Dat ding is tweeduizend euro?quote:Op woensdag 11 april 2012 12:18 schreef Sant. het volgende:
Wij hebben ook een Quooker (dat is de naam) en gebruik hem bijna dagelijks.
Soepje maken, eten koken, thee, etc.
Zo'n ding is echt ideaal.
Ik zou echter geen mengkraan (2 in 1) nemen, maar gewoon een aparte kraan en quooker.
Onveilig voor de kinderen is onzin.
Ten eerste zit er een beveiliging op een Quooker zodat je hem niet zomaar aan kan zetten (eerst indrukken, dan draaien
Ten tweede staat dat ding op je aanrecht. Als je kids er dan bij kunnen en zich branden komt dat kan dat door twee opties:
1- Het zijn kutkinderen die overal op klimmen en niet luisteren
2- Ze zijn wel groot genoeg om bij de kraan te kunnen, maar te dom om t te snappen.
Mijn conclusie, als je er 2000 voor over hebt, zeker doen! Een Quooker is top!
Jij hebt geen flauw idee wat een Quooker is of wel?quote:Op woensdag 11 april 2012 12:22 schreef blomke het volgende:
Waterkoker met 1 l. inhoud aan de kook brengen werkt perfect. Elke keer dat je nodig hebt, zet je 'm aan, na 20 zec. is ie weer heet.
Daar heb je geen kokend water voor nodig, dat kan net zo goed onder de heetwater kraan.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:24 schreef r3gi3boy het volgende:
Hartstikke handig zo'n kraan. Het gemak en de luxe om altijd en direct kokend water bij de hand te hebben is heerlijk. Wanneer je even iets wilt afspoelen wat hardnekkig is aangekoekt kun je ook kokend water gebruiken of wanneer je wijnglazen wilt poleren, laat je er eventjes kokend (stomend) water doorheen walsen. Borden verwarm je voor door ze er kort onder te houden, ga zo maar door.
Reken eventueel even uit wat de kosten zijn en weeg het af.
Hulde, ik deel uw mening tot in het kleinste detail.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:24 schreef r3gi3boy het volgende:
Iedereen loopt hier maar te mijmeren over dat een paar minuten wachten op je kokend water niet erg is en dat je andere dingen in die tijd moet doen etc, maar daar vraagt TS helemaal niet om.
Er wordt om ervaringen gevraagd, niet om de bekrompen mening van een verzuurde student of een bijstandsmoeder die nooit en te nimmer het geld zal hebben om zo'n ding te betalen en derhalve het hele concept 'kokend waterkraan' maar affakkelt als iets pretentieus en gevaarlijks.
Hartstikke handig zo'n kraan. Het gemak en de luxe om altijd en direct kokend water bij de hand te hebben is heerlijk. Wanneer je even iets wilt afspoelen wat hardnekkig is aangekoekt kun je ook kokend water gebruiken of wanneer je wijnglazen wilt poleren, laat je er eventjes kokend (stomend) water doorheen walsen. Borden verwarm je voor door ze er kort onder te houden, ga zo maar door.
Dubbelquote:Op woensdag 11 april 2012 12:28 schreef blomke het volgende:
Daar heb je geen kokend water voor nodig, dat kan net zo goed onder de heetwater kraan.
Achjee, de eerst moraalridder is alweer ter plaatse, hoorquote:Op woensdag 11 april 2012 12:24 schreef r3gi3boy het volgende:
Iedereen loopt hier maar te mijmeren over dat een paar minuten wachten op je kokend water niet erg is en dat je andere dingen in die tijd moet doen etc, maar daar vraagt TS helemaal niet om.
Er wordt om ervaringen gevraagd, niet om de bekrompen mening van een verzuurde student of een bijstandsmoeder die nooit en te nimmer het geld zal hebben om zo'n ding te betalen en derhalve het hele concept 'kokend waterkraan' maar affakkelt als iets pretentieus en gevaarlijks.
1,5 L. thee? Voor een kinderdagverblijf of zo?quote:Op woensdag 11 april 2012 14:15 schreef Plankje55 het volgende:
Het duurt ongeveer 30 seconden voordat een theepot van 1,5 l gevuld is. Bij een gecombineerde kraan moet je dus zolang de theepot vasthouden of je zet 'm in de gootsteen.
quote:Op woensdag 11 april 2012 12:04 schreef Buitendam het volgende:
Nou, inderdaad. Honderden voordelen. Koop voor 700 euro zo'n kokend waterkraan dat bespaart minimaal 80 seconden op het water in een waterkoker van de Blokker, á ¤10,- pleuren. Dat is het geld dubbel en dwars waard!!
Allejezus wat ben jij ernstig.quote:Op woensdag 11 april 2012 14:25 schreef blomke het volgende:
1,5 L. thee? Voor een kinderdagverblijf of zo?
Neem dan een waterkoker van Blokker, duurt een minuutje langer.
Meningen zijn prima, maar het is onzin om alleen maar te lullen dat ze nutteloos zijn omdat je met een waterkoker hetzelfde effect hebt.. Daar gaat het namelijk niet om.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:43 schreef Buitendam het volgende:
TS kan rustig om ervaringen vragen, maar je zit op een forum en dan krijg je ook meningen. Als TS een topic opent over flitskasten dat ze kut zijn en ervaringen om die dingen te ontwijken, dan krijg je ook standaard de mening dat TS gewoon eens rustig moet leren rijden. Welkom op een forum, succes met de wereld boven die steen waar je al die tijd onder lag.
In dat geval kunnen ze volgens jou dus beter opbokken?quote:Op woensdag 11 april 2012 14:58 schreef Adames het volgende:
Als Buitendam en blomke nou zo'n ding op hun studentenkamer hebben en aangeven dat ze het vrijwel nooit gebruiken of dat het ding gewoon kut is, dan is dat relevant. Als ze aangeven dat ze het te duur vinden, maar eigenlijk helemaal geen idee hebben of het werkelijk wel zo handig is, dan is die mening niet zo relevant. Dan kunnen ze net zo goed opbokken.
Als ze een mening gaan geven over dingen die ze niet kennen, ja.quote:Op woensdag 11 april 2012 15:03 schreef Sant. het volgende:
[..]
In dat geval kunnen ze volgens jou dus beter opbokken?
Aangezien ze duidelijk geen Quooker hebben en ik me afvraag of ze er uberhaupt wel ooit een gebruikt of zelfs gezien hebben.
Je mening geven over dingen die je niet kent..Fok! op zijn best!
Heb er net in in onze nieuwe keuken gezet. Is echt handig hoor, en dan ben ikzelf nog niet eens een theedrinker. Als jij veel pasta eet en kokend water gebruikt voor je koffie ben je de modelklant voor een Quooker volgens mij.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:40 schreef RoaRRR het volgende:
Hoi allemaal!
Binnenkort gaan wij onze keuken volledig vernieuwen. De keuken wordt vollledig gesloopt en opnieuw gebouwd. We kunnen het dus gaan maken zoals we zelf willen![]()
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een kokend water kraan?
Ons lijkt het namelijk ideaal aangezien wij veel pasta& rijst eten en altijd staan te wachten tot het water kookt. Daarbij zet ik nog ouderwets koffie met kokend water ( filter & cafetiere ) dus ik zie genoeg voordelen ervan in.
De mensen die hem hebben, gebruiken jullie hem veel? En is het de investering waard?
Zelf zit ik te denken aan een twin tap omdat je dan geen aparte kokend water kraan hebt maar dit via 1 mengkraan kan regelen.
Alle ervaringen en tips zijn welkom!
Dus als iemand in een topic meldt dat hij een Ferarri koopt om de kinderen naar de school, die 200 meter verderop staat, te brengen, dan kan ik niet melden dat dat waanzinnig zonde van het geld is en behoorlijk achterlijk, want ik heb geen Ferarri.quote:Op woensdag 11 april 2012 14:58 schreef Adames het volgende:
De meest simpele keuken ben je al een paar duizend euro aan kwijt, een mooie grote keuken met kookeiland zoals dat paar jaar geleden erg hip was is nog een veelvoud daar van. Als je een dure keuken wilt en je hebt nog ruimte in het budget voor een schijnbaar handige Quooker, dan is daar toch niks mis mee. Wat is nou al dat gezeik van mensen op de Quooker die géén ervaring met dat ding hebben.
Als Buitendam en blomke nou zo'n ding op hun studentenkamer hebben en aangeven dat ze het vrijwel nooit gebruiken of dat het ding gewoon kut is, dan is dat relevant. Als ze aangeven dat ze het te duur vinden, maar eigenlijk helemaal geen idee hebben of het werkelijk wel zo handig is, dan is die mening niet zo relevant. Dan kunnen ze net zo goed opbokken.
Het zou wel fijn zijn als je op dat moment een auto hebt als je een waardeoordeel wilt geven.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus als iemand in een topic meldt dat hij een Ferarri koopt om de kinderen naar de school, die 200 meter verderop staat, te brengen, dan kan ik niet melden dat dat waanzinnig zonde van het geld is en behoorlijk achterlijk, want ik heb geen Ferarri.
Ik hoef het product zelf niet te hebben om er een relevante mening over te vormen, denk ik zo. Helemaal als ik weet dat de Blokker een alternatief heeft voor 1/100e (letterlijk) voor de prijs van zo'n kraan.
Ieder zijn ding zullen we maar zeggen dan?quote:Op woensdag 11 april 2012 16:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus als iemand in een topic meldt dat hij een Ferarri koopt om de kinderen naar de school, die 200 meter verderop staat, te brengen, dan kan ik niet melden dat dat waanzinnig zonde van het geld is en behoorlijk achterlijk, want ik heb geen Ferarri.
Ik hoef het product zelf niet te hebben om er een relevante mening over te vormen, denk ik zo. Helemaal als ik weet dat de Blokker een alternatief heeft voor 1/100e (letterlijk) voor de prijs van zo'n kraan.
Dat doe ik nu toch? Ik vraag me hardop af waarom mensen een kookkraan (Ferrari) kopen als ze ook een waterkokertje van de Blokker (Fiat Multipla, 8e hands) kunnen nemen.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:40 schreef Adames het volgende:
[..]
Het zou wel fijn zijn als je op dat moment een auto hebt als je een waardeoordeel wilt geven.
Welk merk is niet zo interessant. Net zoals jij geen Quooker hoeft te hebben als je je ervaringen wilt geven (waar TS naar vraagt) over een heetwaterkraan.
Dat is het dus niet. Ik vraag me hardop af waarom mensen dit kopen. Ik kan me ergens wel vinden in het feit dat als je een keuken voor 20.000 erin pleurt dat je dan ook zo'n Amerikaanse koelkast (met zo'n ijsblokjesapparaat, ook zoietsquote:Als ik een topic open over welke nieuwe auto ik moet kopen en jij geeft aan dat een auto onzin is omdat jij toch alles met je omafiets doet en dat het niet erg is om elke dag even naar de supermarkt te fietsen, dan heb ik daar gewoon niet zo veel aan.
Gast, echt. Met een waterkoker van de Blokker van een tientje duurt het 80 seconden langer en krijg je hetzelfde resultaat. Jij vindt dat echt 700 tot 1500 euro waardquote:Op woensdag 11 april 2012 16:41 schreef Sant. het volgende:
[..]
Een Quooker is ideaal om snel even een kopje thee te nemen, een kopje soep te maken, koffie te zetten met filter, aangekoekte pannen te laten losweken, glazen zuiver te maken, borden op te warmen, eten te koken, etc. etc.
Pff.. Waterkoker.. Serieus? een tientje uitgeven voor een waterkoker van de Blokker (en de energie die nodig is om het water te laten koken!) terwijl je net zo makkelijk een vuurtje in de tuin stookt om een conservenblikje op te warmen met hetzelfde resultaat?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:26 schreef Buitendam het volgende:
Gast, echt. Met een waterkoker van de Blokker van een tientje duurt het 80 seconden langer en krijg je hetzelfde resultaat. Jij vindt dat echt 700 tot 1500 euro waardGeloof je toch zelf niet?
Dus denken we er niet hetzelfde over en dat kan besproken worden in een topic. Blij dat we al 1 niveau hoger zijn danquote:Op woensdag 11 april 2012 17:37 schreef dscx het volgende:
[..]
Pff.. Waterkoker.. Serieus? een tientje uitgeven voor een waterkoker van de Blokker (en de energie die nodig is om het water te laten koken!) terwijl je net zo makkelijk een vuurtje in de tuin stookt om een conservenblikje op te warmen met hetzelfde resultaat?
Een Quooker valt voor mij in de categorie 'creature comforts' en dat kost geld... Comfort is meestal niet gratis..
quote:Er wordt om ervaringen gevraagd, niet om de bekrompen mening van een verzuurde student of een bijstandsmoeder die nooit en te nimmer het geld zal hebben om zo'n ding te betalen en derhalve het hele concept 'kokend waterkraan' maar affakkelt als iets pretentieus en gevaarlijks.
Ik neem aan dat je ook geen vaatwasser hebt, want met een teiltje en een beetje sop krijg je hetzelfde resultaat en dat kost nog geen 5 euro.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:26 schreef Buitendam het volgende:
Gast, echt. Met een waterkoker van de Blokker van een tientje duurt het 80 seconden langer en krijg je hetzelfde resultaat. Jij vindt dat echt 700 tot 1500 euro waardGeloof je toch zelf niet?
Het verschil tussen een zo'n kraan en een waterkoker is 80 seconden en een euro of 800? Ja, want dat valt echt te vergelijken met een vaatwasser, wasmachine, droger etc. Helemaal als je een gezin hebt van 4 personen of meer.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:04 schreef Plankje55 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je ook geen vaatwasser hebt, want met een teiltje en een beetje sop krijg je hetzelfde resultaat en dat kost nog geen 5 euro.
En die Quooker verbruikt geen energie om het water om en nabij het kookpunt te houden?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:37 schreef dscx het volgende:
[..]
Pff.. Waterkoker.. Serieus? een tientje uitgeven voor een waterkoker van de Blokker (en de energie die nodig is om het water te laten koken!) terwijl je net zo makkelijk een vuurtje in de tuin stookt om een conservenblikje op te warmen met hetzelfde resultaat?
Een Quooker valt voor mij in de categorie 'creature comforts' en dat kost geld... Comfort is meestal niet gratis..
Vergelijkbaar met een vaatwasser, heb ik gehoordquote:Op woensdag 11 april 2012 18:27 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
En die Quooker verbruikt geen energie om het water om en nabij het kookpunt te houden?
Even los van het feit dat het natuurlijk heerlijk kakkineus is om voor 800 euro (instappertje) je borden te kunnen verwarmen en de wijnglazen te kunnen poleren.
Je moet echt je gelijk hebben he?! Andere mensen hebben een andere mening en we weten jouw mening inmiddels wel. Als jij ervaart dat het veel geld kost kan je dat best melden, maar je hoeft het niet 10000x te meldenquote:Op woensdag 11 april 2012 18:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met een vaatwasser, heb ik gehoord
Jij hebt er ook 1, gok ik?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:33 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Je moet echt je gelijk hebben he?! Andere mensen hebben een andere mening en we weten jouw mening inmiddels wel. Als jij ervaart dat het veel geld kost kan je dat best melden, maar je hoeft het niet 10000x te melden
M'n studentenkamer heb ik 25 jaar geleden verlaten en we wonen al jaren vrijstaand met een luxe keuken zonder Quooker. Vanavond heb ik gekookt en vind een Blokker waterkoker een ideaal ding: hij staat op het aanracht naast kookeiland (van het snoer heb ik geen last) en kan 'm aanzetten (vanuit heet) en heb in 10 sec. kokend water dat ik bij de gerechten in de pan(nen) kan gieten. Voor een Quooker bij de gootsteen (verderop in de keuken) zou ik de hete zware pan van het vuur moeten halen, onder de quooker zetten en met één hand vasthouden en met m'n vrije hand de quooker bedienen.quote:Op woensdag 11 april 2012 14:58 schreef Adames het volgende:
Als Buitendam en blomke nou zo'n ding op hun studentenkamer hebben en aangeven dat ze het vrijwel nooit gebruiken of dat het ding gewoon kut is, dan is dat relevant.
Ding kan nog stuk gaan ook van z'n eigen waterquote:Op woensdag 11 april 2012 17:50 schreef usernaamvergeten het volgende:
Superhandig ding, alleen mag de Quooker niet te nat blijven (dus dat er water omheen ligt op het aanrechtblad).
Mensen die thee drinkenquote:Op woensdag 11 april 2012 17:50 schreef usernaamvergeten het volgende:
Die van ons is op garantie vervangen daardoor. Ik merk wel dat we allen meer thee drinken,
Geen vaatwasser? Geen close-in boiler?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:50 schreef usernaamvergeten het volgende:
. Aangezien het bij ons best wel lang duurt voordat er warm water uit de kraan komt gebruik ik de Quooker soms ook bij de afwas, bijvoorbeeld om aangekoekte pannen schoon te weken.
Inderdaad geen vaatwasser, waarom zou je zoveel geld uitgeven voor iets waar je hooguit 10 minuten mee bezig bent(ontbijtvaat, avondeten, 4 personen)quote:Op woensdag 11 april 2012 19:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Ding kan nog stuk gaan ook van z'n eigen water
[..]
Mensen die thee drinken
[..]
Geen vaatwasser? Geen close-in boiler?![]()
Nu ben je aan het overdrijven. Zelfs vanuit heet (65 graden Celsius) lukt het je niet om een liter water in 10 seconden te koken. Dat trekt namelijk 75A uit te stopcontact.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:53 schreef blomke het volgende:
[..]
M'n studentenkamer heb ik 25 jaar geleden verlaten en we wonen al jaren vrijstaand met een luxe keuken zonder Quooker. Vanavond heb ik gekookt en vind een Blokker waterkoker een ideaal ding: hij staat op het aanracht naast kookeiland (van het snoer heb ik geen last) en kan 'm aanzetten (vanuit heet) en heb in 10 sec. kokend water dat ik bij de gerechten in de pan(nen) kan gieten. Voor een Quooker bij de gootsteen (verderop in de keuken) zou ik de hete zware pan van het vuur moeten halen, onder de quooker zetten en met één hand vasthouden en met m'n vrije hand de quooker bedienen.
Ik denk dat ik snel naar Beverwijk afgevoerd zou kunnen worden.
Hulde aan de Blokkerwaterkoker: je kan met één hand zoveel en zo weinig mogelijk heet water bijgieten als je wilt terwijl de pan op het vuur blijft staan.
Voor dingen die je onder heet water af wilt spoelen heb je, zoals gezegd, de heetwaterkraan.
Een vaatwasser kan kapot gaan van zijn eigen vuil, dat moet je altijd even ervan af halen. Dat weet je ook wel.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:57 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Mensen die thee drinken
[..]
Geen vaatwasser? Geen close-in boiler?![]()
Als we het nu hebben over bijvoorbeeld een rijstkoker, dan heb je een punt.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:05 schreef BennoDeBever het volgende:
Waarom een audi terwijl een ford ook voldoet? Omdat het kan, en het mensen een fijn gevoel geeft van comfort. Als je het geld er voor hebt waarom zou je dan niet kiezen voor comfort?
Die kokendwaterkraan is een Nederlandse vinding....quote:Op woensdag 11 april 2012 21:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als we het nu hebben over bijvoorbeeld een rijstkoker, dan heb je een punt.
Maar die rare Amerikaanse importgevallen als een kokendwaterkraan voor 1000,- of zo'n enorme koelkast waar van die mégahandige ijsblokjesapparaten in zitten voor 3000,-
Dan slaan we met z'n allen een beetje door, naar mijn mening.
Kokendwater, dat zou kunnen. Het komt van een Nederlandse uitvinder, lees ik. Maar van die heetwaterkraantjes stonden in de jaren 70 al in Amerika op de kookeilandjes, hoor.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:09 schreef Plankje55 het volgende:
[..]
Die kokendwaterkraan is een Nederlandse vinding....
Wat maakt het uit, als mensen er gelukkig door worden? Als mensen 3000 euro over hebben voor ijsblokjes en daar happy van worden, wat maakt het uit? Een kokend waterkraan is naar mijn idee een super uitvinding waar ik nog lang gebruik van zal maken.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als we het nu hebben over bijvoorbeeld een rijstkoker, dan heb je een punt.
Maar die rare Amerikaanse importgevallen als een kokendwaterkraan voor 1000,- of zo'n enorme koelkast waar van die mégahandige ijsblokjesapparaten in zitten voor 3000,-
Dan slaan we met z'n allen een beetje door, naar mijn mening.
Wat kost een Whirlpool vaatwasser? 400 - 500 ¤ ? Heb je heel wat meer lol van.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:04 schreef Adames het volgende:
[..]
1. Zelfs vanuit heet (65 graden Celsius) lukt het je niet om een liter water in 10 seconden te koken. Dat trekt namelijk 75A uit te stopcontact.
2.En daarnaast ben je wel compleet simpel als je op die manier water in de pan wilt doen. Een bekertje pakken, wat kokend water uit de kraan halen en in je gerecht stoppen lijkt me toch heel wat makkelijker.
quote:Op woensdag 11 april 2012 17:26 schreef Buitendam het volgende:
Dat doe ik nu toch? Ik vraag me hardop af waarom mensen een kookkraan (Ferrari) kopen als ze ook een waterkokertje van de Blokker (Fiat Multipla, 8e hands) kunnen nemen.
Simpel: Omdat het kan. Je hebt het geld ervoor en ik geen Fiat wil.
Dat is het dus niet. Ik vraag me hardop af waarom mensen dit kopen. Ik kan me ergens wel vinden in het feit dat als je een keuken voor 20.000 erin pleurt dat je dan ook zo'n Amerikaanse koelkast (met zo'n ijsblokjesapparaat, ook zoiets) en graag een kookkraan wilt. Ik krijg er de kriebels van, maar ieder z'n ding. Maar die smoesjes en excuses om zo'n ding voor zoveel geld aan te schaffen zijn in mijn ogen volkomen mongloïde te noemen.
Wat een domme opmerking. Voor jou zijn die 2 tientjes voor je waterkoker niet duur, voor de ander is die 1000 euro voor een Quooker gemakkelijk te missen.
Smaken verschillen en het loon van mensen ook. Het is eerder mongloide om het te veroordelen zoals jij doet.
Werk je bij Blokker?
Ik vind elke luxe onzin, of het nou geld kost of niet.quote:Op donderdag 12 april 2012 10:03 schreef Sant. het volgende:
hahaha wat een bekrompen meningen hier van de tegenstanders.
Ja, luxe kost geld. Ja, je kunt dat onzin vinden.
Het feit dat jij met een PC op internet kan is ook luxe.quote:Op donderdag 12 april 2012 10:26 schreef blomke het volgende:
Ik vind elke luxe onzin, of het nou geld kost of niet.
Haha ik moest lachen. Inderdaad als TS een kokend waterkraan wil hoef je TS niet af te branden omdat een dingetje van de Blokker ook voldoet. TS vraagt om recensies en die recensies zijn allemaal goed. Dat iemand anders het overbodige luxe vind is niet relevant.quote:
Op internet geeft men tussen 10 en 20 minuten (vat van 3 tot 7 liter) voor opwarmen verbruik tussen 1600 en 3000 watt. Standby verbruik 10 watt.quote:
Hatsjikidee...bij een vermogen > 2000 Watt, moet ie ook nog een eigen groep hebben. Kassa voor de installateur...ik weet wel wie dat ding heeft uitgevonden.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Op internet geeft men tussen 10 en 20 minuten (vat van 3 tot 7 liter) voor opwarmen verbruik tussen 1600 en 3000 watt.
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op donderdag 12 april 2012 11:35 schreef RoaRRR het volgende:
. Echter wordt vergeten dat de boiler het water warm houd, je sneller warm water hebt en minder electriciteitskosten hebt dan water verwarmen met een waterkoker.
Het is de schuld van de Grote Bazen! Ze Dringen Het Ons Op!quote:Op donderdag 12 april 2012 11:36 schreef blomke het volgende:
Kassa voor de installateur...ik weet wel wie dat ding heeft uitgevonden.
Als de quooker wordt aangesloten op de warmwaterleiding ipv de koudwaterleiding wordt een belangrijk deel van het verwarmen al door de combiketel gedaan. Dat is voordeliger.quote:
En laat ik nu een warm water leiding hebben lopen daarquote:Als de quooker wordt aangesloten op de warmwaterleiding ipv de koudwaterleiding wordt een belangrijk deel van het verwarmen al door de combiketel gedaan. Dat is voordeliger.
Ga eens lekker in je boomhut zitten, hippie.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:36 schreef blomke het volgende:
Hatsjikidee...bij een vermogen > 2000 Watt, moet ie ook nog een eigen groep hebben. Kassa voor de installateur...ik weet wel wie dat ding heeft uitgevonden.
Tja, elke keer als je een beetje kokend water tapt, slaat je ketel aan en blijft het warme water uit de ketel in de leiding tussen ketel en quooker staan; plus de inhoud van je ketel die op temperatuur moet worden gebracht. Lekker verliesgevend.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:43 schreef Worteltjestaart het volgende:
Als de quooker wordt aangesloten op de warmwaterleiding ipv de koudwaterleiding wordt een belangrijk deel van het verwarmen al door de combiketel gedaan. Dat is voordeliger.
Dit is Fok!. Iedereen geeft hier ongevraagd zijn mening. Wil je bepalen wie wat zegt, dan open je een eigen forum en nodig je mensen daar specifiek voor uit.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:35 schreef RoaRRR het volgende:
Ok, mooi al die voorspelbare meningen.
Ik vraag naar ervaringen en dat is wat anders dan een mening
Dat moet alleen als het opgenomen vermogen > 2000 Watt is.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:43 schreef Worteltjestaart het volgende:
Een gewone warmwaterboiler in je gootsteenkastje zet je ook gauw op een aparte electragroep om overbelasting bij tegelijkertijdig gebruik met bijvoorbeeld je koelkast of vaatwasser te voorkomen.
Zit je in de bijstand, omdat dit nu je argumenten zijn?quote:Op donderdag 12 april 2012 11:49 schreef blomke het volgende:
Tja, elke keer als je een beetje kokend water tapt, slaat je ketel aan en blijft het warme water uit de ketel in de leiding tussen ketel en quooker staan; plus de inhoud van je ketel die op temperatuur moet worden gebracht. Lekker verliesgevend.
quote:Op donderdag 12 april 2012 11:45 schreef RoaRRR het volgende:
[..]
En laat ik nu een warm water leiding hebben lopen daar
Moeten != handig/verstandig/prettig.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:50 schreef blomke het volgende:
Dat moet alleen als het opgenomen vermogen > 2000 Watt is.
Inderdaad, als je vindt dat zo'n ding toegevoegde waarde heeft qua luxe en gemak, zal ik de laatste zijn om er tegen te zijn. In dit hele topic heb ik ook nergens gezed dat je zo'n Quooker niet zou moeten installeren.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:51 schreef Sant. het volgende:
Mensen die geen cent te makken hebben, schaffen inderdaad geen Quooker aan voor ca. 1000 euro, maar die gaan inderdaad voor de waterkoker.
Mensen die dat geld er WEL voor over hebben, zullen ook niet zo inzitten over die 3 tientjes per jaar meer.. Want potverdikke, die 2,5 euro per maand kunnen we dan ook nog wel hebben...
Niet in directe woorden, maar je kraakt het af waar je kunt:quote:Op donderdag 12 april 2012 12:01 schreef blomke het volgende:
In dit hele topic heb ik ook nergens gezed dat je zo'n Quooker niet zou moeten installeren.
quote:Op woensdag 11 april 2012 12:22 schreef blomke het volgende:
Waterkoker met 1 l. inhoud aan de kook brengen werkt perfect. Elke keer dat je nodig hebt, zet je 'm aan, na 20 zec. is ie weer heet.
quote:Op woensdag 11 april 2012 12:28 schreef blomke het volgende:
Daar heb je geen kokend water voor nodig, dat kan net zo goed onder de heetwater kraan.
quote:Op woensdag 11 april 2012 14:25 schreef blomke het volgende:
Neem dan een waterkoker van Blokker, duurt een minuutje langer.
quote:Op woensdag 11 april 2012 19:57 schreef blomke het volgende:
quote:Op donderdag 12 april 2012 08:42 schreef blomke het volgende:
Wat kost een Whirlpool vaatwasser? 400 - 500 ¤ ? Heb je heel wat meer lol van.
quote:Op donderdag 12 april 2012 10:26 schreef blomke het volgende:
Ik vind elke luxe onzin, of het nou geld kost of niet.
quote:Op donderdag 12 april 2012 11:36 schreef blomke het volgende:
Hatsjikidee...bij een vermogen > 2000 Watt, moet ie ook nog een eigen groep hebben. Kassa voor de installateur...ik weet wel wie dat ding heeft uitgevonden.
quote:Op donderdag 12 april 2012 11:49 schreef blomke het volgende:
Tja, elke keer als je een beetje kokend water tapt, slaat je ketel aan en blijft het warme water uit de ketel in de leiding tussen ketel en quooker staan; plus de inhoud van je ketel die op temperatuur moet worden gebracht. Lekker verliesgevend.
hahaha geniaal!quote:Op donderdag 12 april 2012 12:20 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Niet in directe woorden, maar je kraakt het af waar je kunt:
Dit is voor 99,5% procent overlappend met mijn situatie en mening :-)quote:Op donderdag 12 april 2012 13:21 schreef Geneuzel het volgende:
Ik heb zelf de onderstaande quooker sinds 3 maanden in bezit en ben daar zeer tevreden over. We hebben 'm aangeschaft op aandringen van mijn vrouw die veel thee drinkt en aan huis werkt. In het begin zag ik er de meerwaarde niet zo van in, maar het is toch een heel handig apparaat.
We gebruiken hem voornamelijk voor:
- vieze borden afspoelen voordat ze de vaatwasser ingaan
- kokend water voor koken (bijvoorbeeld voor koken van rijst)\
- thee
In totaal gebruiken we de quooker toch zo'n 5-7 keer per dag.
http://www.keukenmarkt-nederland.nl/quooker-combi2-2-nordic-round
Zo, steigerkaart hangt.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:20 schreef Worteltjestaart het volgende:
Niet in directe woorden, maar je kraakt het af waar je kunt:
Ik moest lachenquote:
Eindelijk iemand met een normaal tot bovengemiddeld IQ,quote:Op donderdag 12 april 2012 13:49 schreef Buitendam het volgende:
Ik moest lachenAls iemand geld heeft voor zo'n Qoocker moet je er 1 kopen, daar is eenieder vrij in. Ik geef mijn geld aan andere dingen uit waar een ander weer een dikke facepalm bij maakt.
Waar het mij om gaat zijn de argumenten om zo'n ding aan te schaffen en dan niet doorhebben dat het drogredenen zijn. Helemaal voor dat geld.
Normaal zeg ik dat altijd tegen mezelfquote:Op donderdag 12 april 2012 13:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Eindelijk iemand met een normaal tot bovengemiddeld IQ,
Jaaa, héél objectief!quote:Op donderdag 12 april 2012 13:34 schreef blomke het volgende:
Ik kraak 'm niet af (de Quooker), maar geef in objectieve woorden weer welke voor- en nadelen er aan kleven.
Ten opzichte van jou wel, ja.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:51 schreef blomke het volgende:
De 1e alinea van je post is uitstekend. Helemaal mee eens, ieder zijn ding.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:49 schreef Buitendam het volgende:
Ik moest lachenAls iemand geld heeft voor zo'n Qoocker moet je er 1 kopen, daar is eenieder vrij in. Ik geef mijn geld aan andere dingen uit waar een ander weer een dikke facepalm bij maakt.
Waar het mij om gaat zijn de argumenten om zo'n ding aan te schaffen en dan niet doorhebben dat het drogredenen zijn. Helemaal voor dat geld.
quote:Op donderdag 12 april 2012 13:51 schreef blomke het volgende:
Ik pleur een keuken in mijn huis voor 15.000+ euro's. Als ik er echt héél graag 1 wil dan ga ik na het uitgeven van 15.000 euro niet besparen op zo'n kraan. Dan betaal ik wel 16.000 euro voor m'n keuken, heb ik er zo'n fancy kraantje in = logisch. Geen haan die er naar kraait.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:02 schreef Sant. het volgende:
[..]
De 1e alinea van je post is uitstekend. Helemaal mee eens, ieder zijn ding.
Met je 2e alinea haal je jezelf weer volledig onderuit en deze geeft dan ook weer pijnlijk weer hoe je het totaal niet begrepen hebt.. Hoe kun je dit drogredenen noemen?
Snel thee, zetten, koffie, pannen weken, koken, soepje, etc. Hoezo zijn dat schijnredenen? Of ken je de definitie daar niet van?
Bovengemiddeld IQ.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:08 schreef Buitendam het volgende:
Dus nogmaals; als je wilt pronken met een kraan, pronk dan met je kraan, maar ga niet raar zoeken naar drogredenen om 1000 euro uit te geven.
Volgens blomke heb je nu een ondergemiddeld IQ.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wil er ook eentje!Idd een kleine keuken dus dan kan de waterkoker van het aanrecht. En ik drink sws alleen maar thee of gekookt water en hoe vaak ik wel niet de waterkoker een slinger geef om het dan vervolgens weer te vergeten en dus weer opnieuw moet doen... Het zou voor ons echt ideaal zijn.
Nu nog even een beetje sparen en ruimte maken in ons gootsteenkastje.![]()
Ik zou dat geld sparen en uitgeven aan een groter keukenblad. Met een 10¤ waterkoker van Blokkerquote:Op donderdag 12 april 2012 14:18 schreef Brighteyes het volgende:
Nu nog even een beetje sparen en ruimte maken in ons gootsteenkastje.![]()
Is het maar goed dat ik geen lid van de crew ben danquote:Op donderdag 12 april 2012 14:39 schreef Brighteyes het volgende:
Beetje mager voor een crewbash he?
Hmmm... eens denken... een groter huis... of een quooker... Hmmm... wat is de meest voor de hand liggende optie... Hmmm...quote:Op donderdag 12 april 2012 14:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik zou dat geld sparen en uitgeven aan een groter keukenblad. Met een 10¤ waterkoker van Blokker
De uitbouw van een huis plus keukenblad lijkt me duurder dan zo'n kokend waterkraantje. En een waterkoker van de Blokker? Da's drie keer gebruiken en zes keer weg gooien.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik zou dat geld sparen en uitgeven aan een groter keukenblad. Met een 10¤ waterkoker van Blokker
doe nou eens neit zo stronteigenwijs man, Brighteyes geeft een goeie reden waarom ze wel een qooker wil hebben.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:02 schreef blomke het volgende:
Voor 1000¤ heb je een heel aardig granieten keukenblad, hoor. 1/2 meter uitbreiden en je kan je Blokkerkoker kwijt. Die van ons doet 't al > 10 jaar perfect.
Dit is voor mij een duidelijke post, ik heb er geen nodig dus want drink thuis zelden thee, zet borden zo in vaatwasser en kook rijst in magnetronstomer.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:21 schreef Geneuzel het volgende:
Ik heb zelf de onderstaande quooker sinds 3 maanden in bezit en ben daar zeer tevreden over. We hebben 'm aangeschaft op aandringen van mijn vrouw die veel thee drinkt en aan huis werkt. In het begin zag ik er de meerwaarde niet zo van in, maar het is toch een heel handig apparaat.
We gebruiken hem voornamelijk voor:
- vieze borden afspoelen voordat ze de vaatwasser ingaan
- kokend water voor koken (bijvoorbeeld voor koken van rijst)\
- thee
In totaal gebruiken we de quooker toch zo'n 5-7 keer per dag.
http://www.keukenmarkt-nederland.nl/quooker-combi2-2-nordic-round
Zeg lekkertje... ik heb ernstig last van werkontwijkend gedrag, dus ik zal je nog wat langer amuseren.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:02 schreef blomke het volgende:
Voor 1000¤ heb je een heel aardig granieten keukenblad, hoor. 1/2 meter uitbreiden en je kan je Blokkerkoker kwijt. Die van ons doet 't al > 10 jaar perfect.
zonde van je geld johquote:Op donderdag 12 april 2012 15:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zeg lekkertje... ik heb ernstig last van werkontwijkend gedrag, dus ik zal je nog wat langer amuseren.
Er-is-geen-ruimte-voor-een-halve-meter-uitbreiden!
Als ik dat had gekund dan had ik dat allang gedaan. Inclusief quooker uiteraard, als ik dan toch bezig ben...
Lekker lelijk Chinees of Portugees blad heb je dan jaquote:Op donderdag 12 april 2012 15:02 schreef blomke het volgende:
Ja, wat dat is dan ook de enige reden dat ik een quooker wil.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:20 schreef blomke het volgende:
Mensen met een kleine keuken...zo klein dat je je waterkoker weg wilt doen
![]()
Zal ik eens eerlijk (heel eerlijk) zijn? Ik had nog niet eens ooit gehoord van het bestaan van een Quooker. Pas toen ik dit topic las, begreep ik waar en wat het ding is en doet. En m'n mond viel open van verbazing.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:31 schreef Brighteyes het volgende:
Maar goed, iets zegt me dat jij spijt hebt dat je hem zelf niet hebt laten installeren in je prachtige vrijstaande huis met keuken met kookeiland met daarop een plastic blokker waterkoker...
Zegt de trol met de grootste bek en de kleinste penis.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:20 schreef blomke het volgende:
Mensen met een kleine keuken...zo klein dat je je waterkoker weg wilt doen
![]()
Woo! Stop de persen! Blomke gaat eens eerlijk (heel eerlijk) zijn!quote:Op donderdag 12 april 2012 15:35 schreef blomke het volgende:
Zal ik eens eerlijk (heel eerlijk) zijn?
Pas maar op dat niet alle vuiligheid uit je bek loopt.quote:Ik had nog niet eens ooit gehoord van het bestaan van een Quooker. Pas toen ik dit topic las, begreep ik waar en wat het ding is en doet. En m'n mond viel open van verbazing.
Je klinkt wel enorm getraumatiseerd zeg.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:36 schreef Worteltjestaart het volgende:
Pas maar op dat niet alle vuiligheid uit je bek loopt.
Gefrustreerd.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:39 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Je klinkt wel enorm getraumatiseerd zeg.
Dat zeg ik, je baalt als een stekker dat jouw keukenboer je niet op deze mogelijkheid gewezen heeft zodat jij je plastic waterkokertje niet pontificaal in het zicht hoeft te hebben op je kookeiland.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Zal ik eens eerlijk (heel eerlijk) zijn? Ik had nog niet eens ooit gehoord van het bestaan van een Quooker. Pas toen ik dit topic las, begreep ik waar en wat het ding is en doet. En m'n mond viel open van verbazing.
Zo een oordeel hebben en niet eens ooit gehoord hebben van een Quooker.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Zal ik eens eerlijk (heel eerlijk) zijn? Ik had nog niet eens ooit gehoord van het bestaan van een Quooker. Pas toen ik dit topic las, begreep ik waar en wat het ding is en doet. En m'n mond viel open van verbazing.
Nou... dat is dan toch iets van de laatste jarenquote:Op donderdag 12 april 2012 15:41 schreef Sant. het volgende:
[..]
Zo een oordeel hebben en niet eens ooit gehoord hebben van een Quooker.
Bij IEDER verkoopgesprek van een beetje een grote keuken keuken komt een Quooker ter sprake.
-edit: Dit geldt natuurlijk niet voor je grote opstelling met kookeiland die je ergens bij een budgetzaak op de kop hebt getikt. ZONDER werkblad uiteraard, want voor 1000 euro koop je ook nog een fatsoenlijk stenen werkblad.
Ja, als je zo je keuken bij elkaar sprokkelt, vergeet je wel eens wat..
Wat een giller!
Tegenwoordig krijg je bij een beetje auto de optie om je kont te laten masseren tijdens het rijden, alsof dat van vitaal belang is tijdens het autorijden, dus wat is nu eigenlijk je puntquote:Op donderdag 12 april 2012 15:41 schreef Sant. het volgende:
[..]
Bij IEDER verkoopgesprek van een beetje een grote keuken keuken komt een Quooker ter sprake.
-edit: Dit geldt natuurlijk niet voor je grote opstelling met kookeiland die je ergens bij een budgetzaak op de kop hebt getikt. ZONDER werkblad uiteraard, want voor 1000 euro koop je ook nog een fatsoenlijk stenen werkblad.
Ja, als je zo je keuken bij elkaar sprokkelt, vergeet je wel eens wat..
Wat een giller!
Meestal probeer ik zoveel mogelijk mods af te zeiken, maar voor bovenstaande maak ik een diepe buiging.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:40 schreef Brighteyes het volgende:
Dat zeg ik, je baalt als een stekker dat jouw keukenboer je niet op deze mogelijkheid gewezen heeft zodat jij je plastic waterkokertje niet pontificaal in het zicht hoeft te hebben op je kookeiland.
Vind ik persoonlijk best slecht eigenlijk dus ik snap je frustratie volledig.
Nee hoor. Geamuseerd, dat welquote:Op donderdag 12 april 2012 15:39 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Je klinkt wel enorm getraumatiseerd zeg.
quote:Op donderdag 12 april 2012 15:40 schreef Brighteyes het volgende:
Dat zeg ik, je baalt als een stekker dat jouw keukenboer je niet op deze mogelijkheid gewezen heeft zodat jij je plastic waterkokertje niet pontificaal in het zicht hoeft te hebben op je kookeiland.
Mijn punt is dat Blomke zegt over een fikse keuken te bezitten compleet voorzien van eiland.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Tegenwoordig krijg je bij een beetje auto de optie om je kont te laten masseren tijdens het rijden, alsof dat van vitaal belang is tijdens het autorijden, dus wat is nu eigenlijk je punt
Ik oordeel niet (opdat ik niet geoordeeld worde....), ik las over de Quooker in dit topic, en pas daarna gaf ik alle voors en tegens van de Quooker tov de waterkoker (van 10¤). Da's toch niet verkeerd?quote:Op donderdag 12 april 2012 15:41 schreef Sant. het volgende:
Spoelbakblad en kookeilandblad zijn thuis twee heel aparte bladen. Dus dit is niet aan de orde,.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:47 schreef Sant. het volgende:
Wanneer je de spoelbak dan in het kookeiland plaatst, wil je niet allerhande pongel op je blad hebben.
Ze bestaan sinds 1992, maar zoals bij alle nieuwigheden was dat nog niet je van het.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:46 schreef blomke het volgende:
Blij dat de keukenverkoper het er niet over heeft gehad. Bestonden ze trouwens 10 jaar geleden ook al?
Dat verklaart... ik heb mijn keuken in 2003 gekochtquote:Op donderdag 12 april 2012 15:51 schreef Sant. het volgende:
[..]
Ze bestaan sinds 1992, maar zoals bij alle nieuwigheden was dat nog niet je van het.
Sinds 2004 in de 'huidige vorm' en sinds dat jaar werd het ook "hot"in keukenland.
Dit jaar tikt de verkoop van Quooker (andere merken weet ik niet) 300.000 stuks aan
Maar je hebt gelijk, dat zijn allemaal mongolen
Het is dus gewoon een hebbedingetje.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:51 schreef Sant. het volgende:
[..]
Ze bestaan sinds 1992, maar zoals bij alle nieuwigheden was dat nog niet je van het.
Sinds 2004 in de 'huidige vorm' en sinds dat jaar werd het ook "hot"in keukenland.
Dit jaar tikt de verkoop van Quooker (andere merken weet ik niet) 300.000 stuks aan
Maar je hebt gelijk, dat zijn allemaal mongolen
Nee inderdaad, want een kookeiland getuigd van een sobere manier van levenquote:Op donderdag 12 april 2012 15:52 schreef blomke het volgende:
Dan zal die budgetzaak waar onze keuken vandaan komt, er wel nooit van gehoord hebben in 2002.
"Zalig de armen van Geest" blijkt eens te meer. Wat fijn om zonder luxe te zijn
Ja, maar dat is een waterkoker van de blokker ook. Want wat is er mis met een fluitketel?quote:Op donderdag 12 april 2012 15:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is dus gewoon een hebbedingetje.
ik las armzalige geestquote:Op donderdag 12 april 2012 15:52 schreef blomke het volgende:
Dan zal die budgetzaak waar onze keuken vandaan komt, er wel nooit van gehoord hebben in 2002.
"Zalig de armen van Geest" blijkt eens te meer. Wat fijn om zonder luxe te zijn
Daar ben ik ook benieuwd naar.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:55 schreef Brighteyes het volgende:
Dus... back on topic maar?
Mensen die er wél ervaring mee hebben en die graag met de TS willen delen?
Ik las "ouwe lul"quote:Op donderdag 12 april 2012 16:20 schreef lubje25 het volgende:
Mijn ouwe lui hebben zo'n ding. Handig![]()
Brighteyes vs. Blomke: 10 - 0quote:Op donderdag 12 april 2012 15:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Er zijn ook andere merken dan alleen quooker.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:40 schreef blomke het volgende:
Misschien wel een idee om er zelf ook één te nemen. Staan ze al op Marktplaats?
Waarom zou jij er één willen?quote:Op donderdag 12 april 2012 16:40 schreef blomke het volgende:
Ik geloof dat ik nu al twee keer heb aangegeven dat ik erg blij ben met dat ding. Maar aangezien dit topic in een vrij kinderachtige fittie is veranderd voel ik me niet erg geroepen om hier uitgebreid verslag te gaan doen.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar dat is een waterkoker van de blokker ook. Want wat is er mis met een fluitketel?
Dus... back on topic maar?
Mensen die er wél ervaring mee hebben en die graag met de TS willen delen?
Komt ie,quote:Op donderdag 12 april 2012 16:01 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Graag ook even het verbruik van het apparaat te vermelden. Afschrijving redden we ons wel mee.
http://kopen.marktplaats.(...)arch.y=0&search=Zoekquote:Op donderdag 12 april 2012 16:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik las "ouwe lul"
Dit soort getallen zegt toch helemaal niets als je niet er bij vertelt hoeveel kokend water je gebruikt. Dit is zoiets van: mijn auto verbruikt maar 500 L. diesel per jaar, da's zuinig rijden!quote:Op donderdag 12 april 2012 20:43 schreef Plankje55 het volgende:
[..]
Komt ie,
Quooker Pr03-VAQ, dus de 3 liter versie. Geschat verbruik na een week meten in de winter
500 kWh op jaarbasis.
Later is de Quooker aangesloten als hotfill, waarmee het verbruik gezakt is tot 367 kWh op jaarbasis. Warm water kost uiteraard ook energie, maar is in ons geval afkomstig van een zonneboiler, maar soms ook de CV-boiler.
Inmiddels is de PRO3-VAQ vervangen door een 7 liter Combi+, ook aangesloten als hotfill. Daar is nog niet langdurig aan gemeten, maar het verbruik ligt iets hoger. Op jaarbasis ca 550 kWh is m'n schatting nu.
4,18 kJ per l per graadC opwarmingquote:Op donderdag 12 april 2012 20:56 schreef BennoDeBever het volgende:
En wat is het verbruik van een standaard boiler? Trek dat eens van elkaar af.
Heb je wel een punt. Tijdens de eerste meting werd er ca 70 liter kokend water gebruikt per week. Dat lijkt veel, maar dat is gemeten in ons 4-persoons huishouden. We drinken veel koffie/thee, ook de kinderen. En verder met koken e.d. Dat gebruik is sindsdien niet wezenlijk gewijzigd.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Dit soort getallen zegt toch helemaal niets als je niet er bij vertelt hoeveel kokend water je gebruikt. Dit is zoiets van: mijn auto verbruikt maar 500 L. diesel per jaar, da's zuinig rijden!
Dom van me dat ik niet continu alle posts van iedereen doorlees en terughaal.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:07 schreef Plankje55 het volgende:
[..]
Heb je wel een punt. Tijdens de eerste meting werd er ca 70 liter kokend water gebruikt per week. Dat lijkt veel, maar dat is gemeten in ons 4-persoons huishouden. We drinken veel koffie/thee, ook de kinderen. En verder met koken e.d. Dat gebruik is sindsdien niet wezenlijk gewijzigd.
(Had overigens in een eerdere post al aangegeven wat het gebruik ongeveer was, had je dus kunnen combineren)
Als je er weinig van snapt moet je niet toch proberen er mee te gaan rekenen.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:15 schreef blomke het volgende:
[..]
Dom van me dat ik niet continu alle posts van iedereen doorlees en terughaal.
70 l. opwarmen van 15 tot 100 trekt 6,94 kWh; op jaarbasis 361 kWh. 500 kWh zal komen door de stoomvorming; water verdampen kost klauwen energie; iets van 2250 kJ/L. bij 1 bar druk.
Juist welquote:Op donderdag 12 april 2012 21:25 schreef Adames het volgende:
[..]
Als je er weinig van snapt moet je niet toch proberen er mee te gaan rekenen.
Natuurlijk heb je de meetgegevens van je Blokkerkannetje paraat, zodat we de cijfers in het juiste perspectief kunnen plaatsen?quote:
En die van een boiler bij 70 liter per week + blokkerkannetje.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:39 schreef Plankje55 het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je de meetgegevens van je Blokkerkannetje paraat, zodat we de cijfers in het juiste perspectief kunnen plaatsen?
Mijn idee. Ik zoek m'n heil wel elders.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:41 schreef Vonkenboer het volgende:
Zullen we hier allemaal even wat minder elkaar op de man willen spelen ? En iedereen gewoon in zijn waarde willen laten ? Ongeacht of iemand nu wel of niet een quoker heeft ?
+1 haha heerlijk zo'n bitchfight topic!quote:Op donderdag 12 april 2012 22:56 schreef RoaRRR het volgende:
Jongens ik ben een klein beetje geholpen maar heb me des te meer geamuseerd met al de reacties hier!
+1. Wat een pannenkoek die gast.quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:19 schreef Sant. het volgende:
[..]
Ik dacht dat pasen al voorbij was, maar het grootste paasei ben ik deze week pas tegengekomen.
Dank voor je reactie. Nu zal iedere situatie natuurlijk verschillen, maar op basis van het gemiddelde van het Nibud (3300 kWh) en zonder hotfill verstookt zo'n 7 liter Quooker dus (op basis van jouw situatie) ongeveer 700 kWh ruim 1/5 van het totaal.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:43 schreef Plankje55 het volgende:
[..]
Komt ie,
Quooker Pr03-VAQ, dus de 3 liter versie. Geschat verbruik na een week meten in de winter
500 kWh op jaarbasis.
Later is de Quooker aangesloten als hotfill, waarmee het verbruik gezakt is tot 367 kWh op jaarbasis. Warm water kost uiteraard ook energie, maar is in ons geval afkomstig van een zonneboiler, maar soms ook de CV-boiler.
Inmiddels is de PRO3-VAQ vervangen door een 7 liter Combi+, ook aangesloten als hotfill. Daar is nog niet langdurig aan gemeten, maar het verbruik ligt iets hoger. Op jaarbasis ca 550 kWh is m'n schatting nu.
Bij mij is dat een redelijk bewuste keuze om minder gas te verbruiken. Ik heb PV-panelen en wek (iets) meer op, dan ik verbruik. De Quooker vervangt drie apparaten, waterkoker, koffiezetapparaat en close-in-boiler. Bovendien hebben we geen vaatwasser. In combinatie met de zonneboiler zorgt dit ervoor dat het gasverbruik buiten de wintermaanden lekker laag is.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:06 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Dank voor je reactie. Nu zal iedere situatie natuurlijk verschillen, maar op basis van het gemiddelde van het Nibud (3300 kWh) en zonder hotfill verstookt zo'n 7 liter Quooker dus (op basis van jouw situatie) ongeveer 700 kWh ruim 1/5 van het totaal.
Ja, want de drie apparaten, vaatwasser, waterkoker, koffiezetapparaat en close-in-boiler gaan normaal op gas.quote:Op zaterdag 14 april 2012 12:08 schreef Plankje55 het volgende:
De Quooker vervangt drie apparaten, waterkoker, koffiezetapparaat en close-in-boiler. Bovendien hebben we geen vaatwasser. In combinatie met de zonneboiler zorgt dit ervoor dat het gasverbruik buiten de wintermaanden lekker laag is.
Precies de reden dat wij er 1 hebben gekocht, tevens; ideaal om snel thee te "zetten".quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:25 schreef WRH het volgende:
zowel dit huis als vorige een keuken zonder frutsels in de aankleding en dan is het vooral erg mooi omdat je dus geen apart apparaat op het aanrecht hebt.
Volgens de specifiacties van de fabrikant kom je op nog geen 2 tientjes per jaar extra uit. 0,01kwh*¤0,22*24*365=¤19,272 er van uitgaande dat ze evenveel energie verbruiken voor het opwarmen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:14 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, het is ooit eens uitgezocht dat iedere keer je waterkoker van niks naar kokend brengen meer of vrijwel evenveel stroom trekt dan dit water op temperatuur houden ofzo.
Het is iig niet heel veel duurder. Natuurlijk ook afhankelijk van hoe vaak op een dag je een volle waterkoker met koud water aan zet.
quote:Op woensdag 11 april 2012 11:50 schreef Tja..1986 het volgende:
Als ik pasta maak doe ik het water eerst in de waterkoker. Gaat dan sneller. Met o'n kraan gaat het nog wel sneller, maar die krengen zijn echt veel te duur.
Hangt er een beetje vanaf wat je wil. De 3-liter versie heeft aan een wateraansluiting (inlaatcombinatie met afvoertje) en een WCD voldoende. Gat in aanrechtblad hangt natuurlijk af van het soort blad dat je hebt. De 7-liter Combiversie heeft een eigen electra groep nodig vanwege het stroomverbruik.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:41 schreef Bleie het volgende:
Is het ook mogelijk om een quooker in te bouwen in een bestaande keuken? Toen wij vorig jaar onze keuken kochten, hadden we er echt geen geld meer voor, maar eigenlijk zou ik t volgens mij best handig vinden.
Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk...quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:41 schreef Bleie het volgende:
Is het ook mogelijk om een quooker in te bouwen in een bestaande keuken?
Jahoor.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:41 schreef Bleie het volgende:
Is het ook mogelijk om een quooker in te bouwen in een bestaande keuken? Toen wij vorig jaar onze keuken kochten, hadden we er echt geen geld meer voor, maar eigenlijk zou ik t volgens mij best handig vinden.
2.2 en 3.0 slaat op het elektrisch vermogen in kW. De 2.2 versie doet iets langer over het opwarmen, maar kan eenvoudiger aangesloten worden. De 3.0 heeft een eigen groep nodig. Verschil tussen Combi en Combi+ is de manier van aansluiten. De Combi wordt aangesloten als een gewone (close-in) boiler al het hete water uit de mengkraan komt uit de boiler. De warmwaterleiding naar de CV-ketel wordt niet meer gebruikt.quote:Op zondag 6 mei 2012 01:39 schreef Ooi86 het volgende:
Weet iemand hier het verschil tussen de combi en combi+? Ik neem aan dat 2.2 en 3.0 te maken heeft met de grootte van de boiler?
De Grohe Red, heeft die ook het systeem dat hij je water uit de boiler mengt voor warm water en je op die manier niet lang moet wachten tot je warme water van de cv beneden is?
In principe dienen alle apparaten met een vermogen van 2kVA (=2kW in dit geval)of meer op een aparte eindgroep aangesloten te worden.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:32 schreef Plankje55 het volgende:
[..]
2.2 en 3.0 slaat op het elektrisch vermogen in kW. De 2.2 versie doet iets langer over het opwarmen, maar kan eenvoudiger aangesloten worden. De 3.0 heeft een eigen groep nodig. Verschil tussen Combi en Combi+ is de manier van aansluiten. De Combi wordt aangesloten als een gewone (close-in) boiler al het hete water uit de mengkraan komt uit de boiler. De warmwaterleiding naar de CV-ketel wordt niet meer gebruikt.
De Combi+ heeft een mengventiel dat zorgt dat je snel warmwater uit de mengkraan krijgt, maar als er warmwater van je CV-ketel aangevoerd wordt neemt die het over. Vooral handig als de ketel niet te ver weg is of als je ook een zonneboiler hebt.
quote:Op maandag 7 mei 2012 18:05 schreef CesarMilan het volgende:
Zijn dit soort dingen niet ontzettend energie onzuinig...Wat kost zo'n grap wel niet op jaarbasis?
Ik heb op een site die hier stond vermeld gelezen dat het water continue kookt. (Nogal wiedes natuurlijk als je telkens de beschikking over kokend water wilt hebben). Maar echt energiezuinig lijkt het me niet....
quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:03 schreef Moro het volgende:
[..]
Volgens de specifiacties van de fabrikant kom je op nog geen 2 tientjes per jaar extra uit. 0,01kwh*¤0,22*24*365=¤19,272 er van uitgaande dat ze evenveel energie verbruiken voor het opwarmen.
Je moest eens weten wat het brandstofverbruik is van mijn auto volgens de fabrikant... En wat ik verbruik...quote:Op maandag 7 mei 2012 18:40 schreef Moro het volgende:
Volgens de specifiacties van de fabrikant kom je op nog geen 2 tientjes per jaar extra uit. 0,01kwh*¤0,22*24*365=¤19,272 er van uitgaande dat ze evenveel energie verbruiken voor het opwarmen.
Zie het als een religie..: het staat je vrij te geloven wat jij denkt dat je het beste uitkomt...quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:46 schreef JohnB52 het volgende:
Moet ik de opgave van een cvketel, vaatwasser, wasmachine, koelkast en magnetron dan ook niet geloven?
Hetzelfde als bij een auto... Onder ideale omstandigheden dus.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:19 schreef JohnB52 het volgende:
Bij n auto weet ik wel hoe ze dat tegenwoordig meten.
Kan jij me dan vertellen hoe ze dat bij dergelijke systemen meten?
Dan heb je t mis. Ze worden altijd onder dezelfde omstandigheden gemeten:quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hetzelfde als bij een auto... Onder ideale omstandigheden dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |