Vertel.......quote:Op zondag 22 april 2012 08:31 schreef raptorix het volgende:
Ze hebben het maar over bezuinigen, maar men bedoeld: lastenverzwaringen, ik lees nergens dat men substantieel op de overheid wil bezuinigen, en daar valt juist het meeste te halen.
Laten we eens de waterschappen en provincies opheffen, nutteloze bureaucratie die enorm veel geld kost.quote:
Goed idee. Die tussenlagen eruit.quote:Op zondag 22 april 2012 09:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Laten we eens de waterschappen en provincies opheffen, nutteloze bureaucratie die enorm veel geld kost.
wat is er mis met ferry mingele?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:58 schreef NightH4wk het volgende:
Ferry Mingele
Het worden iig wel leuke verkiezingen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Keynesianismequote:Op zondag 22 april 2012 09:37 schreef timmmmm het volgende:
Ik ben niet zo'n held op economisch gebied, dus kan iemand mij uitleggen waarom de economie per se moet groeien? Als we een jaar economische stagnatie hebben, en daarmee werken we een groot deel van onze staatsschuld weg, omdat we gewoon niet zo achterlijk veel meer uitgeven, waarom is dat dan alsnog slecht?
Maar de economie blijft groeien, en we blijven met een hele hoge staatsschuld zitten. Dan kan bovengestelde toch niet kloppen in onze situatie?quote:Op zondag 22 april 2012 09:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Keynesianisme
Idee is dat je in een een slechte economie de uitgaven verhoogt zodat je als het ware de economie een "boost" geeft, en wanneer de economie beter gaat komt er ook meer belasting binnen en hoef je minder mensen een uitkering te verstrekken.
Keynianen stellen dat schuld maken niet erg is, immers meer schuld van de overheid betekend dat er meer geld de economie in gepompt word, en bezuinigen dus het tegenovergestelde. Keyniaans gezien zou de overheid dus in een hoog economie moeten bezuinigen om zo geld uit de economie te halen, en in een laag economie dus er geld in te pompen.quote:Op zondag 22 april 2012 09:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar de economie blijft groeien, en we blijven met een hele hoge staatsschuld zitten. Dan kan bovengestelde toch niet kloppen in onze situatie?
En waar baseer je dit op? Volg je uberhaupt de politiek? Lees je wel eens een stuk over of van een linkse partij? Verdiep je je in hun programma's? Wat voor belang zou links nou hebben om dit soort dingen te doen en zo ons land helemaal naar de Filistijnen te helpen? Denk je nou echt dat er op links geen mensen rondlopen die kaas gegeten hebben van economie en welvaart? Dat links geen toekomstvisie heeft?quote:Op zondag 22 april 2012 08:08 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Met links krijgen we gewoon een ramp. De lastenverzwaringen zullen erg oneerlijk zijn, en het feit dat bezuinigen betekent "minder uitgeven" en niet "meer graaien" zal ws alleen maar minder begrepen worden
Nouja als het aan de SP ligt niet. Maar ja dat is ook een extreme partij, helaas opeens zo groot. Ik hoop niet dat links meer de kant van de SP opgaat. De waarschijnlijk straks linkse regering met Hollande in Frankrijk is ook echt rampzalig voor dat land. Ik denk dat Hollande vergelijkbaar is met SP in Nederland.quote:Op zondag 22 april 2012 10:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En waar baseer je dit op? Volg je uberhaupt de politiek? Lees je wel eens een stuk over of van een linkse partij? Verdiep je je in hun programma's? Wat voor belang zou links nou hebben om dit soort dingen te doen en zo ons land helemaal naar de Filistijnen te helpen? Denk je nou echt dat er op links geen mensen rondlopen die kaas gegeten hebben van economie en welvaart? Dat links geen toekomstvisie heeft?
Om je te verlichten dan maar: Ook links heeft bij de afgelopen verkiezingen aangegeven dat bezuinigen nodig is. Ook links roept de afgelopen jaren al, dat er vervelende maatregelen nodig zijn en dat er geld moet worden bespaard. En zelfs links ziet in dat deze bezuinigingen soms de mensen zullen raken die het moeilijk hebben. Maar in tegenstelling tot rechts wil links dat zoveel mogelijk beperken, zodat iedereen in dit land een min of meer fatsoenlijk leven kan leiden.
Kul. Maar afgezien daarvan is het geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 22 april 2012 11:07 schreef Zombiehoofd het volgende:
[..]
