abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109674618

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

Fietsen met Fokkers
De 300 km van Ivo:

Aanwezig:
Ivo
Kaasplankje
Gripper
Oksel
No-P

Misschien:
Kanovinnie
Yankee
Kiekjesdief
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:

In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.

De route:
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
pi_109674706
Even opnieuw maar :@

Ik heb een tijdje geleden tweedehands een oudere Giant racefiets op de kop getikt (student he), inclusief retro kleuren. Ik heb er twee simpele Schwalbe buitenbandjes onder gedaan, de vorige banden waren helemaal op. Maar nu heb ik in een paar maanden tijd al 4/5 binnenbandjes moeten vervangen.
Na de 3e / 4e kapotte binnenband heb ik er dus nieuwe buitenbanden omheen gedaan, maar nu toch weer een lekke band, scheurtje bij het ventiel.

De velg is voor zover ik kan ontdekken nog in orde, geen scherpe randjes oid. Ik heb het idee dat het vooral komt door teveel druk tijdens het fietsen bij randjes/tegel bestrating enz, de zogeheten snake bite? Ik gebruik de fiets vooral voor stadsverkeer, door Den Haag heen, niet helemaal waar een racefiets voor is bedoelt maar oke.

Ik heb er tot nu toe ook standaard Schwalbe binnenbandjes in gedaan, maar ik heb het idee dat deze vooral bij het ventiel toch wat zwak zijn. Dit is namelijk al de tweede met een scheurtje/gaatje bij het ventiel, waarbij de oorzaak dus niet bij een spijker oid ligt.

Ik heb op internet gekeken en o.a. de Michelin Latex Aircomp gezien, maar kan dit nou echt zoveel verschil maken? En is de buitenband ook erg bepalend voor de druk op de binnenband?

Alvast bedankt voor een antwoord op deze toch vrij lange vraag
pi_109674771
voor degene in het vorige topic met de vele lekke banden.. Zit je velglint er nog goed in? (zit er uberhaupt wel een velglintje in?!)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_109674855
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:29 schreef the_critic het volgende:
voor degene in het vorige topic met de vele lekke banden.. Zit je velglint er nog goed in? (zit er uberhaupt wel een velglintje in?!)
Ja en volgens mij ook nog goed. Je hebt wel kans dat deze er al jaren in zit, maar nooit echt rare dingen gevoeld. Zou het nut hebben deze eens te laten vervangen?
pi_109675000
kan zijn dat er net op punt waar je ventiel door je velg gaat een scherp randje in je band snijd. Even goed nakijken. Zeker omdat je zegt dat het steeds op hetzelfde punt raak is..
everyone's a critic...
even you ! !
  donderdag 29 maart 2012 @ 22:36:11 #6
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_109675139
Als je je band eromheen legt, pomp je het binnenbandje dan eerst iets op of laat je die leeg?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_109675159
de ventielopening kan ook te groot zijn voor jouw ventielen
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_109675437
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:36 schreef No-P het volgende:
Als je je band eromheen legt, pomp je het binnenbandje dan eerst iets op of laat je die leeg?
Laat ik leeg.
pi_109675523
Band zodanig erop dat het ventiel goed gecentreerd in het gat in de velg valt? Dus geen scheef ventiel bij zacht opblazen?

Anders eens een andere buitenband proberen? Heb een tijdje problemen gehad met heel veel lekke banden (elke 200-400 km), maar dat kwam altijd door een scherp steentje o.i.d. dat in de buitenband nestelde. Met nieuwe buitenbanden gp4000s ben ik tot gisteravond lekvrij geweest (>3000 km). Buitenband kan m.i. heel veel uitmaken voor kans op lekke banden.
pi_109675700
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:36 schreef kiekjesdief het volgende:
de ventielopening kan ook te groot zijn voor jouw ventielen
Dat zou wel kunnen ja, er is ruimte over tussen ventiel en rand.
pi_109676440
quote:
5s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:41 schreef nogeenmaarten het volgende:
Band zodanig erop dat het ventiel goed gecentreerd in het gat in de velg valt? Dus geen scheef ventiel bij zacht opblazen?

Anders eens een andere buitenband proberen? Heb een tijdje problemen gehad met heel veel lekke banden (elke 200-400 km), maar dat kwam altijd door een scherp steentje o.i.d. dat in de buitenband nestelde. Met nieuwe buitenbanden gp4000s ben ik tot gisteravond lekvrij geweest (>3000 km). Buitenband kan m.i. heel veel uitmaken voor kans op lekke banden.
Het ventiel zit voor zover ik weet en kan merken wel recht. En het vreemde is juist dat de oorzaak van het lek in ieder geval twee keer niet van buitenaf lijkt te komen. Overigens heb ik het idee dat ik de afgelopen keren niet eens de 100 km heb gehaald.

Anderzijds heb ik ook twee keer flink pech gehad, in 1 binnenband twee kleine gaatjes, waarschijnlijk door steentjes oid en 1 keer zat er een stalen licht gebogen pinnetje van 2 cm in mn band.

Ik denk dat ik inderdaad eens andere buitenbandjes probeer.

Wat is de beste webshop overigens in jullie ogen? Ik ken alleen Rose.

Ik wil jullie ook bedanken voor alle uitgebreide antwoorden tot nu toe ^O^ als er nog suggesties zijn hoor ik die graag!
pi_109679422
De eerste lekke banden waren met de oude buitenbanden? Met versleten banden rijd je natuurlijk snel lek. In de stad rijd je ook sneller lek. Met goedkope Schwalbe banden rijd je sneller lek. Maar tegen stalen pinnetjes is geen enkele buitenband opgewassen - da's gewoon pech (of niet goed gekeken waar je overheen rijdt).
Idd velg checken op braampjes, scheef of te los velglint (als je een stukje ziet of makkelijk kunt zien van de spaakgaten gaat de band daarop lek). Slechte serie binnenbandjes (productiefout) kan ook. Een snakebite is duidelijk herkenbaar aan twee gaatjes vlak bij elkaar, bij te zachte banden heb je dat eerder als je hard over een richel gaat, de buitenband knalt dan tegen de velg waardoor de binnenband klem komt te zitten. Latex binnenbanden is nergens voor nodig in jouw geval, die zijn duur, moet je elke dag oppompen en knallen eerder als je ze slordig monteert.

De beste webshop bestaat niet, 't ligt er maar net aan wat je nodig hebt en hoe snel en goedkoop.
pi_109679586
Wat is het verschil tussen gold en silver KMC-kettingen? Toch niet alleen de kleur neem ik aan?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 30 maart 2012 @ 00:03:58 #14
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109679892
De Classico Giro Utrecht, is dat wat of kun je daar beter wegblijven? Overigens wel duur, 35 euro.. Maar je krijgt ook wel een hoop

@ eentwee:

In vorige topic zei je:

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:20 schreef eentwee het volgende:
Als je de cadansmagneet maar niet gebruikt. Dit ftw:
[ afbeelding ]
en toen vroeg ik waarom je die magneet niet zou gebruiken, had alleen nog geen antwoord dus dacht je hebt er wss overheen gekeken ;)

[ Bericht 20% gewijzigd door Narcotical op 30-03-2012 00:11:09 ]
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  vrijdag 30 maart 2012 @ 05:34:53 #15
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_109682870
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 23:56 schreef marcodej het volgende:
Wat is het verschil tussen gold en silver KMC-kettingen? Toch niet alleen de kleur neem ik aan?
Nee niet alleen de kleur, het doublé zal er eerder zal afslijten en met een ghauwe ketting rij je dus voor lul tegenwoordig!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_109683888
Welnee, niet als je ook een matchende gouden ketting om je nek hangt.
pi_109683905
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 00:03 schreef Narcotical het volgende:
De Classico Giro Utrecht, is dat wat of kun je daar beter wegblijven? Overigens wel duur, 35 euro.. Maar je krijgt ook wel een hoop

@ eentwee:

In vorige topic zei je:

[..]

en toen vroeg ik waarom je die magneet niet zou gebruiken, had alleen nog geen antwoord dus dacht je hebt er wss overheen gekeken ;)
denk dat hij bedoelde.. dat je moet opletten dat de sensor niet beide magneten gebruikt (oppikt). Dan gaat je meting afwijken.
everyone's a critic...
even you ! !
pi_109683920
Jammer dat het gemiddelde van Pritt net in het oude topic viel, nu kan ik er niet telkens naar kijken.
pi_109684031
Ik heb al een kilometer of 6000 geen lekke band meer gehad. Kan ook liggen aan het feit dat ik buitenbanden met iets meer profiel heb, ik geloof Schwalbe Bike couriers. Zelfs in Frankrijk waar ik grote stukken langs een soort semi-snelwegen heb gedaan en op de vluchtstrook reed waar nogal veel grint en glas lag heb ik nooit lek gereden.

Eerste keer dat ik lek reed, was trouwens tijdens mijn eerste ritje op deze fiets, toen ik nog in Italië woonde, na een kilometer of 10, een dikke pin zo door mijn band heen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 09:03:23 #20
130803 Gripper
Get a grip
pi_109684231
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 00:03 schreef Narcotical het volgende:
Vorig jaar heb ik m samen met Blik & Blikchick gereden. t is een leuke tocht, maar uiteraard heel groot, zeker als je de pelotonstocht rijdt. Reken op veel pannekoeken die bijna niet in een groep kunnen rijden, die in een grote groep licht nerveus worden, en die in een peloton van 2500 man in paniek raken. Daartussendoor de wannabe wedstrijdrijders, en je hebt alle ingrediënten voor een nerveus ritje. Gelukkig niet veel ongelukken gezien. Tempo is goed bij te houden, je rolt toch wel vanzelf mee in zo'n grote groep.

Zodra er op de smalle lekdijk iets gebeurt vooraan sta je achterin het peloton wel 5 min in een verkeersopstopping. Zie mn foto's van vorig jaar...

Maar je mag wel over de startbaan van Soesterberg racen!

Dat gezegd hebbende. De sfeer is top, je krijgt de kans om over afgezette wegen met motorbegeleiding te rijden, dus je voelt je een echte wielrenner.

En je krijgt een tof shirt, voer, feestje achteraf, een leuke belevenis, etc. Vorig jaar was deelname 35 ¤, en het shirt wat ik eraan overhield is van hoge kwaliteit, ik draag het heel vaak. Vorig jaar een zwarte, dit jaar is ie ook weer mooi: http://www.classicogiroutrecht.nl/index.php?pageId=29
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 30 maart 2012 @ 09:18:30 #21
62913 Blik
The one and Only!
pi_109684528
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:03 schreef Gripper het volgende:

[..]

Vorig jaar heb ik m samen met Blik & Blikchick gereden. t is een leuke tocht, maar uiteraard heel groot, zeker als je de pelotonstocht rijdt. Reken op veel pannekoeken die bijna niet in een groep kunnen rijden, die in een grote groep licht nerveus worden, en die in een peloton van 2500 man in paniek raken. Daartussendoor de wannabe wedstrijdrijders, en je hebt alle ingrediënten voor een nerveus ritje. Gelukkig niet veel ongelukken gezien. Tempo is goed bij te houden, je rolt toch wel vanzelf mee in zo'n grote groep.

Zodra er op de smalle lekdijk iets gebeurt vooraan sta je achterin het peloton wel 5 min in een verkeersopstopping. Zie mn foto's van vorig jaar...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat gezegd hebbende. De sfeer is top, je krijgt de kans om over afgezette wegen met motorbegeleiding te rijden, dus je voelt je een echte wielrenner.
[ afbeelding ]

En je krijgt een tof shirt, voer, feestje achteraf, een leuke belevenis, etc. Vorig jaar was deelname 35 ¤, en het shirt wat ik eraan overhield is van hoge kwaliteit, ik draag het heel vaak. Vorig jaar een zwarte, dit jaar is ie ook weer mooi: http://www.classicogiroutrecht.nl/index.php?pageId=29
Het is in ieder geval leuk om gedaan te hebben, en je kunt je af en toe ook nog eens flink uitleven. Het shirt is inderdaad prima, draag het ook nog regelmatig. Shirt van dit jaar is ook weer erg mooi.
pi_109684604
Best tof! Henk Lubberding Classic is ook leuk! Daar rij je 90 km geneutraliseerd en 30 km finale/koers.

Alleen heb je daar ook veel pannenkoeken die op de Posbank er doorheen zakken en dat in de afdaling goed willen maken terwijl je daarna nog enorm veel tijd hebt om op te schuiven :')
pi_109684882
quote:
@ eentwee:

In vorige topic zei je:

[..]

Op dat plaatje zie je de nette oplossing: magneetje op de pedaalas. Dan heb je geen lelijke tiewraps en stuk plastic op je crankarm :)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 10:00:57 #24
130803 Gripper
Get a grip
pi_109685714
Jeej, de TT gaat over eten!
Wat eten jullie eigenlijk op de fiets? Mytec schaamt zich er in ieder geval niet voor dat ie regelmatig door de Mc drive fietst, en ik heb pas nog een rol döner zitten wegwerken tijdens de 200 km. Of even bij de patatkraam op de top van de Amerongseberg stoppen :9

Allemaal not done natuurlijk voor een serieuze wielrenner. Al die vetten, daar kun je toch niet op fietsen! :')

Op alle ritten van < 80 km kan ik wel toe met 2 bidons drinken + 1 reepje bij me voor het geval dat. Als het langer wordt, dan ben ik na een tijdje de mueslirepen wel zat, en wil ik wel eens een echte lunchstop, ergens een pannekoek of uitsmijter eten. Zeker in de zomer, lekker op een terras... Prima hoor!
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 30 maart 2012 @ 10:03:13 #25
130803 Gripper
Get a grip
pi_109685773
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:31 schreef eentwee het volgende:

[..]

Op dat plaatje zie je de nette oplossing: magneetje op de pedaalas. Dan heb je geen lelijke tiewraps en stuk plastic op je crankarm :)
Wat slim, ga ik meteen proberen vanavond. Ik heb al zo vaak dat goedkope shit polar plakband waarmee de magneet vastzit kapot gerukt, of blijf er met mn buckle aan hangen. Ik hoop alleen dat de sensor nog zo ver langs de onderbuis kan opschuiven zonder tegen de bidonhouder aan te komen...
Mijn foto's op Flickr!
pi_109685796
quote:
4s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 08:40 schreef nogeenmaarten het volgende:
Jammer dat het gemiddelde van Pritt net in het oude topic viel, nu kan ik er niet telkens naar kijken.
Wil het best nog een keer voor je posten hoor. _O_
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_109685800
Appelgebak op een terrasje. Meestal repen, bananen en ontbijtkoek. Als ik een hongerklop heb loop ik na de training doodleuk in vol ornaat de Mac in :')
pi_109685813
Trouwens, ik heb niet echt goed alles doorgelezen maar is er binnenkort weer een meeting? Lijkt me wel leuk om met die kleppers hier weer een rondje te doen.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 10:09:46 #29
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109685964
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:04 schreef Pritt het volgende:
Trouwens, ik heb niet echt goed alles doorgelezen maar is er binnenkort weer een meeting? Lijkt me wel leuk om met die kleppers hier weer een rondje te doen.
Ja, met Pasen zie OP
pi_109686098
Die 300 van Ivo ja? Mij even wat te vroeg in het seizoen zo'n afstand.
pi_109686541
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:03 schreef Gripper het volgende:

[..]

Wat slim, ga ik meteen proberen vanavond. Ik heb al zo vaak dat goedkope shit polar plakband waarmee de magneet vastzit kapot gerukt, of blijf er met mn buckle aan hangen. Ik hoop alleen dat de sensor nog zo ver langs de onderbuis kan opschuiven zonder tegen de bidonhouder aan te komen...
Heb je de sensor niet op de liggende achtervork zitten?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 10:43:04 #32
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_109686910
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:30 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ik wel, ik heb het magneetje nu vastzitten met dat goedkope prutsplakband van ze. Ik vind de oplossing van de pedaalas ook wel ok, zodra dit naar de klote is ga ik dat ook proberen...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  vrijdag 30 maart 2012 @ 11:17:12 #33
130803 Gripper
Get a grip
pi_109687917
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:30 schreef eentwee het volgende:

[..]

Kan ik wel eens proberen, ik tik m nu wel erg gemakkelijk scheef met mn schoen of als ik een bidon terugstop in de houder.

cadanssensor is trouwens nu een jaar oud en bijna leeg, signaal valt steeds vaker weg. lekker is dat met Polar, je kunt bij de CS-serie geen batterijen wisselen maar moet voor 20 ¤ een hele nieuwe sensor aanschaffen...
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 30 maart 2012 @ 11:20:29 #34
130803 Gripper
Get a grip
pi_109688028
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:13 schreef Pritt het volgende:
Die 300 van Ivo ja? Mij even wat te vroeg in het seizoen zo'n afstand.
Je kunt het ook omdraaien: ik vind het te vroeg in het seizoen om al 42 gemiddeld te rijden :P

Wel zo hard kunnen rijden maar niet een lange dag kunnen volfietsen.... Normaal train je je duur in het begin van het seizoen, en ga je daarna aan je snelheid werken. Raar?
Mijn foto's op Flickr!
pi_109688238
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:20 schreef Gripper het volgende:

[..]

Je kunt het ook omdraaien: ik vind het te vroeg in het seizoen om al 42 gemiddeld te rijden :P

Wel zo hard kunnen rijden maar niet een lange dag kunnen volfietsen.... Normaal train je je duur in het begin van het seizoen, en ga je daarna aan je snelheid werken. Raar?
Opzich is dat inderdaad een logischere opbouw maar bij gebrek aan tijd heb ik voor de andere route moeten kiezen. 40uur per week op kantoor en sociale bezigheden zorgt er eigenlijk alleen maar voor dat ik soms een uurtje of 2 heb. Dan train je natuurlijk niet echt de lange duur helaas. Ik vind dat zelfs leuker dan even kort beuken. ;(
pi_109688485
Waar kon ik ook alweer goedkoop echte wielrenkledingsetjes kopen?
Ik zit te denken aan een SKY-setje.
pi_109688537
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:22 schreef Tommeke het volgende:
Best tof! Henk Lubberding Classic is ook leuk! Daar rij je 90 km geneutraliseerd en 30 km finale/koers.

Alleen heb je daar ook veel pannenkoeken die op de Posbank er doorheen zakken en dat in de afdaling goed willen maken terwijl je daarna nog enorm veel tijd hebt om op te schuiven :')
Levensgevaarlijk die Henk Lubberding. 300 mensen wanen zich voor 1 dag prof met alle risico's van dien. Afgelopen jaar waren er ook weer tientallen valpartijen door het natte weer.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 30 maart 2012 @ 11:35:12 #38
130803 Gripper
Get a grip
pi_109688554
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:26 schreef Pritt het volgende:

[..]

Opzich is dat inderdaad een logischere opbouw maar bij gebrek aan tijd heb ik voor de andere route moeten kiezen. 40uur per week op kantoor en sociale bezigheden zorgt er eigenlijk alleen maar voor dat ik soms een uurtje of 2 heb. Dan train je natuurlijk niet echt de lange duur helaas. Ik vind dat zelfs leuker dan even kort beuken. ;(
Nou, ga lekker mee dan, het is toch in een lang weekend. Die 300 fiets jij vast wel uit, je moet er alleen de volgende dag wat zadelpijn voor over hebben. Alles in D1 en om de 2 uur ergens bij een (turkse) bakkerij een stuk brood naar binnen schuiven, eitje :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_109689136
Zijn er later in het seizoen nog leuke lange ritten van 250-300km? Nu ik weer een beetje normaal kan fietsen wil ik wel na gaan denken over wat doelen.
pi_109689267
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:20 schreef Gripper het volgende:
42 gemiddeld te rijden :P
Prachtig! Zie dat het gemiddelde ook in de TT is verwerkt.
Kan je op de openbare weg tot zo'n gemiddelde komen, of is dit op een afgesloten baan?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:08:06 #42
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109689753
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:03 schreef Gripper het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Thanks, het lijkt me echt een hele leuke ervaring om in een groot peloton te fietsen en het shirt is ook zeker mooi :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:31 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ahjah, slim. Echter heb ik de magneet op de pedaalas al met een tiewrap vastzitten. Valt ook amper op omdat ik zwarte cranks heb en de tiewrap ook zwart is. Mocht dit een keer loslaten dan ga ik dit zeker uitproberen :)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:28:02 #43
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109690406
Appeltaart met koffie :9~
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_109690593
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:08 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Thanks, het lijkt me echt een hele leuke ervaring om in een groot peloton te fietsen en het shirt is ook zeker mooi :)
Daar is geen reet aan tussen allemaal pannekoeken en wannabe's. Het is ontzettend nerveus en je hangt meer in de remmen dan dat je lekker kan door fietsen. Snap niet waarom mensen dat graag willen doen.

Ga dan een echte koers rijden waar het vol op de kant komt en je zit te sterven in het wiel van je voorganger of wanneer je sterk bent je vol door de wind er langs knalt naar de voorste waaier ~O>
Dat is pas kicken! :Y
pi_109691154
Eens met Patroon _O_

Het is vandaag trouwens nationale pannenkoekdag! Dus ik wil jullie allemaal feliciteren!
pi_109691179
Gedeeltelijk eens met Patroon. Pannenkoeken in het 1e peleton, wannabe's in de 2e optie.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:07:33 #48
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:25:02 #49
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109692085
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:33 schreef Patroon het volgende:

[..]

Daar is geen reet aan tussen allemaal pannekoeken en wannabe's. Het is ontzettend nerveus en je hangt meer in de remmen dan dat je lekker kan door fietsen. Snap niet waarom mensen dat graag willen doen.

Ga dan een echte koers rijden waar het vol op de kant komt en je zit te sterven in het wiel van je voorganger of wanneer je sterk bent je vol door de wind er langs knalt naar de voorste waaier ~O>
Dat is pas kicken! :Y
Tuurlijk, koersen lijkt me prachtig. Ik heb alleen geen club, geen licentie en geen benen om te koersen ;)
pi_109692835
Dan moet je ploegleider worden want ouwehoeren lukt wel goed he :P
Zo'n pelotontocht lijkt me ook niks aan. Ik houd niet zo van filerijden, hollen-stilstaan en mensen om me heen die niet kunnen sturen. Zelf ook geen ster in trouwens. Wil gewoon graag zien waar ik rijd, dat lukte al niet eens achter de reedt van Oksel ~O>
pi_109692906
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:48 schreef eentwee het volgende:
Zo'n pelotontocht lijkt me ook niks aan. Ik houd niet zo van filerijden, hollen-stilstaan en mensen om me heen die niet kunnen sturen. Zelf ook geen ster in trouwens. Wil gewoon graag zien waar ik rijd, dat lukte al niet eens achter de reedt van Oksel ~O>
Hij kan nog in de ploeg van Beverstraat. 50 km kunnen fietsen is dan genoeg, krijg je zelfs zo'n 500 ¤ per maand. Kan oplopen tot 1250 ¤ als je ook de 100 km vol maakt. Zag dat Patroon en Oksel al lid waren.

Beverstraat _O_
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:51:25 #52
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_109692939
Als windscherm vond ik het wel een goed iets, die reet van Okkie, maar het is wel erg beeldvullend :7 dat is wat minder
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:54:34 #53
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109693046
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:48 schreef eentwee het volgende:
Klopt, ik heb dit jaar meer gelult dan gefietst. Ben ik ook zeker niet trots op ;). Ik had zelf geen voorstelling van hoe het er bij zo'n pelotontocht aan toe gaat dus daarom vroeg ik naar ervaringen ;)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:55:51 #54
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109693105
Alsof er bij de sportklasse geen pannenkoeken en wannabe's rijden.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:05:32 #55
130803 Gripper
Get a grip
pi_109693415
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:51 schreef eentwee het volgende:
Zijn er later in het seizoen nog leuke lange ritten van 250-300km? Nu ik weer een beetje normaal kan fietsen wil ik wel na gaan denken over wat doelen.
Aangezien Ivo zn GPS tracks openbaar zet, kun je altijd zn rondjes eens op eigen gelegenheid fietsen.
In juni kun je de langste afstand van de Jan Janssen doen. Zelf een rondje ijsselmeer (wil ik ook wel, 350 km!)
etc.
Mijn foto's op Flickr!
pi_109693807
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:55 schreef kaasplankje het volgende:
Alsof er bij de sportklasse geen pannenkoeken en wannabe's rijden.
Dat bedoel ik :D
Zoals ik. Sportklasse rijden maar er als een prof proberen uit te zien. Gelukkig rij ik nog wel eens een koers uit.

Je hebt ook wel van die wannabe's die dat niet kunnen. Een fiets van duizenden euro's en dito wielen en dan niet uit kunnen rijden.
pi_109697558
Moest net 2uren interval met 3x 10min in D2 met steeds 10minuten D1 (rust) er tussen. Waait hier momenteel windkracht 5/6 dus niet te doen bijna.

Heb eerst 30min warm getrapt en daarna op een recht stuk weg waar ik 10min tegen de wind in kon rammen gefietst, omgedraaid 10min herstel voor de wind en dat 3x. Daarna nog 30minuten uitgefietst en mijn training van 2:15 zat er weer op.

Zo komt die wind toch nog goed van pas!
  FOK!fotograaf vrijdag 30 maart 2012 @ 16:21:06 #58
73911 ultra_ivo
pi_109698082
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:51 schreef eentwee het volgende:
In de Lier is er in september nog eentje. En afgelopen jaar was er nog een 200 in december, is dat laat genoeg? >:)
  FOK!fotograaf vrijdag 30 maart 2012 @ 16:27:35 #59
73911 ultra_ivo
pi_109698355
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:05 schreef Gripper het volgende:

[..]

Aangezien Ivo zn GPS tracks openbaar zet, kun je altijd zn rondjes eens op eigen gelegenheid fietsen.
In juni kun je de langste afstand van de Jan Janssen doen. Zelf een rondje ijsselmeer (wil ik ook wel, 350 km!)
etc.
Rondje IJsselmeer is me wat krap, een rondje Zuiderzee wil ik nog een keer rijden, op randonneursnelheid.
pi_109699006
quote:
Ik kijk elke dag weer uit naar zijn nieuwe topics :')

Morgen weer voor de zesde keer naar Vlaanderen. Elk jaar weer hoogtepuntje van het seizoen. Al gaat het dit jaar een stuk lastiger worden dan vorige jaren met dit parcours.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 16:54:32 #61
130803 Gripper
Get a grip
pi_109699331
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 16:27 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Rondje IJsselmeer is me wat krap, een rondje Zuiderzee wil ik nog een keer rijden, op randonneursnelheid.
Als ik Ijsselmeer zeg bedoel ik inclusief het Markermeer hoor! Niet de mietjes ronde met afsnijden via de de dijk lelystad-Enkhuizen :)

http://www.routeyou.com/r(...)rondje-ijsselmeer.nl
Oh, da's slechts 290 km, en alleen maar vlak. :)
Mijn foto's op Flickr!
  FOK!fotograaf vrijdag 30 maart 2012 @ 17:40:50 #62
73911 ultra_ivo
pi_109700897
Rondje Zuiderzee gaat over 't ouwe land. Dus door de Veluwezoom en niet de polders.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 19:13:14 #63
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109704016
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 16:54 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als ik Ijsselmeer zeg bedoel ik inclusief het Markermeer hoor! Niet de mietjes ronde met afsnijden via de de dijk lelystad-Enkhuizen :)

Ja, vlak :r en saai :r en oneindig :{w
pi_109704355
Inderdaad! Ik fiets eigenlijk liever 200km met 1500 hoogtemeters dan 200km vlak. Gewoon omdat je dan variatie hebt, af en toe uit het zadel komt en je niet 7 uur aan de wind ergert. Niet dat het minder zwaar is maar wel leuker en daardoor mentaal beter vol te houden.
pi_109704409
Ergeren aan de wind? Zie het als je vriend. Omarm de wind!
  vrijdag 30 maart 2012 @ 19:25:36 #66
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109704496
In Noord-Holland heb je van die oneindige dijken. Echt verskrikkelijk saai.
pi_109704671
Ik krijg al pijn in m'n reet als ik eraan denk.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 19:30:05 #68
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109704711
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 19:29 schreef eentwee het volgende:
Ik krijg al pijn in m'n reet als ik eraan denk.
Dat dus.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 19:33:47 #69
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109704873
Welkom in mijn wereld.
pi_109705467
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:00 schreef Gripper het volgende:
Jeej, de TT gaat over eten!
Wat eten jullie eigenlijk op de fiets? Mytec schaamt zich er in ieder geval niet voor dat ie regelmatig door de Mc drive fietst, en ik heb pas nog een rol döner zitten wegwerken tijdens de 200 km. Of even bij de patatkraam op de top van de Amerongseberg stoppen :9

Allemaal not done natuurlijk voor een serieuze wielrenner. Al die vetten, daar kun je toch niet op fietsen! :')

Op alle ritten van < 80 km kan ik wel toe met 2 bidons drinken + 1 reepje bij me voor het geval dat. Als het langer wordt, dan ben ik na een tijdje de mueslirepen wel zat, en wil ik wel eens een echte lunchstop, ergens een pannekoek of uitsmijter eten. Zeker in de zomer, lekker op een terras... Prima hoor!
haha ik heb nog nooit mc drive vooraf of onderweg gegeten wel achteraf ;-). Met een schrans bui eet ik pasta voortijd en tijdens het fietsen had ik laatst mergpijpen. ik weet het zeer slecht die koekjes, maar er zitten heel veel suikers in.
pi_109705972
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 19:25 schreef kaasplankje het volgende:
In Noord-Holland heb je van die oneindige dijken. Echt verskrikkelijk saai.
De kop van Friesland net zo. Geen bomen en vlak bij de stem.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 20:11:17 #72
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109706415
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als windscherm vond ik het wel een goed iets, die reet van Okkie, maar het is wel erg beeldvullend :7 dat is wat minder
Man daar zit een heel peloton achter uit de wind. :{w
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:47:55 #73
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_109714702

Deze moet ook in de OP.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_109724401
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 16:54 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dit is ook voor mietjes. Eckte mannen slaan ook Flevoland over en gaan via Gelderland. _O_
pi_109724411
Ik ga trouwens in juni ook Amsterdam-Parijs rijden in 24uur ivm studentenevenement.
pi_109724502
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 10:16 schreef Pritt het volgende:
Ik ga trouwens in juni ook Amsterdam-Parijs rijden in 24uur ivm studentenevenement.
SKITS?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:30:31 #77
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109724652
quote:
500 km? Wow :D
pi_109724685
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 10:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

500 km? Wow :D
25 km/uur en 4 uur pauze, met de juiste voorbereiding is dat wel te doen.
ZX spectrum &gt; Amiga 500 &gt; PC &gt; PC &gt; PC &gt; Wii &gt; PS3 &gt; ICS
pi_109724703
Echte mannen doen dat op een bakfiets
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:39:05 #80
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109724796

Leuke roze helmpje heb je kiek :P
pi_109724812
hahaha goed gevonden en nog snel ook zeg. Had je die klaar staan?
pi_109725098
Hij zit al een maand te wachten op een moment als dit :D
pi_109725237
lijkt wel zo ja
pi_109725345
ik val al om als ik 24 uur WAKKER ben, laat staan dat ik er nog bij fiets...
maar misschein is het wel beter dan om maar te fietsen, houdt je wel wakker ;)
  zaterdag 31 maart 2012 @ 11:10:41 #85
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109725377
Google bakfietsmoeder

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:09 schreef JohnDDD het volgende:
ik val al om als ik 24 uur WAKKER ben, laat staan dat ik er nog bij fiets...
maar misschein is het wel beter dan om maar te fietsen, houdt je wel wakker ;)
Meer koffie!
pi_109726031
quote:
dat geeft denk ik een heel goed gevoel ;-) zulke dingen lijken me altijd nog een keer mooi om te doen. alleen weet ik dat ik na 200 nu van de fiets val.
pi_109726108
Hier nog steeds dikke windkracht 5. Iets in me zorgt ervoor dat ik er vandaag niet zoveel trek in heb om te fietsen...Zal ik wat krachttraining in de sportschool gaan doen? Heb deze week al 8uren op de fiets gezeten. Maar puur omdat het zaterdag is heb ik zoiets van ik moet fietsen...
pi_109726188
Goedemorgen,

Kent iemand van jullie misschien een fietsgroep in Amsterdam waar je ook terecht kunt voor één (max twee) keer per week een tochtje van ca. 60-100km? En dan met een gemiddelde snelheid van ca. 30 km/uur (niet veel sneller iig).

Ik zit nu in de situatie dat mijn vrienden steeds liever op de bank hangen en ik steeds vaker alleen fiets. Heb al gezocht naar een vereniging maar ik vind alleen maar oude mannen clubjes (ben zelf 29) of mensen die praten over wielren licenties.

Is er een middenweg? Kent iemand dergelijke groepjes waar ze nieuwe mensen verwelkomen. Er staat in ieder geval weinig op internet...
pi_109726240
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 10:22 schreef Tommeke het volgende:

[..]

SKITS?
Si si senorita.
Doe je ook mee?
pi_109726752
Ja, hoi.
pi_109728944
Ahw, hij is er weer hoor! :D
pi_109729151
}:|
  zaterdag 31 maart 2012 @ 15:03:54 #93
545 dop
:copyright: dop
pi_109730913
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 31 maart 2012 @ 15:08:59 #94
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109731027
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 13:56 schreef Oksel het volgende:
}:|
pi_109733081
Waar is het lekkere weer? :(
pi_109733448
Veul wind, krijg je sterke benen van!
pi_109734107
ppfff Rabo Bergtour in Ochten was vandaag ook afzien. Veel wind, 3 maal een buitje regen op mijn kop gehad.. bah bah

Zojuist lekker nog ff de volta limburg classic (hel van mergelland) online gekeken. Mooie koers, erg spannend!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_109738046
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 17:16 schreef the_critic het volgende:
ppfff Rabo Bergtour in Ochten was vandaag ook afzien. Veel wind, 3 maal een buitje regen op mijn kop gehad.. bah bah

Zojuist lekker nog ff de volta limburg classic (hel van mergelland) online gekeken. Mooie koers, erg spannend!
URL?
pi_109738261
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 19:44 schreef Oksel het volgende:

[..]

URL?
Www.L1.nl maar was vanmiddag live. Nu niet meer. Was mooie koers!
pi_109738346
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:01 schreef Pritt het volgende:

[..]

Si si senorita.
Doe je ook mee?
No no senorita!

Ik trek zulks mentaal niet :')
  FOK!fotograaf zaterdag 31 maart 2012 @ 20:04:54 #101
73911 ultra_ivo
pi_109738803
Willen degenen die al besloten hebben op paaszondag te rijden het deelnameformulier opsturen? Dan kan ik de administratie op voorhand regelen, is wat makkelijker voor me.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 20:30:48 #102
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109740043
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 20:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Willen degenen die al besloten hebben op paaszondag te rijden het deelnameformulier opsturen? Dan kan ik de administratie op voorhand regelen, is wat makkelijker voor me.
Waar vind ik dat?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 20:32:27 #103
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109740114
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 19:53 schreef Tommeke het volgende:

[..]

No no senorita!

Ik trek zulks mentaal niet :')
Hoe ouder hoe taaier, hoewel, jou collega´s uit Zwolle hebben anders geen moeite met 500km. En je baassie ook niet.
pi_109740378
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 20:32 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hoe ouder hoe taaier, hoewel, jou collega´s uit Zwolle hebben anders geen moeite met 500km. En je baassie ook niet.
Nee klopt. Die mafketels doen zulke dingen ook wel idd! Ik vind zo lang fietsen gewoon saai! ;)
  zaterdag 31 maart 2012 @ 21:13:49 #105
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109742211
Dat weet je pas als je 't hebt gedaan. O-)
  FOK!fotograaf zaterdag 31 maart 2012 @ 22:03:03 #106
73911 ultra_ivo
pi_109743978
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 20:30 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Waar vind ik dat?
www.ern-ossendrecht.nl
Onder agenda staat bij Maastricht 300km het aanmeldformulier. Onder GPS - routes de GPS track en de routebeschrijving.
pi_109744025
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 21:13 schreef kaasplankje het volgende:
Dat weet je pas als je 't hebt gedaan. O-)
Ik vind de elfstedentocht al saai. 300 met helden als Oksel en jij lijkt me wel weer vet mooi :D
  zaterdag 31 maart 2012 @ 22:13:00 #108
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109744338
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 22:04 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik vind de elfstedentocht al saai. 300 met helden als Oksel en jij lijkt me wel weer vet mooi :D
Ga mee dan, een suffe tijdrit in Groningen kan je altijd nog rijden.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 22:14:14 #109
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109744375
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 22:03 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

www.ern-ossendrecht.nl
Onder agenda staat bij Maastricht 300km het aanmeldformulier. Onder GPS - routes de GPS track en de routebeschrijving.
Doe ik morgen even
pi_109745046
quote:
6s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 22:13 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ga mee dan, een suffe tijdrit in Groningen kan je altijd nog rijden.
Ja jong. Maar ik heb m'n ouders beloofd dat ik voor m'n moeders verjaardag dan langskom. Om ook nog te fietsen rij ik die tijdrit daar. Ik was ook liever een koers of die tocht gaan rijden ;)
  zondag 1 april 2012 @ 08:55:17 #111
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109754653
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 22:33 schreef Tommeke het volgende:

Ja jong. Maar ik heb m'n ouders beloofd dat ik voor m'n moeders verjaardag dan langskom. Om ook nog te fietsen rij ik die tijdrit daar. Ik was ook liever een koers of die tocht gaan rijden ;)
Een van de beste afhaaksmoezen ooit, kunnen we die niet in de OP zetten?
pi_109754724
quote:
6s.gif Op zondag 1 april 2012 08:55 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Een van de beste afhaaksmoezen ooit, kunnen we die niet in de OP zetten?
Moederexcuus! Mag een keer per jaar!
pi_109755062
Een blog "Van Pannenkoek naar Elite's" is dat wat?
pi_109755094
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 09:36 schreef Patroon het volgende:
Een blog "Van Pannenkoek naar Elite's" is dat wat?
Die bestaat al. Opwegnaardeeliten.blogspot.com

Die gast loopt een beetje de proflavio uit te hangen :')
Heeft drie kwartier meegereden in de Ronde van Groningen :')
pi_109755238
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 09:39 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Haha oke, dat ga ik dus niet doen. Slecht idee dus
  zondag 1 april 2012 @ 09:57:15 #116
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109755299
Pff, kop vol snot en dan dit weer. En morgen eerste werkdag ;( Misschien toch maar een klein rondje...
pi_109755874
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 09:39 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Die gast is echt een pannenkoek!
  zondag 1 april 2012 @ 10:41:22 #118
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109755948
Wat is nou een goede grote fietswinkel als 't aankomt op fietskleding? Ik wil nog even armstukken/beenstukken kopen maar heb geen zin om dat via internet te doen.
  zondag 1 april 2012 @ 11:15:13 #119
545 dop
:copyright: dop
pi_109756586
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_109757540
toch lijkt me rondjeringgroningen wel ontzettend leuk om te doen. lekker over de ringweg knallen
pi_109758437
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 10:36 schreef Patroon het volgende:

[..]

Die gast is echt een pannenkoek!
Hij wordt ook aardig gegald haha. Niemand neemt hem serieus.
pi_109758471
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 11:55 schreef mytec het volgende:
toch lijkt me rondjeringgroningen wel ontzettend leuk om te doen. lekker over de ringweg knallen
Jammer alleen dat de tijdrit voor elite/beloften is :(
pi_109758774
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 12:27 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Jammer alleen dat de tijdrit voor elite/beloften is :(
ja idd ik heb me maar op gegeven voor die tourtocht maar ik vrees het ergste qua drukte.
pi_109762294
Net even weekje Palma de Mallorca geboekt mét fiets tijdens de Paasdagen. Wordt een milde 20-21 graden, af en toe wat regen maar niet teveel, heb er ongelooflijk veel zin in. Als iemand nog tips heeft, graag...:)
  zondag 1 april 2012 @ 14:15:27 #125
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109762366
Als je in die toertochtredelijk vooraan start moet je toch wel rustig kunnen rijden? En ik neem aan dat langzame mensen rechts gaan fietsen?
pi_109762548
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:15 schreef kanovinnie het volgende:
Als je in die toertochtredelijk vooraan start moet je toch wel rustig kunnen rijden? En ik neem aan dat langzame mensen rechts gaan fietsen?
Je rijdt vier rondjes dus de echt snelle bazen halen de slome duikelaars misschien wel in.
pi_109764303
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 12:26 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Hij wordt ook aardig gegald haha. Niemand neemt hem serieus.
Haha het lijkt ook meer op een bodybuilder zo op de fiets.
  zondag 1 april 2012 @ 16:14:05 #128
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109767538
Zoals nu, ronde van vlaanderen, 3 renners, 10 auto's en 20 motoren eromheen. Dat zou ik echt irritant vinden.
pi_109767864
Ik zou vooral die andere twee renners irritant vinden ;)
  zondag 1 april 2012 @ 16:22:17 #130
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109767932
ik zou toch niet winnen, dus ik ben dan iig al blij met de derde plek :P
pi_109768130
Mooie overwinning van Tom, btw :)
  zondag 1 april 2012 @ 16:28:24 #132
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109768242
Zeker, zag net een filmpje van een renner die tegen een toeschouwer aanreed. Dat was een harde val zeg!
  zondag 1 april 2012 @ 16:29:09 #133
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109768276
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:28 schreef kanovinnie het volgende:
Zeker, zag net een filmpje van een renner die tegen een toeschouwer aanreed. Dat was een harde val zeg!
Dat filmpje van Langeveld bedoel je? Wat een idioot die toeschouwer..
  zondag 1 april 2012 @ 16:29:09 #134
58560 Oksel
Gezellig.
pi_109768277
Vanochtend gefietst, leek wel of we continue wind tegen hadden. Met de langzamere groep meegegaan, want was te lui vroeg op te staan voor de snelle groep. 75km gefietst, 40% kopwerk gedaan. Ging lekker.
  zondag 1 april 2012 @ 16:39:11 #135
58560 Oksel
Gezellig.
pi_109768715
En volgend weekend de 300.. betekent nog even langs de sportvoedingshop, en een gram coke halen.

Hoop wel op een beetje fatsoenlijk weer. Anders draai ik me nog een keer om.
pi_109769004
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:29 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Dat filmpje van Langeveld bedoel je? Wat een idioot die toeschouwer..
Lag echt niet per se aan die toeschouwer. Idioot van een renner kun je beter zeggen.
  zondag 1 april 2012 @ 17:10:26 #137
148059 Pritt
Atheïst
pi_109769927
Even een vraagje over binnenbanden.

Ik heb 700 x 18 / 23c gekocht.

Nu begrijp ik dat 700 mijn wielgrootte is, oftewel gewoon de standaard 28 inch.
Maar ik snap die 18 / 23c niet helemaal, ik zie daar vaak verschillende waardes.
Het enige wat ik daarover vind is dat het met de breedte van de band te maken heeft.
Echter, nergens zie ik echt standaard maten. Waar moet ik bij zulks op letten?
pi_109770231
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:22 schreef kanovinnie het volgende:
ik zou toch niet winnen, dus ik ben dan iig al blij met de derde plek :P
Ben jij nou een sportman? Je mist in iedergeval de grinta!
pi_109770293
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:10 schreef Pritt het volgende:

Maar ik snap die 18 / 23c niet helemaal, ik zie daar vaak verschillende waardes.
Het enige wat ik daarover vind is dat het met de breedte van de band te maken heeft.
Hangt van je buitenband af. Die kan ook 23/25c zijn. Volgens mij is 23 standaard. 25 is vrij breed. In de winter rij ik 23/25c.
  zondag 1 april 2012 @ 17:23:41 #140
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109770416
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 17:18 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ben jij nou een sportman? Je mist in iedergeval de grinta!
Ik ben omgepraat door Ivo :P
pi_109771018
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 10:41 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is nou een goede grote fietswinkel als 't aankomt op fietskleding? Ik wil nog even armstukken/beenstukken kopen maar heb geen zin om dat via internet te doen.
quote:

18-23 is de breedte ja, voor banden van 18 tot 23mm breed. Maar 25 gaat daar ook best mee. Al neem je voor wat meer comfort en minder kans op stootlek dan beter een ruimer bandje. Maar aangezien jij 42 gemiddeld rijdt zul je niet veel om comfort geven :P
pi_109771143
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 10:41 schreef kanovinnie het volgende:
Zou ik wel via internet doen. Hier bijv.
  zondag 1 april 2012 @ 17:46:44 #143
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109771244
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:43 schreef eentwee het volgende:

[..]

Zou ik wel via internet doen. Hier bijv.
Maat vind ik moeilijk te bepalen. S, M, L, XL , wat heb ik nodig?
pi_109771406
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 15:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

Haha het lijkt ook meer op een bodybuilder zo op de fiets.
Talent heeft ie ook niet ;)
  zondag 1 april 2012 @ 17:52:06 #145
62913 Blik
The one and Only!
pi_109771431
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Maat vind ik moeilijk te bepalen. S, M, L, XL , wat heb ik nodig?
Vind ik ook een lastige, vandaar dat ik mijn armstukken bij rose heb gehaald.
  zondag 1 april 2012 @ 17:53:31 #146
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109771474
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 17:51 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Talent heeft ie ook niet ;)
http://www.team-amsterdam.nl/?page_id=2

quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:52 schreef Blik het volgende:

[..]

Vind ik ook een lastige, vandaar dat ik mijn armstukken bij rose heb gehaald.
Misschien ga ik daar een keer heen ja. Al is dat wel ver rijden. Maargoed, kom ik ook nog eens in Duitsland :P
  zondag 1 april 2012 @ 18:21:28 #147
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109772458
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:13 schreef JohnDDD het volgende:
Net even weekje Palma de Mallorca geboekt mét fiets tijdens de Paasdagen. Wordt een milde 20-21 graden, af en toe wat regen maar niet teveel, heb er ongelooflijk veel zin in. Als iemand nog tips heeft, graag...:)
Wel veel bejaarden daar hoor!
  zondag 1 april 2012 @ 18:23:38 #148
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109772532
quote:

Ging jij nog de ronde van nh doen? zo ja, moeten we ff telefoonnummers uitwisselen. Kunnen we even elkaars fiets afzeiken en elkaar uit het wiel proberen te rijden.
  zondag 1 april 2012 @ 18:24:05 #149
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109772550
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:46 schreef MCH het volgende:

[..]

Lag echt niet per se aan die toeschouwer. Idioot van een renner kun je beter zeggen.
Ja, je kan zelfs van de organisatie een boete krijgen voor fietsen op het trottoir of het fietspad. Mag niet.
pi_109772618
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:15 schreef kanovinnie het volgende:
ik zeg niet dat ik snel ben, maar ik ga het zien dan ;-). ik hoop dat ik tegen die tijd iets van 32 gem kan blijven rijden dan ben ik eerst wel tevreden.
  zondag 1 april 2012 @ 18:26:39 #151
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109772649
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 18:25 schreef mytec het volgende:

[..]

ik zeg niet dat ik snel ben, maar ik ga het zien dan ;-). ik hoop dat ik tegen die tijd iets van 32 gem kan blijven rijden dan ben ik eerst wel tevreden.
Moet wel lukken toch? Als je in een lekker groepje kan zitten die hard doortrappen!
  zondag 1 april 2012 @ 18:48:46 #152
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109773385
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:39 schreef Oksel het volgende:
En volgend weekend de 300.. betekent nog even langs de sportvoedingshop, en een gram coke halen.

Hoop wel op een beetje fatsoenlijk weer. Anders draai ik me nog een keer om.
Ik neem van alles wat mee in een mini rugzakje. Naast bandjes pomp en regenjack geld en fona;
-wat reepjes isostar
-iets van kruidkoekjes ofzo
-wat broodjes hartig
-een buis of 2 cafeïne/guruana voor de moeilijke momenten. Meestal heb ik die niet nodig maar als ik dubbel ga zien van vermoeidheid kan 't wel helpen.

Verder stamp ik voor de start 8 boterhammen weg dus daar moet je de 1e 100km wel op kunnen rijden. Ik begin wel na 1-1.5 uur met eten op de fiets.

En slecht weer of niet, ik ga gewoon en ik kan na al die sterke taal hier ook niet meer terug. Wordt het kutweer dan zal ik met de billen bloot moeten.

[ Bericht 5% gewijzigd door kaasplankje op 01-04-2012 18:53:50 ]
  zondag 1 april 2012 @ 19:03:31 #153
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109773943
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 18:48 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik neem van alles wat mee in een mini rugzakje. Naast bandjes pomp en regenjack geld en fona;
-wat reepjes isostar
-wat broodjes hartig
-een buis of 2 cafeïne/guruana voor de moeilijke momenten. Meestal heb ik die niet nodig maar als ik dubbel ga zien van vermoeidheid kan 't wel helpen.

Verder stamp ik voor de start 8 boterhammen weg dus daar moet je de 1e 100km wel op kunnen rijden. Ik begin wel na 1-1.5 uur met eten op de fiets.

En slecht weer of niet, ik ga gewoon en ik kan na al die sterke taal hier ook niet meer terug. Wordt het kutweer dan zal ik met de billen bloot moeten.
Ik vind je nu al een held _O_
pi_109774314
quote:

[..]

-wat reepjes isostar
-wat broodjes hartig

Rugzakjes zijn niet soigné. Het moet SOIGNE zijn zeg ik je!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 1 april 2012 @ 19:14:28 #155
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109774378
Bewaar die veren maar voor volgende week Narcotical. :{w

@Marcodej: lekker belangrijk :')
pi_109774447
Echt een gigantische klapjosti is het.
Rond 1:00minuut vertelt hij ook dat hij zijn borsthaar heeft geschoren voor meer verkoeling 8)7

pi_109774461
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 19:16 schreef Patroon het volgende:
Rond 1:00minuut vertelt hij ook dat hij zijn borsthaar heeft geschoren voor meer verkoeling 8)7

Hij heeft wel een hendig sjieke slip gemaakt in de bergen. ^O^
  zondag 1 april 2012 @ 19:16:54 #158
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109774472
Ivo: Ik heb m'n inschrijving verstuurd naar jou & dat mailadres wat op 't inschrijfformulier staat, maar op dat mailadres krijg ik een foutmelding. Is 't ook goed als ik ze naar jou stuur? Het staat als 't goed is al in je mailbox
pi_109774531
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 19:16 schreef MCH het volgende:

[..]

Hij heeft wel een hendig sjieke slip gemaakt in de bergen. ^O^
Haha ja klopt!

Dat rood staat hem best goed! :%
pi_109774762
quote:

'hasjlover'. Professionele naam ook.

@kaas: het was een gebbetje. ;) Hoewel, soigne zijn is idd lekker belangrijk.
  zondag 1 april 2012 @ 19:25:23 #161
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109774766
quote:

wtf. "Dit ding gaat focking hard" :')
  zondag 1 april 2012 @ 19:26:51 #162
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109774820
quote:

[..]

-wat reepjes isostar
-wat broodjes hartig

Succes. Vorig jaar heb ik me vol goede moet aangesloten met wat stoere praat om mee te doen, maar ik zie het mezelf echt niet doen.
Let een beetje op Oksel wil je?
pi_109775458
700c is toch iets van 26,3 inch? Of echt 28? Want mijn fietscomputertje staat op 26 inch...
pi_109775514
quote:
11s.gif Op zondag 1 april 2012 18:21 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wel veel bejaarden daar hoor!
We gaan het zien, heb ik in elk geval mensen om voorbij te rijden _O-
Weet je waar ik het beste kan slapen? Ik wil een goedkoop appartementje huren maar eigenlijk niet in Palma, Palma lijkt me nogal onrustig en volgens mij kun je vanaf de Noord-kant veel beter fietsen?
  zondag 1 april 2012 @ 19:43:54 #165
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109775519
700/25.4=27.55
  zondag 1 april 2012 @ 19:44:33 #166
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109775545
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 19:43 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

We gaan het zien, heb ik in elk geval mensen om voorbij te rijden _O-
Weet je waar ik het beste kan slapen? Ik wil een goedkoop appartementje huren maar eigenlijk niet in Palma, Palma lijkt me nogal onrustig en volgens mij kun je vanaf de Noord-kant veel beter fietsen?
Voor jou ook:
quote:
14s.gif Op zondag 1 april 2012 18:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ging jij nog de ronde van nh doen? zo ja, moeten we ff telefoonnummers uitwisselen. Kunnen we even elkaars fiets afzeiken en elkaar uit het wiel proberen te rijden.
pi_109776477
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 19:42 schreef JohnDDD het volgende:
700c is toch iets van 26,3 inch? Of echt 28? Want mijn fietscomputertje staat op 26 inch...
Okselgemiddeldes alert _O_
  zondag 1 april 2012 @ 20:05:05 #168
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109776521
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 19:42 schreef JohnDDD het volgende:
28"

26"is mtb :')
  zondag 1 april 2012 @ 20:05:55 #169
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109776565
Niet haten op mij 26" :{w
pi_109776829
Weer terug van lekker weekend Vlaanderen. 89km op zaterdag met Koppenberg, Taaienberg, Kwaremont, Paterberg en nog zeven meer klimmetjes. Beter geregeld dan andere jaren. Goed parkeren (niet meer op Steenweg) snelle inschrijving en daarbij leuker parcours.

Daarbij viel de drukte ontzettend mee in vergelijking met vorig jaar. Donderde helaas eentje voor me neer op de Koppenberg, dan is er geen ontkomen weer aan. Voor de rest gezwind naar boven gereden overal.
  zondag 1 april 2012 @ 20:12:47 #171
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109776873
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 20:05 schreef kanovinnie het volgende:
Niet haten op mij 26" :{w
Nee natuurlijk niet.

Als je op je tellertje 26" instelt en je rijdt met 28" dan denkt je teller dat je bij 1 omwenteling van je wiel 2 meter hebt afgelegd wat dus in werkelijkheid 2.10 meter is.

John fietst dus harder dan op zijn teller staat ofwa?

/quizvraag
  zondag 1 april 2012 @ 20:22:37 #172
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109777292
Ja, daar zijn jullie ff stil van hé?
  zondag 1 april 2012 @ 20:24:31 #173
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109777395
Ja, hij fietst sneller dan de teller aangeeft.
  zondag 1 april 2012 @ 20:38:43 #174
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109778118
Oké, we rekenen door want ik verveel me.

JohnDDDfietst dus op zijn racer met de teller ingesteld op 26". We gaan er gemakshalve vanuit dat de omtrek van zijn wiel 2.1 meter is en de teller ingesteld staat op 2 meter.

Zijn snelheid op de teller is 35km/u. Hoe hard fietst JohnDDD in werkelijkheid?

Motiveer je antwoord.
  zondag 1 april 2012 @ 20:40:59 #175
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109778269
36.75
  zondag 1 april 2012 @ 20:41:33 #176
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109778303
quote:
14s.gif Op zondag 1 april 2012 20:40 schreef kanovinnie het volgende:
36.75
Dit. Was net te laat

Motivatie: (35/2)*2.1 = 36.75
  zondag 1 april 2012 @ 21:47:44 #177
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109782562
Maargoed, de berekening van Kaas klopt sowieso niet
26*25.4*3.14=2073 (2.07 meter)
28*25.4*3.14=2233 (2.23 meter)
Het antwoord zou dan zijn
35*(2233/2073)=37.7

Een veel grotere afwijking dus!
pi_109782874
Wtf, geen wonder dat ik altijd zo fucking langzaam ga met gemiddeldes van 26 per uur.
  zondag 1 april 2012 @ 21:59:41 #179
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109783201
Eigenlijk dus 28/uur. Nog steeds niet pritt of okselwaardig.
  zondag 1 april 2012 @ 22:02:14 #180
62913 Blik
The one and Only!
pi_109783325
:')

Priceless dit weer
  zondag 1 april 2012 @ 22:03:01 #181
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109783365
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:02 schreef Blik het volgende:
:')

Priceless dit weer
:?
  zondag 1 april 2012 @ 22:05:22 #182
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109783483
quote:
14s.gif Op zondag 1 april 2012 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
35*(2233/2073)=37.7

Dat zal best allemaal zo wezen, maar ik gaf enkel antwoord op de situatie die kaas schetste :P

quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:53 schreef JohnDDD het volgende:
Wtf, geen wonder dat ik altijd zo fucking langzaam ga met gemiddeldes van 26 per uur.
Heb je je tellertje nu goed ingestelt? :P

Nu we het daar toch over hebben, de wielmaat in mn garmin staat nu op "auto". Wat rekent ie daarvoor?
  zondag 1 april 2012 @ 22:13:05 #183
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109783885
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:05 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Dat zal best allemaal zo wezen, maar ik gaf enkel antwoord op de situatie die kaas schetste :P

[..]

Heb je je tellertje nu goed ingestelt? :P

Nu we het daar toch over hebben, de wielmaat in mn garmin staat nu op "auto". Wat rekent ie daarvoor?
15"
  zondag 1 april 2012 @ 22:14:56 #184
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109783987
quote:
5s.gif Op zondag 1 april 2012 22:13 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

15"
Mooi, dan zit 'ie goed ingestelt op m'n driewieler
  zondag 1 april 2012 @ 22:16:47 #185
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109784097
quote:
14s.gif Op zondag 1 april 2012 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
35*(2233/2073)=37.7

Ik had die wielomtrek gewoon uit een tabel.

De uiteindelijke omtrek van je wiel hangt af van het type band. Bij race is dat niet zoveel verschil maar bij atb wel aangezien je banden hebt van 2"maar ook van 2.35"of van 1".

Ik wilde even weten wat nu het verschil was. Ik ben slecht in dit soort sommetjes. :)
  zondag 1 april 2012 @ 22:19:10 #186
62913 Blik
The one and Only!
pi_109784219
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:03 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

:?
Dat JohnDDD zijn teller op 26 inch in heeft gesteld :')
pi_109784936
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 18:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Moet wel lukken toch? Als je in een lekker groepje kan zitten die hard doortrappen!
ja dat is waar dat is dan een minimum doel als het harder kan prima ;-).
pi_109785096
Je auto moet je dus tractorwielen onder zetten. Kun je vet ver rijden met weinig kilometers op je teller.
  FOK!fotograaf zondag 1 april 2012 @ 23:13:48 #189
73911 ultra_ivo
pi_109787042
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 19:16 schreef kaasplankje het volgende:
Ivo: Ik heb m'n inschrijving verstuurd naar jou & dat mailadres wat op 't inschrijfformulier staat, maar op dat mailadres krijg ik een foutmelding. Is 't ook goed als ik ze naar jou stuur? Het staat als 't goed is al in je mailbox
Ik heb 'm binnen. Een heel mooi startnummer is voor je gereserveerd ;). Je mag je brevetkaart omgekeerd in je zak stoppen.

Naast eten, wat warme kleren, regenjackje en geld zou ik toch heel erg aanraden om verlichting mee te nemen. De meesten komen in het donker terug. En tussen de velden is het aardedonker.
  zondag 1 april 2012 @ 23:15:19 #190
329856 dimi_stevens
stevens aspin
pi_109787116
maar wat gooi je dan op je racer?
pi_109792841
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 19:18 schreef Patroon het volgende:

[..]

Haha ja klopt!

[ afbeelding ]
Dat rood staat hem best goed! :%
Jezus welke mafkees is dit nou weer?
Haters gonna hate.
pi_109792846
Ik mocht eindelijk weer intervallen dit weekend en dat heb ik gevoeld ook! Eerste wedstrijd is al gepland, Waddinxveen op 2e paasdag. Deze week mag ik ook weer eens meedoen met een trainingswedstrijd. Ga ik wel weer bij de Mol rijden denk ik.

Heb wel zitten genieten bij de Ronde van Vlaanderen wat een chaos en wat jammer voor de mannen die met een gebroken sleutelbeen zitten.
Haters gonna hate.
  maandag 2 april 2012 @ 09:30:22 #193
148059 Pritt
Atheïst
pi_109794109
quote:
14s.gif Op zondag 1 april 2012 18:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Yes yes. Ik zal je even een PM sturen. Ik vertrek denk ik vanuit Alkmaar maar heel misschien Oostzaan. Ga wel met mijn vader rijden, ben hem aan het motiveren meer te fietsen en zo'n tochtje van 160 zorgt er in ieder geval voor dat hij er wel voor traint.

Voor de rest dat haten hier op gemiddelde snelheden. In plaats van haten wat meer fietsen en misschien halen jullie het ook wel. O+
  maandag 2 april 2012 @ 09:38:25 #194
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109794286
Oh geeft niet hoor, ik vind het wel leuk om te lezen hoe hard iemand gefietst heeft, al zegt het niet alles.

Toen ik begon met fietsen hield ik me ook erg bezig met het gemiddelde wat ik reed. Nu niet echt meer, 't is toch altijd hetzelfde ongeveer.
  maandag 2 april 2012 @ 10:33:23 #195
130803 Gripper
Get a grip
pi_109795671
quote:

[..]
Ik neem van alles wat mee in een mini rugzakje.
Denk dat ik daar ook niet aan ontkom, tenzij het fantastisch weer is, en we geen regenjasjes en warme spullen mee hoeven. Bij de 200 paste alles nog net in de achterzakken, maar die waren wel vol-vol. Bij de 300 misschien niet meer...
Denk trouwens ook aan lampjes, zag ze in je lijst zo snel niet staan. Maar jij hebt vast wel een goede bouwlamp voor op de fiets? navigatie: zorg ik voor!

quote:
Ships, ik had al met Oksel zitten smiezen dat we er bij regen geen trek in hadden. Maar nu jij zulke kloeke taal spreekt kan ik ook weer niet terugkrabbelen en moet ik wel met je mee. :')

Het weer ziet er alweer beter uit dan vorige week, toen voorspelden ze een nat paasweekend, nu alleen maar bewolkt.
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 2 april 2012 @ 10:35:02 #196
130803 Gripper
Get a grip
pi_109795726
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:13 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik heb 'm binnen. Een heel mooi startnummer is voor je gereserveerd ;). Je mag je brevetkaart omgekeerd in je zak stoppen.
Ivo, moet ik ook nog even een formulier invullen, of kun je die van 2 weken geleden nog gebruiken?
Mijn foto's op Flickr!
pi_109796911
quote:

Vorig jaar zaten een paar ploeggenoten van me bij hem in de kleedkamer. Toen begon ook een van m'n ploeggenoten heel quasi-serieus te vertellen dat hij z'n borsthaar had geschoren omdat hij het zo warm had :') Die jongens allemaal lachen. Je had die vent z'n kop moeten zien :D :D
pi_109796937
RvV lijkt me ook erg tof! Knap dat je overal bovenkwam Littlecreep!
  maandag 2 april 2012 @ 12:41:05 #199
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109800159
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:13 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Naast eten, wat warme kleren, regenjackje en geld zou ik toch heel erg aanraden om verlichting mee te nemen. De meesten komen in het donker terug. En tussen de velden is het aardedonker.
Nummer 13 zeker? :')

Enne lampjes gaan mee hoor.
pi_109800652
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:15 schreef Tommeke het volgende:
RvV lijkt me ook erg tof! Knap dat je overal bovenkwam Littlecreep!
Was inmiddels al de vijfde keer dat ik hem reed, dus parcourskennis ;) Had alleen nog maar 200 km in de benen dit seizoen, dus was er niet helemaal gerust op. Gelukkig hebben hardlooptrainingen nog geholpen.

Was gelukkig ook niet zo druk, alleen de Koppenberg stond (logischerwijs) vast. Moest toch zeggen dat ik de Muur wel miste.
pi_109802938
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:41 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nummer 13 zeker? :')

Enne lampjes gaan mee hoor.
Niet nummer 8? Die kan je ook omgekeerd dragen..
pi_109802972
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 11:14 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Vorig jaar zaten een paar ploeggenoten van me bij hem in de kleedkamer. Toen begon ook een van m'n ploeggenoten heel quasi-serieus te vertellen dat hij z'n borsthaar had geschoren omdat hij het zo warm had :') Die jongens allemaal lachen. Je had die vent z'n kop moeten zien :D :D
das voor de buikschuivers ;-) zonder borsthaar toch een stuk makkelijker schoon te maken!
  maandag 2 april 2012 @ 14:02:53 #203
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109803010
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 14:01 schreef Patroon het volgende:

[..]

Niet nummer 8? Die kan je ook omgekeerd dragen..
Klopt, maar veel profs draaien nummer 13 altijd om als ze die als rugnummer krijgen omdat dat dan het ongeluk zou afwenden. Ik denk dat Ivo daar naar refereerde ;)
pi_109804630
Bah, gisteren geblesseerd geraakt bij het voetballen. Erg veel last van de knie dus vanavond maar ff naar de fysio. Hopelijk wel op tijd fit voor dit weekend fietsen :'(
pi_109804918
quote:
13s.gif Op maandag 2 april 2012 14:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Bah, gisteren geblesseerd geraakt bij het voetballen. Erg veel last van de knie dus vanavond maar ff naar de fysio. Hopelijk wel op tijd fit voor dit weekend fietsen :'(
hmm das klote wat voor blessure aan de knie? bij veel soorten die je met voetbal oploopt merk je tijdens fietsen niet heel veel van.
pi_109805093
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:52 schreef mytec het volgende:

[..]

hmm das klote wat voor blessure aan de knie? bij veel soorten die je met voetbal oploopt merk je tijdens fietsen niet heel veel van.
Weet nog niet precies. Helemaal dik en zit zo'n vochtbobbel zeg maar. Zou nu iig niet kunnen fietsen, lopen gaat al lastig.

Keepers van meer dan 120 kilo zouden niet meer het veld op mogen :(
  maandag 2 april 2012 @ 14:59:50 #207
153506 Captain_Fabulous
pi_109805203
Fietsers moeten ook gewoon helemaal niet op een veld komen, tenzij op een crosfiets om er doorheen te raggen.
pi_109805438
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Fietsers moeten ook gewoon helemaal niet op een veld komen, tenzij op een crosfiets om er doorheen te raggen.
Ik ben ook geen fietser, maar een fietsende voetballer :P

Veld was overigens uitstekend geschikt om een veldtoertocht op te houden. Misschien ietwat aan de zware kant.

[ Bericht 0% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 02-04-2012 15:15:55 ]
  maandag 2 april 2012 @ 15:13:52 #209
153506 Captain_Fabulous
pi_109805724
lol..maar nu je het over knieen hebt, ik moet eens bellen over de uitslag van de rontgen foto's van mijn knieen. Ik vind mezelf wat te jong voor arthrose, maar wie weet hebben ze iets anders gezien dat verklaart waarom ik al een half jaar fikse kniepijn heb zodra ik maar probeer een beetje kracht te zetten!
pi_109805890
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:02 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Klopt, maar veel profs draaien nummer 13 altijd om als ze die als rugnummer krijgen omdat dat dan het ongeluk zou afwenden. Ik denk dat Ivo daar naar refereerde ;)
Ah, dat wist ik niet! :)
pi_109805952
Ah fijn, breekpennetje kwijt... Fiets nu zonder ketting. Hopelijk komt de KMC ketting snel binnen. Waarom werkt Shimano eigenlijk nog met dat inferieure systeem met breekpennetjes?
  maandag 2 april 2012 @ 15:24:46 #212
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109806114
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:18 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ah, dat wist ik niet! :)
Kon geen beter voorbeeld vinden, maar hier zie je Cancellara tijdens de tour met nr 13. Wanneer ze een gewone etappe rijden dan draaien ze doorgaans maar 1 van de 2 rugnummers om. Trouwens niet zo dat alle renners dit doen, degene die vorig jaar tijdens de tour nr 13 had heeft die geloof ik niet omgedraaid gehad

pi_109806869
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:24 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Kon geen beter voorbeeld vinden, maar hier zie je Cancellara tijdens de tour met nr 13. Wanneer ze een gewone etappe rijden dan draaien ze doorgaans maar 1 van de 2 rugnummers om. Trouwens niet zo dat alle renners dit doen, degene die vorig jaar tijdens de tour nr 13 had heeft die geloof ik niet omgedraaid gehad

[ afbeelding ]
Bedankt voor de uitleg!

Ach bijgeloof is nergens goed voor. Net als je ook geen succes moet toewijzen aan bijgeloof/gewoontes. Want zodra je eens dan dat bijgeloof eens niet hebt gedaan (met linker been het veld in stappen etc) dan werkt dat onzeker in je hoofd. Geleerd van een mental coach.
pi_109807279
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Weet nog niet precies. Helemaal dik en zit zo'n vochtbobbel zeg maar. Zou nu iig niet kunnen fietsen, lopen gaat al lastig.

Keepers van meer dan 120 kilo zouden niet meer het veld op mogen :(
Hmm das kut uitkijken! was toch geen kunstgras? want daar krijg je sowieso last van ik heb ook een paar week last gehad toen ik eens een paar keer voetbalde op kunstgras
  maandag 2 april 2012 @ 16:20:22 #215
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109808472
Hmpf, ik kan Parijs Roubaix niet kijken. Dat is zondag en dan mot ik fietsen.
  maandag 2 april 2012 @ 17:39:37 #216
58560 Oksel
Gezellig.
pi_109811769
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:33 schreef Gripper het volgende:

[..]

Denk dat ik daar ook niet aan ontkom, tenzij het fantastisch weer is, en we geen regenjasjes en warme spullen mee hoeven. Bij de 200 paste alles nog net in de achterzakken, maar die waren wel vol-vol. Bij de 300 misschien niet meer...
Denk trouwens ook aan lampjes, zag ze in je lijst zo snel niet staan. Maar jij hebt vast wel een goede bouwlamp voor op de fiets? navigatie: zorg ik voor!

[..]

Ships, ik had al met Oksel zitten smiezen dat we er bij regen geen trek in hadden. Maar nu jij zulke kloeke taal spreekt kan ik ook weer niet terugkrabbelen en moet ik wel met je mee. :')

Het weer ziet er alweer beter uit dan vorige week, toen voorspelden ze een nat paasweekend, nu alleen maar bewolkt.
Ja, dit dus.

Ik regel de teller wel.

:D

Ik vrees ook voor een rugzakje. En om eerlijk te zijn; ik heb geeneens een regenjasje :( Heb jij d'r nog 1 over Grip?
  maandag 2 april 2012 @ 17:41:30 #217
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109811835
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:30 schreef Pritt het volgende:

[..]

Yes yes. Ik zal je even een PM sturen. Ik vertrek denk ik vanuit Alkmaar maar heel misschien Oostzaan. Ga wel met mijn vader rijden, ben hem aan het motiveren meer te fietsen en zo'n tochtje van 160 zorgt er in ieder geval voor dat hij er wel voor traint.

Voor de rest dat haten hier op gemiddelde snelheden. In plaats van haten wat meer fietsen en misschien halen jullie het ook wel. O+
Als je vanuit Alkmaar vertrekt gaan we elkaar never nooit niet tegenkomen :P
  maandag 2 april 2012 @ 17:42:18 #218
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109811851
Ik heb er nog wel een maar 't is een s-je
  maandag 2 april 2012 @ 17:43:03 #219
58560 Oksel
Gezellig.
pi_109811883
Die heb ik ook nog wel, en draagt Miss Oksel tegenwoordig.
  maandag 2 april 2012 @ 17:55:10 #220
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109812324
Ja Okkie doe jij het gemiddelde maar. :')

Op welke camping gaan we bivakkeren? En gaat No-P nog mee?
Ik heb zelf een tentje, ik wil niet met jullie in de tipi. Ik slaap liever alleen. :P
  maandag 2 april 2012 @ 18:01:08 #221
58560 Oksel
Gezellig.
pi_109812584
Camping? Dat bepaald Gripper, ik slaap bij hem in de tipi, of in een kamer in een hostel. Mij om 't even.

Kamperen is wel veel werk, en koud.
  FOK!fotograaf maandag 2 april 2012 @ 18:01:34 #222
73911 ultra_ivo
pi_109812599
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:35 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ivo, moet ik ook nog even een formulier invullen, of kun je die van 2 weken geleden nog gebruiken?
Stuur het maar ff opnieuw, op die van de 200 had je alleen 200 aangekruist ;).
Voor lampjes, als je 'm niet permanent gaat gebruiken is de B&M Ixon een goede http://www.roseversand.de(...)r-ixon-iq/aid:243308
Met goede NiMh accu's doet ie 't een uur of 4. Ik had er net niet genoeg aan voor het laatste stuk van de 300 maar ik was dan ook redelijk krap op de limiet aan het rijden en het was nog wintertijd.
  FOK!fotograaf maandag 2 april 2012 @ 18:03:57 #223
73911 ultra_ivo
pi_109812692
quote:
8s.gif Op maandag 2 april 2012 16:20 schreef kaasplankje het volgende:
Hmpf, ik kan Parijs Roubaix niet kijken. Dat is zondag en dan mot ik fietsen.
Gewoon onderweg zo rond 16u of 16u30 in een café aanleggen en daar op de TV de finale kijken. Als je zorgt dat dat café in Rochefort of later ligt haal je het brevet nog prima.
  maandag 2 april 2012 @ 18:07:46 #224
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109812848
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:03 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Gewoon onderweg zo rond 16u of 16u30 in een café aanleggen en daar op de TV de finale kijken. Als je zorgt dat dat café in Rochefort of later ligt haal je het brevet nog prima.
Neh, ik neem 't wel op en dan kijk ik maandag. Ik wil die 300 lekker doorgassen om proberen voor het duister in Meestrech terug te zijn.
pi_109814827
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:03 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Cafe, Rochefort en 300 km fietsen lijkt me geen ideale combi.......
  maandag 2 april 2012 @ 19:02:08 #226
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_109814925
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:55 schreef kaasplankje het volgende:
Ja Okkie doe jij het gemiddelde maar. :')

Op welke camping gaan we bivakkeren? En gaat No-P nog mee?
Ik heb zelf een tentje, ik wil niet met jullie in de tipi. Ik slaap liever alleen. :P
Ik ga nog wel mee.
Sei wachsam,
  FOK!fotograaf maandag 2 april 2012 @ 19:16:16 #227
73911 ultra_ivo
pi_109815548
quote:
6s.gif Op maandag 2 april 2012 18:59 schreef cafca het volgende:

[..]

Cafe, Rochefort en 300 km fietsen lijkt me geen ideale combi.......
Met de lokale producten moet je dan oppassen ;).
  maandag 2 april 2012 @ 19:19:52 #228
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109815697
Is de friet daar van slechte kwaliteit?
pi_109816513
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:02 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Nummer 13? No worries.

Op de 13e verkering gekregen, op de 13e verloofd, op vrijdag de 13e getrouwd, dochtertje op de 13e geboren. Ik zie het probleem niet ;)
  maandag 2 april 2012 @ 19:43:33 #230
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_109816954
Smerig tochtje vanavond. Een keer of 10 een muur van die hele kleine vliegjes. Zal de tijd van het jaar wel zijn.
sig verwijderd door FA
  maandag 2 april 2012 @ 19:45:29 #231
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_109817073
Monden open en slikken. Eiwitten zijn goed voor het herstel.
Sei wachsam,
pi_109817224
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:43 schreef Ambrosius het volgende:
Smerig tochtje vanavond. Een keer of 10 een muur van die hele kleine vliegjes. Zal de tijd van het jaar wel zijn.
Euhm. Ja, de tijd van het jaar. Het seizoen niet-winter heet dat. Succes daarmee :)
pi_109819890
Tweede tochtje ooit gedaan, de volta Limburg. Mooie omgeving, prima weertje, weinig idioten. Was niet heel druk, maar voor mij meer dan druk genoeg. Veel mensen ook zien lopen op de klimmetjes, dat vond ik wel n raar gezicht hoor :s!

Vanaf nu iig weer savonds een langer stukje kunnen fietsen, lekker hoor!
  maandag 2 april 2012 @ 20:33:21 #234
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109819993
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:32 schreef PipodeOoi het volgende:
Tweede tochtje ooit gedaan, de volta Limburg. Mooie omgeving, prima weertje, weinig idioten. Was niet heel druk, maar voor mij meer dan druk genoeg. Veel mensen ook zien lopen op de klimmetjes, dat vond ik wel n raar gezicht hoor :s!

Als je een slechte conditie hebt en verkeerd schakelt ben je de pineut. Lijkt mij dan wel weer lek om er extra hard langs te knallen >:)
pi_109820065
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:20 schreef marcodej het volgende:
Ah fijn, breekpennetje kwijt... Fiets nu zonder ketting. Hopelijk komt de KMC ketting snel binnen. Waarom werkt Shimano eigenlijk nog met dat inferieure systeem met breekpennetjes?
Ik heb ook wel eens een ketting van Shimano (helaas) maar die verbind ik gewoon met een KMC quicklink.
pi_109820115
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:32 schreef PipodeOoi het volgende:

Ronde van Vlaanderen vorig jaar. Ketting weigerde naar het binnenblad te vallen waardoor ik af moest stappen De Muur op. Met de hand goed gelegd, daarna weer opgestapt en nog een keertje goed dood gegaan.
pi_109825449
ik ben er niet bij het paasweekeinde om vanuit maastricht te fietsen. Ik kan geen oppas regelen voor de honden. Ik doe wel een rondje hier en lees hier wel wat ik gemist heb
  FOK!fotograaf maandag 2 april 2012 @ 21:47:27 #238
73911 ultra_ivo
pi_109825476
De eerste keer ooit dat ik de Molenberg reed weigerde de ketting ook. (OK, ik had te laat geschakeld, was nog in de tijd van de buiscommandeurs). Gewoon m'n ketting met m'n hak naar links getrapt en naar boven gereden.
pi_109828139
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:47 schreef kiekjesdief het volgende:
ik ben er niet bij het paasweekeinde om vanuit maastricht te fietsen. Ik kan geen oppas regelen voor de honden. Ik doe wel een rondje hier en lees hier wel wat ik gemist heb
Nu hebben we al "verplicht naar schoonmoeder" gehad en nu ook nog "oppas voor de honden". Ze worden steeds origineler :D
  maandag 2 april 2012 @ 22:22:24 #240
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109828190
Mijn fiets is niet optimaal afgesteld
pi_109828550
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:34 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ronde van Vlaanderen vorig jaar. Ketting weigerde naar het binnenblad te vallen waardoor ik af moest stappen De Muur op. Met de hand goed gelegd, daarna weer opgestapt en nog een keertje goed dood gegaan.
Doet het altijd goed. Als je afstapt even verontwaardigd naar je ketting kijken, zelfs al is het je eigen schuld ;) Dit jaar geen zin gehad om af te reizen naar het zuiden?
pi_109829047
ben geen oppas voor mijn honden, ik heb ze
  maandag 2 april 2012 @ 22:35:36 #243
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_109829143
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:01 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Stuur het maar ff opnieuw, op die van de 200 had je alleen 200 aangekruist ;).
Voor lampjes, als je 'm niet permanent gaat gebruiken is de B&M Ixon een goede http://www.roseversand.de(...)r-ixon-iq/aid:243308
Met goede NiMh accu's doet ie 't een uur of 4. Ik had er net niet genoeg aan voor het laatste stuk van de 300 maar ik was dan ook redelijk krap op de limiet aan het rijden en het was nog wintertijd.
Ik stuur morgen inschrijving wel even op. Heb ook wel een redelijke lamp. Saferide van philips. Moet nog wel even een kleine tas regelen.
Sei wachsam,
pi_109831805
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 22:34 schreef kiekjesdief het volgende:
ben geen oppas voor mijn honden, ik heb ze
I know, had het even samengevat. Honden hebben of oppas regelen. Ze worden steeds mooier :)
pi_109831999
whatever
pi_109832122
Ik kan helaas ook niet, ik heb mijn schoonpa beloofd om paashazen te gaan schieten op zijn landgoed. oO<
pi_109833813
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 23:37 schreef eentwee het volgende:
Ik kan helaas ook niet, ik heb mijn schoonpa beloofd om paashazen te gaan schieten op zijn landgoed. oO<
en in mijn racefiets banden zit helaas geen lucht meer XD.
pi_109836635
Sorry, ik heb dan een blind date.
  dinsdag 3 april 2012 @ 06:40:53 #249
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109836667
Ik ben dan bezig met mijn jaarlijkse paaseieren queeste
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:07:51 #250
153506 Captain_Fabulous
pi_109838175
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 22:27 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Doet het altijd goed. Als je afstapt even verontwaardigd naar je ketting kijken, zelfs al is het je eigen schuld ;) Dit jaar geen zin gehad om af te reizen naar het zuiden?
Ik had nog iets beters vorig jaar in de RvV. Je draaide met een bocht naar links de Muur op (de beginklim dan), en net voor de bocht zit een zebrapad. ik kom aanrijden, gaat een groep eigenwijze Belgen oversteken...ik remmen omdat ik een mislukte renner ben...begin je dus vrijwel vanuit stilstand aan de klim. Lukte ook niet helemaal :+

En jammer genoeg had mijn ketting zaterdag de hik, dus ik kon niet gaan dit jaar O-)
pi_109838238
Ik moet helaas ook afzeggen. Kan geen oppas regelen voor mijn goudvissen die beginnen te blaffen zodra ze alleen thuis zijn :(
pi_109838308
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik had nog iets beters vorig jaar in de RvV. Je draaide met een bocht naar links de Muur op (de beginklim dan), en net voor de bocht zit een zebrapad. ik kom aanrijden, gaat een groep eigenwijze Belgen oversteken...ik remmen omdat ik een mislukte renner ben...begin je dus vrijwel vanuit stilstand aan de klim. Lukte ook niet helemaal :+

En jammer genoeg had mijn ketting zaterdag de hik, dus ik kon niet gaan dit jaar O-)
Moet je eens naar laten kijken, als hij dat vaker heeft heeft ie misschien een ontstoken middenrif joh :o
pi_109842541
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:47 schreef kiekjesdief het volgende:
En een uitlaatservice heb je niet in de buurt?
Haters gonna hate.
pi_109842592
Vanavond voor het eerst een trainingswedstrijdje dit seizoen, zal wel niet veel zijn na die operatie want de intervallen gingen super slecht afgelopen weekend maar ja geduld is een schone zaak.
Haters gonna hate.
pi_109843434
Daar zijn het trainingswedtrijden voor :) Als je er maar staat als het om de knikkers gaat! :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_109843525
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 11:51 schreef the_critic het volgende:
Daar zijn het trainingswedtrijden voor :) Als je er maar staat als het om de knikkers gaat! :)
Maakt inderdaad niet uit. Ik heb paar weken terug 1e trainingskoers sinds 9 jaar weer gereden. Ben in een uur tijd 3x gelost :'). Heb steeds een rondje gewacht en weer 20min aangehaakt. Mooie training van gemaakt!

Vreemde was dat als ik weer in het peloton reed, had ik geen moeite met naar voren rijden en voorin blijven. Maar na 20min was de koek gewoon opeens weer op. Zal wel met de basis te maken hebben, 6 weken in training is natuurlijk ook niet veel.
pi_109843598
Jup.. betere manier voor je interval is er niet. Dat kun je nooit in je eentje trainen.
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:45:51 #258
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109845607
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 11:53 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maakt inderdaad niet uit. Ik heb paar weken terug 1e trainingskoers sinds 9 jaar weer gereden. Ben in een uur tijd 3x gelost :'). Heb steeds een rondje gewacht en weer 20min aangehaakt. Mooie training van gemaakt!

Vreemde was dat als ik weer in het peloton reed, had ik geen moeite met naar voren rijden en voorin blijven. Maar na 20min was de koek gewoon opeens weer op. Zal wel met de basis te maken hebben, 6 weken in training is natuurlijk ook niet veel.
Ach, 't kan ook zijn dat je gewoon nog wat moet wennen. Misschien houd je het volgende keer wel bij zonder te lossen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:47:52 #259
153506 Captain_Fabulous
pi_109845665
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:10 schreef Patroon het volgende:
Ik moet helaas ook afzeggen. Kan geen oppas regelen voor mijn goudvissen die beginnen te blaffen zodra ze alleen thuis zijn :(
Foto van jezelf voor de kom zetten zodat ze zich niet alleen voelen helpt niet?
pi_109846487
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:45 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ach, 't kan ook zijn dat je gewoon nog wat moet wennen. Misschien houd je het volgende keer wel bij zonder te lossen.
Zou goed kunnen. Ik heb 6 weken lang veel duurtrainingen gedaan en geen tot weinig interval. Daardoor was ik ook nog niet echt gewend om lang in het rood te rijden. Train nu met een schema en merk dat de intensieve zones steeds beter gaat.
pi_109846495
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Foto van jezelf voor de kom zetten zodat ze zich niet alleen voelen helpt niet?
Geprobeerd maar nee, ze zijn niet gek :(
pi_109846599
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:11 schreef Patroon het volgende:

[..]

Geprobeerd maar nee, ze zijn niet gek :(
Een ding scheelt wel met die goudvissen. Je kan ze makkelijker alleen laten dan een hond. Een hond vergeet niet iedere 6 seconden dat je weg bent.
  dinsdag 3 april 2012 @ 18:40:57 #263
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109860338
Fiets klaarmaken voor a.s. zondag.

-nieuwe remblokjes want ze zijn al half weg en als 't nat is ben ik de sigaar na 200km.
-nieuw stuurlintje
Ik twijfelde nog over nieuwe banden maar ik denk dat ze wel goed zijn. Nog geen 800km mee gereden.
pi_109860740
Respect dat jullie het gaan doen hoor jongens :)
  dinsdag 3 april 2012 @ 18:53:47 #265
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109860776
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 18:40 schreef kaasplankje het volgende:
Fiets klaarmaken voor a.s. zondag.

-nieuwe remblokjes want ze zijn al half weg en als 't nat is ben ik de sigaar na 200km.
-nieuw stuurlintje
Ik twijfelde nog over nieuwe banden maar ik denk dat ze wel goed zijn. Nog geen 800km mee gereden.
Moet wel goedkomen toch?
Hoeveel is normaal om op een setje banden te rijden? Volgens mij zijn er met mijn huidige banden zo'n 3000 km's gemaakt.
pi_109860796
Ik rijd er 5000km mee, dan moet de achterkant echt vervangen worden. Voorkant kan bij mij bijna 6000km.

(Vittoria Rubino Pro)
  dinsdag 3 april 2012 @ 19:13:28 #267
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109861496
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 18:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Moet wel goedkomen toch?
Hoeveel is normaal om op een setje banden te rijden? Volgens mij zijn er met mijn huidige banden zo'n 3000 km's gemaakt.
Hangt van het type af en hoe je ze gebruikt. Een normale toerband moet wel 2500km meegaan zonder lekrijden. Wedstrijdbanden die heel zacht zijn gaan soms maar 1000km mee.
pi_109861609
Ik rij een km of 5000 op m'n GP4000s.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 april 2012 @ 19:36:45 #269
73911 ultra_ivo
pi_109862530
Ik zit ook op iets van 4000-5000km per band (meestal Panaracer Pasela).
  FOK!fotograaf dinsdag 3 april 2012 @ 19:42:25 #270
73911 ultra_ivo
pi_109862796
Splinternieuwe banden zou ik trouwens niet doen in de bergen, die zijn te glad. De glanslaag op het loopvlak moet er nog afslijten.
pi_109863194
Net maar even weer naar de sportschool geweest met dit weer. Even lekker spinnen. Wel heel grappig ik heb nooit door hoe zwaar ik hem heb er staan geen getallen bij die draaiknop. Alleen ik merkte dat ik wel 3x zolang nodig had om alle weerstand er af te halen vergelijking met iemand voor me. En dan kijken ze nog achterom waarom ik soms ietsje langzamer trap ;-)
  dinsdag 3 april 2012 @ 19:54:52 #272
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109863412
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:42 schreef ultra_ivo het volgende:
Splinternieuwe banden zou ik trouwens niet doen in de bergen, die zijn te glad. De glanslaag op het loopvlak moet er nog afslijten.
Lapje erover met schoonmaakazijn.
  dinsdag 3 april 2012 @ 19:56:02 #273
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_109863483
Toevallig van het weekend m'n banden vervangen: bijna 7500 km zonder lek te rijden.
sig verwijderd door FA
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:02:12 #274
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109863815
Ik vervang mijn buitenbanden vaak preventief, gewoon omdat ik een hekel heb aan lekrijden.
pi_109865169
Tien voor half zeven thuis, toch nog snel een snelschakeltje gevonden van mn MTB, oude ketting erom gelegd en vanaf half zeven nog even anderhalf uur mn benen pijn gedaan.

Wilde eigenlijk met de club mee, was er om 18:32, dacht dat ik te laat was en ben alleen gaan rijden. Bleken ze achteraf om 19:00 te starten. :+
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:49:10 #276
58560 Oksel
Gezellig.
pi_109866177
Net 72km gefietst, 35,5 gemiddeld. Morgen fiets nog even naar FM, even check-up voor de zekerheid. Bandjes moeten nog maar even, zijn al niet heel rond meer, stuurlint doet Kaas. :P

Klein rugzakje mee, met lamp, droge kleding, drugs, geld en eten. En telefoon.

Ben benieuwd..
pi_109866198
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 11:30 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

En een uitlaatservice heb je niet in de buurt?
zijn er 5 en niet de gemakkelijkste, zou een pension moeten zijn maar dat zit vol
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:53:46 #278
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109866414
pi_109866565
Op mijn oude fiets zitten nog pg4000s di zo'n 3000 km gereden hebben. Ik fiets er niet meer op maar ze zien er nog redelijk uit
  dinsdag 3 april 2012 @ 21:06:10 #280
58560 Oksel
Gezellig.
pi_109867167
Ka-pot trouwens. Tering dat ging hard. Met z'n 9-en, continue kop-over-kop 42 buiten 40 binnen. Aan 't eind kon ik niet meer meedraaien, kon met moeite in het wiel blijven.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 april 2012 @ 21:48:38 #281
73911 ultra_ivo
pi_109870428
Een lamp hoef je niet in je rugzak te stoppen. Die kun je gewoon de hele rit gemonteerd laten. Scheelt weer wat plek in je rugzak.
  dinsdag 3 april 2012 @ 21:55:09 #282
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109870915
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:48 schreef ultra_ivo het volgende:
Een lamp hoef je niet in je rugzak te stoppen. Die kun je gewoon de hele rit gemonteerd laten. Scheelt weer wat plek in je rugzak.
En gewicht op de rug. En tijd met monteren. Gaat wel weer ten koste van de aerodynamica. Dus 't is even rekenen wat beter/handiger is.
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:03:06 #283
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_109871582
Aerodynamica maakt mij niet uit, ik zit toch veilig achter Oksel en Kaas hun ruggen die kop over kop 35km/h rijden met Gripper erachter die de gps in de gaten moet houden en de route naar de Oksel en Kaas schreeuwt. Zo hebben we ook geen lamp nodig denk ik.
Sei wachsam,
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:06:00 #284
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109871823
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:13 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hangt van het type af en hoe je ze gebruikt. Een normale toerband moet wel 2500km meegaan zonder lekrijden. Wedstrijdbanden die heel zacht zijn gaan soms maar 1000km mee.
Ik rij als een oud wijf in vergelijking met de rest van de posters hier :P Maar ik moet dus wel aan vervangen gaan denken?
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:03 schreef No-P het volgende:
Aerodynamica maakt mij niet uit, ik zit toch veilig achter Oksel en Kaas hun ruggen die kop over kop 35km/h rijden met Gripper erachter die de gps in de gaten moet houden en de route naar de Oksel en Kaas schreeuwt. Zo hebben we ook geen lamp nodig denk ik.
Ah, 2 knechten, routeboy en de mooiweerfietser? ;)
Ik hoop dat Ivo zijn hogesnelheidsstempel meeheeft. Anders kost dat kostbare tiendes.
pi_109872214
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik rij als een oud wijf in vergelijking met de rest van de posters hier :P Maar ik moet dus wel aan vervangen gaan denken?

[..]

Ah, 2 knechten, routeboy en de mooiweerfietser? ;)
Ik hoop dat Ivo zijn hogesnelheidsstempel meeheeft. Anders kost dat kostbare tiendes.
dan rijd ik als een peuter op een driewieler XD...
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:16:25 #286
58560 Oksel
Gezellig.
pi_109872560
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:03 schreef No-P het volgende:
Right. Wellicht als jij en Grip gewoon meedraaien, dat we 27km/h halen ;)

Laten we eerst het weer even afwachten.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 april 2012 @ 22:24:35 #287
73911 ultra_ivo
pi_109873129
Ik heb al meerdere keren deelnemers gehad die dachten dat ze de 300 ff zouden fiksen en voor het donker terug zouden zijn. De meesten komen er toch ergens onderweg achter dat de Ardennen wat zwaarder dan de polder zijn. >:)
pi_109873850
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:24 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb al meerdere keren deelnemers gehad die dachten dat ze de 300 ff zouden fiksen en voor het donker terug zouden zijn. De meesten komen er toch ergens onderweg achter dat de Ardennen wat zwaarder dan de polder zijn. >:)
bij een volgende editie zou ik wel mee willen doen, maar dit is meteen de reden dat ik het nu niet overweeg ;-) ik weet dat ik het gewoon nog niet kan.
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:36:34 #289
58560 Oksel
Gezellig.
pi_109873989
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:24 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik reken op 25km/h, en 2 uur pauze. Dus 12 uur fietsen, 2 uur pauze = 14 uur. Om 8 uur vertrekken, dan zijn we er om 10.00 weer. In 't donker.
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:36:54 #290
58560 Oksel
Gezellig.
pi_109874013
En ik weet nu al; 1x en nooit weer. Alleen gekken doen zulke dingen vaker.
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:37:03 #291
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_109874026
7 uur vertrek.
Sei wachsam,
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:37:20 #292
58560 Oksel
Gezellig.
pi_109874061
Maak ik wel uit ja.
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:37:30 #293
58560 Oksel
Gezellig.
pi_109874081
Je lijkt m'n vrouw wel. Probeert ook altijd alles voor mij te bepalen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:37:40 #294
58560 Oksel
Gezellig.
pi_109874100
7 uur dus? Okay.
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:39:05 #295
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_109874223
Volgens mij wel. Gezamenlijk. (edit: opgezocht, is inderdaad 7 uur gezamenlijk). Weer ziet er nu wel redelijk uit. 25/h lijkt me prima.

[ Bericht 23% gewijzigd door No-P op 03-04-2012 22:45:21 ]
Sei wachsam,
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:40:21 #296
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_109874304
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:37 schreef Oksel het volgende:
7 uur dus? Okay.
Yes, fietsen in het donker is kut.
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:50:29 #297
58560 Oksel
Gezellig.
pi_109874935
Ik hou van kut.
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:55:06 #298
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_109875229
Oh, na 250km is het uitrollen naar de finish:
Sei wachsam,
  FOK!fotograaf dinsdag 3 april 2012 @ 23:02:30 #299
73911 ultra_ivo
pi_109875657
Vorig jaar was er een groepje dat na 13u55 binnenkwam en een ander groepje dat na 14u40 binnenkwam. Mik je op een tijd van 12 uur rijden en 2 uur rust dan zit je in een gebied waar meerdere groepjes rondrijden.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 april 2012 @ 23:03:16 #300
73911 ultra_ivo
pi_109875697
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:55 schreef No-P het volgende:
Oh, na 250km is het uitrollen naar de finish:
[ afbeelding ]
Klopt. Als je in Fize-Fontaine bent is het echte klimwerk voorbij. het golft nog wel wat. Met wat geluk heb je dan ook wind in de rug. Dan is het soepel uitrijden naar de finish.
pi_109877077
En ik blaas het verhaaltje uit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')