Deze site is wel handig, maar is nu alleen nog maar voor seizoen 2quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:33 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ben al erg ver met de boeken, maar vaak ben ik ook het overzicht kwijt, met al die houses en hun huwelijken.
Ik vind het prima te volgen. Heb de serie eerst gezien en ben pas sinds kort aan boek 1 begonnen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:30 schreef tompsv18 het volgende:
Kan je deze serie kijken zonder de boeken gelezen te hebben? Ik hoor de laatste tijd veel positieve dingen over deze serie, maar nog steeds niet aan begonnen.
Jupquote:Op dinsdag 3 april 2012 20:40 schreef Sheepcidus het volgende:
komt aflevering 3 volgende week ook op HBO Go?
Zo random is het toch ook weer niet? Sex kan in een verhaal vrij functioneel zijn, het is namelijk een onderdeel van macht en The Game natuurlijkquote:Op dinsdag 3 april 2012 21:30 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Die serie past wel helemaal tussen de NL films, met een random neuk-scene om de 10 minuten.
Dat gevoel heb ik in deze serie nietquote:Op dinsdag 3 april 2012 21:32 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Zo random is het toch ook weer niet? Sex kan in een verhaal vrij functioneel zijn, het is namelijk een onderdeel van macht en The Game natuurlijk
Klopt, in seizoen 2 komen er zoveel nieuwe mensen bij waarbij je in de boeken wel iets meer duidelijk hebt wie waar vandaan komt en waarom die persoon zo is.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:46 schreef drumstickNL het volgende:
Het is misschien ook wel raar voor nieuwe mensen dat je zoveel sterke characters hebt; terwijl er niet zoveel backstory bij zit deze keer.
Natuurlijk. Nooit zal een film of serie vereisen dat je eerst je huiswerk moet doen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:30 schreef tompsv18 het volgende:
Kan je deze serie kijken zonder de boeken gelezen te hebben? Ik hoor de laatste tijd veel positieve dingen over deze serie, maar nog steeds niet aan begonnen.
Ja, maar z'n zus wist toch ook dat hij haar broer was?quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:43 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Inderdaad, alhoewel het wel past binnen de stijl van de boeken.
Overigens wist Theon in het boek niet dat het zijn zus was, voor de mensen die zich dat afvroegen.
Ja, dat wel.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:49 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Ja, maar z'n zus wist toch ook dat hij haar broer was?
Leuke is wel dat Stannis (en de rest van de 7 kingsdoms) dat maar vies, goor en abnormaal vind en bij de Targaryans was dat net zo normaal als een brood halen bij de bakker.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:49 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Dat vind ik dus het rare van R.R. Martin....Zit echt wel heel erg veel incest in.
Davos Seaworth (the onion knight) onder andere ook nog.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:52 schreef Aventura het volgende:
Ik heb de boeken niet gelezen, maar kan het wel volgen hoor. Ondanks dat ik nog niet precies weet hoe het zit en wat iemand's achtergrond is. Neem Melisandre, ik kon prima opmaken dat het een soort priesteres/yoko ono is van Stannis en dat ze een soort religie aanhangt en predikt. Ik kan me eigenlijk verder geen andere volslagen nieuwe karakters herinneren? Ja, die knakker met die dochter-vrouwen. Ik heb echt niet het idee dat ik veel mis.
Ja maar ook die Fritzl beyond the wall....quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:51 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Leuke is wel dat Stannis (en de rest van de 7 kingsdoms) dat maar vies, goor en abnormaal vind en bij de Targaryans was dat net zo normaal als een brood halen bij de bakker.
Denk dat het in de middeleeuwen (vergelijkbaar qua stand van kennis en geloof) gebruikelijker was dan nu.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:56 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Ja maar ook die Fritzl beyond the wall....
Vind het raar dat je dat zo'n enorm thema maakt in je boeken maar dat zal wel aan mij liggen. Dat je 2 van die families dat laat doen ala, maar nu met Theon en Fritzl is het wel heel erg een thema geworden
Dat komt later nog wel terug volgens mijquote:Op dinsdag 3 april 2012 21:56 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Ja maar ook die Fritzl beyond the wall....
Vind het raar dat je dat zo'n enorm thema maakt in je boeken maar dat zal wel aan mij liggen. Dat je 2 van die families dat laat doen ala, maar nu met Theon en Fritzl is het wel heel erg een thema geworden
Mja, als verkrachting vanuit de man zal het ongetwijfeld veel gebeurd zijn. Dit is nogal vrijwillig allemaal, gewoon een beetje ongeloofwaardig.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:57 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Denk dat het in de middeleeuwen (vergelijkbaar qua stand van kennis en geloof) gebruikelijker was dan nu.
Die man heeft ook wel heel veel macht. Ten eerste vanuit zijn punt valt er weinig te beleven waar hij zit, middle of nowhere daar. Daarnaast die dochters ook, die kunnen niet zomaar vluchten. In de serie heeft The Nights Watch het over 'we came through some empty villages' maar in de boeken is het wat gedetailleerder, die toch naar Craster toe en heb je ook veel beter een idee hoe ver hij evengoed nog van een beetje knappe beschaving af zit.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:59 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Mja, als verkrachting vanuit de man zal het ongetwijfeld veel gebeurd zijn. Dit is nogal vrijwillig allemaal, gewoon een beetje ongeloofwaardig.
Ehm Crasters dochters hebben niet vrijwillig seks met hem, ze worden gewoon verkracht. Ze moeten het doen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:59 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Mja, als verkrachting vanuit de man zal het ongetwijfeld veel gebeurd zijn. Dit is nogal vrijwillig allemaal, gewoon een beetje ongeloofwaardig.
Dit zat toch niet in de eerste aflevering?quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:49 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Dat vind ik dus het rare van R.R. Martin....Zit echt wel heel erg veel incest in.
Ik zou Craster en zijn dochter-vrouwen niet vrijwillig willen noemen hoor...quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:59 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Tweede, die gelekt is.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:01 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dit zat toch niet in de eerste aflevering?
Heb het niet persé over Crasters - was in algemeenheid vanuit het mannelijk middeleeuws perspectiefquote:Op dinsdag 3 april 2012 22:01 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ehm Crasters dochters hebben niet vrijwillig seks met hem, ze worden gewoon verkracht. Ze moeten het doen.
Ah, opmerkelijk foutje.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:08 schreef Bellatrix het volgende:
HBO heeft gezegd dat het niet meer zal gebeuren.
http://winteriscoming.net(...)sode-release-rumors/
HBO NL heeft toch ook hele andere dingen verklaard?quote:
HBO NL zal het wel verkeerd begrepen hebben. Kan me idd niet voorstellen dat ze het eerder uitzenden dan HBO US, die dan ongetwijfeld veel inkomsten misloopt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:23 schreef The_Groove het volgende:
[..]
HBO NL heeft toch ook hele andere dingen verklaard?
Opmerkelijk indeed.
U is bekend met het fenomeen internet? Maar goed, volgens mij zijn reclameblokken al heel lang van tevoren gekocht en zulksquote:Op dinsdag 3 april 2012 22:30 schreef Gwywen het volgende:
Waarom zouden ze inkomsten mislopen?
HBO NL is in de USA toch niet te ontvangen?
Hoe zit het eigenlijk met afl. 3 en 4, worden die nu niet volgende week al uitgezonden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |