abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110216797
http://www.nu.nl/buitenla(...)bijna-2-miljard.html

Misbruik kostte kerk VS bijna 2 miljard
Laatste update: 11 april 2012 23:54 info
WASHINGTON - De Amerikaanse Rooms-Katholieke Kerk heeft sinds 2004 bijna 2,5 miljard dollar (1,9 miljard euro) uitgetrokken voor slachtoffers van seksueel misbruik door geestelijken.

Dat blijkt uit cijfers die de Amerikaanse bisschoppenconferentie deze week heeft gepubliceerd. Vorig jaar kostten de schandalen de kerk 108 miljoen dollar (83 miljoen euro).

De bisdommen trokken sinds 2004 ruim 2,1 miljard uit voor de slachtoffers. Andere religieuze instellingen, vooral ordes en congregaties, besteedden 358 miljoen.

Vorig jaar ging 57 procent van het geld van de bisdommen naar schadevergoedingen en therapieėn voor de slachtoffers. De rest werd onder meer besteed aan kosten van advocaten en hulp aan plegers van het seksueel misbruik.

Talrijke schandalen

De Amerikaanse kerk is sinds het begin van deze eeuw geconfronteerd met talrijke schandalen over seksueel misbruik door geestelijken. Vorig jaar meldden 683 volwassenen en 21 minderjarigen dat een geestelijke hen had misbruikt.

Bijna 70 procent van de meldingen had betrekking op gebeurtenissen die in de periode 1960-1984 hadden plaatsgehad. De beschuldigingen richtten zich tegen 551 priesters, van wie er 253 waren overleden en 58 uit het ambt zijn gezet.

[ Bericht 2% gewijzigd door DontGiveAFok op 12-04-2012 21:14:04 ]
pi_110216799
Lekker voor ze. Katholieken :')
pi_110218021
Ha ha ha ha haha. _O- _O-
Zo genoeg gelachen over 20 jaar hoor je niks meer van die gekkies.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
  donderdag 12 april 2012 @ 09:06:54 #4
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110218292
Ik vind het best weinig als je nagaat hoe lang het misbruik al gaande is, komen ze er nog goed van af
pi_110224885
quote:
13s.gif Op donderdag 12 april 2012 09:06 schreef Flow3r het volgende:
Ik vind het best weinig als je nagaat hoe lang het misbruik al gaande is, komen ze er nog goed van af
Over een periode van 25 jaar bijna 600 kinderen misbruiken en daar dan mee wegkomen door het af te kopen met 2 miljard.....het is werkelijk weer stuitend hypocriet hoe weinig hier op gereageerd wordt.....achja, het zijn maar christenen he, dan is het allemaal prima volgens de meerderheid van achterbaks Nederland ;)

Waar zijn alle haat-zaaiers nu met hun irrelevante commentaar?

Verdacht stil ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door DontGiveAFok op 12-04-2012 12:46:17 ]
pi_110225681
De Nederlandse overheid zal ook een schadevergoeding moeten betalen voor seksueel misbruik in openbare kindertehuizen waar ze voor verantwoordelijk was.
Die beerput is misschien nog wel groter dan die van de RK Kerk.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_110226486
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:33 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Over een periode van 25 jaar bijna 600 kinderen misbruiken en daar dan mee wegkomen door het af te kopen met 2 miljard.....het is werkelijk weer stuitend hypocriet hoe weinig hier op gereageerd wordt.....achja, het zijn maar christenen he, dan is het allemaal prima volgens de meerderheid van achterbaks Nederland ;)

Waar zijn alle haat-zaaiers nu met hun irrelevante commentaar?

Verdacht stil ;)
Je zit hier op FOK! dus christenen krijgen er net zo goed van langs. Alleen dan met behulp van een andere groep die zo tegen generaliseren is. Jouw post als voorbeeld ;) Hier mijn bron http://zoeken.fok.nl/ Zoek op Katholieke kerk bij Nieuws en achtergronden (bij de N)
Waar is jouw bron dat dit goedgekeurd wordt?

Niemand heb ik dit ooit zien goedpraten dus. En nergens in de bijbel staat dat het mag. Er staat dat losbandigheid juist zondig is.

Ik vind trouwens ook dat de daders terechgesteld moeten worden en wat mij betreft gewoon verwijderd moeten worden uit hun ambt wanneer schuldig verklaard. Kindermisbruik is walgelijk

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 12-04-2012 13:22:48 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_110226522
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:54 schreef Quarant het volgende:
De Nederlandse overheid zal ook een schadevergoeding moeten betalen voor seksueel misbruik in openbare kindertehuizen waar ze voor verantwoordelijk was.
Ik heb ook het idee dat velen maar wat blij zijn met die ene grote boosdoener waar ze toch al wat tegen hadden. De kerk heeft natuurlijk jaren en jaren de kat op het spek gebonden: Dat begint al met de 'selectie', staat niet los van het celibaat, heeft alles te maken met de machtspositie terwijl de structuren alle gelegenheid boden.

Maar laten we niet vergeten dat de schaal waarop de kerk wereldwijd weeshuizen en kostscholen runde en runt enorm is. Ik zou niet op voorhand durven beweren dat ze het percentueel slechter doen dan gereformeerden of hervormden in vergelijkbare omgevingen, de scouting, kinderkampen, particuliere liefdadigheidsorganisaties en scholen en overheidsinstituten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_110226662
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:13 schreef paddy het volgende:

[..]

Je zit hier op FOK! dus christenen krijgen er net zo goed van langs. Alleen dan met behulp van een andere groep die zo tegen generaliseren is. Jouw post als voorbeeld ;)

Niemand heb ik dit ooit zien goedpraten dus. En nergens in de bijbel staat dat het mag. Er staat dat losbandigheid juist zondig is.

Ik vind trouwens ook dat de daders terechgesteld moeten worden en wat mij betreft gewoon verwijderd moeten worden uit hun ambt wanneer schuldig verklaard. Kindermisbruik is walgelijk
Ooooh ok, dacht even dat dit theekrans.nl was...omdat er nu wel "normaal" hier wordt gereageerd...

en ik zie ook alle mensen die "niks tegen moslims" hebben nu hier totaal irrelevante haat spuwen zoals ze dat dus bij desbetreffende onderwerpen doen....nee dus, en dat zegt wel degelijk iets ;)

Maargoed, wie weet komen ze nog, ik gok op nee ;)
  Overall beste user 2022 donderdag 12 april 2012 @ 13:19:44 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_110226769
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:54 schreef Quarant het volgende:
Een beetje mijn belastingcenten gaan uitgeven aan een paar misbruikte tehuis-tokkies? Ik dacht het toch even niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 12 april 2012 @ 13:21:52 #11
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_110226868
Vraag me af of mensen daar komende zondag ook even bij stilstaan als ze een duit in het zakje doen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_110227129
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:17 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Ooooh ok, dacht even dat dit theekrans.nl was...omdat er nu wel "normaal" hier wordt gereageerd...

en ik zie ook alle mensen die "niks tegen moslims" hebben nu hier totaal irrelevante haat spuwen zoals ze dat dus bij desbetreffende onderwerpen doen....nee dus, en dat zegt wel degelijk iets ;)

Maargoed, wie weet komen ze nog, ik gok op nee ;)
Joh, kijk alle berichten eens na over alleen de Katholieke kerk al (heb ik het nog niet eens over andere christtelijke geloven http://zoeken.fok.nl/. Er zitten minimaal aan dezelfde posts in deze berichten. Zijn tig pagina's met enorm veel berichten over de Katholieke kerk. Wanneer je neutraal kan lezen, lees jij ze echt wel. Alleen heb je dan ook nog andersgelovigen die zo tegen generalisatie zijn van hun geloof die vervolgens net zo hard mee generaliseren want hun geloof en omdat Katholieken. Daar heb je de users die dus anti-gelovig zijn en in het geloof alle kwaad zien echt niet mee.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_110227193
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:27 schreef paddy het volgende:

[..]

Joh, kijk alle berichten eens na. Er zitten minimaal aan dezelfde posts in deze berichten. Wanneer je neutraal kan lezen, lees jij ze echt wel. Alleen heb je dan ook nog andersgelovigen die zo tegen generalisatie zijn van hun geloof die vervolgens net zo hard mee generaliseren want hun geloof en omdat Katholieken. Daar heb je de users die dus anti-gelovig zijn en in het geloof alle kwaad zien echt niet mee.
Waarom voel jij dan wel hier de behoefte om zoiets te typen en niet daar?

leg me het verschil maar eens uit...ohnee wacht maar, dat snap ik dus al ;)

(ok dat was niet echt subtiel...ik laat de cijfers hun werk doen goed?

Alle moslims weg uit Frankrijk! 300 reacties 2.567 views (sinds 11 april)
Alle moslims weg uit Frankrijk! #2 300 reacties 2.083 views

We zullen zien of mensen hun haat voor religie een beetje gelijk verdeeld is, overmorgen ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door DontGiveAFok op 12-04-2012 13:34:36 ]
pi_110227491
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:21 schreef wonderer het volgende:
Vraag me af of mensen daar komende zondag ook even bij stilstaan als ze een duit in het zakje doen...
Ik ga dus naar de kerk en ik vind dat inderdaad niet fair. Gelukkig hoor ik geen berichten over misbruik in mijn parochie maar ze dragen natuurlijk wel geld af aan het bisdom.

Aan de ander kant doe je hetzelfde als je belasting betaalt en de overheid moet smartengeld betalen.
88.888.888
pi_110227533
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:28 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Waarom voel jij dan wel hier de behoefte om zoiets te typen en niet daar?

leg me het verschil maar eens uit...ohnee wacht maar, dat snap ik dus al ;)
Ik doe niet anders dan gewoon respectt te hebben voor de gewone moslim of christen! :D Je leest dus mijn posts helemaal niet. Vult maar wat in.

Ook ik heb geen respect voor gelovigen die doden of misbruiken. Net als ik geen respect heb voor een groep gelovigen(en ook dan heb ik het niet over alle groepen gelovigen ) die haat prediken vanuit hun geloof. Begrafenissen op die manier saboteren. Zeggen dat iemands zoon terecht dood is, want was een homo etc etc. Ik ben ook altijd degene die zegt dat een dader verantwoordelijk is. dat er net zoveel zieke geesten onder niet-geloven rond lopen, maar het niet te lezen is, omdat een groep eenvoudiger aan te vallen is.

Het is alleen niet zo dat ik daden ga goedkeuren omdat het een gelovige is. Dat is wel wat jij wil lezen dan?
pi_110227804
Ik geloof niet dat gelovigen misbruiken doordat ze geloven, maar ondanks dat ze geloven.

Je zou van hen een hogere moraal verwachten en dat is dus gewoon niet het geval.

Overal waar macht wordt uitgeoefend, vindt misbruik plaats. De oorzaak ligt niet bij enkel het celibaat.
88.888.888
pi_110227875
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:36 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik doe niet anders dan gewoon respectt te hebben voor de gewone moslim of christen! :D Je leest dus mijn posts helemaal niet. Vult maar wat in.

Ook ik heb geen respect voor gelovigen die doden of misbruiken. Net als ik geen respect heb voor een groep gelovigen(en ook dan heb ik het niet over alle groepen gelovigen ) die haat prediken vanuit hun geloof. Begrafenissen op die manier saboteren. Zeggen dat iemands zoon terecht dood is, want was een homo etc etc. Ik ben ook altijd degene die zegt dat een dader verantwoordelijk is. dat er net zoveel zieke geesten onder niet-geloven rond lopen, maar het niet te lezen is, omdat een groep eenvoudiger aan te vallen is.

Het is alleen niet zo dat ik daden ga goedkeuren omdat het een gelovige is. Dat is wel wat jij wil lezen dan?
Paddy, ik stel vrij duidelijk om wie het gaat, neem mevrouw(dr) nikita als voorbeeld, niet te beroerd om nep-foto's te plaatsen als het om moslims gaat, noemt mij een pedo als ik haar erop wijs, maar wel te beroerd om 1 reactie te plaatsen bij dit bericht.....

Ik viel jou niet persoonlijk aan, en ik snap wel degelijk je redenering, ik stel daar alleen iets anders tegenover ;)
  donderdag 12 april 2012 @ 13:44:05 #18
71919 wonderer
pi_110227901
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:35 schreef Quarant het volgende:

[..]

Ik ga dus naar de kerk en ik vind dat inderdaad niet fair. Gelukkig hoor ik geen berichten over misbruik in mijn parochie maar ze dragen natuurlijk wel geld af aan het bisdom.

Aan de ander kant doe je hetzelfde als je belasting betaalt en de overheid moet smartengeld betalen.
Belasting is minder een keus dan die bijdrage, lijkt me. Maar ik vraag me echt af of iemand straks denkt "hm, misschien wordt mijn dollar straks gebruikt om de schadelijke gevolgen van seksueel misbruik door mijn priester te compenseren...".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_110227974
Ach na 2000 jaar uitzuigen van de mensheid hebben ze vast nog wel wat op de bank staan.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_110227985
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:44 schreef wonderer het volgende:

[..]

Belasting is minder een keus dan die bijdrage, lijkt me. Maar ik vraag me echt af of iemand straks denkt "hm, misschien wordt mijn dollar straks gebruikt om de schadelijke gevolgen van seksueel misbruik door mijn priester te compenseren...".
Zo een-op-een gaan die geldstromen volgens mij niet...
88.888.888
  donderdag 12 april 2012 @ 13:48:13 #21
71919 wonderer
pi_110228080
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:46 schreef Quarant het volgende:

[..]

Zo een-op-een gaan die geldstromen volgens mij niet...
Nee, natuurlijk niet. Het gaat me echt om het denkproces bij de collecte, niet waar dat geld uiteindelijk terecht komt.
pi_110235014
Nog steeds verdacht stil... ;)
  donderdag 12 april 2012 @ 18:40:35 #23
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110240864
Misbruik van mijn belasting :N :r
pi_110241188
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:40 schreef Life2.0 het volgende:
Misbruik van mijn belasting :N :r
Misbruik van 6/700 kids vooral....over 25 jaar....dat kost dus blijkbaar maar 2 miljard om af te kopen, en dan denkt men waarschijnlijk ook nog dat het nu dus niet meer gebeurd.....
pi_110241429
En die Paus maar met een opgeheven vingertje de goede zeden prediken. En maar anderen veroordelen. En de RK-kerk maar als moreel superieur neerzetten.

Elke andere criminele organisatie van deze opvang zou worden vervolgd en opgedoekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')