abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110174553
Hoi allemaal!

Binnenkort gaan wij onze keuken volledig vernieuwen. De keuken wordt vollledig gesloopt en opnieuw gebouwd. We kunnen het dus gaan maken zoals we zelf willen *O*

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een kokend water kraan?

Ons lijkt het namelijk ideaal aangezien wij veel pasta& rijst eten en altijd staan te wachten tot het water kookt. Daarbij zet ik nog ouderwets koffie met kokend water ( filter & cafetiere ) dus ik zie genoeg voordelen ervan in.

De mensen die hem hebben, gebruiken jullie hem veel? En is het de investering waard?

Zelf zit ik te denken aan een twin tap omdat je dan geen aparte kokend water kraan hebt maar dit via 1 mengkraan kan regelen.

Alle ervaringen en tips zijn welkom!
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_110174765
Ik ken wel mensen die er 1 hebben en die gebruiken hem eigenlijk zowat nooit.
Tis maar net of je zelf vaak kokend water nodig hebt. Persoonlijk zou ik het eten koken gewoon beter plannen zodat ik nooit zou staan te wachten op water om te koken en het geld ergens anders voor gebruiken.
pi_110174941
Als ik pasta maak doe ik het water eerst in de waterkoker. Gaat dan sneller. Met o'n kraan gaat het nog wel sneller, maar die krengen zijn echt veel te duur.
pi_110175057
Ik maak ook veel pasta en rijst, maar wat kunnen mij die paar minuten nu schelen dat ik moet wachten tot het water kookt? Dat lijkt me het geld alles behalve waard, TS. Het gaat meer om het hebben van een kokend water kraan om een kokend water kraan te kunnen hebben.
Dit, dus.
pi_110175179
Ik vind het gevaarlijk met kinderen. Vrienden van mij hebben ook zo'n kraan en het gebeurt nog vaak zat dat ik bijna de verkeerde kraan pak. Maar ik zie er ook de voordelen wel weer van in. Water koken doe ik gewoon in de waterkoker overigens.
Spoilers!
pi_110175276
Kinderen zijn er niet. Daarbij hebben ze allemaal een beveiliging zodat je "moeite" moet doen om de kokend waterkraan aan te zetten.

Een glas thee op tafel vind ik gevaarlijker dan een kokend water kraan
pi_110175498
Nou, inderdaad. Honderden voordelen. Koop voor 700 euro zo'n kokend waterkraan dat bespaart minimaal 80 seconden op het water in een waterkoker van de Blokker, á ¤10,- pleuren. Dat is het geld dubbel en dwars waard!!

Waar hebben we het over, zeg. :')
Dit, dus.
pi_110175609
Wachten op een pannetje water.

Neem een wokbrander, dan kookt het zo.
pi_110175806
Ouders hebben hem en gebruiken hem dagelijks. Imo goede investering (weet alleen niet hoe duur zo'n kreng is :P)
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_110175990
Wij hebben ook een Quooker (dat is de naam) en gebruik hem bijna dagelijks.

Soepje maken, eten koken, thee, etc.
Zo'n ding is echt ideaal.

Ik zou echter geen mengkraan (2 in 1) nemen, maar gewoon een aparte kraan en quooker.
Onveilig voor de kinderen is onzin.
Ten eerste zit er een beveiliging op een Quooker zodat je hem niet zomaar aan kan zetten (eerst indrukken, dan draaien
Ten tweede staat dat ding op je aanrecht. Als je kids er dan bij kunnen en zich branden komt dat kan dat door twee opties:
1- Het zijn kutkinderen die overal op klimmen en niet luisteren
2- Ze zijn wel groot genoeg om bij de kraan te kunnen, maar te dom om t te snappen.
:)

Mijn conclusie, als je er 1000 voor over hebt, zeker doen! Een Quooker is top!
  woensdag 11 april 2012 @ 12:19:28 #11
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110176007
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:18 schreef Sant. het volgende:
Wij hebben ook een Quooker (dat is de naam) en gebruik hem bijna dagelijks.

Soepje maken, eten koken, thee, etc.
Zo'n ding is echt ideaal.

Ik zou echter geen mengkraan (2 in 1) nemen, maar gewoon een aparte kraan en quooker.
Onveilig voor de kinderen is onzin.
Ten eerste zit er een beveiliging op een Quooker zodat je hem niet zomaar aan kan zetten (eerst indrukken, dan draaien
Ten tweede staat dat ding op je aanrecht. Als je kids er dan bij kunnen en zich branden komt dat kan dat door twee opties:
1- Het zijn kutkinderen die overal op klimmen en niet luisteren
2- Ze zijn wel groot genoeg om bij de kraan te kunnen, maar te dom om t te snappen.
:)

Mijn conclusie, als je er 2000 voor over hebt, zeker doen! Een Quooker is top!
Dat ding is tweeduizend euro?
Dit, dus.
pi_110176017
We hebben nu zo'n vier jaar een Quooker. Bevalt uitstekend. Behalve snel kokend water scheelt het ook een hoop ruimte op ons (kleine) aanrecht. We drinken veel thee en koffie, eten pasta en ook voor een kruik wordt de Quooker ingezet. Ik zou niet meer zonder willen.
pi_110176055
quote:
5s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:19 schreef Buitendam het volgende:

Dat ding is tweeduizend euro?
Sorry, tikfout,
Een Quooker kost rond de 1000 euro.
pi_110176114
Waterkoker met 1 l. inhoud aan de kook brengen werkt perfect. Elke keer dat je nodig hebt, zet je 'm aan, na 20 zec. is ie weer heet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_110176156
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:22 schreef blomke het volgende:
Waterkoker met 1 l. inhoud aan de kook brengen werkt perfect. Elke keer dat je nodig hebt, zet je 'm aan, na 20 zec. is ie weer heet.
Jij hebt geen flauw idee wat een Quooker is of wel? :')
pi_110176178
Iedereen loopt hier maar te mijmeren over dat een paar minuten wachten op je kokend water niet erg is en dat je andere dingen in die tijd moet doen etc, maar daar vraagt TS helemaal niet om.

Er wordt om ervaringen gevraagd, niet om de bekrompen mening van een verzuurde student of een bijstandsmoeder die nooit en te nimmer het geld zal hebben om zo'n ding te betalen en derhalve het hele concept 'kokend waterkraan' maar affakkelt als iets pretentieus en gevaarlijks.

Hartstikke handig zo'n kraan. Het gemak en de luxe om altijd en direct kokend water bij de hand te hebben is heerlijk. Wanneer je even iets wilt afspoelen wat hardnekkig is aangekoekt kun je ook kokend water gebruiken of wanneer je wijnglazen wilt poleren, laat je er eventjes kokend (stomend) water doorheen walsen. Borden verwarm je voor door ze er kort onder te houden, ga zo maar door.
Reken eventueel even uit wat de kosten zijn en weeg het af. :)
pi_110176328
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:24 schreef r3gi3boy het volgende:
Hartstikke handig zo'n kraan. Het gemak en de luxe om altijd en direct kokend water bij de hand te hebben is heerlijk. Wanneer je even iets wilt afspoelen wat hardnekkig is aangekoekt kun je ook kokend water gebruiken of wanneer je wijnglazen wilt poleren, laat je er eventjes kokend (stomend) water doorheen walsen. Borden verwarm je voor door ze er kort onder te houden, ga zo maar door.
Daar heb je geen kokend water voor nodig, dat kan net zo goed onder de heetwater kraan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_110178493
quote:
Iedereen loopt hier maar te mijmeren over dat een paar minuten wachten op je kokend water niet erg is en dat je andere dingen in die tijd moet doen etc, maar daar vraagt TS helemaal niet om.

Er wordt om ervaringen gevraagd, niet om de bekrompen mening van een verzuurde student of een bijstandsmoeder die nooit en te nimmer het geld zal hebben om zo'n ding te betalen en derhalve het hele concept 'kokend waterkraan' maar affakkelt als iets pretentieus en gevaarlijks.

Hulde, ik deel uw mening tot in het kleinste detail.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:28 schreef blomke het volgende:
Daar heb je geen kokend water voor nodig, dat kan net zo goed onder de heetwater kraan.
Dubbel :') Ik begin te denken dat je loopt te trollen.
  woensdag 11 april 2012 @ 13:43:23 #19
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110179312
quote:

Achjee, de eerst moraalridder is alweer ter plaatse, hoor :')

TS kan rustig om ervaringen vragen, maar je zit op een forum en dan krijg je ook meningen. Als TS een topic opent over flitskasten dat ze kut zijn en ervaringen om die dingen te ontwijken, dan krijg je ook standaard de mening dat TS gewoon eens rustig moet leren rijden. Welkom op een forum, succes met de wereld boven die steen waar je al die tijd onder lag. :W
Dit, dus.
  woensdag 11 april 2012 @ 14:01:59 #20
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_110180167
Wij hebben een Grohe red. Juist wel 3 in 1.
Ik kan nog niet vertellen over de jarenlange ervaring maar het vooruitzicht maakt me wel erg blij!
That's the way the cookie crumbles
pi_110180757
Juist een losse kraan blijkt in de praktijk wel handig. Zo zetten we weer koffie met een melittafilter op een thermoskan, die gewoon op het aanrecht staat. Ook voor het vullen van een pan water om pasta te koken staat de pan gewoon op het aanrecht. Zo blijft de gootsteen vrij voor afgieten van groente, enz. Reken erop dat het tappen van kokend water snel gaat, maar toch enige tijd kost. Het duurt ongeveer 30 seconden voordat een theepot van 1,5 l gevuld is. Bij een gecombineerde kraan moet je dus zolang de theepot vasthouden of je zet 'm in de gootsteen.
pi_110181211
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 14:15 schreef Plankje55 het volgende:
Het duurt ongeveer 30 seconden voordat een theepot van 1,5 l gevuld is. Bij een gecombineerde kraan moet je dus zolang de theepot vasthouden of je zet 'm in de gootsteen.
1,5 L. thee? Voor een kinderdagverblijf of zo?
Neem dan een waterkoker van Blokker, duurt een minuutje langer.

quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:04 schreef Buitendam het volgende:
Nou, inderdaad. Honderden voordelen. Koop voor 700 euro zo'n kokend waterkraan dat bespaart minimaal 80 seconden op het water in een waterkoker van de Blokker, á ¤10,- pleuren. Dat is het geld dubbel en dwars waard!!

pi_110182322
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 14:25 schreef blomke het volgende:
1,5 L. thee? Voor een kinderdagverblijf of zo?
Allejezus wat ben jij ernstig.
Dat je zelf het geld niet voor hebt (of het er niet aan wilt uitgeven) voor een Quooker, kunnen wij toch niet helpen?
TS vraagt ervaringen, zoals je kunt zien geven alle posters die er gebruik van maken aan er zeer tevreden over te zijn en zij geven aan dat het vele voordelen heeft.
Het enige wat ik jou zie doen is zeuren over je blokker waterkoker.. En mijmeren over wat jij met je warmwaterkraan kan doen..

quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:43 schreef Buitendam het volgende:
TS kan rustig om ervaringen vragen, maar je zit op een forum en dan krijg je ook meningen. Als TS een topic opent over flitskasten dat ze kut zijn en ervaringen om die dingen te ontwijken, dan krijg je ook standaard de mening dat TS gewoon eens rustig moet leren rijden. Welkom op een forum, succes met de wereld boven die steen waar je al die tijd onder lag. :W
Meningen zijn prima, maar het is onzin om alleen maar te lullen dat ze nutteloos zijn omdat je met een waterkoker hetzelfde effect hebt.. Daar gaat het namelijk niet om.
Ik heb nog een oude gasfles die ik kan aansluiten om water te koken, dan kan ik ook thee zetten, glazen poleren en mijn groenten koken.. Maar daar gaat het niet om.
pi_110182691
De meest simpele keuken ben je al een paar duizend euro aan kwijt, een mooie grote keuken met kookeiland zoals dat paar jaar geleden erg hip was is nog een veelvoud daar van. Als je een dure keuken wilt en je hebt nog ruimte in het budget voor een schijnbaar handige Quooker, dan is daar toch niks mis mee. Wat is nou al dat gezeik van mensen op de Quooker die géén ervaring met dat ding hebben.
Als Buitendam en blomke nou zo'n ding op hun studentenkamer hebben en aangeven dat ze het vrijwel nooit gebruiken of dat het ding gewoon kut is, dan is dat relevant. Als ze aangeven dat ze het te duur vinden, maar eigenlijk helemaal geen idee hebben of het werkelijk wel zo handig is, dan is die mening niet zo relevant. Dan kunnen ze net zo goed opbokken.
pi_110182890
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 14:58 schreef Adames het volgende:
Als Buitendam en blomke nou zo'n ding op hun studentenkamer hebben en aangeven dat ze het vrijwel nooit gebruiken of dat het ding gewoon kut is, dan is dat relevant. Als ze aangeven dat ze het te duur vinden, maar eigenlijk helemaal geen idee hebben of het werkelijk wel zo handig is, dan is die mening niet zo relevant. Dan kunnen ze net zo goed opbokken.
In dat geval kunnen ze volgens jou dus beter opbokken?
Aangezien ze duidelijk geen Quooker hebben en ik me afvraag of ze er uberhaupt wel ooit een gebruikt of zelfs gezien hebben.

Je mening geven over dingen die je niet kent.. :') Fok! op zijn best!
pi_110183012
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 15:03 schreef Sant. het volgende:

[..]

In dat geval kunnen ze volgens jou dus beter opbokken?
Aangezien ze duidelijk geen Quooker hebben en ik me afvraag of ze er uberhaupt wel ooit een gebruikt of zelfs gezien hebben.

Je mening geven over dingen die je niet kent.. :') Fok! op zijn best!
Als ze een mening gaan geven over dingen die ze niet kennen, ja.
  woensdag 11 april 2012 @ 16:20:47 #27
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_110186570
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:40 schreef RoaRRR het volgende:
Hoi allemaal!

Binnenkort gaan wij onze keuken volledig vernieuwen. De keuken wordt vollledig gesloopt en opnieuw gebouwd. We kunnen het dus gaan maken zoals we zelf willen *O*

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een kokend water kraan?

Ons lijkt het namelijk ideaal aangezien wij veel pasta& rijst eten en altijd staan te wachten tot het water kookt. Daarbij zet ik nog ouderwets koffie met kokend water ( filter & cafetiere ) dus ik zie genoeg voordelen ervan in.

De mensen die hem hebben, gebruiken jullie hem veel? En is het de investering waard?

Zelf zit ik te denken aan een twin tap omdat je dan geen aparte kokend water kraan hebt maar dit via 1 mengkraan kan regelen.

Alle ervaringen en tips zijn welkom!
Heb er net in in onze nieuwe keuken gezet. Is echt handig hoor, en dan ben ikzelf nog niet eens een theedrinker. Als jij veel pasta eet en kokend water gebruikt voor je koffie ben je de modelklant voor een Quooker volgens mij.

Twin taps betekent trouwens 2 losse kranen in hetzelfde design. Volgens mij hiu je mete en Quooker altijd 2 kranen, dat is het concept.
Wellicht bedoel je de combi; hiermee verwarm je ook het 'gewone' warm water.
Ik heb al een boek.
  woensdag 11 april 2012 @ 16:30:36 #28
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110187002
quote:
De meest simpele keuken ben je al een paar duizend euro aan kwijt, een mooie grote keuken met kookeiland zoals dat paar jaar geleden erg hip was is nog een veelvoud daar van. Als je een dure keuken wilt en je hebt nog ruimte in het budget voor een schijnbaar handige Quooker, dan is daar toch niks mis mee. Wat is nou al dat gezeik van mensen op de Quooker die géén ervaring met dat ding hebben.
Dus als iemand in een topic meldt dat hij een Ferarri koopt om de kinderen naar de school, die 200 meter verderop staat, te brengen, dan kan ik niet melden dat dat waanzinnig zonde van het geld is en behoorlijk achterlijk, want ik heb geen Ferarri.

Ik hoef het product zelf niet te hebben om er een relevante mening over te vormen, denk ik zo. Helemaal als ik weet dat de Blokker een alternatief heeft voor 1/100e (letterlijk) voor de prijs van zo'n kraan.
Dit, dus.
pi_110187492
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dus als iemand in een topic meldt dat hij een Ferarri koopt om de kinderen naar de school, die 200 meter verderop staat, te brengen, dan kan ik niet melden dat dat waanzinnig zonde van het geld is en behoorlijk achterlijk, want ik heb geen Ferarri.

Ik hoef het product zelf niet te hebben om er een relevante mening over te vormen, denk ik zo. Helemaal als ik weet dat de Blokker een alternatief heeft voor 1/100e (letterlijk) voor de prijs van zo'n kraan.
Het zou wel fijn zijn als je op dat moment een auto hebt als je een waardeoordeel wilt geven.
Welk merk is niet zo interessant. Net zoals jij geen Quooker hoeft te hebben als je je ervaringen wilt geven (waar TS naar vraagt) over een heetwaterkraan.

Als ik een topic open over welke nieuwe auto ik moet kopen en jij geeft aan dat een auto onzin is omdat jij toch alles met je omafiets doet en dat het niet erg is om elke dag even naar de supermarkt te fietsen, dan heb ik daar gewoon niet zo veel aan.
pi_110187532
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ieder zijn ding zullen we maar zeggen dan?
Als je het geld er WEL voor hebt / over hebt, is een Quooker geweldig handig.
Dit vanwege het feit dat je instant kokend water hebt en je geen waterkoker op de aanrecht hoeft te zetten, want die dingen zijn lelijk, nemen ruimte in en je hebt een lelijke kabel over je blad lopen.

Een Quooker is ideaal om snel even een kopje thee te nemen, een kopje soep te maken, koffie te zetten met filter, aangekoekte pannen te laten losweken, glazen zuiver te maken, borden op te warmen, eten te koken, etc. etc.
  woensdag 11 april 2012 @ 16:50:16 #31
84046 dscx
Bite me...
pi_110188007
Ik hoor alleen over de Quooker, zelf heb ik een Grohe Red, die is 3 in 1 (koud, warm en kokend water).

In plaats van een close-in boiler in het keukenkastje en een Quooker heb ik gekozen voor de Grohe omdat 'ie de ruimte van 1 kraan inneemt met alle nodige functionaliteit... 2 hendels, 1 menghendel voor koud/warm, aan de andere kant van de kraan een beveiligde hendel voor kokend water.

Alle discussie in het topic ten spijt kan ik zeggen dat ik niet anders meer wil. Bakkie thee, potje pasta, en die irritante waterkoker van het werkblad af ;)
  woensdag 11 april 2012 @ 17:26:02 #32
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110189800
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:40 schreef Adames het volgende:

[..]

Het zou wel fijn zijn als je op dat moment een auto hebt als je een waardeoordeel wilt geven.
Welk merk is niet zo interessant. Net zoals jij geen Quooker hoeft te hebben als je je ervaringen wilt geven (waar TS naar vraagt) over een heetwaterkraan.
Dat doe ik nu toch? Ik vraag me hardop af waarom mensen een kookkraan (Ferrari) kopen als ze ook een waterkokertje van de Blokker (Fiat Multipla, 8e hands) kunnen nemen.

quote:
Als ik een topic open over welke nieuwe auto ik moet kopen en jij geeft aan dat een auto onzin is omdat jij toch alles met je omafiets doet en dat het niet erg is om elke dag even naar de supermarkt te fietsen, dan heb ik daar gewoon niet zo veel aan.
Dat is het dus niet. Ik vraag me hardop af waarom mensen dit kopen. Ik kan me ergens wel vinden in het feit dat als je een keuken voor 20.000 erin pleurt dat je dan ook zo'n Amerikaanse koelkast (met zo'n ijsblokjesapparaat, ook zoiets :') ) en graag een kookkraan wilt. Ik krijg er de kriebels van, maar ieder z'n ding. Maar die smoesjes en excuses om zo'n ding voor zoveel geld aan te schaffen zijn in mijn ogen volkomen mongloïde te noemen.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:41 schreef Sant. het volgende:

[..]

Een Quooker is ideaal om snel even een kopje thee te nemen, een kopje soep te maken, koffie te zetten met filter, aangekoekte pannen te laten losweken, glazen zuiver te maken, borden op te warmen, eten te koken, etc. etc.
Gast, echt. Met een waterkoker van de Blokker van een tientje duurt het 80 seconden langer en krijg je hetzelfde resultaat. Jij vindt dat echt 700 tot 1500 euro waard :') Geloof je toch zelf niet?
Dit, dus.
  woensdag 11 april 2012 @ 17:37:41 #33
84046 dscx
Bite me...
pi_110190329
quote:
5s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:26 schreef Buitendam het volgende:

Gast, echt. Met een waterkoker van de Blokker van een tientje duurt het 80 seconden langer en krijg je hetzelfde resultaat. Jij vindt dat echt 700 tot 1500 euro waard :') Geloof je toch zelf niet?
Pff.. Waterkoker.. Serieus? een tientje uitgeven voor een waterkoker van de Blokker (en de energie die nodig is om het water te laten koken!) terwijl je net zo makkelijk een vuurtje in de tuin stookt om een conservenblikje op te warmen met hetzelfde resultaat?

Een Quooker valt voor mij in de categorie 'creature comforts' en dat kost geld... Comfort is meestal niet gratis..
  woensdag 11 april 2012 @ 17:40:03 #34
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110190436
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:37 schreef dscx het volgende:

[..]

Pff.. Waterkoker.. Serieus? een tientje uitgeven voor een waterkoker van de Blokker (en de energie die nodig is om het water te laten koken!) terwijl je net zo makkelijk een vuurtje in de tuin stookt om een conservenblikje op te warmen met hetzelfde resultaat?

Een Quooker valt voor mij in de categorie 'creature comforts' en dat kost geld... Comfort is meestal niet gratis..
Dus denken we er niet hetzelfde over en dat kan besproken worden in een topic. Blij dat we al 1 niveau hoger zijn dan

quote:
:')
Dit, dus.
pi_110190907
Superhandig ding, alleen mag de Quooker niet te nat blijven (dus dat er water omheen ligt op het aanrechtblad). Die van ons is op garantie vervangen daardoor. Ik merk wel dat we allen meer thee drinken, ook koken gaat een stuk sneller als je meteen warm water hebt. Aangezien het bij ons best wel lang duurt voordat er warm water uit de kraan komt gebruik ik de Quooker soms ook bij de afwas, bijvoorbeeld om aangekoekte pannen schoon te weken.
pi_110191449
quote:

Ik neem aan dat je ook geen vaatwasser hebt, want met een teiltje en een beetje sop krijg je hetzelfde resultaat en dat kost nog geen 5 euro.
  woensdag 11 april 2012 @ 18:19:30 #37
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110192042
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:04 schreef Plankje55 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je ook geen vaatwasser hebt, want met een teiltje en een beetje sop krijg je hetzelfde resultaat en dat kost nog geen 5 euro.
Het verschil tussen een zo'n kraan en een waterkoker is 80 seconden en een euro of 800? Ja, want dat valt echt te vergelijken met een vaatwasser, wasmachine, droger etc. Helemaal als je een gezin hebt van 4 personen of meer.
Dit, dus.
pi_110192359
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:37 schreef dscx het volgende:

[..]

En die Quooker verbruikt geen energie om het water om en nabij het kookpunt te houden?

Even los van het feit dat het natuurlijk heerlijk kakkineus is om voor 800 euro (instappertje) je borden te kunnen verwarmen en de wijnglazen te kunnen poleren. :)
  woensdag 11 april 2012 @ 18:31:03 #39
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110192466
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:27 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

En die Quooker verbruikt geen energie om het water om en nabij het kookpunt te houden?

Even los van het feit dat het natuurlijk heerlijk kakkineus is om voor 800 euro (instappertje) je borden te kunnen verwarmen en de wijnglazen te kunnen poleren. :)
Vergelijkbaar met een vaatwasser, heb ik gehoord :')
Dit, dus.
pi_110192545
quote:
13s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:31 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Vergelijkbaar met een vaatwasser, heb ik gehoord :')
Je moet echt je gelijk hebben he?! Andere mensen hebben een andere mening en we weten jouw mening inmiddels wel. Als jij ervaart dat het veel geld kost kan je dat best melden, maar je hoeft het niet 10000x te melden ;)
  woensdag 11 april 2012 @ 18:41:28 #41
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110192846
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:33 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Je moet echt je gelijk hebben he?! Andere mensen hebben een andere mening en we weten jouw mening inmiddels wel. Als jij ervaart dat het veel geld kost kan je dat best melden, maar je hoeft het niet 10000x te melden ;)
Jij hebt er ook 1, gok ik?
Dit, dus.
pi_110196952
quote:
Als Buitendam en blomke nou zo'n ding op hun studentenkamer hebben en aangeven dat ze het vrijwel nooit gebruiken of dat het ding gewoon kut is, dan is dat relevant.
M'n studentenkamer heb ik 25 jaar geleden verlaten en we wonen al jaren vrijstaand met een luxe keuken zonder Quooker. Vanavond heb ik gekookt en vind een Blokker waterkoker een ideaal ding: hij staat op het aanracht naast kookeiland (van het snoer heb ik geen last) en kan 'm aanzetten (vanuit heet) en heb in 10 sec. kokend water dat ik bij de gerechten in de pan(nen) kan gieten. Voor een Quooker bij de gootsteen (verderop in de keuken) zou ik de hete zware pan van het vuur moeten halen, onder de quooker zetten en met één hand vasthouden en met m'n vrije hand de quooker bedienen.

Ik denk dat ik snel naar Beverwijk afgevoerd zou kunnen worden.

Hulde aan de Blokkerwaterkoker: je kan met één hand zoveel en zo weinig mogelijk heet water bijgieten als je wilt terwijl de pan op het vuur blijft staan.

Voor dingen die je onder heet water af wilt spoelen heb je, zoals gezegd, de heetwaterkraan.
pi_110197259
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:50 schreef usernaamvergeten het volgende:
Superhandig ding, alleen mag de Quooker niet te nat blijven (dus dat er water omheen ligt op het aanrechtblad).
Ding kan nog stuk gaan ook van z'n eigen water :')

quote:
Die van ons is op garantie vervangen daardoor. Ik merk wel dat we allen meer thee drinken,
Mensen die thee drinken _O_

quote:
. Aangezien het bij ons best wel lang duurt voordat er warm water uit de kraan komt gebruik ik de Quooker soms ook bij de afwas, bijvoorbeeld om aangekoekte pannen schoon te weken.
Geen vaatwasser? Geen close-in boiler? :+

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 11-04-2012 20:12:34 ]
pi_110199221
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:57 schreef blomke het volgende:

[..]

[..]

[..]

Inderdaad geen vaatwasser, waarom zou je zoveel geld uitgeven voor iets waar je hooguit 10 minuten mee bezig bent(ontbijtvaat, avondeten, 4 personen)

De Quooker heeft ook een Combi en een Combi+ uitvoering die een close-in boiler en een kokend water kraan combineert in één 7 liter vat. Scheelt weer een apparaat.
Het energieverbruik van een Quooker valt mee omdat het voorraadvat erg goed geïsoleerd is, dit in tegenstelling tot een close-in boiler. Daardoor is het stilstandsverlies minimaal. Voor ons, 4 personen, veel pasta, thee en koffie, en een kruik af en toe is het zeker voordeliger in gebruik dan een losse waterkoker. Maar m'n alleenstaande schoonmoeder van 90 is beter af met een kleine waterkoker.
pi_110199597
Zo'n Quooker doet me altijd denken aan een willekeurig 'Tell-Sell' product.

Hi Mike, what have you got?
- Let me tell you, this is something that is so magnificent, we had to invent a new word for it!
Really?
- Yeah
So tell me, please... Please Mike...
- OK, we call it a Quooker!
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_110201467
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:53 schreef blomke het volgende:

[..]

M'n studentenkamer heb ik 25 jaar geleden verlaten en we wonen al jaren vrijstaand met een luxe keuken zonder Quooker. Vanavond heb ik gekookt en vind een Blokker waterkoker een ideaal ding: hij staat op het aanracht naast kookeiland (van het snoer heb ik geen last) en kan 'm aanzetten (vanuit heet) en heb in 10 sec. kokend water dat ik bij de gerechten in de pan(nen) kan gieten. Voor een Quooker bij de gootsteen (verderop in de keuken) zou ik de hete zware pan van het vuur moeten halen, onder de quooker zetten en met één hand vasthouden en met m'n vrije hand de quooker bedienen.

Ik denk dat ik snel naar Beverwijk afgevoerd zou kunnen worden.

Hulde aan de Blokkerwaterkoker: je kan met één hand zoveel en zo weinig mogelijk heet water bijgieten als je wilt terwijl de pan op het vuur blijft staan.

Voor dingen die je onder heet water af wilt spoelen heb je, zoals gezegd, de heetwaterkraan.
Nu ben je aan het overdrijven. Zelfs vanuit heet (65 graden Celsius) lukt het je niet om een liter water in 10 seconden te koken. Dat trekt namelijk 75A uit te stopcontact.
En daarnaast ben je wel compleet simpel als je op die manier water in de pan wilt doen. Een bekertje pakken, wat kokend water uit de kraan halen en in je gerecht stoppen lijkt me toch heel wat makkelijker.
pi_110201558
quote:

[..]

[..]

[..]

Een vaatwasser kan kapot gaan van zijn eigen vuil, dat moet je altijd even ervan af halen. Dat weet je ook wel.
pi_110201560
Waarom een audi terwijl een ford ook voldoet? Omdat het kan, en het mensen een fijn gevoel geeft van comfort. Als je het geld er voor hebt waarom zou je dan niet kiezen voor comfort?

Een kokend waterkraan is echt een ideale uitvinding. Kopje thee, eitje koken, wijnglazen, vieze pannen, knakworstjes, rijst, noem maar op. Ook handig voor als er onverwacht visite komt en jij even snel wat lekkers kunt maken. Of als je 's avonds laat thuis komt en toch even snel wat gezonds wilt koken.

Zoals eerder gezegd is valt het energie verbruik reuze mee. Daarbij denk ik niet dat mensen die het geld er voor hebben kijken op een paar tientjes op de energierekening.

Als je het geld er voor hebt, zeker doen!
  woensdag 11 april 2012 @ 21:07:11 #49
162171 Teqronaut
Uncontrollable
pi_110201731
Quooker ken ik niet

Wel de close-in boily van Daalderop met een kraan met warm koud en kokend....
Kokend water zit een soort beveiliging op uiteraard

Mensen die zeuren dat het het geld niet waard is... ligt eraan hoe je het bekijkt
als je een geiser hebt of je water van 2 hoog uit de ketel komt is het zeker wel de moeite waard om een boiler icm een kokend water kraan te nemen

ja je bent dan wel zon 800 euro kwijt... maar daalderop is met de boilers wel een zeer betrouwbaar merk

Maargoed.. het is een beetje een geval waar je zelf je prioriteiten en wensen legt lijkt me
" And there he goes, one of Gods own prototypes.
High powered mutant of some kind never even considered for mass production.
To weird to live. To rare to die "
  woensdag 11 april 2012 @ 21:08:03 #50
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110201798
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:05 schreef BennoDeBever het volgende:
Waarom een audi terwijl een ford ook voldoet? Omdat het kan, en het mensen een fijn gevoel geeft van comfort. Als je het geld er voor hebt waarom zou je dan niet kiezen voor comfort?
Als we het nu hebben over bijvoorbeeld een rijstkoker, dan heb je een punt.

Maar die rare Amerikaanse importgevallen als een kokendwaterkraan voor 1000,- of zo'n enorme koelkast waar van die mégahandige ijsblokjesapparaten in zitten voor 3000,-

Dan slaan we met z'n allen een beetje door, naar mijn mening.
Dit, dus.
pi_110201930
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Maar die rare Amerikaanse importgevallen als een kokendwaterkraan voor 1000,- of zo'n enorme koelkast waar van die mégahandige ijsblokjesapparaten in zitten voor 3000,-

Die kokendwaterkraan is een Nederlandse vinding....
  woensdag 11 april 2012 @ 21:11:34 #52
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110202023
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:09 schreef Plankje55 het volgende:

[..]

Die kokendwaterkraan is een Nederlandse vinding....
Kokendwater, dat zou kunnen. Het komt van een Nederlandse uitvinder, lees ik. Maar van die heetwaterkraantjes stonden in de jaren 70 al in Amerika op de kookeilandjes, hoor.
Dit, dus.
pi_110202388
De russen zijn begonnen! Die hadden de samovaar.
pi_110202512
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Wat maakt het uit, als mensen er gelukkig door worden? Als mensen 3000 euro over hebben voor ijsblokjes en daar happy van worden, wat maakt het uit? Een kokend waterkraan is naar mijn idee een super uitvinding waar ik nog lang gebruik van zal maken.
pi_110217868
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:04 schreef Adames het volgende:

[..]

1. Zelfs vanuit heet (65 graden Celsius) lukt het je niet om een liter water in 10 seconden te koken. Dat trekt namelijk 75A uit te stopcontact.

2.En daarnaast ben je wel compleet simpel als je op die manier water in de pan wilt doen. Een bekertje pakken, wat kokend water uit de kraan halen en in je gerecht stoppen lijkt me toch heel wat makkelijker.
Wat kost een Whirlpool vaatwasser? 400 - 500 ¤ ? Heb je heel wat meer lol van.

1. Gisteren beenham gemarineerd in honingsaus gebraden. Bij het afblussen gebruik ik ieder half uur 2,5 dl kokend water. Stel dat er water van 70 graden in zit, dat warm met een element van 2200 Watt in 15.9 sec. tot 't kookpunt op.

2. Dat klopt, bij die praktische methode stond ik even niet stil

[ Bericht 87% gewijzigd door blomke op 12-04-2012 08:48:27 ]
pi_110219608
hahaha wat een bekrompen meningen hier van de tegenstanders.
Het is niet nodig, kost geld en dus zijn we tegen! Stelletje linkse rakkers!

Ja, luxe kost geld. Ja, je kunt dat onzin vinden.

En om het auto voorbeeld inderdaad aan te halen. Een Fiat zal me ook wel naar mijn werk brengen. Maar ik WIL geen Fiat, net zoals dat ik geen lelijke waterkoker op mijn keukenblad wil. Ik heb er het geld voor en dus rijd ik in een mooie (merk boeit niet, anders vinden julie me misschien nog een opschepper) auto en hetzelfde geldt voor de Quooker. Ik vind het mooier, ontzettend handig en heb er dus het geld voor over.

Veel plezier met je Blokker waterkoker die alles kan wat een Quooker kan.
Wat een onzin...
pi_110219711
quote:
Dat doe ik nu toch? Ik vraag me hardop af waarom mensen een kookkraan (Ferrari) kopen als ze ook een waterkokertje van de Blokker (Fiat Multipla, 8e hands) kunnen nemen.

Simpel: Omdat het kan. Je hebt het geld ervoor en ik geen Fiat wil.

Dat is het dus niet. Ik vraag me hardop af waarom mensen dit kopen. Ik kan me ergens wel vinden in het feit dat als je een keuken voor 20.000 erin pleurt dat je dan ook zo'n Amerikaanse koelkast (met zo'n ijsblokjesapparaat, ook zoiets :') ) en graag een kookkraan wilt. Ik krijg er de kriebels van, maar ieder z'n ding. Maar die smoesjes en excuses om zo'n ding voor zoveel geld aan te schaffen zijn in mijn ogen volkomen mongloïde te noemen.

Wat een domme opmerking. Voor jou zijn die 2 tientjes voor je waterkoker niet duur, voor de ander is die 1000 euro voor een Quooker gemakkelijk te missen.
Smaken verschillen en het loon van mensen ook. Het is eerder mongloide om het te veroordelen zoals jij doet.

Werk je bij Blokker?
pi_110220268
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:03 schreef Sant. het volgende:
hahaha wat een bekrompen meningen hier van de tegenstanders.
Ja, luxe kost geld. Ja, je kunt dat onzin vinden.

Ik vind elke luxe onzin, of het nou geld kost of niet.
  donderdag 12 april 2012 @ 10:42:47 #59
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_110220802
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:26 schreef blomke het volgende:
Het feit dat jij met een PC op internet kan is ook luxe.
Doe dat ook gauw eens de deur uit!
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_110220923
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:06 schreef Sant. het volgende:

Werk je bij de blokker?

Haha ik moest lachen. Inderdaad als TS een kokend waterkraan wil hoef je TS niet af te branden omdat een dingetje van de Blokker ook voldoet. TS vraagt om recensies en die recensies zijn allemaal goed. Dat iemand anders het overbodige luxe vind is niet relevant.
  Licht Ontvlambaar donderdag 12 april 2012 @ 10:53:04 #61
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110221157
Wat is het verbruik van zo'n quooker?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_110221302
Ik geloof dat de beste man toen tegen mij zei iets van 30 euro op jaarbasis (1,5 x blokker waterkoker dus).
pi_110221435
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:53 schreef Sjeen het volgende:
Wat is het verbruik van zo'n quooker?
Op internet geeft men tussen 10 en 20 minuten (vat van 3 tot 7 liter) voor opwarmen verbruik tussen 1600 en 3000 watt. Standby verbruik 10 watt.
pi_110222606
Ok, mooi al die voorspelbare meningen :|W .

Ja, in vergelijking met een waterkoker is zo'n kraan duur. Echter wordt vergeten dat de boiler het water warm houd, je sneller warm water hebt en minder electriciteitskosten hebt dan water verwarmen met een waterkoker.

Nu zal er vast iemand zijn die wilt uitrekenen hoeveel jaar je een kokend water kraan moet hebben wil je de investering terug verdienen. Ik zal het alvast voorzeggen HEEL erg veel jaren. De besparing is daarom ook geen reden waarom je voor zo'n kraan kiest.

Ik zou zo'n kraan kiezen uit oogpunt van gemak. Waterkoker kan van het aanrecht af, ik kan direct koffie en thee zetten en ik kan sneller koken. Omdat dit erg klinkt als de verkoopbrochure van de kraan vraag ik aan mensen die zo'n kraan hebben( of er mee werken) of ze er nu veel ( dagelijks ) gebruik van maken, of het makkelijk werkt en of er nog eventueel nadelen aan zitten.

Ik vraag naar ervaringen en dat is wat anders dan een mening

Iedereen moet zelf maar bepalen wat hij er van vindt.Kook je liever je water, of gebruik je net zoals ik op dit moment een waterkoker? Prima! Lekker blijven doen.
pi_110222648
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

Op internet geeft men tussen 10 en 20 minuten (vat van 3 tot 7 liter) voor opwarmen verbruik tussen 1600 en 3000 watt.
Hatsjikidee...bij een vermogen > 2000 Watt, moet ie ook nog een eigen groep hebben. Kassa voor de installateur...ik weet wel wie dat ding heeft uitgevonden.
pi_110222708
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:35 schreef RoaRRR het volgende:
. Echter wordt vergeten dat de boiler het water warm houd, je sneller warm water hebt en minder electriciteitskosten hebt dan water verwarmen met een waterkoker.
Hoe kom je daar nou bij?
  donderdag 12 april 2012 @ 11:43:06 #67
238326 Worteltjestaart
pi_110222920
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:36 schreef blomke het volgende:
Kassa voor de installateur...ik weet wel wie dat ding heeft uitgevonden.
Het is de schuld van de Grote Bazen! Ze Dringen Het Ons Op!
Een gewone warmwaterboiler in je gootsteenkastje zet je ook gauw op een aparte electragroep om overbelasting bij tegelijkertijdig gebruik met bijvoorbeeld je koelkast of vaatwasser te voorkomen.

Vind je het nou zo moeilijk om te geloven dat er mensen zijn die wel het nut van zo'n quooker inzien?

quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:37 schreef blomke het volgende:
Hoe kom je daar nou bij?
Als de quooker wordt aangesloten op de warmwaterleiding ipv de koudwaterleiding wordt een belangrijk deel van het verwarmen al door de combiketel gedaan. Dat is voordeliger.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
pi_110222998
quote:
Als de quooker wordt aangesloten op de warmwaterleiding ipv de koudwaterleiding wordt een belangrijk deel van het verwarmen al door de combiketel gedaan. Dat is voordeliger.
En laat ik nu een warm water leiding hebben lopen daar :)
pi_110223136
quote:
Hatsjikidee...bij een vermogen > 2000 Watt, moet ie ook nog een eigen groep hebben. Kassa voor de installateur...ik weet wel wie dat ding heeft uitgevonden.
Ga eens lekker in je boomhut zitten, hippie.
Echt, respect voor alle mensen en meningen, maar jij bralt al heel t topic onzin met je bekrompen mening.

Zoals TS al zegt, hij vraagt ervaringen en die zijn van alle gebruikers zeer positief. Dat jij het NUT er niet van inziet omdat je liever met je waterkoker in de weer bent, dat is prima.
Echter doet het niets af aan de functionaliteit en het gemak van een Quooker (of soortgelijk apparaat)

Zou ik nu nog zonder Quooker kunnen? Ja, dat kan ik!
Zou ik nu nog zonder Quooker willen? Nee, zeker niet!
pi_110223145
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:43 schreef Worteltjestaart het volgende:

Tja, elke keer als je een beetje kokend water tapt, slaat je ketel aan en blijft het warme water uit de ketel in de leiding tussen ketel en quooker staan; plus de inhoud van je ketel die op temperatuur moet worden gebracht. Lekker verliesgevend.

[ Bericht 54% gewijzigd door blomke op 12-04-2012 11:59:13 ]
pi_110223182
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:35 schreef RoaRRR het volgende:
Ok, mooi al die voorspelbare meningen :|W .

Ik vraag naar ervaringen en dat is wat anders dan een mening

Dit is Fok!. Iedereen geeft hier ongevraagd zijn mening. Wil je bepalen wie wat zegt, dan open je een eigen forum en nodig je mensen daar specifiek voor uit.

Als enige en doorslaggevend argument gaf jij dat jullie liever niet staan te wachten tot een pan water kookt. Gelukkig sta je voor een ouderwetse pot koffie niet lang te wachten.
pi_110223183
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:43 schreef Worteltjestaart het volgende:

Een gewone warmwaterboiler in je gootsteenkastje zet je ook gauw op een aparte electragroep om overbelasting bij tegelijkertijdig gebruik met bijvoorbeeld je koelkast of vaatwasser te voorkomen.

Dat moet alleen als het opgenomen vermogen > 2000 Watt is.
pi_110223225
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:49 schreef blomke het volgende:
Tja, elke keer als je een beetje kokend water tapt, slaat je ketel aan en blijft het warme water uit de ketel in de leiding tussen ketel en quooker staan; plus de inhoud van je ketel die op temperatuur moet worden gebracht. Lekker verliesgevend.
Zit je in de bijstand, omdat dit nu je argumenten zijn?

Mensen die geen cent te makken hebben, schaffen inderdaad geen Quooker aan voor ca. 1000 euro, maar die gaan inderdaad voor de waterkoker.
Mensen die dat geld er WEL voor over hebben, zullen ook niet zo inzitten over die 3 tientjes per jaar meer.. Want potverdikke, die 2,5 euro per maand kunnen we dan ook nog wel hebben...
  donderdag 12 april 2012 @ 11:54:03 #74
238326 Worteltjestaart
pi_110223334
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:45 schreef RoaRRR het volgende:

[..]

En laat ik nu een warm water leiding hebben lopen daar :)
^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:50 schreef blomke het volgende:
Dat moet alleen als het opgenomen vermogen > 2000 Watt is.
Moeten != handig/verstandig/prettig.
Een wasmachine en droger hoeven ook niet per se op een aparte groep. Maar het is wel veel handiger.
pi_110223668
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:51 schreef Sant. het volgende:
Mensen die geen cent te makken hebben, schaffen inderdaad geen Quooker aan voor ca. 1000 euro, maar die gaan inderdaad voor de waterkoker.
Mensen die dat geld er WEL voor over hebben, zullen ook niet zo inzitten over die 3 tientjes per jaar meer.. Want potverdikke, die 2,5 euro per maand kunnen we dan ook nog wel hebben...
Inderdaad, als je vindt dat zo'n ding toegevoegde waarde heeft qua luxe en gemak, zal ik de laatste zijn om er tegen te zijn. In dit hele topic heb ik ook nergens gezed dat je zo'n Quooker niet zou moeten installeren.

Alleen voor dat geld heb ik liever een granieten aanrechtblad, een vaatwasser of een LCD-TV met 120 cm diagonaal; dat alles naast de Blokker waterkoker natuurlijk.

Kom, ik ga maar weer eens de steiger op...het niveau is daar hoger dan hier
  donderdag 12 april 2012 @ 12:20:18 #76
238326 Worteltjestaart
pi_110224404
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:01 schreef blomke het volgende:
In dit hele topic heb ik ook nergens gezed dat je zo'n Quooker niet zou moeten installeren.
Niet in directe woorden, maar je kraakt het af waar je kunt:

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:22 schreef blomke het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:28 schreef blomke het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 14:25 schreef blomke het volgende:
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 08:42 schreef blomke het volgende:
Wat kost een Whirlpool vaatwasser? 400 - 500 ¤ ? Heb je heel wat meer lol van.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:26 schreef blomke het volgende:
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:49 schreef blomke het volgende:
pi_110224877
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:20 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

hahaha geniaal! _O-

Ik denk dat blomke nu van zijn steiger afspringt.
"Ik vind elke luxe onzin, of het nou geld kost of niet" :') :')
Ga dan in de woestijn in een tent wonen. Oh wacht, die tent is dan ook luxe.. :')
pi_110226836
Ik heb zelf de onderstaande quooker sinds 3 maanden in bezit en ben daar zeer tevreden over. We hebben 'm aangeschaft op aandringen van mijn vrouw die veel thee drinkt en aan huis werkt. In het begin zag ik er de meerwaarde niet zo van in, maar het is toch een heel handig apparaat.

We gebruiken hem voornamelijk voor:
- vieze borden afspoelen voordat ze de vaatwasser ingaan
- kokend water voor koken (bijvoorbeeld voor koken van rijst)\
- thee

In totaal gebruiken we de quooker toch zo'n 5-7 keer per dag.

http://www.keukenmarkt-nederland.nl/quooker-combi2-2-nordic-round
  donderdag 12 april 2012 @ 13:33:39 #79
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_110227411
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:21 schreef Geneuzel het volgende:
Ik heb zelf de onderstaande quooker sinds 3 maanden in bezit en ben daar zeer tevreden over. We hebben 'm aangeschaft op aandringen van mijn vrouw die veel thee drinkt en aan huis werkt. In het begin zag ik er de meerwaarde niet zo van in, maar het is toch een heel handig apparaat.

- thee

Dit is voor 99,5% procent overlappend met mijn situatie en mening :-)

Ik zeg: aanrader zo'n ding!
Ik heb al een boek.
pi_110227456
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:20 schreef Worteltjestaart het volgende:

Zo, steigerkaart hangt.

Ik kraak 'm niet af (de Quooker), maar geef in objectieve woorden weer welke voor- en nadelen er aan kleven. Dat je dan zoveel geld (plus eventueel een extra groep) daaraan wilt spenderen, mij best. Maar ik weet wel leukere dingen.

Maar nog even dat energieverhaalverbruik (zowel 't elektrisch als via de gasketel), daar heb ik nog geen commentaar op ontvangen.

Maar weer even het bovenste bordes op........tot zo *;

[ Bericht 8% gewijzigd door blomke op 12-04-2012 13:47:33 ]
pi_110228127
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:06 schreef Sant. het volgende:

[..]

Ik moest lachen :D Als iemand geld heeft voor zo'n Qoocker moet je er 1 kopen, daar is eenieder vrij in. Ik geef mijn geld aan andere dingen uit waar een ander weer een dikke facepalm bij maakt.

Waar het mij om gaat zijn de argumenten om zo'n ding aan te schaffen en dan niet doorhebben dat het drogredenen zijn. Helemaal voor dat geld.
Dit, dus.
pi_110228243
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:49 schreef Buitendam het volgende:

Ik moest lachen :D Als iemand geld heeft voor zo'n Qoocker moet je er 1 kopen, daar is eenieder vrij in. Ik geef mijn geld aan andere dingen uit waar een ander weer een dikke facepalm bij maakt.

Waar het mij om gaat zijn de argumenten om zo'n ding aan te schaffen en dan niet doorhebben dat het drogredenen zijn. Helemaal voor dat geld.
Eindelijk iemand met een normaal tot bovengemiddeld IQ,
pi_110228463
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:51 schreef blomke het volgende:

[..]

Normaal zeg ik dat altijd tegen mezelf :@
Dit, dus.
  donderdag 12 april 2012 @ 13:58:42 #84
238326 Worteltjestaart
pi_110228534
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:34 schreef blomke het volgende:
Ik kraak 'm niet af (de Quooker), maar geef in objectieve woorden weer welke voor- en nadelen er aan kleven.
Jaaa, héél objectief! :O

quote:
Ten opzichte van jou wel, ja.
pi_110228671
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:49 schreef Buitendam het volgende:

De 1e alinea van je post is uitstekend. Helemaal mee eens, ieder zijn ding.
Met je 2e alinea haal je jezelf weer volledig onderuit en deze geeft dan ook weer pijnlijk weer hoe je het totaal niet begrepen hebt.. Hoe kun je dit drogredenen noemen?
Snel thee, zetten, koffie, pannen weken, koken, soepje, etc. Hoezo zijn dat schijnredenen? Of ken je de definitie daar niet van?

quote:
:') <-- niets meer, niets minder. kansloos..
pi_110228943
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:02 schreef Sant. het volgende:

[..]

De 1e alinea van je post is uitstekend. Helemaal mee eens, ieder zijn ding.
Met je 2e alinea haal je jezelf weer volledig onderuit en deze geeft dan ook weer pijnlijk weer hoe je het totaal niet begrepen hebt.. Hoe kun je dit drogredenen noemen?
Snel thee, zetten, koffie, pannen weken, koken, soepje, etc. Hoezo zijn dat schijnredenen? Of ken je de definitie daar niet van?
Ik pleur een keuken in mijn huis voor 15.000+ euro's. Als ik er echt héél graag 1 wil dan ga ik na het uitgeven van 15.000 euro niet besparen op zo'n kraan. Dan betaal ik wel 16.000 euro voor m'n keuken, heb ik er zo'n fancy kraantje in = logisch. Geen haan die er naar kraait.

Als je dat zegt neem ik je serieus. Als je met droge ogen beweert dat 1000 euro een redelijk bedrag is voor het snel zetten van een kopje thee of de afwas even af te spoelen = bullshit. Dat kan ook met een waterkokertje als het je echt om het gemak gaat. Dus nogmaals; als je wilt pronken met een kraan, pronk dan met je kraan, maar ga niet raar zoeken naar drogredenen om 1000 euro uit te geven.
Dit, dus.
pi_110229072
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:08 schreef Buitendam het volgende:

Dus nogmaals; als je wilt pronken met een kraan, pronk dan met je kraan, maar ga niet raar zoeken naar drogredenen om 1000 euro uit te geven.
Bovengemiddeld IQ.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
  donderdag 12 april 2012 @ 14:18:53 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110229370
Ik wil er ook eentje! :Y Idd een kleine keuken dus dan kan de waterkoker van het aanrecht. En ik drink sws alleen maar thee of gekookt water en hoe vaak ik wel niet de waterkoker een slinger geef om het dan vervolgens weer te vergeten en dus weer opnieuw moet doen... Het zou voor ons echt ideaal zijn.
Nu nog even een beetje sparen en ruimte maken in ons gootsteenkastje. :) :Y
  donderdag 12 april 2012 @ 14:34:47 #89
238326 Worteltjestaart
pi_110230021
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wil er ook eentje! :Y Idd een kleine keuken dus dan kan de waterkoker van het aanrecht. En ik drink sws alleen maar thee of gekookt water en hoe vaak ik wel niet de waterkoker een slinger geef om het dan vervolgens weer te vergeten en dus weer opnieuw moet doen... Het zou voor ons echt ideaal zijn.
Volgens blomke heb je nu een ondergemiddeld IQ.
Mag hij dat, een crewlid uitschelden? :X :+ >:)
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
  donderdag 12 april 2012 @ 14:39:22 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110230257
:D Beetje mager voor een crewbash he?
pi_110230556
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou dat geld sparen en uitgeven aan een groter keukenblad. Met een 10¤ waterkoker van Blokker
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
  donderdag 12 april 2012 @ 14:45:50 #92
238326 Worteltjestaart
pi_110230580
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:39 schreef Brighteyes het volgende:
:D Beetje mager voor een crewbash he?
Is het maar goed dat ik geen lid van de crew ben dan *)
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
  donderdag 12 april 2012 @ 14:51:12 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110230835
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:45 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik zou dat geld sparen en uitgeven aan een groter keukenblad. Met een 10¤ waterkoker van Blokker
Hmmm... eens denken... een groter huis... of een quooker... Hmmm... wat is de meest voor de hand liggende optie... Hmmm...
  donderdag 12 april 2012 @ 14:51:22 #94
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_110230844
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:45 schreef blomke het volgende:

[..]

De uitbouw van een huis plus keukenblad lijkt me duurder dan zo'n kokend waterkraantje. En een waterkoker van de Blokker? Da's drie keer gebruiken en zes keer weg gooien.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_110231307
Voor 1000¤ heb je een heel aardig granieten keukenblad, hoor. 1/2 meter uitbreiden en je kan je Blokkerkoker kwijt. Die van ons doet 't al > 10 jaar perfect.
  donderdag 12 april 2012 @ 15:03:54 #96
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_110231366
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:02 schreef blomke het volgende:
Voor 1000¤ heb je een heel aardig granieten keukenblad, hoor. 1/2 meter uitbreiden en je kan je Blokkerkoker kwijt. Die van ons doet 't al > 10 jaar perfect.
doe nou eens neit zo stronteigenwijs man, Brighteyes geeft een goeie reden waarom ze wel een qooker wil hebben.
En jij gaat een uitbouw van een meter maken voor 1000 euro :')
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  Licht Ontvlambaar donderdag 12 april 2012 @ 15:06:36 #97
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110231493
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:21 schreef Geneuzel het volgende:

- thee

Dit is voor mij een duidelijke post, ik heb er geen nodig dus want drink thuis zelden thee, zet borden zo in vaatwasser en kook rijst in magnetronstomer.
  donderdag 12 april 2012 @ 15:08:32 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110231568
quote:
Zeg lekkertje... ik heb ernstig last van werkontwijkend gedrag, dus ik zal je nog wat langer amuseren.
Er-is-geen-ruimte-voor-een-halve-meter-uitbreiden!
Als ik dat had gekund dan had ik dat allang gedaan. Inclusief quooker uiteraard, als ik dan toch bezig ben... :7
  donderdag 12 april 2012 @ 15:10:43 #99
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_110231640
quote:
6s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:08 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zeg lekkertje... ik heb ernstig last van werkontwijkend gedrag, dus ik zal je nog wat langer amuseren.
Er-is-geen-ruimte-voor-een-halve-meter-uitbreiden!
Als ik dat had gekund dan had ik dat allang gedaan. Inclusief quooker uiteraard, als ik dan toch bezig ben... :7
zonde van je geld joh :+
pi_110232069
Mensen met een kleine keuken :')...zo klein dat je je waterkoker weg wilt doen :')
pi_110232348
quote:
Lekker lelijk Chinees of Portugees blad heb je dan ja :)
Kwaliteitswerk! En als je het voor 1000 euro gedaan krijgt, dan heb je sowieso geen grote keuken, maar niet meer dan een kleine L-opstelling..

Laat me niet lachen!
En helaas, hierover ga je mij niets wijs maken.
  donderdag 12 april 2012 @ 15:31:19 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110232569
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:20 schreef blomke het volgende:
Mensen met een kleine keuken :')...zo klein dat je je waterkoker weg wilt doen :')
Ja, wat dat is dan ook de enige reden dat ik een quooker wil. :')

Ik wil een quooker (of vergelijkbaar apparaat) vanwege het gemak en comfort. Bijkomend voordeel is dat dan in onze toch al niet al te ruime keuken de waterkoker de deur uit kan.

Maar goed, iets zegt me dat jij spijt hebt dat je hem zelf niet hebt laten installeren in je prachtige vrijstaande huis met keuken met kookeiland met daarop een plastic blokker waterkoker...
pi_110232750
Even voor de beeldvorming.
pi_110232764
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:31 schreef Brighteyes het volgende:

Maar goed, iets zegt me dat jij spijt hebt dat je hem zelf niet hebt laten installeren in je prachtige vrijstaande huis met keuken met kookeiland met daarop een plastic blokker waterkoker...
Zal ik eens eerlijk (heel eerlijk) zijn? Ik had nog niet eens ooit gehoord van het bestaan van een Quooker. Pas toen ik dit topic las, begreep ik waar en wat het ding is en doet. En m'n mond viel open van verbazing.
  donderdag 12 april 2012 @ 15:36:56 #105
238326 Worteltjestaart
pi_110232862
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:20 schreef blomke het volgende:
Zegt de trol met de grootste bek en de kleinste penis.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:35 schreef blomke het volgende:
Zal ik eens eerlijk (heel eerlijk) zijn?
Woo! Stop de persen! Blomke gaat eens eerlijk (heel eerlijk) zijn!

quote:
Ik had nog niet eens ooit gehoord van het bestaan van een Quooker. Pas toen ik dit topic las, begreep ik waar en wat het ding is en doet. En m'n mond viel open van verbazing.
Pas maar op dat niet alle vuiligheid uit je bek loopt.
pi_110232929
_O-
pi_110232958
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:36 schreef Worteltjestaart het volgende:
Pas maar op dat niet alle vuiligheid uit je bek loopt.
Je klinkt wel enorm getraumatiseerd zeg. :)
pi_110233021
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:39 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

Gefrustreerd.
  donderdag 12 april 2012 @ 15:40:23 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110233025
quote:

[..]

Zal ik eens eerlijk (heel eerlijk) zijn? Ik had nog niet eens ooit gehoord van het bestaan van een Quooker. Pas toen ik dit topic las, begreep ik waar en wat het ding is en doet. En m'n mond viel open van verbazing.
Dat zeg ik, je baalt als een stekker dat jouw keukenboer je niet op deze mogelijkheid gewezen heeft zodat jij je plastic waterkokertje niet pontificaal in het zicht hoeft te hebben op je kookeiland.
Vind ik persoonlijk best slecht eigenlijk dus ik snap je frustratie volledig. :Y
pi_110233075
quote:

[..]

Zo een oordeel hebben en niet eens ooit gehoord hebben van een Quooker.
Bij IEDER verkoopgesprek van een beetje een grote keuken keuken komt een Quooker ter sprake.

-edit: Dit geldt natuurlijk niet voor je grote opstelling met kookeiland die je ergens bij een budgetzaak op de kop hebt getikt. ZONDER werkblad uiteraard, want voor 1000 euro koop je ook nog een fatsoenlijk stenen werkblad.
Ja, als je zo je keuken bij elkaar sprokkelt, vergeet je wel eens wat..

Wat een giller!
  Licht Ontvlambaar donderdag 12 april 2012 @ 15:43:37 #111
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110233185
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:41 schreef Sant. het volgende:

[..]

Bij IEDER verkoopgesprek van een beetje een grote keuken keuken komt een Quooker ter sprake.

-edit: Dit geldt natuurlijk niet voor je grote opstelling met kookeiland die je ergens bij een budgetzaak op de kop hebt getikt. ZONDER werkblad uiteraard, want voor 1000 euro koop je ook nog een fatsoenlijk stenen werkblad.

Wat een giller!
Nou... dat is dan toch iets van de laatste jaren :)
  donderdag 12 april 2012 @ 15:44:25 #112
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110233228
quote:

[..]

Wat een giller!
Tegenwoordig krijg je bij een beetje auto de optie om je kont te laten masseren tijdens het rijden, alsof dat van vitaal belang is tijdens het autorijden, dus wat is nu eigenlijk je punt :')
Dit, dus.
pi_110233258
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:40 schreef Brighteyes het volgende:
Dat zeg ik, je baalt als een stekker dat jouw keukenboer je niet op deze mogelijkheid gewezen heeft zodat jij je plastic waterkokertje niet pontificaal in het zicht hoeft te hebben op je kookeiland.
Vind ik persoonlijk best slecht eigenlijk dus ik snap je frustratie volledig. :Y
Meestal probeer ik zoveel mogelijk mods af te zeiken, maar voor bovenstaande maak ik een diepe buiging.
Wat een lol, dit topic.
Al betwijfel ik of TS er nog iets aan heeft :D
pi_110233335
Blij dat de keukenverkoper het er niet over heeft gehad. Bestonden ze trouwens 10 jaar geleden ook al?
  donderdag 12 april 2012 @ 15:46:37 #115
238326 Worteltjestaart
pi_110233350
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:39 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Nee hoor. Geamuseerd, dat wel :+

quote:
*;
pi_110233412
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:44 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Tegenwoordig krijg je bij een beetje auto de optie om je kont te laten masseren tijdens het rijden, alsof dat van vitaal belang is tijdens het autorijden, dus wat is nu eigenlijk je punt :')
Mijn punt is dat Blomke zegt over een fikse keuken te bezitten compleet voorzien van eiland.
Wanneer je de spoelbak dan in het kookeiland plaatst, wil je niet allerhande pongel op je blad hebben. Dan spreek je dus over een Quooker, naast je normale kraan of zelfs zeeppompje, want ja, ook dat plaatsen mensen in hun keuken ipv een pot zeep op het werkblad.
pi_110233421
quote:

Ik oordeel niet (opdat ik niet geoordeeld worde....), ik las over de Quooker in dit topic, en pas daarna gaf ik alle voors en tegens van de Quooker tov de waterkoker (van 10¤). Da's toch niet verkeerd?
pi_110233486
Was die Quooker er nou 10 jaar geleden of niet?
pi_110233551
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:47 schreef Sant. het volgende:

Wanneer je de spoelbak dan in het kookeiland plaatst, wil je niet allerhande pongel op je blad hebben.
Spoelbakblad en kookeilandblad zijn thuis twee heel aparte bladen. Dus dit is niet aan de orde,.
pi_110233570
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:46 schreef blomke het volgende:
Blij dat de keukenverkoper het er niet over heeft gehad. Bestonden ze trouwens 10 jaar geleden ook al?
Ze bestaan sinds 1992, maar zoals bij alle nieuwigheden was dat nog niet je van het.
Sinds 2004 in de 'huidige vorm' en sinds dat jaar werd het ook "hot" :D in keukenland.

Dit jaar tikt de verkoop van Quooker (andere merken weet ik niet) 300.000 stuks aan :)

Maar je hebt gelijk, dat zijn allemaal mongolen :')
  Licht Ontvlambaar donderdag 12 april 2012 @ 15:52:09 #121
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110233633
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:51 schreef Sant. het volgende:

[..]

Ze bestaan sinds 1992, maar zoals bij alle nieuwigheden was dat nog niet je van het.
Sinds 2004 in de 'huidige vorm' en sinds dat jaar werd het ook "hot" :D in keukenland.

Dit jaar tikt de verkoop van Quooker (andere merken weet ik niet) 300.000 stuks aan :)

Dat verklaart... ik heb mijn keuken in 2003 gekocht :P
pi_110233659
Dan zal die budgetzaak waar onze keuken vandaan komt, er wel nooit van gehoord hebben in 2002.
"Zalig de armen van Geest" blijkt eens te meer. Wat fijn om zonder luxe te zijn
  donderdag 12 april 2012 @ 15:52:49 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110233674
Ah, 1992 dus. Opgelost. :)
  donderdag 12 april 2012 @ 15:54:05 #124
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110233730
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:51 schreef Sant. het volgende:

[..]

Het is dus gewoon een hebbedingetje.
Dit, dus.
pi_110233737
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:52 schreef blomke het volgende:
Dan zal die budgetzaak waar onze keuken vandaan komt, er wel nooit van gehoord hebben in 2002.
Nee inderdaad, want een kookeiland getuigd van een sobere manier van leven :')
  donderdag 12 april 2012 @ 15:55:14 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110233789
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:54 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het is dus gewoon een hebbedingetje.
Ja, maar dat is een waterkoker van de blokker ook. Want wat is er mis met een fluitketel? ;)

Dus... back on topic maar?
Mensen die er wél ervaring mee hebben en die graag met de TS willen delen?
  donderdag 12 april 2012 @ 15:57:01 #127
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_110233859
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:52 schreef blomke het volgende:
ik las armzalige geest
pi_110233947
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:57 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

ik las armzalige geest
**proest**
:D
pi_110234004
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:55 schreef Brighteyes het volgende:
Daar ben ik ook benieuwd naar.
pi_110234082
Graag ook even het verbruik van het apparaat te vermelden. Afschrijving redden we ons wel mee.
pi_110234132
Dit topic _O-

@TS: ik gebruik mijn quooker dagelijks meermalen, reuze handig ding en ontzettend gemakkelijk in gebruik. En ik vind absoluut dat e.e.a. opweegt tegen de kosten.

Overigens ben ik in de afgelopen decennia voor dom, lui, pretentieus, milieuvervuilend en noem maar op versleten vanwege successievelijk vaatwasser, wasdroger, magnetron, airco in de auto, houten tuinmeubelen en nog veel meer. Al die luxe onzin die dat zeikvolk van toen inmiddels zelf ook heeft.
“I don’t hate people. I just feel better when they’re not around.”
  donderdag 12 april 2012 @ 16:20:04 #132
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_110235141
Mijn ouwe lui hebben zo'n ding. Handig :Y ^O^
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_110236322
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:20 schreef lubje25 het volgende:
Mijn ouwe lui hebben zo'n ding. Handig :Y ^O^
Ik las "ouwe lul"

Misschien wel een idee om er zelf ook één te nemen. Staan ze al op Marktplaats?
pi_110236337
Valt me eindelijk eens mee van die bond.....

http://www.consumentenbon(...)estresultaat-Quooker
  donderdag 12 april 2012 @ 16:41:19 #135
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_110236361
quote:

[..]

Brighteyes vs. Blomke: 10 - 0 ^O^
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_110236362
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:40 schreef blomke het volgende:
Er zijn ook andere merken dan alleen quooker.
  donderdag 12 april 2012 @ 16:54:08 #137
238326 Worteltjestaart
pi_110237006
quote:
Waarom zou jij er één willen?
Jij houdt niet van luxe, vind het ding te duur in gebruik en gelooft niet dat het handiger is dan een waterkoker van de Blokker, toch?
  donderdag 12 april 2012 @ 17:03:52 #138
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_110237458
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, maar dat is een waterkoker van de blokker ook. Want wat is er mis met een fluitketel? ;)

Ik geloof dat ik nu al twee keer heb aangegeven dat ik erg blij ben met dat ding. Maar aangezien dit topic in een vrij kinderachtige fittie is veranderd voel ik me niet erg geroepen om hier uitgebreid verslag te gaan doen.

1 woord nog: aanschaffen!
Ik heb al een boek.
pi_110238789
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:03 schreef Rio het volgende:

pi_110247067
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:03 schreef Rio het volgende:

pi_110247393
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:01 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Graag ook even het verbruik van het apparaat te vermelden. Afschrijving redden we ons wel mee.
Komt ie,
Quooker Pr03-VAQ, dus de 3 liter versie. Geschat verbruik na een week meten in de winter
500 kWh op jaarbasis.
Later is de Quooker aangesloten als hotfill, waarmee het verbruik gezakt is tot 367 kWh op jaarbasis. Warm water kost uiteraard ook energie, maar is in ons geval afkomstig van een zonneboiler, maar soms ook de CV-boiler.

Inmiddels is de PRO3-VAQ vervangen door een 7 liter Combi+, ook aangesloten als hotfill. Daar is nog niet langdurig aan gemeten, maar het verbruik ligt iets hoger. Op jaarbasis ca 550 kWh is m'n schatting nu.
pi_110247861
quote:

[..]

Ik las "ouwe lul"

http://kopen.marktplaats.(...)arch.y=0&search=Zoek
pi_110248346
En wat is het verbruik van een standaard boiler+waterkoker? Trek dat eens van het verbruik van de qooker af.

[ Bericht 18% gewijzigd door BennoDeBever op 12-04-2012 21:06:07 ]
pi_110248656
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:43 schreef Plankje55 het volgende:

[..]

Komt ie,
Quooker Pr03-VAQ, dus de 3 liter versie. Geschat verbruik na een week meten in de winter
500 kWh op jaarbasis.
Later is de Quooker aangesloten als hotfill, waarmee het verbruik gezakt is tot 367 kWh op jaarbasis. Warm water kost uiteraard ook energie, maar is in ons geval afkomstig van een zonneboiler, maar soms ook de CV-boiler.

Inmiddels is de PRO3-VAQ vervangen door een 7 liter Combi+, ook aangesloten als hotfill. Daar is nog niet langdurig aan gemeten, maar het verbruik ligt iets hoger. Op jaarbasis ca 550 kWh is m'n schatting nu.
Dit soort getallen zegt toch helemaal niets als je niet er bij vertelt hoeveel kokend water je gebruikt. Dit is zoiets van: mijn auto verbruikt maar 500 L. diesel per jaar, da's zuinig rijden!
pi_110248731
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:56 schreef BennoDeBever het volgende:
En wat is het verbruik van een standaard boiler? Trek dat eens van elkaar af.
4,18 kJ per l per graadC opwarming
pi_110248800
Dat snap ik, maar dat zegt nog minder dan Plankje's post.

edit: Bij een Qooker geldt dat namelijk ook :') Alleen schijnen die dingen nogal goed geïsoleerd te zijn.
pi_110249123
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:00 schreef blomke het volgende:

[..]

Dit soort getallen zegt toch helemaal niets als je niet er bij vertelt hoeveel kokend water je gebruikt. Dit is zoiets van: mijn auto verbruikt maar 500 L. diesel per jaar, da's zuinig rijden!
Heb je wel een punt. Tijdens de eerste meting werd er ca 70 liter kokend water gebruikt per week. Dat lijkt veel, maar dat is gemeten in ons 4-persoons huishouden. We drinken veel koffie/thee, ook de kinderen. En verder met koken e.d. Dat gebruik is sindsdien niet wezenlijk gewijzigd.
(Had overigens in een eerdere post al aangegeven wat het gebruik ongeveer was, had je dus kunnen combineren)
  donderdag 12 april 2012 @ 21:08:11 #148
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110249180
Heb dr hier een, zat al ingebouwd maar water koken doe ik gewoon nog met pannetje en vuur, heb toch geen haast, alleen voor thee/afspoelen borden

Zou ik het zelf kopen; nee.
pi_110249746
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:07 schreef Plankje55 het volgende:

[..]

Heb je wel een punt. Tijdens de eerste meting werd er ca 70 liter kokend water gebruikt per week. Dat lijkt veel, maar dat is gemeten in ons 4-persoons huishouden. We drinken veel koffie/thee, ook de kinderen. En verder met koken e.d. Dat gebruik is sindsdien niet wezenlijk gewijzigd.
(Had overigens in een eerdere post al aangegeven wat het gebruik ongeveer was, had je dus kunnen combineren)
Dom van me dat ik niet continu alle posts van iedereen doorlees en terughaal.

70 l. opwarmen van 15 tot 100 trekt 6,94 kWh; op jaarbasis 361 kWh. 500 kWh zal komen door de stoomvorming; water verdampen kost klauwen energie; iets van 2250 kJ/L. bij 1 bar druk.
pi_110250552
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:15 schreef blomke het volgende:

[..]

Dom van me dat ik niet continu alle posts van iedereen doorlees en terughaal.

70 l. opwarmen van 15 tot 100 trekt 6,94 kWh; op jaarbasis 361 kWh. 500 kWh zal komen door de stoomvorming; water verdampen kost klauwen energie; iets van 2250 kJ/L. bij 1 bar druk.
Als je er weinig van snapt moet je niet toch proberen er mee te gaan rekenen.
pi_110250662
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:25 schreef Adames het volgende:

[..]

Als je er weinig van snapt moet je niet toch proberen er mee te gaan rekenen.
Juist wel
pi_110251577
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:26 schreef blomke het volgende:

[..]

Juist wel
Natuurlijk heb je de meetgegevens van je Blokkerkannetje paraat, zodat we de cijfers in het juiste perspectief kunnen plaatsen?
pi_110251690
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:39 schreef Plankje55 het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je de meetgegevens van je Blokkerkannetje paraat, zodat we de cijfers in het juiste perspectief kunnen plaatsen?
En die van een boiler bij 70 liter per week + blokkerkannetje.
  Moderator donderdag 12 april 2012 @ 21:41:43 #154
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_110251704
Zullen we hier allemaal even wat minder elkaar op de man willen spelen ? En iedereen gewoon in zijn waarde willen laten ? Ongeacht of iemand nu wel of niet een quoker heeft ? ^O^
pi_110251814
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:41 schreef Vonkenboer het volgende:
Zullen we hier allemaal even wat minder elkaar op de man willen spelen ? En iedereen gewoon in zijn waarde willen laten ? Ongeacht of iemand nu wel of niet een quoker heeft ? ^O^
Mijn idee. Ik zoek m'n heil wel elders.
pi_110256057
Jongens ik ben een klein beetje geholpen maar heb me des te meer geamuseerd met al de reacties hier!
pi_110265130
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:56 schreef RoaRRR het volgende:
Jongens ik ben een klein beetje geholpen maar heb me des te meer geamuseerd met al de reacties hier!
+1 haha heerlijk zo'n bitchfight topic!

Conclusie: Heb je er het geld voor, koop een Quooker.
Hou je niet van luxe en vind je een blokker waterkoker in je keuken schitterend, bel Blomke en ga samen shoppen voor een waterkoker.
Dan weet je gelijk ook hoe patserig je bent als je wel een Quooker koopt. :')

Ik dacht dat pasen al voorbij was, maar het grootste paasei ben ik deze week pas tegengekomen.
  vrijdag 13 april 2012 @ 09:54:17 #158
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_110266149
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:19 schreef Sant. het volgende:

[..]

Ik dacht dat pasen al voorbij was, maar het grootste paasei ben ik deze week pas tegengekomen.
+1. Wat een pannenkoek die gast.
Ik heb al een boek.
pi_110268692
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:43 schreef Plankje55 het volgende:

[..]

Komt ie,
500 kWh op jaarbasis.

Dank voor je reactie. Nu zal iedere situatie natuurlijk verschillen, maar op basis van het gemiddelde van het Nibud (3300 kWh) en zonder hotfill verstookt zo'n 7 liter Quooker dus (op basis van jouw situatie) ongeveer 700 kWh ruim 1/5 van het totaal.
pi_110310243
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:06 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Dank voor je reactie. Nu zal iedere situatie natuurlijk verschillen, maar op basis van het gemiddelde van het Nibud (3300 kWh) en zonder hotfill verstookt zo'n 7 liter Quooker dus (op basis van jouw situatie) ongeveer 700 kWh ruim 1/5 van het totaal.
Bij mij is dat een redelijk bewuste keuze om minder gas te verbruiken. Ik heb PV-panelen en wek (iets) meer op, dan ik verbruik. De Quooker vervangt drie apparaten, waterkoker, koffiezetapparaat en close-in-boiler. Bovendien hebben we geen vaatwasser. In combinatie met de zonneboiler zorgt dit ervoor dat het gasverbruik buiten de wintermaanden lekker laag is.
pi_110313765
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 12:08 schreef Plankje55 het volgende:
De Quooker vervangt drie apparaten, waterkoker, koffiezetapparaat en close-in-boiler. Bovendien hebben we geen vaatwasser. In combinatie met de zonneboiler zorgt dit ervoor dat het gasverbruik buiten de wintermaanden lekker laag is.
Ja, want de drie apparaten, vaatwasser, waterkoker, koffiezetapparaat en close-in-boiler gaan normaal op gas.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 14-04-2012 14:58:54 ]
  zaterdag 14 april 2012 @ 14:48:42 #162
238326 Worteltjestaart
pi_110314407
Nee, maar de fluitketel en combiketel wel.
pi_110317271
hele vage bitchfight gemist hier dus maar goed, ervaringen:
heb een quooker, al jaren, hadden er ook al 1 in vorige huis en zou nooit meer zonder willen.
zowel dit huis als vorige een keuken zonder frutsels in de aankleding en dan is het vooral erg mooi omdat je dus geen apart apparaat op het aanrecht hebt.

gewoon kraantje (met knop al gewoon op dat kraantje) naast de gewone kraan.
perfect voor snel heel heet water; thee rechtstreeks uit de kraan dus, eitjes koken gaat super snel omdat er al kokend water op gaat (best handig als je zoals wij elke ochtend ontbijt met gekookte eitjes) , voor rijst koken of noedels, noedels gaat nog sneller omdat die niet hoeven te koken alleen in een pan / schaal met kokend water, dus gewoon water erop, laten staan en klaar na paar minuten.
scheelt ook weer met pannen in de afwasmachine.

sopje maken voor iets; even snel beetje kokend water erbij en je hebt meteen een gloeiend heet sopje.
vind het een ideale uitvinding en moet eerlijk zeggen dat ik best een beetje verbaasd ben te lezen dat er nog mensen zijn die het niet hebben, laat staan kennen, dacht eigenlijk dat het inmiddels al een standaard iets was in keukens omdat wij het echt al jaren hebben. :@

ik vind het dus aan te raden, maar als je nooit thee drinkt, nooit pasta / rijst eet, nooit eitjes kookt, laat dan maar zitten.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  FOK!fotograaf zondag 22 april 2012 @ 14:45:40 #164
317483 RobinJB
ICT-Man
pi_110631595
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 16:25 schreef WRH het volgende:
zowel dit huis als vorige een keuken zonder frutsels in de aankleding en dan is het vooral erg mooi omdat je dus geen apart apparaat op het aanrecht hebt.
Precies de reden dat wij er 1 hebben gekocht, tevens; ideaal om snel thee te "zetten".
pi_110711448
Wij hebben in ons huidige huis ook een quooker, en ik zou haast zeggen de beste aankoop die we hebben gedaan! We hebben de quooker icm de boiler in het keukenkastje, hierdoor hebben we ook altijd meteen warm water uit de gewone kraan. In ons oude huis moesten we al liters water laten lopen voor het water een beetje warm werd (en daar hadden we relatief snel warm water wegens stadsverwarming). In dit huis moet het warme water van de zolder afkomen dus dat duurt minimaal 2keer zolang nog, daar wegen de energiekosten niet tegenop van de quooker. We zetten zeer regelmatig thee, gebruiken het voor het koken van pasta en noodles, het steriliseren van flesjes, spenen. Wij zijn al met al heeeeel erg tevreden en zouden het zo weer doen!
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:12:11 #166
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_110712465
Kost een Quooker niet veel meer stroom? Ding moet dan toch altijd kokende zijn? (weet echt niet hoe die dingen werken..?)
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:14:05 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110712547
Nee, het is ooit eens uitgezocht dat iedere keer je waterkoker van niks naar kokend brengen meer of vrijwel evenveel stroom trekt dan dit water op temperatuur houden ofzo.
Het is iig niet heel veel duurder. Natuurlijk ook afhankelijk van hoe vaak op een dag je een volle waterkoker met koud water aan zet.
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:22:21 #168
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_110712839
Ok misschien dan ook iets voor op de werkvloer, tnx!
pi_110714292
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:14 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, het is ooit eens uitgezocht dat iedere keer je waterkoker van niks naar kokend brengen meer of vrijwel evenveel stroom trekt dan dit water op temperatuur houden ofzo.
Het is iig niet heel veel duurder. Natuurlijk ook afhankelijk van hoe vaak op een dag je een volle waterkoker met koud water aan zet.
Volgens de specifiacties van de fabrikant kom je op nog geen 2 tientjes per jaar extra uit. 0,01kwh*¤0,22*24*365=¤19,272 er van uitgaande dat ze evenveel energie verbruiken voor het opwarmen.
Blessed is the mind too small for doubt.
  donderdag 26 april 2012 @ 15:40:17 #170
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_110817569
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:50 schreef Tja..1986 het volgende:
Als ik pasta maak doe ik het water eerst in de waterkoker. Gaat dan sneller. Met o'n kraan gaat het nog wel sneller, maar die krengen zijn echt veel te duur.
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_110864518
Is het ook mogelijk om een quooker in te bouwen in een bestaande keuken? Toen wij vorig jaar onze keuken kochten, hadden we er echt geen geld meer voor, maar eigenlijk zou ik t volgens mij best handig vinden.
pi_110873505
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:41 schreef Bleie het volgende:
Is het ook mogelijk om een quooker in te bouwen in een bestaande keuken? Toen wij vorig jaar onze keuken kochten, hadden we er echt geen geld meer voor, maar eigenlijk zou ik t volgens mij best handig vinden.
Hangt er een beetje vanaf wat je wil. De 3-liter versie heeft aan een wateraansluiting (inlaatcombinatie met afvoertje) en een WCD voldoende. Gat in aanrechtblad hangt natuurlijk af van het soort blad dat je hebt. De 7-liter Combiversie heeft een eigen electra groep nodig vanwege het stroomverbruik.
pi_110879835
Wij hebben een quooker, gebruiken dat kreng vaak en zijn er zeer tevreden mee. Gebruiken de quooker ook voor het warm water in de keuken. Erg praktisch.

Kan de quooker dus warm (kokend heet zelfs!) aanbevelen en meteen daarbij de tip: neem de quooker en niet een concurrent, die schijnen vaker problemen te geven.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_110879938
quote:
Is het ook mogelijk om een quooker in te bouwen in een bestaande keuken?
Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_110881182
We hebben sinds kort een Grohe Red en de ervaringen tot nu toe zijn geweldig ;)

We hebben het toestel gekocht bij forum.fok.nl

Hanteren uitermate goede prijzen. Helaas staat hun hele assortiment nog niet op de site, maar je kunt altijd een navraag doen of ze dat wat je zoeken kunnen leveren. Ons hebben ze in ieder geval goed geholpen ;)

[note van mod: spam wordt niet gewaardeerd hop FOK! Als je wilt adverteren kan je contact opnemen met PR@fok.nl ]

[ Bericht 15% gewijzigd door BE op 27-04-2012 22:52:06 ]
pi_110954016
quote:
Jahoor.

Wij hebben een daalderop 3 in 1 (koudwarmkokend) en gebruiken m elke dag wel, voor thee, kruik vd baby, en eten koken. Gekocht voor de luxe, maar ook omdat t dan weer n waterkoker scheelt op t aanrecht, en, mss tussen de oren, veiliger voor kinderen? Water komt er in n spray uit, bij waterkoker natuurlijk niet. Qua energie geen idee, maar daar geef ik dan niet zo veel om als t iets extra kost. In de keuken hebben we alleen koudwaterleiding, dus eerst n gewone boiler, en daarna close-inboiler vd kraan.
pi_111192039
Weet iemand hier het verschil tussen de combi en combi+? Ik neem aan dat 2.2 en 3.0 te maken heeft met de grootte van de boiler?

De Grohe Red, heeft die ook het systeem dat hij je water uit de boiler mengt voor warm water en je op die manier niet lang moet wachten tot je warme water van de cv beneden is?
  zondag 6 mei 2012 @ 09:49:58 #178
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_111196120
Wij zijn ook bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken en denken nu na over een quooker. Ik neig nu naar aanschaffen moet ik zeggen :)
  zondag 6 mei 2012 @ 09:56:45 #179
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_111196180
* Pietverdriet neemt het met een wolkje melk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_111203190
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 01:39 schreef Ooi86 het volgende:
Weet iemand hier het verschil tussen de combi en combi+? Ik neem aan dat 2.2 en 3.0 te maken heeft met de grootte van de boiler?

De Grohe Red, heeft die ook het systeem dat hij je water uit de boiler mengt voor warm water en je op die manier niet lang moet wachten tot je warme water van de cv beneden is?
2.2 en 3.0 slaat op het elektrisch vermogen in kW. De 2.2 versie doet iets langer over het opwarmen, maar kan eenvoudiger aangesloten worden. De 3.0 heeft een eigen groep nodig. Verschil tussen Combi en Combi+ is de manier van aansluiten. De Combi wordt aangesloten als een gewone (close-in) boiler al het hete water uit de mengkraan komt uit de boiler. De warmwaterleiding naar de CV-ketel wordt niet meer gebruikt.
De Combi+ heeft een mengventiel dat zorgt dat je snel warmwater uit de mengkraan krijgt, maar als er warmwater van je CV-ketel aangevoerd wordt neemt die het over. Vooral handig als de ketel niet te ver weg is of als je ook een zonneboiler hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Plankje55 op 06-05-2012 14:36:12 (Extra uitleg.) ]
pi_111229729
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:32 schreef Plankje55 het volgende:

[..]

2.2 en 3.0 slaat op het elektrisch vermogen in kW. De 2.2 versie doet iets langer over het opwarmen, maar kan eenvoudiger aangesloten worden. De 3.0 heeft een eigen groep nodig. Verschil tussen Combi en Combi+ is de manier van aansluiten. De Combi wordt aangesloten als een gewone (close-in) boiler al het hete water uit de mengkraan komt uit de boiler. De warmwaterleiding naar de CV-ketel wordt niet meer gebruikt.
De Combi+ heeft een mengventiel dat zorgt dat je snel warmwater uit de mengkraan krijgt, maar als er warmwater van je CV-ketel aangevoerd wordt neemt die het over. Vooral handig als de ketel niet te ver weg is of als je ook een zonneboiler hebt.
In principe dienen alle apparaten met een vermogen van 2kVA (=2kW in dit geval)of meer op een aparte eindgroep aangesloten te worden.
pi_111255935
Zijn dit soort dingen niet ontzettend energie onzuinig...Wat kost zo'n grap wel niet op jaarbasis?

Ik heb op een site die hier stond vermeld gelezen dat het water continue kookt. (Nogal wiedes natuurlijk als je telkens de beschikking over kokend water wilt hebben). Maar echt energiezuinig lijkt het me niet....
pi_111257157
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 18:05 schreef CesarMilan het volgende:
Zijn dit soort dingen niet ontzettend energie onzuinig...Wat kost zo'n grap wel niet op jaarbasis?

Ik heb op een site die hier stond vermeld gelezen dat het water continue kookt. (Nogal wiedes natuurlijk als je telkens de beschikking over kokend water wilt hebben). Maar echt energiezuinig lijkt het me niet....
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:03 schreef Moro het volgende:

[..]

Volgens de specifiacties van de fabrikant kom je op nog geen 2 tientjes per jaar extra uit. 0,01kwh*¤0,22*24*365=¤19,272 er van uitgaande dat ze evenveel energie verbruiken voor het opwarmen.
pi_111681565
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 18:40 schreef Moro het volgende:
Je moest eens weten wat het brandstofverbruik is van mijn auto volgens de fabrikant... En wat ik verbruik...

Blijft apart, dat er toch nog mensen bestaan die gegevens van de fabrikant klakkeloos overnemen...
pi_111682835
Moet ik de opgave van een cvketel, vaatwasser, wasmachine, koelkast en magnetron dan ook niet geloven?
pi_111683250
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:46 schreef JohnB52 het volgende:
Moet ik de opgave van een cvketel, vaatwasser, wasmachine, koelkast en magnetron dan ook niet geloven?
Zie het als een religie..: het staat je vrij te geloven wat jij denkt dat je het beste uitkomt...

Klein beetje gezond verstand gebruiken daarentegen heeft ook nog nooit iemand geschaad...
pi_111684402
Bij n auto weet ik wel hoe ze dat tegenwoordig meten.

Kan jij me dan vertellen hoe ze dat bij dergelijke systemen meten?
pi_111718774
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 22:19 schreef JohnB52 het volgende:
Bij n auto weet ik wel hoe ze dat tegenwoordig meten.

Kan jij me dan vertellen hoe ze dat bij dergelijke systemen meten?
Hetzelfde als bij een auto... Onder ideale omstandigheden dus.
pi_111720299
Al zou het daadwerkelijke verbruik dubbel zoveel zijn (wat natuurlijk belachelijk zou zijn) dan nog stelt het niks voor tov de aanschafprijs van het apparaat. Ik zie het probleem dus niet zo.
Eerst denken, dan typen
pi_111723136
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hetzelfde als bij een auto... Onder ideale omstandigheden dus.
Dan heb je t mis. Ze worden altijd onder dezelfde omstandigheden gemeten:

http://www.zuinige-auto.n(...)t-brandstofverbruik/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')