Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Ja en volgens mij ook nog goed. Je hebt wel kans dat deze er al jaren in zit, maar nooit echt rare dingen gevoeld. Zou het nut hebben deze eens te laten vervangen?quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:29 schreef the_critic het volgende:
voor degene in het vorige topic met de vele lekke banden.. Zit je velglint er nog goed in? (zit er uberhaupt wel een velglintje in?!)
Laat ik leeg.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:36 schreef No-P het volgende:
Als je je band eromheen legt, pomp je het binnenbandje dan eerst iets op of laat je die leeg?
Dat zou wel kunnen ja, er is ruimte over tussen ventiel en rand.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:36 schreef kiekjesdief het volgende:
de ventielopening kan ook te groot zijn voor jouw ventielen
Het ventiel zit voor zover ik weet en kan merken wel recht. En het vreemde is juist dat de oorzaak van het lek in ieder geval twee keer niet van buitenaf lijkt te komen. Overigens heb ik het idee dat ik de afgelopen keren niet eens de 100 km heb gehaald.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:41 schreef nogeenmaarten het volgende:
Band zodanig erop dat het ventiel goed gecentreerd in het gat in de velg valt? Dus geen scheef ventiel bij zacht opblazen?
Anders eens een andere buitenband proberen? Heb een tijdje problemen gehad met heel veel lekke banden (elke 200-400 km), maar dat kwam altijd door een scherp steentje o.i.d. dat in de buitenband nestelde. Met nieuwe buitenbanden gp4000s ben ik tot gisteravond lekvrij geweest (>3000 km). Buitenband kan m.i. heel veel uitmaken voor kans op lekke banden.
en toen vroeg ik waarom je die magneet niet zou gebruiken, had alleen nog geen antwoord dus dacht je hebt er wss overheen gekekenquote:Op donderdag 29 maart 2012 18:20 schreef eentwee het volgende:
Als je de cadansmagneet maar niet gebruikt. Dit ftw:
[ afbeelding ]
Nee niet alleen de kleur, het doublé zal er eerder zal afslijten en met een ghauwe ketting rij je dus voor lul tegenwoordig!quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:56 schreef marcodej het volgende:
Wat is het verschil tussen gold en silver KMC-kettingen? Toch niet alleen de kleur neem ik aan?
denk dat hij bedoelde.. dat je moet opletten dat de sensor niet beide magneten gebruikt (oppikt). Dan gaat je meting afwijken.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 00:03 schreef Narcotical het volgende:
De Classico Giro Utrecht, is dat wat of kun je daar beter wegblijven? Overigens wel duur, 35 euro.. Maar je krijgt ook wel een hoop
@ eentwee:
In vorige topic zei je:
[..]
en toen vroeg ik waarom je die magneet niet zou gebruiken, had alleen nog geen antwoord dus dacht je hebt er wss overheen gekeken
Vorig jaar heb ik m samen met Blik & Blikchick gereden. t is een leuke tocht, maar uiteraard heel groot, zeker als je de pelotonstocht rijdt. Reken op veel pannekoeken die bijna niet in een groep kunnen rijden, die in een grote groep licht nerveus worden, en die in een peloton van 2500 man in paniek raken. Daartussendoor de wannabe wedstrijdrijders, en je hebt alle ingrediënten voor een nerveus ritje. Gelukkig niet veel ongelukken gezien. Tempo is goed bij te houden, je rolt toch wel vanzelf mee in zo'n grote groep.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 00:03 schreef Narcotical het volgende:
De Classico Giro Utrecht, is dat wat of kun je daar beter wegblijven? Overigens wel duur, 35 euro.. Maar je krijgt ook wel een hoop
Het is in ieder geval leuk om gedaan te hebben, en je kunt je af en toe ook nog eens flink uitleven. Het shirt is inderdaad prima, draag het ook nog regelmatig. Shirt van dit jaar is ook weer erg mooi.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Vorig jaar heb ik m samen met Blik & Blikchick gereden. t is een leuke tocht, maar uiteraard heel groot, zeker als je de pelotonstocht rijdt. Reken op veel pannekoeken die bijna niet in een groep kunnen rijden, die in een grote groep licht nerveus worden, en die in een peloton van 2500 man in paniek raken. Daartussendoor de wannabe wedstrijdrijders, en je hebt alle ingrediënten voor een nerveus ritje. Gelukkig niet veel ongelukken gezien. Tempo is goed bij te houden, je rolt toch wel vanzelf mee in zo'n grote groep.
Zodra er op de smalle lekdijk iets gebeurt vooraan sta je achterin het peloton wel 5 min in een verkeersopstopping. Zie mn foto's van vorig jaar...
[ afbeelding ]
Maar je mag wel over de startbaan van Soesterberg racen!
[ afbeelding ]
Dat gezegd hebbende. De sfeer is top, je krijgt de kans om over afgezette wegen met motorbegeleiding te rijden, dus je voelt je een echte wielrenner.
[ afbeelding ]
En je krijgt een tof shirt, voer, feestje achteraf, een leuke belevenis, etc. Vorig jaar was deelname 35 ¤, en het shirt wat ik eraan overhield is van hoge kwaliteit, ik draag het heel vaak. Vorig jaar een zwarte, dit jaar is ie ook weer mooi: http://www.classicogiroutrecht.nl/index.php?pageId=29
Op dat plaatje zie je de nette oplossing: magneetje op de pedaalas. Dan heb je geen lelijke tiewraps en stuk plastic op je crankarmquote:@ eentwee:
In vorige topic zei je:
[..]
en toen vroeg ik waarom je die magneet niet zou gebruiken, had alleen nog geen antwoord dus dacht je hebt er wss overheen gekeken
Wat slim, ga ik meteen proberen vanavond. Ik heb al zo vaak dat goedkope shit polar plakband waarmee de magneet vastzit kapot gerukt, of blijf er met mn buckle aan hangen. Ik hoop alleen dat de sensor nog zo ver langs de onderbuis kan opschuiven zonder tegen de bidonhouder aan te komen...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
Op dat plaatje zie je de nette oplossing: magneetje op de pedaalas. Dan heb je geen lelijke tiewraps en stuk plastic op je crankarm
Wil het best nog een keer voor je posten hoor.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:40 schreef nogeenmaarten het volgende:
Jammer dat het gemiddelde van Pritt net in het oude topic viel, nu kan ik er niet telkens naar kijken.
Ja, met Pasen zie OPquote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:04 schreef Pritt het volgende:
Trouwens, ik heb niet echt goed alles doorgelezen maar is er binnenkort weer een meeting? Lijkt me wel leuk om met die kleppers hier weer een rondje te doen.
Heb je de sensor niet op de liggende achtervork zitten?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat slim, ga ik meteen proberen vanavond. Ik heb al zo vaak dat goedkope shit polar plakband waarmee de magneet vastzit kapot gerukt, of blijf er met mn buckle aan hangen. Ik hoop alleen dat de sensor nog zo ver langs de onderbuis kan opschuiven zonder tegen de bidonhouder aan te komen...
Ik wel, ik heb het magneetje nu vastzitten met dat goedkope prutsplakband van ze. Ik vind de oplossing van de pedaalas ook wel ok, zodra dit naar de klote is ga ik dat ook proberen...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:30 schreef eentwee het volgende:
[..]
Heb je de sensor niet op de liggende achtervork zitten?
Kan ik wel eens proberen, ik tik m nu wel erg gemakkelijk scheef met mn schoen of als ik een bidon terugstop in de houder.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:30 schreef eentwee het volgende:
[..]
Heb je de sensor niet op de liggende achtervork zitten?
Je kunt het ook omdraaien: ik vind het te vroeg in het seizoen om al 42 gemiddeld te rijdenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:13 schreef Pritt het volgende:
Die 300 van Ivo ja? Mij even wat te vroeg in het seizoen zo'n afstand.
Opzich is dat inderdaad een logischere opbouw maar bij gebrek aan tijd heb ik voor de andere route moeten kiezen. 40uur per week op kantoor en sociale bezigheden zorgt er eigenlijk alleen maar voor dat ik soms een uurtje of 2 heb. Dan train je natuurlijk niet echt de lange duur helaas. Ik vind dat zelfs leuker dan even kort beuken.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je kunt het ook omdraaien: ik vind het te vroeg in het seizoen om al 42 gemiddeld te rijden
Wel zo hard kunnen rijden maar niet een lange dag kunnen volfietsen.... Normaal train je je duur in het begin van het seizoen, en ga je daarna aan je snelheid werken. Raar?
Levensgevaarlijk die Henk Lubberding. 300 mensen wanen zich voor 1 dag prof met alle risico's van dien. Afgelopen jaar waren er ook weer tientallen valpartijen door het natte weer.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:22 schreef Tommeke het volgende:
Best tof! Henk Lubberding Classic is ook leuk! Daar rij je 90 km geneutraliseerd en 30 km finale/koers.
Alleen heb je daar ook veel pannenkoeken die op de Posbank er doorheen zakken en dat in de afdaling goed willen maken terwijl je daarna nog enorm veel tijd hebt om op te schuiven
Nou, ga lekker mee dan, het is toch in een lang weekend. Die 300 fiets jij vast wel uit, je moet er alleen de volgende dag wat zadelpijn voor over hebben. Alles in D1 en om de 2 uur ergens bij een (turkse) bakkerij een stuk brood naar binnen schuiven, eitjequote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:26 schreef Pritt het volgende:
[..]
Opzich is dat inderdaad een logischere opbouw maar bij gebrek aan tijd heb ik voor de andere route moeten kiezen. 40uur per week op kantoor en sociale bezigheden zorgt er eigenlijk alleen maar voor dat ik soms een uurtje of 2 heb. Dan train je natuurlijk niet echt de lange duur helaas. Ik vind dat zelfs leuker dan even kort beuken.
Prachtig! Zie dat het gemiddelde ook in de TT is verwerkt.quote:
Thanks, het lijkt me echt een hele leuke ervaring om in een groot peloton te fietsen en het shirt is ook zeker mooiquote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Vorig jaar heb ik m samen met Blik & Blikchick gereden. t is een leuke tocht, maar uiteraard heel groot, zeker als je de pelotonstocht rijdt. Reken op veel pannekoeken die bijna niet in een groep kunnen rijden, die in een grote groep licht nerveus worden, en die in een peloton van 2500 man in paniek raken. Daartussendoor de wannabe wedstrijdrijders, en je hebt alle ingrediënten voor een nerveus ritje. Gelukkig niet veel ongelukken gezien. Tempo is goed bij te houden, je rolt toch wel vanzelf mee in zo'n grote groep.
Zodra er op de smalle lekdijk iets gebeurt vooraan sta je achterin het peloton wel 5 min in een verkeersopstopping. Zie mn foto's van vorig jaar...
[ afbeelding ]
Maar je mag wel over de startbaan van Soesterberg racen!
[ afbeelding ]
Dat gezegd hebbende. De sfeer is top, je krijgt de kans om over afgezette wegen met motorbegeleiding te rijden, dus je voelt je een echte wielrenner.
[ afbeelding ]
En je krijgt een tof shirt, voer, feestje achteraf, een leuke belevenis, etc. Vorig jaar was deelname 35 ¤, en het shirt wat ik eraan overhield is van hoge kwaliteit, ik draag het heel vaak. Vorig jaar een zwarte, dit jaar is ie ook weer mooi: http://www.classicogiroutrecht.nl/index.php?pageId=29
Ahjah, slim. Echter heb ik de magneet op de pedaalas al met een tiewrap vastzitten. Valt ook amper op omdat ik zwarte cranks heb en de tiewrap ook zwart is. Mocht dit een keer loslaten dan ga ik dit zeker uitproberenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
Op dat plaatje zie je de nette oplossing: magneetje op de pedaalas. Dan heb je geen lelijke tiewraps en stuk plastic op je crankarm
Daar is geen reet aan tussen allemaal pannekoeken en wannabe's. Het is ontzettend nerveus en je hangt meer in de remmen dan dat je lekker kan door fietsen. Snap niet waarom mensen dat graag willen doen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:08 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Thanks, het lijkt me echt een hele leuke ervaring om in een groot peloton te fietsen en het shirt is ook zeker mooi
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Beverstraat![]()
![]()
![]()
Heb vandaag van de wielerploeg ,een nieuwe Kia Picanto gekregen
Wielersponsors zijn moeilijk te vinden
Mag ik van iemand een racefiets lenen?
Niemand vinden voor een nieuwe uitdaging :( Deze voor de wannabe's hier?
Welke racefiets heb jij?
Wat kost wielrenen toch veel geld
Ik zoek nog iemand die wat klusjes voor me wilt doen
is wielrennen gay?
Hey (tijdelijke) wielrenner gezocht
Wielretoeristen :(
Jammer dat hij zich hier nog niet gemeld heeft, maar wij zijn natuurlijk te recreatief voor een prof zoals hij
Tuurlijk, koersen lijkt me prachtig. Ik heb alleen geen club, geen licentie en geen benen om te koersenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Daar is geen reet aan tussen allemaal pannekoeken en wannabe's. Het is ontzettend nerveus en je hangt meer in de remmen dan dat je lekker kan door fietsen. Snap niet waarom mensen dat graag willen doen.
Ga dan een echte koers rijden waar het vol op de kant komt en je zit te sterven in het wiel van je voorganger of wanneer je sterk bent je vol door de wind er langs knalt naar de voorste waaier![]()
Dat is pas kicken!![]()
Hij kan nog in de ploeg van Beverstraat. 50 km kunnen fietsen is dan genoeg, krijg je zelfs zo'n 500 ¤ per maand. Kan oplopen tot 1250 ¤ als je ook de 100 km vol maakt. Zag dat Patroon en Oksel al lid waren.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:48 schreef eentwee het volgende:
Dan moet je ploegleider worden want ouwehoeren lukt wel goed he![]()
Zo'n pelotontocht lijkt me ook niks aan. Ik houd niet zo van filerijden, hollen-stilstaan en mensen om me heen die niet kunnen sturen. Zelf ook geen ster in trouwens. Wil gewoon graag zien waar ik rijd, dat lukte al niet eens achter de reedt van Oksel
Klopt, ik heb dit jaar meer gelult dan gefietst. Ben ik ook zeker niet trots opquote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:48 schreef eentwee het volgende:
Dan moet je ploegleider worden want ouwehoeren lukt wel goed he![]()
Zo'n pelotontocht lijkt me ook niks aan. Ik houd niet zo van filerijden, hollen-stilstaan en mensen om me heen die niet kunnen sturen. Zelf ook geen ster in trouwens. Wil gewoon graag zien waar ik rijd, dat lukte al niet eens achter de reedt van Oksel
Aangezien Ivo zn GPS tracks openbaar zet, kun je altijd zn rondjes eens op eigen gelegenheid fietsen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:51 schreef eentwee het volgende:
Zijn er later in het seizoen nog leuke lange ritten van 250-300km? Nu ik weer een beetje normaal kan fietsen wil ik wel na gaan denken over wat doelen.
Dat bedoel ikquote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:55 schreef kaasplankje het volgende:
Alsof er bij de sportklasse geen pannenkoeken en wannabe's rijden.
In de Lier is er in september nog eentje. En afgelopen jaar was er nog een 200 in december, is dat laat genoeg?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:51 schreef eentwee het volgende:
Zijn er later in het seizoen nog leuke lange ritten van 250-300km? Nu ik weer een beetje normaal kan fietsen wil ik wel na gaan denken over wat doelen.
Rondje IJsselmeer is me wat krap, een rondje Zuiderzee wil ik nog een keer rijden, op randonneursnelheid.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Aangezien Ivo zn GPS tracks openbaar zet, kun je altijd zn rondjes eens op eigen gelegenheid fietsen.
In juni kun je de langste afstand van de Jan Janssen doen. Zelf een rondje ijsselmeer (wil ik ook wel, 350 km!)
etc.
Ik kijk elke dag weer uit naar zijn nieuwe topicsquote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Beverstraat![]()
![]()
![]()
Heb vandaag van de wielerploeg ,een nieuwe Kia Picanto gekregen
Wielersponsors zijn moeilijk te vinden
Mag ik van iemand een racefiets lenen?
Niemand vinden voor een nieuwe uitdaging :( Deze voor de wannabe's hier?
Welke racefiets heb jij?
Wat kost wielrenen toch veel geld
Ik zoek nog iemand die wat klusjes voor me wilt doen
is wielrennen gay?
Hey (tijdelijke) wielrenner gezocht
Wielretoeristen :(
Jammer dat hij zich hier nog niet gemeld heeft, maar wij zijn natuurlijk te recreatief voor een prof zoals hij
Als ik Ijsselmeer zeg bedoel ik inclusief het Markermeer hoor! Niet de mietjes ronde met afsnijden via de de dijk lelystad-Enkhuizenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:27 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Rondje IJsselmeer is me wat krap, een rondje Zuiderzee wil ik nog een keer rijden, op randonneursnelheid.
Ja, vlakquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als ik Ijsselmeer zeg bedoel ik inclusief het Markermeer hoor! Niet de mietjes ronde met afsnijden via de de dijk lelystad-Enkhuizen
http://www.routeyou.com/r(...)rondje-ijsselmeer.nl
Oh, da's slechts 290 km, en alleen maar vlak.
Dat dus.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:29 schreef eentwee het volgende:
Ik krijg al pijn in m'n reet als ik eraan denk.
haha ik heb nog nooit mc drive vooraf of onderweg gegeten wel achteraf ;-). Met een schrans bui eet ik pasta voortijd en tijdens het fietsen had ik laatst mergpijpen. ik weet het zeer slecht die koekjes, maar er zitten heel veel suikers in.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:00 schreef Gripper het volgende:
Jeej, de TT gaat over eten!
Wat eten jullie eigenlijk op de fiets? Mytec schaamt zich er in ieder geval niet voor dat ie regelmatig door de Mc drive fietst, en ik heb pas nog een rol döner zitten wegwerken tijdens de 200 km. Of even bij de patatkraam op de top van de Amerongseberg stoppen
Allemaal not done natuurlijk voor een serieuze wielrenner. Al die vetten, daar kun je toch niet op fietsen!
Op alle ritten van < 80 km kan ik wel toe met 2 bidons drinken + 1 reepje bij me voor het geval dat. Als het langer wordt, dan ben ik na een tijdje de mueslirepen wel zat, en wil ik wel eens een echte lunchstop, ergens een pannekoek of uitsmijter eten. Zeker in de zomer, lekker op een terras... Prima hoor!
De kop van Friesland net zo. Geen bomen en vlak bij de stem.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:25 schreef kaasplankje het volgende:
In Noord-Holland heb je van die oneindige dijken. Echt verskrikkelijk saai.
Man daar zit een heel peloton achter uit de wind.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als windscherm vond ik het wel een goed iets, die reet van Okkie, maar het is wel erg beeldvullenddat is wat minder
Dit is ook voor mietjes. Eckte mannen slaan ook Flevoland over en gaan via Gelderland.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als ik Ijsselmeer zeg bedoel ik inclusief het Markermeer hoor! Niet de mietjes ronde met afsnijden via de de dijk lelystad-Enkhuizen
http://www.routeyou.com/r(...)rondje-ijsselmeer.nl
Oh, da's slechts 290 km, en alleen maar vlak.
SKITS?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 10:16 schreef Pritt het volgende:
Ik ga trouwens in juni ook Amsterdam-Parijs rijden in 24uur ivm studentenevenement.
500 km? Wowquote:Op zaterdag 31 maart 2012 10:16 schreef Pritt het volgende:
Ik ga trouwens in juni ook Amsterdam-Parijs rijden in 24uur ivm studentenevenement.
25 km/uur en 4 uur pauze, met de juiste voorbereiding is dat wel te doen.quote:
Meer koffie!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:09 schreef JohnDDD het volgende:
ik val al om als ik 24 uur WAKKER ben, laat staan dat ik er nog bij fiets...
maar misschein is het wel beter dan om maar te fietsen, houdt je wel wakker
dat geeft denk ik een heel goed gevoel ;-) zulke dingen lijken me altijd nog een keer mooi om te doen. alleen weet ik dat ik na 200 nu van de fiets val.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 10:16 schreef Pritt het volgende:
URL?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 17:16 schreef the_critic het volgende:
ppfff Rabo Bergtour in Ochten was vandaag ook afzien. Veel wind, 3 maal een buitje regen op mijn kop gehad.. bah bah
Zojuist lekker nog ff de volta limburg classic (hel van mergelland) online gekeken. Mooie koers, erg spannend!
Www.L1.nl maar was vanmiddag live. Nu niet meer. Was mooie koers!quote:
Waar vind ik dat?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Willen degenen die al besloten hebben op paaszondag te rijden het deelnameformulier opsturen? Dan kan ik de administratie op voorhand regelen, is wat makkelijker voor me.
Hoe ouder hoe taaier, hoewel, jou collega´s uit Zwolle hebben anders geen moeite met 500km. En je baassie ook niet.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 19:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
No no senorita!
Ik trek zulks mentaal niet
Nee klopt. Die mafketels doen zulke dingen ook wel idd! Ik vind zo lang fietsen gewoon saai!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hoe ouder hoe taaier, hoewel, jou collega´s uit Zwolle hebben anders geen moeite met 500km. En je baassie ook niet.
www.ern-ossendrecht.nlquote:
Ik vind de elfstedentocht al saai. 300 met helden als Oksel en jij lijkt me wel weer vet mooiquote:Op zaterdag 31 maart 2012 21:13 schreef kaasplankje het volgende:
Dat weet je pas als je 't hebt gedaan.
Ga mee dan, een suffe tijdrit in Groningen kan je altijd nog rijden.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 22:04 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik vind de elfstedentocht al saai. 300 met helden als Oksel en jij lijkt me wel weer vet mooi
Doe ik morgen evenquote:Op zaterdag 31 maart 2012 22:03 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
www.ern-ossendrecht.nl
Onder agenda staat bij Maastricht 300km het aanmeldformulier. Onder GPS - routes de GPS track en de routebeschrijving.
Ja jong. Maar ik heb m'n ouders beloofd dat ik voor m'n moeders verjaardag dan langskom. Om ook nog te fietsen rij ik die tijdrit daar. Ik was ook liever een koers of die tocht gaan rijdenquote:Op zaterdag 31 maart 2012 22:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ga mee dan, een suffe tijdrit in Groningen kan je altijd nog rijden.
Een van de beste afhaaksmoezen ooit, kunnen we die niet in de OP zetten?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 22:33 schreef Tommeke het volgende:
Ja jong. Maar ik heb m'n ouders beloofd dat ik voor m'n moeders verjaardag dan langskom. Om ook nog te fietsen rij ik die tijdrit daar. Ik was ook liever een koers of die tocht gaan rijden
Moederexcuus! Mag een keer per jaar!quote:Op zondag 1 april 2012 08:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Een van de beste afhaaksmoezen ooit, kunnen we die niet in de OP zetten?
Die bestaat al. Opwegnaardeeliten.blogspot.comquote:Op zondag 1 april 2012 09:36 schreef Patroon het volgende:
Een blog "Van Pannenkoek naar Elite's" is dat wat?
Haha oke, dat ga ik dus niet doen. Slecht idee dusquote:Op zondag 1 april 2012 09:39 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Die bestaat al. Opwegnaardeeliten.blogspot.com
Die gast loopt een beetje de proflavio uit te hangen
Heeft drie kwartier meegereden in de Ronde van Groningen
Die gast is echt een pannenkoek!quote:Op zondag 1 april 2012 09:39 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Die bestaat al. Opwegnaardeeliten.blogspot.com
Die gast loopt een beetje de proflavio uit te hangen
Heeft drie kwartier meegereden in de Ronde van Groningen
Jammer alleen dat de tijdrit voor elite/beloften isquote:Op zondag 1 april 2012 11:55 schreef mytec het volgende:
toch lijkt me rondjeringgroningen wel ontzettend leuk om te doen. lekker over de ringweg knallen
ja idd ik heb me maar op gegeven voor die tourtocht maar ik vrees het ergste qua drukte.quote:Op zondag 1 april 2012 12:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jammer alleen dat de tijdrit voor elite/beloften is
Je rijdt vier rondjes dus de echt snelle bazen halen de slome duikelaars misschien wel in.quote:Op zondag 1 april 2012 14:15 schreef kanovinnie het volgende:
Als je in die toertochtredelijk vooraan start moet je toch wel rustig kunnen rijden? En ik neem aan dat langzame mensen rechts gaan fietsen?
Haha het lijkt ook meer op een bodybuilder zo op de fiets.quote:Op zondag 1 april 2012 12:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hij wordt ook aardig gegald haha. Niemand neemt hem serieus.
Dat filmpje van Langeveld bedoel je? Wat een idioot die toeschouwer..quote:Op zondag 1 april 2012 16:28 schreef kanovinnie het volgende:
Zeker, zag net een filmpje van een renner die tegen een toeschouwer aanreed. Dat was een harde val zeg!
Lag echt niet per se aan die toeschouwer. Idioot van een renner kun je beter zeggen.quote:Op zondag 1 april 2012 16:29 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dat filmpje van Langeveld bedoel je? Wat een idioot die toeschouwer..
Ben jij nou een sportman? Je mist in iedergeval de grinta!quote:Op zondag 1 april 2012 16:22 schreef kanovinnie het volgende:
ik zou toch niet winnen, dus ik ben dan iig al blij met de derde plek
Hangt van je buitenband af. Die kan ook 23/25c zijn. Volgens mij is 23 standaard. 25 is vrij breed. In de winter rij ik 23/25c.quote:Op zondag 1 april 2012 17:10 schreef Pritt het volgende:
Even een vraagje over binnenbanden.
Ik heb 700 x 18 / 23c gekocht.
Nu begrijp ik dat 700 mijn wielgrootte is, oftewel gewoon de standaard 28 inch.
Maar ik snap die 18 / 23c niet helemaal, ik zie daar vaak verschillende waardes.
Het enige wat ik daarover vind is dat het met de breedte van de band te maken heeft.
Echter, nergens zie ik echt standaard maten. Waar moet ik bij zulks op letten?
Ik ben omgepraat door Ivoquote:Op zondag 1 april 2012 17:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ben jij nou een sportman? Je mist in iedergeval de grinta!
quote:Op zondag 1 april 2012 10:41 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is nou een goede grote fietswinkel als 't aankomt op fietskleding? Ik wil nog even armstukken/beenstukken kopen maar heb geen zin om dat via internet te doen.
18-23 is de breedte ja, voor banden van 18 tot 23mm breed. Maar 25 gaat daar ook best mee. Al neem je voor wat meer comfort en minder kans op stootlek dan beter een ruimer bandje. Maar aangezien jij 42 gemiddeld rijdt zul je niet veel om comfort gevenquote:Op zondag 1 april 2012 17:10 schreef Pritt het volgende:
Maar ik snap die 18 / 23c niet helemaal, ik zie daar vaak verschillende waardes.
Het enige wat ik daarover vind is dat het met de breedte van de band te maken heeft.
Zou ik wel via internet doen. Hier bijv.quote:Op zondag 1 april 2012 10:41 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is nou een goede grote fietswinkel als 't aankomt op fietskleding? Ik wil nog even armstukken/beenstukken kopen maar heb geen zin om dat via internet te doen.
Maat vind ik moeilijk te bepalen. S, M, L, XL , wat heb ik nodig?quote:Op zondag 1 april 2012 17:43 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zou ik wel via internet doen. Hier bijv.
Talent heeft ie ook nietquote:Op zondag 1 april 2012 15:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha het lijkt ook meer op een bodybuilder zo op de fiets.
Vind ik ook een lastige, vandaar dat ik mijn armstukken bij rose heb gehaald.quote:Op zondag 1 april 2012 17:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maat vind ik moeilijk te bepalen. S, M, L, XL , wat heb ik nodig?
http://www.team-amsterdam.nl/?page_id=2quote:
Misschien ga ik daar een keer heen ja. Al is dat wel ver rijden. Maargoed, kom ik ook nog eens in Duitslandquote:Op zondag 1 april 2012 17:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Vind ik ook een lastige, vandaar dat ik mijn armstukken bij rose heb gehaald.
Wel veel bejaarden daar hoor!quote:Op zondag 1 april 2012 14:13 schreef JohnDDD het volgende:
Net even weekje Palma de Mallorca geboekt mét fiets tijdens de Paasdagen. Wordt een milde 20-21 graden, af en toe wat regen maar niet teveel, heb er ongelooflijk veel zin in. Als iemand nog tips heeft, graag...:)
Ging jij nog de ronde van nh doen? zo ja, moeten we ff telefoonnummers uitwisselen. Kunnen we even elkaars fiets afzeiken en elkaar uit het wiel proberen te rijden.quote:Op zondag 1 april 2012 17:10 schreef Pritt het volgende:
Ja, je kan zelfs van de organisatie een boete krijgen voor fietsen op het trottoir of het fietspad. Mag niet.quote:Op zondag 1 april 2012 16:46 schreef MCH het volgende:
[..]
Lag echt niet per se aan die toeschouwer. Idioot van een renner kun je beter zeggen.
ik zeg niet dat ik snel ben, maar ik ga het zien dan ;-). ik hoop dat ik tegen die tijd iets van 32 gem kan blijven rijden dan ben ik eerst wel tevreden.quote:Op zondag 1 april 2012 14:15 schreef kanovinnie het volgende:
Als je in die toertochtredelijk vooraan start moet je toch wel rustig kunnen rijden? En ik neem aan dat langzame mensen rechts gaan fietsen?
Moet wel lukken toch? Als je in een lekker groepje kan zitten die hard doortrappen!quote:Op zondag 1 april 2012 18:25 schreef mytec het volgende:
[..]
ik zeg niet dat ik snel ben, maar ik ga het zien dan ;-). ik hoop dat ik tegen die tijd iets van 32 gem kan blijven rijden dan ben ik eerst wel tevreden.
Ik neem van alles wat mee in een mini rugzakje. Naast bandjes pomp en regenjack geld en fona;quote:Op zondag 1 april 2012 16:39 schreef Oksel het volgende:
En volgend weekend de 300.. betekent nog even langs de sportvoedingshop, en een gram coke halen.
Hoop wel op een beetje fatsoenlijk weer. Anders draai ik me nog een keer om.
Ik vind je nu al een heldquote:Op zondag 1 april 2012 18:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik neem van alles wat mee in een mini rugzakje. Naast bandjes pomp en regenjack geld en fona;
-wat reepjes isostar
-iets van kruidkoekjes ofzo
-wat broodjes hartig
-een buis of 2 cafeïne/guruana voor de moeilijke momenten. Meestal heb ik die niet nodig maar als ik dubbel ga zien van vermoeidheid kan 't wel helpen.
Verder stamp ik voor de start 8 boterhammen weg dus daar moet je de 1e 100km wel op kunnen rijden. Ik begin wel na 1-1.5 uur met eten op de fiets.
En slecht weer of niet, ik ga gewoon en ik kan na al die sterke taal hier ook niet meer terug. Wordt het kutweer dan zal ik met de billen bloot moeten.
Rugzakjes zijn niet soigné. Het moet SOIGNE zijn zeg ik je!quote:Op zondag 1 april 2012 18:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik neem van alles wat mee in een mini rugzakje. Naast bandjes pomp en regenjack geld en fona;
-wat reepjes isostar
-wat broodjes hartig
-een buis of 2 cafeïne/guruana voor de moeilijke momenten. Meestal heb ik die niet nodig maar als ik dubbel ga zien van vermoeidheid kan 't wel helpen.
Verder stamp ik voor de start 8 boterhammen weg dus daar moet je de 1e 100km wel op kunnen rijden. Ik begin wel na 1-1.5 uur met eten op de fiets.
En slecht weer of niet, ik ga gewoon en ik kan na al die sterke taal hier ook niet meer terug. Wordt het kutweer dan zal ik met de billen bloot moeten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Hij heeft wel een hendig sjieke slip gemaakt in de bergen.quote:Op zondag 1 april 2012 19:16 schreef Patroon het volgende:
Echt een gigantische klapjosti is het.
Rond 1:00minuut vertelt hij ook dat hij zijn borsthaar heeft geschoren voor meer verkoeling![]()
Haha ja klopt!quote:Op zondag 1 april 2012 19:16 schreef MCH het volgende:
[..]
Hij heeft wel een hendig sjieke slip gemaakt in de bergen.
'hasjlover'. Professionele naam ook.quote:Op zondag 1 april 2012 19:16 schreef Patroon het volgende:
Rond 1:00minuut vertelt hij ook dat hij zijn borsthaar heeft geschoren voor meer verkoeling![]()
wtf. "Dit ding gaat focking hard"quote:Op zondag 1 april 2012 19:16 schreef Patroon het volgende:
Succes. Vorig jaar heb ik me vol goede moet aangesloten met wat stoere praat om mee te doen, maar ik zie het mezelf echt niet doen.quote:Op zondag 1 april 2012 18:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
-wat reepjes isostar
-wat broodjes hartig
We gaan het zien, heb ik in elk geval mensen om voorbij te rijdenquote:
Voor jou ook:quote:Op zondag 1 april 2012 19:43 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
We gaan het zien, heb ik in elk geval mensen om voorbij te rijden
Weet je waar ik het beste kan slapen? Ik wil een goedkoop appartementje huren maar eigenlijk niet in Palma, Palma lijkt me nogal onrustig en volgens mij kun je vanaf de Noord-kant veel beter fietsen?
quote:Op zondag 1 april 2012 18:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ging jij nog de ronde van nh doen? zo ja, moeten we ff telefoonnummers uitwisselen. Kunnen we even elkaars fiets afzeiken en elkaar uit het wiel proberen te rijden.
Okselgemiddeldes alertquote:Op zondag 1 april 2012 19:42 schreef JohnDDD het volgende:
700c is toch iets van 26,3 inch? Of echt 28? Want mijn fietscomputertje staat op 26 inch...
28"quote:Op zondag 1 april 2012 19:42 schreef JohnDDD het volgende:
700c is toch iets van 26,3 inch? Of echt 28? Want mijn fietscomputertje staat op 26 inch...
Nee natuurlijk niet.quote:
quote:
Dat zal best allemaal zo wezen, maar ik gaf enkel antwoord op de situatie die kaas schetstequote:Op zondag 1 april 2012 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
Maargoed, de berekening van Kaas klopt sowieso niet
26*25.4*3.14=2073 (2.07 meter)
28*25.4*3.14=2233 (2.23 meter)
Het antwoord zou dan zijn
35*(2233/2073)=37.7
Een veel grotere afwijking dus!
Heb je je tellertje nu goed ingestelt?quote:Op zondag 1 april 2012 21:53 schreef JohnDDD het volgende:
Wtf, geen wonder dat ik altijd zo fucking langzaam ga met gemiddeldes van 26 per uur.
15"quote:Op zondag 1 april 2012 22:05 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dat zal best allemaal zo wezen, maar ik gaf enkel antwoord op de situatie die kaas schetste
[..]
Heb je je tellertje nu goed ingestelt?
Nu we het daar toch over hebben, de wielmaat in mn garmin staat nu op "auto". Wat rekent ie daarvoor?
Ik had die wielomtrek gewoon uit een tabel.quote:Op zondag 1 april 2012 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
Maargoed, de berekening van Kaas klopt sowieso niet
26*25.4*3.14=2073 (2.07 meter)
28*25.4*3.14=2233 (2.23 meter)
Het antwoord zou dan zijn
35*(2233/2073)=37.7
Een veel grotere afwijking dus!
ja dat is waar dat is dan een minimum doel als het harder kan prima ;-).quote:Op zondag 1 april 2012 18:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Moet wel lukken toch? Als je in een lekker groepje kan zitten die hard doortrappen!
Ik heb 'm binnen. Een heel mooi startnummer is voor je gereserveerdquote:Op zondag 1 april 2012 19:16 schreef kaasplankje het volgende:
Ivo: Ik heb m'n inschrijving verstuurd naar jou & dat mailadres wat op 't inschrijfformulier staat, maar op dat mailadres krijg ik een foutmelding. Is 't ook goed als ik ze naar jou stuur? Het staat als 't goed is al in je mailbox
Jezus welke mafkees is dit nou weer?quote:Op zondag 1 april 2012 19:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha ja klopt!
[ afbeelding ]
Dat rood staat hem best goed!
Yes yes. Ik zal je even een PM sturen. Ik vertrek denk ik vanuit Alkmaar maar heel misschien Oostzaan. Ga wel met mijn vader rijden, ben hem aan het motiveren meer te fietsen en zo'n tochtje van 160 zorgt er in ieder geval voor dat hij er wel voor traint.quote:Op zondag 1 april 2012 18:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ging jij nog de ronde van nh doen? zo ja, moeten we ff telefoonnummers uitwisselen. Kunnen we even elkaars fiets afzeiken en elkaar uit het wiel proberen te rijden.
Denk dat ik daar ook niet aan ontkom, tenzij het fantastisch weer is, en we geen regenjasjes en warme spullen mee hoeven. Bij de 200 paste alles nog net in de achterzakken, maar die waren wel vol-vol. Bij de 300 misschien niet meer...quote:Op zondag 1 april 2012 18:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik neem van alles wat mee in een mini rugzakje.
Ships, ik had al met Oksel zitten smiezen dat we er bij regen geen trek in hadden. Maar nu jij zulke kloeke taal spreekt kan ik ook weer niet terugkrabbelen en moet ik wel met je mee.quote:En slecht weer of niet, ik ga gewoon en ik kan na al die sterke taal hier ook niet meer terug. Wordt het kutweer dan zal ik met de billen bloot moeten.
Ivo, moet ik ook nog even een formulier invullen, of kun je die van 2 weken geleden nog gebruiken?quote:Op zondag 1 april 2012 23:13 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb 'm binnen. Een heel mooi startnummer is voor je gereserveerd. Je mag je brevetkaart omgekeerd in je zak stoppen.
Vorig jaar zaten een paar ploeggenoten van me bij hem in de kleedkamer. Toen begon ook een van m'n ploeggenoten heel quasi-serieus te vertellen dat hij z'n borsthaar had geschoren omdat hij het zo warm hadquote:Op zondag 1 april 2012 19:16 schreef Patroon het volgende:
Nummer 13 zeker?quote:Op zondag 1 april 2012 23:13 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb 'm binnen. Een heel mooi startnummer is voor je gereserveerd. Je mag je brevetkaart omgekeerd in je zak stoppen.
Naast eten, wat warme kleren, regenjackje en geld zou ik toch heel erg aanraden om verlichting mee te nemen. De meesten komen in het donker terug. En tussen de velden is het aardedonker.
Was inmiddels al de vijfde keer dat ik hem reed, dus parcourskennisquote:Op maandag 2 april 2012 11:15 schreef Tommeke het volgende:
RvV lijkt me ook erg tof! Knap dat je overal bovenkwam Littlecreep!
Niet nummer 8? Die kan je ook omgekeerd dragen..quote:Op maandag 2 april 2012 12:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nummer 13 zeker?![]()
Enne lampjes gaan mee hoor.
das voor de buikschuivers ;-) zonder borsthaar toch een stuk makkelijker schoon te maken!quote:Op maandag 2 april 2012 11:14 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vorig jaar zaten een paar ploeggenoten van me bij hem in de kleedkamer. Toen begon ook een van m'n ploeggenoten heel quasi-serieus te vertellen dat hij z'n borsthaar had geschoren omdat hij het zo warm hadDie jongens allemaal lachen. Je had die vent z'n kop moeten zien
![]()
Klopt, maar veel profs draaien nummer 13 altijd om als ze die als rugnummer krijgen omdat dat dan het ongeluk zou afwenden. Ik denk dat Ivo daar naar refereerdequote:Op maandag 2 april 2012 14:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Niet nummer 8? Die kan je ook omgekeerd dragen..
hmm das klote wat voor blessure aan de knie? bij veel soorten die je met voetbal oploopt merk je tijdens fietsen niet heel veel van.quote:Op maandag 2 april 2012 14:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Bah, gisteren geblesseerd geraakt bij het voetballen. Erg veel last van de knie dus vanavond maar ff naar de fysio. Hopelijk wel op tijd fit voor dit weekend fietsen
Weet nog niet precies. Helemaal dik en zit zo'n vochtbobbel zeg maar. Zou nu iig niet kunnen fietsen, lopen gaat al lastig.quote:Op maandag 2 april 2012 14:52 schreef mytec het volgende:
[..]
hmm das klote wat voor blessure aan de knie? bij veel soorten die je met voetbal oploopt merk je tijdens fietsen niet heel veel van.
Ik ben ook geen fietser, maar een fietsende voetballerquote:Op maandag 2 april 2012 14:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Fietsers moeten ook gewoon helemaal niet op een veld komen, tenzij op een crosfiets om er doorheen te raggen.
Ah, dat wist ik niet!quote:Op maandag 2 april 2012 14:02 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Klopt, maar veel profs draaien nummer 13 altijd om als ze die als rugnummer krijgen omdat dat dan het ongeluk zou afwenden. Ik denk dat Ivo daar naar refereerde
Kon geen beter voorbeeld vinden, maar hier zie je Cancellara tijdens de tour met nr 13. Wanneer ze een gewone etappe rijden dan draaien ze doorgaans maar 1 van de 2 rugnummers om. Trouwens niet zo dat alle renners dit doen, degene die vorig jaar tijdens de tour nr 13 had heeft die geloof ik niet omgedraaid gehadquote:
Bedankt voor de uitleg!quote:Op maandag 2 april 2012 15:24 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Kon geen beter voorbeeld vinden, maar hier zie je Cancellara tijdens de tour met nr 13. Wanneer ze een gewone etappe rijden dan draaien ze doorgaans maar 1 van de 2 rugnummers om. Trouwens niet zo dat alle renners dit doen, degene die vorig jaar tijdens de tour nr 13 had heeft die geloof ik niet omgedraaid gehad
[ afbeelding ]
Hmm das kut uitkijken! was toch geen kunstgras? want daar krijg je sowieso last van ik heb ook een paar week last gehad toen ik eens een paar keer voetbalde op kunstgrasquote:Op maandag 2 april 2012 14:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Weet nog niet precies. Helemaal dik en zit zo'n vochtbobbel zeg maar. Zou nu iig niet kunnen fietsen, lopen gaat al lastig.
Keepers van meer dan 120 kilo zouden niet meer het veld op mogen
Ja, dit dus.quote:Op maandag 2 april 2012 10:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
Denk dat ik daar ook niet aan ontkom, tenzij het fantastisch weer is, en we geen regenjasjes en warme spullen mee hoeven. Bij de 200 paste alles nog net in de achterzakken, maar die waren wel vol-vol. Bij de 300 misschien niet meer...
Denk trouwens ook aan lampjes, zag ze in je lijst zo snel niet staan. Maar jij hebt vast wel een goede bouwlamp voor op de fiets? navigatie: zorg ik voor!
[..]
Ships, ik had al met Oksel zitten smiezen dat we er bij regen geen trek in hadden. Maar nu jij zulke kloeke taal spreekt kan ik ook weer niet terugkrabbelen en moet ik wel met je mee.
Het weer ziet er alweer beter uit dan vorige week, toen voorspelden ze een nat paasweekend, nu alleen maar bewolkt.
Als je vanuit Alkmaar vertrekt gaan we elkaar never nooit niet tegenkomenquote:Op maandag 2 april 2012 09:30 schreef Pritt het volgende:
[..]
Yes yes. Ik zal je even een PM sturen. Ik vertrek denk ik vanuit Alkmaar maar heel misschien Oostzaan. Ga wel met mijn vader rijden, ben hem aan het motiveren meer te fietsen en zo'n tochtje van 160 zorgt er in ieder geval voor dat hij er wel voor traint.
Voor de rest dat haten hier op gemiddelde snelheden. In plaats van haten wat meer fietsen en misschien halen jullie het ook wel.
Stuur het maar ff opnieuw, op die van de 200 had je alleen 200 aangekruistquote:Op maandag 2 april 2012 10:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ivo, moet ik ook nog even een formulier invullen, of kun je die van 2 weken geleden nog gebruiken?
Gewoon onderweg zo rond 16u of 16u30 in een café aanleggen en daar op de TV de finale kijken. Als je zorgt dat dat café in Rochefort of later ligt haal je het brevet nog prima.quote:Op maandag 2 april 2012 16:20 schreef kaasplankje het volgende:
Hmpf, ik kan Parijs Roubaix niet kijken. Dat is zondag en dan mot ik fietsen.
Neh, ik neem 't wel op en dan kijk ik maandag. Ik wil die 300 lekker doorgassen om proberen voor het duister in Meestrech terug te zijn.quote:Op maandag 2 april 2012 18:03 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Gewoon onderweg zo rond 16u of 16u30 in een café aanleggen en daar op de TV de finale kijken. Als je zorgt dat dat café in Rochefort of later ligt haal je het brevet nog prima.
Cafe, Rochefort en 300 km fietsen lijkt me geen ideale combi.......quote:Op maandag 2 april 2012 18:03 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Gewoon onderweg zo rond 16u of 16u30 in een café aanleggen en daar op de TV de finale kijken. Als je zorgt dat dat café in Rochefort of later ligt haal je het brevet nog prima.
Ik ga nog wel mee.quote:Op maandag 2 april 2012 17:55 schreef kaasplankje het volgende:
Ja Okkie doe jij het gemiddelde maar.![]()
Op welke camping gaan we bivakkeren? En gaat No-P nog mee?
Ik heb zelf een tentje, ik wil niet met jullie in de tipi. Ik slaap liever alleen.
Met de lokale producten moet je dan oppassenquote:Op maandag 2 april 2012 18:59 schreef cafca het volgende:
[..]
Cafe, Rochefort en 300 km fietsen lijkt me geen ideale combi.......
Nummer 13? No worries.quote:Op maandag 2 april 2012 14:02 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Klopt, maar veel profs draaien nummer 13 altijd om als ze die als rugnummer krijgen omdat dat dan het ongeluk zou afwenden. Ik denk dat Ivo daar naar refereerde
Euhm. Ja, de tijd van het jaar. Het seizoen niet-winter heet dat. Succes daarmeequote:Op maandag 2 april 2012 19:43 schreef Ambrosius het volgende:
Smerig tochtje vanavond. Een keer of 10 een muur van die hele kleine vliegjes. Zal de tijd van het jaar wel zijn.
Als je een slechte conditie hebt en verkeerd schakelt ben je de pineut. Lijkt mij dan wel weer lek om er extra hard langs te knallenquote:Op maandag 2 april 2012 20:32 schreef PipodeOoi het volgende:
Tweede tochtje ooit gedaan, de volta Limburg. Mooie omgeving, prima weertje, weinig idioten. Was niet heel druk, maar voor mij meer dan druk genoeg. Veel mensen ook zien lopen op de klimmetjes, dat vond ik wel n raar gezicht hoor :s!
Vanaf nu iig weer savonds een langer stukje kunnen fietsen, lekker hoor!
Ik heb ook wel eens een ketting van Shimano (helaas) maar die verbind ik gewoon met een KMC quicklink.quote:Op maandag 2 april 2012 15:20 schreef marcodej het volgende:
Ah fijn, breekpennetje kwijt... Fiets nu zonder ketting. Hopelijk komt de KMC ketting snel binnen. Waarom werkt Shimano eigenlijk nog met dat inferieure systeem met breekpennetjes?
Ronde van Vlaanderen vorig jaar. Ketting weigerde naar het binnenblad te vallen waardoor ik af moest stappen De Muur op. Met de hand goed gelegd, daarna weer opgestapt en nog een keertje goed dood gegaan.quote:Op maandag 2 april 2012 20:32 schreef PipodeOoi het volgende:
Tweede tochtje ooit gedaan, de volta Limburg. Mooie omgeving, prima weertje, weinig idioten. Was niet heel druk, maar voor mij meer dan druk genoeg. Veel mensen ook zien lopen op de klimmetjes, dat vond ik wel n raar gezicht hoor :s!
Vanaf nu iig weer savonds een langer stukje kunnen fietsen, lekker hoor!
Nu hebben we al "verplicht naar schoonmoeder" gehad en nu ook nog "oppas voor de honden". Ze worden steeds originelerquote:Op maandag 2 april 2012 21:47 schreef kiekjesdief het volgende:
ik ben er niet bij het paasweekeinde om vanuit maastricht te fietsen. Ik kan geen oppas regelen voor de honden. Ik doe wel een rondje hier en lees hier wel wat ik gemist heb
Doet het altijd goed. Als je afstapt even verontwaardigd naar je ketting kijken, zelfs al is het je eigen schuldquote:Op maandag 2 april 2012 20:34 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ronde van Vlaanderen vorig jaar. Ketting weigerde naar het binnenblad te vallen waardoor ik af moest stappen De Muur op. Met de hand goed gelegd, daarna weer opgestapt en nog een keertje goed dood gegaan.
Ik stuur morgen inschrijving wel even op. Heb ook wel een redelijke lamp. Saferide van philips. Moet nog wel even een kleine tas regelen.quote:Op maandag 2 april 2012 18:01 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Stuur het maar ff opnieuw, op die van de 200 had je alleen 200 aangekruist.
Voor lampjes, als je 'm niet permanent gaat gebruiken is de B&M Ixon een goede http://www.roseversand.de(...)r-ixon-iq/aid:243308
Met goede NiMh accu's doet ie 't een uur of 4. Ik had er net niet genoeg aan voor het laatste stuk van de 300 maar ik was dan ook redelijk krap op de limiet aan het rijden en het was nog wintertijd.
I know, had het even samengevat. Honden hebben of oppas regelen. Ze worden steeds mooierquote:Op maandag 2 april 2012 22:34 schreef kiekjesdief het volgende:
ben geen oppas voor mijn honden, ik heb ze
en in mijn racefiets banden zit helaas geen lucht meer XD.quote:Op maandag 2 april 2012 23:37 schreef eentwee het volgende:
Ik kan helaas ook niet, ik heb mijn schoonpa beloofd om paashazen te gaan schieten op zijn landgoed.
Ik had nog iets beters vorig jaar in de RvV. Je draaide met een bocht naar links de Muur op (de beginklim dan), en net voor de bocht zit een zebrapad. ik kom aanrijden, gaat een groep eigenwijze Belgen oversteken...ik remmen omdat ik een mislukte renner ben...begin je dus vrijwel vanuit stilstand aan de klim. Lukte ook niet helemaalquote:Op maandag 2 april 2012 22:27 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Doet het altijd goed. Als je afstapt even verontwaardigd naar je ketting kijken, zelfs al is het je eigen schuldDit jaar geen zin gehad om af te reizen naar het zuiden?
Moet je eens naar laten kijken, als hij dat vaker heeft heeft ie misschien een ontstoken middenrif johquote:Op dinsdag 3 april 2012 09:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik had nog iets beters vorig jaar in de RvV. Je draaide met een bocht naar links de Muur op (de beginklim dan), en net voor de bocht zit een zebrapad. ik kom aanrijden, gaat een groep eigenwijze Belgen oversteken...ik remmen omdat ik een mislukte renner ben...begin je dus vrijwel vanuit stilstand aan de klim. Lukte ook niet helemaal![]()
En jammer genoeg had mijn ketting zaterdag de hik, dus ik kon niet gaan dit jaar
En een uitlaatservice heb je niet in de buurt?quote:Op maandag 2 april 2012 21:47 schreef kiekjesdief het volgende:
ik ben er niet bij het paasweekeinde om vanuit maastricht te fietsen. Ik kan geen oppas regelen voor de honden. Ik doe wel een rondje hier en lees hier wel wat ik gemist heb
Maakt inderdaad niet uit. Ik heb paar weken terug 1e trainingskoers sinds 9 jaar weer gereden. Ben in een uur tijd 3x gelostquote:Op dinsdag 3 april 2012 11:51 schreef the_critic het volgende:
Daar zijn het trainingswedtrijden voorAls je er maar staat als het om de knikkers gaat!
Ach, 't kan ook zijn dat je gewoon nog wat moet wennen. Misschien houd je het volgende keer wel bij zonder te lossen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maakt inderdaad niet uit. Ik heb paar weken terug 1e trainingskoers sinds 9 jaar weer gereden. Ben in een uur tijd 3x gelost. Heb steeds een rondje gewacht en weer 20min aangehaakt. Mooie training van gemaakt!
Vreemde was dat als ik weer in het peloton reed, had ik geen moeite met naar voren rijden en voorin blijven. Maar na 20min was de koek gewoon opeens weer op. Zal wel met de basis te maken hebben, 6 weken in training is natuurlijk ook niet veel.
Foto van jezelf voor de kom zetten zodat ze zich niet alleen voelen helpt niet?quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:10 schreef Patroon het volgende:
Ik moet helaas ook afzeggen. Kan geen oppas regelen voor mijn goudvissen die beginnen te blaffen zodra ze alleen thuis zijn
Zou goed kunnen. Ik heb 6 weken lang veel duurtrainingen gedaan en geen tot weinig interval. Daardoor was ik ook nog niet echt gewend om lang in het rood te rijden. Train nu met een schema en merk dat de intensieve zones steeds beter gaat.quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ach, 't kan ook zijn dat je gewoon nog wat moet wennen. Misschien houd je het volgende keer wel bij zonder te lossen.
Geprobeerd maar nee, ze zijn niet gekquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Foto van jezelf voor de kom zetten zodat ze zich niet alleen voelen helpt niet?
Een ding scheelt wel met die goudvissen. Je kan ze makkelijker alleen laten dan een hond. Een hond vergeet niet iedere 6 seconden dat je weg bent.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Geprobeerd maar nee, ze zijn niet gek
Moet wel goedkomen toch?quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:40 schreef kaasplankje het volgende:
Fiets klaarmaken voor a.s. zondag.
-nieuwe remblokjes want ze zijn al half weg en als 't nat is ben ik de sigaar na 200km.
-nieuw stuurlintje
Ik twijfelde nog over nieuwe banden maar ik denk dat ze wel goed zijn. Nog geen 800km mee gereden.
Hangt van het type af en hoe je ze gebruikt. Een normale toerband moet wel 2500km meegaan zonder lekrijden. Wedstrijdbanden die heel zacht zijn gaan soms maar 1000km mee.quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Moet wel goedkomen toch?
Hoeveel is normaal om op een setje banden te rijden? Volgens mij zijn er met mijn huidige banden zo'n 3000 km's gemaakt.
Lapje erover met schoonmaakazijn.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:42 schreef ultra_ivo het volgende:
Splinternieuwe banden zou ik trouwens niet doen in de bergen, die zijn te glad. De glanslaag op het loopvlak moet er nog afslijten.
zijn er 5 en niet de gemakkelijkste, zou een pension moeten zijn maar dat zit volquote:Op dinsdag 3 april 2012 11:30 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
En een uitlaatservice heb je niet in de buurt?
En gewicht op de rug. En tijd met monteren. Gaat wel weer ten koste van de aerodynamica. Dus 't is even rekenen wat beter/handiger is.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:48 schreef ultra_ivo het volgende:
Een lamp hoef je niet in je rugzak te stoppen. Die kun je gewoon de hele rit gemonteerd laten. Scheelt weer wat plek in je rugzak.
Ik rij als een oud wijf in vergelijking met de rest van de posters hierquote:Op dinsdag 3 april 2012 19:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hangt van het type af en hoe je ze gebruikt. Een normale toerband moet wel 2500km meegaan zonder lekrijden. Wedstrijdbanden die heel zacht zijn gaan soms maar 1000km mee.
Ah, 2 knechten, routeboy en de mooiweerfietser?quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:03 schreef No-P het volgende:
Aerodynamica maakt mij niet uit, ik zit toch veilig achter Oksel en Kaas hun ruggen die kop over kop 35km/h rijden met Gripper erachter die de gps in de gaten moet houden en de route naar de Oksel en Kaas schreeuwt. Zo hebben we ook geen lamp nodig denk ik.
dan rijd ik als een peuter op een driewieler XD...quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik rij als een oud wijf in vergelijking met de rest van de posters hierMaar ik moet dus wel aan vervangen gaan denken?
[..]
Ah, 2 knechten, routeboy en de mooiweerfietser?![]()
Ik hoop dat Ivo zijn hogesnelheidsstempel meeheeft. Anders kost dat kostbare tiendes.
Right. Wellicht als jij en Grip gewoon meedraaien, dat we 27km/h halenquote:Op dinsdag 3 april 2012 22:03 schreef No-P het volgende:
Aerodynamica maakt mij niet uit, ik zit toch veilig achter Oksel en Kaas hun ruggen die kop over kop 35km/h rijden met Gripper erachter die de gps in de gaten moet houden en de route naar de Oksel en Kaas schreeuwt. Zo hebben we ook geen lamp nodig denk ik.
bij een volgende editie zou ik wel mee willen doen, maar dit is meteen de reden dat ik het nu niet overweeg ;-) ik weet dat ik het gewoon nog niet kan.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:24 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb al meerdere keren deelnemers gehad die dachten dat ze de 300 ff zouden fiksen en voor het donker terug zouden zijn. De meesten komen er toch ergens onderweg achter dat de Ardennen wat zwaarder dan de polder zijn.
Ik reken op 25km/h, en 2 uur pauze. Dus 12 uur fietsen, 2 uur pauze = 14 uur. Om 8 uur vertrekken, dan zijn we er om 10.00 weer. In 't donker.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:24 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb al meerdere keren deelnemers gehad die dachten dat ze de 300 ff zouden fiksen en voor het donker terug zouden zijn. De meesten komen er toch ergens onderweg achter dat de Ardennen wat zwaarder dan de polder zijn.
Klopt. Als je in Fize-Fontaine bent is het echte klimwerk voorbij. het golft nog wel wat. Met wat geluk heb je dan ook wind in de rug. Dan is het soepel uitrijden naar de finish.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:55 schreef No-P het volgende:
Oh, na 250km is het uitrollen naar de finish:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |