abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 april 2012 @ 18:19:44 #101
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110192056
"De vrouwen van Mohammed waren handelaren? Waarom mogen veel moslima's in Nederland dan niet buitenshuis werken?"

Omdat mannen van macht houden.
pi_110192088
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:17 schreef Gia het volgende:

[..]

So?

So, volgens Mohammed zit het paradijs onder de voeten van de moeder, alleen als je moeder gunstig over jou is mag je het paradijs in, na zij haar moederlijke taken is nagekomen, de moeder is een stuk of 5-6 x belangrijker dan de vader in de Islam, de beste mens onder de mannen is volgens Mohammed hij die zijn vrouw het beste behandeld etc, wil je de hadiths, prima, laat maar weten.

quote:
De vrouwen van Mohammed waren handelaren? Waarom mogen veel moslima's in Nederland dan niet buitenshuis werken?
Sterker nog, Mohammed werkte voor zijn vrouw, zijn vrouw was zijn baas en werkgever. Dat heeft alles met cultuur te maken en niets met religie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2012 18:25:01 ]
  woensdag 11 april 2012 @ 18:20:42 #103
3542 Gia
User under construction
pi_110192099
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:13 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Nee, want dat was hij geen van allen. Veel mensen weten niet wat voor revolutionaire ingrepen hij heeft gedaan voor de rechten van de vrouw op het Arabisch schiereiland van die tijd. Meisjes werden levend begraven om geen rijkdom te hoeven verdelen met de aangetrouwde familie, en Mohammed heeft hier een halt toe geroepen, om een voorbeeld te noemen. Hij heeft zijn vrouwen nooit beschimpt, luid toegesproken of geslagen. Hij stond op wanneer zijn dochter de kamer binnenkwam en kuste haar op haar voorhoofd om de Arabieren, die dat niet gewend waren, bij te brengen van het respect dat meisjes verdienden.
Dat hij een eind heeft gemaakt aan een aantal wantoestanden wil nog niet zeggen dat vrouwen in de islam gelijk zijn aan mannen. Dat meisjes dezelfde vrijheden hebben als jongens.

Waarom zie je wel jongens van een jaar of 15 op straat hangen, maar geen of nauwelijks meisjes? Om maar een voorbeeld te noemen. Waarom mogen die niet met hun vriendinnen naar de disco, bijvoorbeeld en waarom mogen jongens dat wel?
pi_110192136
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
Het begint allemaal bij de opvoeding en de vrouw als gelijk zien aan de man.
Het begint allemaal met 'niet hypocriet zijn'. Vrouwen zijn anders dan mannen. Prima.

Maar dat is geen reden om vrouwen te onderdrukken.

Het hypocriete aan die onderdrukking is dat moslim mannen het niet als 'onderdrukking' zien, maar als 'bescherming' van de vrouw. Des te minder rechten ze heeft, des te minder keuzes ze kan maken, des te minder fouten kan ze maken, en des te beter de man haar kan beschermen. Het is voor haar eigen bestwil.

Een moslim kan deze redenering niet als hypocriet zien, anders gaat 'ie rechtstreeks naar de Hel.

Wij kunnen dit wel als hypocriet zien sinds de vrouwenemancipatie zo'n 100 jaar geleden. En daarom lijken alle moslims voor ons hypocriet.

Dat komt niet meer goed, want wij WETEN dat het hypocriet is om vrouwen hun rechten af te nemen. Vrouwen zijn prima in staat om voor zichzelf te zorgen. Als er iets is wat wij Nederlanders wel hebben bewezen is dat vrouwen zichzelf best kunnen redden, als de maatschapij ze maar gelijke rechten geeft.
  woensdag 11 april 2012 @ 18:23:13 #105
3542 Gia
User under construction
pi_110192195
Overigens vind ik het normaal dat mijn man mij niet beschimpt, luid toespreekt of slaat. Zou hij dat wel doen, dan kon hij eruit.
  woensdag 11 april 2012 @ 18:23:33 #106
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_110192208
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:21 schreef RetepV het volgende:

[..]

Het begint allemaal met 'niet hypocriet zijn'. Vrouwen zijn anders dan mannen. Prima.

Maar dat is geen reden om vrouwen te onderdrukken.

Het hypocriete aan die onderdrukking is dat moslim mannen het niet als 'onderdrukking' zien, maar als 'bescherming' van de vrouw. Des te minder rechten ze heeft, des te minder keuzes ze kan maken, des te minder fouten kan ze maken, en des te beter de man haar kan beschermen. Het is voor haar eigen bestwil.

Een moslim kan deze redenering niet als hypocriet zien, anders gaat 'ie rechtstreeks naar de Hel.

Wij kunnen dit wel als hypocriet zien sinds de vrouwenemancipatie zo'n 100 jaar geleden. En daarom lijken alle moslims voor ons hypocriet.

Dat komt niet meer goed, want wij WETEN dat het hypocriet is om vrouwen hun rechten af te nemen. Vrouwen zijn prima in staat om voor zichzelf te zorgen. Als er iets is wat wij Nederlanders wel hebben bewezen is dat vrouwen zichzelf best kunnen redden, als de maatschapij ze maar gelijke rechten geeft.
Wat een goede post. Ik heb inderdaad ook moderne jonge tantes en kan dus beamen dat vrouwen inderdaad heel goed voor zichzelf kunnen zorgen. ^O^
pi_110192211
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat hij een eind heeft gemaakt aan een aantal wantoestanden wil nog niet zeggen dat vrouwen in de islam gelijk zijn aan mannen. Dat meisjes dezelfde vrijheden hebben als jongens.

Waarom zie je wel jongens van een jaar of 15 op straat hangen, maar geen of nauwelijks meisjes? Om maar een voorbeeld te noemen. Waarom mogen die niet met hun vriendinnen naar de disco, bijvoorbeeld en waarom mogen jongens dat wel?
Dat is helaas cultureel zo bepaald. Om precies te zijn mogen die jongens vanuit islamitisch oogpunt ook niet naar de disco en mogen ze ook niet alles uitflikken met meisjes tot ze getrouwd zijn. Meisjes horen bepaalde delen van hun lichaam te bedekken, maar hetzelfde geldt voor jongens. Enzovoort.
pi_110192234
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:18 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Wat ik zeg is dat het in islamitische landen nogal regelmatig voorkomt.

Plastisch chirurgie komt ook extreem veel voor in de Islamitische landen, ben je voor één moment geneigd om het Islamitisch te noemen?

quote:
Geef eens wat voorbeelden?
http://www.112nederland.n(...)en-veghel-video.html

en willekeurig : http://www.google.nl/sear(...)f88&biw=1280&bih=628

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2012 18:26:41 ]
  woensdag 11 april 2012 @ 18:25:30 #109
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_110192275
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:23 schreef Gia het volgende:
Overigens vind ik het normaal dat mijn man mij niet beschimpt, luid toespreekt of slaat. Zou hij dat wel doen, dan kon hij eruit.
Dat is niet meer dan normaal. Slaan is uit den boze.
  woensdag 11 april 2012 @ 18:25:55 #110
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110192288
Of je je dochter uberhaupt zo op straat zou willen laten hangen moet je je ook afvragen..
pi_110192292
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:18 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niks. Jij maakt dat ervan. Maar er zijn ook genoeg hedendaagse voorbeelden. We kunnen daar genoeg artikelen over vinden. Je hoeft alleen te knikken en ik post dit hele topic vol met zulke artikelen.

Daarnaast wat hebben die foto's te maken met de islam. De daden van mensen moet je niet op het bordje van een religie gooien en er een hele gemeenschap op aankijken. Zoek het bij de mensen die die vrouwen mishandelen.
Komkom, het valt mij steeds weer op zo gauw er misdaden worden gedaan door gasten die zelf roepen dat ze islamieten zijn dit weer door anderen als "dat zijn geen islamieten" wordt gedownplayed.
Zou je hetzelfde van Breivik kunnen zeggen over zijn moorden, nee hij was geen extreemrechtse maar eigenlijk een lieve jongen.
  woensdag 11 april 2012 @ 18:26:26 #112
3542 Gia
User under construction
pi_110192310
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:24 schreef Triggershot het volgende:
Plastisch chirurgie komt ook extreem veel voor in de Islamitische landen, ben je voor één moment geneigd om het Islamitisch te noemen?

Maagdenvliesreparaties?

Ja dat noem ik wel tamelijk islamitisch.
pi_110192331
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Sure, zolang ze maar binnenshuis blijft, zich laat uithuwelijken en met de benen wijd gaat als manlief zin heeft.
Zo werkt dat helaas niet. Dit is compleet onjuist.
pi_110192337
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Maagdenvliesreparaties?

Ja dat noem ik wel tamelijk islamitisch.
Want dit is iets wat Mohammed en Allah hebben opgeroepen om te doen?
  woensdag 11 april 2012 @ 18:28:09 #115
3542 Gia
User under construction
pi_110192363
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:23 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Dat is helaas cultureel zo bepaald. Om precies te zijn mogen die jongens vanuit islamitisch oogpunt ook niet naar de disco en mogen ze ook niet alles uitflikken met meisjes tot ze getrouwd zijn. Meisjes horen bepaalde delen van hun lichaam te bedekken, maar hetzelfde geldt voor jongens. Enzovoort.
Och, ik heb een keer een imam op tv horen zeggen, een imam in Marokko nog wel, dat het niet erg is als jongens seks hebben voor het huwelijk, omdat er aan hun ding niets veranderd. Het is niet te zien. Dus daarom minder erg.

Voor meisjes is het erger, omdat het maagdenvlies dan scheurt....
pi_110192397
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Och, ik heb een keer een imam op tv horen zeggen, een imam in Marokko nog wel, dat het niet erg is als jongens seks hebben voor het huwelijk, omdat er aan hun ding niets veranderd. Het is niet te zien. Dus daarom minder erg.

Dan zat die 'Imam' zijn eigen mening te verkondigen en niet de wetten van Allah, volgens de Koran maakt het namelijk geen reet uit wie seks voor het huwelijk heeft, man of vrouw.
pi_110192401
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Deze man is totaal incorrect, omdat het er duidelijk instaat dat het niet mag voor beide partijen. En aangezien je het toch gezien hebt, wil ik een bron zien, want volgens mij bestaat dit niet.
  woensdag 11 april 2012 @ 18:29:21 #118
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110192405
"Zou je hetzelfde van Breivik kunnen zeggen over zijn moorden, nee hij was geen extreemrechtse maar eigenlijk een lieve jongen. "

Extreem rechts is/hoort ook geen ideologie van het uitmoorden van iedereen anders dan jouzelf te zijn maar een politieke stroming, dat er paranoide blonde jongens zijn doet daar niets aan af, ik kan mij dan ook wel druk maken om figuren die claimen dat hij geesteziek was ed :N
  woensdag 11 april 2012 @ 18:29:32 #119
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_110192409
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:23 schreef Gia het volgende:
Maar volgens sommigen heb jij helemaal niets te willen en moeten we die andersdenkenden respecteren.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 11 april 2012 @ 18:29:37 #120
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_110192415
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:25 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Komkom, het valt mij steeds weer op zo gauw er misdaden worden gedaan door gasten die zelf roepen dat ze islamieten zijn dit weer door anderen als "dat zijn geen islamieten" wordt gedownplayed.
Zou je hetzelfde van Breivik kunnen zeggen over zijn moorden, nee hij was geen extreemrechtse maar eigenlijk een lieve jongen.
Dat wereldje ken ik zoveel beter dan jou. Ik heb er in gezeten en kan je tot in de details van info voorzien. Die jongens zijn geen moslims. Heel veel allochtonen noemen zich moslim. Maar ze houden zich totaal niet aan de vijf zuilen. De belangrijkste zuil is 5x per dag bidden. Ik ken gozers die hebben in jaren niet eens een gebed gedaan.

Deze gozers hebben zo'n hoge eigendunk. Die krijg je in 90% van de gevallen niet meer gemakkelijk op het rechte pad. Heeft totaal niks te maken met religie. Behalve dat ze zich moslims noemen wat ze totaal niet zijn.

Ik keur kattekwaad en criminaliteit ten zeerste af. Daarom heb ik deze wereldje al snel verlaten. Gelukkig ben ik nooit verder gegaan dan belletje rinkelen. :')
pi_110192422
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:25 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Damn, jij bent echt grappig :') Ik heb nog niet gehoord dat een of ander straatschoffie een snackbar in Amsterdam-west heeft overvallen met als doel een islamitisch kalifaat te stichten in Europa. Daarnaast mag dat straatschoffie zo roepen dattie islamitisch is, zijn levensstijl bewijst anders.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 11 april 2012 @ 18:30:20 #122
3542 Gia
User under construction
pi_110192440
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, maar het vloeit voort uit de verplichting als maagd te moeten trouwen. Vrouwen moeten bewijzen dat ze nog maagd zijn, middels het bloeden tijdens de huwelijksnacht. Geen bloed, schande!!
  woensdag 11 april 2012 @ 18:31:26 #123
3542 Gia
User under construction
pi_110192480
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:29 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dat wereldje ken ik zoveel beter dan jou. Ik heb er in gezeten en kan je tot in de details van info voorzien. Die jongens zijn geen moslims. Heel veel allochtonen noemen zich moslim. Maar ze houden zich totaal niet aan de vijf zuilen. De belangrijkste zuil is 5x per dag bidden. Ik ken gozers die hebben in jaren niet eens een gebed gedaan.

Deze gozers hebben zo'n hoge eigendunk. Die krijg je in 90% van de gevallen niet meer gemakkelijk op het rechte pad. Heeft totaal niks te maken met religie. Behalve dat ze zich moslims noemen wat ze totaal niet zijn.
En als ze 23 zijn, trouwen en ineens braaf naar de moskee gaan, dan zijn het ineens weer wel moslims. Ja, zo lust ik er ook wel een paar.
  woensdag 11 april 2012 @ 18:31:31 #124
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110192483
En nee als je niet het heilige sprookjesboek 1 op 1 naleeft ben je inderdaad geen moslim

Als ik nu wel zwem maar niet op olympisch niveau, dan ben ik toch gewoon aan het liegen als ik mijn prof olympisch zwemmer noem? :)
pi_110192498
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, maar het vloeit voort uit de verplichting als maagd te moeten trouwen. Vrouwen moeten bewijzen dat ze nog maagd zijn, middels het bloeden tijdens de huwelijksnacht. Geen bloed, schande!!
Lieve Gia, beiden moeten maagd blijven, maagdelijkheidscontrole middels bloed heeft dan ook niets met de Islam te maken :')

Sterker nog, zelfs van jouw geloof moet je maagd blijven, dus waar heb je het over?
pi_110192499
quote:

[..]

Wij zijn niet in een positie om ze kaafirs te verklaren, diegene die een moslim een kaafir verklaard is er zelf een. Dus bij deze weet je dat nu. Niet 5x dag bidden maakt je geen ongelovige.
pi_110192534
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jongens, de Bijbel en de Koran zijn meerdere honderden bladzijden dik.

Denken jullie nou echt beide dat jullie ALLE feitjes weten, en daarmee dus kunnen winnen op basis van feiten?

Laat me je vertellen dat het feit dat je het alleen al PROBEERT zegt dat jullie jezelf schromelijk overschatten. Beide weet je niet genoeg om dit te winnen. Zinloos dus, en tenzij je lichamelijk gehandicapt bent en toch niks anders kunt, is het zonde van je tijd.

En je tijd verspillen aan zinloze dingen is in BEIDE geloven een zonde waarvoor je zal moeten boeten. Ledigheid is des Duivel's oorkussen.
  woensdag 11 april 2012 @ 18:33:20 #128
3542 Gia
User under construction
pi_110192551
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:29 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Damn, jij bent echt grappig :') Ik heb nog niet gehoord dat een of ander straatschoffie een snackbar in Amsterdam-west heeft overvallen met als doel een islamitisch kalifaat te stichten in Europa. Daarnaast mag dat straatschoffie zo roepen dattie islamitisch is, zijn levensstijl bewijst anders.
Wat vind je van de rellen als er weer eens zo'n straatschoffie iets te hard is aangepakt door de politie en het tuig leuzen roept over hoe groot allah is en dood aan het Westen?

Zijn ze dan ook niet moslim?
pi_110192557
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]
Ik snap de relevantie niet, Probeer het nogeens.
quote:
Oh, je hebt wat voorbeelden, bedankt. Ja, in de westerse wereld gebeuren ook mishandelingen en moorden uit jaloezie. Niemand die dat ontkent denk ik. Maar de vele verminkingen en gruwelijke straffen vaak uit jaloersheid begaan zie je niet zo vaak in westerse landen.
pi_110192572
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:32 schreef RetepV het volgende:

[..]

Denken jullie nou echt beide dat jullie ALLE feitjes weten, en daarmee dus kunnen winnen op basis van feiten?

Laat me je vertellen dat het feit dat je het alleen al PROBEERT zegt dat jullie jezelf schromelijk overschatten. Beide weet je niet genoeg om dit te winnen. Zinloos dus, en tenzij je lichamelijk gehandicapt bent en toch niks anders kunt, is het zonde van je tijd.

En je tijd verspillen aan zinloze dingen is in BEIDE geloven een zonde waarvoor je zal moeten boeten. Ledigheid is des Duivel's oorkussen.
Mensen het juiste pad laten zien, ze afwenden van het slechte, ze het goede laten zien in menig mens noem ik geen tijd verspillen broeder.
  woensdag 11 april 2012 @ 18:34:14 #131
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110192591
"Wij zijn niet in een positie om ze kaafirs te verklaren, diegene die een moslim een kaafir verklaard is er zelf een. Dus bij deze weet je dat nu. Niet 5x dag bidden maakt je geen ongelovige."

Maar dan zondig je toch? Of heeft niet bidden geen gevolgen?
  woensdag 11 april 2012 @ 18:34:24 #132
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_110192598
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:31 schreef Gia het volgende:

[..]

En als ze 23 zijn, trouwen en ineens braaf naar de moskee gaan, dan zijn het ineens weer wel moslims. Ja, zo lust ik er ook wel een paar.
Je kunt later als je je houdt aan de vijf zuilen inderdaad weer moslim zijn. Veel mensen vragen tijdens de bedevaart vergiffenis voor hun vroegere daden. Niet alleen deze jongens. Maar ook andere mensen. Niks raar aan.

Ik vraag mij eerlijk gezegd af of ze wel moslim worden op latere leeftijd zoals jij nu naar voren brengt. Geen idee. :{
pi_110192604
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:33 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat is dezelfde redenatie die jij gebruikte, hoezo snap je de relevantie dan niet?
pi_110192606
quote:

[..]

Het is dan ook zo jammer dat Imam's maar de niet-moslims aan blijven proberen te pakken, en niet dit soort jongens.

Populisme. En populisme siert niemand, al zeker geen geestelijk leider.
pi_110192622
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zijn ook nog genoeg Christelijke gemeenschappen die dat vinden hoor. :)
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_110192628
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:32 schreef RetepV het volgende:

[..]

Jij hebt helemaal geen idee hoe ver mijn kennis over de Koran strekt, dus zwijg aub over mijn 'overschattingen' ik weet heel goed wat wel / niet in de Koran voorkomt.
pi_110192636
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:34 schreef Life2.0 het volgende:
"Wij zijn niet in een positie om ze kaafirs te verklaren, diegene die een moslim een kaafir verklaard is er zelf een. Dus bij deze weet je dat nu. Niet 5x dag bidden maakt je geen ongelovige."

Maar dan zondig je toch? Of heeft niet bidden geen gevolgen?
En als je zondigt ben je dan ineens niet gelovig meer? Je kan perfect een non-islamitische levensstijl hebben en nog steeds een moslim zijn.
  woensdag 11 april 2012 @ 18:35:49 #138
3542 Gia
User under construction
pi_110192648
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:32 schreef Triggershot het volgende:
Lieve Gia, beiden moeten maagd blijven, maagdelijkheidscontrole middels bloed heeft dan ook niets met de Islam te maken :')

Sterker nog, zelfs van jouw geloof moet je maagd blijven, dus waar heb je het over?
Jij wilt beweren dat het niet voorkomt dat de man het verdacht vindt als zijn vrouw niet bloed tijdens de huwelijksdaad? Of ben jij ervan overtuigd dat dit altijd wél gebeurt? :D
pi_110192702
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat vind je van de rellen als er weer eens zo'n straatschoffie iets te hard is aangepakt door de politie en het tuig leuzen roept over hoe groot allah is en dood aan het Westen?

Zijn ze dan ook niet moslim?
Nee, dan zijn ze in mijn ogen geen moslim. Net zoals ik die gekken van bijvoorbeeld de Ku Klux Klan geen prostestanten kan noemen. Ik heb meer het idee dat het gebruikt wordt als een soort geuzennaam. Aangezien iedereen toch al zo begint te bibberen bij het roepen ervan, gebruik je de belediging als erenaam. Hoe noemen Ajax-supporters zich?
  woensdag 11 april 2012 @ 18:37:30 #140
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_110192705
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:34 schreef RetepV het volgende:

[..]

Het is dan ook zo jammer dat Imam's maar de niet-moslims aan blijven proberen te pakken, en niet dit soort jongens.

Populisme. En populisme siert niemand, al zeker geen geestelijk leider.
Hoe zie je dat voor je dat een imam deze jongens gaat aanpakken? Ze lopen bijna nooit een moskee binnen.
pi_110192726
quote:

[..]

De relevantie zit um in dat mijn voorbeeld een ander vaak voorkomend verschijnsel is in de Islamitische wereld, alleen omdat het daar meer gebeurt dan hier onder NLse vrouwen, zou je het niet koppelen aan de Islam, tocht?
quote:
Oh, je hebt wat voorbeelden, bedankt. Ja, in de westerse wereld gebeuren ook mishandelingen en moorden uit jaloezie. Niemand die dat ontkent denk ik. Maar de vele verminkingen en gruwelijke straffen vaak uit jaloersheid begaan zie je niet zo vaak in westerse landen.
Vaak, elke keer is één teveel toch? En helaas gebeurt het ook hier meer dan één keer, is het dan niet een idee om het als collectief probleem te benaderen en op grond daarvan een oplossing te zoeken?
pi_110192793
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Jij wilt beweren dat het niet voorkomt dat de man het verdacht vindt als zijn vrouw niet bloed tijdens de huwelijksdaad?
Dat lees je niet, los van dat er niet zoiets als 'de man' bestaat, is waar jij het over hebt een cultureel verschijnsel, niet een religieuze.

quote:
Of ben jij ervan overtuigd dat dit altijd wél gebeurt? :D
Wat altijd gebeurt, maagdelijke bloedingen? Nee, dat gebeurd niet altijd. :')
pi_110193070
Toch nog even hierop reageren
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 14:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Typische opmerking, volgens mij ook wel illustratief voor de houding van veel migranten. Ze zijn hier niet omdat ze hier thuis horen, zich thuisvoelen of omdat ze hier willen zijn, maar ze zijn hier omdat het 'het beste land' is, waar ze geen strobreed in de weg wordt gelegd.
Dat 'zich thuis voelen' wordt dan ook wel heel makkelijk gemaakt door de ingezeten bevolking ..
ik heb opmerkingen in de trend van 'rot maar terug naar je zandbak' al in de 80-er jaren gehoord, en veel reacties in dit topic bewijzen dat ze nog steeds niet welkom zijn. Hoe kan iemand die hier geboren is en telkens weer te horen krijgt dat die niet welkom is, dat die op moeten rotten naar 'zijn zandbak', ooit het idee hebben dat die hier thuis hoort, hoe kan die zich hier thuis voelen? Is het nou echt zo vreemd dat ze dan een verbondenheid hebben/krijgen met het land waar hun voorouders vandaan komen, toch nog een soort van thuis waar je welkom bent, in het land waarin je geboren bent hebben ze je al van jongs af aan duidelijk gemaakt dat je het daar niet bent, dat is je thuisland, je thuisland is 'je zandbak'.

quote:
Ik heb niets tegen individuele moslims; zeker niet tegen degenen die goed integreren. Maar in algemene zin vind ik de religieuze opvattingen van moslims dusdanig orthodox en niet-passend in een westerse samenleving dat moslims en westerlingen maar beter zo gescheiden mogelijk kunnen leven...
Alle orthodoxen, of ze nou christelijk, islamitisch of joods zijn gaan maar in de bible-belt wonen?

quote:
Los daarvan is er sowieso niks mis met re-migratie. Ook om economische redenen kiezen bijvoorbeeld heel wat Turken ervoor om West-Europa te verlaten en terug te keren naar het vaderland.
Meestal nadat zij het hier tevergeefs hebben geprobeerd. Daarnaast, om in alles minstens dubbel zo goed te moeten zijn dan een autochtoon en alsnog scheel aangekeken te worden voor je kleurtje, want hé, heb je wel eens naar Opsporing verzocht gekeken, dat ben je op gegeven moment ook goed zat. Ons verlies, de goeden gaan weg

quote:
En daar komt nog bij dat heel wat overleden Marokkanen en Turken (levend in West-Europa) uiteindelijk in Marokko, dan wel Turkije begraven willen worden. Je vraagt je dan af in hoeverre ze ooit echt met onze samenleving waren verbonden...
Omg .. dus als je in het familiegraf in een ander land begraven wil worden ben je niet met de samenleving verbonden? Dus die populist die de islam als achterlijk bestempelde terwijl hij minderjarige Marrokkaantjes aan het neuken was en zich in Italië heeft laten begraven was eigenlijk helemaal niet betrokken bij onze samenleving? Mooi, weten we dat ook weer :)
pleased to meet you
  Moderator woensdag 11 april 2012 @ 18:47:34 #144
249559 crew  Lavenderr
pi_110193122
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:35 schreef Arcadia het volgende:

[..]

En als je zondigt ben je dan ineens niet gelovig meer? Je kan perfect een non-islamitische levensstijl hebben en nog steeds een moslim zijn.
Dat is lekker makkelijk. Dus gewoon alles doen wat in je opkomt, want uiteindelijk blijf je toch een moslim?
pi_110193185
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:33 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Mensen het juiste pad laten zien, ze afwenden van het slechte, ze het goede laten zien in menig mens noem ik geen tijd verspillen broeder.
Hoe weet jij dat jouw pad het juiste is? Hoe weet ik dat ik niet naar de Hel ga als ik jouw pad ga bewandelen? En als jouw pad werkelijk de juiste is, waarom is het dan nodig voor jou om mij te proberen te overtuigen?

Let op: ik kan meer vragen stellen dan een wijs man kan beantwoorden. Ik blijf liever mijn hele leven met een vraag zitten dan dat ik het verkeerde antwoord kies. Niet omdat ik geloof dat ik naar de Hel ga in dat geval, niet omdat een boek mij zoiets voorschrijft, niet om enig andere reden die jij probeert te bedenken.

De enige reden waarom ik niet geloof is dat ik het niet nodig vind om op al mijn vragen een antwoord te bedenken. Het zoeken is de moeite waard. It's not the destination, it's the journey.

De vraag of er een God is of niet? Who cares? Alle boeken zijn het er over eens dat er maar één juiste weg is om te bewandelen. En allemaal proberen ze die weg tot in de kleinste details te beschrijven. Maakt het uit of er een God is of een Allah, of Brahma, of meerdere Goden, of Aliens, of whatever?

De weg is er. De Goden zijn er alleen maar om er voor te zorgen dat je gemotiveerd wordt om de juiste weg te bewandelen. Ik heb die motivatie niet nodig om goed te doen en te proberen de juiste weg te bewandelen.

Natuurlijk is geloven dat Goden overbodig zijn ook een geloof. Namelijk geloof in jezelf. En daarbij komt ook kijken dat je zelfverantwoording hebt. Dat je jezelf verantwoordelijk stelt als je van de weg af raakt. En dat je zelf ook weer moet zorgen dat je weer op de goede weg komt.

En dat allemaal gebaseerd op rechtvaardigheid. Op het vermogen om de gevolgen voor jezelf van je handelingen te vergelijken met de gevolgen voor een ander. Daarmee maak je dus alle keuzes zo bewust mogelijk.

Het gevaar is dat je er een groot schuldgevoel door op kan lopen, wanneer je willens en wetens een keuze moet maken die een ander sterk zal benadelen zonder dat hij het verdient. Maar that's life, andere mensen maken die keuzes ook. We moeten allemaal met de gevolgen van onze keuzes leren leven. De één doet het door zijn keuzes aan de hand van een boek goed te praten, de ander doet het op andere manieren.

Maar goed, ik heb al weer te veel geluld en het is ontzettend off-topic.
pi_110193249
die sjeik is fucking erger dan wilders :D
pi_110193297
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij hebt helemaal geen idee hoe ver mijn kennis over de Koran strekt, dus zwijg aub over mijn 'overschattingen' ik weet heel goed wat wel / niet in de Koran voorkomt.
Dit klinkt erg arrogant. Mag jij arrogant zijn van jouw God? Gewoon een vraag hoor, met jouw kennis van de Koran moet je die vraag zonder al te veel moeite kunnen beantwoorden. Inclusief bronvermelding.
pi_110193316
quote:

Klopt. Maar dat heeft niets te maken met religie, dat heeft te maken met een macho-cultuur, want dezelfde vormen vrouwenmishandeling en - onderdrukking zie je ook terug in bvb India en Zuid-Amerikaanse landen .. en die zijn Katholiek of Hindu
pleased to meet you
pi_110193330
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is lekker makkelijk. Dus gewoon alles doen wat in je opkomt, want uiteindelijk blijf je toch een moslim?
Ja, maar of je uiteindelijk beter berecht zult worden dan een ongelovige is een andere zaak. Als een moslim behoor je je te profileren als een moslim. Een man vroeg eens aan de profeet Mohammed sws de vraag:"Wat is islam?" Hij gaf het antwoord:"Puurheid van spraak en vrijgevigheid." Je hebt tegenwoordig non-praktiserende moslims, maar moet je daarom de algemene bevolking van moslims berechten en het geloof berechten op daden van enkele mensen die totaal geen kennis hebben? Nee.
pi_110193349
Jonge moslima's doen aan anale sex zo kunnen ze och als maagd het huwelijk in.
En de jongens doen het ook met elkaar als er geen meisje te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')