hier een beetje belachelijk gemaakt maar wat zou een volgende motor voor mij kunnen zijn? | |
Bozz187 | vrijdag 27 april 2012 @ 15:12 |
Hey ff een vraagje. Ik moet morgen mijn koelvloeistof weer bijvullen. moet dit het zelfde zijn als wat er in zat, want niet alles is er uit gekomen en heb geen zin om alles door te spoelen. | |
Tankiej | vrijdag 27 april 2012 @ 15:13 |
Eentje met twee wielen, minimaal 50cc blok (anders is het een brommer) en waar jij tevreden mee bent ![]() | |
lipjes | vrijdag 27 april 2012 @ 15:19 |
Die diversions zijn hele mooie motoren, en mijn vader zweert bij de XJ's Hij heeft eerst een XJ900 gehad, daarop 2ton weggereden en zijn huidige XJ900 diversion is geloof ik ook al over de 2ton heen | |
stinkie | vrijdag 27 april 2012 @ 15:21 |
Als je je keuze van ons af laat hangen heb je een groter probleem dan dat je een Div rijd denk ik ![]() | |
lipjes | vrijdag 27 april 2012 @ 15:36 |
even mijn eigen service manual printen, 373 pagina's ![]() | |
whY... | vrijdag 27 april 2012 @ 16:01 |
Uiteindelijk beslis ik natuurlijk zelf ![]() ![]() | |
stinkie | vrijdag 27 april 2012 @ 16:05 |
Ik ben van mijn gsx600f overgstapt op een transalp. Lekker makkelijk met woon-werk. Daarna jaartje niks en toen paar jaar FZR1000. Nu GSX1300. 600F vind ik te tam, maar ligt erg aan je rijstijl gsxr 750 leek me wel iets. Sportief, leuk vermogen maar geen lomp zware 1000. Hoewel ik daar wel het beste op zit met mijn lengte. | |
lipjes | vrijdag 27 april 2012 @ 16:14 |
hmm, blijkbaar wil de broer van mijn vriendin nu ook motor gaan rijden, lachen. Maar zie ik weer hetzelfde terug komen, dat ze eerst hun theorie moeten hebben voor ze mogen gaan lessen, heb ik nog nooit gehad, is dat sinsd dit jaar verplicht ofzo ![]() | |
whY... | vrijdag 27 april 2012 @ 16:25 |
@ lipjes volgens mij ligt dat gewoon aan de rijschool. Ik moest óf mijn rijbewijs B hebben óf mijn theorie om te mogen lessen. Ik had het rijbewijs B al en gewoon vrij snel mijn theorie gehaald tijdens het lessen. | |
ikookhier | vrijdag 27 april 2012 @ 16:27 |
Een Z750 natuurlijk ![]() ![]() | |
Dekatria | vrijdag 27 april 2012 @ 16:29 |
Altijd zo geweest dat als je een B hebt je meteen mag lessen. Zo niet, dan moet je eerst je theorie hebben. Mooie dingen zijn dat ja ![]() | |
lipjes | vrijdag 27 april 2012 @ 16:33 |
Ja ben er ondertussen achter dat die een snelcursus wil gaan doen. Vraag me wel af hoe dat zal gaan, geen ervaring of wat dan ook met motorrijden, zelfs niet achterop..... | |
Yreal | vrijdag 27 april 2012 @ 16:54 |
Ligt eraan wat de verzekeraar uitkeert | |
Geerd | vrijdag 27 april 2012 @ 17:44 |
http://www.ttmotoren.nl/occasiondetail/suzuki-gsx-750-f-1994-63 | |
Sounddragon | vrijdag 27 april 2012 @ 19:57 |
Houd het gewoon bij een toerbrommer, dat zit gewoon het lekkerste, is ten allen tijde wel een compromis, maar wel eentje met een beetje lekkers van alles. Zit je zelf liever rechtop of iets voorover? Rechtop is een TDM misschien nog wat? ook redelijk low budget te koop ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 27 april 2012 @ 20:59 |
Dat was ik. Hij lekt pas als hij een paar minuten stil heeft gestaan. Binnenkort even kettingvet achter het kapje weghalen, het schijnt daar nogal op te hopen. | |
Vinniiee | vrijdag 27 april 2012 @ 21:02 |
Dan is dit wel erm hele verbetering ja :p | |
whY... | zaterdag 28 april 2012 @ 22:19 |
Misschien dat ik toch liever rechtop zit, omdat ik wel van de lange stukken ben. Ik ben 1.79 / 1.80 is een Alp dan niet te hoog? Is zo een TDM vergelijkbaar met een V-storm? Hij ziet er leuk uit. Lekker weer veel vragen ![]() | |
Anne | zaterdag 28 april 2012 @ 22:34 |
Ik ben 1.64m en heb een Alp ![]() | |
whY... | zaterdag 28 april 2012 @ 22:48 |
Ik ken iemand met een Alp misschien mag ik even een rondje testen in de wijk. Zijn er nog leuke klassiekertjes? Ik zag al dat de moto guzzi al snel meer waard is dan een goede kawa Ninja r6. Dus dat wordt het niet, en de gs550 is dan wel weer het andere uiterste. Goldwing en Harley is natuurlijk helemaal niet te betalen, rare prijzen joh voor zo een oude goldwing betaal je echt nog veeeel geld zeg (ook de lelijke uitvoeringen zeg maar). | |
Sounddragon | zaterdag 28 april 2012 @ 23:41 |
TDM is idd qua model en type een beetje hetzelfde motor. Allebei iets hoger als een Alp trouwens. Een Alp is een redelijk kleine brommer, maar ik ken ook mensen van rond de 2 meter die op een Alp rijden ![]() Ik ben 1.90 ongeveer, en ik vond hem een beetje ielig, maar ik ken ietswat verhoogde Alpjes met wat aanpassingen, en dat zit alweer stukken beter. | |
Dekatria | zondag 29 april 2012 @ 09:42 |
Mijn Alp zit prima, en ik ben ook zo rond de 1.90. Verhoogd stuur dan wel, maar da's dan ook het enige. Ik ben op een Alp gaan rijden omdat het precies was wat ik wilde, en ik het het (nog steeds) 1 van de mooiere allroads vind ![]() | |
Yreal | zondag 29 april 2012 @ 10:21 |
Een ninja r6? ![]() Ga nou eerst maar eens maximaal claimen van de verzekering en dan een nieuwe brommer uitzoeken wanneer je weet wat je te besteden hebt ![]() | |
stinkie | zondag 29 april 2012 @ 10:37 |
1.86 en met standaart stuur als met AT stuur reed prima. Knalde sneller over de dijken dan een hayabusa ![]() | |
Sounddragon | zondag 29 april 2012 @ 11:53 |
Ik vinnum kewl, maar waarom bestel je hem ergens waar je er 8 freakin' weken op moet wachten? ![]() Ik check effe hier, levertijd 2 dagen? Prijs valt me heel erg mee trouwens ![]() Toffe po, lekker opvallend, en een héél eind beter als zo'n fluorgele kanarie helm ![]() Je mag er alleen niet mee op een circuit rijden ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Sounddragon op 29-04-2012 12:02:23 ] | |
Roderick2085 | zondag 29 april 2012 @ 12:30 |
Zoals ik ![]() Overigens vond ik een TDM net ff iets kleiner dan een alp, wel wat meer vermogen, is meer een straatmotor dan een allroad | |
Sounddragon | zondag 29 april 2012 @ 12:37 |
Qua afmetingen en gewicht zijn ze wel iets groter volgens mij; ik denk niet dat kleine smurf op een TDM zou passen ![]() Ik weet wel dat ik redelijk verwend ben met mijn AT, toen ik mijn huidige ging ophalen bij de vorige eigenaar voelde het aan als een Alpje omdat ik mijn risers en custom made steppies miste. toen pas merkte ik hoeveel verschil het uitmaakte als je wat 'kleine' modificaties doet aan je brommert. De meeste brommers die ze tegenwoordig als 'allroad' verkopen zijn niet echt geschikt voor offroad gebruik zonder de nodige aanpassingen. Daarom zijn AT's ook nog zo veel geld waard, want dat is eigenlijk de enige die het wél kan. Overigens un je met een Alp ook best aardig uit de voeten in de blubber; kwestie van modden ![]() | |
Roderick2085 | zondag 29 april 2012 @ 12:48 |
Ik vond de zit van de tdm iig wat lager aanvoelen dan de alp | |
Sounddragon | zondag 29 april 2012 @ 12:53 |
Hmm, idd, een Alp doet 843 mm, en een TDM 795 mm.. Dat had ik niet verwacht ![]() Ik zal eens een keertje meten hoe hoog Anne d'r Alp nu is, want die heb ik een aardig stukje laten zakken ![]() | |
whY... | zondag 29 april 2012 @ 14:17 |
Ik zal eens rondgaan kijken. Het ligt er allemaal nog aan wat ik terug ga krijgen. Alleen deze div vond ik iets te laag, dat is net niet lekker voor de knieën. @ Yreal, oeps, dat is natuurlijk ZX-6R ![]() Ik ben trouwens door de oude Ninja verslingerd geraakt aan motoren! Alleen is dat tweedehands geen optie meer denk ik... ze worden goed afgetrapt heb ik het idee. | |
Danger.Mouse | zondag 29 april 2012 @ 14:30 |
Aangezien ik nog steeds bezig ben met lessen, heeft een helm niet een heel hoge prioriteit. Ook omdat ik het goed passende helm van mijn broer kan lenen. Tot nu toe 3 lessen gehad. Afgelopen donderdag zijn mijn verstandskiezen eruit gegaan; eerstvolgende les weer op 9 mei. Hij was bij Termaat te Nijmegen ¤188,00 standaard, maar door de onverwacht lang levertijd is er nog een leuk bedrag vanaf gegaan ![]() Het design is inderdaad een heel toffe, dankje! | |
whY... | zondag 29 april 2012 @ 15:21 |
Hippe shit Danger.Mouse! Goed bezig, keep it up! | |
weerstandje | zondag 29 april 2012 @ 15:52 |
Hoezo ? ![]() Mijn nieuwe helm (weekje terug gekocht) ![]() | |
Sounddragon | zondag 29 april 2012 @ 16:15 |
Hmm, Termaat, laat maar ![]() Sluiting mag niet op het circuit, daar moet je DD hebben ![]() | |
Danger.Mouse | maandag 30 april 2012 @ 00:10 |
Dankje! ![]() | |
Paxlie | maandag 30 april 2012 @ 12:38 |
Net lekker stukje gereden om Contour camera ff te testen, lekker rustig op de weg ![]() | |
weerstandje | maandag 30 april 2012 @ 12:48 |
En ?, filmpje ? ![]() | |
Paxlie | maandag 30 april 2012 @ 13:03 |
Ja ff editen nog. Anders moet je naar 30 minuten kijken terwijl er 17 een beetje leuk zijn ![]() | |
Sounddragon | maandag 30 april 2012 @ 17:26 |
tvp | |
Den_Haag | maandag 30 april 2012 @ 19:17 |
Net weer een dr800 gezien. Kind of want!!!!! | |
Sounddragon | dinsdag 1 mei 2012 @ 02:29 |
Voor wie nog steeds denkt dat een GS een allroad is ![]() Niet dus ![]() | |
Geerd | dinsdag 1 mei 2012 @ 03:22 |
Schakelsysteem is afgebroken ![]() ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door Geerd op 01-05-2012 03:35:36 ] | |
Yreal | dinsdag 1 mei 2012 @ 05:15 |
Dat motorgeluid | |
Dekatria | dinsdag 1 mei 2012 @ 12:27 |
1200 rijden is leuk voor op de snelweg, maar offroad? | |
Sounddragon | dinsdag 1 mei 2012 @ 13:05 |
Alvast koppelingsplaten besteld? ![]() ![]() How ken dat nou afbreken? op je plaat gegaan? ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 1 mei 2012 @ 13:06 |
Die dingen worden verkocht als allroad, dus mensen gaan dat proberen heah ![]() | |
Paxlie | dinsdag 1 mei 2012 @ 13:06 |
Converten naar .avi ging ff mis. Vanavond een nieuwe poging. | |
bwt | dinsdag 1 mei 2012 @ 14:26 |
Waarom converten naar AVI als joutjoep vrijwel alle formaten slikt? | |
Paxlie | dinsdag 1 mei 2012 @ 14:30 |
Omdat het 30 minuten film is waarvan alleen minuut 2 t/m 18 interessant is. Daarbij moet ik even kijken hoe ik wat trilling eruit krijg. | |
lipjes | dinsdag 1 mei 2012 @ 15:21 |
gisteren heerlijk weer. lekker met de motor weggeweest, eenmaal thuis een massamoord gepleegd en gloeiendhete bandjes ![]() | |
whY... | dinsdag 1 mei 2012 @ 15:22 |
Zijn dit niet allemaal lessers? Naar mijn idee is 75% aan het lessen dus dan is het niet heel gek dat je dit soort beelden krijgt met al dat zand. Wel een vermakelijk filmpje ![]() ![]() edit: volgende keer de juiste user qouten... ![]() | |
Den_Haag | dinsdag 1 mei 2012 @ 15:24 |
![]() ![]()
![]() | |
whY... | dinsdag 1 mei 2012 @ 15:42 |
Waar hebben we hier (Nederland of randstad) bosgebieden of natuurgebieden waar je met de motor in/op mag? Met de brommer deed ik dat gewoon in de duinen, het mocht niet maar ja dat risico wilde ik wel lopen, op de motor echter niet. | |
Sounddragon | dinsdag 1 mei 2012 @ 15:50 |
Volgens mij gaat in ieder geval het overgrote meerdendeel op zijn bek omdat ze de voorrem inknijpen op onverhard ![]() Ik had nou niet echt de indruk dat ze aan het lessen zijn.. of bedoel je die fragmentjes met dat gele mannetje erbij ? Dat zal idd een allroad cursus zijn. In het westen zo goed als niks, ik piepte meestal bouwterreinen en van die braakliggende VINEX-bouwlokaties op, daari s wel wat lol te beleven. Ook de verbreding van de A2 was een vet stukkie onverhard om lekker te bléren. Voorheen deden we ook de crossbaan op de Maasvlakte; geen idee of die er nog ligt, maar daaromheen lopen buitendijks ook nog wat leuke paadjes onder de windmolens door. En dan is er nog 'De Kuil' bij IJmuiden. Voor het leukere werk zul je een stukkie deze kant op moeten; hier is nog zat te rijden, werkwegen in het bos, bospaden, ruiterpaden, en er zijn hier ook nog gewoon originele onverharde wegen ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Sounddragon op 01-05-2012 15:57:50 ] | |
bwt | dinsdag 1 mei 2012 @ 15:53 |
Ja, echt, het is hier een achtergesteld land | |
Sounddragon | dinsdag 1 mei 2012 @ 15:58 |
Ik vind het helemaal geweldig, houden zo! ![]() | |
whY... | woensdag 2 mei 2012 @ 00:16 |
Hmm dan moet ik dus eens goed op zoek gaan wanneer ik weer een motor heb, ik vind dat altijd wel leuk. Zou je gewoon op het strand mogen? Zeeland, Hoek van Holland, Monster, Kijkduin, Scheveningen, Wassenaar, Katwijk, Noordwijk of bij Zandvoort in de buurt? Die stomme paarden wel in ieder geval maar zodra het er 100 zijn met twee wielen en een frame, ho maar dan mag het niet ![]() Originele onverharde wegen ![]() | |
Sounddragon | woensdag 2 mei 2012 @ 00:28 |
Op het strand mag niet, wil je ook niet met een zwaardere motor, of je moet op je smoel gaan leuk vinden; dan wel ![]() In bijna elk bos heb je wel werkweggetjes waar voertuigen overheen rijden, mééstal staan daar geen bordjes ![]() ![]() Dit is bijvoorbeeld gewoon een doorgaande weg ergens in het bos, en er liggen diverse zijpaden aan waar je zo op kunt, zonder dat je een bordje tegenkomt. ![]() Er ligt ook een heel mooi ruiterpad zonder bordje erbij, maar ik ben altijd bang dat ik ergens een knol tegenkom op zo'n smal paadje, en dan heb je wel een probleempje ![]() | |
Dekatria | woensdag 2 mei 2012 @ 00:42 |
In de VS zijn dat maar al te vaak piepels die nog niet kleiner hebben gereden, heb ik de indruk. | |
Sounddragon | woensdag 2 mei 2012 @ 00:56 |
Ik had bij dat filmpje een beetje de indruk dat het gewoon compleet onervaren rijders waren. Ik zag er een afdaling bij zitten van iemand die begint te rijden halverwege een holletje naar beneden, en die flikkert na 10 meter ondersteboven omdat hij zijn voorrem blokkeert zonder dat hij ook maar een poot op een steppie heeft ![]() @ 2.48, die eerste komt heel popi staand aanrijden en dan knijpt ie gewoon vol in de voorrem, en die 2 erna op dat holletje hebben niet eens een pak aan, die hebben volgens mij nog nooit een motor van dichtbij gezien; als je ziet hoe ze die paar meter rijden is het al duidelijk ![]() | |
Rib-i | woensdag 2 mei 2012 @ 09:43 |
Hola ![]()
![]() ![]() | |
Rib-i | woensdag 2 mei 2012 @ 09:44 |
Zie topictitel ![]() | |
Rib-i | woensdag 2 mei 2012 @ 09:47 |
Heb jij niets meer te koop ![]() ![]() | |
Rib-i | woensdag 2 mei 2012 @ 09:48 |
Die van Stinkie ![]() | |
lipjes | woensdag 2 mei 2012 @ 09:49 |
Gisteravond weer heerlijk om te rijden. Even een route aan het verkennen geweest om te touren met mijn vriendin ![]() | |
klaaskippegaas | woensdag 2 mei 2012 @ 10:33 |
Verkoop nieuwe motoren blijft dalen Motorhandelaren hebben het moeilijk. De verkoop van nieuwe motoren daalt al een paar jaar. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) meldt woensdag dat de verkoop in 2011 historisch laag was. Werden er in 2008 nog bijna 17.000 nieuwe motoren verkocht, sindsdien daalde dat aantal gestaag tot bijna 11.000 in 2011. De handelaren zagen in diezelfde periode hun omzet met eenvijfde teruglopen van 1,5 miljard voor 2008 euro naar 1,2 miljard euro het afgelopen jaar, zo becijferde het CBS. Bron, nu.nl Is dit gunstig voor de klanten (korting) of niet (minder motorzaken)? | |
stinkie | woensdag 2 mei 2012 @ 11:31 |
Nope. De FZR was ik met een week kwijt en de Hayabusa gaat echt niet weg ![]() | |
bwt | woensdag 2 mei 2012 @ 14:23 |
ja ja, schuil maar weer lekker achter de TT ![]() | |
lipjes | woensdag 2 mei 2012 @ 17:52 |
en daar ging bijna mijn GSX600F maakte een flauw bochtje en ineens schoof heel de achterkant weg. Betreft deze route, en dan als je van de rotonde afkomt: http://g.co/maps/ab5xg erg raar, dus vanavond maar eens even goed uitzoeken welke banden de dealer eronder heeft gegooid | |
whY... | woensdag 2 mei 2012 @ 17:54 |
Bleef je overeind of was je echt geschoven? Heftig man, lijkt een beetje op mijn ongelukje paar maanden terug ![]() | |
lipjes | woensdag 2 mei 2012 @ 17:55 |
bleef gelukkig wel overeind, achterkant schoof weg, dus recht getrokken, begon die te slingeren, spuit gas erbij om hem uit zijn slinger te krijgen en daarna weer afremmen. toen maar even de 1e de beste zijstraat ingereden ![]() | |
whY... | woensdag 2 mei 2012 @ 18:01 |
Liep dus af met een sisser, lag er zand of ligt het echt aan je banden? | |
lipjes | woensdag 2 mei 2012 @ 18:09 |
weg was voor zover ik kon zien netjes schoon, let daar altijd op want er wil wel eens zand liggen had wel geregend vandaag, maar dat zou niet zo een groot verschil mogen maken. dus denk dat ik het echt in de banden moet zoeken, waar nu langs de zijkant een lijntje rubber langs loopt. | |
BlackLining | woensdag 2 mei 2012 @ 18:39 |
Bij het uitrijden van de rotonde of op de rotonde zelf? Erop wil nog wel eens kut zijn met negatieve verkanting. Dat moeten ze verbieden. Had het laatst trouwens ook, idioot gedoe. Normale vrij flauwe bocht die ik wekelijks wel een keer rij. Rij vrij rustig, kijk even rond en zie ineens mijn achterwiel naast me ![]() | |
lipjes | woensdag 2 mei 2012 @ 18:44 |
op de rotonde zelf nog geen last van, pas toen ik er vanaf kwam ging het mis. heb trouwens een Pirelli MTR24 eronder liggen, bijna nagelnieuw | |
BazzieK | woensdag 2 mei 2012 @ 21:41 |
![]() | |
Sounddragon | donderdag 3 mei 2012 @ 00:11 |
Niet de banden de schuld geven, da's flauw ![]() gelukig goed afgelopen ![]() | |
Sounddragon | donderdag 3 mei 2012 @ 00:27 |
"Always wear your gear children" | |
whY... | donderdag 3 mei 2012 @ 01:42 |
Is die een na laatste een Harley? Wat een maffe mensen zo he, zonde van dat blik. Om sommige moet ik echt lachen andere doen gewoon zeer, ik gun het niemand maar ze zoeken het soms wel erg op. [ Bericht 34% gewijzigd door whY... op 03-05-2012 01:50:03 ] | |
stinkie | donderdag 3 mei 2012 @ 10:45 |
Rij ik vanmorgen de garage in, staat er een ZZR1400. Gifgroen. Met iets er op getekend dat op een Busa kanjii lijkt. Ik heb 'm er maar naast gezet ![]() | |
lipjes | donderdag 3 mei 2012 @ 10:56 |
Makkelijkste om de schuld te geven als je niks op de weg ziet ![]() had wel geregend, maar zoveel invloed zou dat toch neit moeten hebben ![]() vandaag wel met de auto trouwens, en nee niet vanwege die aanvaring ![]() | |
klaaskippegaas | donderdag 3 mei 2012 @ 11:24 |
Nieuwe bandjes? | |
lipjes | donderdag 3 mei 2012 @ 11:41 |
al 3-400km mee weggereden voorband was nagelnieuw, achterband was nieuw-ish | |
whY... | donderdag 3 mei 2012 @ 12:57 |
Hmm ik moet mijn helm en pak ook aan de schade-expert laten zien. Is het niet zo dat zo een helm sowieso niet meer gebruikt mag worden? | |
lipjes | donderdag 3 mei 2012 @ 13:02 |
Na een ongeluk mag dat inderdaad niet meer. Waarschijnlijk kijkt hij naar de bescherming in de helm of die nog goed is | |
Den_Haag | donderdag 3 mei 2012 @ 13:10 |
![]() | |
stinkie | donderdag 3 mei 2012 @ 13:12 |
Is vrij normaal. Meer kijken of je niet met een goedkoop Lidl ding reed en nu een dikke Shoei probeert te claimen. | |
Sounddragon | donderdag 3 mei 2012 @ 15:03 |
Jawel, dat heeft wel degelijk invloed, en zeker op nieuwe bandjes.. al moet dat nieuwe er na 400 km wel een beetje vanaf zijn ![]() De pest is, en dat geldt zeker voor mensen die weinig met slecht weer rijden, dat je rijstijl zich vormt naar de omstandigheden, dus hellingshoek en het moment waarop je op het gas gaat, en dat wordt een beetje een gewoonte. Als je dan een keertje in de nattigheid rijdt is een oepsie snel gemaakt ![]() Moet je maar eens kijken hoeveel er op hun plaat gaan na een droge en warme periode in de zomer; dan ligt er volop rommel op de weg, en als het dan gaat regenen is het net een ijsbaan op sommige plekken. Dan zie je op MF de huil-topics bij bosjes verschijnen ![]() | |
Sounddragon | donderdag 3 mei 2012 @ 15:18 |
Wat stinkie zegt, en je helm is in principe afgekeurd als je er een flinke stuiter mee hebt gemaakt. Dat het niet mag is een beetje kort door de bocht; de vraag is meer of je dat wílt ![]() Als je de impactplek aan de binnenkant van je helm bekijkt, en er is iets van zichtbaar in het dempingsmateriaal is hij technisch afgeschreven. Als er alleen aan de buitenkant iets zichtbaar is, dan kunnen ze nog wel eens moeilijk gaan doen mbt de vergoeding (dan bieden ze een percentage, waar je uiteraard niet mee accoord gaat), maar schade is schade; als hij verkloot is, zullen ze hem moeten vergoeden. | |
lipjes | donderdag 3 mei 2012 @ 15:31 |
Ik rijd zelf in elk weer, al vaak nat thuisgekomen met mijn oude motor ![]() maar ga hem van het weekend toch even het kapwerk eraf halen om daar eens onder te kijken kan ik ook wel even de banden goed schoonmaken e.d. hopen dat dat een beetje helpt en maandag stap ik gewoon weer op ![]() | |
Sounddragon | donderdag 3 mei 2012 @ 15:38 |
Ik zou niet weten wat je onder je kuipwerk aan zou moeten treffen wat zoiets veroorzaakt, maar even checken kan geen kwaad ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 03-05-2012 15:55:57 ] | |
lipjes | donderdag 3 mei 2012 @ 15:40 |
Dat is ook niet om te checken of adar wat mis zit, maar gewoon kijken hoe alles zit aangezien we alle reparaties & onderhoud zelf doen is het wel handig om alvast wat te gaan studeren over deze motor. | |
Paxlie | donderdag 3 mei 2012 @ 15:56 |
Sounddragon | donderdag 3 mei 2012 @ 15:56 |
Even roggelen dat je de Haynes manual in bezit krijgt ![]() | |
Sounddragon | donderdag 3 mei 2012 @ 15:58 |
Beeld kut, geluid kut, windgeruis kut, geen crash, where is the fun? ![]() | |
Paxlie | donderdag 3 mei 2012 @ 16:00 |
Bij mij ![]() | |
lipjes | donderdag 3 mei 2012 @ 16:12 |
ik weet neit wiens manual ik heb, maar heb de : Suzuki_GSX600F_Service_Manual | |
whY... | donderdag 3 mei 2012 @ 16:27 |
Ik heb mijn jas, schoenen, handschoenen en helm achtergelaten. Aan de helm zie je niks, ik ga morgen als het goed is een yamaha xj900 uit '92 kopen. | |
lipjes | donderdag 3 mei 2012 @ 16:28 |
Een gewone of diversion? en met cardan ? | |
whY... | donderdag 3 mei 2012 @ 16:31 |
Volgens mij gewoon en denk met ketting, hoezo? Tekst en uitleg zijn gewenst ![]() | |
Sounddragon | donderdag 3 mei 2012 @ 16:48 |
Mijn klapjap speakers haten je ![]() Klinkt als de goede ![]() Had je de helm geclaimd dan ? Linkjes willen we, en een beetje rapido ![]() | |
lipjes | donderdag 3 mei 2012 @ 16:51 |
Cardan is een soort van aandrijfas, enige wat je daarbij hoeft te doen is af en toe eens de olie verversen Ketting moet je smeren, vervangen, tandwielen vervangen e.d. Mijn vader heeft een XJ900Div met cardan en hij vind het heerlijk. | |
whY... | donderdag 3 mei 2012 @ 17:00 |
Ik zal erop letten, het leek gewoon op ketting maar mooie motor hoor ![]() | |
lipjes | donderdag 3 mei 2012 @ 17:42 |
Ja, ons pa heeft er toen 1 met cardan gekocht omdat hij elke dag 100km rijd, dus scheelt hem onderhoud | |
Sounddragon | donderdag 3 mei 2012 @ 17:53 |
Met een spuitbussie op de bok toch zéker wel 20 seconden per 500 km ![]() Het scheelt je in de aanschafkosten van kettingen en tandwielen; als na een tonnetje de splines op zijn, betaal je dat dan gewoon weer voor een cardanrevisie ![]() | |
BazzieK | donderdag 3 mei 2012 @ 21:24 |
![]() | |
Yreal | donderdag 3 mei 2012 @ 21:27 |
onafhankelijke schade expert of iemand van de verzekering? Bij dat 2de niet akkoord gaan. | |
lipjes | donderdag 3 mei 2012 @ 21:46 |
Brabant he. | |
cageon2 | donderdag 3 mei 2012 @ 21:59 |
ja dat kent die Bassie niet! | |
BazzieK | donderdag 3 mei 2012 @ 22:26 |
Ben ik inderdaad nog nooit geweest ![]() | |
lipjes | donderdag 3 mei 2012 @ 22:35 |
Misschien eens een idee voor een tour hier. Mooie plekken hier om te rijden, dorpjes, havens, bossen en een paar heerlijke snelwegen. | |
Anne | donderdag 3 mei 2012 @ 22:38 |
En je houdt ook niet van Bossche bollen ![]() | |
cageon2 | donderdag 3 mei 2012 @ 22:40 |
![]() ![]() | |
lipjes | donderdag 3 mei 2012 @ 22:41 |
je kan hier in brabant echt mooie ritten rijden hoor | |
Anne | donderdag 3 mei 2012 @ 22:42 |
Je hebt 'm echt niet door, of zit je ons nu te fucken? | |
lipjes | donderdag 3 mei 2012 @ 22:48 |
ik heb hem echt niet door, zal wel door de drank komen ![]() | |
BazzieK | donderdag 3 mei 2012 @ 22:54 |
Is niet goed voor die dikke kop van me ![]() | |
Anne | donderdag 3 mei 2012 @ 22:58 |
Tja, moet je gelijk weer een nieuwe helm kopen. Dure bossche bol wordt het dan. | |
BazzieK | donderdag 3 mei 2012 @ 23:01 |
Toch nog ruim het geld waard. ![]() | |
whY... | donderdag 3 mei 2012 @ 23:02 |
Brabant de gekste! Hmm naja, ik ben eigenlijk meer van andere plekken. Om toch een beetje met jullie mee te denken, dit is het model. Alleen die bij de garage heeft een ander soort striping achtig iets en is net even wat mooier. ![]() Wie weet komen er snel foto's alhoewel ik morgen een weekendje weg ben. edit: deze heeft cardan zie ik, misschien die in de garage ook wel. Hij lijkt namelijk erg sterk op die van de garage. | |
Sounddragon | donderdag 3 mei 2012 @ 23:05 |
Godver! hoe kom jij op mijn Feesboek? ![]() ![]() | |
Anne | donderdag 3 mei 2012 @ 23:06 |
Als jij dat bent, zou ik al minimaal 20 x gestorven/gestikt zijn ![]() Asjeblieft zeg. Geen taart meer voor jou. | |
Sounddragon | donderdag 3 mei 2012 @ 23:08 |
Ik moest er daarstraks nog 2 eten van je, dus het valt nog wel mee ![]() | |
lipjes | donderdag 3 mei 2012 @ 23:08 |
Vind brabant toch heerlijk rijden hoor imho ![]() Precies diezelfde heeft mijn vader ook gehad alleen als ik het goed zie heeft deze cardan, pa had hem dan met ketting Is in ieder geval een hele betrouwbare motor, hij had er bijna nooit problemen mee. Ook 1 van de redenen dat hij bij de XJ900 serie is gebleven | |
Anne | donderdag 3 mei 2012 @ 23:09 |
"Ik moet helemaal niks" Jaja, alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden. Blabla. Ik ben er weg van, toedeledoki ![]() | |
lipjes | donderdag 3 mei 2012 @ 23:09 |
Houdoe ![]() | |
whY... | donderdag 3 mei 2012 @ 23:10 |
Ciao ![]() | |
lipjes | donderdag 3 mei 2012 @ 23:10 |
ik ga trouwens ook, vriendinlief is er ![]() | |
whY... | donderdag 3 mei 2012 @ 23:12 |
Lipjes op mekaar? | |
Sounddragon | donderdag 3 mei 2012 @ 23:40 |
Kleur is wel OK, wat moet dat nou kosten? | |
whY... | vrijdag 4 mei 2012 @ 00:03 |
Dit doet ongeveer ¤ 1250,- Op marktplaats staat dezelfde voor ¤ 1745,- (ik weet niet of een link mag dus anders sorry) http://link.marktplaats.nl/553217224 Ik krijg sowieso iets van de prijs af en hij is bijna in dezelfde staat als die op marktplaats. | |
Sounddragon | vrijdag 4 mei 2012 @ 00:10 |
Ik zou niet weten waarom een MP linkje hier niet gepost zou mogen worden, is dat nieuw? ![]() Iemand heeft zich helemaal de tyfus gepoetst op dat ding; 20 jaar oud en hij glimt als een lul in de maneschijn ![]() ![]() Ziet er verder wel uit als waar voor je geld, en voor 1250¤ zou ik er niet al te lang over tobben als dat is wat je wilt ![]() Ik vind het een beetje een oubollig aandoend design, maar ik hoef er ook niet op te rijden. ![]() | |
whY... | vrijdag 4 mei 2012 @ 00:17 |
Ik heb wel wat met die oude dingen, uitlaatje zou wat groter mogen zijn en voor nu een een puike brommert. Te zijner tijd komt er wel wat moderns maar ik vind dit wel mooi zo. En inderdaad dat viel me ook al op dat hij zo gepoetst is ![]() Het is ook gewoon dat ik met dit soort ideeën van motoren ben opgegroeid dus dit is voor mij dan ook wel een 'motor' . De hele nieuwe motoren zijn trouwens wel echt ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 4 mei 2012 @ 00:22 |
Nah, als je de km-stand even tegenover de leeftijd houdt, denk ik dat het poetswerk wel door de vorige eigenaren gedaan is, want dit is niet 'even' een doekje eroverheen, hier heeft iemand een serieuze berg ouwe kleding en tandenborstels op vernaggeld ![]() Ik zat vanmiddag even een beetje rond te koekeloeren in het TK-gedeelte van MF, en toen werd ik stiekum ook een beetje flieft ![]() Al wordt dat wel nog een jaartje of 10 sparen ben ik bang ![]() goffedomme wat een bruut masjien ![]() ![]() | |
whY... | vrijdag 4 mei 2012 @ 00:31 |
O wow, dat beest ziet eruit alsof dat gewoon gaan is! Zou die echt kunnen wat zijn design laat zien? Mooi ding hoor! | |
Sounddragon | vrijdag 4 mei 2012 @ 00:39 |
Denk het niet; 1200cc is waaaaayyy too much om in het terrein uit de voeten te kunnen, ding weegt 260 kilo, heeft daarentegen wel 110Pk en 114 Nm koppel, dus het wil wel, maar in het losse spul wordt het niks ![]() Beetje off-asfalt wil ie op zich wel ![]() Hier worden er ook nog een paar aan de tand gevoeld ![]() [ Bericht 32% gewijzigd door Sounddragon op 04-05-2012 00:49:14 ] | |
whY... | vrijdag 4 mei 2012 @ 00:59 |
Het is dus een 'allroad' zolang je maar wel op iets van 'road' rijdt. Hij bedingt niet het brede spectrum van een Transalp maar je kan hier prima mee naar Afrika, Frankrijk, Italië neem ik aan. | |
Sounddragon | vrijdag 4 mei 2012 @ 01:30 |
Ja tuurlijk, dat lijkt me wel ![]() Ik zit al effe filmpjes te gluren inmiddels, maar met de juiste bestuurder erop kan hij best wel wat, alleen blijft het een feit dat het een zwaar ding is.. W8 ff | |
Sounddragon | vrijdag 4 mei 2012 @ 01:40 |
KTM Adv vs. R1200 GS Adv. vs SupTen 1200: Ik vind het goed zat ![]() Het grote geheim is dat je de gang erin moet houden; hij wordt pas zwaar als je langzaam rijdt ![]()
| |
Humberto-T | vrijdag 4 mei 2012 @ 10:37 |
TVP, hier ook een motorrijder. Huidige motor VFR800 uit 2002. Hiervoor 2x eerder een vfr gehad, R6 en CBR954. | |
Tankiej | vrijdag 4 mei 2012 @ 10:47 |
Pics. | |
Paxlie | vrijdag 4 mei 2012 @ 10:52 |
Mocht iemand in regio Noord-Holland zin hebben in een toertocht dan hebben wij er zondag eentje van de MTCW. De toertocht gaat vooral door Zuid-Holland overigens. http://www.mtcw.nl/2012/04/29/zondag-6-mei-haagies-rondje De .gbd zal na het weekend online komen op onze website ![]() | |
Humberto-T | vrijdag 4 mei 2012 @ 11:06 |
Geen pics bij me, maar het gaat om dit type in deze kleur: ![]() | |
whY... | vrijdag 4 mei 2012 @ 11:15 |
Dat ziet er allemaal wel goed uit. Zijn dit nou van die motoren waarvan 8 van de 10 nooit zand zullen zien? Of koop je dit omdat je ook avonturen beleeft en niet alleen woon werk. Het lijkt een beetje de suv van de binnensteden, die dingen zullen nooit geen modder zien ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 4 mei 2012 @ 11:38 |
Welkom, ik vind dit nog steeds de allermooiste VFR ![]() Leuke conversie ook; de uitlaat naar de andere kant ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 4 mei 2012 @ 11:45 |
De meeste eigenaren van zo'n bakbeest zullen er in de praktijk ook niet overdreven veel mee offroad rijden, zeker de BMW's zijn ekte asfaltmonsters, ze kúnnen wel wat, maar je moet het niet te gek maken. Die Ducati is gewoon een wannabe, De KTM is meer off- als onroad, en de Yammie zit er een beetje tussenin volgens die testers. Gezien dat ik van KTM monteurs heb vernomen dat de KTM's bij hogere kilometerstanden wat richting problemenkindje neigen, lijkt me de Yammie dan de beste keus als je nog wel eens een ommetje door het bos of op onverhard wilt maken ![]() De GS vind ik gewoon lelijk, dus dat gaat hem gewoon niet worden ![]() | |
Humberto-T | vrijdag 4 mei 2012 @ 11:48 |
M'n eerste VFR ![]() Helaas heeft de huidige, met standaard demper, het geluid van een stofzuiger ![]() | |
whY... | vrijdag 4 mei 2012 @ 11:55 |
Expert is geweest! Ik krijg 1250 voor de brommert en 550 ofzo voor het pak. Hij was onafhankelijk maar ja ik kan die jas en schoenen nog prima aan. Die handschoenen ook, alleen de helm weet ik niet zeker. Ik heb niks geraakt met mijn hoofd... | |
Paxlie | vrijdag 4 mei 2012 @ 11:58 |
Ik zou het er niet op gokken qua helm. | |
Sounddragon | vrijdag 4 mei 2012 @ 12:20 |
Dat is te veranderen toch? ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 4 mei 2012 @ 12:22 |
Als je helm gewoon nog 100% is, zou ik niet weten waarom je een nieuwe moet; erMEE vallen kan natuurlijk geen kwaad, erOP vallen wel ![]() | |
stinkie | vrijdag 4 mei 2012 @ 12:38 |
Dat je het aankan zegt niet zoveel he. Als de gaten erin zitten regen je mooi vol. Kan altijd een poging doen er meer uit te slepen | |
whY... | vrijdag 4 mei 2012 @ 12:52 |
Nou die helm is niks mis mee, ik heb hem nu zelf even goed bekeken. Nieuwe bike gekocht! Yamaha xj900 met cardan ![]() Zometeen even een tas inpakken met wat spullen en de route bekijken, misschien nog even naar de stad en dan ben ik er klaar voor. @Stinkie er zit alleen een klein gaatje onder aan mijn arm onder, op mijn jaszak links is ook een stukje slijtage, nou dat is boeiend. Verder geen schade gevallen aan het pak. | |
stinkie | vrijdag 4 mei 2012 @ 13:23 |
Ik rijd ook nog steeds met een broek waar de gaten van een valpartij in zitten. Maar ik heb wel de waarde geclaimd bij de tegenpartij. Ik ben met een nieuw pak op stap gegaan en met een gatenkaas thuis gekomen. Dat mogen ze betalen ook ![]() | |
whY... | vrijdag 4 mei 2012 @ 17:07 |
Motor staat voor de deur! Nu inpakken en wegwezen ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 4 mei 2012 @ 17:51 |
Ik heb ook een kapotte broek die ik nog gebruik, niet vaak, maar het is een gelamineerde, dus als het regent is dat lekker makkelijk hoef ik geen regenvoering ergens in te gaan zitten klooien, en er zit alleen een klein gaatje in de kniepatch, dus hij is niet lek ![]() Tevens een prima broekie om mee te baggeren ![]() | |
Anne | vrijdag 4 mei 2012 @ 18:50 |
Ik heb een jas waar de gaten in zitten op mijn rechterschouder en mouw vanwege een valpartijtje, maar volgens mij is ie niet lek. | |
Roderick2085 | vrijdag 4 mei 2012 @ 19:18 |
Ik ben 2x gaan liggen met m'n pak, maar meer dan een paar kleine oppervlakkige slijtage plekken zitten er niet op ![]() ![]() het helpt natuurlijk wel dat 1 van de 2 keer ik in het gras lag ![]() | |
Dekatria | vrijdag 4 mei 2012 @ 20:49 |
Zo'n Yamaha 1200 in het wit is gewoon keiharde porno man... als ik ooit 1200 zou gaan rijden zou het er zoéén worden, reken maar van yes ![]() Gefeliciteerd met de nieuwe fiets overigens whY, op m'n tripje de afgelopen dagen kwam ik nog 2 Denen tegen waarvan er één op een XJ900 reed. Hij had er gewoon meer dan een anderhalve ton op staan zonder problemen, en was met een maat van 'm (op XJ1200, waar 2 en 'n halve ton op zat) op reis richting Engeland ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Dekatria op 04-05-2012 20:55:19 ] | |
Fishbowl | zaterdag 5 mei 2012 @ 09:58 |
Ik heb KTM Adventure 990, ook een witte. Elke keer dat ik er op rij is feest. Ik heb geen persoonlijk vergelijkingsmateriaal met zo'n Yamaha 1200, maar dat lijkt me inderdaad ook niet verkeerd. De BMW doet me niets, vooral die snavel en veel te zwaar. Qua vermogen schelen die Yamaha & KTM trouwens weinig, de KTM heeft 105 PK en 100Nm, maar hij is een stuk lichter (207Kg). Vanmiddag en morgen weer lekker crossen in het zuiden... Daar gaat het om. | |
Rossdale | maandag 7 mei 2012 @ 09:42 |
Dag mede-motorrijders ![]() ![]() | |
Yreal | maandag 7 mei 2012 @ 09:58 |
Geil geil geil ![]() ![]() Hier zit toch wel echt mijn volgende tussen, of toch misschien de f800gs ![]() | |
Sounddragon | maandag 7 mei 2012 @ 12:09 |
Naais, toffe brommer, durf het bijna niet te vragen, maarrehhh... ![]() Waarom? Ik neig heel erg naar de Yammie, al is een 800 GS ook wel wat; die is iig betaalbaar voor mij voordat ik met pensioen ga ![]() ![]() | |
Sounddragon | maandag 7 mei 2012 @ 12:10 |
Ik fiks wel effe een nieuwe ![]() |