Nouja als het aan de SP ligt niet. Maar ja dat is ook een extreme partij, helaas opeens zo groot. Ik hoop niet dat links meer de kant van de SP opgaat. De waarschijnlijk straks linkse regering met Hollande in Frankrijk is ook echt rampzalig voor dat land. Ik denk dat Hollande vergelijkbaar is met SP in Nederland.
En niemand die verwacht dat Rutte niet pluchegeil genoeg is om verantwoordelijkheid te nemen voor dit wankel rampkabinet en het stokje door te geven.quote:Op zondag 22 april 2012 01:13 schreef Dennisweb het volgende:
Niet nog een rondje VVD, hoor. Ik ben de lachpremier meer dan beu geworden de afgelopen tijd.
Mag hij niet van de VVD. Voor het eerst sinds 1918 hadden ze de premier. Dat geven ze niet zomaar op, hoor.quote:Op zondag 22 april 2012 11:22 schreef Litpho het volgende:
[..]
En niemand die verwacht dat Rutte niet pluchegeil genoeg is om verantwoordelijkheid te nemen voor dit wankel rampkabinet en het stokje door te geven.
Ik zat eerder te denken aan het samenvoegen van gemeentes. Vooral in het Noorden zie ik hier mogelijkheden voor.quote:Op zondag 22 april 2012 09:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Laten we eens de waterschappen en provincies opheffen, nutteloze bureaucratie die enorm veel geld kost.
http://www.telegraaf.nl/b(...)is_hypocriet___.htmlquote:'Hypocriete Wilders net zo laks als Grieken'
BRUSSEL - Geert Wilders is een hypocriet. Dat verwijt komt van de Belgische oud-premier Guy Verhfstadt. Volgens de leider van de liberale fractie in het Europees Parlement heeft Wilders kritiek op Griekenland, maar pleit hij er nu voor om "de Griekse laksheid" te kopiëren.
Wilders schrijft het mislukken van het Catshuisberaad toe aan wat hij “de dictaten uit Brussel” noemt, verwijzend naar de strenge Europese begrotingsregels. De PVV-leider vindt die onzinnig.
Verhofstadt zegt dat het nut van die regels wordt bewezen door de ernstige situatie van landen die ze niet naleefden, zoals Griekenland, Spanje en Portugal.
Alleen maar omdat Wilders kritisch is over de EUquote:Op zondag 22 april 2012 11:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)is_hypocriet___.html
Dat komt vooral door het systeem van rente.quote:Op zondag 22 april 2012 09:37 schreef timmmmm het volgende:
Ik ben niet zo'n held op economisch gebied, dus kan iemand mij uitleggen waarom de economie per se moet groeien?
Die gast is zelf een hypocriet!!quote:Op zondag 22 april 2012 11:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Die artikels van de Telegraaf zijn altijd zo slecht geschreven, er staat altijd wel minstens 1 typfout in.quote:Op zondag 22 april 2012 11:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Geert is een gentlemanquote:Geert heeft gelijk. En is een gentleman. daar waar CDA en VVD het op de persoon spelen en Wilders letterlijk bij naam noemen als oorzaak voor het mislukken, blijft Wilders correct en roemt hij CDA en VVD voor hun inzet en wil om er echt uit te komen. Zeer proffesioneel en correct van Wilders. Wilders houd zijn rug recht en gaat dus geen handetekening zetten onder het verval van Nederland. Komende verkiezingen krijgt hij mijn stem. Dit is de man die Nederland nodig heeft. Oprecht en zakelijk.
quote:hahahaa..belgie...die verstadt kan beter zijn eigen belgische puin opruimen....hij ziet de consequenties die later ook voor belgie worden ..namelijk...de kans dat belgie in tweeen gesplits wordt..en dan maakt hij geen kans meer...bestaat BRUSSEL niet meer....is toch te bezopen dat wij,nederlanders jong of oud, maakt niet uit...moeten gaan inleveren voor de rest vd armoedige europa....betalen wij daar belasting en premies voor...zelf moeten de bubbeltje 2 keer omdraaien....WILDERS....is niet slecht...hij is reeeell...
En ter compensatie van inflatie is groei nodig.quote:Op zondag 22 april 2012 09:37 schreef timmmmm het volgende:
Ik ben niet zo'n held op economisch gebied, dus kan iemand mij uitleggen waarom de economie per se moet groeien? Als we een jaar economische stagnatie hebben, en daarmee werken we een groot deel van onze staatsschuld weg, omdat we gewoon niet zo achterlijk veel meer uitgeven, waarom is dat dan alsnog slecht?
Probleem is alleen dat bezuinigen in het hoog seizoen nooit gebeurd en de economische impuls van extra overheidsuitgaven vaak een nutteloze opblazing van je BBP is. Een hoog BBP is leuk maar het gaat ook om de kwaliteit.quote:Op zondag 22 april 2012 09:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Keynianen stellen dat schuld maken niet erg is, immers meer schuld van de overheid betekend dat er meer geld de economie in gepompt word, en bezuinigen dus het tegenovergestelde. Keyniaans gezien zou de overheid dus in een hoog economie moeten bezuinigen om zo geld uit de economie te halen, en in een laag economie dus er geld in te pompen.
Precies... men wil niet snijden in de overheid, de te hoge salarissen van bestuurders bij de overheid en semi-overheid. Enkel de lasten van de burger verzwaren... dat is typerend voor de VVD en het CDA.quote:Op zondag 22 april 2012 08:31 schreef raptorix het volgende:
Ze hebben het maar over bezuinigen, maar men bedoeld: lastenverzwaringen, ik lees nergens dat men substantieel op de overheid wil bezuinigen, en daar valt juist het meeste te halen.
De economie moet groeien omdat we structureel teveel geld uitgeven, als de economie niet blijft groeien kan de overheid niet verworden tot een nog groter beest, ze zal dan zelfs moet krimpen en er zullen een hoop faillissementen komen. Immers in dit monetaire systeem hebben we te maken met parasieten genaamd 'bankies', dit zijn mannetjes en vrouwtjes die geld vragen voor het uit het niets creeren van geld..... een soort van gelegaliseerde valsmunterij en dus diefstal....quote:Op zondag 22 april 2012 09:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar de economie blijft groeien, en we blijven met een hele hoge staatsschuld zitten. Dan kan bovengestelde toch niet kloppen in onze situatie?
Inderdaad. En de Eerste Kamer inkrimpen. Gemeentes samenvoegen en inkrimpen. Overheidsinstanties als belastingdienst inkrimpen. Dit land heeft veel te veel bestuurders. Nadeel is wel dat hierdoor de werkloosheid zal stijgen.quote:Op zondag 22 april 2012 09:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moeten de lonen maar omlaag.quote:Op zondag 22 april 2012 12:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Inderdaad. En de Eerste Kamer inkrimpen. Gemeentes samenvoegen en inkrimpen. Overheidsinstanties als belastingdienst inkrimpen. Dit land heeft veel te veel bestuurders. Nadeel is wel dat hierdoor de werkloosheid zal stijgen.
Je weet hopelijk wel dat Nederlandse regeringen er een handje van hebben om niet de sterkste schouders, maar het grootste aantal schouders de zwaarste lasten te laten dragen hè? "Bezuinigingen" zijn in Nederland nl. nooit iets anders als een lastenverzwaring voor de middenklasse, terwijl er eigenlijk sprake van o.a. een geleidelijke inkrimping van de overheid en het aantal bestuurslagen zou moeten zijn (geleidelijk omdat we al die nutteloze ambtenaren anders de bijstand in zouden jagen, waardoor we onder de streep misschien nog wel meer geld aan hun kwijt zouden zijn). Wat moet je bijvoorbeeld in vredesnaam met waterschappen, een provinciale raad, gemeentes, stadsdeelraden enz. in een provincie? De gemiddelde Nederlandse provincie telt tussen de één en anderhalf miljoen inwoners, in een echt land hebben steden dat soort inwonertallen...quote:Op zondag 22 april 2012 03:12 schreef Mishu het volgende:
De sterkste schouders dragen de grootste lasten, dat is eerlijk. En niet zoals nu de omgekeerde Robin Hood.
Dat is niet zinloos. Elektronische borden zijn prima -als ze werken- omdat je niemand langs hoeft te sturen om ze van actuele informatie te voorzien. Zeker als er weinig bussen rijden is het een uitkomst. Verder blijven ze leesbaar, etc.quote:Op zondag 22 april 2012 12:36 schreef alpeko het volgende:
En als overheid eens stoppen met zinloze projecten. Hier in het dorp gaat de gemeente een busbaan aanleggen terwijl er geen kip in de bus stapt. Waarom? Omdat ze er subsidie voor krijgen van de provincie. En bij iedere halte staat nu een elektronisch bord met de tijden van de bus... er rijdt maar 1 bus, soms zelfs een bestelbusje, op vaste tijden (en niet op zondag wat dat mag niet)... wat een geldverspilling. Ik mag toch hopen dan de mensen die bij zo'n bushalte wonen de tijden wel kennen. Die ambtenaren denken dat wij hier in de stad leven... er komt er niemand van buiten hier naartoe.
Dat is geen overheidstaak.quote:Op zondag 22 april 2012 14:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is niet zinloos. Elektronische borden zijn prima -als ze werken- omdat je niemand langs hoeft te sturen om ze van actuele informatie te voorzien. Zeker als er weinig bussen rijden is het een uitkomst. Verder blijven ze leesbaar, etc.
Dat doen ze wel want auto's mogen er straks niet meer rijden. Verspilling van asfalt.quote:En een aparte busbaan is gewoon handig. Kunnen ze de gewone auto niet ophouden.
Dat is het aanleggen van wegen ook niet. Laat dat maar door bedrijven doen en geef ze het recht tol te innen. Scheelt mij, als niet-automobilist, ook een partij belasting.quote:
Pak je de bus.quote:Dat doen ze wel want auto's mogen er straks niet meer rijden. Verspilling van asfalt.
OV is geprivatiseerd. Privatiseer het dan ook niet.quote:Op zondag 22 april 2012 14:36 schreef Ulx het volgende:
Dat is het aanleggen van wegen ook niet. Laat dat maar door bedrijven doen en geef ze het recht tol te innen. Scheelt mij, als niet-automobilist, ook een partij belasting.
Doe niet zo bijdehand! Die brengt me niet waar ik werk. Zonder de automobilist had de provincie geen geld gehad voor deze projecten.quote:Pak je de bus.
Het aanleggen van infrastruktuur is -zeker voor auto's- niet geprivatiseerd. OV bedrijven betalen nog wel eens mee.quote:Op zondag 22 april 2012 14:38 schreef alpeko het volgende:
[..]
OV is geprivatiseerd. Privatiseer het dan ook niet.
[..]
Jammer voor die provincie.quote:Doe niet zo bijdehand! Die brengt me niet waar ik werk. Zonder de automobilist had de provincie geen geld gehad voor deze projecten.
Waar slaat dat op? Hoe oud ben je?quote:Op zondag 22 april 2012 14:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het aanleggen van infrastruktuur is -zeker voor auto's- niet geprivatiseerd. OV bedrijven betalen nog wel eens mee.
[..]
Jammer voor die provincie.
Mwah, een kleine 800 miljoen tot op heden .....quote:Op zondag 22 april 2012 14:21 schreef Ulx het volgende:
Aan die JSF is tot nu toe amper geld uitgegeven. Wat onderzoeken, wat testttoestellen. Dat was het dan wel.
Incidenteel, er moet structureel bezuinigd wordenquote:Op zondag 22 april 2012 14:44 schreef Jian het volgende:
[..]
Mwah, een kleine 800 miljoen tot op heden .....
De gebruikelijke politieke truc. Het besluit wordt gewoon net zo lang uitgesteld totdat er geen weg meer terug is.quote:Op zondag 22 april 2012 14:44 schreef Jian het volgende:
[..]
Mwah, een kleine 800 miljoen tot op heden .....
Gewoon geen vliegtuigen of dat IKEA-ding kopenquote:Op zondag 22 april 2012 14:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
De gebruikelijke politieke truc. Het besluit wordt gewoon net zo lang uitgesteld totdat er geen weg meer terug is.
Nee hoor, Italie heeft 1 miljard bijgedragen en is bezig met een andere optie. Idem voor Turkije.quote:Op zondag 22 april 2012 14:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
De gebruikelijke politieke truc. Het besluit wordt gewoon net zo lang uitgesteld totdat er geen weg meer terug is.
Ja maar dat is op een gegeven moment zonde van alle investeringen die stiekem al zijn gedaan.quote:Op zondag 22 april 2012 14:47 schreef JoaC het volgende:
[..]
Gewoon geen vliegtuigen of dat IKEA-ding kopen
Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald, was het geloof ikquote:Op zondag 22 april 2012 14:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja maar dat is op een gegeven moment zonde van alle investeringen die stiekem al zijn gedaan.
Hoezo? Ze hebben nu 800 miljoen uitgegeven/gereserveerd. Als de totale prijs van het vervangen met Gripens dus een miljardje lager uitvalt dan de totale prijs van de JSF zit je goed.quote:Op zondag 22 april 2012 14:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja maar dat is op een gegeven moment zonde van alle investeringen die stiekem al zijn gedaan.
Als we eerst de Noord-Europese-Unie oprichtten, waar Zweden vanzelfsprekend ook deel van uitmaakt, krijgen we vast een fikse korting op die Gripensquote:Op zondag 22 april 2012 14:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Ze hebben nu 800 miljoen uitgegeven/gereserveerd. Als de totale prijs van het vervangen met Gripens dus een miljardje lager uitvalt dan de totale prijs van de JSF zit je goed.
Maar de prijs van zo'n toestel zit ook tussen de 40 en 60 miljoen per stuk.
Helemaal mee eens! Ik woon in Groningen en langs de snelweg hebben we sindskort van die grote elektronische borden die de vertraging aangeven wanneer je via de noord danwel zuidring naar de andere kant wil komen. Dat bord geeft altijd +1 minuten of +2 minuten aan. Wel staan die borden dag en nacht aan. Pure geldverspilling inderdaad.quote:Op zondag 22 april 2012 12:36 schreef alpeko het volgende:
En als overheid eens stoppen met zinloze projecten. Hier in het dorp gaat de gemeente een busbaan aanleggen terwijl er geen kip in de bus stapt. Waarom? Omdat ze er subsidie voor krijgen van de provincie. En bij iedere halte staat nu een elektronisch bord met de tijden van de bus... er rijdt maar 1 bus, soms zelfs een bestelbusje, op vaste tijden (en niet op zondag wat dat mag niet)... wat een geldverspilling. Ik mag toch hopen dan de mensen die bij zo'n bushalte wonen de tijden wel kennen. Die ambtenaren denken dat wij hier in de stad leven... er komt er niemand van buiten hier naartoe.
quote:
En dan hebben we het nog niet gehad over het paradepaardje van dit kabinet; 130 km/u. Om dat alleen al op het traject A16 Moerdijk-Breda door te voeren zijn tientallen matrixborden vervangen/geplaatst omdat de oude alleen 50, 70 en 90 konden weergeven en niet ook 100. Waarom zoiets doen in tijden van crisis? Leuk als we geld over hebben.quote:Op zondag 22 april 2012 18:55 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Ik woon in Groningen en langs de snelweg hebben we sindskort van die grote elektronische borden die de vertraging aangeven wanneer je via de noord danwel zuidring naar de andere kant wil komen. Dat bord geeft altijd +1 minuten of +2 minuten aan. Wel staan die borden dag en nacht aan. Pure geldverspilling inderdaad.
In mijn klote dorp zijn ze het wegennet aan het vernieuwen. De belangrijkste kruispunten en rotondes hadden schijnbaar te kleine heuveltjes(?) om de auto's te scheiden ofzo dus hebben ze alles vervangen door leuke rode steentjes. Geen idee wat ze al twee weken lopen te doen eigenlijk.quote:Op zondag 22 april 2012 19:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
En dan hebben we het nog niet gehad over het paradepaardje van dit kabinet; 130 km/u. Om dat alleen al op het traject A16 Moerdijk-Breda door te voeren zijn tientallen matrixborden vervangen/geplaatst omdat de oude alleen 50, 70 en 90 konden weergeven en niet ook 100. Waarom zoiets doen in tijden van crisis? Leuk als we geld over hebben.
Westervoort?quote:Op zondag 22 april 2012 19:57 schreef Glazenmaker het volgende:
In het klote dorp naast mijn dorp hebben ze de brug over de IJssel onderhouden en versmalt zodat grote transporten er niet meer overheen konden en dat is veiliger ofzo. Hij was een week voor tijd klaar (!!!) maar mocht toch lekker niet open vanwege afspraken met connexion. Vervolgens kwamen ze er achter dat boeren ook over die brug heenrijden met tracktoren en geen alternatieve route kunnen nemen. Dit was aan aangegeven in de planningsfase maar who gives a fuck. Nu hebben twee mensen een fulltime baan met op een grasveldje zitten in hun wagen en de hele dag wachten op boeren die langs kunnen komen zodat ze de andere weghelft af kunnen zetten.
Kanniewaarzijnquote:Op zondag 22 april 2012 19:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In mijn klote dorp zijn ze het wegennet aan het vernieuwen. De belangrijkste kruispunten en rotondes hadden schijnbaar te kleine heuveltjes(?) om de auto's te scheiden ofzo dus hebben ze alles vervangen door leuke rode steentjes. Geen idee wat ze al twee weken lopen te doen eigenlijk.
In het klote dorp naast mijn dorp hebben ze de brug over de IJssel onderhouden en versmalt zodat grote transporten er niet meer overheen konden en dat is veiliger ofzo. Hij was een week voor tijd klaar (!!!) maar mocht toch lekker niet open vanwege afspraken met connexion. Vervolgens kwamen ze er achter dat boeren ook over die brug heenrijden met tracktoren en geen alternatieve route kunnen nemen. Dit was aan aangegeven in de planningsfase maar who gives a fuck. Nu hebben twee mensen een fulltime baan met op een grasveldje zitten in hun wagen en de hele dag wachten op boeren die langs kunnen komen zodat ze de andere weghelft af kunnen zetten.
Dan moeten ze dat lekker in Brussel blijven doen.quote:Op zondag 22 april 2012 21:39 schreef remlof het volgende:
Kroes: Wilders handelt onverantwoord en is leugenachtig
Ze stelt nadrukkelijk dat de harde begrotingsnormen primair een Nederlands idee waren. ‘Nederland heeft het voortouw genomen in deze discussie. En wij zijn in Brussel met z’n allen achter Nederland gaan staan en we hebben gezegd: dat is een goed plan.’
Nee, Nederland heeft zich altijd hard gemaakt voor die bovengrens van maximaal 3% overheidstekort.quote:Op zondag 22 april 2012 21:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan moeten ze dat lekker in Brussel blijven doen.
Als je landen die de boel hebben besodemieterd op hun vingers tikt en daarmee de 3% norm wilt handhaven.......... Nederland besodemieterd de boel niet. Dat is in mijn ogen een groot verschil.quote:Op zondag 22 april 2012 21:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, Nederland heeft zich altijd hard gemaakt voor die bovengrens van maximaal 3% overheidstekort.
En dan zou ons land er zich nu zelf niet aan willen houden?
Wie zegt dat Nederland de boel niet besodemietert? We gaan niet voor niks de AAA-rating verliezen.quote:Op zondag 22 april 2012 21:43 schreef betyar het volgende:
[..]
Als je landen die de boel hebben besodemieterd op hun vingers tikt en daarmee de 3% norm wilt handhaven.......... Nederland besodemieterd de boel niet. Dat is in mijn ogen een groot verschil.
Pleur toch op met die rating bureaus. Door wie worden hun gecontroleerd.quote:Op zondag 22 april 2012 21:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Wie zegt dat Nederland de boel niet besodemietert? We gaan niet voor niks de AAA-rating verliezen.
Daar ga ik vanuit.quote:Op zondag 22 april 2012 21:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Wie zegt dat Nederland de boel niet besodemietert? We gaan niet voor niks de AAA-rating verliezen.
Bedank de PVV daar maar voor, die heeft ervoor gezorgd dat dit kabinet niet de maatregelen kon nemen die nodig zijn om onze economie er weer bovenop te helpen.quote:Op zondag 22 april 2012 21:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Daar ga ik vanuit.
Maar flink blijven roepen schreeuwen ja, dan weet je zeker dat a.s. maandag die rating zakt.
Het probleem zit hem in Brussel die een europese socialistische staat willen. Daarvoor moeten de noord europese landen krom liggen. Lijkt me een prima plan als wilders daar eens tegenaan gaat schoppen.quote:Op zondag 22 april 2012 21:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Bedank de PVV daar maar voor, die heeft ervoor gezorgd dat dit kabinet niet de maatregelen kon nemen die nodig zijn om onze economie er weer bovenop te helpen.
Ik wijs elke maatregel van dit kabinet al bij voorbaat van de hand.quote:Op zondag 22 april 2012 21:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Bedank de PVV daar maar voor, die heeft ervoor gezorgd dat dit kabinet niet de maatregelen kon nemen die nodig zijn om onze economie er weer bovenop te helpen.
Tuurlijk joh, BNW is verderop.quote:Op zondag 22 april 2012 21:57 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Het probleem zit hem in Brussel die een europese socialistische staat willen. Daarvoor moeten de noord europese landen krom liggen. Lijkt me een prima plan als wilders daar eens tegenaan gaat schoppen.
Alsjeblieft zeg, wat een onzin.quote:Op zondag 22 april 2012 21:57 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Het probleem zit hem in Brussel die een europese socialistische staat willen. Daarvoor moeten de noord europese landen krom liggen. Lijkt me een prima plan als wilders daar eens tegenaan gaat schoppen.
Fijn dat je ineens zo begaan bent met het kabinet, het klinkt bijna oprecht, bijna zei ik hè .....quote:Op zondag 22 april 2012 21:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Lees je hilarische post nog eensquote:Op zondag 22 april 2012 21:59 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Er is een eurocrisis bezig weet niet of je het door hebt.
In 2005 stemde ongeveer 62 % tegen de Europese grondwet en iets zegt me dat er ook een fiks aantal tegen de euro en de Europese Unie gestemd zou hebben.quote:Op zondag 22 april 2012 21:39 schreef remlof het volgende:
Kroes: Wilders handelt onverantwoord en is leugenachtig
Ze stelt nadrukkelijk dat de harde begrotingsnormen primair een Nederlands idee waren. ‘Nederland heeft het voortouw genomen in deze discussie. En wij zijn in Brussel met z’n allen achter Nederland gaan staan en we hebben gezegd: dat is een goed plan.’
Gelukkig kan de PvdA ze nog altijd een meerderheid bezorgen voor hun plannenquote:Op zondag 22 april 2012 21:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Walgelijk iddquote:Op zondag 22 april 2012 22:03 schreef Flow3r het volgende:
[..]
In 2005 stemde ongeveer 62 % tegen de Europese grondwet en iets zegt me dat er ook een fiks aantal tegen de euro en de Europese Unie gestemd zou hebben.
Het komt me dan ook vreemd over als zo'n Kroes dan stelt dat het 'ons idee 'was en dat 'wij 'ergens achter staan![]()
Ik denk dat ze zich supervergist
Ik denk dat de gemiddelde burger te dom is om over zulke zaken te beslissen, dat referendum had er nooit moeten komen.quote:Op zondag 22 april 2012 22:03 schreef Flow3r het volgende:
[..]
In 2005 stemde ongeveer 62 % tegen de Europese grondwet en iets zegt me dat er ook een fiks aantal tegen de euro en de Europese Unie gestemd zou hebben.
Het komt op me dan ook vreemd over als zo'n Kroes dan stelt dat het 'ons idee 'was en dat 'wij 'ergens achter staan![]()
Ik denk dat ze zich supervergist
Dat kan best zijn, maar door die geluiden te negeren krijgen we straks Wilders als premierquote:Op zondag 22 april 2012 22:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde burger te dom is om over zulke zaken te beslissen, dat referendum had er nooit moeten komen.
De burger lijkt toch gelijk te krijgen over bepaalde zaken die oa hierboven worden genoemd. Of jij ziet geen enkel probleem in de huidige europese situatie?quote:Op zondag 22 april 2012 22:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde burger te dom is om over zulke zaken te beslissen, dat referendum had er nooit moeten komen.
Zometeen op Nederland 2.quote:22.15-23.00 uur BRANDPUNT
Onderzoeksjournalistiek programma.
Presentatie:Fons de Poel,Aart Zeeman,
Wouter Kurpershoek en Sven Kockelmann.
Het onbestuurbare land
Een speciale live-uitzending naar
aanleiding van de stukgelopen
Catshuisonderhandelingen.Wat is er
misgegaan binnen de PVV? Zijn wij
het lachertje van Europa geworden?
En,hoe bieden we deze crisis het hoofd?
Met onder andere Sybrand van Haersma
Buma,Hero Brinkman,Hans Wiegel,Guy
Verhofstadt,Paul Schnabel en Diederik
Samsom.
De arrogantie zegquote:Op zondag 22 april 2012 22:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Een Wildersbash-uurtjequote:Op zondag 22 april 2012 22:13 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Aaah prachtige propaganda televisie bij onze linkse vrienden van de NOS.
Geweldige uitzending van Brandpunt inderdaad.quote:Op zondag 22 april 2012 22:13 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Aaah prachtige propaganda televisie bij onze linkse vrienden van de NOS.
de gemiddelde burger is daar niet te dom voor maar heeft er simpelweg niet genoeg info voor en zolang je die informatie niet verschaft (werd allemaal voor of tegen gekleurd gegeven) dan moet je idd geen referendum houdenquote:Op zondag 22 april 2012 22:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Over zo'n complexe zaak als de Europese eenwording kan je simpelweg niet alle informatie aan iedereen verstrekken.quote:Op zondag 22 april 2012 23:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
de gemiddelde burger is daar niet te dom voor maar heeft er simpelweg niet genoeg info voor en zolang je die informatie niet verschaft (werd allemaal voor of tegen gekleurd gegeven) dan moet je idd geen referendum houden
Het is een feit dat de meeste politici het niet snapten dus waarom je dan voor zou stemmen is even idioot dan te stellen dan dat er helemaal geen referendum moest komen. Bovendien bestaat er niets democratischer dan dat, ik vind dat er veel te weinig referenda zijn geweest met betrekking tot Europa.quote:Op zondag 22 april 2012 22:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de VVD hem wil hebbenquote:Op zondag 22 april 2012 23:10 schreef Arcee het volgende:
Brinkman stapt over naar de VVD.
Hij wil zeker meedoen aan de verkiezingen, maar heeft nog geen plannen voor een eigen partij.
Zover ik me herinner waren de geluiden voornamelijk positief en toch stemde men veelal tegen.quote:Op zondag 22 april 2012 23:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
de gemiddelde burger is daar niet te dom voor maar heeft er simpelweg niet genoeg info voor en zolang je die informatie niet verschaft (werd allemaal voor of tegen gekleurd gegeven) dan moet je idd geen referendum houden
geloof ik niet inquote:Op zondag 22 april 2012 23:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Over zo'n complexe zaak als de Europese eenwording kan je simpelweg niet alle informatie aan iedereen verstrekken.
En we hebben een parlementaire democratie, dat houdt in dat we volksvertegenwoordigers kiezen die zich verdiepen in de beleidsmaterie en de beslissingen voor ons nemen.
Referenda horen simpelweg niet thuis in een parlementaire democratie.
Dat Brandpunt van de KRO is valt volgens jou onder algemene kennis?quote:Op zondag 22 april 2012 23:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Geweldige uitzending van Brandpunt inderdaad.
Maar Brandpunt is van de KRO, je algemene kennis strekt niet erg ver hè?
Als je dat zegt vind je ook dat de burger eigenlijk helemaal niet mag stemmen. De zaken die in Nederland spelen zijn dan ook te ingewikkeld voor hun.quote:Op zondag 22 april 2012 23:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Over zo'n complexe zaak als de Europese eenwording kan je simpelweg niet alle informatie aan iedereen verstrekken.
En we hebben een parlementaire democratie, dat houdt in dat we volksvertegenwoordigers kiezen die zich verdiepen in de beleidsmaterie en de beslissingen voor ons nemen.
Referenda horen simpelweg niet thuis in een parlementaire democratie.
Dat is natuurlijk de volgende stap, ik merk dit vooral op Fok! waar mensen zich zo ergeren aan de keuzes van een ander dat ze intelligentie willen laten meewegen met het stemrecht.quote:Op zondag 22 april 2012 23:17 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Als je dat zegt vind je ook dat de burger eigenlijk helemaal niet mag stemmen. De zaken die in Nederland spelen zijn dan ook te ingewikkeld voor hun.
Nee, ik zeg alleen dat je het maken van beleid moet overlaten aan mensen die zich er in verdiept hebben. En die mensen kiezen wij, afhankelijk van je politieke voorkeur.quote:Op zondag 22 april 2012 23:17 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Als je dat zegt vind je ook dat de burger eigenlijk helemaal niet mag stemmen. De zaken die in Nederland spelen zijn dan ook te ingewikkeld voor hun.
Jij bent echt niet de intelligentste hè?quote:Op zondag 22 april 2012 23:15 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Dat Brandpunt van de KRO is valt volgens jou onder algemene kennis?![]()
Het wordt op Ned 2 uitgezonden dat zegt genoeg.
Ach krijg je een beetje tegenspraak en ga je zulke dingen zeggen.quote:Op zondag 22 april 2012 23:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij bent echt niet de intelligentste hè?
Omdat je geen nuances ziet.quote:Op zondag 22 april 2012 23:23 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Ach krijg je een beetje tegenspraak en ga je zulke dingen zeggen.
Maar vertel waarom denk je dat?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |