als ie ontdooid was geweest dan had het wormpje niet meer bewogen.quote:Op maandag 16 april 2012 20:36 schreef Zith het volgende:
Hoi TS,
Waarom koop je eigenlijk ontdooide vis bij de AH? Dit is precies dezelfde vis als in het vriesvak alleen dan ontdooid, en duurder.
Was hij maar ontdooit. Dan was hij ook ingevroren geweest en had het beest niet kronkelend half uit mijn vis gestoken.quote:Op maandag 16 april 2012 20:36 schreef Zith het volgende:
Hoi TS,
Waarom koop je eigenlijk ontdooide vis bij de AH? Dit is precies dezelfde vis als in het vriesvak alleen dan ontdooid, en duurder.
Al het verkochte vis in NL is ingevroren geweest.quote:Op maandag 16 april 2012 20:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als ie ontdooid was geweest dan had het wormpje niet meer bewogen.
Dan breng je die vis toch terug, slimme henkie.quote:Op maandag 16 april 2012 20:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ey er zijn regels. als die vis bevroren moet zijn geweest dan moeten ze zich daar aan houden. klaar.
nee. dan maak je er melding van zodat andere mensen krijgen waar ze recht op hebben. ontdooide vis.quote:Op maandag 16 april 2012 20:38 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dan breng je die vis toch terug, slimme henkie.
blijkbaar niet.quote:Op maandag 16 april 2012 20:37 schreef Zith het volgende:
[..]
Al het verkochte vis in NL is ingevroren geweest.
99% van de mensen hebben anders gewoon goede vis, aansteller.quote:Op maandag 16 april 2012 20:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee. dan maak je er melding van zodat andere mensen krijgen waar ze recht op hebben. ontdooide vis.
quote:Op maandag 16 april 2012 20:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
99% van de mensen hebben anders gewoon goede vis, aansteller.
Dan maak je gewoon melding bij de desbetreffende filiaal. Overal lopen klagen is triest.quote:Op maandag 16 april 2012 20:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]het gaat juist om de visjes waar wormpjes inzitten, die wil je dood hebben. en wormpje mag je vervangen door parasiet.
ik vind van niet.quote:Op maandag 16 april 2012 20:41 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dan maak je gewoon melding bij de desbetreffende filiaal. Overal lopen klagen is triest.
Ik hoop van harte dat jij niet een worm treft, hem niet ziet, omdat hij er niet half uit is gekropen en hij zich innestelt in je lichaam en vrijelijk nieuwe wormpjes gaat produceren die je pijn doen en je mogelijk zelfs blind maken. Ik gun dit niemand, en daarom doe ik er zo triest over.quote:Op maandag 16 april 2012 20:41 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dan maak je gewoon melding bij de desbetreffende filiaal. Overal lopen klagen is triest.
Jawel. Ook bij de visboer trouwens.quote:Op maandag 16 april 2012 20:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
blijkbaar niet.
onzin trouwens. ik heb ook wel eens verse makreel gekocht waar rotzooi in leefde in de buikholte.
denk na. zo'n worm overleeft 24 uur bij ruim 20 onder nul niet.quote:Op maandag 16 april 2012 20:44 schreef Zith het volgende:
[..]
Jawel. Ook bij de visboer trouwens.
En dat ene pakje vis van jou heeft echt niet de gehele supply chain geskipped.
Maar mn punt is niet het wormpje/bevriezen, maar ik kom er niet bij waarom mensen het 'ontdooide' vis kopen voor een meerprijs en mindere versheid wanneer ze de bevroren versie (van dezelfde handelaar/leverancier) ook kunnen kopen. Het is precies dezelfde vis (allebei van dezelfde visser, allebei bevroren-geweest-).
Of heb je er een beter gevoel bij omdat je dan het gevoel krijgt dat het echt vers is?
een lintworm is nog vrij lief. er zijn ergere parasieten die in vissen kunnen leven.quote:Op maandag 16 april 2012 20:44 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ik hoop van harte dat jij niet een worm treft, hem niet ziet, omdat hij er niet half uit is gekropen en hij zich innestelt in je lichaam en vrijelijk nieuwe wormpjes gaat produceren die je pijn doen en je mogelijk zelfs blind maken. Ik gun dit niemand, en daarom doe ik er zo triest over.
Je kan er wel flink ziek van worden, zelfs zo erg dat je geopereerd moet worden, vandaar ook de strenge regels met betrekking tot haringworm.quote:Op maandag 16 april 2012 20:45 schreef AryaMehr het volgende:
Blind worden.
Ga weg man; half Afrika zit aan de wormen.
Maar dit is geen lintworm, een lintworm is plat en kan heel erg lang worden, vandaar de naam lintworm.quote:Op maandag 16 april 2012 20:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
een lintworm is nog vrij lief. er zijn ergere parasieten die in vissen kunnen leven.
Daar worden ze gemiddeld gezien ook erg oud ja.quote:Op maandag 16 april 2012 20:45 schreef AryaMehr het volgende:
Blind worden.
Ga weg man; half Afrika zit aan de wormen.
het ergste is nog dat ze producten verkopen welke dus niet parasiet-veilig zijn gemaakt zoals de wet voorschrijft. en blijkbaar was dat in 2008 ook het geval.quote:Op maandag 16 april 2012 20:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je kan er wel flink ziek van worden, zelfs zo erg dat je geopereerd moet worden, vandaar ook de strenge regels met betrekking tot haringworm.
AH houdt zijn eigen schijnbaar niet aan die regels.
In dit geval vind ik het dus niks overdreven, dit is gewoon een parasiet die een gevaar kan zijn voor je gezondheid.
Die vergeet ik altijd 's ochtends uit de diepvries te halen.quote:Op maandag 16 april 2012 20:44 schreef Zith het volgende:
[..]
Jawel. Ook bij de visboer trouwens.
En dat ene pakje vis van jou heeft echt niet de gehele supply chain geskipped.
Maar mn punt is niet het wormpje/bevriezen, maar ik kom er niet bij waarom mensen het 'ontdooide' vis kopen voor een meerprijs en mindere versheid wanneer ze de bevroren versie (van dezelfde handelaar/leverancier) ook kunnen kopen. Het is precies dezelfde vis (allebei van dezelfde visser, allebei bevroren-geweest-).
Of heb je er een beter gevoel bij omdat je dan het gevoel krijgt dat het echt vers is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb ff iemand geroepen. ff kijken hoe rap ze zijnquote:Op maandag 16 april 2012 21:02 schreef Rebubbled het volgende:
! Ik denk dat ik als hysterisch wijf meer gedaan krijg aan de balie van de AH. Zeker als ik mijn foto's in kleur A3 uitprint en bij de AH ga staan als ze me enkel compenseren voor de vis en niet voor het trauma.
quote:Op maandag 16 april 2012 21:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
svp ff melden Worm in vis (met foto's!!)
dank u
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |