Niemand die gaat pleiten om de JSF te schrappen hoor. Je ziet wel wat er met Pim gebeurd is.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. Lekker belangrijk dat luxe goederen een klein beetje duurder wordt. Als we daarmee bezuinigingen op de zorg of onderwijs kunnen voorkomen, is dat natuurlijk een prima plan.
En vooral: schrap die stomme straaljagers eens een keer
Kan iemand uitleggen hoe dit AOW'ers zo zwaar raakt?twitter:JaapJansen twitterde op zaterdag 21-04-2012 om 17:06:04Verworpen Catshuisakkoord: 14,2 miljard bezuinigen, tekort in 2013 2,8%, lage btw +1%, hoge btw +2%, aow op 66 in 2015, nullijn ambtenaren reageer retweet
quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:45 schreef attila_de_hun het volgende:
Rutte heeft toch maar mooi in de Donald Duck gestaan! Men kan dus niet zeggen dat er niks is bereikt inde afgelopen periode!
En Wilders was jaloersquote:Op zaterdag 21 april 2012 17:45 schreef attila_de_hun het volgende:
Rutte heeft toch maar mooi in de Donald Duck gestaan! Men kan dus niet zeggen dat er niks is bereikt inde afgelopen periode!
ik denk dat Wilders meer doelt op de hogere eigen bijdrage voor medicijnen die naar 9 euro per keer zou gaan. En verder had hij het vooral over die 3% voor Europa.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Kan iemand uitleggen hoe dit AOW'ers zo zwaar raakt?twitter:JaapJansen twitterde op zaterdag 21-04-2012 om 17:06:04Verworpen Catshuisakkoord: 14,2 miljard bezuinigen, tekort in 2013 2,8%, lage btw +1%, hoge btw +2%, aow op 66 in 2015, nullijn ambtenaren reageer retweet
is die gedood door een JSF dan?quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Niemand die gaat pleiten om de JSF te schrappen hoor. Je ziet wel wat er met Pim gebeurd is.
Dr zal nog wel iets meer zijn dan die dingen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hij pleitte ervoor dat de JSF financiering/aankoop moest stoppen. Dit heeft hem o.a. de kop gekost. Ingewikkeld verhaal is het.quote:
Die JSF was echt de reden van Volkert niet hoor. Of geloof je werkelijk dat die Amerikanen even belde met Mr De Graaf?quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hij pleitte ervoor dat de JSF financiering/aankoop moest stoppen. Dit heeft hem o.a. de kop gekost. Ingewikkeld verhaal is het.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hij pleitte ervoor dat de JSF financiering/aankoop moest stoppen. Dit heeft hem o.a. de kop gekost. Ingewikkeld verhaal is het.
Volkert van der Graaf was idd vast voor de JSFquote:Op zaterdag 21 april 2012 17:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Was zeker AIVD??quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:49 schreef Toekito het volgende:
[..]
Die JSF was echt de reden van Volkert niet hoor. Of geloof je werkelijk dat die Amerikanen even belde met Mr De Graaf?
Eindelijkquote:Op zaterdag 21 april 2012 17:45 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Eindelijk,schade schade alles ist vorbei VVD und CDA.
Volkert was een lobbyist voor Lockheed.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Volkert van der Graaf was idd vast voor de JSF
Greenpeace toch??quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volkert was een lobbyist voor Lockheed.
Pim Fortuyn wist al dat zijn uitspraken over de JSF z'n dood konden worden. Ik weet niet onder welke steen jij gelegen hebt?quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:49 schreef Toekito het volgende:
[..]
Die JSF was echt de reden van Volkert niet hoor. Of geloof je werkelijk dat die Amerikanen even belde met Mr De Graaf?
Rente op staatsschuld omhoog -> groter begrotingstekort.quote:
En?quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Rente op staatsschuld omhoog -> groter begrotingstekort.
Waarmee de kans van een boete vanuit Brussel ook groter wordt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Rente op staatsschuld omhoog -> groter begrotingstekort.
En? Meer geld uitgeven dat er niet is -> rekening doorgeven aan de toekomst. Ga je daar ook "en" op zeggen?quote:
Nog meer bezuinigingen, waarmee alles nog kutter wordt voor iedereen.quote:
Vervelend inderdaad, maar ik had er weinig vertrouwen dat deze club met een goede, toekomstbestendige hervormingsagenda zou komen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
En? Meer geld uitgeven dat er niet is -> rekening doorgeven aan de toekomst. Ga je daar ook "en" op zeggen?
Dat vertrouwen hadden de rating agencies nog wel. Net. Nu niet meer.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vervelend inderdaad, maar ik had er weinig vertrouwen dat deze club met een goede, toekomstbestendige hervormingsagenda zou komen.
Dus moet je zorgen dat er meer geld binnen komt, ofwel geld halen bij de burger.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
En? Meer geld uitgeven dat er niet is -> rekening doorgeven aan de toekomst. Ga je daar ook "en" op zeggen?
Dat ben ik met je eens, maar dat wisten we 7 weken geleden ook wel. En ook dat voorspelde tekort dat 7 weken geleden op tafel lag zagen we al maanden en maanden aankomen. Er was dus ruim de tijd om er wél iets aan te doen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vervelend inderdaad, maar ik had er weinig vertrouwen dat deze club met een goede, toekomstbestendige hervormingsagenda zou komen.
Nog meer belasting betalen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus moet je zorgen dat er meer geld binnen komt, ofwel geld halen bij de burger.
Nog kutter? Verklaar......quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nog meer bezuinigingen, waarmee alles nog kutter wordt voor iedereen.
Maar hey, we mogen straks wel overal 130 en hebben mooie nieuwe straaljagers
Precies, waarmee de koopkracht dus achteruit gaat en de economie nog verder in het slop raakt. Hogere belasting en minder voorzieningen zijn onvermijdelijk. Kortom: alles wordt kutter.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus moet je zorgen dat er meer geld binnen komt, ofwel geld halen bij de burger.
Is een optie.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:59 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Nog meer belasting betalen.
Die onderhandelingen waren natuurlijk ook een aanfluiting. Het is al idioot dat die zeven weken in beslag nemen en als de gesprekken dan ook nog eens mislukken..quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar dat wisten we 7 weken geleden ook wel. En ook dat onderhandelen dat 7 weken geleden begon zagen we al maanden en maanden aankomen. Er was dus ruim de tijd om er wél iets aan te doen.
Heb je bronnen?quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik ben best bereid in te leveren als dat ten goede komt voor Nederland.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh je betaalt graag veel belasting en krijgt daar minder voor terug?
Een boete geven als iemand moeite heeft met financiën vind ik op zich al merkwaardig, maar het past wel in het huidige beleid.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarmee de kans van een boete vanuit Brussel ook groter wordt.
Precies, we moeten toch inleveren, je ontkomt er niet aanquote:Op zaterdag 21 april 2012 18:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ben best bereid in te leveren als dat ten goede komt voor Nederland.
Tsja, dat was bekend toen de afspraken werden gemaakt. Nederland is juist altijd groot voorstander geweest van boetes bij het breken van overeenkomsten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:01 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Een boete geven als iemand moeite heeft met financiën vind ik op zich al merkwaardig, maar het past wel in het huidige beleid.
Leuk is anders maar het is niet onoverkomelijkquote:Op zaterdag 21 april 2012 18:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh je betaalt graag veel belasting en krijgt daar minder voor terug?
Ik acht het gros van onze AOW-ers toch redelijk slim, dus ik denk dat de PVV omlaag gaat. Geert's argumentatie om na 7 weken onderhandelen toch het plan te laten vallen, was zeer zwak.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:04 schreef Jojoke het volgende:
De Telegraaf laat Greet vallen, ik ben benieuwd naar de nieuwe peilingen van Maurice. Gaat de PVV omhoog of omlaag?
Ik vind sommige belastingverhogingen ook best acceptabel, zoals bijvoorbeeld op het hoge BTW-tarief. Maar de economie help je natuurlijk niet door de koopkracht van de burgers te verlagen. Ik zie liever dat ze bijvoorbeeld de JSF en de HRA lekker schrappen, in plaats van bijvoorbeeld het griffierecht te verhogen en te bezuinigen op onderwijs en de zorg.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ben best bereid in te leveren als dat ten goede komt voor Nederland.
twitter:MaMart76 twitterde op zaterdag 21-04-2012 om 18:07:33Toch weer #Catshuis; opvallend dat Wilders het over zijn kiezers heeft. Ik maar denken dat politici er voor alle ruim 16,5 mln NLers waren. reageer retweet
Uit een artikeltje van een paar regels in het AD op de dag van de moord, blijkt inderdaad dat Fortuyn bezoek heeft gehad van belanghebbenden: 'De Amerikaanse ambassadeur Sobel en hoge luchtmachtofficieren hebben bij LPF-lijsttrekker Pim Fortuyn gepleit voor Nederlandse deelname aan de ontwikkeling van de Joint Strike Fighter.' Willem Oltmans in Het Parool van zes januari van dit jaar:quote:
Geld halen waar het zit en niet met een kaasschaaf die laatste euro's bij de minderbedeelde van de rug schrapen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind sommige belastingverhogingen ook best acceptabel, zoals bijvoorbeeld op het hoge BTW-tarief. Maar de economie help je natuurlijk niet door de koopkracht van de burgers te verlagen. Ik zie liever dat ze bijvoorbeeld de JSF en de HRA lekker schrappen, in plaats van bijvoorbeeld het griffierecht te verhogen en te bezuinigen op onderwijs en de zorg.
Het was Zalm idee!VVD dus!quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tsja, dat was bekend toen de afspraken werden gemaakt. Nederland is juist altijd groot voorstander geweest van boetes bij het breken van overeenkomsten.
Dom gelul. Politici zijn er voor hun kiezers. Maar daar zal iemand die gelooft dat een pedo door god is aangesproken wel niet snappen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
twitter:MaMart76 twitterde op zaterdag 21-04-2012 om 18:07:33Toch weer #Catshuis; opvallend dat Wilders het over zijn kiezers heeft. Ik maar denken dat politici er voor alle ruim 16,5 mln NLers waren. reageer retweet
En zodra het weer goed gaat met de economie, mag het geld ook weer die kant op, of dat dan weer niet? Hypocriet gedoe.quote:
Lage BTW omhoog en 9 euro eigen bijdrage per recept zijn dan wellicht minder goede keuzes. Maar het plan wat er lag laat toch iedereen meer betalen? HRA zou aangepakt worden, hoge BTW tarief omhoog, eerder de AOW omhoog naar 65?quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Geld halen waar het zit en niet met een kaasschaaf die laatste euro's bij de minderbedeelde van de rug schrapen.
Nee. Ik ben dan ook niet eerlijk.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:14 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
En zodra het weer goed gaat met de economie, mag het geld ook weer die kant op, of dat dan weer niet? Hypocriet gedoe.
Iedereen hetzelfde percentuele koopkracht verlies, dat is pas echt 'eerlijk'.
In tijden van crisis horen politici (en zeker degenen die regeren) er voor de gehele bevolking te zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dom gelul. Politici zijn er voor hun kiezers. Maar daar zal iemand die gelooft dat een pedo door god is aangesproken wel niet snappen.
Het zou mooi zijn als we in een hoogconjunctuur wat van onze staatsschuld zouden proberen af te lossen in plaats van nu.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:14 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
En zodra het weer goed gaat met de economie, mag het geld ook weer die kant op, of dat dan weer niet?
Hadden we eerder moeten bedenkenquote:Op zaterdag 21 april 2012 18:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als we in een hoogconjunctuur wat van onze staatsschuld zouden proberen af te lossen in plaats van nu.
Dat had inderdaad moeten gebeuren toen de conjunctuur hoog zat, dat is niet gebeurt onder paars, maar dat is geen reden om nu de teugels te laten vieren. Want dan wordt alleen maar nog moeilijker om de financiën later onder controle te krijgen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als we in een hoogconjunctuur wat van onze staatsschuld zouden proberen af te lossen in plaats van nu.
Klopt, maar electoraal gezien is dat zelfmoord. Daarom is het in de praktijk vaak makkelijker om in slechte tijden te bezuinigen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
En terecht.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:17 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hadden we eerder moeten bedenken. In de jaren '90 bijvoorbeeld
. Helaas straffen Brussel en de financiële wereld ons nú af op een te hoge staatsschuld.
Juist onder paars is er bezuinigd en hervormd, terwijl het onder van Agt/Lubbers opliepquote:Op zaterdag 21 april 2012 18:18 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Dat had inderdaad moeten gebeuren toen de conjunctuur hoog zat, dat is niet gebeurt onder paars, maar dat is geen reden om nu de teugels te laten vieren. Want dan wordt alleen maar nog moeilijker om de financiën later onder controle te krijgen.
Inderdaad, onder Paars werd er nog wel wat staatsschuld afgelost. Vooral na Kok maar voor de crisis is er een potje van gemaakt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:23 schreef JoaC het volgende:
[..]
Juist onder paars is er bezuinigd en hervormd, terwijl het onder van Agt/Lubbers opliep
9 euro per recept, 2% btw verhoging nog niet meegerekend he..quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:24 schreef MaLo het volgende:
2,5 % voor de "normale" Nederlander achteruit in 2013. 3% minder voor AOW-ers in 2013.
Daar heeft Geert het op laten klappen. Zegt hij.
Welnee. Hij ziet wat er in Limburg gebeurde en was als de dood dat dit landelijk ook zou gebeuren. Dus door dit te laten klappen kan hij mooi weer spelen en zich opwerpen als de redder van de werkers.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:24 schreef MaLo het volgende:
2,5 % voor de "normale" Nederlander achteruit in 2013. 3% minder voor AOW-ers in 2013.
Daar heeft Geert het op laten klappen. Zegt hij.
Net PVDA dus!!quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Welnee. Hij ziet wat er in Limburg gebeurde en was als de dood dat dit landelijk ook zou gebeuren. Dus door dit te laten klappen kan hij mooi weer spelen en zich opwerpen als de redder van de werkers.
Geen idee. Ik ben niet op de hoogte van de strategie van Belgische politieke partijen.quote:
Ik heb Wilders alleen maar gehoord over de AOW-ersquote:Op zaterdag 21 april 2012 18:26 schreef Dethroned het volgende:
[..]
9 euro per recept, 2% btw verhoging nog niet meegerekend he..
En dat waren de hoofdlijnen. Echter heb ik niks gehoord over aanpassing hypotheekrenteaftrek (die ook verder in europa word bekritiseerd)
Ik zeg dan ook: Zegt hij (Geert)quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Welnee. Hij ziet wat er in Limburg gebeurde en was als de dood dat dit landelijk ook zou gebeuren. Dus door dit te laten klappen kan hij mooi weer spelen en zich opwerpen als de redder van de werkers.
TRUE.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:29 schreef LXIV het volgende:
Als onze politici er zouden zijn voor het landsbelang (en niet voor het partijbelang of het eigenbelang), dan zouden ze vanavond nog een regering van Nationale Eenheid oprichten om de nodige bezuinigingen er doorheen te jassen. Dat spaart een boel geld.
Nee, terwijl dat nu juist de zaken zijn die structureel en op langere termijn echt iets zullen verbeteren. Al die kaasschaafbezuinigingen komen als een boomerang terug in de vorm van minder belastingopbrengsten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:21 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Arbeidsmarkt (WW, ontslagrecht) en woningmarkt (HRA en huurmarkt) werd niet of nauwelijks aangepakt in het pakket wat op tafel lag.
Precies.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:29 schreef LXIV het volgende:
Als onze politici er zouden zijn voor het landsbelang (en niet voor het partijbelang of het eigenbelang), dan zouden ze vanavond nog een regering van Nationale Eenheid oprichten om de nodige bezuinigingen er doorheen te jassen. Dat spaart een boel geld.
Dit zijn in mijn ogen juist zaken die je in een tijd van hoogconjunctuur aan zou moeten pakken en niet nu. Of hooguit nu deels.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, terwijl dat nu juist de zaken zijn die structureel en op langere termijn echt iets zullen verbeteren. Al die kaasschaafbezuinigingen komen als een boomerang terug in de vorm van minder belastingopbrengsten.
Drugs legaliseren.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:29 schreef LXIV het volgende:
Tja, ze roepen dan 'je moet het dak niet repareren als het regent maar als de zon schijnt'. Maar het regent nu al 5 jaar. Denk je dat als het dak van Verhagen écht kapot zou zijn en het zou al vijf jaar regenen, dat hij dan toch niet op een dag het dak op ging om dat te repareren? Die emmers sjouwen wordt op den duur ook heel vervelend.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:32 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dit zijn in mijn ogen juist zaken die je in een tijd van hoogconjunctuur aan zou moeten pakken en niet nu. Of hooguit nu deels.
Laten we dit morgen doen, dan hebben we geen gezeur van Gristelijke zijdequote:Op zaterdag 21 april 2012 18:29 schreef LXIV het volgende:
Gevaarlijk spelquote:Op zaterdag 21 april 2012 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
QFT. Het gros heeft de kinderen uit huis, de woning afbetaald en ook nog pensioen. Die hebben WAO niet eens nodig.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:35 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind het godverdomme treurig dit. Wilders doet net alsof alle ouderen in Nederland moeten rondkomen van een bijstandsuitkering en dus absoluut niet in staat zijn om mee te betalen aan de crisis. Terwijl in werkelijkheid onze ouderen de rijkste mensen uit onze samenleving zijn; ze kunnen 3 keer per jaar op vakantie, hebben vaak 2 auto's en hebben huizen die 20 keer over de kop zijn gegaan in prijs. Wilders schuift de rekening door naar de jongeren en dat is gewoon belachelijk. Ik had grote hoop dat het Catshuis de benodigde hervormingen zou doorvoeren, maar dat is helaas niet gelukt. Enige twee voordelen van het klappen zijn dat nu helemaal niemand meer met die fascistische idioten van de PVV wil samenwerken én dat de rol van poldertaliban SGP uitgespeeld lijkt te zijn.
Boehoehoe, ik als jongere ben zo zielig en heb het zo zwaar.................quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:35 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind het godverdomme treurig dit. Wilders doet net alsof alle ouderen in Nederland moeten rondkomen van een bijstandsuitkering en dus absoluut niet in staat zijn om mee te betalen aan de crisis. Terwijl in werkelijkheid onze ouderen de rijkste mensen uit onze samenleving zijn; ze kunnen 3 keer per jaar op vakantie, hebben vaak 2 auto's en hebben huizen die 20 keer over de kop zijn gegaan in prijs. Wilders schuift de rekening door naar de jongeren en dat is gewoon belachelijk. Ik had grote hoop dat het Catshuis de benodigde hervormingen zou doorvoeren, maar dat is helaas niet gelukt. Enige twee voordelen van het klappen zijn dat nu helemaal niemand meer met die fascistische idioten van de PVV wil samenwerken én dat de rol van poldertaliban SGP uitgespeeld lijkt te zijn.
Nee, gewoon een klaagzang tegen dat geneuzel van Wilders dat hij het voor de ouderen doet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Boehoehoe, ik als jongere ben zo zielig en heb het zo zwaar.................
Knap tegenargumentquote:Op zaterdag 21 april 2012 18:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Boehoehoe, ik als jongere ben zo zielig en heb het zo zwaar.................
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |