Dat zou voor Europa een bevrijding zijn.quote:Bron
'Alle moslims weg uit Frankrijk!' Door Bart Olmer
AMSTERDAM - Omar al-Haddouchi, de beruchte ideologische leider van de jihadistische beweging in Marokko, heeft een bizarre fatwa uitgesproken: alle moslims moeten zo snel mogelijk Frankrijk verlaten voor Noord-Afrikaanse landen.
Volgens de prediker hebben moslims niets meer te zoeken in Frankrijk vanwege ondermeer het boerkaverbod, het inperken van de oproep tot vrijdaggebed en de strengere controles op moslimradicalen na de terreuraanslag in Toulouse.
Ook onder Nederlandse moslimradicalen heeft deze sjeik veel aanhangers. Al-Haddouchi was veroordeeld tot dertig jaar celstraf wegens zijn connecties tot de daders van de zelfmoordaanslagen in mei 2003 in Casablanca, maar werd vrijgelaten uit de gevangenis vorig jaar nadat de Marokkaanse koning Mohammed VI hem gratie gaf. Omar al-Haddouchi vergelijkt niet-moslimlanden met „een toilet waar je je grote boodschap achterlaat en daarna vertrekt”.
In zijn fatwa, uitgesproken in een 14 minuten durende videotoespraak, die momenteel circuleert op jiadwebsites, zegt Al-Haddouchi: „Doe je best in het verspreiden van dit bericht en doe je best in het redden van de mensen en het krijgen van hen uit de duisternis van onwetendheid en ongeloof naar de uitgestrektheid van de islam. Indien iemand zwak is in Sharia-kennis, het enige wat hij hoeft te doen is weg te lopen van de landen van de ongelovigen, in het bijzonder in onze tijd. Je moet vertrekken uit het land van de ongelovigen.”
De radicale geestelijke raadt Franse moslims aan te verhuizen naar Noord-Afrika, zoals Algerije en Marokko. „Deze landen hebben dan wel geen sharia-gebaseerde overheid, maar op zijn minst respecteren ze islamitische gebruiken, zoals het dragen van een hoofddoek. Vlucht met uw kinderen naar islamitische landen. Kies het beste land waar Allah’s sharia wordt ingesteld. Hier in Marokko is de hoofddoek beschikbaar en wijdverspreid door de wil van Allah, en de baard is wijdverspreid door de wil van Allah. U hoort de oproep tot het gebed, en er is niets dat de hoofddoek en de baard verbiedt.”
Een bevrijding van wat precies?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:29 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dat zou voor Europa een bevrijding zijn.
Was gezegd in deel 1 door Dr.Nikitaquote:Op woensdag 11 april 2012 17:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een bevrijding van wat precies?
Van elke moslimfundamentalist die gehoor geeft aan deze oproep.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een bevrijding van wat precies?
Check.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:31 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Was gezegd in deel 1 door Dr.Nikita
Bid ze en doe em de groeten.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:31 schreef Arcadia het volgende:
Mijn athaan gaat af. Tijd om te bidden.Tot zo lieve mensen.
Gelieve bevrijden niet verwarren met verlossen, zeker niet als het gaat om het vertrek van moslims.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Van elke moslimfundamentalist die gehoor geeft aan deze oproep.
Elke gematigde moslim of één die ook maar een beetje zelfstandig durft te denken, zal eerder naar zijn voorhoofd wijzen en blijven waar hij is.
Waar lees je dat in godsnaam?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:34 schreef Life2.0 het volgende:
Zijn er serieus mensen die willen ontkennen dat marokkanen stelmatig een probleem vormen bij onderlast criminaliteit?
Als dat al beledigingen zijn spijt het mij te zeggen dat je volgens mij een kutleven hebt.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:26 schreef Arcadia het volgende:
[..]
"Ja, rasechte islamietjes vaak compleet uitgedost in islamitische klederdracht en hun kutgebruiken.. Je weet wel, islamietjes met kopvodden e.d."
1. Islamietjes.
2. kutgebruiken
3. kopvodden
Juist.
Wat heeft de islam er mee te maken?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:34 schreef Life2.0 het volgende:
Zijn er serieus mensen die willen ontkennen dat marokkanen stelmatig een probleem vormen bij onderlast criminaliteit?
Respect moet je verdienen.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:34 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
[..]
Respect is van jullie islamofobische kant ver te zoeken.
het gaat nog altijd om moslims in het algemeen en die groep is vele malen groter dan de Marokkaanse gemeenschap.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:34 schreef Life2.0 het volgende:
Iets met het ontbreken van een causaal verband tussen islam en criminaliteit..quote:Op woensdag 11 april 2012 17:34 schreef Life2.0 het volgende:
Klopt, voor zo ver proberen de moslims in dit topic begrip te tonen terwijl het wederzijds niet zo is.quote:
Wat zeg ik verkeerd? Is ook mijn God.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:34 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
[..]
Respect is van jullie islamofobische kant ver te zoeken.
Ergens is er wel een verband vanuit de achtergrond denk ik.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Iets met het ontbreken van een causaal verband tussen islam en criminaliteit..
Ga zo door en ik voorzie een count out.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:37 schreef Jellereppe het volgende:
Een topic om op Marokkanen te bashen. Count me in.
Laten we zeggen dat het op z'n minst niet leidt tot een vruchtbare bodem voor discussie of enige vorm van toenadering in de samenleving. Dit soort uitspraken zorgen er alleen maar voor dat de extremen volhardender worden in hun overtuigingen en dat de 'gematigde' moslim ook de zin verliest om nog een constructieve bijdrage te leveren.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als dat al beledigingen zijn spijt het mij te zeggen dat je volgens mij een kutleven hebt.
Alles behalve.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ergens is er wel een verband vanuit de achtergrond denk ik.
Respect verdient elk mens, wil jij iemand minder behandelen omwille van het feit dat die persoon moslim is? Zoja, dan is dat discriminerend en racistisch.quote:
Dat waren alleen de eerste 9 maanden.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als dat al beledigingen zijn spijt het mij te zeggen dat je volgens mij een kutleven hebt.
Wat denk jezelf. Het was sarcastisch bedoeld. Ben zelf een Marokkaan.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ga zo door en ik voorzie een count out.
Zeg Triggie, die avatar van je vind ik zachtjes uitgedrukt afschuwelijk.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ga zo door en ik voorzie een count out.
Ergens... duidelijk en allesbehalve vaag. Chapeau.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Uh, deze figuur uit de OP scheert ook alle moslims over dezelfde Noordafrikaanse kam.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:36 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
het gaat nog altijd om moslims in het algemeen en die groep is vele malen groter dan de Marokkaanse gemeenschap.
Woordvoerder van een of ander Aziatisch Gay acceptatie vereniging.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zeg Triggie, die avatar van je vind ik zachtjes uitgedrukt afschuwelijk.
Als dat zo is, zouden er in landen waar de islam dominant is behoorlijk veel criminaliteit zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je kan daar niet omheen. Ze ziet moslims als minderen, ze wilt dat mensen respect moeten verdienen, baby's komen uit de baarmoeder, die hebben nog geen kans gekregen om respect te verdienen, moet je die dan in de nijl gooien bij wijze van spreken? Het is wat het is, dat ik het herhaal maakt het niet minder.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:40 schreef Triggershot het volgende:
Oeff Arcadia, kap eens met dat racistisch en discriminerend man
Uh nee, een fatwa is alleen geldig voor de gemeenschap van de Imam, niet voor de moslimwereld-wereldwijd, daar heeft hij geen autoriteit over.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Uh, deze figuur uit de OP scheert ook alle moslims over dezelfde Noordafrikaanse kam.
Of je nou indonesisch, Thais of Turks bent, je moet naar noord afrika.
Is niet duidelijk vast te stellen, wat hier legaal kan illegaal daar zijn en andersom.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:41 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Als dat zo is, zouden er in landen waar de islam dominant is behoorlijk veel criminaliteit zijn.
Weer offtopic gaan? Proberen op elk mogelijk detail aan te vallen en te wijken van de kern van de discussie?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zeg Triggie, die avatar van je vind ik zachtjes uitgedrukt afschuwelijk.
Ik discrimineer constant, op uiterlijk op karakter op levensovertuiging, over sommige rassen heb ik vooroordelen etc, volgens mij doet iedereen dat, prima het is gezegd, geen reden om constant in herhaling te vallen, toch?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:41 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Je kan daar niet omheen. Ze ziet moslims als minderen, ze wilt dat mensen respect moeten verdienen, baby's komen uit de baarmoeder, die hebben nog geen kans gekregen om respect te verdienen, moet je die dan in de nijl gooien bij wijze van spreken? Het is wat het is, dat ik het herhaal maakt het niet minder.
Met andere woorden mensen gooien het liefst alles op het bordje van de Marokkanen. Nooit begrepen waarom mensen zo door ons gefacineerd zijn. Per slot van rekening hebben we over het algemeen geen mooie blauwe ogen waarin je kan verdrinken.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Uh, deze figuur uit de OP scheert ook alle moslims over dezelfde Noordafrikaanse kam.
Of je nou indonesisch, Thais of Turks bent, je moet naar noord afrika.
Reageer eens niet zo op je teentjes getrapt.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:43 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Weer offtopic gaan? Proberen op elk mogelijk detail aan te vallen en te wijken van de kern van de discussie?
Nee, want daar heerst een straatcultuur waarbij de buurman een vervelende puber een schop onder zijn kont verkoopt of bij zijn oren naar huis sleept. Als we dat hier doen, heb je een aanklacht wegens mishandeling aan je kont.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:41 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Als dat zo is, zouden er in landen waar de islam dominant is behoorlijk veel criminaliteit zijn.
Daar lijkt het wel weer op inderdaad, er is altijd wel weer aanleiding om onderbuikgevoel te uiten.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:37 schreef Jellereppe het volgende:
Een topic om op Marokkanen te bashen. Count me in.
Volgens mij was dat allerminst als aanval bedoeld, dan wel om te reageren op de argumenten.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:43 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Weer offtopic gaan? Proberen op elk mogelijk detail aan te vallen en te wijken van de kern van de discussie?
Vooroordelen hebben is iets anders dan ze tot uiting brengen of ze je laten beïnvloeden, iedereen doet dat, dat is iets instinctief, maar mensen moeten daar boven staan - wij zijn immers wezens met een bewustzijn die keuzes kunnen maken. Ik zal het echter niet meer noemen als het je zo erg stoort.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik discrimineer constant, op uiterlijk op karakter op levensovertuiging, over sommige rassen heb ik vooroordelen etc, volgens mij doet iedereen dat, prima het is gezegd, geen reden om constant in herhaling te vallen, toch?
Maar dat is toch afhankelijk van de cultuur van het land.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, want daar heerst een straatcultuur waarbij de buurman een vervelende puber een schop onder zijn kont verkoopt of bij zijn oren naar huis sleept. Als we dat hier doen, heb je een aanklacht wegens mishandeling aan je kont.
Ik denk persoonlijk dat het onvermijdbaar is dat vooroordelen je beinvloeden, mee eens dat je er desondanks moet bovenstaan, maar of je dit onbewust ook doet is een ander verhaal, ik stoor me er niet aan, vind het een beetje onnodig, als jij de behoefte hebt ga vooral door.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:45 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Vooroordelen hebben is iets anders dan ze tot uiting brengen of ze je laten beïnvloeden, iedereen doet dat, dat is iets instinctief, maar mensen moeten daar boven staan - wij zijn immers wezens met een bewustzijn die keuzes kunnen maken. Ik zal het echter niet meer noemen als het je zo erg stoort.
Oké, begin dan eens met een onderbouwd betoog, je wilt blijkbaar niet op al mijn punten ingaan van het vorige deel. Hoeft ook niet, jij maakt een statement, dan zal ik er wel op reageren, maar je bent nu echt met losse flodders aan het schieten.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Niet moeilijk om jou als mindere te zien door je reacties waar je steeds racisme en discriminatie huilt.
De titel luidt toch echt: 'ALLE moslims weg uit Frankrijk' en niet 'alle moslims uit mijn gemeenschap weg uit Frankrijk'quote:Op woensdag 11 april 2012 17:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uh nee, een fatwa is alleen geldig voor de gemeenschap van de Imam, niet voor de moslimwereld-wereldwijd, daar heeft hij geen autoriteit over.
En strengere politie- en strafapparaat. In Nederland zijn agenten simpelweg pussies en de straffen stellen 99,9% van de gevallen weinig tot niks voor.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, want daar heerst een straatcultuur waarbij de buurman een vervelende puber een schop onder zijn kont verkoopt of bij zijn oren naar huis sleept. Als we dat hier doen, heb je een aanklacht wegens mishandeling aan je kont.
Als je nu ook eens op mijn vraag een antwoord geeft.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:47 schreef Life2.0 het volgende:
Ah die reacites verwachtte ik al; ik stel een simpele vraag naar aanleiding van de reacties in het vorige deel en meteen worden ern verwijten gemaakt over dat ik het niet snap, dan zijn we daar teminste over eens (dat die kutmarokkanen een probleem zijn) en hoeft het daar niet meer over te gaan
terug naar de islam dus; weg er mee
quote:Op woensdag 11 april 2012 17:47 schreef Gia het volgende:
[..]
De titel luidt toch echt: 'ALLE moslims weg uit Frankrijk' en niet 'alle moslims uit mijn gemeenschap weg uit Frankrijk'
Sinds wanneer is een Fatwa bindend voor moslims die niet behoren tot zijn gemeenschap, wie heeft hem zo een zeggenschap gegeven?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:47 schreef Gia het volgende:
[..]
De titel luidt toch echt: 'ALLE moslims weg uit Frankrijk' en niet 'alle moslims uit mijn gemeenschap weg uit Frankrijk'
Lees eens wie het artikel heeft geschreven en doe een background check van die man, hopelijk doe je dan voortaan ook wat onderzoek en een google factcheck ernaquote:Op woensdag 11 april 2012 17:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, klopt. Dat is dan ook het stukje cultuurverschil wat er schuld aan is dat het hier uit de klauwen loopt.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:47 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Maar dat is toch afhankelijk van de cultuur van het land.
Dat heb ik al twee maal gezegd in het vorige deel.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:51 schreef Triggershot het volgende:
Sterker nog, sinds wanneer kan een imam een fatwa geven?
En?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:51 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dat heb ik al twee maal gezegd in het vorige deel.
Ook dat ja. Zou hier ook een stuk strenger moeten zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:48 schreef Jellereppe het volgende:
En strengere politie- en strafapparaat. In Nederland zijn agenten simpelweg pussies en de straffen stellen 99,9% van de gevallen weinig tot niks voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |