quote:
quote:Ja :p
Van de leverancier hadden ze te horen gekregen dat het geen kwaad kon en dat ze het gewoon mochten verkopen, maar ik heb ze toch maar weggegooid.
Maar kwam maar weinig voor hoor, alleen ik zag toen zoveel van die kabeljauwfilets dat ik er toch aardig wat voorbij heb zien komen.
quote:Op maandag 16 april 2012 18:28 schreef Garisson72 het volgende:
Je loopt gratis proteinen mis als je dit niet gewoon eet.
Ja. Zoals je ook kunt zien op de foto's is hij bewogen. Hij kronkelt.quote:Op maandag 16 april 2012 18:38 schreef Garisson72 het volgende:
Heb je de worm ook echt zien bewegen?
Word vrienden met hem.quote:Op maandag 16 april 2012 18:39 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ja. Zoals je ook kunt zien op de foto's is hij bewogen. Hij kronkelt.
OK ik dacht misschien heb je hem aangeraakt met een vork of zo om te checken. Als hij leeft is het wel echt heel ranzig en zou ik er srs werk van maken. Mail dit topic naar Radar of zo. Ga naar Vlissingen en sla een visser op zijn bek. Ga naar de AH en trap een hysterische scene.quote:Op maandag 16 april 2012 18:39 schreef Rebubbled het volgende:
Ja. Zoals je ook kunt zien op de foto's is hij bewogen. Hij kronkelt.
Ik heb hem ingevroren. Daar vroeg de Voedsel en Warenautoriteit om. En ik word nog teruggebeld door de AH.quote:Op maandag 16 april 2012 18:43 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
OK ik dacht misschien heb je hem aangeraakt met een vork of zo om te checken. Als hij leeft is het wel echt heel ranzig en zou ik er srs werk van maken. Mail dit topic naar Radar of zo. Ga naar Vlissingen en sla een visser op zijn bek. Ga naar de AH en trap een hysterische scene.
quote:Op maandag 16 april 2012 18:48 schreef Garisson72 het volgende:
AH gaat je een lifetime supply aan schelvisfilet aanbieden die jij allemaal niet aan gaat durven raken, met hun innige deelneming..
Ja, dit is dus waarschijnlijk dezelfde. Tot zover het invriezen voor verkoop.quote:Op maandag 16 april 2012 19:23 schreef KritischeMassa het volgende:
In haring komt ook een worm voor, tot in de jaren 70 werden mensen hier echt ziek van, het vreet zich een weg door je lijf. Toen werd verplicht gesteld de vis eerst in te vriezen voor consumptie.
In Japan (en dus sushi) echter komt het nog vaak voor.![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Haringworm
Die zijn dood hè.quote:Op maandag 16 april 2012 19:34 schreef OFWGKTA het volgende:
Lol ik eet 2x per dag tonijn van die blikken heb er zeker ook 100e gegeten
quote:De haringworm (Anisakis simplex) is een wormachtige, behorend tot de nematoden, die voorkomt in zeevissen zoals haring.
Wanneer de mens de larven via het voedsel binnenkrijgt kan een darmontsteking ontstaan met hevige buikkrampen. Ook kan de worm de darmwand doorboren en zich nestelen in het spierweefsel. Het kan aanleiding zijn tot ernstige buikpijnen en zelfs ophoesten van de nematode. In ernstige gevallen is chirurgisch ingrijpen noodzakelijk. In minder ernstige gevallen verdwijnt de parasiet vanzelf via de ontlasting of wordt gedood door het afweersysteem van het lichaam.
Sinds 1968 zijn de Nederlandse vissers verplicht rauwe vis, dus ook haring, een etmaal bij -20 °C te bewaren of gedurende een bepaalde tijd in een zure marinade te leggen. Hierdoor wordt anisakiasis (haringwormziekte) in Nederland vrijwel niet meer aangetroffen. In landen waar veel rauwe vis wordt gegeten, zoals Japan, komt anisakiasis nog geregeld voor.
Alsof er geen worm in de sla kan zittenquote:Op maandag 16 april 2012 19:35 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Die zijn dood hè.Alhoewel ik voortaan ook geen tonijn uit blik meer hoef.
Alle vis is van het menu. Ik word wel zo'n vegafreak ofzo.
Daarom enkel worteltjes voortaan. Uitgebreid gecontroleerd en vijf keer gewassen.quote:Op maandag 16 april 2012 19:38 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Alsof er geen worm in de sla kan zitten
quote:Op maandag 16 april 2012 19:43 schreef allesbeterweter het volgende:
Met wel een sausje erbij natuurlijk.......
quote:
bron: http://www.sashimi.nl/quote:Rauwe haring is (net als kabeljauw) overigens altijd eerst bevroren geweest, omdat dit wettelijk verplicht is (Want haring kan nogal eens haringworm bevatten, welke onschadelijk gemaakt wordt door de vis 24 uur diep te vriezen).
Al melding bij gemaakt. Benieuwd hoe dit verder gaat.quote:Op maandag 16 april 2012 19:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
de keuringsdienst van waren bellen. dit kan namelijk niet (tenzij er regels zijn gewijzigd? ):
[..]
bron: http://www.sashimi.nl/
Stel je niet aan man, aandachtshoer.quote:Op maandag 16 april 2012 20:09 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Al melding bij gemaakt. Benieuwd hoe dit verder gaat.
ey er zijn regels. als die vis bevroren moet zijn geweest dan moeten ze zich daar aan houden. klaar.quote:Op maandag 16 april 2012 20:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Stel je niet aan man, aandachtshoer.
quote:Op maandag 16 april 2012 17:53 schreef wise het volgende:
op die 2de foto zie je zwarte puntjes, dat zijn de eitjes van die worm, dus ik zou em weggooien of erg goed bakken
Behalve de psychische besmetting dan.quote:Op maandag 16 april 2012 20:26 schreef Landysh het volgende:
Worm eruit halen met een pincet en de vis goed gaar bakken. Dan is er niks aan de hand - aldus Dr. Oz.
kunnen net zo goed beestjes inzitten.quote:Op maandag 16 april 2012 20:34 schreef OOST het volgende:
Vis moet je ook niet bij de AH kopen maar bij een vishandel!
als ie ontdooid was geweest dan had het wormpje niet meer bewogen.quote:Op maandag 16 april 2012 20:36 schreef Zith het volgende:
Hoi TS,
Waarom koop je eigenlijk ontdooide vis bij de AH? Dit is precies dezelfde vis als in het vriesvak alleen dan ontdooid, en duurder.
Was hij maar ontdooit. Dan was hij ook ingevroren geweest en had het beest niet kronkelend half uit mijn vis gestoken.quote:Op maandag 16 april 2012 20:36 schreef Zith het volgende:
Hoi TS,
Waarom koop je eigenlijk ontdooide vis bij de AH? Dit is precies dezelfde vis als in het vriesvak alleen dan ontdooid, en duurder.
Al het verkochte vis in NL is ingevroren geweest.quote:Op maandag 16 april 2012 20:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als ie ontdooid was geweest dan had het wormpje niet meer bewogen.
Dan breng je die vis toch terug, slimme henkie.quote:Op maandag 16 april 2012 20:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ey er zijn regels. als die vis bevroren moet zijn geweest dan moeten ze zich daar aan houden. klaar.
nee. dan maak je er melding van zodat andere mensen krijgen waar ze recht op hebben. ontdooide vis.quote:Op maandag 16 april 2012 20:38 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dan breng je die vis toch terug, slimme henkie.
blijkbaar niet.quote:Op maandag 16 april 2012 20:37 schreef Zith het volgende:
[..]
Al het verkochte vis in NL is ingevroren geweest.
99% van de mensen hebben anders gewoon goede vis, aansteller.quote:Op maandag 16 april 2012 20:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee. dan maak je er melding van zodat andere mensen krijgen waar ze recht op hebben. ontdooide vis.
quote:Op maandag 16 april 2012 20:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
99% van de mensen hebben anders gewoon goede vis, aansteller.
Dan maak je gewoon melding bij de desbetreffende filiaal. Overal lopen klagen is triest.quote:Op maandag 16 april 2012 20:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]het gaat juist om de visjes waar wormpjes inzitten, die wil je dood hebben. en wormpje mag je vervangen door parasiet.
ik vind van niet.quote:Op maandag 16 april 2012 20:41 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dan maak je gewoon melding bij de desbetreffende filiaal. Overal lopen klagen is triest.
Ik hoop van harte dat jij niet een worm treft, hem niet ziet, omdat hij er niet half uit is gekropen en hij zich innestelt in je lichaam en vrijelijk nieuwe wormpjes gaat produceren die je pijn doen en je mogelijk zelfs blind maken. Ik gun dit niemand, en daarom doe ik er zo triest over.quote:Op maandag 16 april 2012 20:41 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dan maak je gewoon melding bij de desbetreffende filiaal. Overal lopen klagen is triest.
Jawel. Ook bij de visboer trouwens.quote:Op maandag 16 april 2012 20:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
blijkbaar niet.
onzin trouwens. ik heb ook wel eens verse makreel gekocht waar rotzooi in leefde in de buikholte.
denk na. zo'n worm overleeft 24 uur bij ruim 20 onder nul niet.quote:Op maandag 16 april 2012 20:44 schreef Zith het volgende:
[..]
Jawel. Ook bij de visboer trouwens.
En dat ene pakje vis van jou heeft echt niet de gehele supply chain geskipped.
Maar mn punt is niet het wormpje/bevriezen, maar ik kom er niet bij waarom mensen het 'ontdooide' vis kopen voor een meerprijs en mindere versheid wanneer ze de bevroren versie (van dezelfde handelaar/leverancier) ook kunnen kopen. Het is precies dezelfde vis (allebei van dezelfde visser, allebei bevroren-geweest-).
Of heb je er een beter gevoel bij omdat je dan het gevoel krijgt dat het echt vers is?
een lintworm is nog vrij lief. er zijn ergere parasieten die in vissen kunnen leven.quote:Op maandag 16 april 2012 20:44 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ik hoop van harte dat jij niet een worm treft, hem niet ziet, omdat hij er niet half uit is gekropen en hij zich innestelt in je lichaam en vrijelijk nieuwe wormpjes gaat produceren die je pijn doen en je mogelijk zelfs blind maken. Ik gun dit niemand, en daarom doe ik er zo triest over.
Je kan er wel flink ziek van worden, zelfs zo erg dat je geopereerd moet worden, vandaar ook de strenge regels met betrekking tot haringworm.quote:Op maandag 16 april 2012 20:45 schreef AryaMehr het volgende:
Blind worden.
Ga weg man; half Afrika zit aan de wormen.
Maar dit is geen lintworm, een lintworm is plat en kan heel erg lang worden, vandaar de naam lintworm.quote:Op maandag 16 april 2012 20:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
een lintworm is nog vrij lief. er zijn ergere parasieten die in vissen kunnen leven.
Daar worden ze gemiddeld gezien ook erg oud ja.quote:Op maandag 16 april 2012 20:45 schreef AryaMehr het volgende:
Blind worden.
Ga weg man; half Afrika zit aan de wormen.
het ergste is nog dat ze producten verkopen welke dus niet parasiet-veilig zijn gemaakt zoals de wet voorschrijft. en blijkbaar was dat in 2008 ook het geval.quote:Op maandag 16 april 2012 20:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je kan er wel flink ziek van worden, zelfs zo erg dat je geopereerd moet worden, vandaar ook de strenge regels met betrekking tot haringworm.
AH houdt zijn eigen schijnbaar niet aan die regels.
In dit geval vind ik het dus niks overdreven, dit is gewoon een parasiet die een gevaar kan zijn voor je gezondheid.
Die vergeet ik altijd 's ochtends uit de diepvries te halen.quote:Op maandag 16 april 2012 20:44 schreef Zith het volgende:
[..]
Jawel. Ook bij de visboer trouwens.
En dat ene pakje vis van jou heeft echt niet de gehele supply chain geskipped.
Maar mn punt is niet het wormpje/bevriezen, maar ik kom er niet bij waarom mensen het 'ontdooide' vis kopen voor een meerprijs en mindere versheid wanneer ze de bevroren versie (van dezelfde handelaar/leverancier) ook kunnen kopen. Het is precies dezelfde vis (allebei van dezelfde visser, allebei bevroren-geweest-).
Of heb je er een beter gevoel bij omdat je dan het gevoel krijgt dat het echt vers is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb ff iemand geroepen. ff kijken hoe rap ze zijnquote:Op maandag 16 april 2012 21:02 schreef Rebubbled het volgende:
! Ik denk dat ik als hysterisch wijf meer gedaan krijg aan de balie van de AH. Zeker als ik mijn foto's in kleur A3 uitprint en bij de AH ga staan als ze me enkel compenseren voor de vis en niet voor het trauma.
quote:Op maandag 16 april 2012 21:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
svp ff melden Worm in vis (met foto's!!)
dank u
quote:Op maandag 16 april 2012 21:15 schreef mazaru het volgende:
Dat is vast de worm waar hij mee gevangen is!
HaHaquote:Op maandag 16 april 2012 22:10 schreef Poemgirl het volgende:
Dankjewel TS, ik heb een fobie voor wormen en ik durf vanaf nu dus ook echt geen vis meer te eten.
Kan je nagaan, als je al een hap had genomen van de vis.......quote:Op maandag 16 april 2012 22:24 schreef Jahr00n het volgende:
gatverdamme wat smerig ik heb de foto nog niet bekeken en ga dat ook zeker niet doen gadverdamme nog aan toe wat klinkt dat smerig
quote:Op maandag 16 april 2012 22:22 schreef einschtein het volgende:
Stuur de link van dit topic maar naar:
http://www.twitter.com/albertheijn
alleen van die gedachten heb ik net al verschrikkelijk hard lopen kotsenquote:Op maandag 16 april 2012 22:25 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Kan je nagaan, als je al een hap had genomen van de vis.......
Rookworst met gekookte maden ziet er ook ranzig uit.quote:Op maandag 16 april 2012 22:28 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
alleen van die gedachten heb ik net al verschrikkelijk hard lopen kotsen
Gedaan, eerste tweet ooit.quote:Op maandag 16 april 2012 22:22 schreef einschtein het volgende:
Stuur de link van dit topic maar naar:
http://www.twitter.com/albertheijn
Wat dus niet mag in Nederland. Alle vis, ook verse vis, dient meer dan -40 ingevroren te zijn geweest.quote:Op maandag 16 april 2012 22:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Als die worm nog leeft is de vis iig vers en geen diepvries.
waar haal je dat vandaan? Dat is alleen waar voor Haring volgens mij.quote:Op maandag 16 april 2012 22:37 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Wat dus niet mag in Nederland. Alle vis, ook verse vis, dient meer dan -40 ingevroren te zijn geweest.
Behandeling (gangbare medicatie)quote:Op maandag 16 april 2012 18:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
http://www.parasitologie.nl/index.php?id=168
Smakelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |