quote:Op maandag 2 april 2012 23:32 schreef NDAsilenced het volgende:
webrip s02e02 anyone![]()
en niet met die pool die alles vertaalt in het oplichteriaans
Wacht gewoon op de 720p rip volgende week n00bquote:Op maandag 2 april 2012 23:32 schreef NDAsilenced het volgende:
webrip s02e02 anyone![]()
en niet met die pool die alles vertaalt in het oplichteriaans
Beetje onduidelijke vraagjes, maar ik zal proberen antwoord te geven. Stannis is troonpretendent, aangezien de kinderen van Cersei niet van Robert zijn is hij als jongere broer Roberts rechtmatige opvolger. Hij heeft zijn zetel in Dragonstone, wat maar weinig mannen onder de wapenen kan roepen in vergelijking met bijvoorbeeld zijn broer Renly in de Stormlands. Hij moest dus op een andere manier aan macht zien te komen.quote:Op maandag 2 april 2012 23:42 schreef Knipoogje het volgende:
Ugh, ik ben heel de verhaallijn met Stannis kwijt en Melissandre. Waarom was ie daar? Wat was de rol van Stannis ook alweer...wie was die priester ook alweer en die andere gast en waarom vergiftigde hij zichzelf? Wilde hij zelfmoord plegen en Melissandre meenemen
Zelfde hier. Ik probeerde het in mezelf goed te praten omdat er nou eenmaal accenten bestaan en dat het wellicht enigszins realistisch is gezien ze ikweetnietwaarvandaan komt, maar tochquote:Op dinsdag 3 april 2012 00:38 schreef Merkie het volgende:
Cool begin, ik ergerde me alleen aan Carice van Houten. Maar misschien kwam dat omdat ik geforceerd op het accent lette.
Er zijn dus nog twee Baratheon broers in leven.. Stannis, de oudere broer, en Renly de jongere. Renly heeft hun ouderlijk slot Storm's End van Robert gekregen, en heerst over de Stormlands. Stannis kreeg het relatief "armoedige" Dragonstone, waar hij vaak over klaagde, omdat hij als oudere broer meende meer recht op Storm's End te hebben. Dragonstone was vroeger de zetel van de Targaryen erfgenamen, dus op zich een prestigieuze titel, alleen stelt het in vergelijking met Storm's End natuurlijk niet zo veel voorquote:Op dinsdag 3 april 2012 00:12 schreef ganzenherder het volgende:
Beetje raar om de TT over te nemen nu April al lang begonnen is.
Ben geen lees-type, en consequent als ik ben, heb ik dan geen een van de boeken gelezen. Kan iemand me vertellen waar het huis van Baratheon's broer (die is het toch) zich bevindt? Uit de intro meen ik op te maken dat dat Dragonstone is?
En dat gezeur over de accenten snap ik totaal niet. Waarom moet iedereen accentloos Brits of Amerikaans praten? In die wereld heb je toch ook allemaal verschillende werelddelen met bijbehorende accenten? Zolang het maar verstaanbaar blijft stoor ik me er totaal niet aan.
SPOILER: Over heel boek/seizoen 2, betreffende JaimeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
Bovendien heeft Renly niet alleen zijn eigen Storm's End en de Stormlands achter zich, hij heeft ook de kracht van House Tyrell of Highgarden en al hun Sworn Houses tot zijn beschikking (oa. Tarly, Redwyne, Florent, Rowan, Oakheart etc.).quote:Op dinsdag 3 april 2012 00:46 schreef Saavedra het volgende:
[..]
Er zijn dus nog twee Baratheon broers in leven.. Stannis, de oudere broer, en Renly de jongere. Renly heeft hun ouderlijk slot Storm's End van Robert gekregen, en heerst over de Stormlands. Stannis kreeg het relatief "armoedige" Dragonstone, waar hij vaak over klaagde, omdat hij als oudere broer meende meer recht op Storm's End te hebben. Dragonstone was vroeger de zetel van de Targaryen erfgenamen, dus op zich een prestigieuze titel, alleen stelt het in vergelijking met Storm's End natuurlijk niet zo veel voor
vind het wel mee vallen. Zo moeilijk is het ook niet te volgen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 00:42 schreef Nagil het volgende:
Ik lees erg veel reacties op internet dat mensen bang zijn dat 'niet-boek-lezers' de Stannis-scenes niet kunnen begrijpen. Ben erg benieuwd naar de reacties hier van mensen die de boeken niet lezen.
Voor iemand die de boeken niet leest zal dit en redelijk nietszeggende post zijnquote:Op dinsdag 3 april 2012 01:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Bovendien heeft Renly niet alleen zijn eigen Storm's End en de Stormlands achter zich, hij heeft ook de kracht van House Tyrell of Highgarden en al hun Sworn Houses tot zijn beschikking (oa. Tarly, Redwyne, Florent, Rowan, Oakheart etc.).
Stannis heeft slechts de beschikking over huizen van veel mindere statuur en kracht, lang niet alle Sworn Houses van House Baratheon hebben zich aan hem verbonden.
Om het heel simpel te maken danquote:Op dinsdag 3 april 2012 01:12 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Voor iemand die de boeken niet leest zal dit en redelijk nietszeggende post zijn![]()
Dat kon je nog wel opmaken uit he post maar vooral de namen die je daarna geven niet zo veel weg. net als eerder de discussie over wie nou de oom van wie was. allemaal namen die de niet boekenlezers niet veel zullen zeggen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 01:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Om het heel simpel te maken dan; House Tyrell is één van de grootste, rijkste en invloedrijkste families in Westeros, met veel huizen van kleinere statuur die loyaliteit aan ze zweren.
Ze ranken in feite net onder House Lannister.
Dat is voor de serie kijkers denk ik wel nuttige informatie, niet dat je denkt dat de Tyrells weer één of ander lullig familietje zijn.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 00:51 schreef Zhenar het volgende:
Wat ik me afvraag over Jaime:SPOILER: Over heel boek/seizoen 2, betreffende JaimeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conscience do cost.
quote:Op maandag 2 april 2012 23:44 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Wacht gewoon op de 720p rip volgende week n00b
quote:Game.of.Thrones.S02E02.720p.WEBRIP-x264-P2P
Viel goed mee. Het duurde even voor ik doorhad dat Stannis de broer van die koning was, maar voor de rest was het niet lastig te volgen. Natuurlijk mis ik info t.o.v. boeklezers, maar dat zal wel goedkomen met de volgende afleveringen neem ik aan.quote:Op dinsdag 3 april 2012 00:42 schreef Nagil het volgende:
Ik lees erg veel reacties op internet dat mensen bang zijn dat 'niet-boek-lezers' de Stannis-scenes niet kunnen begrijpen. Ben erg benieuwd naar de reacties hier van mensen die de boeken niet lezen.
Maar ik had er verder geen beeld bij, in het stuk aan het strand noemen ze zijn naam volgens mij niet eens.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:37 schreef Tweek het volgende:
Stannis zat toch gewoon in de korte samenvatting aan het begin van de aflevering. Als Ned nog een keer zegt dat Stannis de koning moet worden en Renly daartegen in gaat.
Precies, wij letter er extra op. Ik kon het wel horen, maar het stoorde mij niet. Vond verder de aflevering mooi gemaakt, maar vooral veel introduceren van nieuwe karakters. Binnenkort meer actiequote:Op dinsdag 3 april 2012 09:58 schreef planethugo het volgende:
genoten gisteren
... Durf wel te beweren dat als ze niet nederlands was het niemand wat uitmaakte hoe ze praatte
Dit.quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:27 schreef Tha_Erik het volgende:
Tyrions overdreven Engelse accent stoorde me meer.
Ik ben bij boek 5 en de rol van die bastards is me nog steeds niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd!quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:49 schreef Wihakayda het volgende:
dat de rol van De Basterds van king Robert ook nog even onduidelijk is etcetc
Ik ga het niet eens proberen, ep 2 maar eens binnenhalen dadelijk.quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:36 schreef Jivis het volgende:
Die laatste scene blijft trouwens wel door mijn hoofd spoken. En nu ik weet dat de tweede aflevering al in 720p terug te vinden is, kan ik me bijna niet inhouden.
Sodemieters!! Gelijk even aangevinkt in Google Reader @ rss feed van private trackerquote:
Ze ruimen de bastaards uit de weg omdat ze allemaal op Robert lijken en dus Stannis z'n bewering over de incest kracht bij zouden zetten.quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:35 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik ben bij boek 5 en de rol van die bastards is me nog steeds niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd!
quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:35 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik ben bij boek 5 en de rol van die bastards is me nog steeds niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd!
SPOILER: bastardsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen idee of dit in een spoiler moet![]()
Blackfyre rebellion enzoquote:Op dinsdag 3 april 2012 10:48 schreef Chevalric het volgende:
Tja, zelfs als ze officieel zijn buitengesloten, zou een charismatische bastaard het volk achter zich kunnen krijgen en net als Robert de troon via geweld claimen. Ze zijn dus hoe dan ook een gevaar voor de troon.
In de serie hebben ze van Cleos Frey een Lannister genaamd Alton gemaakt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:56 schreef Angelof9 het volgende:
Wat me trouwens opviel was dat de Lannister cousin (in het boek Cleos, maar in de show werd zijn naam niet genoemd geloof ik) die naar Kings Landing werd gestuurd door Robb, ontzettend veel lijkt op de acteur die Gendry speelt. Ik dacht zelfs even "wat doet Gendry nou weer daar?"
Dat had ik inderdaad ook, die gasten lijken verdacht veel op elkaar.quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:56 schreef Angelof9 het volgende:
Wat me trouwens opviel was dat de Lannister cousin (in het boek Cleos, maar in de show werd zijn naam niet genoemd geloof ik) die naar Kings Landing werd gestuurd door Robb, ontzettend veel lijkt op de acteur die Gendry speelt. Ik dacht zelfs even "wat doet Gendry nou weer daar?"
Dit ja. Volgens mij vormen de Baratheon bastards geen directe bedreiging voor Joffrey's kroon (als in, ze zouden niet zelf op de troon gezet worden), maar een indirecte, omdat ze met hun donkere haar aantonen dat het erg onwaarschijnlijk is dat Cersei's blonde kindjes verwant zijn aan Robert. En dan wordt Stannis' claim dus ineens veel sterker.quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:53 schreef Me_Joeder het volgende:
Nee dat is onzin, geen enkel huis zou zich achter een boerenjongen scharen.
Zou bij Cersei wellicht ook de angst mee kunnen spelen over de mogelijke reactie van Joffrey en in het verlengde daarvan, Tywin en de rest van de familie?quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:03 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dit ja. Volgens mij vormen de Baratheon bastards geen directe bedreiging voor Joffrey's kroon (als in, ze zouden niet zelf op de troon gezet worden), maar een indirecte, omdat ze met hun donkere haar aantonen dat het erg onwaarschijnlijk is dat Cersei's blonde kindjes verwant zijn aan Robert. En dan wordt Stannis' claim dus ineens veel sterker.
Spoiler over de rol van de bastardsquote:Op dinsdag 3 april 2012 10:35 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
Ik zie geen ep 2?? ep 2?? waar? aaaaaahhhhhquote:Op dinsdag 3 april 2012 10:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik ga het niet eens proberen, ep 2 maar eens binnenhalen dadelijk.
Die ga ik zo ook maar eens aanzetten.quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Aflevering 2Pyke ziet er echt geweldig uit..!
vond dat cersei al snel over zich heen liet lopen door Joffrey, dacht dat ze toch veel meer macht over hem zou hebbenquote:Op dinsdag 3 april 2012 11:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zou bij Cersei wellicht ook de angst mee kunnen spelen over de mogelijke reactie van Joffrey en in het verlengde daarvan, Tywin en de rest van de familie?
Lannisters zijn geen Targaryens en moeten niks hebben van incest.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:08 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Spoiler over de rol van de bastardsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoiler tags? of hoop je gewoon dat ie dood gaat?quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:59 schreef FredVleespet het volgende:
Net de eerste episode gekeken, ik kan niet wachten tot Joffrey dood gaat![]()
Erger me kapot aan die gozer
quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:11 schreef lunapuella het volgende:
[..]haha okay, een heel wettelijk gebeuren dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed dat GRRM zo lang van stof is
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
Maaruh; waarom een 2e ep? uitgelekt, promotie?quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:09 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Ik zie geen ep 2?? ep 2?? waar? aaaaaahhhhh![]()
Ik kan hem op mijn standaard download plek iig niet vindenIemand pm?
Uitgelekt inderdaad.quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:15 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Maaruh; waarom een 2e ep? uitgelekt, promotie?
definately hoop. wat een snotjoch, ongelofelijkquote:Op dinsdag 3 april 2012 11:12 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Spoiler tags? of hoop je gewoon dat ie dood gaat?
ja, hij speelt z'n rol goedquote:Op dinsdag 3 april 2012 11:22 schreef Rahl het volgende:
[..]
definately hoop. wat een snotjoch, ongelofelijk
Inderdaad hoopquote:Op dinsdag 3 april 2012 11:12 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Spoiler tags? of hoop je gewoon dat ie dood gaat?
Gooi S02E02 er dan meteen achteraanquote:
Same here. Wat een irritante vent.quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:30 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Inderdaad hoop, erger me kapot aan hem. Goeie acteur dus
Oh, dat weet ik eigenlijk niet. Ging er vanuit dat 'ie pas komende zondag uit zou worden gezonden overal.quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:33 schreef Jivis het volgende:
[..]
Was toch gewoon streaming uitgezonden op HBO Go?
Je ziet in de rechterbovenhoek 'HBO Go' staan. Gewoon een promotiestuntje dus neem ik aan.quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:34 schreef TWP het volgende:
[..]
Oh, dat weet ik eigenlijk niet. Ging er vanuit dat 'ie pas komende zondag uit zou worden gezonden overal.
Die leek in de verste verte niet op wat ik me bij hem had voorgesteld. Had hem inderdaad ook magerder voor ogen en niet zozeer klungelig, maar gewoon bezopen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:01 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik had me Dontos (zo heet die dronken ridder toch?) eigenlijk wel magerder voorgesteld.
Nee, vijf, want Mance Rayder.quote:Op dinsdag 3 april 2012 08:47 schreef MAHL het volgende:
[..]
Spoiler! Er zijn nu nog maar 4 koningen he
True. Hij leek een beetje op een domme variant van Samwell Tarlyquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:10 schreef Tweek het volgende:
[..]
Die leek in de verste verte niet op wat ik me bij hem had voorgesteld. Had hem inderdaad ook magerder voor ogen en niet zozeer klungelig, maar gewoon bezopen.
uhm Stannis, Renly, Joffrey, Robb, Mace Rayder en Daenerys en de koning van de Iron Islands ... dus 7?!quote:
Dany is niet van de 7 kingdoms.quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:22 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
uhm Stannis, Renly, Joffrey, Robb, Mace Rayder en Daenerys ... dus 6?!
Ik dacht dat met de vijfde altijd Dany werd bedoeld, omdat Mance niet echt strijd om het koningschap van Westeros.quote:
Mance theoretisch ook niet toch?quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:22 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
[..]
Dany is niet van de 7 kingdoms.
Nee maar ze is wel 1 van de 7 koningen die er zijn en wil controle hebben over Westeros!quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:22 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
[..]
Dany is niet van de 7 kingdoms.
Iemand please??! :pquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:14 schreef kossikvassik2 het volgende:
Waar kun je de uitgelekte aflevering checken??
quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik dacht dat met de vijfde altijd Dany werd bedoeld, omdat Mance niet echt strijd om het koningschap van Westeros.
SPOILER: Over de 5eOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:$?quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:04 schreef daankes het volgende:
Wil nu zelf ook aan de boeken beginnen maar twijfel of ik zal starten bij deel 1 of 2...
Heb deel 1 natuurlijk op tv gezien maar ben aan de ene kant bang dat ik toch veel connecties mis als ik van serie 1 naar boek 2 stap.
Dus is het mogelijk in te stappen in boek 2 of ga ik dan veel te veel niet snappen?
quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:26 schreef Muis006 het volgende:
[..]Daenerys zegt toch ook dat the seven kingdoms van haar zijn?!SPOILER: Over de 5eOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:26 schreef Muis006 het volgende:
[..]SPOILER: Over de 5eOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Ja dat klopt, maar ze noemt zich rightful heir to the Throne of Westeros, en de 5 die ik noemde hebben al aanspraak gemaakt op een deel van of heel Westeros en noemen zich koning.quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:28 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
Daenerys zegt toch ook dat the seven kingdoms van haar zijn?!
Ik ben ook begonnen aan boek 2 met alleen deel 1 als tv serie gezien te hebben.quote:
Waarom eigenlijk? Boek 1 is hartstikke tof met een hoop interessante details die de serie mist. Ik had destijds ook de serie eerst gezien maar dat maakte boek 1 absoluut niet saai.quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:29 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
[..]
Ik ben ook begonnen aan boek 2 met alleen deel 1 als tv serie gezien te hebben.
Balon is nog geen koning, dus die tel ik niet mee.quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:22 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
uhm Stannis, Renly, Joffrey, Robb, Mace Rayder en Daenerys en de koning van de Iron Islands ... dus 7?!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.So confused when you're lost in the groove
quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:32 schreef The_Groove het volgende:
Vraagjes over Jon Snow en TheonSoms twijfel ik ook aan de mentale gezondheid van hem, inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:32 schreef The_Groove het volgende:
Vraagjes over Jon Snow en TheonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
Het is je vergeven, maar wel snel doorlezen dan!quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:50 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb nog 400 blz te gaan in het tweede boek, maar ik kon het niet laten ep 1 te kijken gisteren.
Dit seizoen is Tyrion echt een hoofdpersonage. In boek 2 owned hij iedereen xdquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:47 schreef NDAsilenced het volgende:
Ik refereerde hier al eerder aan, en ook Episode 2 stelt geen teleur wat de "Perversity of the week" betreft.
Theon Greyjoydan valt Luke<>Lei in Star Wars nog mee
Voor wie 'rooten' jullie? En wie is naar jullie idee het belangrijkst personage geworden, of gaat worden?
Ned Stark vorige seizoen natuurlijk, maar dit Seizoen denk ik dat aan een grotere rol voor Greyjoy. Robb Stark vervangt kwa persoon zijn vader Ned Stark als eervol en sterk iemand. Tyrion Lannister zal waarschijnlijk het belangrijkst personage worden/blijven.
Ik root voor:quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:47 schreef NDAsilenced het volgende:
Voor wie 'rooten' jullie? En wie is naar jullie idee het belangrijkst personage geworden, of gaat worden?
Ned Stark vorige seizoen natuurlijk, maar dit Seizoen denk ik dat aan een grotere rol voor Greyjoy. Robb Stark vervangt kwa persoon zijn vader Ned Stark als eervol en sterk iemand. Tyrion Lannister zal waarschijnlijk het belangrijkst personage worden/blijven.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:46 schreef Wihakayda het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.So confused when you're lost in the groove
volgens mij wordt er gevraagd wat men dénkt dat het gaat worden, dus aan de niet boeklezers. Zoals ook over andere series gediscussieerd kan worden. Jammer dat er hier dan altijd een boeklezer alvast komt verklappen wat er gebeuren gaatquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:54 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
Dit seizoen is Tyrion echt een hoofdpersonage. In boek 2 owned hij iedereen xd
Hoor grootste pluspunten.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:08 schreef byah het volgende:
Carice weer naakt. Die gaat echt in elke productie naakt of wat?
bierdopje misschien?quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Hoor grootste pluspunten.
Zijn er ook subs te vinden voor s02e02 ReFILL ? Liefst engels. Ik versta het engels prima, maar al die namen van personen en steden wordt verwarrend
Pff, sceptische schrijver van dit artikel...quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:11 schreef Svyatagor het volgende:
Zeven dingen die niet kloppen t.o.v. de boeken:
http://www.wired.com/unde(...)eon-game-of-thrones/
quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:18 schreef muzas het volgende:
Zo'n herkenbaar karakter. wie heeft er nou niet op z'n werk zo'n vieze roddelhomo/hoer die je het liefst verdrinkt maar dat niet doet omdat ie ook dingen over jou weet
Ja, die over Davos vond ik wel heel vergezochtquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:20 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Pff, sceptische schrijver van dit artikel...
Wat een huiliequote:Op dinsdag 3 april 2012 13:11 schreef Svyatagor het volgende:
Zeven dingen die niet kloppen t.o.v. de boeken:
http://www.wired.com/unde(...)eon-game-of-thrones/
't Is volgens mij ook wel enigszins ironisch bedoeld. Hij neemt zichzelf in ieder geval niet te serieus.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:20 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Pff, sceptische schrijver van dit artikel...
Ik vind haar verhaallijn echt slaapverwekkend en sla haar hoofdstukken het liefste over. Maar dan denk ik "misschien is het belangrijk" en lees ik het toch. In de serie is ze, door de actrice, iets interessanter, maar toch.quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:54 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Ik root voor:
[ afbeelding ]
"Daenerys Targaryen Stormborn, the Unburnt, Mother of Dragons, Khaleesi of the Dothraki, Trueborn Queen of the Andals, Rhoynar, and the First Men, and Lady of the Seven Kingdoms."![]()
Misschien omdat ik de serie eerst heb gezien, en toen aan de boeken begonnen ben, vind ik haar zo interessant... Idd, de boekenverhaallijn is af en toe langslepend, en lijkt er weinig progressie in te zittenquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:43 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik vind haar verhaallijn echt slaapverwekkend en sla haar hoofdstukken het liefste over. Maar dan denk ik "misschien is het belangrijk" en lees ik het toch. In de serie is ze, door de actrice, iets interessanter, maar toch.
Goed dat je het zegtquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:45 schreef Wihakayda het volgende:
gaat lekker zo!![]()
http://www.winteriscoming(...)erland-hebben-geluk/
Afgelopen maandag (2-4), de dag na de Amerikaanse premiere, waren zowel aflevering 1 als aflevering 2 van het tweede seizoen beschikbaar op HBO GO. Komende week zal aflevering 3 al beschikbaar zijn, de week er op aflevering 4 etc.
Mee eens. Hoewel ik daar John Snow bij wil voegen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:49 schreef Felagund het volgende:
Mijn favoriete personages zijn Tyrion en Arya, een beetje cliche misscihen. Met Dany heb ik niet zoveel, ik vind haar verhaal minder interessant.
http://www.addic7ed.com/s(...)/2/The_War_Is_Comingquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Hoor grootste pluspunten.
Zijn er ook subs te vinden voor s02e02 ReFILL ? Liefst engels. Ik versta het engels prima, maar al die namen van personen en steden wordt verwarrend
wel vreemd dat het dan niet op HBO On Demand beschikbaar is. Wat maakt het voor hbo nu uit of je via een website inlogt of via je hd recorderquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:45 schreef Wihakayda het volgende:
gaat lekker zo!![]()
http://www.winteriscoming(...)erland-hebben-geluk/
Afgelopen maandag (2-4), de dag na de Amerikaanse premiere, waren zowel aflevering 1 als aflevering 2 van het tweede seizoen beschikbaar op HBO GO. Komende week zal aflevering 3 al beschikbaar zijn, de week er op aflevering 4 etc.
Ik vind Jon Snow zo'n zeurquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:50 schreef muzas het volgende:
[..]
Mee eens. Hoewel ik daar John Snow bij wil voegen.
Snow is een baas man.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:56 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik vind Jon Snow zo'n zeur. Met steeds dezelfde gezichtsuitdrukking.
Snow is een omhooggevallen bastaard moraalridder met altijd dezelfde bezorgde blik in z'n ogen en geen vuur in z'n buik.quote:
Hij is fokking lekker.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:56 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik vind Jon Snow zo'n zeur. Met steeds dezelfde gezichtsuitdrukking.
het karakter wel, maar idd; de acteur is een beetje eenzijdig qua gezichtsuitdrukkingenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 14:04 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
het karakter wel, maar idd; de acteur is een beetje eenzijdig qua gezichtsuitdrukkingen![]()
Hij kijkt altijd een beetje alsof hij het niet helemaal snapt...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Dat dan weer wel, maar helaas zit ie zo ingepakt in z'n zwarte kledingquote:
SPOILER: seizoen/boek 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 14:07 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat dan weer wel, maar helaas zit ie zo ingepakt in z'n zwarte kleding.
Ja hoop ik ook! Er moeten sowieso meer naakte mannen in, verhoudingen liggen overhoop.SPOILER: seizoen/boek 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
HODOR!quote:Op dinsdag 3 april 2012 14:08 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja hoop ik ook! Er moeten sowieso meer naakte mannen in, verhoudingen liggen overhoop.
Ja weet ik, maar blijf haar Asha noemen omdat Yara een kutnaam is.quote:
Mee eensquote:Op dinsdag 3 april 2012 14:08 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja hoop ik ook! Er moeten sowieso meer naakte mannen in, verhoudingen liggen overhoop.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 14:08 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Die laatste webrip is gewoon een 720p ripquote:Op dinsdag 3 april 2012 14:13 schreef FrankRicard het volgende:
Wat is het beleid inzake spoilers over webrips hier? Ik wacht zelf liever tot er een fatsoenlijke 720p rip is, maar als er dan hier gespoilerd wordt, kom ik hier gewoon de komende 10 weken niet meer.
Geen spoilers aangezien veel dingen niet kloppen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 14:10 schreef pberends het volgende:
Critici lovend over 'seksslaaf' Carice
Geen idee of er spoilers inzitten (heb episode 1 zelf nog niet gezien).
Zeer goede tieten, in tegenstelling tot die van die chick van Theon.quote:Op dinsdag 3 april 2012 14:16 schreef muzas het volgende:
Carice d'r engels is al minder vervelend in e02, of ik ben er al snel aan gewend.
Goeie tieten ook.
Zij was speciaal geselecteerd op nietmooiheidquote:Op dinsdag 3 april 2012 14:18 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
[..]
Zeer goede tieten, in tegenstelling tot die van die chick van Theon.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 14:19 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Zij was speciaal geselecteerd op nietmooiheid![]()
"Probeer eens met je mond dicht te lachen... ja, stukken beter"
Aaargh, ik zit nog op stagequote:
Het was idd volledig onduidelijk, maar dat was de rest ook op het begin. "Go with the flow en dan wordt het vanzelf duidelijk" dacht ik maarquote:Op dinsdag 3 april 2012 00:42 schreef Nagil het volgende:
quote:Frankly, this is an outrage. I don’t know how, as a die-hard Song of Ice and Fire book geek, I’m supposed to suspend disbelief when Davos is missing the fingertips of the wrong hand. Not only should the TV show’s producers decline to indulge this prima donna, they should have surgically removed his fingertips, too. It’s all for the good of the story.
Ik heb heel erg genoten van Arya en Gendry in de boeken. Zit nogsteeds stiekem te hopen dat Arya lady of winterfell wordt met Gendry als haar manquote:Op dinsdag 3 april 2012 14:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
"Well that was unladylike!"
Arya en Gendry.
Het duurt nog wel even voordat ze in aanmerking komt voor die titelquote:Op dinsdag 3 april 2012 14:58 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Ik heb heel erg genoten van Arya en Gendry in de boeken. Zit nogsteeds stiekem te hopen dat Arya lady of winterfell wordt met Gendry als haar man
True, maarjah, grrm kennendequote:Op dinsdag 3 april 2012 15:01 schreef Kirov het volgende:
[..]
Het duurt nog wel even voordat ze in aanmerking komt voor die titel
Wat dan?quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:02 schreef s0k het volgende:
Ik kan me eigenlijk helemaal niet herinneren uit de boeken dat van Melisandre en Stannis.
In de boeken kwam dat ook niet voorquote:Op dinsdag 3 april 2012 15:02 schreef s0k het volgende:
Ik kan me eigenlijk helemaal niet herinneren uit de boeken dat van Melisandre en Stannis.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:19 schreef Kirov het volgende:
[..]
Dat Stannis Melisandre aan het ballen is.
SPOILER: Over het boekOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:21 schreef Bellatrix het volgende:
ooooch verrek, helemaal vergetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Soms las ik over dingen heen die me niet zo boeiden
Veel stukken Davos/stannis idd
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
Dan was ik vergeten dat Stannis daar ook mee te maken had, in die zin.quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:24 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
ooooch verrek, helemaal vergetenSoms las ik over dingen heen die me niet zo boeiden
Veel stukken Davos/stannis idd
Zoals?quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:31 schreef Kirov het volgende:
Hmm sommige dingen zijn volgens mij onmogelijk te begrijpen voor mensen die de boeken niet hebben gelezen.
De reden dat die bastaarden dood gemaakt worden bijvoorbeeld. En wie bepaalde karakters zijn en wat ze doen.quote:
Hmm, ja, de enige hint daarvoor is het gesprek tussen Joff en Cercei, is wel apart iddquote:Op dinsdag 3 april 2012 15:34 schreef Kirov het volgende:
[..]
De reden dat die bastaarden dood gemaakt worden bijvoorbeeld. En wie bepaalde karakters zijn en wat ze doen.
Ik lees de boeken niet, maar Joffrey zal vast bang zijn dat ze misschien de troon willen hebbenquote:Op dinsdag 3 april 2012 15:34 schreef Kirov het volgende:
[..]
De reden dat die bastaarden dood gemaakt worden bijvoorbeeld. En wie bepaalde karakters zijn en wat ze doen.
Ook het gesprek tussen Tyrion en Cersei daarover bracht me in verwarring, ik dacht dat ze het over de onthoofding van Eddard hadden maar dat sloeg ook op het vermoorden van bastaarden.quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:36 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Hmm, ja, de enige hint daarvoor is het gesprek tussen Joff en Cercei, is wel apart idd
Hee spoileralert! Maar ik ben ook benieuwd wat precies de reden is.quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:36 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Hmm, ja, de enige hint daarvoor is het gesprek tussen Joff en Cercei, is wel apart idd
Spoileralert over ep 1 van s2 ? Dit is natuurlijk wel het USA topic hequote:Op dinsdag 3 april 2012 15:37 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
Hee spoileralert! Maar ik ben ook benieuwd wat precies de reden is.
Als je niet gespoilert wil worden moet je eerst even de aflevering zien voordat je hier komt lurken.quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:37 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
Hee spoileralert! Maar ik ben ook benieuwd wat precies de reden is.
http://winteriscoming.net/2012/04/season-2-premiere-ratings-jump/quote:TV by the numbers has the … numbers! The initial airing garnered 3.9 million (3,858,000 to be precise) and doubled its 18-49 demographic rating compared to series premiere, and was the most viewed programme on cable that night. It is also an increase of almost a million from last season’s finale. The next two airings on HBO later that night added 1.5m and 0.9m viewers, respectively. This gives a total of 6.3 million viewers for the night, not counting On Demand and HBO GO.
Dat van die bastaarden had je zelf achter kunnen komen. Niet alles wordt je op een presenteerblaadje aangereikt. De nieuwe personages zijn net geïntroduceerd, hetero's het uitdiepen van hun hebben ze nog een heel seizoen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:34 schreef Kirov het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 3 april 2012 16:33 schreef .aeon het volgende:
Heeft iemand Selyse/Shireen/Pathface al gezien? Ik mis tot nu toe vooral Selyse omdat ik die in de boeken nogal sterk naar voren vond komen. Ben wel blij dat Patchface nog niet is langsgekomen (i know, i know, oh oh oh)
SPOILER: ep2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En in de eerste episode zag je Stannis weglopen, en hij stopte even om Selyse mee te nemen.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
quote:Op dinsdag 3 april 2012 16:35 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
En in de eerste episode zag je Stannis weglopen, en hij stopte even om Selyse mee te nemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 16:38 schreef .aeon het volgende:
[..]Ja zij is de gene die haar mannen (Sylese is een Florent) meetrekt in het gebeuren, en ze doet alles wat Mel zegt. Stannis doet het inderdaad alleen maar om macht te krijgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Hij is van prima kwaliteit hoor, duurde bij mij alleen lang om te downloaden omdat iedereen hem wilde zien.quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:06 schreef truedestiny het volgende:
Die 720p rip is een webrip en dus niet zo goed. Maar ik neem aan dat er niet gespoilerd wordt over episode 2. Dit is namelijk USA en hij is nog niet uit.
? Hier is hij net-geen standaard 720p kwaliteit maar vrijwel net zo goed.quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:06 schreef truedestiny het volgende:
Die 720p rip is een webrip en dus niet zo goed.
Als ze hierin niet veranderen, kan dat voor de volgende seizoenen problemen opleveren als de verscheidene banners keuzes moeten maken en dit familie-aspect niet meespeelt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 16:40 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja zij is de gene die haar mannen (Sylese is een Florent) meetrekt in het gebeuren, en ze doet alles wat Mel zegt. Stannis doet het inderdaad alleen maar om macht te krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.volkskrant.nl/(...)ame-of-Thrones.dhtmlquote:RTL gaat Game of Thrones uitzenden
RTL heeft op de vierdaagse internationale televisiebeurs MIP in Cannes de uitzendrechten van de populaire Amerikaanse fantasy-serie 'Game of Thrones' aangekocht. Dat heeft RTL Boulevard zojuist bekendgemaakt.
In de Verenigde Staten is de serie razendpopulair. Inmiddels is daar het tweede seizoen gestart, waarin de Nederlandse actrice Carice van Houten één van de hoofdrollen speelt. Zondag was de eerste aflevering, en die trok bijna vier miljoen kijkers.
De serie is nu alleen nog te zien op de betaalzender HBO. Het is nog niet bekend welke RTL-zender de serie gaat uitzenden.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:45 schreef Gwywen het volgende:
En het wordt alleen maar mooier
Vette shitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij spotte ik wat wildfire
![]()
![]()
Er zijn toch ook al andere HBO series in Nederland uitgezonden? Of bedoel je dat HBO Nederland het alleenrecht in Nederland heeft?quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:18 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Ik dacht dat HBO gewoon de alleenrecht had?
RTL zal het over een maand of wat dan gaan uitzenden denk ik. Inclusief reclameblokkenquote:Op dinsdag 3 april 2012 20:18 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Ik dacht dat HBO gewoon de alleenrecht had?
Ja nu er een HBO in NL is vind ik dit wel erg raar ja. En ik gun RTL 4 zo'n goede show niet.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Er zijn toch ook al andere HBO series in Nederland uitgezonden? Of bedoel je dat HBO Nederland het alleenrecht in Nederland heeft?
Ja het kan prima lijkt me. De serie an sich, losstaand van de boeken is prima. Als je niet beter weet is het nog steeds fun. Alleen omdat ik de boeken gelezen heb weet ik wat ik had gemist en die kleine dingen voegen voor mij persoonlijk wel wat extra's toe.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:30 schreef tompsv18 het volgende:
Kan je deze serie kijken zonder de boeken gelezen te hebben? Ik hoor de laatste tijd veel positieve dingen over deze serie, maar nog steeds niet aan begonnen.
Ja joh, kan prima. Ik heb de boeken ook niet gelezen. Er zijn wel veel personages maar als je hier af en toe meeleest dan hou je dat wel bij.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:30 schreef tompsv18 het volgende:
Kan je deze serie kijken zonder de boeken gelezen te hebben? Ik hoor de laatste tijd veel positieve dingen over deze serie, maar nog steeds niet aan begonnen.
Deze site is wel handig, maar is nu alleen nog maar voor seizoen 2quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:33 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ben al erg ver met de boeken, maar vaak ben ik ook het overzicht kwijt, met al die houses en hun huwelijken.
Ik vind het prima te volgen. Heb de serie eerst gezien en ben pas sinds kort aan boek 1 begonnen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:30 schreef tompsv18 het volgende:
Jupquote:Op dinsdag 3 april 2012 20:40 schreef Sheepcidus het volgende:
komt aflevering 3 volgende week ook op HBO Go?
Zo random is het toch ook weer niet? Sex kan in een verhaal vrij functioneel zijn, het is namelijk een onderdeel van macht en The Game natuurlijkquote:Op dinsdag 3 april 2012 21:30 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Die serie past wel helemaal tussen de NL films, met een random neuk-scene om de 10 minuten.
Dat gevoel heb ik in deze serie nietquote:Op dinsdag 3 april 2012 21:32 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Zo random is het toch ook weer niet? Sex kan in een verhaal vrij functioneel zijn, het is namelijk een onderdeel van macht en The Game natuurlijk
Klopt, in seizoen 2 komen er zoveel nieuwe mensen bij waarbij je in de boeken wel iets meer duidelijk hebt wie waar vandaan komt en waarom die persoon zo is.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:46 schreef drumstickNL het volgende:
Het is misschien ook wel raar voor nieuwe mensen dat je zoveel sterke characters hebt; terwijl er niet zoveel backstory bij zit deze keer.
Natuurlijk. Nooit zal een film of serie vereisen dat je eerst je huiswerk moet doen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:30 schreef tompsv18 het volgende:
Ja, maar z'n zus wist toch ook dat hij haar broer was?quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:43 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Inderdaad, alhoewel het wel past binnen de stijl van de boeken.
Overigens wist Theon in het boek niet dat het zijn zus was, voor de mensen die zich dat afvroegen.
Ja, dat wel.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:49 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Ja, maar z'n zus wist toch ook dat hij haar broer was?
Leuke is wel dat Stannis (en de rest van de 7 kingsdoms) dat maar vies, goor en abnormaal vind en bij de Targaryans was dat net zo normaal als een brood halen bij de bakker.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:49 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Dat vind ik dus het rare van R.R. Martin....Zit echt wel heel erg veel incest in.
Davos Seaworth (the onion knight) onder andere ook nog.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:52 schreef Aventura het volgende:
Ik heb de boeken niet gelezen, maar kan het wel volgen hoor. Ondanks dat ik nog niet precies weet hoe het zit en wat iemand's achtergrond is. Neem Melisandre, ik kon prima opmaken dat het een soort priesteres/yoko ono is van Stannis en dat ze een soort religie aanhangt en predikt. Ik kan me eigenlijk verder geen andere volslagen nieuwe karakters herinneren? Ja, die knakker met die dochter-vrouwen. Ik heb echt niet het idee dat ik veel mis.
Ja maar ook die Fritzl beyond the wall....quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:51 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Leuke is wel dat Stannis (en de rest van de 7 kingsdoms) dat maar vies, goor en abnormaal vind en bij de Targaryans was dat net zo normaal als een brood halen bij de bakker.
Denk dat het in de middeleeuwen (vergelijkbaar qua stand van kennis en geloof) gebruikelijker was dan nu.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:56 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Ja maar ook die Fritzl beyond the wall....
Vind het raar dat je dat zo'n enorm thema maakt in je boeken maar dat zal wel aan mij liggen. Dat je 2 van die families dat laat doen ala, maar nu met Theon en Fritzl is het wel heel erg een thema geworden
Dat komt later nog wel terug volgens mijquote:Op dinsdag 3 april 2012 21:56 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Ja maar ook die Fritzl beyond the wall....
Vind het raar dat je dat zo'n enorm thema maakt in je boeken maar dat zal wel aan mij liggen. Dat je 2 van die families dat laat doen ala, maar nu met Theon en Fritzl is het wel heel erg een thema geworden
Mja, als verkrachting vanuit de man zal het ongetwijfeld veel gebeurd zijn. Dit is nogal vrijwillig allemaal, gewoon een beetje ongeloofwaardig.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:57 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Denk dat het in de middeleeuwen (vergelijkbaar qua stand van kennis en geloof) gebruikelijker was dan nu.
Die man heeft ook wel heel veel macht. Ten eerste vanuit zijn punt valt er weinig te beleven waar hij zit, middle of nowhere daar. Daarnaast die dochters ook, die kunnen niet zomaar vluchten. In de serie heeft The Nights Watch het over 'we came through some empty villages' maar in de boeken is het wat gedetailleerder, die toch naar Craster toe en heb je ook veel beter een idee hoe ver hij evengoed nog van een beetje knappe beschaving af zit.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:59 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Mja, als verkrachting vanuit de man zal het ongetwijfeld veel gebeurd zijn. Dit is nogal vrijwillig allemaal, gewoon een beetje ongeloofwaardig.
Ehm Crasters dochters hebben niet vrijwillig seks met hem, ze worden gewoon verkracht. Ze moeten het doen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:59 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Mja, als verkrachting vanuit de man zal het ongetwijfeld veel gebeurd zijn. Dit is nogal vrijwillig allemaal, gewoon een beetje ongeloofwaardig.
Dit zat toch niet in de eerste aflevering?quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:49 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Dat vind ik dus het rare van R.R. Martin....Zit echt wel heel erg veel incest in.
Ik zou Craster en zijn dochter-vrouwen niet vrijwillig willen noemen hoor...quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:59 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Tweede, die gelekt is.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:01 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dit zat toch niet in de eerste aflevering?
Heb het niet persé over Crasters - was in algemeenheid vanuit het mannelijk middeleeuws perspectiefquote:Op dinsdag 3 april 2012 22:01 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ehm Crasters dochters hebben niet vrijwillig seks met hem, ze worden gewoon verkracht. Ze moeten het doen.
Ah, opmerkelijk foutje.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:08 schreef Bellatrix het volgende:
HBO heeft gezegd dat het niet meer zal gebeuren.
http://winteriscoming.net(...)sode-release-rumors/
HBO NL heeft toch ook hele andere dingen verklaard?quote:
HBO NL zal het wel verkeerd begrepen hebben. Kan me idd niet voorstellen dat ze het eerder uitzenden dan HBO US, die dan ongetwijfeld veel inkomsten misloopt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:23 schreef The_Groove het volgende:
[..]
HBO NL heeft toch ook hele andere dingen verklaard?
Opmerkelijk indeed.
U is bekend met het fenomeen internet? Maar goed, volgens mij zijn reclameblokken al heel lang van tevoren gekocht en zulksquote:Op dinsdag 3 april 2012 22:30 schreef Gwywen het volgende:
Waarom zouden ze inkomsten mislopen?
HBO NL is in de USA toch niet te ontvangen?
Hoe zit het eigenlijk met afl. 3 en 4, worden die nu niet volgende week al uitgezonden?
HBO GO kom je alleen op met een wachtwoord en abonnement. Lijkt me niet dat een Amerikaan kan inloggen op HBO NL.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:32 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
U is bekend met het fenomeen internet? Maar goed, volgens mij zijn reclameblokken al heel lang van tevoren gekocht en zulks
Doh, ooit gehoord van opnemen van internet? en dan een torrent/usenet/rapidhare ervan maken?quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:35 schreef Gwywen het volgende:
[..]
HBO GO kom je alleen op met een wachtwoord en abonnement. Lijkt me niet dat een Amerikaan kan inloggen op HBO NL.
En HBO en reclameblokken? HBO is juist zo fijn omdat ze geen reclame tussendoor hebben.
Maar als een Nederlander inlogt, de boel opneemt via via (ben er niet bekend mee) en dat weer verspeid gaat het snel.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:35 schreef Gwywen het volgende:
[..]
HBO GO kom je alleen op met een wachtwoord en abonnement. Lijkt me niet dat een Amerikaan kan inloggen op HBO NL.
En HBO en reclameblokken? HBO is juist zo fijn omdat ze geen reclame tussendoor hebben.
Nee, maar het kan wel geripped, worden, vandaar dat wij zonder HBO al kunnen genieten van ep 2quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:35 schreef Gwywen het volgende:
[..]
LOL moet je al die amerikanen daar zien janken om mogelijke spoilers wanneer de V.S. niet het eerste land is waar iets uitgezonden wordt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:08 schreef Bellatrix het volgende:
HBO heeft gezegd dat het niet meer zal gebeuren.
http://winteriscoming.net(...)sode-release-rumors/
quote:Mimsy
Posted April 3, 2012 at 4:05 pm | Permalink
Thank you HBO USA for pulling rank! I’ve been avoiding spoilers like the plague. I want to absorb the detail of the first episode, before I move onto the next, which has Brienne and is going to be AWESOME!
My DirectTV had The North Remembers premiere air 3x’s in a row and I watched them all.. and it’s also dvr’d.. and I’ll watch it again tonight. I think I need help.
Ik snap überhaupt niet wat het probleem is? So what dat andere mensen hem eerst zien?quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:39 schreef NotYou het volgende:
[..]
LOL moet je al die amerikanen daar zien janken om mogelijke spoilers wanneer de V.S. niet het eerste land is waar iets uitgezonden wordt.![]()
ik kan dat wel snappen, op Tumblr, Twitter en WinterIsComing zelf werden ontzettend veel spoilers geplaatst over de 2e aflevering. Het leuke van deze serie is juist dat iedereen na zondagavond over de serie kan ouwehoeren op internet. In plaats daarvan krijg je dus dat alle amerikanen die niet downloaden maar wel voor HBO betalen alle online communities moeten ontwijken. Ik geef ze groot gelijk dat ze klagen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik snap überhaupt niet wat het probleem is? So what dat andere mensen hem eerst zien?
Als je geen spoilers wilt lezen dan lees je toch gewoon geen shit op internet over de aflevering? Ik snap de logica niet
liever niet.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:57 schreef Gwywen het volgende:
Dat "[USA]" moet gewoon weg uit de TT, dan kunnen we hier tenminste straffeloos over ep. 2 praten
Ze keek best wel geil voordat ze Cressen vergiftigdequote:
Episode 2quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:25 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ze keek best wel geil voordat ze Cressen vergiftigdeMaar valt me tegen dat we nog geen tiet van haar hebben gezien.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:41 schreef stijn_ het volgende:
episode 2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |