abonnement Unibet Coolblue
pi_109831820




Game of Thrones of een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie Song of Ice and Fire/Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, en we wachten nu met spanning op seizoen 2, dat in de lente van 2012 verwacht wordt.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich op 2 famillies, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.



Een paar karakters uit het verhaal zijn Jon, een bastaard van de Starks die naar het noorden gestuurd word om daar 'de Muur' te bewaken met zijn broeders in het zwart, Tyrion Lannister, broer van de koningin die een mismaakte dwerg is en iedereen erg graag afzeikt maar ondertussen behoorlijk uitgekookt plannetjes smeed en er komt een nest schrikwolven in voor die opgevoed worden door de kinderen van de Starks.



De serie zelf: http://www.imdb.com/title/tt0944947/
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa XMens Origin, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): http://www.imdb.com/name/nm1125275/
George RR Martin zelf is ook betrokken: http://www.imdb.com/name/nm0552333/

Ook Carolyn Strauss schijnt behoorlijk betrokken te zijn bij dit project en is iemand die van alles gedaan heeft voor HBO met betrekking tot de Sopranos en Six Feet Under.







Ja als niemand een nieuw topic opent doe ik het wel :*
pi_109831934
Zo, dat uur ging snel voorbij.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_109831937
webrip s02e02 anyone ;(

en niet met die pool die alles vertaalt in het oplichteriaans
  maandag 2 april 2012 @ 23:32:28 #4
334746 The_Groove
And cricket is the winner
pi_109831957
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 23:32 schreef NDAsilenced het volgende:
webrip s02e02 anyone ;(

en niet met die pool die alles vertaalt in het oplichteriaans
So confused when you're lost in the groove
pi_109832332
Ik ga E02 lekker bewaren tot volgende week, anders moet ik twee weken wachten. Een week is al lang genoeg :P

Verder heb ik me niet zo aan Carice gestoord, behalve misschien aan "for the night is darruk en full of terrurs"
pi_109832333
Ugh, ik ben heel de verhaallijn met Stannis kwijt en Melissandre. Waarom was ie daar? Wat was de rol van Stannis ook alweer...wie was die priester ook alweer en die andere gast en waarom vergiftigde hij zichzelf? Wilde hij zelfmoord plegen en Melissandre meenemen :?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_109832418
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 23:32 schreef NDAsilenced het volgende:
webrip s02e02 anyone ;(

en niet met die pool die alles vertaalt in het oplichteriaans
Wacht gewoon op de 720p rip volgende week n00b
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_109832775
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 23:42 schreef Knipoogje het volgende:
Ugh, ik ben heel de verhaallijn met Stannis kwijt en Melissandre. Waarom was ie daar? Wat was de rol van Stannis ook alweer...wie was die priester ook alweer en die andere gast en waarom vergiftigde hij zichzelf? Wilde hij zelfmoord plegen en Melissandre meenemen :?
Beetje onduidelijke vraagjes, maar ik zal proberen antwoord te geven. Stannis is troonpretendent, aangezien de kinderen van Cersei niet van Robert zijn is hij als jongere broer Roberts rechtmatige opvolger. Hij heeft zijn zetel in Dragonstone, wat maar weinig mannen onder de wapenen kan roepen in vergelijking met bijvoorbeeld zijn broer Renly in de Stormlands. Hij moest dus op een andere manier aan macht zien te komen.

Zijn vrouw was al onder de invloed geraakt van Melissandre, en hij bekeerde zich in de hoop de macht van Melissandre en haar Lord of Light achter zich te krijgen. Hij moest de Zeven dus afzweren, dat waren die standbeelden die werden verbrand.

Die "priester" bedoel je waarschijnlijk Maester Cressen mee, die was dus faliekant tegen de beslissing van Stannis om met de tovenares Melissandre in zee te gaan en de oude goden te verlaten. Hij sprak daar op het strand over met Ser Davos Seaworth ("die andere gast", bijgenaamd the Onion Knight), een van Stannis meest vertrouwde adviseurs. Maester Cressen probeerde toen om Melissandre te vergiftigen, en dronk eerst zelf van de beker om geen argwaan te wekken. Hij begon al te bloeden voordat Melissandre had gedronken, maar desalniettemin dronk Melissandre het goedje op, wat ze uiteraard wel overleefde.

Zo zit het dus een beetje geloof ik, ook alweer een tijdje geleden dat ik de boeken heb gelezen. :P
pi_109833380
Beetje raar om de TT over te nemen nu April al lang begonnen is.

Ben geen lees-type, en consequent als ik ben, heb ik dan geen een van de boeken gelezen. Kan iemand me vertellen waar het huis van Baratheon's broer (die is het toch) zich bevindt? Uit de intro meen ik op te maken dat dat Dragonstone is?

En dat gezeur over de accenten snap ik totaal niet. Waarom moet iedereen accentloos Brits of Amerikaans praten? In die wereld heb je toch ook allemaal verschillende werelddelen met bijbehorende accenten? Zolang het maar verstaanbaar blijft stoor ik me er totaal niet aan.
Patat Friet
pi_109833411
Zie net dat mijn vraag in de tussentijd al grotendeels beantwoord is boven me :P
Patat Friet
pi_109833718
Ik ben blij dat er ook voor de boekenlezers verassingen in de serie zijn gestopt. Wel moet ik toegeven dat het stuk van Stannis best verwarrend kan zijn, met name wat betreft the Lord of Light.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_109833751
Eerst S1 nog een keer kijken :D
#Marathon!!!
If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:29:35 #13
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_109833832
Top seizoensopener, Carice (d'r accent) was veel beter te pruimen dan ik had gevreesd en DIREWOLVES BITCHEZ! :9~
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:38:07 #14
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_109834052
Cool begin, ik ergerde me alleen aan Carice van Houten. Maar misschien kwam dat omdat ik geforceerd op het accent lette. En nu het topic weer unfollowen omdat er altijd gespoilerd wordt uit de boeken hier.
2000 light years from home
pi_109834150
Haha ja ik zat eigenlijk ook expres te letten of Carice van Houten haar Engels had verbeterd, want ik kreeg schaamrood op m'n kaken van haar optreden in Black Death. Het is minder erg geworden.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_109834159
Ik lees erg veel reacties op internet dat mensen bang zijn dat 'niet-boek-lezers' de Stannis-scenes niet kunnen begrijpen. Ben erg benieuwd naar de reacties hier van mensen die de boeken niet lezen.
pi_109834170
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:38 schreef Merkie het volgende:
Cool begin, ik ergerde me alleen aan Carice van Houten. Maar misschien kwam dat omdat ik geforceerd op het accent lette.
Zelfde hier. Ik probeerde het in mezelf goed te praten omdat er nou eenmaal accenten bestaan en dat het wellicht enigszins realistisch is gezien ze ikweetnietwaarvandaan komt, maar toch :'(

Maar ik geef geen fok verder. Goede eerste aflevering en ik popel voor nummer 2 8-)
Conscience do cost.
pi_109834234
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:12 schreef ganzenherder het volgende:
Beetje raar om de TT over te nemen nu April al lang begonnen is.

Ben geen lees-type, en consequent als ik ben, heb ik dan geen een van de boeken gelezen. Kan iemand me vertellen waar het huis van Baratheon's broer (die is het toch) zich bevindt? Uit de intro meen ik op te maken dat dat Dragonstone is?

En dat gezeur over de accenten snap ik totaal niet. Waarom moet iedereen accentloos Brits of Amerikaans praten? In die wereld heb je toch ook allemaal verschillende werelddelen met bijbehorende accenten? Zolang het maar verstaanbaar blijft stoor ik me er totaal niet aan.
Er zijn dus nog twee Baratheon broers in leven.. Stannis, de oudere broer, en Renly de jongere. Renly heeft hun ouderlijk slot Storm's End van Robert gekregen, en heerst over de Stormlands. Stannis kreeg het relatief "armoedige" Dragonstone, waar hij vaak over klaagde, omdat hij als oudere broer meende meer recht op Storm's End te hebben. Dragonstone was vroeger de zetel van de Targaryen erfgenamen, dus op zich een prestigieuze titel, alleen stelt het in vergelijking met Storm's End natuurlijk niet zo veel voor :P
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:51:11 #19
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_109834312
Wat ik me afvraag over Jaime:
SPOILER: Over heel boek/seizoen 2, betreffende Jaime
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  dinsdag 3 april 2012 @ 01:02:45 #20
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109834506
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:46 schreef Saavedra het volgende:

[..]

Er zijn dus nog twee Baratheon broers in leven.. Stannis, de oudere broer, en Renly de jongere. Renly heeft hun ouderlijk slot Storm's End van Robert gekregen, en heerst over de Stormlands. Stannis kreeg het relatief "armoedige" Dragonstone, waar hij vaak over klaagde, omdat hij als oudere broer meende meer recht op Storm's End te hebben. Dragonstone was vroeger de zetel van de Targaryen erfgenamen, dus op zich een prestigieuze titel, alleen stelt het in vergelijking met Storm's End natuurlijk niet zo veel voor :P
Bovendien heeft Renly niet alleen zijn eigen Storm's End en de Stormlands achter zich, hij heeft ook de kracht van House Tyrell of Highgarden en al hun Sworn Houses tot zijn beschikking (oa. Tarly, Redwyne, Florent, Rowan, Oakheart etc.).
Stannis heeft slechts de beschikking over huizen van mindere statuur en kracht, lang niet alle Sworn Houses van House Baratheon hebben zich aan hem verbonden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 03-04-2012 01:10:26 ]
  dinsdag 3 april 2012 @ 01:06:16 #21
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_109834559
Het was weer goed _O_

ben benieuwd naar toekomstige confrontaties tussen joffrey en tyrion.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:42 schreef Nagil het volgende:
Ik lees erg veel reacties op internet dat mensen bang zijn dat 'niet-boek-lezers' de Stannis-scenes niet kunnen begrijpen. Ben erg benieuwd naar de reacties hier van mensen die de boeken niet lezen.
vind het wel mee vallen. Zo moeilijk is het ook niet te volgen.

Kan iedereen die dat wil nu nog even klagen over het al dan niet vervelende accent van carice. Dan hebben we het alvast gehad en hoeven we het niet elke week weer te horen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 01:12:13 #22
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_109834634
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Bovendien heeft Renly niet alleen zijn eigen Storm's End en de Stormlands achter zich, hij heeft ook de kracht van House Tyrell of Highgarden en al hun Sworn Houses tot zijn beschikking (oa. Tarly, Redwyne, Florent, Rowan, Oakheart etc.).
Stannis heeft slechts de beschikking over huizen van veel mindere statuur en kracht, lang niet alle Sworn Houses van House Baratheon hebben zich aan hem verbonden.
Voor iemand die de boeken niet leest zal dit en redelijk nietszeggende post zijn :P ;)

Trouwens zoals iemand eerder hier al zei wat deed die lord baelish dan :D het mag dan wel de waarheid zijn maar om dan maar recht in haar gezicht te zeggen dat ze aan incest doet :o

[ Bericht 7% gewijzigd door Yurithemaster op 03-04-2012 01:17:40 ]
  dinsdag 3 april 2012 @ 01:21:02 #23
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109834736
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:12 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Voor iemand die de boeken niet leest zal dit en redelijk nietszeggende post zijn :P ;)
Om het heel simpel te maken dan ;) ; House Tyrell is één van de grootste, rijkste en invloedrijkste families in Westeros, met veel huizen van kleinere statuur die loyaliteit aan ze zweren.
Ze ranken in feite net onder House Lannister.
Dat is voor de serie kijkers denk ik wel nuttige informatie, niet dat je denkt dat de Tyrells weer één of ander lullig familietje zijn. ;)
  dinsdag 3 april 2012 @ 01:32:30 #24
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_109834892
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Om het heel simpel te maken dan ;) ; House Tyrell is één van de grootste, rijkste en invloedrijkste families in Westeros, met veel huizen van kleinere statuur die loyaliteit aan ze zweren.
Ze ranken in feite net onder House Lannister.
Dat is voor de serie kijkers denk ik wel nuttige informatie, niet dat je denkt dat de Tyrells weer één of ander lullig familietje zijn. ;)
Dat kon je nog wel opmaken uit he post maar vooral de namen die je daarna geven niet zo veel weg. net als eerder de discussie over wie nou de oom van wie was. allemaal namen die de niet boekenlezers niet veel zullen zeggen. :P

maar bedankt voor de uitleg ;)
pi_109835896
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:51 schreef Zhenar het volgende:
Wat ik me afvraag over Jaime:
SPOILER: Over heel boek/seizoen 2, betreffende Jaime
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Conscience do cost.
  dinsdag 3 april 2012 @ 04:01:30 #26
236046 NotYou
tigerblood
pi_109836282
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 23:44 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Wacht gewoon op de 720p rip volgende week n00b
quote:
Game.of.Thrones.S02E02.720p.WEBRIP-x264-P2P
*O*
Je suis Charlie Sheen
  Admin dinsdag 3 april 2012 @ 08:44:40 #27
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_109837758
Nieuwe TT ingevoerd. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_109837815
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 08:44 schreef Breuls het volgende:
Nieuwe TT ingevoerd. :)
Spoiler! Er zijn nu nog maar 4 koningen he ;)
  Admin dinsdag 3 april 2012 @ 08:48:35 #29
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_109837830
Het is de tagline van het seizoen, dus zo groot is de spoiler niet. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_109837871
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:42 schreef Nagil het volgende:
Ik lees erg veel reacties op internet dat mensen bang zijn dat 'niet-boek-lezers' de Stannis-scenes niet kunnen begrijpen. Ben erg benieuwd naar de reacties hier van mensen die de boeken niet lezen.
Viel goed mee. Het duurde even voor ik doorhad dat Stannis de broer van die koning was, maar voor de rest was het niet lastig te volgen. Natuurlijk mis ik info t.o.v. boeklezers, maar dat zal wel goedkomen met de volgende afleveringen neem ik aan.
  Admin dinsdag 3 april 2012 @ 08:51:34 #31
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_109837882
Stannis werd in seizoen 1 genoemd, dus die is ook voor de kijkers gewoon geïntroduceerd. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:01:45 #32
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_109838074
Voor zover de doorsnee kijker zich nog een naam herinnert die bijna een jaar geleden een paar keer is vernoemd, in een serie waar ook geregeld talloze andere namen terloops werden vermeld.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:37:00 #33
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_109838865
Stannis zat toch gewoon in de korte samenvatting aan het begin van de aflevering. Als Ned nog een keer zegt dat Stannis de koning moet worden en Renly daartegen in gaat.
pi_109839192
Ik denk dat kijkers een beetje teveel vragen stellen (wat normaal is bij elke serie) maar ook een beetje teveel antwoord krijgen hier ;) Ze zullen vast veel dingen uitleggen in de serie denk ik? Misschien is het ook de bedoeling dat Melisandre nog even mysterieus is, dat de rol van De Basterds van king Robert ook nog even onduidelijk is etcetc ;)

Moet wel zeggen; WOOWWWW YEAHHH!!! hahaha, echt vette serie :P
Ben zelf begonnen aan boek 2 na season 1, ben nu bij boek 5.
Scheelt wel ontzettend dat wanneer je nu de serie kijkt dat je precies weet waarom iemand iets doet, en wat degene daarbij denkt. Ook zie je nu pas hoeveel moeite er in is gestopt qua aankleding van decor, en zelfs de kleren van de acteurs... Denk niet dat je hierop zal letten als je de boeken niet kent
(voorbeeld: De mooie Crimson rode kleren die Cercei en Joffrey aan hebben tijdens de *Klap* scene in de troonzaal)

GoT is er weeer! O+
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
pi_109839258
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:37 schreef Tweek het volgende:
Stannis zat toch gewoon in de korte samenvatting aan het begin van de aflevering. Als Ned nog een keer zegt dat Stannis de koning moet worden en Renly daartegen in gaat.
Maar ik had er verder geen beeld bij, in het stuk aan het strand noemen ze zijn naam volgens mij niet eens.

Maar het kwartje viel dan ook in het stukje daarna, maar dat neemt niet weg dat al die verzonnen namen gewoon niet bijzonder makkelijk te onthouden zijn.
pi_109839259
Ik heb de boeken ook gelezen maar ben ze grotendeels al vergeten. :') Wel dacht ik soms van: "oja die gaat dood he."
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_109839425
genoten gisteren _O_
Alweer een aaneenschakeling van prachtige, indrukwekkende en interessante scene's. Carice vond ik juist goed overkomen en dat accent juist wel aardig, had hier al gelezen dat ze niet uit de seven kingdoms komt dus dan maakt zo een accent toch al niet meer uit. Bovendien heeft ze ook genoeg acteertalent imo. Durf wel te beweren dat als ze niet nederlands was het niemand wat uitmaakte hoe ze praatte
pi_109839602
Nu beginnen aan aflevering 2 van seizoen 2 _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_109839771
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:58 schreef planethugo het volgende:
genoten gisteren _O_
... Durf wel te beweren dat als ze niet nederlands was het niemand wat uitmaakte hoe ze praatte
Precies, wij letter er extra op. Ik kon het wel horen, maar het stoorde mij niet. Vond verder de aflevering mooi gemaakt, maar vooral veel introduceren van nieuwe karakters. Binnenkort meer actie :P
There's a frood who really knows where his towel is.
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:27:41 #40
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_109840181
De hoer van Tyrion heeft ook een accent (Duits?) en daar hoor je ook niemand over. Het is gewoon het feit dat we het weten en wellicht ook herkennen dat het extra opvalt. Ik vond het niet storend, en ik denk dat naarmate het seizoen vordert ze in mijn hoofd veel meer bij de rol gaat passen (want ik vind Carice qua type nog niet zo kloppen).

Tyrions overdreven Engelse accent stoorde me meer :X.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_109840244
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:27 schreef Tha_Erik het volgende:

Tyrions overdreven Engelse accent stoorde me meer :X.
Dit.
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:35:03 #42
211083 Angelof9
I must go first
pi_109840356
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:49 schreef Wihakayda het volgende:
dat de rol van De Basterds van king Robert ook nog even onduidelijk is etcetc ;)
Ik ben bij boek 5 en de rol van die bastards is me nog steeds niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:36:24 #43
133369 Jivis
Critikut
pi_109840399
Die laatste scene blijft trouwens wel door mijn hoofd spoken. En nu ik weet dat de tweede aflevering al in 720p terug te vinden is, kan ik me bijna niet inhouden ;(.
Amen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:37:53 #44
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109840438
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:36 schreef Jivis het volgende:
Die laatste scene blijft trouwens wel door mijn hoofd spoken. En nu ik weet dat de tweede aflevering al in 720p terug te vinden is, kan ik me bijna niet inhouden ;(.
Ik ga het niet eens proberen, ep 2 maar eens binnenhalen dadelijk. O+
pi_109840618
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2012 04:01 schreef NotYou het volgende:

[..]


[..]

*O*
Sodemieters!! Gelijk even aangevinkt in Google Reader @ rss feed van private tracker *O*
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_109840665
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:35 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Ik ben bij boek 5 en de rol van die bastards is me nog steeds niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd!
Ze ruimen de bastaards uit de weg omdat ze allemaal op Robert lijken en dus Stannis z'n bewering over de incest kracht bij zouden zetten.
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:44:21 #47
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_109840680
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:35 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Ik ben bij boek 5 en de rol van die bastards is me nog steeds niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd!
SPOILER: bastards
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee of dit in een spoiler moet :P
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:45:16 #48
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_109840724
- Edit fail -
pi_109840768
Bij primogeniture opvolgingsregeltjes hebben die bastaarden inderdaad meer recht dan Stannis, vooropgesteld dat bastaarden daar niet van erfenissen zijn buitengesloten.

Erkend zijn door de vader is dan volgens mij wel een pré. Kunnen de tegenstanders in de boeken hardmaken dat dat joch niet de zoon van Robert is?
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:48:36 #50
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_109840850
Tja, zelfs als ze officieel zijn buitengesloten, zou een charismatische bastaard het volk achter zich kunnen krijgen en net als Robert de troon via geweld claimen. Ze zijn dus hoe dan ook een gevaar voor de troon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')