Walgelijk iddquote:Op zondag 22 april 2012 22:03 schreef Flow3r het volgende:
[..]
In 2005 stemde ongeveer 62 % tegen de Europese grondwet en iets zegt me dat er ook een fiks aantal tegen de euro en de Europese Unie gestemd zou hebben.
Het komt me dan ook vreemd over als zo'n Kroes dan stelt dat het 'ons idee 'was en dat 'wij 'ergens achter staan![]()
Ik denk dat ze zich supervergist
Ik denk dat de gemiddelde burger te dom is om over zulke zaken te beslissen, dat referendum had er nooit moeten komen.quote:Op zondag 22 april 2012 22:03 schreef Flow3r het volgende:
[..]
In 2005 stemde ongeveer 62 % tegen de Europese grondwet en iets zegt me dat er ook een fiks aantal tegen de euro en de Europese Unie gestemd zou hebben.
Het komt op me dan ook vreemd over als zo'n Kroes dan stelt dat het 'ons idee 'was en dat 'wij 'ergens achter staan![]()
Ik denk dat ze zich supervergist
Dat kan best zijn, maar door die geluiden te negeren krijgen we straks Wilders als premierquote:Op zondag 22 april 2012 22:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde burger te dom is om over zulke zaken te beslissen, dat referendum had er nooit moeten komen.
De burger lijkt toch gelijk te krijgen over bepaalde zaken die oa hierboven worden genoemd. Of jij ziet geen enkel probleem in de huidige europese situatie?quote:Op zondag 22 april 2012 22:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde burger te dom is om over zulke zaken te beslissen, dat referendum had er nooit moeten komen.
Zometeen op Nederland 2.quote:22.15-23.00 uur BRANDPUNT
Onderzoeksjournalistiek programma.
Presentatie:Fons de Poel,Aart Zeeman,
Wouter Kurpershoek en Sven Kockelmann.
Het onbestuurbare land
Een speciale live-uitzending naar
aanleiding van de stukgelopen
Catshuisonderhandelingen.Wat is er
misgegaan binnen de PVV? Zijn wij
het lachertje van Europa geworden?
En,hoe bieden we deze crisis het hoofd?
Met onder andere Sybrand van Haersma
Buma,Hero Brinkman,Hans Wiegel,Guy
Verhofstadt,Paul Schnabel en Diederik
Samsom.
De arrogantie zegquote:Op zondag 22 april 2012 22:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Een Wildersbash-uurtjequote:Op zondag 22 april 2012 22:13 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Aaah prachtige propaganda televisie bij onze linkse vrienden van de NOS.
Geweldige uitzending van Brandpunt inderdaad.quote:Op zondag 22 april 2012 22:13 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Aaah prachtige propaganda televisie bij onze linkse vrienden van de NOS.
de gemiddelde burger is daar niet te dom voor maar heeft er simpelweg niet genoeg info voor en zolang je die informatie niet verschaft (werd allemaal voor of tegen gekleurd gegeven) dan moet je idd geen referendum houdenquote:Op zondag 22 april 2012 22:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Over zo'n complexe zaak als de Europese eenwording kan je simpelweg niet alle informatie aan iedereen verstrekken.quote:Op zondag 22 april 2012 23:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
de gemiddelde burger is daar niet te dom voor maar heeft er simpelweg niet genoeg info voor en zolang je die informatie niet verschaft (werd allemaal voor of tegen gekleurd gegeven) dan moet je idd geen referendum houden
Het is een feit dat de meeste politici het niet snapten dus waarom je dan voor zou stemmen is even idioot dan te stellen dan dat er helemaal geen referendum moest komen. Bovendien bestaat er niets democratischer dan dat, ik vind dat er veel te weinig referenda zijn geweest met betrekking tot Europa.quote:Op zondag 22 april 2012 22:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de VVD hem wil hebbenquote:Op zondag 22 april 2012 23:10 schreef Arcee het volgende:
Brinkman stapt over naar de VVD.
Hij wil zeker meedoen aan de verkiezingen, maar heeft nog geen plannen voor een eigen partij.
Zover ik me herinner waren de geluiden voornamelijk positief en toch stemde men veelal tegen.quote:Op zondag 22 april 2012 23:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
de gemiddelde burger is daar niet te dom voor maar heeft er simpelweg niet genoeg info voor en zolang je die informatie niet verschaft (werd allemaal voor of tegen gekleurd gegeven) dan moet je idd geen referendum houden
geloof ik niet inquote:Op zondag 22 april 2012 23:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Over zo'n complexe zaak als de Europese eenwording kan je simpelweg niet alle informatie aan iedereen verstrekken.
En we hebben een parlementaire democratie, dat houdt in dat we volksvertegenwoordigers kiezen die zich verdiepen in de beleidsmaterie en de beslissingen voor ons nemen.
Referenda horen simpelweg niet thuis in een parlementaire democratie.
Dat Brandpunt van de KRO is valt volgens jou onder algemene kennis?quote:Op zondag 22 april 2012 23:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Geweldige uitzending van Brandpunt inderdaad.
Maar Brandpunt is van de KRO, je algemene kennis strekt niet erg ver hè?
Als je dat zegt vind je ook dat de burger eigenlijk helemaal niet mag stemmen. De zaken die in Nederland spelen zijn dan ook te ingewikkeld voor hun.quote:Op zondag 22 april 2012 23:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Over zo'n complexe zaak als de Europese eenwording kan je simpelweg niet alle informatie aan iedereen verstrekken.
En we hebben een parlementaire democratie, dat houdt in dat we volksvertegenwoordigers kiezen die zich verdiepen in de beleidsmaterie en de beslissingen voor ons nemen.
Referenda horen simpelweg niet thuis in een parlementaire democratie.
Dat is natuurlijk de volgende stap, ik merk dit vooral op Fok! waar mensen zich zo ergeren aan de keuzes van een ander dat ze intelligentie willen laten meewegen met het stemrecht.quote:Op zondag 22 april 2012 23:17 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Als je dat zegt vind je ook dat de burger eigenlijk helemaal niet mag stemmen. De zaken die in Nederland spelen zijn dan ook te ingewikkeld voor hun.
Nee, ik zeg alleen dat je het maken van beleid moet overlaten aan mensen die zich er in verdiept hebben. En die mensen kiezen wij, afhankelijk van je politieke voorkeur.quote:Op zondag 22 april 2012 23:17 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Als je dat zegt vind je ook dat de burger eigenlijk helemaal niet mag stemmen. De zaken die in Nederland spelen zijn dan ook te ingewikkeld voor hun.
Jij bent echt niet de intelligentste hè?quote:Op zondag 22 april 2012 23:15 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Dat Brandpunt van de KRO is valt volgens jou onder algemene kennis?![]()
Het wordt op Ned 2 uitgezonden dat zegt genoeg.
Ach krijg je een beetje tegenspraak en ga je zulke dingen zeggen.quote:Op zondag 22 april 2012 23:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij bent echt niet de intelligentste hè?
Omdat je geen nuances ziet.quote:Op zondag 22 april 2012 23:23 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Ach krijg je een beetje tegenspraak en ga je zulke dingen zeggen.
Maar vertel waarom denk je dat?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |