abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71987435
Vandaag had ik zin in een kabeljauwfilet. Ik kookte voor m'n vader dus wilde er wat lekkers van maken. Nu had ik de aardappels dus laten droogkoken/aanbranden (was me nog niet eerder overkomen), dus het eten was een beetje een mislukking.

Vooral omdat ik iets in de kabeljauw ontdekte. Toen ik de kabeljauwfilet met bloem had bedekt en in de pan legde zag ik in de pan ineens iets bewegen aan de oppervlakte van de kabeljauw. Het was iets dat op een worm leek. Eruit gehaald (kwam per ongeluk nog in het super hete vet terecht) en even geinspecteerd. Het bewoog niet meer, maar dat kan omdat het wellicht door de hitte van het vet was overleden.

Hoe dan ook, ik vraag me dus af wat dit is. Mijn vader dacht dat het misschien een soort draadje van de kabeljauw zelf was dat simpelweg door de hitte ineenschromp/bewoog. Maar ik twijfel. Wat denken jullie, wat is dit? We hebben de kabeljauw wel opgegeten (ik moest niet zo miemelen ).

Afbeelding

Gekocht bij Albert Heijn. Edit: 2 a 3 cm lang.
  † In Memoriam † dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:23:54 #2
264940 8108139dpths
pi_71987505
Darmkanaaltje van de kabeljauw misschien (m.a.w.; niet goed schoongemaakt)?
pi_71987519
pi_71987530
in ieder geval geen wormen
No Guts, No Glory
pi_71987559
http://www.dumpert.nl/med(...)ij_albert_heijn.html

Eet smakelijk, is wel degelijk een worm. Wie koopt er nou ook vis bij de AH
Where facts are few, experts are many.
  † In Memoriam † dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:26:43 #6
264940 8108139dpths
pi_71987592
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:25 schreef Atreidez het volgende:

Gadverdamme.
pi_71987631
Where facts are few, experts are many.
pi_71987658
quote:

Gadver,
pi_71987680
Ja, kan. M'n broertje is wel eens wezen zeevissen en nam z'n vangst mee. Dus wij die vis schoonmaken. Viel het op dat het wat bewoog. Er kwamen allemaal kleine wormpjes uitgekropen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_71987697
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:29 schreef Jordy-B het volgende:
Ja, kan. M'n broertje is wel eens wezen zeevissen en nam z'n vangst mee. Dus wij die vis schoonmaken. Viel het op dat het wat bewoog. Er kwamen allemaal kleine wormpjes uitgekropen.
Dan hoef ik meteen een week geen eten meer.
pi_71987708
quote:

Hey idd, dat filmpje wou ik ook posten .
  † In Memoriam † dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:30:57 #12
264940 8108139dpths
pi_71987718
quote:
Wanneer de mens de larven via het voedsel binnenkrijgt kan een darmontsteking ontstaan met hevige buikkrampen. Ook kan de worm de darmwand doorboren en zich nestelen in het spierweefsel. Het kan aanleiding zijn tot ernstige buikpijnen en zelfs ophoesten van de nematode. In ernstige gevallen is chirurgisch ingrijpen noodzakelijk.
quote:
Sinds 1968 zijn de Nederlandse vissers verplicht rauwe vis, en dus ook haring een etmaal bij -20 °C te bewaren of gedurende een bepaalde tijd in een zure marinade te leggen. Hierdoor wordt anisakiasis (haringwormziekte) in Nederland vrijwel niet meer aangetroffen.
Volgens mij doen ze iets niet goed daar bij Albert Heijn...
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:31:20 #13
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_71987729
Zou ook lintworm kunnen zijn.

Op TV vertelde iemand dat hij lintworm kreeg na het eten van niet goeddoorbakken vis.
pi_71987739
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:24 schreef nuget het volgende:
in ieder geval geen wormen
Wel dus.

Ik ben die wel vaker tegengekomen toen ik op de vlees/vis afdeling van de AH werkte. Schijnt geen kwaad te kunnen maar ik gooide ze toch maar weg omdat klanten het niet heel fijn vinden om levende wormen in hun vis te ontdekken :p .
pi_71987802
In welke vissen komt dit voor?

Die haringworm komt bij kabeljauw, makreel en haring voor.
Geen andere vissen?

Oja:
pi_71987804
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:31 schreef Westerling het volgende:

[..]

Wel dus.

Ik ben die wel vaker tegengekomen toen ik op de vlees/vis afdeling van de AH werkte. Schijnt geen kwaad te kunnen maar ik gooide ze toch maar weg omdat klanten het niet heel fijn vinden om levende wormen in hun vis te ontdekken :p .
Serieus, kwam je dat vaak tegen daar?
pi_71987961
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

Serieus, kwam je dat vaak tegen daar?
Ja :p

Van de leverancier hadden ze te horen gekregen dat het geen kwaad kon en dat ze het gewoon mochten verkopen, maar ik heb ze toch maar weggegooid.

Maar kwam maar weinig voor hoor, alleen ik zag toen zoveel van die kabeljauwfilets dat ik er toch aardig wat voorbij heb zien komen.
pi_71988004
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:37 schreef Westerling het volgende:

[..]

Van de leverancier hadden ze te horen gekregen dat het geen kwaad kon en dat ze het gewoon mochten verkopen, maar ik heb ze toch maar weggegooid.

Maar kwam maar weinig voor hoor, alleen ik zag toen zoveel van die kabeljauwfilets dat ik er toch aardig wat voorbij heb zien komen.
Dat is toch gewoon smerig, genoeg medewerkers die het niet weggooien.
pi_71988045
gatverdamme!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_71988111
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:38 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon smerig, genoeg medewerkers die het niet weggooien.
Ja precies, je moet het ook maar net zien.

Maar ik denk niet dat ze er veel aan kunnen doen, volgens mij zitten er al eitjes in die vis ofzo en die komen dan in de verpakking uit ofzo .
pi_71988189
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:37 schreef Westerling het volgende:

[..]

quote:
Wanneer de mens de larven via het voedsel binnenkrijgt kan een darmontsteking ontstaan met hevige buikkrampen. Ook kan de worm de darmwand doorboren en zich nestelen in het spierweefsel. Het kan aanleiding zijn tot ernstige buikpijnen en zelfs ophoesten van de nematode. In ernstige gevallen is chirurgisch ingrijpen noodzakelijk.
oja, nee kan geen kwaad, gewoon de leverancier geloven, die heeft het beste met de klanten voor en geld verdienen vindt hij niet belangrijk
pi_71988287
brrr geen 'verse' vis voor mij de komende tijd, doe mij maar diepvriesvis, dan is alles wel dood
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_71988289
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:43 schreef alsem het volgende:

[..]

[..]

oja, nee kan geen kwaad, gewoon de leverancier geloven, die heeft het beste met de klanten voor en geld verdienen vindt hij niet belangrijk
Ik weet voorlopig nog niet eens zeker of het wel die wormen zijn. En naar aanleiding van dat filmpje hebben ze dat toen in de krant gezet. En niemand heeft ze op de vingers getikt.

Maar dat zijn verder mijn zaken niet. Bij die Albert Heijn verkochten we het sowieso niet omdat het echt geen gezicht is.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:52:41 #24
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_71988509
Waarom klik ik dit topic aan? Net kabeljauw op van de AH ..

Geen wormpjes gezien trouwens
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_71988645
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:46 schreef DarkElf het volgende:
brrr geen 'verse' vis voor mij de komende tijd, doe mij maar diepvriesvis, dan is alles wel dood
Ach, als je verse vis bakt is het ook dood, maar dan wil ik er nogsteeds geen wormen in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')