abonnement Unibet Coolblue
  maandag 23 april 2012 @ 20:16:29 #1
358881 Kamergezocht
O nee, toch niet.
pi_110689584
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
Gorkum / Gorinchem
's-Hertogenbosch / Den Bosch
's-Gravenhage / Den Haag

TV-programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.



Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait; Esso komt van S.O., wat staat voor Standard Oil. BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';

- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

- Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe

- Dat het Fila is en niet fils

Logo's
Toblerone, beer in de berg:


Amazon van A tot Z:


NBC is een pauw:


In de ruimte tussen de 'e' en de 'x' zit een pijl:


LG heeft een pacman (of dit origineel het idee was is niet bekend):


In het carrefourlogo zit een witte 'C':


In de ruimte tussen de F en de vlag staat een 1:


Unileverlogo is gemaakt van producten:


Sony vaio. va = variabel, aangegeven met het golfje. Variabel = analoog. IO = 10 = digitaal + "input/output":


Het SUN-logo. UN vormt de S:


En het Enexis logo, bevat zowel de letter "E" als een stekker:


Diversen


- Dat er verschil zit tussen de knoopsluiting van een blouse(L) en overhemd(R); deze zijn gespiegeld.

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Vorige delen:
Topicreeks: Dingen die je pas jaaaaaren later begrepen hebt

Deze OP is hier te vinden.
Buikpijn in m'n kaken van het lachen.
  maandag 23 april 2012 @ 20:18:02 #2
358881 Kamergezocht
O nee, toch niet.
pi_110689679
En geen paralympics-discussies meer over ijzer :')
Buikpijn in m'n kaken van het lachen.
  maandag 23 april 2012 @ 20:26:59 #3
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_110690221
quote:
18s.gif Op maandag 23 april 2012 20:18 schreef Kamergezocht het volgende:
En geen paralympics-discussies meer over ijzer :')
Hoe was het ook al weer? Discussions on the internet are like competing for the special Olympics. Even if you win, you're still a retard.
Ok stelletje hokboeren
pi_110691306
quote:
5s.gif Op maandag 23 april 2012 20:26 schreef padlarf het volgende:

[..]

Hoe was het ook al weer? Discussions on the internet are like competing for the special Olympics. Even if you win, you're still a retard.
  Moderator maandag 23 april 2012 @ 20:54:14 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_110692022
Dan nog liever een discussie over ijzer dan het uitzoeken van memes :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 23 april 2012 @ 21:02:52 #6
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_110692537
Is geen meme. Tevens zijn we klaar.
Ok stelletje hokboeren
pi_110692645
Dat Milhouse geen meme is
  Moderator maandag 23 april 2012 @ 21:52:10 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_110695807
Dat de term vis vrij vreemd is, het is een zo uiteenlopende groep dieren dat het erg raar is dat we ze onder dezelfde naam scharen. Alsof je vleermuizen vogels zou noemen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 23 april 2012 @ 21:55:46 #9
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_110696065
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 21:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat de term vis vrij vreemd is, het is een zo uiteenlopende groep dieren dat het erg raar is dat we ze onder dezelfde naam scharen. Alsof je vleermuizen vogels zou noemen.
Die snap ik niet, volgensmij is vis wel net zo los/strak gedefinieerd als vogel.
pi_110705226
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 21:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat de term vis vrij vreemd is, het is een zo uiteenlopende groep dieren dat het erg raar is dat we ze onder dezelfde naam scharen. Alsof je vleermuizen vogels zou noemen.
Oh? Vleermuizen en vogels hebben als enige overeenkomst dat ze warmbloedig zijn en vliegen. Zijn er vissen die zo veel uit elkaar lopen? :')
  dinsdag 24 april 2012 @ 03:50:56 #11
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_110707610
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 21:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat de term vis vrij vreemd is, het is een zo uiteenlopende groep dieren dat het erg raar is dat we ze onder dezelfde naam scharen. Alsof je vleermuizen vogels zou noemen.
Hoe bedoel je uiteen lopend?

Voor 99.9% geld dat ze in het water leven, geen zoogdier zijn, kieuwen hebben en koudbloedig zijn, dat is nl zo'n beetje de definitie van een vis.

het is denk ik zelfs 1 van de meer nauw omschreven diersoorten dan andere zoals bv zoogdieren, het maakt niet uit wat het verder is,als het zoogt is het een zoogdier en nooit iets anders.(bv dolfijn;lijkt op een vis,leeft in het water en toch is het een zoogdier en geen vis.
En een vleermuis is uiteraard geen vogel want een zoogdier en dat geld boven alles.

rare eend is dan het vogelbekdier, een zoogdier dat toch eieren legt en toch geen vogel is maar eerder een reptiel(die ook een cloaca hebben,een snavel kunnen hebben en eieren leggen) maar niet helemaal want ze zijn warmbloedig,wtf?

Ik denk dat je het vreemd vind omdat je wellicht niet helemaal weet hoe het zit met de classificatie van dieren?

[ Bericht 4% gewijzigd door robber57 op 24-04-2012 04:08:20 ]
pi_110710761
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 21:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat de term vis vrij vreemd is, het is een zo uiteenlopende groep dieren dat het erg raar is dat we ze onder dezelfde naam scharen. Alsof je vleermuizen vogels zou noemen.
Er is niks vreemd aan de term vis? Zo ver ik weet hebben alle vissen een ruggengraat, zijn koud bloedig en hebben kieuwen.

Walvissen en dolfijnen zijn nog altijd zoogdieren. Inktvissen, kwallen, sponzen, zeesterren/egels, krabben etc. zijn allemaal geen vissen.
  dinsdag 24 april 2012 @ 10:20:48 #13
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_110710899
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:14 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Er is niks vreemd aan de term vis? Zo ver ik weet hebben alle vissen een ruggengraat, zijn koud bloedig en hebben kieuwen.

Walvissen en dolfijnen zijn nog altijd zoogdieren. Inktvissen, kwallen, sponzen, zeesterren/egels, krabben etc. zijn allemaal geen vissen.
Misschien bedoelde hij het woord vis, want dat kan dus vissen, zoogdieren en weekdieren omvatten.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 24 april 2012 @ 10:21:32 #14
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_110710915
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:20 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Misschien bedoelde hij het woord vis, want dat kan dus vissen, zoogdieren en weekdieren omvatten.
En kreeftachtigen/insecten (zilvervisje) :Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_110718705
Ik dacht altijd dat Vennegoor of Hesselink 2 verschillende voetballers waren, en dat de journalist niet kon zien of het nou óf Vennegoor óf Hesselink was :')
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_110719196
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:02 schreef Wolken het volgende:
Ik dacht altijd dat Vennegoor of Hesselink 2 verschillende voetballers waren, en dat de journalist niet kon zien of het nou óf Vennegoor óf Hesselink was :')
Die mag ondertussen ook wel in de OP. :)
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_110719269
Dat meisjes ook poepen.
We're slowly approaching inevitable death.
pi_110719413
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:02 schreef Wolken het volgende:
Ik dacht altijd dat Vennegoor of Hesselink 2 verschillende voetballers waren, en dat de journalist niet kon zien of het nou óf Vennegoor óf Hesselink was :')
Héél in het begin, toen hij net kwam kijken, dacht ik dat dus ook ... :D
pi_110724179
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:15 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Die mag ondertussen ook wel in de OP. :)
Pfoew, dat betekent iig dat ik niet het enige domme blondje ben :D
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_110724490
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:02 schreef Wolken het volgende:
Ik dacht altijd dat Vennegoor of Hesselink 2 verschillende voetballers waren, en dat de journalist niet kon zien of het nou óf Vennegoor óf Hesselink was :')
Ik ook :P
  Moderator dinsdag 24 april 2012 @ 15:57:07 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_110724543
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 03:50 schreef robber57 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je uiteen lopend?

Voor 99.9% geld dat ze in het water leven, geen zoogdier zijn, kieuwen hebben en koudbloedig zijn, dat is nl zo'n beetje de definitie van een vis.

het is denk ik zelfs 1 van de meer nauw omschreven diersoorten dan andere zoals bv zoogdieren, het maakt niet uit wat het verder is,als het zoogt is het een zoogdier en nooit iets anders.(bv dolfijn;lijkt op een vis,leeft in het water en toch is het een zoogdier en geen vis.
En een vleermuis is uiteraard geen vogel want een zoogdier en dat geld boven alles.

rare eend is dan het vogelbekdier, een zoogdier dat toch eieren legt en toch geen vogel is maar eerder een reptiel(die ook een cloaca hebben,een snavel kunnen hebben en eieren leggen) maar niet helemaal want ze zijn warmbloedig,wtf?

Ik denk dat je het vreemd vind omdat je wellicht niet helemaal weet hoe het zit met de classificatie van dieren?
Nouja hier in dit topic wordt al duidelijk hoe slecht definieerbaar een vis is... Bijvoorbeeld je hebt naast gewervelde vissen kraakbeen 'vissen' en kaakloze vissen.... Je hebt ook warmbloedige vissen (die geen zoogdier zijn) etc etc.

Als je alleen al de wikipedia leest

quote:
Van deze stamboom worden alleen de tetrapoda niet als vissen te boek gesteld. Dit zijn alle bekende landdieren als amfibieën, reptielen, vogels en zoogdieren.

De recente 'eigenlijke vissen' behoren allemaal tot de superklasse Gnathostomata (echte gewervelden) en vallen in twee hoofdgroepen uiteen:

de kraakbeenvissen (Klasse: Chondrichthyes)
de beenvisachtigen (Osteichthyes), maar dan zonder de viervoeters

Het voornaamste verschil tussen deze twee grote groepen is dat het skelet van de kraakbeenvissen geen echt been bevat, maar slechts uit kraakbeen bestaat. Binnen de beenvissen nemen weer twee groepen een bijzondere plaats in:

Coelacanthimorpha (Coelacanten of Kwastvinnigen), met maar enkele vertegenwoordigers, de Coelacanth, Latimeria chalumnae en Latimeria menadoensis.
Dipnoi (Longvissen), met zeven soorten.

De reden voor hun bijzondere positie is dat zij nauwer verwant zijn aan de meestal op het land levende viervoeters dan de andere beenvissen.
ZIjn vissen al bijna alle dieren uitgezonderd de landdieren, maar de landieren vallen ook in dezelfde evolutionaire groep.

Het is allemaal een boel gepuzzel maar evolutionair gezien is de term vis gewoon niet handig, de term vis is eigenlijk gewoon een samenraapsel voor alle in het water levende niet zoogdieren...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 24 april 2012 @ 16:00:55 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_110724732
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:14 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Er is niks vreemd aan de term vis? Zo ver ik weet hebben alle vissen een ruggengraat, zijn koud bloedig en hebben kieuwen.

Walvissen en dolfijnen zijn nog altijd zoogdieren. Inktvissen, kwallen, sponzen, zeesterren/egels, krabben etc. zijn allemaal geen vissen.
je mist dan dus de warmbloedige vissen, de kraakbeenachtige vissen, longvissen.... Daarom zeg ik een uiteenlopende groep beesten die allemaal onder één groep geschaard worden. (vandaar ook mijn analogie met de vleermuis en de vogel, die zijn meer aan elkaar verwant dan een haring en longvis.)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_110725450
Volgens mij noem je het ook 'vissen' (werkwoord) als je mossels gaat vangen.
  Moderator dinsdag 24 april 2012 @ 16:53:13 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_110727250
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:15 schreef KrentebolHooft het volgende:
Volgens mij noem je het ook 'vissen' (werkwoord) als je mossels gaat vangen.
het werkwoord vissen heeft dan ook niets met vis te maken, je kunt ook vissen naar complimentjes etc.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Forum Admin dinsdag 24 april 2012 @ 16:55:40 #25
232445 crew  Specularium
pi_110727348
Hengel at a bitch.
pi_110730136
Volgens QI, waar ik een heilig vertrouwen in heb, is de term vis inderdaad onzin. Ben de precieze vergelijking kwijt en kan de aflevering ook niet opzoeken want ik fok nu mobiel maar ze zijn heel weinig aan elkaar gerelateerd inderdaad.
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:29:39 #27
20720 brother52
Dus..........
pi_110731451
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:55 schreef Saind het volgende:
Volgens QI, waar ik een heilig vertrouwen in heb, is de term vis inderdaad onzin. Ben de precieze vergelijking kwijt en kan de aflevering ook niet opzoeken want ik fok nu mobiel maar ze zijn heel weinig aan elkaar gerelateerd inderdaad.
Deze?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:39:38 #28
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110731810
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:55 schreef Saind het volgende:
Volgens QI, waar ik een heilig vertrouwen in heb, is de term vis inderdaad onzin. Ben de precieze vergelijking kwijt en kan de aflevering ook niet opzoeken want ik fok nu mobiel maar ze zijn heel weinig aan elkaar gerelateerd inderdaad.
Vissen heeft het over dieren met kieuwen en schubben. Dat sommige insecten en zoogdieren vis heten is gewoon een historische fout, maar daar is een diersoort nog niet fout.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_110732274
Dat vertaling NOB wat je vaak bij films op tv ziet dus niet betekende: vertaling nog onbekend zoals mijn vader me jaren heeft wijsgemaakt. Het is een bedrijf uit Hilversum die die vertalingen verzorgde. _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:50:57 #30
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110732300
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat vertaling NOB wat je vaak bij films op tv ziet dus niet betekende: vertaling nog onbekend zoals mijn vader me jaren heeft wijsgemaakt. Het is een bedrijf uit Hilversum die die vertalingen verzorgde. _O-
Die is wel grappig.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:52:01 #31
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110732349
Wij hadden vroeger vuurwerk met de label "Niet in de hond houden" , ik vond dit gewoon goede waarschuwing. Pas later viel het kwartje dat het een taalfout was en dat er "Niet in de hand houden" zou moeten staan.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_110732646
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:52 schreef trigt013 het volgende:
Wij hadden vroeger vuurwerk met de label "Niet in de hond houden" , ik vond dit gewoon goede waarschuwing. Pas later viel het kwartje dat het een taalfout was en dat er "Niet in de hand houden" zou moeten staan.
Hehe, ik weet nog wel dat ik toen ik voor het eerst vuurwerk had, precies de aanwijzigingen op wou volgen van de verpakking. Op de grond leggen, aansteken en minimaal 6 meter afstand bewaren.
In de 6 seconden die je had daarvoor, moest je dus vol wegsprinten met de kleine beentjes die ik toen had. Het jaar daarop ben ik de aanwijzigingen wat praktischer gaan opvolgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_110735337
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Hehe, ik weet nog wel dat ik toen ik voor het eerst vuurwerk had, precies de aanwijzigingen op wou volgen van de verpakking. Op de grond leggen, aansteken en minimaal 6 meter afstand bewaren.
In de 6 seconden die je had daarvoor, moest je dus vol wegsprinten met de kleine beentjes die ik toen had. Het jaar daarop ben ik de aanwijzigingen wat praktischer gaan opvolgen.
Had je die 6 meter ook opgemeten van te voren? :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_110735488
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Had je die 6 meter ook opgemeten van te voren? :D
Het was sprinten voor je leven en na de knal maar kijken of je de 6 meter had gehaald. ;) Vraag me nu trouwens nog steeds af waarom de regering zo'n idiote gebruiksaanwijzing verplicht.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_110740813
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het was sprinten voor je leven en na de knal maar kijken of je de 6 meter had gehaald. ;) Vraag me nu trouwens nog steeds af waarom de regering zo'n idiote gebruiksaanwijzing verplicht.
Op de grond leggen en aansteken, haha
We're slowly approaching inevitable death.
pi_110741327
Dat vond ik ook altijd zo overdreven.
Ik las op een stuk vuurwerk (lees: romeins kaarsje) dat je er 6 meter vanaf moest staan en dacht dat het een ontzettend spektakel moest zijn, uiteindelijk dus afgestoken en een beetje teleurgesteld.

Ik kwam er ook later achter dat je astronauten en ander vuurwerk af kan steken en in een put/riool gooien en dat het dan toch afging, met opspattend water als gevolg.
Dus dat maakte mijn middag wel toen ik 12 was :D
Neil LOVES Carrots!
pi_110741460
Ik was ook best wel geschokt toen ik jongens vuurwerk in de hand zag houden bij het afgaan (waarbij je dus volgens de verpakking idd meters afstand moest houden).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_110741537
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:28 schreef Gitank2 het volgende:
Dat vond ik ook altijd zo overdreven.
Ik las op een stuk vuurwerk (lees: romeins kaarsje) dat je er 6 meter vanaf moest staan en dacht dat het een ontzettend spektakel moest zijn, uiteindelijk dus afgestoken en een beetje teleurgesteld.

Ik kwam er ook later achter dat je astronauten en ander vuurwerk af kan steken en in een put/riool gooien en dat het dan toch afging, met opspattend water als gevolg.
Dus dat maakte mijn middag wel toen ik 12 was :D


_O_
We're slowly approaching inevitable death.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:53:38 #39
367999 toastmann
Pseudoneurowetenschapper
pi_110743553
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik was ook best wel geschokt toen ik jongens vuurwerk in de hand zag houden bij het afgaan (waarbij je dus volgens de verpakking idd meters afstand moest houden).
Als vuurwerk (rotjes dan wel te verstaan) bij de onderkant pakt kun je die dingen prima vasthouden :')
gwn geniete
pi_110744118
Neil LOVES Carrots!
pi_110746120
Op de snelweg staat wel eens een bord 'Nieuw wegdek, langere remweg'. Tot voor kort dacht ik altijd dat je dan meer ruimte hebt om te kunnen remmen (wat ik een beetje onzinnig vond, want welke auto heeft nou 1200 meter nodig om te remmen :')).

Onlangs realiseerde ik me pas dat het betekent dat het nieuwe asfalt gewoon minder grip heeft en daardoor je remweg langer is dan normaal.. ;)
  dinsdag 24 april 2012 @ 22:39:55 #42
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_110747446
Lieve Fokkers, die afstandsregel voor vuurwerk is ook ter voorkomen van gehoorschade.

Niet dat ik me er wat van aan trok (na inderdaad de eerste paar keer extreem voorzichtig te doen)
Ok stelletje hokboeren
pi_110785830
De 'voor niets gaat de zon op' uitdrukking.....het synoniem voor niets is gratis.

Het wordt vaak gebruikt midden in de zin, als in 'blablabla dit of dat is wel duur maar voor niets gaat de zon op en we moeten het aanschaffen'. Ik begreep dit alleen als een uitdrukking van alles kost geld, zonder echt te beseffen waar het echt op sloeg. Zo'n ingeroeste uitdrukking... Net als 13 in een dozijn, ook zo'n waardeloze.
  woensdag 25 april 2012 @ 21:04:01 #44
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_110786114
Ik had een keer een doosje trekrotjes met ook zo'n waarschuwing erop dat je ze niet in de hand mag houden en 6 meter afstand moest bewaren...
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  woensdag 25 april 2012 @ 21:16:14 #45
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110787168
Vroeger dat ik dat yoghurt van koeienmelk werd gemaakt later kwam ik er pas achter dat het van schimmel en witte kool word gemaakt.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_110787884
Dat "real" van real madrid verwijst naar koninklijk en dat het niet betekend dat zij de échte madrilenen zijn in tegenstelling tot athletico madrid.
pi_110788905
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:25 schreef hugsy33 het volgende:
Dat "real" van real madrid verwijst naar koninklijk en dat het niet betekend dat zij de échte madrilenen zijn in tegenstelling tot athletico madrid.
Haha, dat dacht ik ook altijd.

Ik kom er net achter dat als ik bij de actieve topics mijn muis op de rechter kolom zet, er een pop-up verschijnt met de inhoud van de meest recente post. Ik opende altijd een heel topic (incl. wachttijd ivm foto's etc.) om te kijken wat de laatste bijdrage was.
pi_110789517
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:25 schreef hugsy33 het volgende:
Dat "real" van real madrid verwijst naar koninklijk en dat het niet betekend dat zij de échte madrilenen zijn in tegenstelling tot athletico madrid.
Wist ik al!!!
pi_110790250
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:16 schreef trigt013 het volgende:
Vroeger dat ik dat yoghurt van koeienmelk werd gemaakt later kwam ik er pas achter dat het van schimmel en witte kool word gemaakt.
Come again :? Yoghurt wordt gemaakt van melk en melkzuurbacteriën as far as i know.
pi_110790530
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:57 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Come again :? Yoghurt wordt gemaakt van melk en melkzuurbacteriën as far as i know.

Kefir bacterie. lijkt op witte bloemkool :P
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_110792389
Ook weer een paar heldere momenten gehad :')

Zo bedacht ik me ineens dat in het woord anorexia het woord "orexie" voor eetlust verborgen zit, met "an" als het voorvoegsel voor "niet".
Neil LOVES Carrots!
pi_110792722
quote:
7s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:27 schreef Gitank2 het volgende:
Ook weer een paar heldere momenten gehad :')

Zo bedacht ik me ineens dat in het woord anorexia het woord "orexie" voor eetlust verborgen zit, met "an" als het voorvoegsel voor "niet".
Jaa!!
  woensdag 25 april 2012 @ 22:33:55 #53
358881 Kamergezocht
O nee, toch niet.
pi_110792903




Ik heb serieus een tijd gedacht dat deze borden de parkeerplaats voor vrouwen aangaf, waar je dus minimaal 2 of 3 vakken vandaan moest parkeren, omdat ze daar anders waarschijnlijk tegen aan zouden rijden :D _O-
Buikpijn in m'n kaken van het lachen.
pi_110793105
quote:
10s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:33 schreef Kamergezocht het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb serieus een tijd gedacht dat deze borden de parkeerplaats voor vrouwen aangaf, waar je dus minimaal 2 of 3 vakken vandaan moest parkeren, omdat ze daar anders waarschijnlijk tegen aan zouden rijden :D _O-
:o Echt Duitsers weer. _O-
pi_110793127
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:16 schreef trigt013 het volgende:
Vroeger dat ik dat yoghurt van koeienmelk werd gemaakt later kwam ik er pas achter dat het van schimmel en witte kool word gemaakt.
WHUT??? :D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Yoghurt
pi_110793229
Ik vind t ook wel rare borden eerlijk gezegd (ik neem aan dat dit voor moeders is?)
pi_110793285
Idd, ik interpreteer het nog steeds zo nl :')
pi_110793317
quote:
Ja daar durfde ik niet mee te gooien ivm dat wiki ook niet alleswetend is :P
pi_110793367
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:38 schreef hugsy33 het volgende:
Ik vind t ook wel rare borden eerlijk gezegd (ik neem aan dat dit voor moeders is?)
Ze hebben hier in de parkeergarage wel speciale brede plekken voor mensen die een maxi cosi bij zich hebben (en die je er anders niet uit kunt krijgen), maar ik heb geen idee of dit hetzelfde is.
Ik heb wel speciale vrouwenparkeerplaatsen in parkeergarages gezien, dicht bij de ingang en vlak bij de opzichter, want parkeergarages zijn eng... :o
pi_110793403
Ja nog eentje:
Ik dacht dat van het Rusland van vroeger: CCCP gewoon de latijnse letters CCCP betekenen.
En niet voor cyrillische tekens СССР (wat simpelweg staat voor SSSR).
Het cyrillische teken С spreek je namelijk uit als een S, en het cyrillische teken Р als een R.
  woensdag 25 april 2012 @ 22:49:39 #61
358881 Kamergezocht
O nee, toch niet.
pi_110794021
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:38 schreef hugsy33 het volgende:
Ik vind t ook wel rare borden eerlijk gezegd (ik neem aan dat dit voor moeders is?)
Nee dit is om vrouwen een veiliger gevoel te geven. Deze parkeerplaatsen zijn vaak op slecht verlichte parkeerplaatsen bij 24-uurs pompen enzo :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwenparkeerplaats
Buikpijn in m'n kaken van het lachen.
pi_110794059
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:49 schreef Kamergezocht het volgende:

[..]

Nee dit is om vrouwen een veiliger gevoel te geven. Deze parkeerplaatsen zijn vaak op slecht verlichte parkeerplaatsen bij 24-uurs pompen enzo
AHA :*
pi_110794234
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:49 schreef Kamergezocht het volgende:

[..]

Nee dit is om vrouwen een veiliger gevoel te geven. Deze parkeerplaatsen zijn vaak op slecht verlichte parkeerplaatsen bij 24-uurs pompen enzo
aha :s)

ik leer trouwens ook net wat aggregate betekend en dat een doelpunt "uit" dubbel telt.
  woensdag 25 april 2012 @ 22:59:26 #64
20720 brother52
Dus..........
pi_110794706
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:52 schreef hugsy33 het volgende:

[..]

aha :s)

ik leer trouwens ook net wat aggregate betekend en dat een doelpunt "uit" dubbel telt.
Nee, een uit-doelpunt telt alleen dubbel bij een gelijke stand over beide wedstrijden.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_110795154
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:16 schreef trigt013 het volgende:
Vroeger dat ik dat yoghurt van koeienmelk werd gemaakt later kwam ik er pas achter dat het van schimmel en witte kool word gemaakt.
Joghurt wordt dus van melk en bacterieculturen gemaakt, het is verzuurde melk (de melksuikers zijn omgezet).

Witte kool en wilde bacteriën die hun gang kunnen gaan, vormen samen zuurkool.
pi_110798216
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:59 schreef brother52 het volgende:

[..]

Nee, een uit-doelpunt telt alleen dubbel bij een gelijke stand over beide wedstrijden.
Dan weet ik het ook nu. :P
pi_110798386
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:59 schreef brother52 het volgende:

[..]

Nee, een uit-doelpunt telt alleen dubbel bij een gelijke stand over beide wedstrijden.
ja dat :P iets te snel getypt
pi_110799228
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:52 schreef hugsy33 het volgende:

[..]

aha :s)

ik leer trouwens ook net wat aggregate betekend en dat een doelpunt "uit" dubbel telt.
Om het makkelijk te houden onthou je maar gewoon dat een uit doelpunt voor 1,1 meetelt. Zit je altijd goed. :)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_110801789
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:38 schreef hugsy33 het volgende:
Ik vind t ook wel rare borden eerlijk gezegd (ik neem aan dat dit voor moeders is?)
Het is voor alle vrouwen die zich onveilig voelen in parkeergarage's, 's avonds of zo.

Vond het raar toen ik daar voor het eerst over las, totdat ik zelf een keer in een parkeergarage was en een kleine lift in moest. Dan sta je daar samen met onbekenden opgesloten. Niet elke onbekende aanwezige is een aanrander/verkrachter, maar áls het er een is, dan ben je als vrouw al gauw een makkelijke prooi. Ik neem aan dat het zelden om verkrachters was, maar dat het vooral vervelende kerels waren, die hiertoe aanleiding geven.
Dat was gewoon midden in de stad.
  zaterdag 28 april 2012 @ 00:12:46 #70
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110886372
Dat ik dat van horeca niet wist :'(
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_110894789
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 00:12 schreef Frag_adder het volgende:
Dat ik dat van horeca niet wist :'(
Weet je die van Benelux wel? w/
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_110897229
Dat er niet speciaal voor de bibliotheken hardcovers worden gedrukt, maar dat ze zelf een harde kaft om de boeken maken met daarop de zachte kaft geplakt.
Ja, die met de ballen in de bek.
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 14:27:00 #73
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_110897863
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:04 schreef Biancavia het volgende:
Dat er niet speciaal voor de bibliotheken hardcovers worden gedrukt, maar dat ze zelf een harde kaft om de boeken maken met daarop de zachte kaft geplakt.
Is dat zo? :D Ik dacht dat de meeste boeken met zowel hard- als softcover werden uitgegeven?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_110897970
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:27 schreef MaJo het volgende:

[..]

Is dat zo? :D Ik dacht dat de meeste boeken met zowel hard- als softcover werden uitgegeven?
Dat. Als je bij Bol.com een boek bestelt kun je toch kiezen?
  zaterdag 28 april 2012 @ 14:34:06 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_110898054
Bekijk die bibliotheekboeken maar eens van dichtbij. Dan zie je wel wat Biancavia bedoelt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_110898228
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:27 schreef MaJo het volgende:

[..]

Is dat zo? :D Ik dacht dat de meeste boeken met zowel hard- als softcover werden uitgegeven?
Nee hoor, en ik verbaasde me erover dat er van boeken die alleen in softcover werden uitgegeven toch bij de biebs een hardcoverversie op de planken stond.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:34 schreef Lienekien het volgende:
Bekijk die bibliotheekboeken maar eens van dichtbij. Dan zie je wel wat Biancavia bedoelt.
Precies, daardoor ging er bij mij ook het lampje branden. Ze snijden ze los en lijmen het binnenwerk opnieuw in.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_110914761
Ik dacht dat Amber Alert een Nederlands iets was met een vage naam :D Maar niets is minder waar!

quote:
AMBER is officially a backronym for "America's Missing: Broadcasting Emergency Response" but was originally named for Amber Hagerman, a 9-year-old child who was abducted and murdered in Arlington, Texas in 1996.

Also an AMBER alert corresponds to the color of highway warning signs that are activated in AMBER alerts, the signs display messages in a reddish orange or an amber color.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 28 april 2012 @ 23:48:10 #78
370431 drakin
vurig typje
pi_110915475
Ik dacht ook dat het genoemd was naar een Amber die vermist was.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_110915799
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:48 schreef drakin het volgende:
Ik dacht ook dat het genoemd was naar een Amber die vermist was.
Dat is het ook. Het is een Backronym. Dat betekent dat achteraf verzonnen/opgemerkt is dat het ook als acronym (=afkorting) gebruikt kan worden.
pi_110919922
Dat het Diederik Samsom is, en niet Samson
pi_110922067
:o
pi_110925285
quote:
2s.gif Op zondag 29 april 2012 02:29 schreef DrNick het volgende:
Dat het Diederik Samsom is, en niet Samson
:o
Life is Music
  Forum Admin zondag 29 april 2012 @ 13:05:30 #83
232445 crew  Specularium
pi_110926690
Dit heeft niks te maken met begrijpen.

Het is net als bij Maarten van Rossem (Rossum, fonetisch iets logischer) een kwestie van jarenlang niet opletten.
pi_110927271
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:28 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

:o
Ik zat er in het begin ook eerst naast. :+
pi_110935071
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:49 schreef Kamergezocht het volgende:

[..]

Nee dit is om vrouwen een veiliger gevoel te geven. Deze parkeerplaatsen zijn vaak op slecht verlichte parkeerplaatsen bij 24-uurs pompen enzo :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwenparkeerplaats
Dit en parkeerplaatsen voor mensen met een maxi-cosi :') Whats next? Speciale parkeerplekken voor mensen met een huisdier?
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_110966094
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:42 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Nee hoor, en ik verbaasde me erover dat er van boeken die alleen in softcover werden uitgegeven toch bij de biebs een hardcoverversie op de planken stond.

[..]

Precies, daardoor ging er bij mij ook het lampje branden. Ze snijden ze los en lijmen het binnenwerk opnieuw in.
Hmm...maar ik ken ook engelstalige pocket series waarvan er specifieke hardcovers voor de bibliotheken bestaan. Ze heten dan ook gewoon library version en kosten twee keer zoveel als de softcovers.
  maandag 30 april 2012 @ 19:02:04 #87
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_110969005
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 16:43 schreef bl_henkie2 het volgende:

[..]

Hmm...maar ik ken ook engelstalige pocket series waarvan er specifieke hardcovers voor de bibliotheken bestaan. Ze heten dan ook gewoon library version en kosten twee keer zoveel als de softcovers.
Bibliotheekversies zijn niet zo maar paperbacks voorzien van een harde cover, maar ingebonden met een harde cover. Dat is duurzamer (wel zo handig bij een boek dat veel gelezen wordt), maar ook duurder. Voor sommige series boeken heb ik het prijsverschil er wel voor over, trouwens. Ze moeten alleen speciaal besteld worden, want ze zijn bijna nooit op voorraad.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_110969400
Daarom zijn hardcovers in de bieb (zal wel per bieb ander motiefje zijn) altijd in hetzelfde papier gebonden :D
  maandag 30 april 2012 @ 23:25:06 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_110980610
Ik kom er net tot mijn schande achter dat big yellow taxi van counting crows een cover is van een joni mitchel nummer
Het cover is wel veel beter dan het origineel
Vond de referentie aan DDT al zo vreemd, dat wordt ook al tijden niet gebruikt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_110981270
Dat niet alle katten een hekel hebben aan water, de mijne kwam net weer met t kroos op z'n kop naar huis en ken zelfs een kat die met z'n bazinnetje mee in bad gaat 8)7
pi_110986696
Kom er nu pas achter dat het nummer 'De Broer van Edwin' van De Jeugd van Tegenwoordig over de regering/belasting gaat. :')
  dinsdag 1 mei 2012 @ 09:07:41 #92
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_110987089
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:53 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Dit en parkeerplaatsen voor mensen met een maxi-cosi :') Whats next? Speciale parkeerplekken voor mensen met een huisdier?
ga je serieus vertellen dat je hier geen begrip voor kunt hebben?
A man's got to do what a man's got to do
  dinsdag 1 mei 2012 @ 10:05:54 #93
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_110988057
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 08:34 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
Kom er nu pas achter dat het nummer 'De Broer van Edwin' van De Jeugd van Tegenwoordig over de regering/belasting gaat. :')
echt joh? Dat wist ik ook niet :P vond het altijd gewoon n vaag nummer
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 1 mei 2012 @ 10:08:35 #94
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110988100
Wist ik ook niet. Maar nu ik het weet, lijkt het opeens heel logisch.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_110988371
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 09:07 schreef Olle. het volgende:

[..]

ga je serieus vertellen dat je hier geen begrip voor kunt hebben?
Hangt af van de grootte van de parkeerplaats natuurlijk, en ik heb dat soort plekken nog nooit gezien eigenlijk. Maar voor een doorsnee parkeerplaats voor een bescheiden aantal auto's lijkt het mij vrij nutteloos, vergeleken met een invalidenplek.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 10:31:19 #96
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_110988486
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 10:05 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

echt joh? Dat wist ik ook niet :P vond het altijd gewoon n vaag nummer
Ze hebben ook alleen maar vage nummers
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 1 mei 2012 @ 10:33:51 #97
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_110988540
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 10:31 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ze hebben ook alleen maar vage nummers
dat maakt ze tof O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_110990294
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 10:25 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Hangt af van de grootte van de parkeerplaats natuurlijk, en ik heb dat soort plekken nog nooit gezien eigenlijk. Maar voor een doorsnee parkeerplaats voor een bescheiden aantal auto's lijkt het mij vrij nutteloos, vergeleken met een invalidenplek.
Het is bij de grote parkeergarages, met verschillende etages. Dat is doodeng in het donker, vooral als je dan met een vage figuur in de lift moet.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:08:21 #99
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_110991143
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 10:33 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dat maakt ze tof O+
Argh nee. Lelijke studenten(c)rap is het. Eigenlijk is het niet eens rap.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:09:44 #100
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_110991197
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 10:25 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Hangt af van de grootte van de parkeerplaats natuurlijk, en ik heb dat soort plekken nog nooit gezien eigenlijk. Maar voor een doorsnee parkeerplaats voor een bescheiden aantal auto's lijkt het mij vrij nutteloos, vergeleken met een invalidenplek.
ik heb het laatst voor het eerst gezien in Maastricht.
Ik kon de link eerst niet leggen, want de parkeerplaatsen waren volgens mij ook niet groter.

Maar de reden dat een vrouw niet alleen door een grote parkeergarage hoeft te lopen waar veel hangjeugd e.d. rondloopt kan ik goed begrijpen.
A man's got to do what a man's got to do
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:49:13 #101
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_110994375
Vrouwenparkeerplaatsen zijn ook niet groter, maar beter verlicht en dichterbij de ingang.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:38:22 #102
319019 jankaas020
op safari
pi_111000951
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 08:34 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
Kom er nu pas achter dat het nummer 'De Broer van Edwin' van De Jeugd van Tegenwoordig over de regering/belasting gaat. :')
Ik verstond, toen ik het nr voor het eerst hoorde, Emily ipv Edwin. :')
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_111004883
Over vrouwenparkeerplaatsen gesproken.. Deze foto maakte ik vorig jaar in Dusseldorf:



Volgens mij zijn die vakken wel een stukje breder dan normaal.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:26:07 #104
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_111004979
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:49 schreef Knutknuttsson het volgende:
Vrouwenparkeerplaatsen zijn ook niet groter, maar beter verlicht en dichterbij de ingang.
Zijn vaak wel groter, zodat de deuren verder open kunnen om kinderwagens en tassen in te laden.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:27:22 #105
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_111005032
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2012 23:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik kom er net tot mijn schande achter dat big yellow taxi van counting crows een cover is van een joni mitchel nummer
Het cover is wel veel beter dan het origineel
Vond de referentie aan DDT al zo vreemd, dat wordt ook al tijden niet gebruikt
Heb het laatst ook opgezocht. Ook best interessant om te lezen welke band precies welke lyrics veranderd heeft.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:34:39 #106
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_111005283
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:26 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Zijn vaak wel groter, zodat de deuren verder open kunnen om kinderwagens en tassen in te laden.
Bij mij in Zweden heet dat een familieparkeerplaats. Dekt de lading een beetje beter, vind ik.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_111006017
Op die foto zie je ook bordjes met kinderwagen. Maar de echte vrouwenparkeerplaatsen zijn opgezet omwille van de veiligheid van vrouwen die daar alleen moeten lopen.
pi_111006184
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:34 schreef Knutknuttsson het volgende:

Bij mij in Zweden heet dat een familieparkeerplaats. Dekt de lading een beetje beter, vind ik.
Inderdaad! Nu lijkt het alsof alleen vrouwen hun kinderen meenemen in de auto 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_111006343
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Inderdaad! Nu lijkt het alsof alleen vrouwen hun kinderen meenemen in de auto 8)7
Vrouwenparkeerplaatsen zijn wat anders dan familieparkeerplaatsen. Die eersten zijn er vooral, in Duitsland tenminste, op gericht om vrouwen een veiliger gevoel te geven.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_111022326
Jezus wat een discussie.
Waarom zegt niemand gewoon dat die plaatsen dicht bij het gebouw staan zodat de vrouw niet de hele parkeerplaats over moet lopen en de kans loopt ontvoerd/verkracht/beroofd te worden.
  woensdag 2 mei 2012 @ 01:40:43 #111
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_111025521
Recent ontdekt:


1968:


[ Bericht 0% gewijzigd door robber57 op 02-05-2012 01:46:53 ]
  woensdag 2 mei 2012 @ 09:19:00 #112
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_111028478
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:47 schreef KrentebolHooft het volgende:
Jezus wat een discussie.
Waarom zegt niemand gewoon dat die plaatsen dicht bij het gebouw staan zodat de vrouw niet de hele parkeerplaats over moet lopen en de kans loopt ontvoerd/verkracht/beroofd te worden.
Om dat het veel leuker is te beweren dat ze extrabreed zijn en met rubber kussens voorzien.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_111029448
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:09 schreef Olle. het volgende:
ik heb het laatst voor het eerst gezien in Maastricht.
Ik kon de link eerst niet leggen, want de parkeerplaatsen waren volgens mij ook niet groter.
Hah, een grotere parkeerplaats voor vrouwen met parkeerproblemen? :s)

quote:
Maar de reden dat een vrouw niet alleen door een grote parkeergarage hoeft te lopen waar veel hangjeugd e.d. rondloopt kan ik goed begrijpen.
Ohja, prima. Mijn reactie ging meer over de maxi-cosi's. Vrouwenparkeerplaatsen zijn in deze wereld helaas geen gek idee. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:27:12 #114
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_111034132
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:47 schreef KrentebolHooft het volgende:
Jezus wat een discussie.
Waarom zegt niemand gewoon dat die plaatsen dicht bij het gebouw staan zodat de vrouw niet de hele parkeerplaats over moet lopen en de kans loopt ontvoerd/verkracht/beroofd te worden.
In die volgorde?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:38:58 #115
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_111034510
na jaren viel afgelopen zaterdag het kwartje:



waarom nibbits chips nibb it heet, en wat de eekhoorntjes doen op de verpakking.
Ach het zorgde weer voor een domme blondjes grapje in de familie.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:56:51 #116
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_111042692
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:47 schreef KrentebolHooft het volgende:
Jezus wat een discussie.
Waarom zegt niemand gewoon dat die plaatsen dicht bij het gebouw staan zodat de vrouw niet de hele parkeerplaats over moet lopen en de kans loopt ontvoerd/verkracht/beroofd te worden.
Waarom geen verbod voor vrouwen om na zonsondergang alleen naar buiten te gaan?
Te drastisch?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 15:58:55 #117
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111042782
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:38 schreef ieniminimuis het volgende:
na jaren viel afgelopen zaterdag het kwartje:

[ afbeelding ]

waarom nibbits chips nibb it heet, en wat de eekhoorntjes doen op de verpakking.
Ach het zorgde weer voor een domme blondjes grapje in de familie.
Ik snap het nog niet :@
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:27:25 #118
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111044077
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik snap het nog niet :@
Nibble?
The love you take is equal to the love you make.
pi_111047279
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:23 schreef GuitarJJ het volgende:
Over vrouwenparkeerplaatsen gesproken.. Deze foto maakte ik vorig jaar in Dusseldorf:

[ afbeelding ]

Volgens mij zijn die vakken wel een stukje breder dan normaal.
In Diekirch (Luxemburg) heb je ze ook. :Y
Life is Music
pi_111061120
Het is al lang gezegd dat het omwille van de veiligheid is.
Die afstand is een veiligheidsfactor.
pi_111062956
Ik kwam er zojuist achter dat Alfie Grimshaw, de wereldberoemde fish and chips shop in Kenilworth, een verzonnen naam is en dat er geen persoon met deze naam aan die fish and chips shop verbonden is.



http://www.alfiegrimshaw.co.uk/
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 22:32:25 #122
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111063051
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nibble?
En wat heeft dat met nibb it te maken?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 2 mei 2012 @ 22:42:50 #123
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111063674
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En wat heeft dat met nibb it te maken?
Jongen doe niet zo dom, nibb is gewoon kort voor nibble
Ok stelletje hokboeren
pi_111063719
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En wat heeft dat met nibb it te maken?
nibble-it klonk niet lekker...
  donderdag 3 mei 2012 @ 00:03:59 #125
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_111068270
quote:
11s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:30 schreef thabit het volgende:
Ik kwam er zojuist achter dat Alfie Grimshaw, de wereldberoemde fish and chips shop in Kenilworth, een verzonnen naam is en dat er geen persoon met deze naam aan die fish and chips shop verbonden is.

[ afbeelding ]

http://www.alfiegrimshaw.co.uk/
Dat was voor mij ook een enorme schok! Al die tijd was ik in de veronderstelling dat Alfie zelf de frietjes stond te bakken, maar de 'chippie' blijkt een verzonnen naam te hebben.


Dit is dus niet Alfie Grimshaw maar voormalig IT-er David Blackburn. Wat een deceptie.
pi_111068454
quote:
11s.gif Op donderdag 3 mei 2012 00:03 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Dat was voor mij ook een enorme schok! Al die tijd was ik in de veronderstelling dat Alfie zelf de frietjes stond te bakken, maar de 'chippie' blijkt een verzonnen naam te hebben.

[ afbeelding ]
Dit is dus niet Alfie Grimshaw maar voormalig IT-er David Blackburn. Wat een deceptie.
Wie van de twee? De linker of de rechter?
  donderdag 3 mei 2012 @ 00:25:53 #127
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_111069128
quote:
5s.gif Op donderdag 3 mei 2012 00:08 schreef thabit het volgende:

[..]

Wie van de twee? De linker of de rechter?
Hmm, goede vraag. Ze zouden beiden voor IT-er doorkunnen, me dunkt.
pi_111115457
Holy shit, mensen. Vandaag ontdekt dat Groceries niet "groenten" betekent.

Altijd gedacht.
Kindness
  vrijdag 4 mei 2012 @ 01:26:13 #129
270077 Triptamine2
Lux Aeterna
pi_111115633
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 09:07 schreef Olle. het volgende:

[..]

ga je serieus vertellen dat je hier geen begrip voor kunt hebben?
Ja.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:24:49 #130
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111153552
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 10:25 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Hangt af van de grootte van de parkeerplaats natuurlijk, en ik heb dat soort plekken nog nooit gezien eigenlijk. Maar voor een doorsnee parkeerplaats voor een bescheiden aantal auto's lijkt het mij vrij nutteloos, vergeleken met een invalidenplek.
Om een maxi-cosi uit de auto te krijgen moet je je deur toch wel flink wijd open kunnen doen, dus een speciale parkeerplek waar wat meer ruimte in de breedte is, is dan best handig. Een mens kan zich nog wel tussen twee strak geparkeerde auto's uit de deur wurmen maar zo'n plastic autostoeltje is daar toch te onhandig voor.

Overigens zijn parkeerplekken standaard te smal naar de zin van de mensen, kijk maar eens wat er gebeurt als er een laagje sneeuw ligt en de strepen zijn niet meer zichtbaar. Op een plek waar normaal gesproken 12 auto's passen, staan er dan nog maar 8. :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:39:52 #131
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111154410
ZIJN WE NOU VERDOMME KLAAR MET DIE STERVENDE HOEREN PARKEERPLAATSEN :(
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:43:41 #132
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111154578
quote:
18s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:39 schreef padlarf het volgende:
ZIJN WE NOU VERDOMME KLAAR MET DIE STERVENDE HOEREN PARKEERPLAATSEN :(
Nee, nog lang niet, als je het goed vindt ga ik er nog even zes pagina's over door. :6
  zaterdag 5 mei 2012 @ 12:26:25 #133
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_111164025
parkeerplaatsen moet ook gewoon standaard groter, hoe vaak ik al niet bijna de auto die ernaast stond een deuk of een kras heb bezorgd omdat ik de deur open wilde doen tot een fatsoenlijke opening.
[feministisch trekje]
Parkeerplaatsen worden ook ingetekend door mannen die totaal geen verstand hebben van hoe je in en uit de auto stapt, hoe je sommige dingen in en uit de auto krijgt.
[\feministisch trekje]
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  zaterdag 5 mei 2012 @ 12:42:27 #134
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_111164386
Mannen die geen verstand hebben van auto. Bitch please.
pi_111175867
Ieniminiemuis heeft gelijk. Mannen en soepel lopende motors ja, mannen en op praktijkgerichte instellingen nee.
pi_111213831
Ik had nooit beseft dat een straatlengte dus gewoon de lengte van een straat is. Nooit over dat woord nagedacht tot net bij het Sportjournaal :@
  zondag 6 mei 2012 @ 18:27:34 #137
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_111214254
Nou in de sport bedoelen ze zelden een echte straatlengte als ze het over straatlengte hebben
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_111218970
Net als neuslengte een denkbeeldige afstand.
  zondag 6 mei 2012 @ 20:24:38 #139
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_111219267
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 20:20 schreef Teslynd het volgende:
Net als neuslengte een denkbeeldige afstand.
Komt uit de paardensport.
pi_111220052
En de duim komt uit de handel.
  zondag 6 mei 2012 @ 21:19:49 #141
319019 jankaas020
op safari
pi_111222618
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 20:38 schreef Teslynd het volgende:
En de duim komt uit de handel.
De duim is gewoon een andere naam voor inch, bij mijn weten.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  zondag 6 mei 2012 @ 23:12:32 #142
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_111230481
Er zijn verschillende duimen wo de engelse maar ook de amsterdamse,franse,gelderse,hondsbosse,rijnlandse vlaamse en zo zijn er nog wel meer....
  zondag 6 mei 2012 @ 23:40:19 #143
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_111231909
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:34 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Bij mij in Zweden heet dat een familieparkeerplaats. Dekt de lading een beetje beter, vind ik.
In Zweden gaan ze dan ook erg ver qua emancipatie in het verkeer :)
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=QR1RJV7E
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_111233424
Na al die jaren kwam ik erachter dat die kwast die altijd verschijnt op de reclame rond 5 mei een fakkel is :') Had nooit die relatie gelegd met dat vuur en de vrijheid.
  maandag 7 mei 2012 @ 00:22:49 #145
319019 jankaas020
op safari
pi_111233622
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:12 schreef robber57 het volgende:
Er zijn verschillende duimen wo de engelse maar ook de amsterdamse,franse,gelderse,hondsbosse,rijnlandse vlaamse en zo zijn er nog wel meer....

Dat klopt, maar duim of duims wordt nog steeds in de bouw en de techniek gebruikt om inch aan te geven. ;)
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  maandag 7 mei 2012 @ 00:25:42 #146
319019 jankaas020
op safari
pi_111233730
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:40 schreef henkde_j het volgende:

[..]

In Zweden gaan ze dan ook erg ver qua emancipatie in het verkeer :)
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=QR1RJV7E


:')
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  maandag 7 mei 2012 @ 00:59:56 #147
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111234689
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 00:22 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar duim of duims wordt nog steeds in de bouw en de techniek gebruikt om inch aan te geven. ;)
duimstok! >:O
Ok stelletje hokboeren
  † In Memoriam † maandag 7 mei 2012 @ 01:28:04 #148
25682 2cv
Niet subtiel
pi_111235336
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:24 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Om een maxi-cosi uit de auto te krijgen moet je je deur toch wel flink wijd open kunnen doen, dus een speciale parkeerplek waar wat meer ruimte in de breedte is, is dan best handig. Een mens kan zich nog wel tussen twee strak geparkeerde auto's uit de deur wurmen maar zo'n plastic autostoeltje is daar toch te onhandig voor.

Overigens zijn parkeerplekken standaard te smal naar de zin van de mensen, kijk maar eens wat er gebeurt als er een laagje sneeuw ligt en de strepen zijn niet meer zichtbaar. Op een plek waar normaal gesproken 12 auto's passen, staan er dan nog maar 8. :)
En mannen nemen geen kinderen mee in de auto ?

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 12:26 schreef ieniminimuis het volgende:
parkeerplaatsen moet ook gewoon standaard groter, hoe vaak ik al niet bijna de auto die ernaast stond een deuk of een kras heb bezorgd omdat ik de deur open wilde doen tot een fatsoenlijke opening.
[feministisch trekje]
Parkeerplaatsen worden ook ingetekend door mannen die totaal geen verstand hebben van hoe je in en uit de auto stapt, hoe je sommige dingen in en uit de auto krijgt.
[\feministisch trekje]
Dus omdat jij je deur zonder uitkijken open gooit moeten de parkeerplaatsen breder ? :')
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_111235829
Toen ik een keer met m'n zus zat te piekeren hoe het met die raadselachtige duim 2,54 kon zitten, liet m'n broer even zien hoe je met je duimen een lengte opmeet. Dat waren vroeger natuurlijk wel werkmansduimen.
  maandag 7 mei 2012 @ 06:57:08 #150
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_111237156
quote:
11s.gif Op maandag 7 mei 2012 00:25 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:')
Die links is natuurlijk veel te mager, dat is geen goed rolmodel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator maandag 7 mei 2012 @ 10:38:38 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111240115
Ik bedacht me dat ik heel lang gedacht heb dat een afro kapsel iets met de avro van doen had :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 7 mei 2012 @ 10:40:36 #152
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_111240159
Vroeger had je zo'n rockband die heette Vandale.
Bij een excursie in de St Pietersberg toen ik een jaar of 10 was vertelde de gids dat veel schilderingen door vandalen waren kapot gemaak.t
Ik dacht dus dat ie die rockband bedoelde :')
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  maandag 7 mei 2012 @ 11:13:36 #153
255490 _Loki
Jahoi.
pi_111241058
Ik bedenk me ineens dat een pijl die je de weg wijst of iets een pijl heet, omdat een pijl van een pijl en boog op dezelfde manier de kant op ging waar ie naar toe wees. Duh.
  maandag 7 mei 2012 @ 11:39:06 #154
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_111241807
quote:
:D Weer wat geleerd!
"Go Ahead, Make My Day !!"
  maandag 7 mei 2012 @ 12:09:57 #155
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111242945
Dat is gewoon een oud keltisch deuntje, hier nog een versie
  maandag 7 mei 2012 @ 12:38:17 #156
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_111243885
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 12:09 schreef Gwywen het volgende:
Dat is gewoon een oud keltisch deuntje, hier nog een versie
Ja die had ik intussen ook al gezien :)
Het blijkt inderdaad een oud liedje te zijn. De lui van Manau hebben de traditionele liedjes dus in een modern rap-georienteerd jasje gestoken.
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_111253702
Ik verstond tot wat jaren terug altijd: You´re the devil in the sky maar het is dus: you're the devil in disguise
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_111254123
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 18:27 schreef Waaghals het volgende:
Nou in de sport bedoelen ze zelden een echte straatlengte als ze het over straatlengte hebben
Dat weet ik ook wel, dat was totaal mijn punt niet.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 13:04:09 #159
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_111416211
Dat de VVD-er Aptroot ook nog een voornaam heeft. Ik dacht altijd dat die man Ab Troot heette. Ik had werkelijk geen idee dat hij Charlie Aptroot heet. :') .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 11 mei 2012 @ 13:06:20 #160
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_111416299
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 13:04 schreef MaLo het volgende:
Dat de VVD-er Aptroot ook nog een voornaam heeft. Ik dacht altijd dat die man Ab Troot heette. Ik had werkelijk geen idee dat hij Charlie Aptroot heet. :') .
Zo dacht ik altijd dat Co Stompé Koos Tompee heette.
pi_111416329
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 13:04 schreef MaLo het volgende:
Dat de VVD-er Aptroot ook nog een voornaam heeft. Ik dacht altijd dat die man Ab Troot heette. Ik had werkelijk geen idee dat hij Charlie Aptroot heet. :') .
Ik heb jarenlang hetzelfde gehad bij Janmaat.
pi_111420646
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 13:04 schreef MaLo het volgende:
Dat de VVD-er Aptroot ook nog een voornaam heeft. Ik dacht altijd dat die man Ab Troot heette. Ik had werkelijk geen idee dat hij Charlie Aptroot heet. :') .
Ik dacht in het begin ook dat ze het bij het sportnieuws steeds over een wielrenner genaamd Kevin Dish hadden.
pi_111423265
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 13:07 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik heb jarenlang hetzelfde gehad bij Janmaat.
Hier ook :D

Tot ik een schaatser zag die ook Janmaat heette.

quote:
10s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:53 schreef DarkElf het volgende:
Ik verstond tot wat jaren terug altijd: You´re the devil in the sky maar het is dus: you're the devil in disguise
En dat ook.
Of ik dacht "Devil in spies", als in spy/ spionnenkleding.
Neil LOVES Carrots!
  Moderator vrijdag 11 mei 2012 @ 15:57:36 #164
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111423478
Dat is een beetje hetzelfde met purple haze van jimmy hendrix waar hij "excuse me while I kiss the sky" zingt dat velen als "excuse my while I kiss this guy" verstonden. Later heeft frank zappa er een versie van gemaakt waarin hij overduidelijk de laatste zingt _O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 11 mei 2012 @ 16:05:07 #165
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_111423795
Dat taptoe heel simpel afkomstig is van tap toe. Het trompetsignaal dat vertelde: jongens, de tap is toe, naar het nachtkwartier!

En dan moet er een Brits radioprogramma aan te pas komen eer ik dat ontdek.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_111430966
Nog niemand de familieparkeerplaatsen bij de Ikea ontdekt?
Don't you love her madly?
  vrijdag 11 mei 2012 @ 19:41:32 #167
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_111432535
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 16:05 schreef Copycat het volgende:
Dat taptoe heel simpel afkomstig is van tap toe. Het trompetsignaal dat vertelde: jongens, de tap is toe, naar het nachtkwartier!

En dan moet er een Brits radioprogramma aan te pas komen eer ik dat ontdek.
:o
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_111432867
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:16 schreef dustbrain het volgende:
Dat meisjes ook poepen.
Nee!!!!! :'(
  vrijdag 11 mei 2012 @ 19:50:09 #169
204987 9611Niels
berenpak9
pi_111432922
Dat Interpol de woorden International en Police bevat.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  vrijdag 11 mei 2012 @ 19:57:25 #170
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_111433374
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 19:50 schreef 9611Niels het volgende:
Dat Interpol de woorden International en Police bevat.
Zo kwam ik dus vanmiddag achter dat de Europol dus voor Europa/Police staat :P
pi_111433397
Dat bij neuqen de man daadwerkelijk ín de vrouw gaat, het is dus geen knuffelen of iets dergelijks.
pi_111434217
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 19:57 schreef Weka het volgende:
Dat bij neuqen de man daadwerkelijk ín de vrouw gaat, het is dus geen knuffelen of iets dergelijks.
:')
pi_111434714
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:12 schreef Sylvana het volgende:

[..]

:')
Jij wist als kleuter zijnde al hoe het gaat?

Verkracht door je broertjes?
pi_111440149
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:12 schreef Sylvana het volgende:

[..]

:')
Wist jij als klein kind al dat de penis van je pa in je moer ging? _O_
pi_111451989
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:21 schreef datisstom het volgende:

[..]

Jij wist als kleuter zijnde al hoe het gaat?

Verkracht door je broertjes?
_O-
pi_111453932
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:21 schreef datisstom het volgende:

[..]

Jij wist als kleuter zijnde al hoe het gaat?

Verkracht door je broertjes?
Ik weet nog heel goed dat het een stout woord was, terwijl ik geen flauw idee had wat het betekende. En dan maar stoer in de klas de hele dag "NEUKE!!!" roepen om de leraar te treiteren :')

Op het speelplein rennend "NEUKE nEUKE NEUke" :') :')

pi_111454250
In de klas ging de roddel dat Sinterklaas niet zou bestaan. Onzin natuurlijk, dus ik deed voor de grap alsof ik de roddel geloofde. "HEY JONGENS, SINTERKLAAS BESTAAT NIET!!!!111 WHAHAHAHAHA" Vervolgens wilde de meester mij spreken op de gang om me te vertellen dat 'hoe logisch het ook is dat Sinterklaas niet bestaat, je hoeft het niet aan iedereen te verklappen'. Ik schrok. Intens. Huilen. Boos. Jeugdtrama. Inrichting. Nooit meer uitgekomen. Dus nu op FOK! actief.
  Forum Admin zaterdag 12 mei 2012 @ 11:38:37 #178
232445 crew  Specularium
pi_111454282
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 11:37 schreef Weka het volgende:
In de klas ging de roddel dat Sinterklaas niet zou bestaan. Onzin natuurlijk, dus ik deed voor de grap alsof ik de roddel geloofde. "HEY JONGENS, SINTERKLAAS BESTAAT NIET!!!!111 WHAHAHAHAHA" Vervolgens wilde de meester mij spreken op de gang om me te vertellen dat 'hoe logisch het ook is dat Sinterklaas niet bestaat, je hoeft het niet aan iedereen te verklappen'. Ik schrok. Intens. Huilen. Boos. Jeugdtrama. Inrichting. Nooit meer uitgekomen. Dus nu op FOK! actief.
Ik had dat zo ongeveer toen ik 17 was.
pi_111459697
quote:
10s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:53 schreef DarkElf het volgende:
Ik verstond tot wat jaren terug altijd: You´re the devil in the sky maar het is dus: you're the devil in disguise
Hetzelfde met we are man to be ipv meant to be. Kwam ik pas achter toen ik zestien was ofzo :D
I had a signature once. It was awful.
pi_111460323
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 11:37 schreef Weka het volgende:
In de klas ging de roddel dat Sinterklaas niet zou bestaan. Onzin natuurlijk, dus ik deed voor de grap alsof ik de roddel geloofde. "HEY JONGENS, SINTERKLAAS BESTAAT NIET!!!!111 WHAHAHAHAHA" Vervolgens wilde de meester mij spreken op de gang om me te vertellen dat 'hoe logisch het ook is dat Sinterklaas niet bestaat, je hoeft het niet aan iedereen te verklappen'. Ik schrok. Intens. Huilen. Boos. Jeugdtrama. Inrichting. Nooit meer uitgekomen. Dus nu op FOK! actief.
_O- Had die leraar door dat hij het nu eigenlijk aan jou verklapte?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 12 mei 2012 @ 15:25:35 #181
242879 Onnoman
The On And Only
pi_111460431
ik dacht vroeger altijd dat echo een beroep was.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zaterdag 12 mei 2012 @ 15:26:44 #182
242879 Onnoman
The On And Only
pi_111460466
en dat je boeven een boterham met poep kon geven in de gevangenis :)
denk ik nog steeds af en toe though
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_111460701
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 15:26 schreef Onnoman het volgende:
en dat je boeven een boterham met poep kon geven in de gevangenis :)
denk ik nog steeds af en toe though
En spinnenkoppen!
pi_111461851
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 15:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

_O- Had die leraar door dat hij het nu eigenlijk aan jou verklapte?
Nee, ik deed alsof ik de situatie onder controle had. Toen al cool namelijk. Maar van binnen ging ik kapodt.
pi_111777163
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat is een beetje hetzelfde met purple haze van jimmy hendrix waar hij "excuse me while I kiss the sky" zingt dat velen als "excuse my while I kiss this guy" verstonden. Later heeft frank zappa er een versie van gemaakt waarin hij overduidelijk de laatste zingt _O-
Ja dat dacht ik ook :D.
Fear of a name only increases fear of the thing itself
pi_111777864
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 11:37 schreef Weka het volgende:
In de klas ging de roddel dat Sinterklaas niet zou bestaan. Onzin natuurlijk, dus ik deed voor de grap alsof ik de roddel geloofde. "HEY JONGENS, SINTERKLAAS BESTAAT NIET!!!!111 WHAHAHAHAHA" Vervolgens wilde de meester mij spreken op de gang om me te vertellen dat 'hoe logisch het ook is dat Sinterklaas niet bestaat, je hoeft het niet aan iedereen te verklappen'. Ik schrok. Intens. Huilen. Boos. Jeugdtrama. Inrichting. Nooit meer uitgekomen. Dus nu op FOK! actief.
:D
  zondag 20 mei 2012 @ 13:57:57 #187
367999 toastmann
Pseudoneurowetenschapper
pi_111779673
Heel herkenbaar die dingen hier :')
gwn geniete
  zondag 20 mei 2012 @ 14:06:06 #188
330855 ejiraM
for the greater good
pi_111780031
Ik ben er laatst achtergekomen waar de naam Feijenoord vandaan komt, en dat na een jaar in Rotterdam gestudeerd te hebben.. :@
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
  zondag 20 mei 2012 @ 14:18:16 #189
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_111780588
Ik ergerde me er tot voorkort aan dat mijn nietmachine gek deed...
De nietjes die hij in papier schoot gingen de verkeerde kant op dicht (de buitenste ijzertjes gingen naar buiten ipv naar binnen... Het zag er echt niet uit..

Ik irriteerde mijzelf er zo aan dat ik alles voor school met een vriend z'n nietmachine vastniette..

Tot ik aan mijn moeder vroeg waarom wij zo'n goedkoop nietmachine hadden die altijd zo raar deed...

Blijkbaar kan je bij elke nietmachine onderstaande ijzeren plateau gewoon omdraaien :')
pi_111780966
Waarom zit die functie er eigenlijk op?
  zondag 20 mei 2012 @ 14:29:17 #191
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_111781087
quote:
3s.gif Op zondag 20 mei 2012 14:26 schreef fotostarter het volgende:
Waarom zit die functie er eigenlijk op?
Stapelt beter denk ik.
pi_111781213
quote:
14s.gif Op zondag 20 mei 2012 14:29 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Stapelt beter denk ik.
Maar niet toch helemaal niet? Ik zou het niet weten trouwens hahahhaa
pi_111781561
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 15:25 schreef Onnoman het volgende:
ik dacht vroeger altijd dat echo een beroep was.
Dat vind ik weer een leuke gedachte :)

Zo dacht ik (rond mijn 5/6 jaar) dan weer dat er in elke wijk of stad kabouters (of toch gewone mensen) ergens op een geheime plek onder de grond zaten en met behulp van wat monitoren de stoplichten bedienden.
Neil LOVES Carrots!
  Forum Admin zondag 20 mei 2012 @ 14:40:39 #194
232445 crew  Specularium
pi_111781653
Ingevroren produkten in een normale vriezer zijn niet onbeperkt houdbaar.
  zondag 20 mei 2012 @ 14:41:10 #195
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_111781676
Het voordeel om de uiteinde naar binnen te laten buigen is dat het papier steviger vast zit. Het voordeel om de uiteinden naar buiten te laten buigen is dat de nietjes makkelijker verwijderbaar zijn.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zondag 20 mei 2012 @ 14:56:22 #196
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_111782383
Mijn theorie over stapelbaarheid :+.


rechts stapelt beter :P
pi_111784103
Is om ze makkelijk eruit te halen de nietjes.
  zondag 20 mei 2012 @ 15:37:43 #198
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_111784204
quote:
3s.gif Op zondag 20 mei 2012 14:56 schreef PiRANiA het volgende:
Mijn theorie over stapelbaarheid :+.
[ afbeelding ]

rechts stapelt beter :P
Zit een logica in, maar als je handmatig niet dan zitten ze toch mooi op exact dezelfde plek.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zondag 20 mei 2012 @ 16:10:56 #199
370685 -Spring
-Spring
pi_111785682
Ik lees net op het zakje tomatenzaadjes dat het kerstomaat is.

En ik me maar afvragen wat die kleine tomaatjes toch met kerst te maken hebben.
pi_111786138
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 16:10 schreef -Spring het volgende:
Ik lees net op het zakje tomatenzaadjes dat het kerstomaat is.

En ik me maar afvragen wat die kleine tomaatjes toch met kerst te maken hebben.
Vandaar ook 'cherrytomaat' ;)
  zondag 20 mei 2012 @ 16:23:36 #201
152921 Filatelistfetisjist
Met pensioen :-)
pi_111786213
Ik snapte ook nooit waarom je in een put (bijvoorbeeld) "Wie is de burgemeester van Wezel?" moet roepen. Dan krijg je toch Wezel te horen? Ik verwachtte er geen Ezel uit te horen in ieder geval.

Overigens is de burgemeester nu: Ulrike Westkamp :').
  zondag 20 mei 2012 @ 16:28:54 #202
370685 -Spring
-Spring
pi_111786489
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 16:21 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Vandaar ook 'cherrytomaat' ;)
Kidneybeans is er ook zoeen.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 20-05-2012 16:37:10 ]
  zondag 20 mei 2012 @ 16:30:38 #203
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_111786568
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:37 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Zit een logica in, maar als je handmatig niet dan zitten ze toch mooi op exact dezelfde plek.
Voor betere stapelbaarheid heb je nietmachines die de nietjes vlak maken, dus niet met een bultje, een zogeheten flat clinch stapler.
Er zitten dan onder het aambeeld 2 "vingers" of een bewegend aambeeld die het nietje haaks ombuigen ongeacht de dikte van het papier.




Welkom in de wondere wereld van de nietmachine :+

[ Bericht 9% gewijzigd door robber57 op 20-05-2012 16:46:35 ]
  maandag 21 mei 2012 @ 16:01:23 #204
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_111834284


Ik las altijd 'plal' en snapte nooit waarom dat er stond. :')
:')
  maandag 21 mei 2012 @ 16:15:53 #205
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111834882
Ik bedenk me net dat ik vroeger hele rare gedachten had over het Nederlands en het Engels.

Voorbeeld: aangezien het in het Nederlands weer en speer hetzelfde eindigen, en weer in het Engels weather is, dacht ik dat speer in het Engels dan wel speather moest zijn.

Maar wacht, het wordt nog vreemder :') In het Nederlands heb je ontsnappen en ontspannen. Ik kende het Engelse woord escape al wel, dus maakte ik ervan dat ontspannen in het Engels espace moest zijn.
Ok stelletje hokboeren
pi_111835080
_O- die is leuk :D
pi_111835273
Lol :D Was het maar zo simpel :D
  maandag 21 mei 2012 @ 16:34:26 #208
374870 Mrbalkenende
MENEER Balkenende voor jou!
pi_111835617
Dat mijn moeder die ik nu ken niet mijn echt moeder is...
pi_111835783
quote:
6s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:15 schreef padlarf het volgende:
Ik bedenk me net dat ik vroeger hele rare gedachten had over het Nederlands en het Engels.

Voorbeeld: aangezien het in het Nederlands weer en speer hetzelfde eindigen, en weer in het Engels weather is, dacht ik dat speer in het Engels dan wel speather moest zijn.

Maar wacht, het wordt nog vreemder :') In het Nederlands heb je ontsnappen en ontspannen. Ik kende het Engelse woord escape al wel, dus maakte ik ervan dat ontspannen in het Engels espace moest zijn.
Waarom daarom - why dhy is er ook zo een :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_111835804
quote:
3s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:34 schreef Mrbalkenende het volgende:
Dat mijn moeder die ik nu ken niet mijn echt moeder is...
same here. zelfde verhaal over mijn papa trouwens :D
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_111835819
quote:
14s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Waarom daarom - why dhy is er ook zo een :@
_O-
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  maandag 21 mei 2012 @ 16:41:09 #212
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_111835855
Die taal dingen zijn echt leuk om te lezen :D , @ moeder, vader hiermee bedoel je adoptie of ligt het moeilijker?
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_111835901
quote:
14s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:41 schreef whY... het volgende:
Die taal dingen zijn echt leuk om te lezen :D , @ moeder, vader hiermee bedoel je adoptie of ligt het moeilijker?
bij mij geen adoptie maar pleeggezin en allemaal blank
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_111835954
quote:
99s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:40 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

_O-
Nouja dhy zou natuurlijk veel logischer zijn dan omdat.

Maargoed, dat was dus ver voordat ik engels leerde :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 21 mei 2012 @ 16:45:06 #215
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111836006
Vriendje dacht tot voor kort dat het pandarijst was, i.p.v. pandanrijst.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 21 mei 2012 @ 16:45:26 #216
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111836020
quote:
14s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Waarom daarom - why dhy is er ook zo een :@
Ja, die inderdaad! :D
Ok stelletje hokboeren
  maandag 21 mei 2012 @ 16:47:55 #217
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_111836115
jullie bestelden zeker ook een betterham wif peanutcheese?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_111837174
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[ afbeelding ]

Ik las altijd 'plal' en snapte nooit waarom dat er stond. :')
Bekend. :D
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 21 mei 2012 @ 17:19:19 #219
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_111837365
quote:
99s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:42 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

bij mij geen adoptie maar pleeggezin en allemaal blank
Klinkt bijna als een verwijt, allemaal blank. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  maandag 21 mei 2012 @ 18:02:05 #220
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_111839282
quote:
13s.gif Op maandag 21 mei 2012 17:19 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Klinkt bijna als een verwijt, allemaal blank. :')
:D
pi_111843341
quote:
13s.gif Op maandag 21 mei 2012 17:19 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Klinkt bijna als een verwijt, allemaal blank. :')
nee hoor -O- helemaal niet. maar mensen gaan er vaak vanuit ( die mij nog nooit hebben gezien) dat ik bruin ben omdat mensen aan adoptie of pleegzorg meteen buitenlandsekindjes koppelen. bedoelde er verder totaal niets mee :)
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_111843365
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:45 schreef Lienekien het volgende:
Vriendje dacht tot voor kort dat het pandarijst was, i.p.v. pandanrijst.
_O- geweldig :D
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  maandag 21 mei 2012 @ 20:09:21 #223
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_111845795
Wat is daar zo gek aan, er is ook pandabrood
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 21 mei 2012 @ 20:10:41 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111845883
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is daar zo gek aan, er is ook pandabrood
Omdat het pandanrijst is.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 21 mei 2012 @ 20:11:38 #225
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_111845947
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Omdat het pandanrijst is.
Duh
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 21 mei 2012 @ 20:13:48 #226
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111846085
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Duh
Waarom vraag je het dan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_111846231
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom vraag je het dan?
Omdat er ook pandabrood is duh
Life is Music
  maandag 21 mei 2012 @ 20:19:39 #228
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111846503
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:15 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Omdat er ook pandabrood is duh
En dat eten ze in pandaland.
The love you take is equal to the love you make.
pi_111849400
quote:
6s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:15 schreef padlarf het volgende:
Ik bedenk me net dat ik vroeger hele rare gedachten had over het Nederlands en het Engels.

Voorbeeld: aangezien het in het Nederlands weer en speer hetzelfde eindigen, en weer in het Engels weather is, dacht ik dat speer in het Engels dan wel speather moest zijn.

Maar wacht, het wordt nog vreemder :') In het Nederlands heb je ontsnappen en ontspannen. Ik kende het Engelse woord escape al wel, dus maakte ik ervan dat ontspannen in het Engels espace moest zijn.
Om deze reden dacht ik dat je 'waarom? daarom!' kon vertalen met 'why? dhy!'.

Edit: zie nu pas dat ik niet de enige was.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:08:02 #230
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_111849549
Ik kom er zojuist achter dan ik de scrollknop van m'n muis naar links en rechts kan bewegen en daarmee van links naar rechts kan scrollen :')

Ik heb die muis al een jaar of 3 geloof ik _O-
pi_111850492
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:08 schreef glasbak het volgende:
Ik kom er zojuist achter dan ik de scrollknop van m'n muis naar links en rechts kan bewegen en daarmee van links naar rechts kan scrollen :')

Ik heb die muis al een jaar of 3 geloof ik _O-
Dit dus :')
  maandag 21 mei 2012 @ 21:36:35 #232
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_111851451
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:21 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Dit dus :')
Dat meen je niet :').

Ik selecteer de muizen die ik koop daar speciaal op :')
  Redactie Frontpage maandag 21 mei 2012 @ 21:41:41 #233
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_111851758
Het is pas vervelend als je een muis hebt die dat niet kan en je bent er aan gewend :') kantoormuis -O-
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_111852047
Je kan hem toch indrukken dan?

Voor mij ging een wereld open dat mijn laptop's touch-ding kon scrollen als je zo aan de rand zit met je vinger.
pi_111852173
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:46 schreef Tegan het volgende:
Je kan hem toch indrukken dan?

Voor mij ging een wereld open dat mijn laptop's touch-ding kon scrollen als je zo aan de rand zit met je vinger.
Ik drukte hem inderdaad altijd in.
  maandag 21 mei 2012 @ 22:47:58 #236
330855 ejiraM
for the greater good
pi_111855932
Ik ben er vandaag eindelijk achtergekomen dat het niet aan mijn slechte zicht ligt dat ik de andere kleur van de ts niet kan zien, maar dat dat gewoon een instelling is die ik nog nooit ontdekt had :')

Oh, en ook een mooie; mijn ouders vonden vroeger Fox Kids niet geschikt, en "opeens" was Fox Kids weg ;( Wat was ik trots toen ik een paar jaar later ontdekte dat hij niet weg was, maar op zender 36 zat!! Heeft een aantal jaar geduurd voordat ik door had dat mijn vader waarschijnlijk 's avonds gewoon nog Veronica wilde kijken :')
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
  Redactie Frontpage maandag 21 mei 2012 @ 22:48:57 #237
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_111856003
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:46 schreef Tegan het volgende:
Je kan hem toch indrukken dan?

Voor mij ging een wereld open dat mijn laptop's touch-ding kon scrollen als je zo aan de rand zit met je vinger.
Ja, maar dat is een compleet andere functionaliteit dan dat je het wieltje naar links en rechts kunt drukken :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_111856006
Ha, precies het zelfde hier met RTL4.
Fear of a name only increases fear of the thing itself
pi_111860907
quote:
6s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:15 schreef padlarf het volgende:
Ik bedenk me net dat ik vroeger hele rare gedachten had over het Nederlands en het Engels.

Voorbeeld: aangezien het in het Nederlands weer en speer hetzelfde eindigen, en weer in het Engels weather is, dacht ik dat speer in het Engels dan wel speather moest zijn.

Maar wacht, het wordt nog vreemder :') In het Nederlands heb je ontsnappen en ontspannen. Ik kende het Engelse woord escape al wel, dus maakte ik ervan dat ontspannen in het Engels espace moest zijn.
Haha, ja, herkenbaar!
Als kind wist ik dat 'koning' 'king' is in het Engels, dus ik dacht, dan moet 'woning' wel 'wing' zijn, en 'honing' 'hing'. :D
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:23:47 #240
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_111871573
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:08 schreef glasbak het volgende:
Ik kom er zojuist achter dan ik de scrollknop van m'n muis naar links en rechts kan bewegen en daarmee van links naar rechts kan scrollen :')

Ik heb die muis al een jaar of 3 geloof ik _O-
Als je met je scrollwiel klikt op een tabblad sluit je 'm. :)
pi_111872271
Ik snapte andere talen sowieso nooit, dacht altijd dat Nederlands gewoon DE taal was (hoezo uitgaan van eigen standaard) en alle mensen die iets anders brabbelde een soort omzetzender in hun lijf hadden waarmee het dus uiteindelijk vertaald werd naar Nederlands zodat zij het ook konden begrijpen :') Ohja, ik was een jaar of 6 toen ik dit dacht :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2012 12:45:43 ]
  dinsdag 22 mei 2012 @ 13:49:06 #242
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_111874553
Ik dacht altijd dat ons huis kon overstromen dankzij de wasmachine wanneer deze aan stond.
A man's got to do what a man's got to do
  dinsdag 22 mei 2012 @ 17:46:56 #243
375965 A_Wolfsen
Partij van de Arbeid
pi_111884643
Een ding dat heel veel mensen pas jaaaaaaaren later zullen begrijpen is dat ik een hele goede burgemeester ben. Maar de tijd zal ze leren.
Oud-burgemeester van Utrecht
pi_111884671
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:23 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Als je met je scrollwiel klikt op een tabblad sluit je 'm. :)
:o !
Ik weet wel dat je als je met het scrollwieltje op een link klikt, deze in een nieuw tabblad wordt geopend, net als op de terugknop, dan wordt de vorige pagina in een nieuw tabblad geopend. :Y
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  dinsdag 22 mei 2012 @ 17:50:30 #245
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_111884795
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:23 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Als je met je scrollwiel klikt op een tabblad sluit je 'm. :)
Die kende ik nog niet. Wel dat je hem met ctrl-shift-t weer heropent als je hem per ongeluk gesloten hebt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 19:18:31 #246
242879 Onnoman
The On And Only
pi_111888342
Vroeger (niet eens zo lang geleden) droomde ik over hele bijzondere mooie meiden, nog mooier dan in het echt. Naast dat ze mooi waren waren ze ook nog eens heel lief en heel betrokken. Kortom, een prima vrouw waar je voor de rest van je leven heel graag en heel lang mee samen zou willen zijn.
Echter.... hmmzz.. die droom is niemaals uitgekomen :(
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_111889945
Dat ik nooit elpees van Led Zappelin kon vinden bij de Z.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 19:46:47 #248
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111890054
bij de Za gng je ze sowieso niet vinden
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 22 mei 2012 @ 20:08:31 #249
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_111891486
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 19:46 schreef padlarf het volgende:
bij de Za gng je ze sowieso niet vinden
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  dinsdag 22 mei 2012 @ 20:38:51 #250
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_111893721
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 19:45 schreef Kleurrijk het volgende:
Dat ik nooit elpees van Led Zappelin kon vinden bij de Z.
Dat had ik bij Van Morrison (dacht dat 'Van' een tussenvoegsel was) en Matt Bianco...
pi_111896670
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 20:38 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Dat had ik bij Van Morrison (dacht dat 'Van' een tussenvoegsel was) en Matt Bianco...
Die Matt had ik ook rustig bij de B gezet.....
pi_111899948
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 17:47 schreef jankaas020 het volgende:
:o !
Ik weet wel dat je als je met het scrollwieltje op een link klikt, deze in een nieuw tabblad wordt geopend, net als op de terugknop, dan wordt de vorige pagina in een nieuw tabblad geopend. :Y
Da's ook handig idd. :) 'k Word ook helemaal woest van sites die nep-links maken waarop die knop niet werkt.

Wist je overigens dat een jaar of vijftien geleden muizen geen wieltjes hadden, maar soms wel een derde knop, die ook toen al dezelfde taak had in browsers? *O*
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_111903157
Had je 15 jaar terug al tabbed browsing, dan?! :o
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  dinsdag 22 mei 2012 @ 23:02:01 #254
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_111906595
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 21:47 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Wist je overigens dat een jaar of vijftien geleden muizen geen wieltjes hadden, maar soms wel een derde knop, die ook toen al dezelfde taak had in browsers? *O*
Ja, ook al was ik 15 jaar geleden 0 of 1.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_111906834
Ik geloof dat ik 15 jaar geleden niet zo vaak meerdere vensters tegelijk open had, dat kon de snelheid van internet nog niet aan, dan liep de hele computer vast. Dus gewoon een pagina openen en als je iets anders wilde bekijken dan typte je gewoon een nieuw adres in de adresbalk van de pagina die al open stond. Dus het maakte niet zo veel uit wat de functie van knoppen van je muis hadden tijdens het internetten.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 23:07:59 #256
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_111906924
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 22:20 schreef jankaas020 het volgende:
Had je 15 jaar terug al tabbed browsing, dan?! :o
Dat durf ik niet te zeggen, maar als je op die middelste knop drukte kreeg je wel zo'n dubbele pijl waarmee je kan scrollen door je muis naar boven of beneden te bewegen (als je snapt wat ik bedoel :P ).
Die krijg je nu ook als je 'los' op je scrollwiel klikt.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 23:08:54 #257
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111906986
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 22:20 schreef jankaas020 het volgende:
Had je 15 jaar terug al tabbed browsing, dan?! :o
Ik wist het ook niet, maar blijkbaar wel:
http://www.wisegeek.com/what-is-tabbed-browsing.htm
Ok stelletje hokboeren
pi_111907066
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:07 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dat durf ik niet te zeggen, maar als je op die middelste knop drukte kreeg je wel zo'n dubbele pijl waarmee je kan scrollen door je muis naar boven of beneden te bewegen (als je snapt wat ik bedoel :P ).
Die krijg je nu ook als je 'los' op je scrollwiel klikt.
Ow! Ik dacht een speciale muisknop om op hyperlinks te klikken. :') Ik kon me al niet herinneren dat er zoiets bestond..
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_111907787
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 22:20 schreef jankaas020 het volgende:
Had je 15 jaar terug al tabbed browsing, dan?! :o
Ja, okay, een nieuw venster dan. :s)

Tabbed browsing had Opera op zich al wel meer dan tien jaar geleden volgens mij..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_111907962
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:46 schreef Tegan het volgende:
Je kan hem toch indrukken dan?

Voor mij ging een wereld open dat mijn laptop's touch-ding kon scrollen als je zo aan de rand zit met je vinger.
:o :X
  dinsdag 22 mei 2012 @ 23:48:25 #261
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_111909151
Ik dacht vroeger dat de beroemde architect Rem Koolhaas, Remko Haas heette.
En van Marco Borsato's nummer 'Binnen' ik ben binnen, binnen in mijn ziel....dat hij zong, ben een imbeciel van binnen. _O-
pi_111915226
quote:
2s.gif Op zondag 20 mei 2012 14:18 schreef Saninl het volgende:
Ik ergerde me er tot voorkort aan dat mijn nietmachine gek deed...
De nietjes die hij in papier schoot gingen de verkeerde kant op dicht (de buitenste ijzertjes gingen naar buiten ipv naar binnen... Het zag er echt niet uit..
[ afbeelding ]
Ik irriteerde mijzelf er zo aan dat ik alles voor school met een vriend z'n nietmachine vastniette..

Tot ik aan mijn moeder vroeg waarom wij zo'n goedkoop nietmachine hadden die altijd zo raar deed...

Blijkbaar kan je bij elke nietmachine onderstaande ijzeren plateau gewoon omdraaien :')
[ afbeelding ]
Aha! Dat er dus meerdere manieren van nieten zijn! Nooit in de gaten gehad tot nu. :)
pi_111931475
Dat The Prodigy niet uit Amerika komt maar uit Engeland... :X
pi_111936082
Dat geschrapte worteltjes geen worteltjes zijn die voor een lagere prijs moeten worden verkocht omdat ze slecht waren en dus 'geschrapt' moesten worden, maar dat die worteltjes al klaargemaakt zijn. :')
  woensdag 23 mei 2012 @ 19:13:00 #265
367531 AppleMartini
Chuckaplopper
pi_111939007
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 16:25 schreef CasB het volgende:
Dat The Prodigy niet uit Amerika komt maar uit Engeland... :X
Oh lol, dat wist ik ook niet :X Mijn verwarring zal wel gekomen zijn door die trui die die gast aan had in de Firestarter clip.

pi_111939659
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:13 schreef AppleMartini het volgende:

[..]

Oh lol, dat wist ik ook niet :X Mijn verwarring zal wel gekomen zijn door die trui die die gast aan had in de Firestarter clip.

Ja, dat zal het bij mij ook wel geweest zijn.
  Forum Admin woensdag 23 mei 2012 @ 19:28:08 #267
232445 crew  Specularium
pi_111939711
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:13 schreef AppleMartini het volgende:

[..]

Oh lol, dat wist ik ook niet :X Mijn verwarring zal wel gekomen zijn door die trui die die gast aan had in de Firestarter clip.

En juist in die clip is dat Engelse accent duidelijk te horen.
pi_111939938
quote:
9s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:28 schreef Specularium het volgende:

[..]

En juist in die clip is dat Engelse accent duidelijk te horen.
Inderdaad, het nummer had ook Faiahstatah kunnen heten :')
pi_111949532
Dat Antwerpen voor hand werpen staat :@
  woensdag 23 mei 2012 @ 23:12:58 #270
356605 LizzyAdam
Rubber Ducky
pi_111952496
Dan het onweer was en niet omweer. Het weer sloeg na een zomerdag immers om naar regen en omweer! 8)7

Oh en dat de giraf in Dikkertje Dap niet 'ik stap af' (als zijne van de trap waar Dikkertje Dap op stond) maar 'ik sta paf' zegt.
Lesbosapiens
pi_111953709
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 23:12 schreef LizzyAdam het volgende:

Oh en dat de giraf in Dikkertje Dap niet 'ik stap af' (als zijne van de trap waar Dikkertje Dap op stond) maar 'ik sta paf' zegt.
Oh :@ Weer wat geleerd.
  woensdag 23 mei 2012 @ 23:51:05 #272
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_111954679
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 22:30 schreef tjoptjop het volgende:
Dat Antwerpen voor hand werpen staat :@
Ik dacht dat dat een broodje aap was, eigenlijk, maar zeker weten doe ik het niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 23 mei 2012 @ 23:51:54 #273
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_111954710
Ik dacht vroeger dat grote mensen niet konden huilen.
pi_111954797
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 23:51 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat een broodje aap was, eigenlijk, maar zeker weten doe ik het niet.
Volgens mij ook ja.
Fear of a name only increases fear of the thing itself
  woensdag 23 mei 2012 @ 23:54:20 #275
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_111954809
Door alle berichtgeving rondom de crisis begrijp ik pas sinds kort wat nou het verschil tussen economie en financiën is :@
  donderdag 24 mei 2012 @ 00:22:41 #276
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_111955782
Silvius Brabo is de legendarische Romeinse soldaat die te Antwerpen de reus Druon Antigoon doodde.
Volgens een 15e-eeuwse kroniek zou Brabant zijn naam aan Brabo ontleend hebben; Antwerpen behoorde immers tot het oude Hertogdom Brabant.
Later heeft de sage meer het accent gelegd op de gedode reus, Druon Antigoon genaamd, waardoor men een etymologie voor de plaatsnaam Antwerpen naar voren kon schuiven. De reus hakte namelijk de hand van onwillige tolbetalers af en wierp deze in de Schelde. Brabo doodde echter de reus en hakte eveneens zijn hand af, die hij in de rivier gooide. Antwerpen zou volgens deze uitleg van Hand werpen komen.

Hieruit geleerd :@:
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_7_schaken Een album van Suske en Wiske. Leerzaam!
hallo dus dit noemen ze nou twitter
  donderdag 24 mei 2012 @ 07:44:02 #277
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111958181
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 23:51 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat een broodje aap was, eigenlijk, maar zeker weten doe ik het niet.
Gebaseerd op de legende die Lindgren noemt.

Zo'n verhaal zou ik geen broodje aap noemen, of je moet de term broodje aap wel erg breed toepassen.
quote:
Volgens de Dikke Van Dale is een broodje aapverhaal een "meestal gruwelijk, hedendaags volksverhaal dat als `waar gebeurd' wordt verteld en vaak ook wordt geloofd, dat inspeelt op universele angsten en dat over de hele wereld als een soort mythe opduikt."
http://www.broodjeaap.nl/broodje.html
The love you take is equal to the love you make.
pi_111958210
Dat verklaart ook waarom dat spook in Suske en Wiske Antigoon heet.
Fear of a name only increases fear of the thing itself
  donderdag 24 mei 2012 @ 08:57:41 #279
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_111959180
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2012 07:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Gebaseerd op de legende die Lindgren noemt.

Zo'n verhaal zou ik geen broodje aap noemen, of je moet de term broodje aap wel erg breed toepassen.
[quote]
Volgens de Dikke Van Dale is een broodje aapverhaal een "meestal gruwelijk, hedendaags volksverhaal dat als `waar gebeurd' wordt verteld en vaak ook wordt geloofd, dat inspeelt op universele angsten en dat over de hele wereld als een soort mythe opduikt."
http://www.broodjeaap.nl/broodje.html
[/quote]
Ik twijfelde inderdaad over de terminologie, maar wist zo gauw geen alternatief.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 24 mei 2012 @ 09:05:37 #280
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_111959345
Naast Handwerpen leerde ik ook van een Belgisch vriendinnetje dat Hoboken afkomstig is van een kindje dat haar boterham in de Schelde verloor: "Ho boke!"
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 24 mei 2012 @ 09:20:04 #281
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111959681
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 08:57 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik twijfelde inderdaad over de terminologie, maar wist zo gauw geen alternatief.
Volgens http://nl.wikipedia.org/w(...),_sagen_en_sprookjes zou sage een goede zijn.

Al is het dan weer de vraag of de tegenwoordige jeugd dat snapt.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 24 mei 2012 @ 09:21:34 #282
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_111959710
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2012 09:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens http://nl.wikipedia.org/w(...),_sagen_en_sprookjes zou sage een goede zijn.

Al is het dan weer de vraag of de tegenwoordige jeugd dat snapt.
Sage = Volksvertelling zonder religieus achtergrond.
Legende = Volksvertelling met religieus achtergrond.
Mythe = Volksvertelling met religieus achtergrond maar niet christelijk
Sprookje = Volksvertelling zonder religieus achtergrond zonder bepaling in tijd of plaats.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_111960049
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 22:30 schreef tjoptjop het volgende:
Dat Antwerpen voor hand werpen staat :@
quote:
Het toponiem "Antwerpen" is etymologisch en archeologisch te verklaren uit de naam die gegeven werd aan de plaats van de eerste nederzetting bij de ‘anda werpum’, wat eigenlijk Germaans is voor ‘aangeworpen gronden’ (in een bocht van de rivier).

Een 15e eeuwse sage vertelt dat in het land van de Schelde omstreeks het begin van onze tijdrekening een reus, Druon Antigoon, heerste, die van elke schipper een zware tol eiste. Wanneer deze weigerde te betalen, werd hem de hand afgehakt. Een Romeinse krijger, Silvius Brabo, bevocht, overwon en doodde de reus, hakte zijn hand af en wierp hem in de Schelde. Het bevrijde volk noemde de stad Antwerpen (van handwerpen).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_111960105
quote:
10s.gif Op donderdag 24 mei 2012 09:05 schreef Copycat het volgende:
Naast Handwerpen leerde ik ook van een Belgisch vriendinnetje dat Hoboken afkomstig is van een kindje dat haar boterham in de Schelde verloor: "Ho boke!"
quote:
De naam Hoboken is samengesteld uit twee bestandsdelen: Ho en boken. Ho is een afkorting van Hoog, boken komt van het Middelnederlandse boeken, wat tegenwoordig beuken heet. Hoboken betekent dus Hoge Beuken, bomen die de gemeente al eeuwenlang sieren. Naar de Hoge Beuken is het ziekenhuis van Hoboken genoemd.

Schertsend wordt Hoboken ook wel "het dorp waar de boeren stront koken" genoemd, oftewel het "strontdorp" van de "strontboeren" of "strontkokers". Dit komt tot uiting in het plaatselijke liedje: Wie pakt er den bak en wie rijdt er om kak? Strontboeren!

In volksmond vertelt men ook het verhaal van hoe de naam "Hoboken" vroeger was ontstaan. De toenmalige burgemeester had een naam nodig voor zijn gemeente, maar vond geen inspiratie. Tot dat hij aan tafel zat en zijn dochter haar boterham liet vallen en zei: Ho, boke!. Dit werd dan: Hoboken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_112045634
Het kan best dat ik het al eerder schreef want inmiddels weet ik het al een aardige tijd, maar het duurde best een tijd eer ik doorhad dat Pinkpop met Pinksteren is.
Don't you love her madly?
  zaterdag 26 mei 2012 @ 10:25:37 #286
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_112045801
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 10:16 schreef Lovechild het volgende:
Het kan best dat ik het al eerder schreef want inmiddels weet ik het al een aardige tijd, maar het duurde best een tijd eer ik doorhad dat Pinkpop met Pinksteren is.
Bij mij ook, tot ongeveer een halve minuut geleden toen ik je reactie las.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_112046211
Dat als er in de Biblion-recensie van een boek (die ook op Bol.com staan) sprake is van 'normale druk' of 'vrij kleine druk', dat dat niet over de oplage van het boek gaat, maar over de lettergrootte. :')
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_112085832
Nou begrijp ik Vlaamse woorden wel vaak, maar een vriendin had het redelijk vaak over:
''Pottendaaarm was et zeker vandenacht.''

Geen flauw idee wat pottendarm betekend, betekend dus straalbezopen. :')
Life is Music
pi_112090581
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 10:25 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Bij mij ook, tot ongeveer een halve minuut geleden toen ik je reactie las.
Mooi. Voel ik me met terugwerkende kracht wat minder dom ;)
Don't you love her madly?
pi_112094802
Pottendarm, wij zouden pispotblaas zeggen?
  zondag 27 mei 2012 @ 18:11:44 #291
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_112094824
Het logo van BMW is blauw en wit, dus dacht ik dat 'BMW' voor Blau Mit Weiss stond.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zondag 27 mei 2012 @ 19:07:00 #292
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_112096482
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:11 schreef Id_do_her het volgende:
Het logo van BMW is blauw en wit, dus dacht ik dat 'BMW' voor Blau Mit Weiss stond.
Wauw wat een logica _O-
:')
  maandag 28 mei 2012 @ 12:16:27 #293
258517 DragonBlade
Wat is deze?
pi_112120266
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Wauw wat een logica _O-
Bazenlogica :P
He walks amongst us, but he is not one of us
pi_112129530
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:11 schreef Id_do_her het volgende:
Het logo van BMW is blauw en wit, dus dacht ik dat 'BMW' voor Blau Mit Weiss stond.
Boeren mongolen wagen, boeren mest wagen
pi_112131389
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 09:21 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Sage = Volksvertelling zonder religieus achtergrond.
Legende = Volksvertelling met religieus achtergrond.
Mythe = Volksvertelling met religieus achtergrond maar niet christelijk
Sprookje = Volksvertelling zonder religieus achtergrond zonder bepaling in tijd of plaats.
Heel duidelijk dus! :9

BMW staat voor Beierse Motor Wagen. :P
pi_112131645
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 09:21 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Sage = Volksvertelling zonder religieus achtergrond.
Legende = Volksvertelling met religieus achtergrond.
Mythe = Volksvertelling met religieus achtergrond maar niet christelijk
Sprookje = Volksvertelling zonder religieus achtergrond zonder bepaling in tijd of plaats.
Toevoeging:
Fabel = Volksvertelling met morele wijsheid met dieren in de hoofdrol
pi_112133687
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:11 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
BMW staat voor Beierse Motor Wagen. :P
Bayerische Motoren Werke.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_112134003
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:11 schreef Id_do_her het volgende:
Het logo van BMW is blauw en wit, dus dacht ik dat 'BMW' voor Blau Mit Weiss stond.
Het is wel het blauw-wit van de Beierse vlag.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_112134037
Wist je trouwens dat er in het logo van Volkswagen een V en een W staan?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 28 mei 2012 @ 18:30:25 #300
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_112134056
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:28 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Het is wel het blauw-wit van de Beierse vlag.
Dat weet ik nu ja.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_112135999
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:29 schreef jeroen25 het volgende:
Wist je trouwens dat er in het logo van Volkswagen een V en een W staan?
OMG!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')