abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 april 2012 @ 20:16:29 #1
358881 Kamergezocht
O nee, toch niet.
pi_110689584
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
Gorkum / Gorinchem
's-Hertogenbosch / Den Bosch
's-Gravenhage / Den Haag

TV-programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.

Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait; Esso komt van S.O., wat staat voor Standard Oil. BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';

- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

- Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe

- Dat het Fila is en niet fils

Logo's
Toblerone, beer in de berg:

Amazon van A tot Z:

NBC is een pauw:

In de ruimte tussen de 'e' en de 'x' zit een pijl:

LG heeft een pacman (of dit origineel het idee was is niet bekend):

In het carrefourlogo zit een witte 'C':

In de ruimte tussen de F en de vlag staat een 1:

Unileverlogo is gemaakt van producten:

Sony vaio. va = variabel, aangegeven met het golfje. Variabel = analoog. IO = 10 = digitaal + "input/output":

Het SUN-logo. UN vormt de S:

En het Enexis logo, bevat zowel de letter "E" als een stekker:

Diversen

- Dat er verschil zit tussen de knoopsluiting van een blouse(L) en overhemd(R); deze zijn gespiegeld.

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Vorige delen:
Topicreeks: Dingen die je pas jaaaaaren later begrepen hebt

Deze OP is hier te vinden.
Buikpijn in m'n kaken van het lachen.
  maandag 23 april 2012 @ 20:18:02 #2
358881 Kamergezocht
O nee, toch niet.
pi_110689679
En geen paralympics-discussies meer over ijzer :')
  maandag 23 april 2012 @ 20:26:59 #3
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_110690221
quote:
18s.gif Op maandag 23 april 2012 20:18 schreef Kamergezocht het volgende:
En geen paralympics-discussies meer over ijzer :')
Hoe was het ook al weer? Discussions on the internet are like competing for the special Olympics. Even if you win, you're still a retard.
Ok stelletje hokboeren
pi_110691306
quote:
5s.gif Op maandag 23 april 2012 20:26 schreef padlarf het volgende:

[..]

Hoe was het ook al weer? Discussions on the internet are like competing for the special Olympics. Even if you win, you're still a retard.
  Moderator maandag 23 april 2012 @ 20:54:14 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_110692022
Dan nog liever een discussie over ijzer dan het uitzoeken van memes :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 23 april 2012 @ 21:02:52 #6
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_110692537
Is geen meme. Tevens zijn we klaar.
Ok stelletje hokboeren
pi_110692645
Dat Milhouse geen meme is
  Moderator maandag 23 april 2012 @ 21:52:10 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_110695807
Dat de term vis vrij vreemd is, het is een zo uiteenlopende groep dieren dat het erg raar is dat we ze onder dezelfde naam scharen. Alsof je vleermuizen vogels zou noemen.
  maandag 23 april 2012 @ 21:55:46 #9
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_110696065
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 21:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat de term vis vrij vreemd is, het is een zo uiteenlopende groep dieren dat het erg raar is dat we ze onder dezelfde naam scharen. Alsof je vleermuizen vogels zou noemen.
Die snap ik niet, volgensmij is vis wel net zo los/strak gedefinieerd als vogel.
pi_110705226
quote:
Oh? Vleermuizen en vogels hebben als enige overeenkomst dat ze warmbloedig zijn en vliegen. Zijn er vissen die zo veel uit elkaar lopen? :')
  dinsdag 24 april 2012 @ 03:50:56 #11
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_110707610
quote:
Hoe bedoel je uiteen lopend?

Voor 99.9% geld dat ze in het water leven, geen zoogdier zijn, kieuwen hebben en koudbloedig zijn, dat is nl zo'n beetje de definitie van een vis.

het is denk ik zelfs 1 van de meer nauw omschreven diersoorten dan andere zoals bv zoogdieren, het maakt niet uit wat het verder is,als het zoogt is het een zoogdier en nooit iets anders.(bv dolfijn;lijkt op een vis,leeft in het water en toch is het een zoogdier en geen vis.
En een vleermuis is uiteraard geen vogel want een zoogdier en dat geld boven alles.

rare eend is dan het vogelbekdier, een zoogdier dat toch eieren legt en toch geen vogel is maar eerder een reptiel(die ook een cloaca hebben,een snavel kunnen hebben en eieren leggen) maar niet helemaal want ze zijn warmbloedig,wtf?

Ik denk dat je het vreemd vind omdat je wellicht niet helemaal weet hoe het zit met de classificatie van dieren?

[ Bericht 4% gewijzigd door robber57 op 24-04-2012 04:08:20 ]
pi_110710761
quote:
Er is niks vreemd aan de term vis? Zo ver ik weet hebben alle vissen een ruggengraat, zijn koud bloedig en hebben kieuwen.

Walvissen en dolfijnen zijn nog altijd zoogdieren. Inktvissen, kwallen, sponzen, zeesterren/egels, krabben etc. zijn allemaal geen vissen.
  dinsdag 24 april 2012 @ 10:20:48 #13
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_110710899
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:14 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Er is niks vreemd aan de term vis? Zo ver ik weet hebben alle vissen een ruggengraat, zijn koud bloedig en hebben kieuwen.

Walvissen en dolfijnen zijn nog altijd zoogdieren. Inktvissen, kwallen, sponzen, zeesterren/egels, krabben etc. zijn allemaal geen vissen.
Misschien bedoelde hij het woord vis, want dat kan dus vissen, zoogdieren en weekdieren omvatten.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 24 april 2012 @ 10:21:32 #14
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_110710915
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:20 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Misschien bedoelde hij het woord vis, want dat kan dus vissen, zoogdieren en weekdieren omvatten.
En kreeftachtigen/insecten (zilvervisje) :Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_110718705
Ik dacht altijd dat Vennegoor of Hesselink 2 verschillende voetballers waren, en dat de journalist niet kon zien of het nou óf Vennegoor óf Hesselink was :')
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_110719196
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:02 schreef Wolken het volgende:
Ik dacht altijd dat Vennegoor of Hesselink 2 verschillende voetballers waren, en dat de journalist niet kon zien of het nou óf Vennegoor óf Hesselink was :')
Die mag ondertussen ook wel in de OP. :)
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_110719269
Dat meisjes ook poepen.
We're slowly approaching inevitable death.
pi_110719413
quote:
Héél in het begin, toen hij net kwam kijken, dacht ik dat dus ook ... :D
pi_110724179
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:15 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Die mag ondertussen ook wel in de OP. :)
Pfoew, dat betekent iig dat ik niet het enige domme blondje ben :D
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_110724490
quote:
Ik ook :P
  Moderator dinsdag 24 april 2012 @ 15:57:07 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_110724543
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 03:50 schreef robber57 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je uiteen lopend?

Voor 99.9% geld dat ze in het water leven, geen zoogdier zijn, kieuwen hebben en koudbloedig zijn, dat is nl zo'n beetje de definitie van een vis.

het is denk ik zelfs 1 van de meer nauw omschreven diersoorten dan andere zoals bv zoogdieren, het maakt niet uit wat het verder is,als het zoogt is het een zoogdier en nooit iets anders.(bv dolfijn;lijkt op een vis,leeft in het water en toch is het een zoogdier en geen vis.
En een vleermuis is uiteraard geen vogel want een zoogdier en dat geld boven alles.

rare eend is dan het vogelbekdier, een zoogdier dat toch eieren legt en toch geen vogel is maar eerder een reptiel(die ook een cloaca hebben,een snavel kunnen hebben en eieren leggen) maar niet helemaal want ze zijn warmbloedig,wtf?

Ik denk dat je het vreemd vind omdat je wellicht niet helemaal weet hoe het zit met de classificatie van dieren?
Nouja hier in dit topic wordt al duidelijk hoe slecht definieerbaar een vis is... Bijvoorbeeld je hebt naast gewervelde vissen kraakbeen 'vissen' en kaakloze vissen.... Je hebt ook warmbloedige vissen (die geen zoogdier zijn) etc etc.

Als je alleen al de wikipedia leest

quote:
Van deze stamboom worden alleen de tetrapoda niet als vissen te boek gesteld. Dit zijn alle bekende landdieren als amfibieën, reptielen, vogels en zoogdieren.

De recente 'eigenlijke vissen' behoren allemaal tot de superklasse Gnathostomata (echte gewervelden) en vallen in twee hoofdgroepen uiteen:

de kraakbeenvissen (Klasse: Chondrichthyes)
de beenvisachtigen (Osteichthyes), maar dan zonder de viervoeters

Het voornaamste verschil tussen deze twee grote groepen is dat het skelet van de kraakbeenvissen geen echt been bevat, maar slechts uit kraakbeen bestaat. Binnen de beenvissen nemen weer twee groepen een bijzondere plaats in:

Coelacanthimorpha (Coelacanten of Kwastvinnigen), met maar enkele vertegenwoordigers, de Coelacanth, Latimeria chalumnae en Latimeria menadoensis.
Dipnoi (Longvissen), met zeven soorten.

De reden voor hun bijzondere positie is dat zij nauwer verwant zijn aan de meestal op het land levende viervoeters dan de andere beenvissen.
ZIjn vissen al bijna alle dieren uitgezonderd de landdieren, maar de landieren vallen ook in dezelfde evolutionaire groep.

Het is allemaal een boel gepuzzel maar evolutionair gezien is de term vis gewoon niet handig, de term vis is eigenlijk gewoon een samenraapsel voor alle in het water levende niet zoogdieren...
  Moderator dinsdag 24 april 2012 @ 16:00:55 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_110724732
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:14 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

je mist dan dus de warmbloedige vissen, de kraakbeenachtige vissen, longvissen.... Daarom zeg ik een uiteenlopende groep beesten die allemaal onder één groep geschaard worden. (vandaar ook mijn analogie met de vleermuis en de vogel, die zijn meer aan elkaar verwant dan een haring en longvis.)
pi_110725450
Volgens mij noem je het ook 'vissen' (werkwoord) als je mossels gaat vangen.
  Moderator dinsdag 24 april 2012 @ 16:53:13 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_110727250
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:15 schreef KrentebolHooft het volgende:
Volgens mij noem je het ook 'vissen' (werkwoord) als je mossels gaat vangen.
het werkwoord vissen heeft dan ook niets met vis te maken, je kunt ook vissen naar complimentjes etc.
pi_110727348
Hengel at a bitch.
pi_110730136
Volgens QI, waar ik een heilig vertrouwen in heb, is de term vis inderdaad onzin. Ben de precieze vergelijking kwijt en kan de aflevering ook niet opzoeken want ik fok nu mobiel maar ze zijn heel weinig aan elkaar gerelateerd inderdaad.
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:29:39 #27
20720 brother52
Dus..........
pi_110731451
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:55 schreef Saind het volgende:
Volgens QI, waar ik een heilig vertrouwen in heb, is de term vis inderdaad onzin. Ben de precieze vergelijking kwijt en kan de aflevering ook niet opzoeken want ik fok nu mobiel maar ze zijn heel weinig aan elkaar gerelateerd inderdaad.
Deze?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:39:38 #28
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110731810
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:55 schreef Saind het volgende:
Vissen heeft het over dieren met kieuwen en schubben. Dat sommige insecten en zoogdieren vis heten is gewoon een historische fout, maar daar is een diersoort nog niet fout.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_110732274
Dat vertaling NOB wat je vaak bij films op tv ziet dus niet betekende: vertaling nog onbekend zoals mijn vader me jaren heeft wijsgemaakt. Het is een bedrijf uit Hilversum die die vertalingen verzorgde. _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:50:57 #30
34974 trigt013
pi_110732300
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat vertaling NOB wat je vaak bij films op tv ziet dus niet betekende: vertaling nog onbekend zoals mijn vader me jaren heeft wijsgemaakt. Het is een bedrijf uit Hilversum die die vertalingen verzorgde. _O-
Die is wel grappig.
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:52:01 #31
34974 trigt013
pi_110732349
Wij hadden vroeger vuurwerk met de label "Niet in de hond houden" , ik vond dit gewoon goede waarschuwing. Pas later viel het kwartje dat het een taalfout was en dat er "Niet in de hand houden" zou moeten staan.
pi_110732646
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:52 schreef trigt013 het volgende:
Wij hadden vroeger vuurwerk met de label "Niet in de hond houden" , ik vond dit gewoon goede waarschuwing. Pas later viel het kwartje dat het een taalfout was en dat er "Niet in de hand houden" zou moeten staan.
Hehe, ik weet nog wel dat ik toen ik voor het eerst vuurwerk had, precies de aanwijzigingen op wou volgen van de verpakking. Op de grond leggen, aansteken en minimaal 6 meter afstand bewaren.
In de 6 seconden die je had daarvoor, moest je dus vol wegsprinten met de kleine beentjes die ik toen had. Het jaar daarop ben ik de aanwijzigingen wat praktischer gaan opvolgen.
pi_110735337
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Hehe, ik weet nog wel dat ik toen ik voor het eerst vuurwerk had, precies de aanwijzigingen op wou volgen van de verpakking. Op de grond leggen, aansteken en minimaal 6 meter afstand bewaren.
In de 6 seconden die je had daarvoor, moest je dus vol wegsprinten met de kleine beentjes die ik toen had. Het jaar daarop ben ik de aanwijzigingen wat praktischer gaan opvolgen.
Had je die 6 meter ook opgemeten van te voren? :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_110735488
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Had je die 6 meter ook opgemeten van te voren? :D
Het was sprinten voor je leven en na de knal maar kijken of je de 6 meter had gehaald. ;) Vraag me nu trouwens nog steeds af waarom de regering zo'n idiote gebruiksaanwijzing verplicht.
pi_110740813
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het was sprinten voor je leven en na de knal maar kijken of je de 6 meter had gehaald. ;) Vraag me nu trouwens nog steeds af waarom de regering zo'n idiote gebruiksaanwijzing verplicht.
Op de grond leggen en aansteken, haha
pi_110741327
Dat vond ik ook altijd zo overdreven.
Ik las op een stuk vuurwerk (lees: romeins kaarsje) dat je er 6 meter vanaf moest staan en dacht dat het een ontzettend spektakel moest zijn, uiteindelijk dus afgestoken en een beetje teleurgesteld.

Ik kwam er ook later achter dat je astronauten en ander vuurwerk af kan steken en in een put/riool gooien en dat het dan toch afging, met opspattend water als gevolg.
Dus dat maakte mijn middag wel toen ik 12 was :D
Neil LOVES Carrots!
pi_110741460
Ik was ook best wel geschokt toen ik jongens vuurwerk in de hand zag houden bij het afgaan (waarbij je dus volgens de verpakking idd meters afstand moest houden).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_110741537
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:28 schreef Gitank2 het volgende:
Dat vond ik ook altijd zo overdreven.
Ik las op een stuk vuurwerk (lees: romeins kaarsje) dat je er 6 meter vanaf moest staan en dacht dat het een ontzettend spektakel moest zijn, uiteindelijk dus afgestoken en een beetje teleurgesteld.

Ik kwam er ook later achter dat je astronauten en ander vuurwerk af kan steken en in een put/riool gooien en dat het dan toch afging, met opspattend water als gevolg.
Dus dat maakte mijn middag wel toen ik 12 was :D

_O_
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:53:38 #39
367999 toastmann
Pseudoneurowetenschapper
pi_110743553
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik was ook best wel geschokt toen ik jongens vuurwerk in de hand zag houden bij het afgaan (waarbij je dus volgens de verpakking idd meters afstand moest houden).
Als vuurwerk (rotjes dan wel te verstaan) bij de onderkant pakt kun je die dingen prima vasthouden :')
gwn geniete
pi_110744118
Neil LOVES Carrots!
pi_110746120
Op de snelweg staat wel eens een bord 'Nieuw wegdek, langere remweg'. Tot voor kort dacht ik altijd dat je dan meer ruimte hebt om te kunnen remmen (wat ik een beetje onzinnig vond, want welke auto heeft nou 1200 meter nodig om te remmen :')).

Onlangs realiseerde ik me pas dat het betekent dat het nieuwe asfalt gewoon minder grip heeft en daardoor je remweg langer is dan normaal.. ;)
  dinsdag 24 april 2012 @ 22:39:55 #42
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_110747446
Lieve Fokkers, die afstandsregel voor vuurwerk is ook ter voorkomen van gehoorschade.

Niet dat ik me er wat van aan trok (na inderdaad de eerste paar keer extreem voorzichtig te doen)
Ok stelletje hokboeren
  woensdag 25 april 2012 @ 21:00:22 #43
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110785830
De 'voor niets gaat de zon op' uitdrukking.....het synoniem voor niets is gratis.

Het wordt vaak gebruikt midden in de zin, als in 'blablabla dit of dat is wel duur maar voor niets gaat de zon op en we moeten het aanschaffen'. Ik begreep dit alleen als een uitdrukking van alles kost geld, zonder echt te beseffen waar het echt op sloeg. Zo'n ingeroeste uitdrukking... Net als 13 in een dozijn, ook zo'n waardeloze.
How can I make this topic about me?
  woensdag 25 april 2012 @ 21:04:01 #44
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_110786114
Ik had een keer een doosje trekrotjes met ook zo'n waarschuwing erop dat je ze niet in de hand mag houden en 6 meter afstand moest bewaren...
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  woensdag 25 april 2012 @ 21:16:14 #45
34974 trigt013
pi_110787168
Vroeger dat ik dat yoghurt van koeienmelk werd gemaakt later kwam ik er pas achter dat het van schimmel en witte kool word gemaakt.
pi_110787884
Dat "real" van real madrid verwijst naar koninklijk en dat het niet betekend dat zij de échte madrilenen zijn in tegenstelling tot athletico madrid.
pi_110788905
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:25 schreef hugsy33 het volgende:
Dat "real" van real madrid verwijst naar koninklijk en dat het niet betekend dat zij de échte madrilenen zijn in tegenstelling tot athletico madrid.
Haha, dat dacht ik ook altijd.

Ik kom er net achter dat als ik bij de actieve topics mijn muis op de rechter kolom zet, er een pop-up verschijnt met de inhoud van de meest recente post. Ik opende altijd een heel topic (incl. wachttijd ivm foto's etc.) om te kijken wat de laatste bijdrage was.
pi_110789517
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:25 schreef hugsy33 het volgende:
Wist ik al!!!
pi_110790250
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:16 schreef trigt013 het volgende:
Vroeger dat ik dat yoghurt van koeienmelk werd gemaakt later kwam ik er pas achter dat het van schimmel en witte kool word gemaakt.
Come again :? Yoghurt wordt gemaakt van melk en melkzuurbacteriën as far as i know.
pi_110790530
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:57 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Come again :? Yoghurt wordt gemaakt van melk en melkzuurbacteriën as far as i know.

Kefir bacterie. lijkt op witte bloemkool :P
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_110792389
Ook weer een paar heldere momenten gehad :')

Zo bedacht ik me ineens dat in het woord anorexia het woord "orexie" voor eetlust verborgen zit, met "an" als het voorvoegsel voor "niet".
Neil LOVES Carrots!
pi_110792722
quote:
7s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:27 schreef Gitank2 het volgende:
Ook weer een paar heldere momenten gehad :')

Zo bedacht ik me ineens dat in het woord anorexia het woord "orexie" voor eetlust verborgen zit, met "an" als het voorvoegsel voor "niet".
Jaa!!
  woensdag 25 april 2012 @ 22:33:55 #53
358881 Kamergezocht
O nee, toch niet.
pi_110792903

Ik heb serieus een tijd gedacht dat deze borden de parkeerplaats voor vrouwen aangaf, waar je dus minimaal 2 of 3 vakken vandaan moest parkeren, omdat ze daar anders waarschijnlijk tegen aan zouden rijden :D _O-
pi_110793105
quote:
10s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:33 schreef Kamergezocht het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb serieus een tijd gedacht dat deze borden de parkeerplaats voor vrouwen aangaf, waar je dus minimaal 2 of 3 vakken vandaan moest parkeren, omdat ze daar anders waarschijnlijk tegen aan zouden rijden :D _O-
:o Echt Duitsers weer. _O-
pi_110793127
quote:
WHUT??? :D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Yoghurt
pi_110793229
Ik vind t ook wel rare borden eerlijk gezegd (ik neem aan dat dit voor moeders is?)
pi_110793285
Idd, ik interpreteer het nog steeds zo nl :')
pi_110793317
quote:
Ja daar durfde ik niet mee te gooien ivm dat wiki ook niet alleswetend is :P
pi_110793367
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:38 schreef hugsy33 het volgende:
Ik vind t ook wel rare borden eerlijk gezegd (ik neem aan dat dit voor moeders is?)
Ze hebben hier in de parkeergarage wel speciale brede plekken voor mensen die een maxi cosi bij zich hebben (en die je er anders niet uit kunt krijgen), maar ik heb geen idee of dit hetzelfde is.
Ik heb wel speciale vrouwenparkeerplaatsen in parkeergarages gezien, dicht bij de ingang en vlak bij de opzichter, want parkeergarages zijn eng... :o
  woensdag 25 april 2012 @ 22:40:31 #60
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110793403
Ja nog eentje:
Ik dacht dat van het Rusland van vroeger: CCCP gewoon de latijnse letters CCCP betekenen.
En niet voor cyrillische tekens СССР (wat simpelweg staat voor SSSR).
Het cyrillische teken С spreek je namelijk uit als een S, en het cyrillische teken Р als een R.
How can I make this topic about me?
  woensdag 25 april 2012 @ 22:49:39 #61
358881 Kamergezocht
O nee, toch niet.
pi_110794021
quote:
Nee dit is om vrouwen een veiliger gevoel te geven. Deze parkeerplaatsen zijn vaak op slecht verlichte parkeerplaatsen bij 24-uurs pompen enzo :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwenparkeerplaats
pi_110794059
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:49 schreef Kamergezocht het volgende:

[..]

Nee dit is om vrouwen een veiliger gevoel te geven. Deze parkeerplaatsen zijn vaak op slecht verlichte parkeerplaatsen bij 24-uurs pompen enzo
AHA :*
pi_110794234
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:49 schreef Kamergezocht het volgende:

[..]

Nee dit is om vrouwen een veiliger gevoel te geven. Deze parkeerplaatsen zijn vaak op slecht verlichte parkeerplaatsen bij 24-uurs pompen enzo
aha :s)

ik leer trouwens ook net wat aggregate betekend en dat een doelpunt "uit" dubbel telt.
  woensdag 25 april 2012 @ 22:59:26 #64
20720 brother52
Dus..........
pi_110794706
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:52 schreef hugsy33 het volgende:

[..]

ik leer trouwens ook net wat aggregate betekend en dat een doelpunt "uit" dubbel telt.
Nee, een uit-doelpunt telt alleen dubbel bij een gelijke stand over beide wedstrijden.
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_110795154
quote:
Joghurt wordt dus van melk en bacterieculturen gemaakt, het is verzuurde melk (de melksuikers zijn omgezet).

Witte kool en wilde bacteriën die hun gang kunnen gaan, vormen samen zuurkool.
pi_110798216
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:59 schreef brother52 het volgende:

[..]

Nee, een uit-doelpunt telt alleen dubbel bij een gelijke stand over beide wedstrijden.
Dan weet ik het ook nu. :P
pi_110798386
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:59 schreef brother52 het volgende:

[..]

ja dat :P iets te snel getypt
pi_110799228
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:52 schreef hugsy33 het volgende:

[..]

Om het makkelijk te houden onthou je maar gewoon dat een uit doelpunt voor 1,1 meetelt. Zit je altijd goed. :)
pi_110801789
quote:
Het is voor alle vrouwen die zich onveilig voelen in parkeergarage's, 's avonds of zo.

Vond het raar toen ik daar voor het eerst over las, totdat ik zelf een keer in een parkeergarage was en een kleine lift in moest. Dan sta je daar samen met onbekenden opgesloten. Niet elke onbekende aanwezige is een aanrander/verkrachter, maar áls het er een is, dan ben je als vrouw al gauw een makkelijke prooi. Ik neem aan dat het zelden om verkrachters was, maar dat het vooral vervelende kerels waren, die hiertoe aanleiding geven.
Dat was gewoon midden in de stad.
  zaterdag 28 april 2012 @ 00:12:46 #70
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110886372
Dat ik dat van horeca niet wist :'(
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_110894789
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 00:12 schreef Frag_adder het volgende:
Dat ik dat van horeca niet wist :'(
Weet je die van Benelux wel? w/
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_110897229
Dat er niet speciaal voor de bibliotheken hardcovers worden gedrukt, maar dat ze zelf een harde kaft om de boeken maken met daarop de zachte kaft geplakt.
Ja, die met de ballen in de bek.
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 14:27:00 #73
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_110897863
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:04 schreef Biancavia het volgende:
Dat er niet speciaal voor de bibliotheken hardcovers worden gedrukt, maar dat ze zelf een harde kaft om de boeken maken met daarop de zachte kaft geplakt.
Is dat zo? :D Ik dacht dat de meeste boeken met zowel hard- als softcover werden uitgegeven?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_110897970
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:27 schreef MaJo het volgende:

[..]

Is dat zo? :D Ik dacht dat de meeste boeken met zowel hard- als softcover werden uitgegeven?
Dat. Als je bij Bol.com een boek bestelt kun je toch kiezen?
  zaterdag 28 april 2012 @ 14:34:06 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_110898054
Bekijk die bibliotheekboeken maar eens van dichtbij. Dan zie je wel wat Biancavia bedoelt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_110898228
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:27 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nee hoor, en ik verbaasde me erover dat er van boeken die alleen in softcover werden uitgegeven toch bij de biebs een hardcoverversie op de planken stond.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:34 schreef Lienekien het volgende:
Bekijk die bibliotheekboeken maar eens van dichtbij. Dan zie je wel wat Biancavia bedoelt.
Precies, daardoor ging er bij mij ook het lampje branden. Ze snijden ze los en lijmen het binnenwerk opnieuw in.
Ja, die met de ballen in de bek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')