Dat zou voor Europa een bevrijding zijn.quote:Bron
'Alle moslims weg uit Frankrijk!' Door Bart Olmer
AMSTERDAM - Omar al-Haddouchi, de beruchte ideologische leider van de jihadistische beweging in Marokko, heeft een bizarre fatwa uitgesproken: alle moslims moeten zo snel mogelijk Frankrijk verlaten voor Noord-Afrikaanse landen.
Volgens de prediker hebben moslims niets meer te zoeken in Frankrijk vanwege ondermeer het boerkaverbod, het inperken van de oproep tot vrijdaggebed en de strengere controles op moslimradicalen na de terreuraanslag in Toulouse.
Ook onder Nederlandse moslimradicalen heeft deze sjeik veel aanhangers. Al-Haddouchi was veroordeeld tot dertig jaar celstraf wegens zijn connecties tot de daders van de zelfmoordaanslagen in mei 2003 in Casablanca, maar werd vrijgelaten uit de gevangenis vorig jaar nadat de Marokkaanse koning Mohammed VI hem gratie gaf. Omar al-Haddouchi vergelijkt niet-moslimlanden met „een toilet waar je je grote boodschap achterlaat en daarna vertrekt”.
In zijn fatwa, uitgesproken in een 14 minuten durende videotoespraak, die momenteel circuleert op jiadwebsites, zegt Al-Haddouchi: „Doe je best in het verspreiden van dit bericht en doe je best in het redden van de mensen en het krijgen van hen uit de duisternis van onwetendheid en ongeloof naar de uitgestrektheid van de islam. Indien iemand zwak is in Sharia-kennis, het enige wat hij hoeft te doen is weg te lopen van de landen van de ongelovigen, in het bijzonder in onze tijd. Je moet vertrekken uit het land van de ongelovigen.”
De radicale geestelijke raadt Franse moslims aan te verhuizen naar Noord-Afrika, zoals Algerije en Marokko. „Deze landen hebben dan wel geen sharia-gebaseerde overheid, maar op zijn minst respecteren ze islamitische gebruiken, zoals het dragen van een hoofddoek. Vlucht met uw kinderen naar islamitische landen. Kies het beste land waar Allah’s sharia wordt ingesteld. Hier in Marokko is de hoofddoek beschikbaar en wijdverspreid door de wil van Allah, en de baard is wijdverspreid door de wil van Allah. U hoort de oproep tot het gebed, en er is niets dat de hoofddoek en de baard verbiedt.”
Een bevrijding van wat precies?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:29 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dat zou voor Europa een bevrijding zijn.
Was gezegd in deel 1 door Dr.Nikitaquote:Op woensdag 11 april 2012 17:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een bevrijding van wat precies?
Van elke moslimfundamentalist die gehoor geeft aan deze oproep.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een bevrijding van wat precies?
Check.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:31 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Was gezegd in deel 1 door Dr.Nikita
Bid ze en doe em de groeten.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:31 schreef Arcadia het volgende:
Mijn athaan gaat af. Tijd om te bidden.Tot zo lieve mensen.
Gelieve bevrijden niet verwarren met verlossen, zeker niet als het gaat om het vertrek van moslims.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Van elke moslimfundamentalist die gehoor geeft aan deze oproep.
Elke gematigde moslim of één die ook maar een beetje zelfstandig durft te denken, zal eerder naar zijn voorhoofd wijzen en blijven waar hij is.
Waar lees je dat in godsnaam?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:34 schreef Life2.0 het volgende:
Zijn er serieus mensen die willen ontkennen dat marokkanen stelmatig een probleem vormen bij onderlast criminaliteit?
Als dat al beledigingen zijn spijt het mij te zeggen dat je volgens mij een kutleven hebt.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:26 schreef Arcadia het volgende:
[..]
"Ja, rasechte islamietjes vaak compleet uitgedost in islamitische klederdracht en hun kutgebruiken.. Je weet wel, islamietjes met kopvodden e.d."
1. Islamietjes.
2. kutgebruiken
3. kopvodden
Juist.
Wat heeft de islam er mee te maken?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:34 schreef Life2.0 het volgende:
Zijn er serieus mensen die willen ontkennen dat marokkanen stelmatig een probleem vormen bij onderlast criminaliteit?
Respect moet je verdienen.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:34 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
[..]
Respect is van jullie islamofobische kant ver te zoeken.
het gaat nog altijd om moslims in het algemeen en die groep is vele malen groter dan de Marokkaanse gemeenschap.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:34 schreef Life2.0 het volgende:
Iets met het ontbreken van een causaal verband tussen islam en criminaliteit..quote:Op woensdag 11 april 2012 17:34 schreef Life2.0 het volgende:
Klopt, voor zo ver proberen de moslims in dit topic begrip te tonen terwijl het wederzijds niet zo is.quote:
Wat zeg ik verkeerd? Is ook mijn God.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:34 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
[..]
Respect is van jullie islamofobische kant ver te zoeken.
Ergens is er wel een verband vanuit de achtergrond denk ik.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Iets met het ontbreken van een causaal verband tussen islam en criminaliteit..
Ga zo door en ik voorzie een count out.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:37 schreef Jellereppe het volgende:
Een topic om op Marokkanen te bashen. Count me in.
Laten we zeggen dat het op z'n minst niet leidt tot een vruchtbare bodem voor discussie of enige vorm van toenadering in de samenleving. Dit soort uitspraken zorgen er alleen maar voor dat de extremen volhardender worden in hun overtuigingen en dat de 'gematigde' moslim ook de zin verliest om nog een constructieve bijdrage te leveren.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als dat al beledigingen zijn spijt het mij te zeggen dat je volgens mij een kutleven hebt.
Alles behalve.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ergens is er wel een verband vanuit de achtergrond denk ik.
Respect verdient elk mens, wil jij iemand minder behandelen omwille van het feit dat die persoon moslim is? Zoja, dan is dat discriminerend en racistisch.quote:
Dat waren alleen de eerste 9 maanden.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als dat al beledigingen zijn spijt het mij te zeggen dat je volgens mij een kutleven hebt.
Wat denk jezelf. Het was sarcastisch bedoeld. Ben zelf een Marokkaan.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ga zo door en ik voorzie een count out.
Zeg Triggie, die avatar van je vind ik zachtjes uitgedrukt afschuwelijk.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ga zo door en ik voorzie een count out.
Ergens... duidelijk en allesbehalve vaag. Chapeau.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Uh, deze figuur uit de OP scheert ook alle moslims over dezelfde Noordafrikaanse kam.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:36 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
het gaat nog altijd om moslims in het algemeen en die groep is vele malen groter dan de Marokkaanse gemeenschap.
Woordvoerder van een of ander Aziatisch Gay acceptatie vereniging.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zeg Triggie, die avatar van je vind ik zachtjes uitgedrukt afschuwelijk.
Als dat zo is, zouden er in landen waar de islam dominant is behoorlijk veel criminaliteit zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je kan daar niet omheen. Ze ziet moslims als minderen, ze wilt dat mensen respect moeten verdienen, baby's komen uit de baarmoeder, die hebben nog geen kans gekregen om respect te verdienen, moet je die dan in de nijl gooien bij wijze van spreken? Het is wat het is, dat ik het herhaal maakt het niet minder.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:40 schreef Triggershot het volgende:
Oeff Arcadia, kap eens met dat racistisch en discriminerend man
Uh nee, een fatwa is alleen geldig voor de gemeenschap van de Imam, niet voor de moslimwereld-wereldwijd, daar heeft hij geen autoriteit over.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Uh, deze figuur uit de OP scheert ook alle moslims over dezelfde Noordafrikaanse kam.
Of je nou indonesisch, Thais of Turks bent, je moet naar noord afrika.
Is niet duidelijk vast te stellen, wat hier legaal kan illegaal daar zijn en andersom.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:41 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Als dat zo is, zouden er in landen waar de islam dominant is behoorlijk veel criminaliteit zijn.
Weer offtopic gaan? Proberen op elk mogelijk detail aan te vallen en te wijken van de kern van de discussie?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zeg Triggie, die avatar van je vind ik zachtjes uitgedrukt afschuwelijk.
Ik discrimineer constant, op uiterlijk op karakter op levensovertuiging, over sommige rassen heb ik vooroordelen etc, volgens mij doet iedereen dat, prima het is gezegd, geen reden om constant in herhaling te vallen, toch?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:41 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Je kan daar niet omheen. Ze ziet moslims als minderen, ze wilt dat mensen respect moeten verdienen, baby's komen uit de baarmoeder, die hebben nog geen kans gekregen om respect te verdienen, moet je die dan in de nijl gooien bij wijze van spreken? Het is wat het is, dat ik het herhaal maakt het niet minder.
Met andere woorden mensen gooien het liefst alles op het bordje van de Marokkanen. Nooit begrepen waarom mensen zo door ons gefacineerd zijn. Per slot van rekening hebben we over het algemeen geen mooie blauwe ogen waarin je kan verdrinken.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Uh, deze figuur uit de OP scheert ook alle moslims over dezelfde Noordafrikaanse kam.
Of je nou indonesisch, Thais of Turks bent, je moet naar noord afrika.
Reageer eens niet zo op je teentjes getrapt.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:43 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Weer offtopic gaan? Proberen op elk mogelijk detail aan te vallen en te wijken van de kern van de discussie?
Nee, want daar heerst een straatcultuur waarbij de buurman een vervelende puber een schop onder zijn kont verkoopt of bij zijn oren naar huis sleept. Als we dat hier doen, heb je een aanklacht wegens mishandeling aan je kont.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:41 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Als dat zo is, zouden er in landen waar de islam dominant is behoorlijk veel criminaliteit zijn.
Daar lijkt het wel weer op inderdaad, er is altijd wel weer aanleiding om onderbuikgevoel te uiten.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:37 schreef Jellereppe het volgende:
Een topic om op Marokkanen te bashen. Count me in.
Volgens mij was dat allerminst als aanval bedoeld, dan wel om te reageren op de argumenten.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:43 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Weer offtopic gaan? Proberen op elk mogelijk detail aan te vallen en te wijken van de kern van de discussie?
Vooroordelen hebben is iets anders dan ze tot uiting brengen of ze je laten beïnvloeden, iedereen doet dat, dat is iets instinctief, maar mensen moeten daar boven staan - wij zijn immers wezens met een bewustzijn die keuzes kunnen maken. Ik zal het echter niet meer noemen als het je zo erg stoort.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik discrimineer constant, op uiterlijk op karakter op levensovertuiging, over sommige rassen heb ik vooroordelen etc, volgens mij doet iedereen dat, prima het is gezegd, geen reden om constant in herhaling te vallen, toch?
Maar dat is toch afhankelijk van de cultuur van het land.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, want daar heerst een straatcultuur waarbij de buurman een vervelende puber een schop onder zijn kont verkoopt of bij zijn oren naar huis sleept. Als we dat hier doen, heb je een aanklacht wegens mishandeling aan je kont.
Ik denk persoonlijk dat het onvermijdbaar is dat vooroordelen je beinvloeden, mee eens dat je er desondanks moet bovenstaan, maar of je dit onbewust ook doet is een ander verhaal, ik stoor me er niet aan, vind het een beetje onnodig, als jij de behoefte hebt ga vooral door.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:45 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Vooroordelen hebben is iets anders dan ze tot uiting brengen of ze je laten beïnvloeden, iedereen doet dat, dat is iets instinctief, maar mensen moeten daar boven staan - wij zijn immers wezens met een bewustzijn die keuzes kunnen maken. Ik zal het echter niet meer noemen als het je zo erg stoort.
Oké, begin dan eens met een onderbouwd betoog, je wilt blijkbaar niet op al mijn punten ingaan van het vorige deel. Hoeft ook niet, jij maakt een statement, dan zal ik er wel op reageren, maar je bent nu echt met losse flodders aan het schieten.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Niet moeilijk om jou als mindere te zien door je reacties waar je steeds racisme en discriminatie huilt.
De titel luidt toch echt: 'ALLE moslims weg uit Frankrijk' en niet 'alle moslims uit mijn gemeenschap weg uit Frankrijk'quote:Op woensdag 11 april 2012 17:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uh nee, een fatwa is alleen geldig voor de gemeenschap van de Imam, niet voor de moslimwereld-wereldwijd, daar heeft hij geen autoriteit over.
En strengere politie- en strafapparaat. In Nederland zijn agenten simpelweg pussies en de straffen stellen 99,9% van de gevallen weinig tot niks voor.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, want daar heerst een straatcultuur waarbij de buurman een vervelende puber een schop onder zijn kont verkoopt of bij zijn oren naar huis sleept. Als we dat hier doen, heb je een aanklacht wegens mishandeling aan je kont.
Als je nu ook eens op mijn vraag een antwoord geeft.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:47 schreef Life2.0 het volgende:
Ah die reacites verwachtte ik al; ik stel een simpele vraag naar aanleiding van de reacties in het vorige deel en meteen worden ern verwijten gemaakt over dat ik het niet snap, dan zijn we daar teminste over eens (dat die kutmarokkanen een probleem zijn) en hoeft het daar niet meer over te gaan
terug naar de islam dus; weg er mee
quote:Op woensdag 11 april 2012 17:47 schreef Gia het volgende:
[..]
De titel luidt toch echt: 'ALLE moslims weg uit Frankrijk' en niet 'alle moslims uit mijn gemeenschap weg uit Frankrijk'
Sinds wanneer is een Fatwa bindend voor moslims die niet behoren tot zijn gemeenschap, wie heeft hem zo een zeggenschap gegeven?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:47 schreef Gia het volgende:
[..]
De titel luidt toch echt: 'ALLE moslims weg uit Frankrijk' en niet 'alle moslims uit mijn gemeenschap weg uit Frankrijk'
Lees eens wie het artikel heeft geschreven en doe een background check van die man, hopelijk doe je dan voortaan ook wat onderzoek en een google factcheck ernaquote:Op woensdag 11 april 2012 17:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, klopt. Dat is dan ook het stukje cultuurverschil wat er schuld aan is dat het hier uit de klauwen loopt.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:47 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Maar dat is toch afhankelijk van de cultuur van het land.
Dat heb ik al twee maal gezegd in het vorige deel.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:51 schreef Triggershot het volgende:
Sterker nog, sinds wanneer kan een imam een fatwa geven?
En?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:51 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dat heb ik al twee maal gezegd in het vorige deel.
Ook dat ja. Zou hier ook een stuk strenger moeten zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:48 schreef Jellereppe het volgende:
En strengere politie- en strafapparaat. In Nederland zijn agenten simpelweg pussies en de straffen stellen 99,9% van de gevallen weinig tot niks voor.
Haha, we zullen zien.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Ook dat ja. Zou hier ook een stuk strenger moeten zijn.
Wellicht komt dat nog.....
Wacht maar, als de SP mag regeren!!!
Precies. Profeet Mohammed is wat dat betreft een perfect voorbeeld voor de moslims.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
Het begint allemaal bij de opvoeding en de vrouw als gelijk zien aan de man.
Je maakt zeker een grap. In Nederland wordt door zoveel schoffies de vrouw gezien als een lekker stukje vlees waar je je geile lusten op mag blootvieren. Als je het hebt over dat vrouwen als minderwaardig worden gezien moet je alles wel goed op een rijtje zetten. En niet alleen halve waarheden vermelden en het overige weglaten.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
Bedoel je: Naar onze westerse maatstaven pedofiel, analfabeet en warlord?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:00 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Precies. Profeet Mohammed is wat dat betreft een perfect voorbeeld voor de moslims.
In de Islam staat een vrouw hoger dan een man, maar goed.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
En veel vrouwen geilen op dat soort kereltjes.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:02 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je maakt zeker een grap. In Nederland wordt door zoveel schoffies de vrouw gezien als een lekker stukje vlees waar je je geile lusten op mag blootvieren. Als je het hebt over dat vrouwen als minderwaardig worden gezien moet je alles wel goed op een rijtje zetten. En niet alleen halve waarheden vermelden en het overige weglaten.
Jammer dat veel moslims dat niet (willen) weten.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In de Islam staat een vrouw hoger dan een man, maar goed.
In hoeverre is de nuance onjuist dan?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:03 schreef Life2.0 het volgende:
@trigger algemene opinie en posts als: "Van Marokkanen heb je ook geen last, jij hebt last van mensen op straat die niet aan werk of scholing kunnen komen. Ik ken echt heel veel goede Marokkanen, wat je ziet is niet hetgene wat het totaalbeeld is. "
Ik wist nou niet of dit een poging het goed te praten wat of om wat nuance in het topic te stoppen![]()
En ten aanzien van de islam gaat het eigenlijk maar één kant op; die jongeren horen niet bij de islam, maar eigenlijk staan ze er ook niet los van als is het maar om de gekken die wilders serieus nemen of halve gebruiken uit de islam (wel X maar niet Y).
Als ik een foto ga printen, er op ruk en dan vervolgens inscan, heeft dat weinig met mijn eventuele moslim-zijn of de Islam te maken, hetzelfde met vrouwonderdrukkende -toevallige- moslims.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:04 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Jammer dat veel moslims dat niet (willen) weten.
Dit is het standaard rollenpatroon die tot voor kort in Nederland ook niet anders was. De vrouw zorgt voor het huishouden en de kinderen. De man zorgt ervoor dat er brood op de plank komt. Denk maar aan vroeger. Dat heeft niks met islam te maken.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:05 schreef Life2.0 het volgende:
"Je maakt zeker een grap. In Nederland wordt door zoveel schoffies de vrouw gezien als een lekker stukje vlees waar je je geile lusten op mag blootvieren. Als je het hebt over dat vrouwen als minderwaardig worden gezien moet je alles wel goed op een rijtje zetten. En niet alleen halve waarheden vermelden en het overige weglaten. "
De niet moslim vrouw dan, die mag je keihard neuken, om vervolgens toch een lief vrouwtje te zoeken die voor je kookt, niets nieuws onder de zon
Verwar cultuur niet met de Sharia, enig idee wat er in de Sharia staat voor seks zonder het huwelijk, ongeacht man of vrouw?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:05 schreef Life2.0 het volgende:
De niet moslim vrouw dan, die mag je keihard neuken, om vervolgens toch een lief vrouwtje te zoeken die voor je kookt, niets nieuws onder de zon
Wat een onzin, dat geeft mij dus een vrijbrief om iedereen te schofferen die ik niet ken.quote:
quote:Op woensdag 11 april 2012 18:07 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Wat een onzin, dat geeft mij dus een vrijbrief om iedereen te schofferen die ik niet ken.
Respect behoor je te krijgen en het is naar de ontvanger om daar na te handelen.
Islamitischfood is altijd lekker ja, maar nee ik zie je niet als foobquote:Op woensdag 11 april 2012 18:09 schreef Life2.0 het volgende:
jelle/trigger
zijn jullie nou echt zo op zoek naar een islamofood want ik ben er geen![]()
als je nu eens leest wat ik zeg hoef je niets meer te typen; ik zeg precies hetzelfde
Het niet mogen autorijden, zoals bijvoorbeeld voorkomt in SA, vind ik niet echt een voorbeeld van respect voor vrouwenquote:Op woensdag 11 april 2012 18:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als ik een foto ga printen, er op ruk en dan vervolgens inscan, heeft dat weinig met mijn eventuele moslim-zijn of de Islam te maken, hetzelfde met vrouwonderdrukkende -toevallige- moslims.
Blootvieren nog wel!!quote:Op woensdag 11 april 2012 18:02 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je maakt zeker een grap. In Nederland wordt door zoveel schoffies de vrouw gezien als een lekker stukje vlees waar je je geile lusten op mag blootvieren. Als je het hebt over dat vrouwen als minderwaardig worden gezien moet je alles wel goed op een rijtje zetten. En niet alleen halve waarheden vermelden en het overige weglaten.
Heb inderdaad wel trek.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:09 schreef Life2.0 het volgende:
jelle/trigger
zijn jullie nou echt zo op zoek naar een islamofood want ik ben er geen![]()
als je nu eens leest wat ik zeg hoef je niets meer te typen; ik zeg precies hetzelfde
Sure, zolang ze maar binnenshuis blijft, zich laat uithuwelijken en met de benen wijd gaat als manlief zin heeft.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zal ik jou 5 punten noemen waarom Saudi Arabie niet een Islamitische staat is of geloof je me wel op mijn woorden, laat staan dat verbod op AUTO rijden niets met de Islam te maken heeft, los er van dat om 22.00 tot 4.00 pornoreclames uit te zenden op TV ook weinig van doen heeft met respect voor vrouwen, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:10 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Het niet mogen autorijden, zoals bijvoorbeeld voorkomt in SA, vind ik niet echt een voorbeeld van respect voor vrouwen
Jij bent een moeder hé?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Sure, zolang ze maar binnenshuis blijft, zich laat uithuwelijken en met de benen wijd gaat als manlief zin heeft.
woaw, ik kan je honderden fotos laten zienquote:Op woensdag 11 april 2012 18:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, want dat was hij geen van allen. Veel mensen weten niet wat voor revolutionaire ingrepen hij heeft gedaan voor de rechten van de vrouw op het Arabisch schiereiland van die tijd. Meisjes werden levend begraven om geen rijkdom te hoeven verdelen met de aangetrouwde familie, en Mohammed heeft hier een halt toe geroepen, om een voorbeeld te noemen. Hij heeft zijn vrouwen nooit beschimpt, luid toegesproken of geslagen. Hij stond op wanneer zijn dochter de kamer binnenkwam en kuste haar op haar voorhoofd om de Arabieren, die dat niet gewend waren, bij te brengen van het respect dat meisjes verdienden.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Bedoel je: Naar onze westerse maatstaven pedofiel, analfabeet en warlord?
Tja, zo kunnen we ook de heksenverbranding van vrouwen in Europa in de Middeleeuwen erbij halen. Om maar niet te spreken over de vele familiedrama's in Nederland. Het is hier ook niet allemaal koek en ei.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:13 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Mwoaw, ik kan je honderden fotos laten zien
Hiermede wil ik geenszins zeggen dat het overal gebeurt maar het is wel iets wat vaker voorkomt in islamitische landen.
Straffen zijn gerelateerd aan de welvaart in een land. Is er veel welvaart, dan volstaat een korte straf om iemand's welvaart onherstelbaar schade aan te doen. Heeft je land geen welvaart, dan zul je op andere manieren moeten zorgen dat ze het voelen.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:48 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
En strengere politie- en strafapparaat. In Nederland zijn agenten simpelweg pussies en de straffen stellen 99,9% van de gevallen weinig tot niks voor.
Dus als ik zuur in jouw gezicht gooi heb ik een Islamitisch daad verricht, zeg me aub dat je dat niet denkt / vindt.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:13 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Mwoaw, ik kan je honderden fotos laten zien ]
Mja wat zegt dat, ik kan jou net zoveel voorbeelden geven van vrouwenmishandeling in NL / Het Westen, plus steniging is niet behoud tot de vrouw, ook de man.quote:Hiermede wil ik geenszins zeggen dat het overal gebeurt maar het is wel iets wat vaker voorkomt in islamitische landen.
Hoeft niet eens middeleeuwen, jaarlijks worden er tienduizenden autochtonen vrouwen mishandeld in het Westen.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:14 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tja, zo kunnen we ook de heksenverbranding van vrouwen in Europa in de Middeleeuwen erbij halen. Om maar niet te spreken over de vele familiedrama's in Nederland. Het is hier ook niet allemaal koek en ei.
Nederland is een land die vele littekens heeft opgelopen in de geschiedenis. Ik kan hier een betoog over gaan houden. Die zal ik je besparen.
Dat kan je ja, maar dat was in de middeleeuwen, Sja, eigenlijk zeg je nu dat de islam nog in de middeleeuwen zit.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:14 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tja, zo kunnen we ook de heksenverbranding van vrouwen in Europa in de Middeleeuwen erbij halen.
So?quote:
De vrouwen van Mohammed waren handelaren? Waarom mogen veel moslima's in Nederland dan niet buitenshuis werken?quote:Uithuwelijken is btw strikt verboden in de Islam.
Man en vrouw moeten elkaar seksuele behoeftes tegemoetkomen, de man MOET zijn vrouw plezieren en de vrouwen van Mohammed waren handelaren en aanwezig ten tijde van oorlog, wtf heb jij het over?
blootvieren is geen Nederlands woord.quote:
Ik zeg helemaal niks. Jij maakt dat ervan. Maar er zijn ook genoeg hedendaagse voorbeelden. We kunnen daar genoeg artikelen over vinden. Je hoeft alleen te knikken en ik post dit hele topic vol met zulke artikelen.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat kan je ja, maar dat was in de middeleeuwen, Sja, eigenlijk zeg je nu dat de islam nog in de middeleeuwen zit.
Dat zeg ik niet. Wat ik zeg is dat het in islamitische landen nogal regelmatig voorkomt.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus als ik zuur in jouw gezicht gooi heb ik een Islamitisch daad verricht, zeg me aub dat je dat niet denkt / vindt.
[..]
Geef eens wat voorbeelden?quote:Mja wat zegt dat, ik kan jou net zoveel voorbeelden geven van vrouwenmishandeling in NL / Het Westen, plus steniging is niet behoud tot de vrouw, ook de man.
So, volgens Mohammed zit het paradijs onder de voeten van de moeder, alleen als je moeder gunstig over jou is mag je het paradijs in, na zij haar moederlijke taken is nagekomen, de moeder is een stuk of 5-6 x belangrijker dan de vader in de Islam, de beste mens onder de mannen is volgens Mohammed hij die zijn vrouw het beste behandeld etc, wil je de hadiths, prima, laat maar weten.quote:
Sterker nog, Mohammed werkte voor zijn vrouw, zijn vrouw was zijn baas en werkgever. Dat heeft alles met cultuur te maken en niets met religie.quote:De vrouwen van Mohammed waren handelaren? Waarom mogen veel moslima's in Nederland dan niet buitenshuis werken?
Dat hij een eind heeft gemaakt aan een aantal wantoestanden wil nog niet zeggen dat vrouwen in de islam gelijk zijn aan mannen. Dat meisjes dezelfde vrijheden hebben als jongens.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:13 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee, want dat was hij geen van allen. Veel mensen weten niet wat voor revolutionaire ingrepen hij heeft gedaan voor de rechten van de vrouw op het Arabisch schiereiland van die tijd. Meisjes werden levend begraven om geen rijkdom te hoeven verdelen met de aangetrouwde familie, en Mohammed heeft hier een halt toe geroepen, om een voorbeeld te noemen. Hij heeft zijn vrouwen nooit beschimpt, luid toegesproken of geslagen. Hij stond op wanneer zijn dochter de kamer binnenkwam en kuste haar op haar voorhoofd om de Arabieren, die dat niet gewend waren, bij te brengen van het respect dat meisjes verdienden.
Het begint allemaal met 'niet hypocriet zijn'. Vrouwen zijn anders dan mannen. Prima.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat een goede post. Ik heb inderdaad ook moderne jonge tantes en kan dus beamen dat vrouwen inderdaad heel goed voor zichzelf kunnen zorgen.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:21 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het begint allemaal met 'niet hypocriet zijn'. Vrouwen zijn anders dan mannen. Prima.
Maar dat is geen reden om vrouwen te onderdrukken.
Het hypocriete aan die onderdrukking is dat moslim mannen het niet als 'onderdrukking' zien, maar als 'bescherming' van de vrouw. Des te minder rechten ze heeft, des te minder keuzes ze kan maken, des te minder fouten kan ze maken, en des te beter de man haar kan beschermen. Het is voor haar eigen bestwil.
Een moslim kan deze redenering niet als hypocriet zien, anders gaat 'ie rechtstreeks naar de Hel.
Wij kunnen dit wel als hypocriet zien sinds de vrouwenemancipatie zo'n 100 jaar geleden. En daarom lijken alle moslims voor ons hypocriet.
Dat komt niet meer goed, want wij WETEN dat het hypocriet is om vrouwen hun rechten af te nemen. Vrouwen zijn prima in staat om voor zichzelf te zorgen. Als er iets is wat wij Nederlanders wel hebben bewezen is dat vrouwen zichzelf best kunnen redden, als de maatschapij ze maar gelijke rechten geeft.
Dat is helaas cultureel zo bepaald. Om precies te zijn mogen die jongens vanuit islamitisch oogpunt ook niet naar de disco en mogen ze ook niet alles uitflikken met meisjes tot ze getrouwd zijn. Meisjes horen bepaalde delen van hun lichaam te bedekken, maar hetzelfde geldt voor jongens. Enzovoort.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat hij een eind heeft gemaakt aan een aantal wantoestanden wil nog niet zeggen dat vrouwen in de islam gelijk zijn aan mannen. Dat meisjes dezelfde vrijheden hebben als jongens.
Waarom zie je wel jongens van een jaar of 15 op straat hangen, maar geen of nauwelijks meisjes? Om maar een voorbeeld te noemen. Waarom mogen die niet met hun vriendinnen naar de disco, bijvoorbeeld en waarom mogen jongens dat wel?
Plastisch chirurgie komt ook extreem veel voor in de Islamitische landen, ben je voor één moment geneigd om het Islamitisch te noemen?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Wat ik zeg is dat het in islamitische landen nogal regelmatig voorkomt.
http://www.112nederland.n(...)en-veghel-video.htmlquote:Geef eens wat voorbeelden?
Dat is niet meer dan normaal. Slaan is uit den boze.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:23 schreef Gia het volgende:
Overigens vind ik het normaal dat mijn man mij niet beschimpt, luid toespreekt of slaat. Zou hij dat wel doen, dan kon hij eruit.
Komkom, het valt mij steeds weer op zo gauw er misdaden worden gedaan door gasten die zelf roepen dat ze islamieten zijn dit weer door anderen als "dat zijn geen islamieten" wordt gedownplayed.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:18 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niks. Jij maakt dat ervan. Maar er zijn ook genoeg hedendaagse voorbeelden. We kunnen daar genoeg artikelen over vinden. Je hoeft alleen te knikken en ik post dit hele topic vol met zulke artikelen.
Daarnaast wat hebben die foto's te maken met de islam. De daden van mensen moet je niet op het bordje van een religie gooien en er een hele gemeenschap op aankijken. Zoek het bij de mensen die die vrouwen mishandelen.
Maagdenvliesreparaties?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:24 schreef Triggershot het volgende:
Plastisch chirurgie komt ook extreem veel voor in de Islamitische landen, ben je voor één moment geneigd om het Islamitisch te noemen?
Zo werkt dat helaas niet. Dit is compleet onjuist.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Sure, zolang ze maar binnenshuis blijft, zich laat uithuwelijken en met de benen wijd gaat als manlief zin heeft.
Want dit is iets wat Mohammed en Allah hebben opgeroepen om te doen?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Maagdenvliesreparaties?
Ja dat noem ik wel tamelijk islamitisch.
Och, ik heb een keer een imam op tv horen zeggen, een imam in Marokko nog wel, dat het niet erg is als jongens seks hebben voor het huwelijk, omdat er aan hun ding niets veranderd. Het is niet te zien. Dus daarom minder erg.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat is helaas cultureel zo bepaald. Om precies te zijn mogen die jongens vanuit islamitisch oogpunt ook niet naar de disco en mogen ze ook niet alles uitflikken met meisjes tot ze getrouwd zijn. Meisjes horen bepaalde delen van hun lichaam te bedekken, maar hetzelfde geldt voor jongens. Enzovoort.
Dan zat die 'Imam' zijn eigen mening te verkondigen en niet de wetten van Allah, volgens de Koran maakt het namelijk geen reet uit wie seks voor het huwelijk heeft, man of vrouw.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, ik heb een keer een imam op tv horen zeggen, een imam in Marokko nog wel, dat het niet erg is als jongens seks hebben voor het huwelijk, omdat er aan hun ding niets veranderd. Het is niet te zien. Dus daarom minder erg.
Voor meisjes is het erger, omdat het maagdenvlies dan scheurt....
Deze man is totaal incorrect, omdat het er duidelijk instaat dat het niet mag voor beide partijen. En aangezien je het toch gezien hebt, wil ik een bron zien, want volgens mij bestaat dit niet.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, ik heb een keer een imam op tv horen zeggen, een imam in Marokko nog wel, dat het niet erg is als jongens seks hebben voor het huwelijk, omdat er aan hun ding niets veranderd. Het is niet te zien. Dus daarom minder erg.
Voor meisjes is het erger, omdat het maagdenvlies dan scheurt....
Maar volgens sommigen heb jij helemaal niets te willen en moeten we die andersdenkenden respecteren.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:23 schreef Gia het volgende:
Overigens vind ik het normaal dat mijn man mij niet beschimpt, luid toespreekt of slaat. Zou hij dat wel doen, dan kon hij eruit.
Dat wereldje ken ik zoveel beter dan jou. Ik heb er in gezeten en kan je tot in de details van info voorzien. Die jongens zijn geen moslims. Heel veel allochtonen noemen zich moslim. Maar ze houden zich totaal niet aan de vijf zuilen. De belangrijkste zuil is 5x per dag bidden. Ik ken gozers die hebben in jaren niet eens een gebed gedaan.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Komkom, het valt mij steeds weer op zo gauw er misdaden worden gedaan door gasten die zelf roepen dat ze islamieten zijn dit weer door anderen als "dat zijn geen islamieten" wordt gedownplayed.
Zou je hetzelfde van Breivik kunnen zeggen over zijn moorden, nee hij was geen extreemrechtse maar eigenlijk een lieve jongen.
Damn, jij bent echt grappigquote:Op woensdag 11 april 2012 18:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Komkom, het valt mij steeds weer op zo gauw er misdaden worden gedaan door gasten die zelf roepen dat ze islamieten zijn dit weer door anderen als "dat zijn geen islamieten" wordt gedownplayed.
Zou je hetzelfde van Breivik kunnen zeggen over zijn moorden, nee hij was geen extreemrechtse maar eigenlijk een lieve jongen.
Nee, maar het vloeit voort uit de verplichting als maagd te moeten trouwen. Vrouwen moeten bewijzen dat ze nog maagd zijn, middels het bloeden tijdens de huwelijksnacht. Geen bloed, schande!!quote:Op woensdag 11 april 2012 18:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Want dit is iets wat Mohammed en Allah hebben opgeroepen om te doen?
En als ze 23 zijn, trouwen en ineens braaf naar de moskee gaan, dan zijn het ineens weer wel moslims. Ja, zo lust ik er ook wel een paar.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:29 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat wereldje ken ik zoveel beter dan jou. Ik heb er in gezeten en kan je tot in de details van info voorzien. Die jongens zijn geen moslims. Heel veel allochtonen noemen zich moslim. Maar ze houden zich totaal niet aan de vijf zuilen. De belangrijkste zuil is 5x per dag bidden. Ik ken gozers die hebben in jaren niet eens een gebed gedaan.
Deze gozers hebben zo'n hoge eigendunk. Die krijg je in 90% van de gevallen niet meer gemakkelijk op het rechte pad. Heeft totaal niks te maken met religie. Behalve dat ze zich moslims noemen wat ze totaal niet zijn.
Lieve Gia, beiden moeten maagd blijven, maagdelijkheidscontrole middels bloed heeft dan ook niets met de Islam te makenquote:Op woensdag 11 april 2012 18:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, maar het vloeit voort uit de verplichting als maagd te moeten trouwen. Vrouwen moeten bewijzen dat ze nog maagd zijn, middels het bloeden tijdens de huwelijksnacht. Geen bloed, schande!!
Wij zijn niet in een positie om ze kaafirs te verklaren, diegene die een moslim een kaafir verklaard is er zelf een. Dus bij deze weet je dat nu. Niet 5x dag bidden maakt je geen ongelovige.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:29 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat wereldje ken ik zoveel beter dan jou. Ik heb er in gezeten en kan je tot in de details van info voorzien. Die jongens zijn geen moslims. Heel veel allochtonen noemen zich moslim. Maar ze houden zich totaal niet aan de vijf zuilen. De belangrijkste zuil is 5x per dag bidden. Ik ken gozers die hebben in jaren niet eens een gebed gedaan.
Deze gozers hebben zo'n hoge eigendunk. Die krijg je in 90% van de gevallen niet meer gemakkelijk op het rechte pad. Heeft totaal niks te maken met religie. Behalve dat ze zich moslims noemen wat ze totaal niet zijn.
Jongens, de Bijbel en de Koran zijn meerdere honderden bladzijden dik.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Want dit is iets wat Mohammed en Allah hebben opgeroepen om te doen?
Wat vind je van de rellen als er weer eens zo'n straatschoffie iets te hard is aangepakt door de politie en het tuig leuzen roept over hoe groot allah is en dood aan het Westen?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Damn, jij bent echt grappigIk heb nog niet gehoord dat een of ander straatschoffie een snackbar in Amsterdam-west heeft overvallen met als doel een islamitisch kalifaat te stichten in Europa. Daarnaast mag dat straatschoffie zo roepen dattie islamitisch is, zijn levensstijl bewijst anders.
Ik snap de relevantie niet, Probeer het nogeens.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Plastisch chirurgie komt ook extreem veel voor in de Islamitische landen, ben je voor één moment geneigd om het Islamitisch te noemen?
[..]
Oh, je hebt wat voorbeelden, bedankt. Ja, in de westerse wereld gebeuren ook mishandelingen en moorden uit jaloezie. Niemand die dat ontkent denk ik. Maar de vele verminkingen en gruwelijke straffen vaak uit jaloersheid begaan zie je niet zo vaak in westerse landen.quote:
Mensen het juiste pad laten zien, ze afwenden van het slechte, ze het goede laten zien in menig mens noem ik geen tijd verspillen broeder.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:32 schreef RetepV het volgende:
[..]
Jongens, de Bijbel en de Koran zijn meerdere honderden bladzijden dik.
Denken jullie nou echt beide dat jullie ALLE feitjes weten, en daarmee dus kunnen winnen op basis van feiten?
Laat me je vertellen dat het feit dat je het alleen al PROBEERT zegt dat jullie jezelf schromelijk overschatten. Beide weet je niet genoeg om dit te winnen. Zinloos dus, en tenzij je lichamelijk gehandicapt bent en toch niks anders kunt, is het zonde van je tijd.
En je tijd verspillen aan zinloze dingen is in BEIDE geloven een zonde waarvoor je zal moeten boeten. Ledigheid is des Duivel's oorkussen.
Je kunt later als je je houdt aan de vijf zuilen inderdaad weer moslim zijn. Veel mensen vragen tijdens de bedevaart vergiffenis voor hun vroegere daden. Niet alleen deze jongens. Maar ook andere mensen. Niks raar aan.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:31 schreef Gia het volgende:
[..]
En als ze 23 zijn, trouwen en ineens braaf naar de moskee gaan, dan zijn het ineens weer wel moslims. Ja, zo lust ik er ook wel een paar.
Dat is dezelfde redenatie die jij gebruikte, hoezo snap je de relevantie dan niet?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik snap de relevantie niet, Probeer het nogeens.
Het is dan ook zo jammer dat Imam's maar de niet-moslims aan blijven proberen te pakken, en niet dit soort jongens.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:29 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Er zijn ook nog genoeg Christelijke gemeenschappen die dat vinden hoor.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, maar het vloeit voort uit de verplichting als maagd te moeten trouwen. Vrouwen moeten bewijzen dat ze nog maagd zijn, middels het bloeden tijdens de huwelijksnacht. Geen bloed, schande!!
Jij hebt helemaal geen idee hoe ver mijn kennis over de Koran strekt, dus zwijg aub over mijn 'overschattingen' ik weet heel goed wat wel / niet in de Koran voorkomt.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:32 schreef RetepV het volgende:
[..]
Jongens, de Bijbel en de Koran zijn meerdere honderden bladzijden dik.
Denken jullie nou echt beide dat jullie ALLE feitjes weten, en daarmee dus kunnen winnen op basis van feiten?
Laat me je vertellen dat het feit dat je het alleen al PROBEERT zegt dat jullie jezelf schromelijk overschatten. Beide weet je niet genoeg om dit te winnen. Zinloos dus, en tenzij je lichamelijk gehandicapt bent en toch niks anders kunt, is het zonde van je tijd.
En je tijd verspillen aan zinloze dingen is in BEIDE geloven een zonde waarvoor je zal moeten boeten. Ledigheid is des Duivel's oorkussen.
En als je zondigt ben je dan ineens niet gelovig meer? Je kan perfect een non-islamitische levensstijl hebben en nog steeds een moslim zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:34 schreef Life2.0 het volgende:
"Wij zijn niet in een positie om ze kaafirs te verklaren, diegene die een moslim een kaafir verklaard is er zelf een. Dus bij deze weet je dat nu. Niet 5x dag bidden maakt je geen ongelovige."
Maar dan zondig je toch? Of heeft niet bidden geen gevolgen?
Jij wilt beweren dat het niet voorkomt dat de man het verdacht vindt als zijn vrouw niet bloed tijdens de huwelijksdaad? Of ben jij ervan overtuigd dat dit altijd wél gebeurt?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:32 schreef Triggershot het volgende:
Lieve Gia, beiden moeten maagd blijven, maagdelijkheidscontrole middels bloed heeft dan ook niets met de Islam te maken
Sterker nog, zelfs van jouw geloof moet je maagd blijven, dus waar heb je het over?
Nee, dan zijn ze in mijn ogen geen moslim. Net zoals ik die gekken van bijvoorbeeld de Ku Klux Klan geen prostestanten kan noemen. Ik heb meer het idee dat het gebruikt wordt als een soort geuzennaam. Aangezien iedereen toch al zo begint te bibberen bij het roepen ervan, gebruik je de belediging als erenaam. Hoe noemen Ajax-supporters zich?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat vind je van de rellen als er weer eens zo'n straatschoffie iets te hard is aangepakt door de politie en het tuig leuzen roept over hoe groot allah is en dood aan het Westen?
Zijn ze dan ook niet moslim?
Hoe zie je dat voor je dat een imam deze jongens gaat aanpakken? Ze lopen bijna nooit een moskee binnen.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:34 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het is dan ook zo jammer dat Imam's maar de niet-moslims aan blijven proberen te pakken, en niet dit soort jongens.
Populisme. En populisme siert niemand, al zeker geen geestelijk leider.
De relevantie zit um in dat mijn voorbeeld een ander vaak voorkomend verschijnsel is in de Islamitische wereld, alleen omdat het daar meer gebeurt dan hier onder NLse vrouwen, zou je het niet koppelen aan de Islam, tocht?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik snap de relevantie niet, Probeer het nogeens.
Vaak, elke keer is één teveel toch? En helaas gebeurt het ook hier meer dan één keer, is het dan niet een idee om het als collectief probleem te benaderen en op grond daarvan een oplossing te zoeken?quote:Oh, je hebt wat voorbeelden, bedankt. Ja, in de westerse wereld gebeuren ook mishandelingen en moorden uit jaloezie. Niemand die dat ontkent denk ik. Maar de vele verminkingen en gruwelijke straffen vaak uit jaloersheid begaan zie je niet zo vaak in westerse landen.
Dat lees je niet, los van dat er niet zoiets als 'de man' bestaat, is waar jij het over hebt een cultureel verschijnsel, niet een religieuze.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij wilt beweren dat het niet voorkomt dat de man het verdacht vindt als zijn vrouw niet bloed tijdens de huwelijksdaad?
Wat altijd gebeurt, maagdelijke bloedingen? Nee, dat gebeurd niet altijd.quote:Of ben jij ervan overtuigd dat dit altijd wél gebeurt?
Dat 'zich thuis voelen' wordt dan ook wel heel makkelijk gemaakt door de ingezeten bevolking ..quote:Op woensdag 11 april 2012 14:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Typische opmerking, volgens mij ook wel illustratief voor de houding van veel migranten. Ze zijn hier niet omdat ze hier thuis horen, zich thuisvoelen of omdat ze hier willen zijn, maar ze zijn hier omdat het 'het beste land' is, waar ze geen strobreed in de weg wordt gelegd.
Alle orthodoxen, of ze nou christelijk, islamitisch of joods zijn gaan maar in de bible-belt wonen?quote:Ik heb niets tegen individuele moslims; zeker niet tegen degenen die goed integreren. Maar in algemene zin vind ik de religieuze opvattingen van moslims dusdanig orthodox en niet-passend in een westerse samenleving dat moslims en westerlingen maar beter zo gescheiden mogelijk kunnen leven...
Meestal nadat zij het hier tevergeefs hebben geprobeerd. Daarnaast, om in alles minstens dubbel zo goed te moeten zijn dan een autochtoon en alsnog scheel aangekeken te worden voor je kleurtje, want hé, heb je wel eens naar Opsporing verzocht gekeken, dat ben je op gegeven moment ook goed zat. Ons verlies, de goeden gaan wegquote:Los daarvan is er sowieso niks mis met re-migratie. Ook om economische redenen kiezen bijvoorbeeld heel wat Turken ervoor om West-Europa te verlaten en terug te keren naar het vaderland.
Omg .. dus als je in het familiegraf in een ander land begraven wil worden ben je niet met de samenleving verbonden? Dus die populist die de islam als achterlijk bestempelde terwijl hij minderjarige Marrokkaantjes aan het neuken was en zich in Italië heeft laten begraven was eigenlijk helemaal niet betrokken bij onze samenleving? Mooi, weten we dat ook weerquote:En daar komt nog bij dat heel wat overleden Marokkanen en Turken (levend in West-Europa) uiteindelijk in Marokko, dan wel Turkije begraven willen worden. Je vraagt je dan af in hoeverre ze ooit echt met onze samenleving waren verbonden...
Dat is lekker makkelijk. Dus gewoon alles doen wat in je opkomt, want uiteindelijk blijf je toch een moslim?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:35 schreef Arcadia het volgende:
[..]
En als je zondigt ben je dan ineens niet gelovig meer? Je kan perfect een non-islamitische levensstijl hebben en nog steeds een moslim zijn.
Hoe weet jij dat jouw pad het juiste is? Hoe weet ik dat ik niet naar de Hel ga als ik jouw pad ga bewandelen? En als jouw pad werkelijk de juiste is, waarom is het dan nodig voor jou om mij te proberen te overtuigen?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:33 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Mensen het juiste pad laten zien, ze afwenden van het slechte, ze het goede laten zien in menig mens noem ik geen tijd verspillen broeder.
Dit klinkt erg arrogant. Mag jij arrogant zijn van jouw God? Gewoon een vraag hoor, met jouw kennis van de Koran moet je die vraag zonder al te veel moeite kunnen beantwoorden. Inclusief bronvermelding.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij hebt helemaal geen idee hoe ver mijn kennis over de Koran strekt, dus zwijg aub over mijn 'overschattingen' ik weet heel goed wat wel / niet in de Koran voorkomt.
Klopt. Maar dat heeft niets te maken met religie, dat heeft te maken met een macho-cultuur, want dezelfde vormen vrouwenmishandeling en - onderdrukking zie je ook terug in bvb India en Zuid-Amerikaanse landen .. en die zijn Katholiek of Hinduquote:Op woensdag 11 april 2012 18:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
Oh, je hebt wat voorbeelden, bedankt. Ja, in de westerse wereld gebeuren ook mishandelingen en moorden uit jaloezie. Niemand die dat ontkent denk ik. Maar de vele verminkingen en gruwelijke straffen vaak uit jaloersheid begaan zie je niet zo vaak in westerse landen.
Ja, maar of je uiteindelijk beter berecht zult worden dan een ongelovige is een andere zaak. Als een moslim behoor je je te profileren als een moslim. Een man vroeg eens aan de profeet Mohammed sws de vraag:"Wat is islam?" Hij gaf het antwoord:"Puurheid van spraak en vrijgevigheid." Je hebt tegenwoordig non-praktiserende moslims, maar moet je daarom de algemene bevolking van moslims berechten en het geloof berechten op daden van enkele mensen die totaal geen kennis hebben? Nee.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is lekker makkelijk. Dus gewoon alles doen wat in je opkomt, want uiteindelijk blijf je toch een moslim?
je weet er net iets teveel van vrindquote:Op woensdag 11 april 2012 18:52 schreef erik666 het volgende:
Jonge moslima's doen aan anale sex zo kunnen ze och als maagd het huwelijk in.
En de jongens doen het ook met elkaar als er geen meisje te vinden.
Ik vind achter een toetsenbord oordelen vellen over iemand anders kennis nogal arrogant, maar goed, wat jij arrogant vindt, hoeft niet de goddelijke oordeel te zijn hé over mijn persoon, of is dat hetzelfde in jouw opvatting?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:51 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dit klinkt erg arrogant. Mag jij arrogant zijn van jouw God? Gewoon een vraag hoor, met jouw kennis van de Koran moet je die vraag zonder al te veel moeite kunnen beantwoorden. Inclusief bronvermelding.
Dat eerste heb ik vaker gehoord, het tweede overigens niet.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:52 schreef erik666 het volgende:
Je bent hier net zo zeker van als je spelling van seks? Tevens ken ik zulke meisjes niet en ik ken heus wel mijn mensen beter dan jij, ik ga geen vergrootglas plaatsen op een enkeling en haar kwaliteiten toeschrijven aan een gehele bevolking.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:52 schreef erik666 het volgende:
Abi het gebeurt, geloof me, ik denk ook niet dat hij stelt dat het een algemeen fenomeen is.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:00 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Je bent hier net zo zeker van als je spelling van seks? Tevens ken ik zulke meisjes niet en ik ken heus wel mijn mensen beter dan jij, ik ga geen vergrootglas plaatsen op een enkeling en haar kwaliteiten toeschrijven aan een gehele bevolking.
http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-1595522.html lees eens door....quote:Op woensdag 11 april 2012 19:00 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Je bent hier net zo zeker van als je spelling van seks? Tevens ken ik zulke meisjes niet en ik ken heus wel mijn mensen beter dan jij, ik ga geen vergrootglas plaatsen op een enkeling en haar kwaliteiten toeschrijven aan een gehele bevolking.
Ja en FOK! is ook een reflectie van de maatschappij.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-1595522.html lees eens door....
Ik ken zulke meisjes ook, maar die meisjes stellen geen moslim te zijn, alleen bang van hun vader dus lopen ze rond met dat etiket.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Abi het gebeurt, geloof me, ik denk ook niet dat hij stelt dat het een algemeen fenomeen is.
Tevens zijn er ook genoeg meiden die het wel stellen te zijn, maar die hun vriendjes niet kunnen weigeren, zondaren dus.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:06 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik ken zulke meisjes ook, maar die meisjes stellen geen moslim te zijn, alleen bang van hun vader dus lopen ze rond met dat etiket.
quote:
quote:Op woensdag 11 april 2012 18:52 schreef erik666 het volgende:
Het verschil in nuance is belangrijk.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:06 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik ken zulke meisjes ook, maar die meisjes stellen geen moslim te zijn, alleen bang van hun vader dus lopen ze rond met dat etiket.
Dat artikel komt van een man die moslimhaat propageert, heb jij gekeken naar wat die imam precies zei? Nee. Heb je zijn biografie gelezen? Nee. Vel je een voortijdig oordeel? Ja.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:10 schreef Triggershot het volgende:
Tevens de Imam heeft geen idee waar hij het over heeft, Het Westen respecteert godsdienstvrijheid en diversiteit meer dan de meeste moslimlanden tezamen, dus niet zo slap lullen.
Het zegt wel degelijk iets, die troela die het post had dat dus niet eens door, en dat geeft wel aan met wat voor domme naïeve mensen we te maken hebbenquote:Op woensdag 11 april 2012 19:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zegt natuurlijk niets, zo zijn er wel degelijk echte foto's beschikbaar.
En dat doet de overgrote meerderheid van de moslims niet? Ondanks het feit dat ze om de haverklap te horen krijgen dat ze terug moeten rotten naar hun zandbak?quote:Op woensdag 11 april 2012 19:00 schreef Life2.0 het volgende:
Ik voel mij niet meer verbonden met nederland dat de gemiddelde straatrat maar ik kan prima zien wat goed en kwaad is en handel daar naar.
Jij of ik?quote:Op woensdag 11 april 2012 19:13 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dat artikel komt van een man die moslimhaat propageert, heb jij gekeken naar wat die imam precies zei? Nee. Heb je zijn biografie gelezen? Nee. Vel je een voortijdig oordeel? Ja.
Gaat mij meer om het principe, natuurlijk kan je oprecht een fout maken of doelbewust trollen, neemt niet weg dat het gaat over een wel voorkomend probleem.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:14 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Het zegt wel degelijk iets, die troela die het post had dat dus niet eens door, en dat geeft wel aan met wat voor domme naïeve mensen we te maken hebben
Link?quote:Op woensdag 11 april 2012 19:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij of ik?
Ik heb naar de video gekeken en gehoord dat jij het heeft over de moslimlanden vs Het westen, dus wees jij even wat geduldig met je voortijdige oordelen, goed?
Als ik het wil tegenspreken en mezelf nog wil verdedigen moet ik het filmpje zien, niet?quote:Op woensdag 11 april 2012 19:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoezo, vroegtijdig oordeel was het toch?
Dus je was al aan het oordelen over mij voor je uberhaupt het had gezienquote:Op woensdag 11 april 2012 19:23 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Als ik het wil tegenspreken en mezelf nog wil verdedigen moet ik het filmpje zien, niet?
Volgens mij heb je nog steeds vroegtijdig een oordeel geveld. Dat is echt een man van kennis.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus je was al aan het oordelen over mij voor je uberhaupt het had gezien?
Succes het vinden van het filmpje.
Ah ok.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:28 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Volgens mij heb je nog steeds vroegtijdig een oordeel geveld. Dat is echt een man van kennis.
Dat is voor jou wellicht dan geen argument, maar lees zijn biografie, dat is geen dom persoon, er zal heus wel een goede redenatie achterzitten.quote:
Er zijn vlakken waarop jij ingelezen bent, zaken waarover je onwetend bent Arcadia, dat wil niet zeggen dat je dom bent, ten eerste: Nogmaals Het Westen kent meer vrijheden, ten tweede, volgens de Islam is de wereld van Allah, het land van de ongelovigen is een loosbegrip.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:30 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dat is voor jou wellicht dan geen argument, maar lees zijn biografie, dat is geen dom persoon, er zal heus wel een goede redenatie achterzitten.
Volgens mij willen alleen racisten, fascisten en extreem-rechtse nationalisten dat alle moslims vertrekken.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:30 schreef ems. het volgende:
Zou natuurlijk prachtig zijn als alle moslims vertrekken. Helaas zullen de financiële voordelen bij het leeuwendeel uiteindelijk tóch weer iets belangrijker zijn dan hun denkbeeldige vriendje.
Blijkbaar nietquote:Op woensdag 11 april 2012 19:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij willen alleen racisten, fascisten en extreem-rechtse nationalisten dat alle moslims vertrekken.
En jij weet niet of hij hierover wel of niet ingelezen is. Dat Het Westen meer vrijheden kent betekent niet dat je hier ook automatisch je geloof makkelijker kan belijden.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er zijn vlakken waarop jij ingelezen bent, zaken waarover je onwetend bent Arcadia, dat wil niet zeggen dat je dom bent, ten eerste: Nogmaals Het Westen kent meer vrijheden, ten tweede, volgens de Islam is de wereld van Allah, het land van de ongelovigen is een loosbegrip.
Nergens kan je je geloof makkelijk belijden als men niet happig is op diversiteit, toevallig weet ik wel dat NL meer open staat voor diversiteit dan Marokko.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:34 schreef Arcadia het volgende:
[..]
En jij weet niet of hij hierover wel of niet ingelezen is. Dat Het Westen meer vrijheden kent betekent niet dat je hier ook automatisch je geloof makkelijker kan belijden.
Ik ga jou één vuist geven.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:34 schreef Life2.0 het volgende:
Ik ook, waarom krijg ik geen hokje?RACISME
Lekker makkelijk met hokjes slingerenquote:
Nee, maar los van het feit dat het slechts om een klein groepje gaat, is dit helemaal niet relevant in deze.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:34 schreef Life2.0 het volgende:
Dat hoor je mij ook niet ontkennen....ik wil haar en iedereen er gewoon even op wijzen dat dus minstens een deel van hun "informatie" gewoon propaganda is, die het probleem nooit zal verhelpen, eerder vergrotenquote:Op woensdag 11 april 2012 19:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gaat mij meer om het principe, natuurlijk kan je oprecht een fout maken of doelbewust trollen, neemt niet weg dat het gaat over een wel voorkomend probleem.
Niet? Me dunkt dat er godsdienstvrijheid is in het Westen. En terecht. Zou willen dat dat overal ter wereld zo was.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:34 schreef Arcadia het volgende:
[..]
En jij weet niet of hij hierover wel of niet ingelezen is. Dat Het Westen meer vrijheden kent betekent niet dat je hier ook automatisch je geloof makkelijker kan belijden.
En dat gaan mensen zo ook echt van "ons" aannemen/overnemen met zo'n vijandige houding(van bijv types a la Geertje)....nee dus, dat maakt het geheel zo domquote:Op woensdag 11 april 2012 19:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet? Me dunkt dat er godsdienstvrijheid is in het Westen. En terecht. Zou willen dat dat overal ter wereld zo was.
quote:Op woensdag 11 april 2012 17:39 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Respect verdient elk mens, ..., Zoja, dan is dat discriminerend en racistisch.
Het spijt me Trigger. Misschien is het beter als je me weer vastgeketent aan de keuken. Toen zou ik niet zo een grote mond tegen je hebben. Vergeef mijquote:Op woensdag 11 april 2012 19:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ken je plek, je hoort onderdrukt te zijn enzo.
dat is geen excuus om je te misdragen. In moslimlanden gebeurt hetzelfde met vrouwen en homo's maar dan 100x zo erg.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar goed, dit is wel wat je gaat krijgen. Als we continue worden vernederd en ons steeds maar weer wordt kenbaar gemaakt dat we niet welkom zijn in onze gewenste hoedanigheid.²
Braaf.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:44 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Het spijt me Trigger. Misschien is het beter als je me weer vastgeketent aan de keuken. Toen zou ik niet zo een grote mond tegen je hebben. Vergeef mij
Daarom is het toch prachtig als de moslims lekker bij elkaar gaan zitten? Dan zijn er van beide kanten een stuk minder irritaties en kunnen we elkaar toch op vakanties nog even bezoeken.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar goed, dit is wel wat je gaat krijgen. Als we continue worden vernederd en ons steeds maar weer wordt kenbaar gemaakt dat we niet welkom zijn in onze gewenste hoedanigheid.²
Het is geen excuusquote:Op woensdag 11 april 2012 19:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Over welke inspanningen heb je het?quote:Op woensdag 11 april 2012 19:45 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Het is geen excuus
Maar het is wel een normale psychologische van elk mens dat wanneer je inspanningen niet gewaardeerd worden...of nog erger, totaal ontkent.... dat je dan een houding krijgt van: waar doe ik het voor?
Dat is volkomen logisch....naar mijn idee...
Prima plan. Zij lekker weer, wij ons geld terug.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:45 schreef ems. het volgende:
[..]
Daarom is het toch prachtig als de moslims lekker bij elkaar gaan zitten? Dan zijn er van beide kanten een stuk minder irritaties en kunnen we elkaar toch op vakanties nog even bezoeken.
Wat men altijd zo heerlijk vaag omschrijft als: integrerenquote:Op woensdag 11 april 2012 19:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Over welke inspanningen heb je het?
Jij woont in een varkensstal?quote:Op woensdag 11 april 2012 19:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Prima plan. Zij lekker weer, wij ons geld terug.
Geen last van moslims thuis trouwens.
En nooit meer gezeur over je boerkas, moskeeën en andere fantasie-gerelateerde productenquote:Op woensdag 11 april 2012 19:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Prima plan. Zij lekker weer, wij ons geld terug.
Ik ook niet. Ik ken zelfs een paar hele lievequote:Geen last van moslims thuis trouwens.
Ik deed hetzelfde als jij hoor, ineens over iets anders beginnen.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:47 schreef macca728 het volgende:
reageer eens normaal man. Het is toch zo ?
Ik behandel mijn vrienden anders dan een willekeurige neger op straat. Sue me.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:46 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Citeer me helemaal, of citeer me niet. De nuance ontbreekt en daarvoor is de citatie fout.
Ik heb het over behandelen met respect, dat jij je vrienden beter behandelt is niet hetgene waar ik op doelde mijn waarde, ik doelde op het feit dat je elk persoon op een menswaardige manier met respect moet behandelen.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik behandel mijn vrienden anders dan een willekeurige neger op straat. Sue me.
Integreren, belasting betalen, een bijdrage leveren aan de samenleving etc.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Over welke inspanningen heb je het?
Ik gaf zelf al antwoord hierboven...en die was completer...ghehequote:Op woensdag 11 april 2012 19:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Integreren, belasting betalen, een bijdrage leveren aan de samenleving etc.²
Ik reageer op jou anders hoor.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik deed hetzelfde als jij hoor, ineens over iets anders beginnen.²
Ik ook niet.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:47 schreef El_Matador het volgende:
Geen last van moslims thuis trouwens.
Rotterdam.quote:
Dat zijn ook niet de medelanders waar men moeite mee heeft, het gaat om die kwajongens die het voor de anderen verpesten, maar dat weet je wel.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Integreren, belasting betalen, een bijdrage leveren aan de samenleving etc.²
Mag ik jou iets vragen? Wat vind jij beter/wat zou jij van moslims hier willen....assimileren of integreren?quote:Op woensdag 11 april 2012 19:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zijn ook niet de medelanders waar men moeite mee heeft, het gaat om die kwajongens die het voor de anderen verpesten, maar dat weet je wel.
Je reageert op mijn post alsof ik het feit dat we niet welkom zijn als excuus zie om ons te misdragen. Dat heb ik nog nooit gezegd.quote:
Het gaat toch over moslims in europa? Niet rel Marokkanen die geen klote met islam te maken hebben?quote:Op woensdag 11 april 2012 19:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zijn ook niet de medelanders waar men moeite mee heeft, het gaat om die kwajongens die het voor de anderen verpesten, maar dat weet je wel.
Nee ???quote:Op woensdag 11 april 2012 19:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je reageert op mijn post alsof ik het feit dat we niet welkom zijn als excuus zie om ons te misdragen. Dat heb ik nog nooit gezegd.²
Dit verwijst naar dat we dan remigreren.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:57 schreef macca728 het volgende:
Maar goed, dit is wel wat je gaat krijgen. Als we continue worden vernederd en ons steeds maar weer wordt kenbaar gemaakt dat we niet welkom zijn in onze gewenste hoedanigheid
Ook voor jou nog een keer:quote:Op woensdag 11 april 2012 19:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee ???
Maar goed, dit is wel wat je gaat krijgen. Als we continue worden vernederd en ons steeds maar weer wordt kenbaar gemaakt dat we niet welkom zijn in onze gewenste hoedanigheid
quote:Op woensdag 11 april 2012 19:45 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Het is geen excuus
Maar het is wel een normale psychologische reactie van elk mens dat wanneer je inspanningen niet gewaardeerd worden...of nog erger, totaal ontkent.... dat je dan een houding krijgt van: waar doe ik het voor?
Dat is volkomen logisch....naar mijn idee...
Ik voel me denk ik heel erg thuis in Mecca.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:55 schreef ShaoliN het volgende:
Ik snap de hele discussie niet zo goed. Iedereen moet toch gewoon gaan waar hij/zij zich het beste thuis voelt?
Nou pak je koffers.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:58 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik voel me denk ik heel erg thuis in Mecca.
Oh wacht
Dit maakt discussiëren technisch gezien een stuk makkelijker, hoef je voor de rest niet veel uit af te leiden.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:58 schreef Xa1pt het volgende:
Het wij-zij denken. Goed zo, je begint het te leren knul.
Ja toch, moslims vs. niet-moslims.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit maakt discussiëren technisch gezien een stuk makkelijker, hoef je voor de rest niet veel uit af te leiden.²
Moet ik iets van ze willen dan? Dat hoeft helemaal niet. Net zomin als ik van Boeddhisten, HaraKhrisna of welk ander geloof ook iets wil. Leven en laten leven en allemaal een beetje leuk en fatsoenlijk met elkaar omgaan in dit kleine landje. Moet kunnen toch?quote:Op woensdag 11 april 2012 19:55 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Mag ik jou iets vragen? Wat vind jij beter/wat zou jij van moslims hier willen....assimileren of integreren?
Ik citeer jou hoor, dus zo denk je over jezelf ? Goh.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit maakt discussiëren technisch gezien een stuk makkelijker, hoef je voor de rest niet veel uit af te leiden.²
quote:Op woensdag 11 april 2012 20:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Moet ik iets van ze willen dan? Dat hoeft helemaal niet. Net zomin als ik van Boeddhisten, HaraKhrisna of welk ander geloof ook iets wil. Leven en laten leven en allemaal een beetje leuk en fatsoenlijk met elkaar omgaan in dit kleine landje. Moet kunnen toch?
Volgens mij wel.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:58 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik voel me denk ik heel erg thuis in Mecca.
Oh wacht
Zoiezo.quote:Leven en laten leven
Lijkt me wenselijk.quote:en allemaal een beetje leuk en fatsoenlijk met elkaar omgaan in dit kleine landje.
Dat betwijfel ik.quote:Moet kunnen toch?
Hier in Groningen lukt het aardigquote:Op woensdag 11 april 2012 20:12 schreef ems. het volgende:
[..]
Zoiezo.
[..]
Lijkt me wenselijk.
[..]
Dat betwijfel ik.
Soms twijfel ik er ook aan, maar een mens mag hopen he?quote:Op woensdag 11 april 2012 20:12 schreef ems. het volgende:
[..]
Zoiezo.
[..]
Lijkt me wenselijk.
[..]
Dat betwijfel ik.
Anders wordt het leven wel erg doelloosquote:Op woensdag 11 april 2012 20:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Soms twijfel ik er ook aan, maar een mens mag hopen he?
Achja, hoop. Aandoenlijk begrip.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Soms twijfel ik er ook aan, maar een mens mag hopen he?
Ik betwijfel soms wel of de Telegraaf(journalisten) überhaupt weten waar ze het over hebben....eigenlijk moet dat wel, anders konden ze niet zo bewust de boel bedonderenquote:Op woensdag 11 april 2012 20:21 schreef Mutant01 het volgende:
Over welke jihadistische organisatie heeft de telegraaf het. Immers, als het daadwerkelijk een jihadistische organisatie is, dan betekent het dat hij of ondergronds is, of niet vanuit Marokko spreekt. Anders zat ie allang in de gevangenis in de Sahara.
Dus jij kan in de toekomst kijken?quote:Op woensdag 11 april 2012 20:23 schreef ems. het volgende:
[..]
Achja, hoop. Aandoenlijk begrip.Maar ja, dat mag. Des te interessanter natuurlijk als de hoop uiteindelijk ongegrond blijkt te zijn.
Ik denk dat je niet alleen de Telegraaf daarvan kunt betichten. De meeste kranten hebben er een handje van om berichtjes naar hun hand te zetten of te interpreteren. Net van welke 'kant' ze zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:24 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Ik betwijfel soms wel of de Telegraaf(journalisten) überhaupt weten waar ze het over hebben....eigenlijk moet dat wel, anders konden ze niet zo bewust de boel bedonderen
Waar zeg ik datquote:Op woensdag 11 april 2012 20:24 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Dus jij kan in de toekomst kijken?
Knap hoor
True, alleen kan ik weinig kranten beschuldigen van hetzes tegen de groep waar het nu over gaat....en daarin gaat de Televaag wel errug ver....en niet eens onbewust, dat heeft het verhaal met die ontslagen journalist wel bewezenquote:Op woensdag 11 april 2012 20:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet alleen de Telegraaf daarvan kunt betichten. De meeste kranten hebben er een handje van om berichtjes naar hun hand te zetten of te interpreteren. Net van welke 'kant' ze zijn.
je insinueert dat het onvermijdelijk is dat die hoop onterecht zal blijken, dat weet jij niet, en ik weet het tegenovergestelde ook niet zeker.....maar denken staat vrijquote:
Dat insinueer ik nergens. Lees nog eens goedquote:Op woensdag 11 april 2012 20:34 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
je insinueert dat het onvermijdelijk is dat die hoop onterecht zal blijken, dat weet jij niet, en ik weet het tegenovergestelde ook niet zeker.....maar denken staat vrij
Ik moet zeggen dat ik hem ook niet ken. Je hebt een punt.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:29 schreef Mutant01 het volgende:
Nog erger vind ik dat de Telegraaf dan aandacht schenkt aan zo'n meneer, terwijl geen enkele moslim ooit van hem, zijn video of zijn uitspraken heeft gehoord. Alsof ze een soort van quotum aan moslimnieuws moeten bereiken.
Je stelt dat het interessant wordt als die hoop onterecht blijkt te zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:35 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat insinueer ik nergens. Lees nog eens goed
Kom kom, beetje realiteitszin hoor. Niet alles goedpraten en van één kant belichten.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:33 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
True, alleen kan ik weinig kranten beschuldigen van hetzes tegen de groep waar het nu over gaat....en daarin gaat de Televaag wel errug ver....en niet eens onbewust, dat heeft het verhaal met die ontslagen journalist wel bewezen
Ja. Ze gaan niet.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:39 schreef Life2.0 het volgende:
Nog iets te zeggen over het vertrek van de islam?
Dat doe ik niet.... en het is lullig dat je dat wel zo stelt, ik heb het over de grote kranten....en dan dus over wie bewust een hetze voeren tegen bepaalde groepen(niet eens alleen moslimsquote:Op woensdag 11 april 2012 20:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kom kom, beetje realiteitszin hoor. Niet alles goedpraten en van één kant belichten.
Precies. Dat lijkt me een interessante situatie. Ik lees niets over toekomst voorspellen of dingen insinuerenquote:Op woensdag 11 april 2012 20:38 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Je stelt dat het interessant wordt als die hoop onterecht blijkt te zijn.
Wat kan ik niet hebben, dat je vraagt of ik in de toekomst kan kijken? Dat mogen mensen me best vragen hoor, ook jijquote:Je legt je claim niet uit verder, daarom stelde ik een vraag, dat kan je blijkbaar niet hebben....
Welke discussie?quote:einde discussie dan he...
Waar heb je het allemaal over?quote:Heb je ook nog wat relevants te melden of was dit je bijdrage?
Two words:quote:Op woensdag 11 april 2012 20:43 schreef ems. het volgende:
[..]
Precies. Dat lijkt me een interessante situatie. Ik lees niets over toekomst voorspellen of dingen insinueren
[..]
Wat kan ik niet hebben, dat je vraagt of ik in de toekomst kan kijken? Dat mogen mensen me best vragen hoor, ook jij
[..]
Welke discussie?
[..]
Waar heb je het allemaal over?De enige die hier insinueert ben jij. Dat is je goedrecht verder, maar je leest gewoon mijn post niet goed
Ik heb geen idee waarom je zo doet omdat jij een post verkeerd las/begrepen hebt (wat kan gebeuren trouwens) maar wat jij wilquote:
...nee, ik stelde je een vraag...die je nog steeds niet hebt beantwoord...moeilijk he....quote:Op woensdag 11 april 2012 20:50 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waarom je zo doet omdat jij een post verkeerd las/begrepen hebt (wat kan gebeuren trouwens) maar wat jij wil
De Islam zal altijd overal zijn. De Moslims zullen wellicht het Westen verlaten en hun expertise in "eigen land" gebruiken. Dat zal het Westen zeker pijn doen...quote:Op woensdag 11 april 2012 20:39 schreef Life2.0 het volgende:
Nog iets te zeggen over het vertrek van de islam?
Ik zal ze niet missenquote:Op woensdag 11 april 2012 20:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De Islam zal altijd overal zijn. De Moslims zullen wellicht het Westen verlaten en hun expertise in "eigen land" gebruiken. Dat zal het Westen zeker pijn doen...²
Prima plan.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De Moslims zullen wellicht het Westen verlaten en hun expertise in "eigen land" gebruiken.
Ik moet wel eerlijk zijn. Dat ik me hier niet welkom voel heeft meer met de media en internet(fora) te maken dan wat ik in het echte leven tref hier in Nederland.quote:
Ik had al ontkend dat ik in de toekomst kan kijken. Wat wil je van me manquote:Op woensdag 11 april 2012 20:52 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
...nee, ik stelde je een vraag...die je nog steeds niet hebt beantwoord...moeilijk he....![]()
quote:ipv daarvan ga je erom heen draaien...kinderachtig doen, en stoken, mag best, maar daar moet je een ander vriendje voor zoeken....
Jep....vals beeldquote:Op woensdag 11 april 2012 20:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik moet wel eerlijk zijn. Dat ik me hier niet welkom voel heeft meer met de media en internet(fora) te maken dan wat ik in het echte leven tref hier in Nederland.²
Nou danquote:Op woensdag 11 april 2012 20:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik moet wel eerlijk zijn. Dat ik me hier niet welkom voel heeft meer met de media en internet(fora) te maken dan wat ik in het echte leven tref hier in Nederland.²
"Ik had al ontkend dat ik in de toekomst kan kijken. Wat wil je van me manquote:Op woensdag 11 april 2012 21:01 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik had al ontkend dat ik in de toekomst kan kijken. Wat wil je van me man
[..]
Wordt er helemaal warm vanquote:Op woensdag 11 april 2012 21:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou dan![]()
Want daar draait het toch om, het echte leven en de mensen die het dichtste bij je staan.
Random words: warmte en genegenheid.
Ik denk dat in het echt leven de mensen te laf zijn om je de "waarheid" te vertellen.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:01 schreef Lavenderr het volgende:
Want daar draait het toch om, het echte leven en de mensen die het dichtste bij je staan.
Beiden. Het feit dat er hier zo vreemd wordt gedaan door bepaalde figuren kan ook weer duiden op een soort van roddel-opstelling van (bepaalde) autochtonen. Lief en schattig doen in je face, maar achter je rug om als een halve tokkie lopen te blaten op internetfora.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou dan![]()
Random words: warmte en genegenheid.
quote:Op woensdag 11 april 2012 21:05 schreef Life2.0 het volgende:
Niets koningin! Geen woning geen kroning, jij mag wachten tot je aan de beurt bent!
Oh ja, dat zal heus gebeuren, dat geloof ik meteen.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Beiden. Het feit dat er hier zo vreemd wordt gedaan door bepaalde figuren kan ook weer duiden op een soort van roddel-opstelling van (bepaalde) autochtonen. Lief en schattig doen in je face, maar achter je rug om als een halve tokkie lopen te blaten op internetfora.
Dat soort dingen zul je helaas altijd wel hebben.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Beiden. Het feit dat er hier zo vreemd wordt gedaan door bepaalde figuren kan ook weer duiden op een soort van roddel-opstelling van (bepaalde) autochtonen. Lief en schattig doen in je face, maar achter je rug om als een halve tokkie lopen te blaten op internetfora.
quote:Op woensdag 11 april 2012 21:15 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dat soort dingen zul je helaas altijd wel hebben.
Hoezo idiote baardaap, hij helpt toch mee aan de re-migratie van de mensen die jij niet leuk vindt? Trouwens, als er moslims vertrekken uit Europa, dan zullen het degenen zijn die last ondervinden van degenen die niet-praktiseren en het voor hen verpesten. Wat er dan overblijft voor jullie lijkt me niet meer recht te trekken,quote:Op woensdag 11 april 2012 22:03 schreef El_Matador het volgende:
@Alcadia; Respect?
Respect moet je verdienen. Iets goed kunnen, bijzonder, interressant zijn. Respect geef je niet weg en zeker niet aan Letse pedoseksuelen, Marokkaans straattuig en Nederlandse loverboys. Je hoeft het de gemiddelde Let, mocro of kaaskop niet na te dragen, maar het verziekende, bangmakende (danwel direct dan wel indirect door media-aandacht) kutgedrag van dat tuig moeten we niet in het ooit zo aantrekkelijke Europa hebben.
Dat is de scheiding tussen links en rechts geworden; links zegt "weg met ons" (alleen de snelheid verschilt bij de stromingen) en rechts zegt; nee, we willen dit tuig niet.
Een politieke nette oplossing (en als deze idiote baardaap daaraan mee wil werken, prima) en weg met de ratten.
Komt Mutant ook weer es een club in.
Van het onderwerp af te brengen? Het gáát over religie Einstein. Religie is zeer slecht voor het gezonde verstand en voor je medemensen. Kan niet vaak genoeg gezegd worden.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:31 schreef Oud_student het volgende:
Altijd weer opvallend hoe een discussie over moslims altijd ontaard in een algemene discussie over religie. Blijkbaar hebben de users die dit doen er belang bij om de aandacht zo snel mogelijk van het onderwerp af te brengen.
Jammer want dan gaat het moslimgezeik over hoofddoeken, geen handen geven, moskee bouwen, jaloerse echtgenoten bij de dokter, eisen in het ziekenhuis om vrouwelijke artsen, bidden tijdens werktijd, beschuldigingen van discriminatie cq racisme, boerkaverbod, halal dieren afmaken enz. nog door.quote:
Tja.quote:Omar al-Haddouchi vergelijkt niet-moslimlanden met „een toilet waar je je grote boodschap achterlaat en daarna vertrekt”.
quote:Op woensdag 11 april 2012 20:14 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Hier in Groningen lukt het aardig
Het laten slagen van de samenleving vereist ook enige aanpassing van onze kant.quote:Op donderdag 12 april 2012 07:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Jammer want dan gaat het moslimgezeik over hoofddoeken, geen handen geven, moskee bouwen, jaloerse echtgenoten bij de dokter, eisen in het ziekenhuis om vrouwelijke artsen, bidden tijdens werktijd, beschuldigingen van discriminatie cq racisme, boerkaverbod, halal dieren afmaken enz. nog door.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke expertise? Die van de hele dag tegen gevels aanhangen? Tsja, ik heb gebouwen gezien in Marokko die wel wat ondersteuning kunnen gebruiken, dus als je dat soort expertise bedoelt moet ik je gelijk geven.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De Islam zal altijd overal zijn. De Moslims zullen wellicht het Westen verlaten en hun expertise in "eigen land" gebruiken. Dat zal het Westen zeker pijn doen...²
quote:Op donderdag 12 april 2012 11:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het laten slagen van de samenleving vereist ook enige aanpassing van onze kant.WTF? me aanpassen in mijn eigen huis!?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 12 april 2012 11:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Welke expertise? Die van de hele dag tegen gevels aanhangen? Tsja, ik heb gebouwen gezien in Marokko die wel wat ondersteuning kunnen gebruiken, dus als je dat soort expertise bedoelt moet ik je gelijk geven.
quote:Op donderdag 12 april 2012 11:26 schreef Jian het volgende:
[..]
WTF? me aanpassen in mijn eigen huis!?
Mijn huisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., jij wilt hier een discussie over wat Nederland nu precies is? Ga alsjeblieft niet die kant op, Nederland is net zoveel van jou als van mij.
[ Bericht 3% gewijzigd door Arcadia op 12-04-2012 12:40:19 ]
Goeie, maar je bent vergeten een passend plaatje onder een spoiler te plaatsen, nu is het net of je het serieus meent .....quote:Op donderdag 12 april 2012 11:55 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Mijn huis, jij wilt hier een discussie over wat Nederland nu precies is? Ga alsjeblieft niet die kant op, Nederland is net zoveel van jou als van mij.
Even aangepast voor je.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:03 schreef Jian het volgende:
[..]
Goeie, maar je bent vergeten een passend plaatje onder een spoiler te plaatsen, nu is het net of je het serieus meent .....
Jawel. Het is zijn huis.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:55 schreef Arcadia het volgende:
Mijn huis, jij wilt hier een discussie over wat Nederland nu precies is? Ga alsjeblieft niet die kant op, Nederland is net zoveel van jou als van mij.
Dit valt ook totaal niet goed te praten nee..quote:Op donderdag 12 april 2012 12:55 schreef DontGiveAFok het volgende:
Ik wijs iedereen er toch maar even op....aangezien men nogal selectief is in het lezen van nieuws
551 verkrachters kosten de Rooms-Katholieke Kerk bijna 2 miljard
Er wordt hier altijd door bepaalde mensen gereageerd dat ze "niks tegen moslims hebben" etc....maar dat het om de "achterlijke religie" gaat...
Nou mensen, ga dan maar los daar, ik vind 100-en kinderen misbruiken en dat dan afkopen, zodat niemand veroordeelt wordt pas achterlijke religie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |