Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Misschien is het iets om een staalkabel van 700 mm te nemen met aan 2 kanten een oog? Zo'n soort oog:quote:Op maandag 26 maart 2012 16:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iemand ervaring met een klein en handig slotje voor de racefiets? Liefst iets wat gewoon in je achterzak past. Hoeft ook helemaal niet zo hufterproof te zien, als je er maar niet gelijk mee weg loopt.
1x per week bij hebben en misschien af en toe bij een toertocht.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Misschien is het iets om een staalkabel van 700 mm te nemen met aan 2 kanten een oog? Zo'n soort oog: [ afbeelding ]
Als je dat combineert met een kabel van 2/3 mm is hij en licht, klein en makkelijk je zadeltasje te doen.
Waar wil je 'm specifiek voor gebruiken? Om echt altijd mee te nemen, of om soms mee te hebben?
Ik denk dat zoiets dan wel handig is. Bij een toertocht kan je ook gewoon je wiel eruit halen. Dan nemen ze 'm ook niet meer meequote:Op maandag 26 maart 2012 18:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
1x per week bij hebben en misschien af en toe bij een toertocht.
Hoe krijg je zo'n oog om je fiets heen?quote:Op maandag 26 maart 2012 18:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Misschien is het iets om een staalkabel van 700 mm te nemen met aan 2 kanten een oog? Zo'n soort oog: [ afbeelding ]
Als je dat combineert met een kabel van 2/3 mm is hij en licht, klein en makkelijk je zadeltasje te doen.
Waar wil je 'm specifiek voor gebruiken? Om echt altijd mee te nemen, of om soms mee te hebben?
Je doet die kabel door je frame en wiel(en) heen en de ogen aan beiden kant maak je met een hangslotje aan elkaar vast gok ik zo..?quote:Op maandag 26 maart 2012 18:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hoe krijg je zo'n oog om je fiets heen?
bv:quote:Op maandag 26 maart 2012 19:44 schreef zlakto het volgende:
Weet iemand een site waar ze veel wielershirts verkopen van world tour en pro continental ploegen?
Wat voor wiel betreft het? En waarom moeten die vervangen?quote:Op maandag 26 maart 2012 20:07 schreef Yankee het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om de (geïntegreerde) nippels + spaken van een wielset ergens te laten vervangen?
mijn schoonvader heeft een dun staaldraadje met een cijferslotje. Zoals wel voor bagage gebruikt. Net genoeg om de fiets niet zo mee te nemen.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iemand ervaring met een klein en handig slotje voor de racefiets? Liefst iets wat gewoon in je achterzak past. Hoeft ook helemaal niet zo hufterproof te zien, als je er maar niet gelijk mee weg loopt.
Zoeen die in het frame net onder het zadel zit?quote:Op maandag 26 maart 2012 20:44 schreef kiekjesdief het volgende:
[..]
mijn schoonvader heeft een dun staaldraadje met een cijferslotje. Zoals wel voor bagage gebruikt. Net genoeg om de fiets niet zo mee te nemen.
Kwaliteit van de nippels schijnt te zijn aangetast doordat er water bijgekomen is, gaat geloof ik om een Mavic wiel. Weet niet precies welke, is namelijk niet van mij.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat voor wiel betreft het? En waarom moeten die vervangen?
door je frame heensteken, kabel door het ene oog, dan kan je het andere oog om een paaltje oid doen en dan een slotje om de kabel en door het oog heen. Of zoals Narcotical zegt.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hoe krijg je zo'n oog om je fiets heen?
nee eentje die gebruikt wordt bij plunjebalen ed. volgens mij voor een paar euro bij de ANWBquote:Op maandag 26 maart 2012 20:52 schreef sciter het volgende:
[..]
Zoeen die in het frame net onder het zadel zit?
Dat kan wel, maar het is erg kostbaar als alle spaken vervangen moeten worden. Vraag is of je dan niet beter een nieuw wiel kan kopen.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:56 schreef Yankee het volgende:
[..]
Kwaliteit van de nippels schijnt te zijn aangetast doordat er water bijgekomen is, gaat geloof ik om een Mavic wiel. Weet niet precies welke, is namelijk niet van mij.
Kweenie. Ik ga er een beetje vanuit dat het gewoon rond is? Heb mijn as nog nooit van de binnenkant gezien.quote:
Ik heb de 2011 versie, ik kan er zo doorheen kijken.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:52 schreef kaasplankje het volgende:
Jaja, je hebt dus een Campagnolo crank. Is het een oud type met een as waar je niet doorheen kijkt of die van je foto waar je wel zo doorheen kijkt?
Waarschijnlijk is het dan niet goed gemonteerd, ik zou er als ik jou was een specialist naar laten kijken. Campy service center bij jou in de buurt. Als 't correct gemonteerd is mag het nimmer losgaan.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb de 2011 versie, ik kan er zo doorheen kijken.
Ik heb 'm naar de fietsenmaker gebracht ja. Hij zat volgens mij al scheef gemonteerd toen ik 'm kocht. Toen met wax ging smeren ipv smeerolie heb ik mijn kettingbladen er afgehaald zodat ik alles goed schoon kon maken. Toen viel het pas op dat het echt fout zat. En er ook niet meer goed in ging.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het dan niet goed gemonteerd, ik zou er als ik jou was een specialist naar laten kijken. Campy service center bij jou in de buurt. Als 't correct gemonteerd is mag het nimmer losgaan.
Oké, ik vrees dan het ergste, ik zou op internet gaan struinen voor een aanbieding ergens. En laat m dan gewoon monteren door een FM die weet hoe 't moet.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb 'm naar de fietsenmaker gebracht ja. Hij zat volgens mij al scheef gemonteerd toen ik 'm kocht. Toen met wax ging smeren ipv smeerolie heb ik mijn kettingbladen er afgehaald zodat ik alles goed schoon kon maken. Toen viel het pas op dat het echt fout zat. En er ook niet meer goed in ging.
Bedankt, nu voel ik me helemaal als een jostiquote:Op maandag 26 maart 2012 22:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oké, ik vrees dan het ergste, ik zou op internet gaan struinen voor een aanbieding ergens. En laat m dan gewoon monteren door een FM die weet hoe 't moet.
Nee, die 2 ashelften grijpen in elkaar met een soort vertanding. De bout sluit het zaakje op.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bedankt, nu voel ik me helemaal als een josti![]()
Dat idee had ik al ja, om het door een prof. te laten doen. Ik ga wel ff op inet kijken wat zoiets kost. Maar 't boutje met grof geweld vastdraaien gaat 'm zeker niet worden?
Die kettingbladen hebben nu 3000 km gelopen denk ik. Ik blijf denk ik sowieso bij centaur omdat hij daar compleet mee afgemonteerd is. En dan maakt 2011 tov 2012 mij niet zo heel veel uit. Al is het wel 140 gram verschilquote:Op maandag 26 maart 2012 22:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, die 2 ashelften grijpen in elkaar met een soort vertanding. De bout sluit het zaakje op.
De lagercups kan je nog gebruiken als ze nog goed zijn maar die zijn maar 25.- nieuw.
Ik zag net bij Salden.nl dat een campy centaur 2012 crank 250.- kost en een veloce 119.- Dat kan je ook nog doen want die is ook mooi zwart.
Je kan je oude kettingbladen ook bewaren als die nog goed zijn.
Als je met 50 aan het uur voorbij knalt ziet niemand het verschil hoor, scheelt je de helft.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die kettingbladen hebben nu 3000 km gelopen denk ik. Ik blijf denk ik sowieso bij centaur omdat hij daar compleet mee afgemonteerd is. En dan maakt 2011 tov 2012 mij niet zo heel veel uit. Al is het wel 140 gram verschil
Ik ga idd lekker voor 2012 cranks. Kan ik van het geld wat over is een garmin kopen. Of iig het batterijendekseltje.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je met 50 aan het uur voorbij knalt ziet niemand het verschil hoor, scheelt je de helft.
Nvm, al gevonden.. De zwart/rode is duurder om dat die geleverd wordt met een softstrap borstband en de andere met een harde..quote:Op maandag 26 maart 2012 22:18 schreef Narcotical het volgende:
Ik kan zelf geen verschil ontdekken tussen de grijs/blauwe en zwart/rode Edge 500, alleen is de zwart/rode een stuk duurder..Heeft een van jullie misschien een idee waarom dat zo is?
http://www.hopmansfietsgi(...)2711bc515/index.htmlquote:Op maandag 26 maart 2012 22:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ga idd lekker voor 2012 cranks. Kan ik van het geld wat over is een garmin kopen. Of iig het batterijendekseltje.
Ik wil mijn fiets straks uitrusten met een nieuwe groep. Twijfel tussen centaur en chorus. Heb nu 105.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:26 schreef ultra_ivo het volgende:
Centaur en Chorus staan alltwee ver boven 105. Die zitten rond Ultegra niveau. Campa Mirage is vergelijkbaar met Shimano 105, Veloce, en Centaur rond Ultegra niveau. Chorus eigenlijk tussen Ultegra en Dura Ace.
Neem dan chorus, zeker met hoeveel jij fietst.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik wil mijn fiets straks uitrusten met een nieuwe groep. Twijfel tussen centaur en chorus. Heb nu 105.
Maar ik wil carbon. Thanks voor het zoekwerk. Ik ga slapen.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
http://www.hopmansfietsgi(...)2711bc515/index.html
Alu centaur cranks zijn maar 139.-
@Patroon: wat Ivo zegt.
Zou ik zelf ook doen denk ik. Wel balen van die cranks want dat is een duur grapje. Je kan 't nog wel proberen vast te zetten maar ik denk dat 't al te laat is.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar ik wil carbon. Thanks voor het zoekwerk. Ik ga slapen.
een vouwslot is niet al te groot , helaas niet heel goedkoop maar wel degelijkquote:Op maandag 26 maart 2012 16:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iemand ervaring met een klein en handig slotje voor de racefiets? Liefst iets wat gewoon in je achterzak past. Hoeft ook helemaal niet zo hufterproof te zien, als je er maar niet gelijk mee weg loopt.
Je hebt het over 4 boutjes maar er zijn er 5 + de bout waarmee de crank vast zit. Hoe kan die nou scheef gemonteerd zijn?quote:Op maandag 26 maart 2012 22:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die kettingbladen hebben nu 3000 km gelopen denk ik. Ik blijf denk ik sowieso bij centaur omdat hij daar compleet mee afgemonteerd is. En dan maakt 2011 tov 2012 mij niet zo heel veel uit. Al is het wel 140 gram verschil
Dit is wel een beetje achterhaald. Mirage wordt namelijk al een tijdje niet meer gemaakt en Veloce is gedowngraded. Veloce is nu de instapgroep en kwalitatief minder dan 105. Ook Centaur is wat minder dan een paar jaar geleden (o.a. geen multishift) waardoor er ruimte is gekomen voor Athena tussen Centaur en Chorus. Centaur zou ik natuurlijk nog wel boven 105 plaatsen. Athena ongeveer gelijk aan Ultegra maar wel 11 speed, Chorus in de buurt van DA.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:26 schreef ultra_ivo het volgende:
Centaur en Chorus staan alltwee ver boven 105. Die zitten rond Ultegra niveau. Campa Mirage is vergelijkbaar met Shimano 105, Veloce, en Centaur rond Ultegra niveau. Chorus eigenlijk tussen Ultegra en Dura Ace.
Had ik dit weekend ook ineens last van. Niks veranderd aan plaatjes, pedalen of schoenen. Vreemd omdat ik er al een paar 1000 km mee heb rond gefietst.. Zal nog wel ff wennen aan het begin van het seizoen zijn.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:07 schreef Piperidine het volgende:
Heb net ook een rondje gereden, maar kreeg halverwege last van slapende tenen. Ik heb nog niet heel veel ervaring met klikpedalen, denk dat het komt omdat de plaatjes onder mijn schoen te ver naar voren staan. Had ook het gevoel dat ik niet genoeg druk kon zetten op de pedaal zelf, dus ik moet even sleutelen.
onderdeel van coolblue bvquote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:16 schreef Narcotical het volgende:
Weet iemand toevallig of www.fietscomputerstore.nl een beetje betrouwbaar is? Wilde eigenlijk bij futurumshop bestellen maar die hebben pas weer voorraad over 3 weken
Ik doelde vooral op betrouwbaarheid qua betaling en levering etcquote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:28 schreef dop het volgende:
[..]
onderdeel can coolblue bv
geen enkel punt om daar te kopen, verwacht geen verstand van zaken , maar levering betaling betrouwbaarheid is prima
je kunt ook afhalen in rotterdam groningen en eindhoven , als je het risico nog wat kleiner wil maken
dat zit zeker snorquote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:33 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik doelde vooral op betrouwbaarheid qua betaling en levering etc
Op fiets forum staat nog een nieuwe Fulcrum R0 set voor een mooie prijs. Wel met zwarte spaken. Ik vind van genoemde wielen iig die zelfbouw set de mooiste optie.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:50 schreef Gripper het volgende:
Ik ben mezelf een beetje lekker aan het maken met nieuwe wieltjes, want er komt een bonus aan.![]()
Ben op zoek naar een lichtgewicht (liefst < 1300 ) klimsetje. Mn lichtste huidige wielset is een Ksyrium SL set, a 1550 gram.
De keuze gaat dan in eerste instantie natuurlijk tussen fabriekswielen of handgespaakt.
Als fabriekswiel zijn er een paar die hoge ogen gooien:
Fulcrum racing zero (rode spaken)
Shimano dura-ace 7900 C54
American classic Sprint 350
Alle 3 wel iets zwaarder, allen dicht rond de 1400 gram.
Dan heb je nog American classic magnesiums, superlicht, 1108 gram/paar!
However, nergens te vinden op de Nederlandse markt...
Voor een handgemaakt wiel heb ik al even gekeken op de sites van frieke bikeboosting en forcewheelz. Ryk van Force is een aardige kerel die na mijn info-aanvraag een hele mail wijdde aan de mogelijkheden, bijvoorbeeld een setje tune mig70-mag170 naven te combineren met een alpha notubes velg, spaken + nippels van mn keuze, en dan een setje van 1320 gram te bouwen.
Heeft iemand anders nog tips waarop te letten? Licht is leuk, maar ik wil niet tot het uiterste gaan, en om de haverklap bij de fietsenmaker staan. Met mn 77 kg ben ik niet zwaar, maar ook nog lang geen echt vedergewichtje, en ik wil ook graag met stijve wielen kunnen afdalen.
In eerste instantie mik ik wel op alu velgranden, maar een carbon wiel (met bijbehorende remblokjes) kan natuurlijk ook. De wielen zullen niet als dagelijkse wielen worden ingezet, ik reserveer ze voor klimritten
Het gaat om 1 van de boutjes die mijn kettingbladen aan mijn wiel vasthoud. Daarvan zijn er inderdaad 5. 4 dezelfde in die uitsteeksels en dan 1 in de crank zelf.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:26 schreef eentwee het volgende:
[..]
Je hebt het over 4 boutjes maar er zijn er 5 + de bout waarmee de crank vast zit. Hoe kan die nou scheef gemonteerd zijn?Had je dan niet de hele tijd speling op de crank? Is je bracket wel goed gevlakt? Als de schoefdraad kapot is gedraaid heb je natuurlijk alleen een linkercrank nodig maar die zal lastig te vinden zijn (soms op Ebay). Kettingbladen en cups kun je natuurlijk hergebruiken. Cups kosten maar 10¤ trouwens, zitten geen lagers in want die zitten op de as. Welke crank heb je precies nodig (lengte, dubbel/compact)? Ik kan me trouwens niet voorstellen dat er 140gram zit tussen de modeljaren van dezelfde crank. Is dat niet carbon vs. alu?
[..]
Staat er inquote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:39 schreef Ferdii het volgende:
Heeft iemand een idee welke trek dit is?
http://fietsen-brommers.m(...)PE%3D&fta_ind=8&fs=1
En is dit een leuke fiets voor een beginnend recreatief wielrenner?
Is dit een beetje prijs/kwaliteit in verhouding?
Ga er maar vanuit dat er geen gewichtsverschil is. Er is namelijk technisch niets veranderd. Verschil tussen bovenstaande gewichtsopgaves is trouwens te verklaren uit het al dan niet meewegen van de cups.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het gaat om 1 van de boutjes die mijn kettingbladen aan mijn wiel vasthoud. Daarvan zijn er inderdaad 5. 4 dezelfde in die uitsteeksels en dan 1 in de crank zelf.
Als het schroefdraad kapot is heb ik dus een rechter crank nodig, bekeken vanaf de zitpositie.
Ik heb een dubbel nodig, 172.5 uit mijn hoofd, maar dat moet ik nog even nameten.
http://www.bike24.com/p223750.html gewicht 640 gram (2012)
http://www.amazon.com/Cam(...)icycle/dp/B004WMP0M0 Gewicht 727 gram (2011)
Tussen deze scheelt het dan 87 gram, eerder kwam ik op 2 sites uit met een verschil van 140 gram.
Het enige wat mij daar nog een beetje van tegenstaat is dat het boutje wat in de crank zit ipv de 4 andere voor mijn gevoel de meeste kracht opneemt. Maar ik heb er al een paar honderd km erop zitten met deze manier. So far, so good.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat er geen gewichtsverschil is. Er is namelijk technisch niets veranderd. Verschil tussen bovenstaande gewichtsopgaves is trouwens te verklaren uit het al dan niet meewegen van de cups.Er is alleen noemenswaardig verschil tussen de alu en carbon varianten.
Ik zou de boutjes gewoon met loctite vastzetten en zien of het houdt. Met 4 boutjes kun je ook wel rijden, genoeg mensen brengen dat in de praktijk want die krengen van Campa lopen makkelijk losMocht je toch een nieuw crankstel willen, als je een ultratorque compact ook goed vindt weet ik er een voor 139¤ (velo-motion.com). Kun je ook een 39 op monteren natuurlijk.
budget fiets, moeilijk te zeggen , maar ben persoonlijk niet erg te spreken over trek en zeker niet over de frames uit deze prijsklasse.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:39 schreef Ferdii het volgende:
Heeft iemand een idee welke trek dit is?
http://fietsen-brommers.m(...)PE%3D&fta_ind=8&fs=1
En is dit een leuke fiets voor een beginnend recreatief wielrenner?
Is dit een beetje prijs/kwaliteit in verhouding?
die had ik ook gezien ja, lastige is alleen dat deze een goeie 100 km bij mij vandaan staatquote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:37 schreef dop het volgende:
[..]
budget fiets, moeilijk te zeggen , maar ben persoonlijk niet erg te spreken over trek en zeker niet over de frames uit deze prijsklasse.
maar heb hier nooit op gereden en mijn ervaring met trek is uit en veel verder verleden.
http://link.marktplaats.nl/544730885 deze is wel beter afgemonteerd
Is het niet zo dat de Trek SLR nog verschillende types heeft? Ik dacht altijd dat dat SLR enkel stond voor aluminium framequote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Staat er inTrek SLR. Als ik zo even kijk is het een fiets uit 2006, maar dat weet ik alles behalve zeker.
Edit: Je kan het denk ik beter hier vragen: Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #7 Hopen op beter weer!
Speciaal topic hieroverMaar blijf vooral hier posten hoor!
Persoon vraagt er 400 euro voor en beweerd dat hij in erg goede staat is, ga er donderdag kijken, dus ben benieuwd, iig bedankt voor de infoquote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:04 schreef eentwee het volgende:
Is een Trek 1400 of 1500, inderdaad rond 2006. Deze frames hebben een heel sportieve geometrie (lange bovenbuis t.o.v. balhoofdbuis), je ziet ze dan ook bijna altijd met veel spacers en/of omgekeerde stuurpen. Ze werden geleverd met lowbudget wielen van Bontrager (Select) of Shimano. Als die er nog steeds onder zitten zal er in elk geval niet heel veel mee gereden zijnDe lagere types (1000 en 1200) hadden vaak een mix van onderdelen (Sora, tiagra) en een harde aluminium vork wat het comfort ook al niet ten goede kwam. Frames zijn niet bijzonder licht maar wel netjes afgewerkt. Als de geometrie je past (i.e. flexibele rug, lange armen en/of lang bovenlijf t.o.v. beenlengte) zijn het best aardige fietsjes. Of het een goede deal is hangt dan nog steeds af van de staat en de prijs.
haha okequote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:15 schreef eentwee het volgende:
Die zijn er later onder gezet, RS-10 is een nieuwer type. In die tijd had je de WHR500 en -550. RS10 zijn iets minder slecht maar heel veel scheelt het niet. 400¤ is niet spotgoedkoop maar ook niet onrealistisch.
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:50 schreef Gripper het volgende:
Ik ben mezelf een beetje lekker aan het maken met nieuwe wieltjes, want er komt een bonus aan.![]()
Ben op zoek naar een lichtgewicht (liefst < 1300 ) klimsetje. Mn lichtste huidige wielset is een Ksyrium SL set, a 1550 gram.
De keuze gaat dan in eerste instantie natuurlijk tussen fabriekswielen of handgespaakt.
Als fabriekswiel zijn er een paar die hoge ogen gooien:
Fulcrum racing zero (rode spaken)
Shimano dura-ace 7900 C54
American classic Sprint 350
Alle 3 wel iets zwaarder, allen dicht rond de 1400 gram.
Dan heb je nog American classic magnesiums, superlicht, 1108 gram/paar!
However, nergens te vinden op de Nederlandse markt...
Voor een handgemaakt wiel heb ik al even gekeken op de sites van frieke bikeboosting en forcewheelz. Ryk van Force is een aardige kerel die na mijn info-aanvraag een hele mail wijdde aan de mogelijkheden, bijvoorbeeld een setje tune mig70-mag170 naven te combineren met een alpha notubes velg, spaken + nippels van mn keuze, en dan een setje van 1320 gram te bouwen.
Heeft iemand anders nog tips waarop te letten? Licht is leuk, maar ik wil niet tot het uiterste gaan, en om de haverklap bij de fietsenmaker staan. Met mn 77 kg ben ik niet zwaar, maar ook nog lang geen echt vedergewichtje, en ik wil ook graag met stijve wielen piemel kunnen afdalen.
In eerste instantie mik ik wel op alu velgranden, maar een carbon wiel (met bijbehorende remblokjes) kan natuurlijk ook. De wielen zullen niet als dagelijkse wielen worden ingezet, ik reserveer ze voor klimritten
Eentwee, de fietsende encyclopediequote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:04 schreef eentwee het volgende:
Is een Trek 1400 of 1500, inderdaad rond 2006. Deze frames hebben een heel sportieve geometrie (lange bovenbuis t.o.v. balhoofdbuis), je ziet ze dan ook bijna altijd met veel spacers en/of omgekeerde stuurpen. Ze werden geleverd met lowbudget wielen van Bontrager (Select) of Shimano. Als die er nog steeds onder zitten zal er in elk geval niet heel veel mee gereden zijnDe lagere types (1000 en 1200) hadden vaak een mix van onderdelen (Sora, tiagra) en een harde aluminium vork wat het comfort ook al niet ten goede kwam. Frames zijn niet bijzonder licht maar wel netjes afgewerkt. Als de geometrie je past (i.e. flexibele rug, lange armen en/of lang bovenlijf t.o.v. beenlengte) zijn het best aardige fietsjes. Of het een goede deal is hangt dan nog steeds af van de staat en de prijs.
Ik weet dat toevallig omdat ik destijds bijna een 1400 kochtquote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Eentwee, de fietsende encyclopedie
Inderdaad, qua value for money scoren die wielen gewoon uitstekend en hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de duurdere types. Mijn setje Khamsins kostte 85¤. Daar zet Ernie Frieke misschien net 1 wiel voor in elkaar.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:12 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb voor een van de jongens een setje Campy vento wielen gekocht voor 145.- compleet. Ga daar maar eens zelf voor vlechten. Handgemaakte wielen zijn mss beter maar niet goedkoper.
Ik zit sowieso alijd met een semi-stijve op de fiets. Altijd voor vertrek even goed oppoetsen, en tijdens de rit regelmatig even liefdevol aaien. Soigné betekent ook: een goedgevulde broek!quote:
Maak daar maar 1/10 wiel van. Onder de 800 ¤ heeft ie weinig interessants...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:56 schreef eentwee het volgende:
[..]
Mijn setje Khamsins kostte 85¤. Daar zet Ernie Frieke misschien net 1 wiel voor in elkaar.
Nee, die zijn echt bagger.quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:30 schreef Patroon het volgende:
Die fulcrum 3 zijn ook aardige wielen toch?
Wat wil je dan eigenlijk maximaal uitgeven?quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Maak daar maar 1/10 wiel van. Onder de 800 ¤ heeft ie weinig interessants...
Ik blijf natuurlijk ook marktplaats en het fiets-forum in de gaten houden, je kunt altijd een keer geluk hebben.
Verklaar je nader: onder de wedstrijd renners wordt het gezien als de beste allround wielen. Was onlangs een poll op het fiets.forumquote:
Waarom vraag je het dan? Fulcrum 3 wordt al 400 topics lang getipt als een goede allround wielset en iedere google hit is ook positief.quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Verklaar je nader: onder de wedstrijd renners wordt het gezien als de beste allround wielen.
Er zit zoveel verschil tussen wielen. Ook in de 800 klasse. De ene zwabberd tegen je remmen aan bij hard aanzetten. De ander is zo stijf dat je geen bocht doorkomt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat wil je dan eigenlijk maximaal uitgeven?
En welke vind je zelf het mooiste? Ik heb altijd het idee dat er natuurlijk wel wat verschillen zijn in kwaliteit, maar als je 800 ¤ uit geeft aan een wielset ieder merk goede wielen verkoopt. Kun je beter gewoon de mooiste wielen kiezen.
Ja ik bedoelde de arbeid van het in elkaar zettenquote:Op woensdag 28 maart 2012 09:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Maak daar maar 1/10 wiel van. Onder de 800 ¤ heeft ie weinig interessants...
Ik blijf natuurlijk ook marktplaats en het fiets-forum in de gaten houden, je kunt altijd een keer geluk hebben.
Ik wilde graag van eentwee / kaasplankje etc hun mening omdat die een goede kijk op de zaak hebben. Niet van een pannekoek zoals jij.quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarom vraag je het dan? Fulcrum 3 wordt al 400 topics lang getipt als een goede allround wielset en iedere google hit is ook positief.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik wilde graag van eentwee / kaasplankje etc hun mening omdat die een goede kijk op de zaak hebben. Niet van een pannekoek zoals jij.
Denk dat patroon zn zadel weer 2 mm te ver in zn reet steekt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:40 schreef Tommeke het volgende:
Jezus, zijn jullie weer ongesteld ofzo?
Mooie foto! Jagende peloton op de achtergrond.quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:38 schreef Tommeke het volgende:
Ja, die R3's zijn inderdaad erg goed van wat je overal hoort. Mooi zijn ze alleen niet.
Ik vond nog een fotootje van zondag:
[ afbeelding ]
Ik ben de rechter. Beenstukken aan en armstukken uit kan natuurlijk niet volgens de soigneerrichtlijnen
Hahaquote:Op woensdag 28 maart 2012 09:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Denk dat patroon zn zadel weer 2 mm te ver in zn reet steekt.
Netjes Freddeh, je hebt de smaak weer te pakken.quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:53 schreef Freddeh het volgende:
Ik ga maar weer aan het werk dan
Ohja, gisteravond nog 80 afgetikt.
Zit momenteel 15uren per week op de fiets. En gisteren 2uren zware interval gedaan. Wordt genoeg gewerkt dus. Maar goed bezig!quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:53 schreef SuperWeber het volgende:
Wat een stelletje zeiksnollen zijn jullie zeg. Ik heb gisteravond tenminste niet lopen zeiken en gewoon brute arbeid verricht (op mijn fiets wel te verstaan)... Zouden jullie ook moeten doen in plaats van hier te lopen zeiken over zadels in elkaars reet, rode vloeistof wat langs de benen loopt, of andere lichamelijke ongemakken...
quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:53 schreef Patroon het volgende:
Knut moet gewoon eens minder lukken en meer fietsen. Als ik zijn strava mag geloven weet hij niet eens meer hoe zijn fiets eruit ziet. Haha
Thnx!quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mooie foto! Jagende peloton op de achtergrond.
Haha studie gaat prima. Lig perfect op schema en studeer af binnen de gestelde 4 jaren. Nog 1 jaar te gaan.quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]![]()
Ik hoor je nog wel eens als je op je 34ste eindelijk je studie hebt afgerond.
Hahahahaquote:Op woensdag 28 maart 2012 10:02 schreef Tommeke het volgende:
Wil iedereen in dit topic onderstaand in gedachten houden?![]()
[ afbeelding ]
Pas iets van de laatste tijd.quote:
En morgen ga je voor een rondje in D1/D2 neem ik aan?quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:17 schreef Oksel het volgende:
Gisteravond eerste officiele trainingsrit van 't seizoen gehad. Snelle groep, 9 man. Ik was de zwakste volgens mij. Weinig kopwerk gedaan, veel in 't wiel gezeten. Continue in 't oranje gefietst, af en toe in 't rood bij de klimmetjes. Kwamen terug na 53km, met een gemiddelde van 35,3km/h inclusief in/uit rijden. Kortom; het was weer achterlijk. Wel leuk.
Pics or didn't happenquote:Op woensdag 28 maart 2012 10:24 schreef Pritt het volgende:
Ik heb R3's. Topwielen!
Ben de afgelopen dagen bezig geweest met mijn benen. Nu is 1 been gesoigneerd en de andere nog niet. Ziet er apart uit.
Kicken! Ik wil wel eens mee!quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:17 schreef Oksel het volgende:
Gisteravond eerste officiele trainingsrit van 't seizoen gehad. Snelle groep, 9 man. Ik was de zwakste volgens mij. Weinig kopwerk gedaan, veel in 't wiel gezeten. Continue in 't oranje gefietst, af en toe in 't rood bij de klimmetjes. Kwamen terug na 53km, met een gemiddelde van 35,3km/h inclusief in/uit rijden. Kortom; het was weer achterlijk. Wel leuk.
Als je kleiner wilt rijden moet je ook je hele hendel gebruiken. Of bedoel je als je zwaarder wilt gaan trappen?quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:53 schreef DeLoet het volgende:
Binken,
Ik heb een klein defect aan mij schakelsysteem op het stuur. De achterderailleur schakelt prima een tandwiel groter, maar als ik op een kleiner blad achter wil rijden moet ik de remhendel tegenhouden om vervolgens het kleine schakelaartje te kunnen gebruiken, anders beweegt de hele hendel mee. Is het verstandig om hier zelf mee te gaan klooien, of ga ik beter even naar de FM? Ik vermoed dat er een veertje oid niet meer goed werkt ofzo.
De groeten
Het zou leuk zijn om onder de 800 ¤ te blijven, moet ook wel lukken denk ik.quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat wil je dan eigenlijk maximaal uitgeven?
En welke vind je zelf het mooiste? Ik heb altijd het idee dat er natuurlijk wel wat verschillen zijn in kwaliteit, maar als je 800 ¤ uit geeft aan een wielset ieder merk goede wielen verkoopt. Kun je beter gewoon de mooiste wielen kiezen.
Witte spakenquote:Op woensdag 28 maart 2012 12:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het zou leuk zijn om onder de 800 ¤ te blijven, moet ook wel lukken denk ik.
Het mooiste? Ik zag op forcewheelz.nl een voorbeeldsetje staan, pure wielenporno:
[ afbeelding ]
Token accura naven, stan's notubes alpha velg, spaken CN Mac aero, 1285 gram voor 585 ¤
Ik heb er al met hem over gemaild, die Token naven waren toen een goedkoop partijtje, hij heeft ze nu niet meer, en zou de (veel duurdere) Tune naven gebruiken. Dan komt het setje ergens rond de 750 ¤ uit.
@ Eentwee: heb je meer info over die wielenbouwers in onze buurt? Ik kan ook mn vaste fietsenmannetje nog vragen natuurlijk.
Kerel,quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:53 schreef DeLoet het volgende:
Binken,
Ik heb een klein defect aan mij schakelsysteem op het stuur. De achterderailleur schakelt prima een tandwiel groter, maar als ik op een kleiner blad achter wil rijden moet ik de remhendel tegenhouden om vervolgens het kleine schakelaartje te kunnen gebruiken, anders beweegt de hele hendel mee. Is het verstandig om hier zelf mee te gaan klooien, of ga ik beter even naar de FM? Ik vermoed dat er een veertje oid niet meer goed werkt ofzo.
De groeten
Voor de zaterdagavond dus he, 7 april?quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:13 schreef Oksel het volgende:
Hey Gripper,
Heb jij nog ruimte in die tipi van je? Wij gaan ws. niet met de camper, dat is niet praktisch zegmaar.
Zou wel iets beters willen dan die Token naven. Hoewel, als je ze als klimwielen gebruikt maakt het gebrek aan duurzaamheid ook minder uit. Die notubes velgen zijn wel noodles, met jouw gewicht gaat het net maar dan zou ik wel aan minimaal 24v/28a spaken denken. Precisiewerkje ook om te maken, als je er banden om legt met 9 bar heb je kans dat je ze opnieuw moet richtenquote:Op woensdag 28 maart 2012 12:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het zou leuk zijn om onder de 800 ¤ te blijven, moet ook wel lukken denk ik.
Het mooiste? Ik zag op forcewheelz.nl een voorbeeldsetje staan, pure wielenporno:
[ afbeelding ]
Token accura naven, stan's notubes alpha velg, spaken CN Mac aero, 1285 gram voor 585 ¤
Ik heb er al met hem over gemaild, die Token naven waren toen een goedkoop partijtje, hij heeft ze nu niet meer, en zou de (veel duurdere) Tune naven gebruiken. Dan komt het setje ergens rond de 750 ¤ uit.
@ Eentwee: heb je meer info over die wielenbouwers in onze buurt? Ik kan ook mn vaste fietsenmannetje nog vragen natuurlijk.
Heb je nou met of zonder die zachte borstband besteld? En hoeveel betaald?quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:13 schreef Narcotical het volgende:
Edge 500 gister rond 18.00 besteld en nu al geleverd. Prima service
quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:00 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zou wel iets beters willen dan die Token naven. Hoewel, als je ze als klimwielen gebruikt maakt het gebrek aan duurzaamheid ook minder uit. Die notubes velgen zijn wel noodles, met jouw gewicht gaat het net maar dan zou ik wel aan minimaal 24v/28a spaken denken. Precisiewerkje ook om te maken, als je er banden om legt met 9 bar heb je kans dat je ze opnieuw moet richtenMaar dat is wel aan forcewheelz toevertrouwd geloof ik. De vraag is hoe ver je wilt gaan. Niks zo vervelend als slappe wielen in een afdaling.. Vandaar dat een setje R0/C24 ook goede opties zijn in die prijsklasse. Kinlin velgen worden ook veel gebruikt voor zulke setjes. Eigenlijk hoeft het helemaal niet zoveel te kosten
Ideetje: XR200 20h voor, XR270 24h achter, naven van bikehubstore.com: superlight wide (78g), achter SL 211g 16:8 radial/2x met (witte) CNC mac en alu nippels, kom je op grofweg 1340g als ik het ff snel invul in de calculator van DT. Met materiaalkosten van <300¤ en zeer stijf door de geometrie van de naven en de 16 spaken aan de aandrijfzijde (zelfde principe als Fulcrum wielen).
Een van de bouwers heb ik zelf ervaring mee, kan ik je email en tel nr. van geven. De andere is Storoni op de Koningsweg, waarvan ik het bestaan tot vorige week niet eens wist terwijl ik daar wekelijks langsrijd..
Met, heb 269 betaald voor de rood/zwarte bundelquote:Op woensdag 28 maart 2012 14:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb je nou met of zonder die zachte borstband besteld? En hoeveel betaald?
MIsschien moeten we een apart topic maken:quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:28 schreef Gripper het volgende:
[..]![]()
Wat ben je toch een held!
Genoeg stof om na te denken weer.
Zit dat niet bloedsomloop afknellend strak, zo'n livestrong polsbandje om je bovenbeen?quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:21 schreef mytec het volgende:
mijn extreem duur pakje is nu eindelijk aangekomen of ik nog wel even 80 euro invoerrechten wou lappen... Volgens velen zal dit pakje niet kunnen, maar ik vind het wel gesoigneerd staan.
[ afbeelding ]
Mooi schoentje wel die 2e. Jammer dat ze niet een wat meer neutrale kleur hebben.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:29 schreef Bismarck het volgende:
Iemand ervaring met de pasvorm en de kwaliteit van Northwave schoenen? Ik heb mijn oog laten vallen op de Northwave Evolution SBS 2012.
[ afbeelding ]
Vind de DMT Radials ook mooi, maar daar zit geen kliksluiting op, alleen drie klittenbandsluitingen. Ik weet niet of het veel uitmaakt maar een kliksluiting lijkt me beter.
[ afbeelding ]
haha nee viel mee de broek zit perfect, shirt had mss een maatje kleiner gekund maar dan wordt het krap dit is ook goed. armstukken zitten ook prima. ja in de volle zomer kan het flink warm zijn idd. maar ik heb ook nog wel een witshirt ;-)quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zit dat niet bloedsomloop afknellend strak, zo'n livestrong polsbandje om je bovenbeen?
Mooi pakkie hoor. Wel een beetje warm in volle zomer denk ik.
Ik heb momenteel de Shimano SH-R214's in maat 43. Die bevallen goed maar zijn inmiddels ruim 5 jaar oud. Her en der zijn de slijtagesporen te zien. Mijn normale schoenmaat is 41,5 / 42 en volgens mij moet je wielerschoenen altijd een maat groter nemen, dus ik denk dat ik weer voor 43 ga. Maar goed, ieder merk is anders en daarom vind ik het wel belangrijk om te passen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:22 schreef eentwee het volgende:
Bedankt vor die blommen.![]()
Ik heb sinds kort ook NW (Aer lite SBS), alleen nog niet gebruikt. De afwerking valt me een beetje tegen, ze zijn wat ruw aan de binnenkant en zitten daardoor niet als sloffen, zijn ook niet zo breed als ik had verwacht op basis van gebruikerservaringen.
De Evolutions vallen smaller en zijn dus sowieso vrij normaal qua pasvorm. Welke maat heb je nodig, bismarck?
ik heb de Northwave aerlite en dat gaat goed terwijl ik bij gewone schoenen speciale bredere moet hebben van Bommelquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:29 schreef Bismarck het volgende:
Iemand ervaring met de pasvorm en de kwaliteit van Northwave schoenen? Ik heb mijn oog laten vallen op de Northwave Evolution SBS 2012.
[ afbeelding ]
Vind de DMT Radials ook mooi, maar daar zit geen kliksluiting op, alleen drie klittenbandsluitingen. Ik weet niet of het veel uitmaakt maar een kliksluiting lijkt me beter.
[ afbeelding ]
Goed, Stayokay dan? Kaas?quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Voor de zaterdagavond dus he, 7 april?
Plekzat, er kan 7 man in, en ik had volgens mij alleen Kaas en No-P als gegadigden tot nu toe. Afgelopen weekend tijdens een BBQ met het werk van mn meisje hebben we de kachel in de tipi opgestookt, en zaten we 's avonds met 14 man knus in de huiskamer
maar.... Voor een zeer schappelijk bedragje slaap je direct bij het startpunt, in de Stay okay Maastricht. Als je met een paar man een 4 of 6 persoons kamer neemt, ben je ergens rond de 20-25 ¤ kwijt. Als we kamperen moeten we alsnog ergens buiten Maastricht staan, en 's morgens vroeg die tipi afbreken etc.
Logistiek is de stay okay dus wel het makkelijkst.
Zondagavond rij ik wel naar huis na de fietserij, want er is een leuk paasvuur bij ons langs de Lek wat ik niet wil missen. Zuipfestijn en dronken ouwe hippies gegarandeerd.
Maar niet waarom ik 105 weeg. Hoewel ook ik dikkere poten heb dan Expecto Patronum.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:10 schreef Oksel het volgende:
Tering, wat een smalle pootjes. Passen mijn benen 2x in. Verklaart ook meteen waarom ik 88kg weeg.
Dat mag zeker wel.quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gekregen paarden mag je niet in de bek kijken Freddeh
Dat klopt!quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:00 schreef Narcotical het volgende:
Edge 500 werd net gebracht voordat ik wegmoest dus kon nu de doos pas open maken.. Begrijp ik het goed dat dit dingetje op de achtervork moet en 1 magneetje aan de crank en 1 magneetje aan de spaken van het achterwiel?
[ afbeelding ]
Wij schelen dan ook 20kg en die 20kg extra zal niet alleen op je buik zitten, neem ik aanquote:Op woensdag 28 maart 2012 19:10 schreef Oksel het volgende:
Tering, wat een smalle pootjes. Passen mijn benen 2x in. Verklaart ook meteen waarom ik 88kg weeg.
Vet pootjes jaquote:Op woensdag 28 maart 2012 19:18 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Maar niet waarom ik 105 weeg. Hoewel ook ik dikkere poten heb dan Expecto Patronum.
mijn benen op de foto bedoel je ;-)? ze lijken veel smaller dan ze zijn hoor ik weeg 74-78kg en mijn benen zijn juist redelijk stevig vind ik. Wel heel droog bij de kuit.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:10 schreef Oksel het volgende:
Tering, wat een smalle pootjes. Passen mijn benen 2x in. Verklaart ook meteen waarom ik 88kg weeg.
Nee ging over mijn kleine kippenpootjesquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:27 schreef mytec het volgende:
[..]
mijn benen op de foto bedoel je ;-)? ze lijken veel smaller dan ze zijn hoor ik weeg 74-78kg en mijn benen zijn juist redelijk stevig vind ik. Wel heel droog bij de kuit.
Uhm. Lemme see.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar je wilde afvallen toch? Als je gewicht voornamelijk spiermassa is, is dat helemaal niet nodig. Wat is je vet percentage eigenlijk?
haha ok ik zag verder geen foto ;-) gewoon zoveel mogelijk vet eraf trainen tochquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee ging over mijn kleine kippenpootjes![]()
Je lichaam bestaat uit 2 soorten water?quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:30 schreef Oksel het volgende:
[..]
Uhm. Lemme see.
Gewicht: 88,6kg
Vet 20,9% (18,52kg)
Water 54,3% (48,11kg)
Spier 41,4% (36,68kg)
Water 13,8% (12,23kg)
Oke. Mag inderdaad wel wat vetjes afquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:30 schreef Oksel het volgende:
[..]
Uhm. Lemme see.
Gewicht: 88,6kg
Vet 20,9% (18,52kg)
Water 54,3% (48,11kg)
Spier 41,4% (36,68kg)
Water 13,8% (12,23kg)
Bone massa is botten neem ik aan? Dan vind ik 3kg ook wel een beetje weinigquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke. Mag inderdaad wel wat vetjes af
Mijn laatste meting was ik 69.7kg (nu 68.8kg)
Vet: 14.7kg
Vet vrije massa: 59.5kg (alles, water, spier, botten, behalve vet)
Vet massa: 10.2kg
Water totaal: 58,4% (40,7kg)
Bone massa: 3kg
Snap niks van die uitdraai, als ik vet vrije massa min water doe kom ik op 18,8kg spier. Dat kan niet kloppen
Samen ongeveer 130 procent of 102 kg?? Klopt iets niet aan!quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:30 schreef Oksel het volgende:
[..]
Uhm. Lemme see.
Gewicht: 88,6kg
Vet 20,9% (18,52kg)
Water 54,3% (48,11kg)
Spier 41,4% (36,68kg)
Bot 13,8% (12,23kg)
In Rusland kan dat ook primaquote:Op woensdag 28 maart 2012 21:02 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Samen ongeveer 130 procent of 102 kg?? Klopt iets niet aan!
http://www.stronglight.co(...)amille=plateauxRoutequote:Op woensdag 28 maart 2012 18:50 schreef ultra_ivo het volgende:
TA of als je wat minder geld wil uitgeven Stronglight. Net zo goed of zelfs beter dan Campa. (En veel beter dan de Shimano-peperkoek).
Bianchi volgens mij. Nederlandse merken sowieso niet, amerikaanse volgens mij ook niet. Italiaanse wel.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:26 schreef Narcotical het volgende:
Kort vraag aan de kenners: Welke merken fietsen hebben een relatief korte bovenbuis?
Probeer eerst eens nieuwe binnen- buiten STI kabels vanaf de remschakelgreep tot de derries aan toe. Als dat niet werkt kan je altijd nog je ergopowers laten reviseren als je campy rijdt anders worden het nieuwe en die zijn duur.quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:53 schreef DeLoet het volgende:
Binken,
Ik heb een klein defect aan mij schakelsysteem op het stuur. De achterderailleur schakelt prima een tandwiel groter, maar als ik op een kleiner blad achter wil rijden moet ik de remhendel tegenhouden om vervolgens het kleine schakelaartje te kunnen gebruiken, anders beweegt de hele hendel mee. Is het verstandig om hier zelf mee te gaan klooien, of ga ik beter even naar de FM? Ik vermoed dat er een veertje oid niet meer goed werkt ofzo.
De groeten
Ja idd.. die weegschalen die meten met straling etc zijn uiterst onbetrouwbaar. Zie hier het resultaat. Als je veel water hebt gedronken vlak voor de meting komt er weer heel iets anders uit.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:55 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Bone massa is botten neem ik aan? Dan vind ik 3kg ook wel een beetje weinig
http://www.stayokay.com/?pageID=3207&hostelID=356047quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:59 schreef kaasplankje het volgende:
@Oksel: Stay okay lijkt mij okay. Ik ben de dag ervoor in Eindhoven dus al in de buurt, ik slaap het liefst in Maastricht ivm met het vroege start uur. Moet iedereen maar zelf reserveren in de hostel?
Koga is juist relatief lang. Net als Trek ook lang is. Cube is relatief kort.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:41 schreef cafca het volgende:
Bianchi inderdaad. Koga heeft over het algemeen ook een relatief korte bovenbuis volgens mij
Ik denk dat je zulke verschillen pas merkt waar iedereen vrij dicht bij elkaar ligt zoals bij de profs. Denk dat je meer voordeel haalt uit nog beter trainen en eten.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:23 schreef No-P het volgende:
Hoe zijn de Michelin Pro race 3 als wedstrijdbandjes voor de tijdrit? Hebben wel een lage rolweerstand en zijn redelijk betaalbaar. Of ga ik geen verschil merken met de 4000s die ik nu ook voor normale ritten gebruik.
Of mijn wielen lenen. Je weet hoe lekker ze rollen No-Pquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik denk dat je zulke verschillen pas merkt waar iedereen vrij dicht bij elkaar ligt zoals bij de profs. Denk dat je meer voordeel haalt uit nog beter trainen en eten.
Continue zat ik bij te trappen, vlak en na beneden. Ik denk dat ik de Khamsins meeneem met Pasen. Kijken hoe die lopen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
Of mijn wielen lenen. Je weet hoe lekker ze rollen No-P
Tuurlijk, maar ik moet extra wedstrijdbandjes hebben en als ik daarmee een seconde of wat kan pakken is dat mooi meegenomen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik denk dat je zulke verschillen pas merkt waar iedereen vrij dicht bij elkaar ligt zoals bij de profs. Denk dat je meer voordeel haalt uit nog beter trainen en eten.
2 nachten is ook geen slecht idee, ook als je kampeert. Je zult niet echt vroeg binnenkomen, het parcours is wat zwaarder dan dat van de 200. Denk aan iets in de trand van 2x het heuvelstuk en 1x het vlakke stuk.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
http://www.stayokay.com/?pageID=3207&hostelID=356047
Zit net op de site van Stay okay te kijken, en het lijkt erop dat -hoeveel personen je ook invoert- je alleen maar minimaal 2 nachten kan blijven als je op zaterdagavond aankomt. Misschien i.v.m. pasen? Dat betekent dan wel minstens 38 ¤ pppn, en dat 2x.
Wordt mij een beetje te gortig...
Alternatief is dan toch camping, er zit er 1 vlakbij Maastricht
http://camping.oosterdriessen.nl/info/.
Dan moet je misschien wel om 6 uur op en de tent afbreken, maar t is nog altijd beter dan om 4 uur thuis wegrijden (of voor Oksel: nog eerder?)
Oke, ik zie ook de groep Athene. Hoe verhoudt deze groep tov Chorus en Centaur. Waar in het rijtje met Shimano en Campa kan ik die plaatsen? Athena kost bij hopmans 675 voor Carbon versie. Chorus is 865 en Centaur 565. Centaur is alleen 10 speed. Is 11 speed wel een must als ik nieuw koop?quote:Op maandag 26 maart 2012 22:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Neem dan chorus, zeker met hoeveel jij fietst.
Je geeft het antwoord zelf al.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke, ik zie ook de groep Athene. Hoe verhoudt deze groep tov Chorus en Centaur. (...) Athena kost bij hopmans 675 voor Carbon versie. Chorus is 865 en Centaur 565.
Overslaan en niet zo lekker schakelen kan ook een kwestie zijn van fijnafstelling. Heb je wel een kettingslijtagemeter? Tenzij je te lang met de ketting door hebt gereden hoef je de cassette normaal gesproken niet te vervangen. Van KMC zou ik inderdaad maximaal de X10L nemen, voor de prijs van de SL heb je al ongeveer een Record ketting, schijnt nog weer wat stiller en duurzamer te zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:44 schreef marcodej het volgende:
Vanmiddag bijna op mijn bek gegaan doordat mn ketting oversloeg terwijl ik op de pedalen stond.Ketting loopt ook niet zo lekker meer op bepaalde kransjes en schakelen gaat niet super meer.
Tijd dus om cassette en ketting te vervangen (wel vrij vroeg vind ik, vorig jaar juni al vervangen). Cassette wordt weer een Ultegra 10speed 12-25. Wil echter een keer een KMC-ketting proberen. Zie allemaal verschillende types, welke kan ik het beste nemen?
Ja anders zouden ze natuurlijk niet allemaal bestaansrecht hebben..quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:23 schreef Patroon het volgende:
Dus met die groepen is hoe duurder hoe beter?
Maar als je ketting in de winter gewoon versleten is zou ik hem toch vervangen. Anders rijd je te lang door en ben je ook aan de beurt met de cassette en zelfs voorblad(en).quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Je kunt sowieso beter de ketting na de winter vervangen. Dan krijgt ie toch meer op z'n donder vanwege slecht weer. Normaal houdt een ketting iets van 5000km. 2 kettingen per jaar is dus heus niet gek.
Klopt, de verschillen zijn klein maar ze zijn er wel. op de site van Campagnolo kan je in principe redelijk zien wat de verschillen zijn. De duurdere groepen zijn vooral mooier afgewerkt, lichter van gewicht en schakelen iets fijner.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:58 schreef dop het volgende:
hoe duurder hoe beter kun je soms een beetje je vraagtekens bij zetten , soms is het echt rommelen in de marge , en het komt ook meer dan eens voor dat bij bepaalde onderdelen het enige verschil het stikkertje
Is de 90 euro verschil tussen Chorus en Athena het waard?quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Klopt, de verschillen zijn klein maar ze zijn er wel. op de site van Campagnolo kan je in principe redelijk zien wat de verschillen zijn. De duurdere groepen zijn vooral mooier afgewerkt, lichter van gewicht en schakelen iets fijner.
http://www.campagnolo.com/jsp/en/groupsetcat/worlds_1.jsp
http://www.r11.campagnolo(...)em_groupsets-11s.jsp
Ik zou zelf zeggen van wel. Maar voor jou kan ik dat niet bepalen. Als je graag een blanke alu groep wilt ivm de looks, of best buy for the buck is Athena je keuze. Wil je gewoon de mooiste neem dan Chorus.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is de 90 euro verschil tussen Chorus en Athena het waard?
Verschil is toch 190 euro als ik bij Hopmans kijk?quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is de 90 euro verschil tussen Chorus en Athena het waard?
De Athena groep is er ook in Carbon a 675quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou zelf zeggen van wel. Maar voor jou kan ik dat niet bepalen. Als je graag een blanke alu groep wilt ivm de looks, of best buy for the buck is Athena je keuze. Wil je gewoon de mooiste neem dan Chorus.
Stel dat je groep 4 jaar meegaat wat is dan 90 Euro?![]()
Maar nogmaals ik kan niet in jouw portemonnee kijken.
De derailleur en remhoeven etc zijn wel van alu.
Je hebt gelijk, heb me verrekend. Verschil is idd 190 euro. Omdat Athena ook in Carbon te verkrijgen is, vind ik de 190 euro wel om over na te denken.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Verschil is toch 190 euro als ik bij Hopmans kijk?
Chorus en Athena wel duur om te onderhouden, als je naar de prijzen van bijvoorbeeld een 11 speed cassette en ketting kijkt..
Ja precies. Maar Athena zal qua kwaliteit beter zijn dan Ultegra neem ik aan. Zal wel tegen Dura Ace aanzitten? Als het alleen in alu was te verkrijgen zou ik het ook niet willen hebben.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:34 schreef kaasplankje het volgende:
Voor 190 Euro kan je bijv. nog banden en een zadel aanschaffen. Toen ik mijn groep kocht was Athena nog alleen verkrijgbaar met blanke alu remhoeven. Nu hebben ze ook zwarte optioneel.
Ik had op mijn vorige fiets ook al Chorus en daar was ik dik tevreden over. Mij maakt die paar honderd Euro niet uit. Alleen op is op dus Record of Super Record werd me teveel voor de beurs.
Ja ik hou er ook van.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:37 schreef eentwee het volgende:
11 speed is inderdaad wel duurder. Ketting gaat op zich nog wel (35¤? KMC inmiddels ook beschikbaar). Maar cassettes zijn minimaal Chorus niveau en dus erg aan de prijs. 90¤ per cassette word je niet vrolijk van. Maar misschien is volgend jaar Centaur ook 11s en komt er dan een goedkoper alternatief.
Ik vind Chorus trouwens wel mooier dan Athena carbon, vooral omdat alle onderdelen nu zwart zijn. Chorus zou bovenaan mijn lijst staan als ik nu een nieuwe fiets/groep zou kopen. Als je niet kickt op mooi materiaal is het overkill, voor functionaliteit en duurzaamheid is het helemaal niet nodig.
Heeft iemand hier nog wat aan toe voegen? (Kaas?)quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:56 schreef kanovinnie het volgende:
Belletje van de fietsenwinkel. Ze zouden bellen als ik een nieuwe crank nodig had.....
Wat blijkt, er zitten universele bladen van griphard (oid) op. Doordat dat ene boutje blijkbaar net ietsjes groter is dan de ander 4 (dat het een ander boutje was had ik al gezien) paste hij niet goed en trok daardoor scheef, dat is blijkbaar met de orginele eerste keer monteren ook zo gedaan.
Nu schijnen 2 nieuwe campa bladen zo'n 60 euro p/s te kosten. Ik ga nu ff zoeken, nog tips?
Koop dan ff zelf die kettingbladen ergens online.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:33 schreef kanovinnie het volgende:
Net gebeld met de FM, 200 euro voor 2 nieuwe centaur kettingbladen voor. 120 voor een 53 en 80 euro voor een 39
WTF
Heb al zitten zoeken, maar ik kon niets vindenquote:Op donderdag 29 maart 2012 12:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Koop dan ff zelf die kettingbladen ergens online.
Heb je zulke zeldzame kettingbladen dan?quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb al zitten zoeken, maar ik kon niets vinden
Ik denk dat ik ff ga kijken of ik zelf ruimte kan maken voor dat boutje met een dremel.
Want dat ene gat is net te klein en de fietsenmaker durft het niet aan om het uit te boren. Ook zei hij dat er 2008 derailleurs op zitten terwijl ik de fiets als compleet 2011 gekocht heb
Lijkt me niet, centaur 10 speed.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb je zulke zeldzame kettingbladen dan?
Binnen 10 seconden al deze gevondenquote:Op donderdag 29 maart 2012 12:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lijkt me niet, centaur 10 speed.
Heb je compact? Dan wel anders is 't 135. Bladen van TA specialités zijn ook in zwart en alu met campy steek te krijgen en kosten 32.95 voor de kleine en 52.95 voor die grote.quote:
Nee, maar zit er wel over te twijfelen om over te stappen. Ik hou dan toch wel ongeveer dezelfde verzetten?quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heb je compact? Dan wel anders is 't 135. Bladen van TA specialités zijn ook in zwart en alu met campy steek te krijgen en kosten 32.95 voor de kleine en 52.95 voor die grote.
Dat merk is Gebhardt. Waarom moet je nieuwe bladen, die zijn toch helemaal niet versleten? Volgens mij moet je of 1 nieuw boutje of een nieuwe crank?quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heeft iemand hier nog wat aan toe voegen? (Kaas?)
Ik snap er eigenlijk ook de ballen van wat kanovinnie nou bedoelt.quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:29 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat merk is Gebhardt. Waarom moet je nieuwe bladen, die zijn toch helemaal niet versleten? Volgens mij moet je of 1 nieuw boutje of een nieuwe crank?
Bladen idd van TA of Stronglight kopen, gewoon heel goed en redelijk betaalbaar.
Ja, dat klopt!quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:29 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat merk is Gebhardt. Waarom moet je nieuwe bladen, die zijn toch helemaal niet versleten? Volgens mij moet je of 1 nieuw boutje of een nieuwe crank?
Bladen idd van TA of Stronglight kopen, gewoon heel goed en redelijk betaalbaar.
De steek is goed, maar gat is niet ovaal zoals 't wel schijnt te horen bij campa. Ik ga vanavond iig ff langs bij die zaak.quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:32 schreef kaasplankje het volgende:
Aha, je hebt dus bladen met de verkeerde steek. Koop geoon nieuwe en ga niet zitten klooien met een dremel/drevel.
Over welk gat heb je het nou? Dit bedoel ik dus hé?quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De steek is goed, maar gat is niet ovaal zoals 't wel schijnt te horen bij campa. Ik ga vanavond iig ff langs bij die zaak.
Jeremy Clarkson ofzo.quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:51 schreef eentwee het volgende:
Welke pannenkoek heeft die bladen er dan opgezet?
Huh? Hoe bedoel je aangepast?quote:Op donderdag 29 maart 2012 14:03 schreef kanovinnie het volgende:
Kweenie, zal wel ff kijken. Dit verklaart wel het 1 en ander van mijn frame. Die is namelijk aangepast om ruimte voor het binnenblad te maken.
Ik maak er wel een foto van alssie terug isquote:
Wat voor fiets heb jij gekocht man?quote:Op donderdag 29 maart 2012 14:03 schreef kanovinnie het volgende:
Kweenie, zal wel ff kijken. Dit verklaart wel het 1 en ander van mijn frame. Die is namelijk aangepast om ruimte voor het binnenblad te maken.
Ik dacht een goedequote:Op donderdag 29 maart 2012 14:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat voor fiets heb jij gekocht man?
Misschien wel het gat waar mijn zadel 2 mm te ver in zitquote:Op donderdag 29 maart 2012 13:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Over welk gat heb je het nou? Dit bedoel ik dus hé?
Ik vermoed iets van een ingedeukte buis ofzo. Bij sommige fietsen is ook de liggende achtervork op een bepaald punt ingedeukt voor de crank bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 29 maart 2012 14:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat voor fiets heb jij gekocht man?
Maar wel de buizen heet gemaakt voor die tijd hoop ik. Zou anders ten koste van de soliditeit kunnen gaan (haarscheurtjes)quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:08 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, maar bij mij is dat "custom" gedaan
Ik in m'n bidon, bespaart meer gewicht dan je zou denken!quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:11 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb 200 gaten in mijn frame geboord om gewicht te besparen.
Heet wassen werkt beter. Dan krimpt ie.quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:32 schreef kaasplankje het volgende:
Trouwens: Vraagje, ik rijd nu met een 53 voorblad en ik wil graag terug naar 52. Kan ik er dan gewoon een tand afvijlen?
Ziet ie erquote:Op donderdag 29 maart 2012 15:11 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb 200 gaten in mijn frame geboord om gewicht te besparen.
In principe wel, je hebt dan een voorblad met 52 tanden, of het bevorderlijk is voor je fietsprestaties valt te bezien...quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:32 schreef kaasplankje het volgende:
Trouwens: Vraagje, ik rijd nu met een 53 voorblad en ik wil graag terug naar 52. Kan ik er dan gewoon een tand afvijlen?
Ja, maar dan moet je wel een andere cassette monteren.quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:32 schreef kaasplankje het volgende:
Trouwens: Vraagje, ik rijd nu met een 53 voorblad en ik wil graag terug naar 52. Kan ik er dan gewoon een tand afvijlen?
quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:32 schreef kaasplankje het volgende:
Trouwens: Vraagje, ik rijd nu met een 53 voorblad en ik wil graag terug naar 52. Kan ik er dan gewoon een tand afvijlen?
Je zou in principe wel direct terug kunnen naar een 26,5 tands voorblad, hoe je je ketting ook niet te vervangen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:32 schreef kaasplankje het volgende:
Trouwens: Vraagje, ik rijd nu met een 53 voorblad en ik wil graag terug naar 52. Kan ik er dan gewoon een tand afvijlen?
Dank. Die had ik al gezien ja. Ben ook bezig met een cassette op marktplaats, ben ik voor 60,- klaar.quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:23 schreef Patroon het volgende:
Bij extraparts.nl en dan de kmc x10L gouden versie is 24,90 de zilveren is 27,90.
Het schakelt het lastigst en het loop het matigst op de meest gebruikte kransjes (in het midden), denk dus dat er ook wel slijtage van de cassette bij zit.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:46 schreef eentwee het volgende:
[..]
Overslaan en niet zo lekker schakelen kan ook een kwestie zijn van fijnafstelling. Heb je wel een kettingslijtagemeter? Tenzij je te lang met de ketting door hebt gereden hoef je de cassette normaal gesproken niet te vervangen. Van KMC zou ik inderdaad maximaal de X10L nemen, voor de prijs van de SL heb je al ongeveer een Record ketting, schijnt nog weer wat stiller en duurzamer te zijn.
wtf is dat?quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:47 schreef MCH het volgende:
![]()
![]()
de linkerkuit van Hincapie [ http://img28.imageshack.us/img28/562/bp10v.jpg (copy/paste deze link) ]
Je wil niet weten hoe hard ik ging vanochtend.quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:03 schreef Gripper het volgende:
Omdat ie de (lekkere) tieten van die chick uit Californication postte.
Van mij mogen die bans veel langer dan 48 uur duren, lekker rustig zo, geen opschepperij over 35,5 km/u met de snelle groep, ging weer hard, belachelijk, etc.
Op de plee zekerquote:Op donderdag 29 maart 2012 16:05 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoe hard ik ging vanochtend.
Haha wel belangrijk om met voldoende voeding te vertrekkenquote:Op donderdag 29 maart 2012 16:35 schreef JohnDDD het volgende:
Pff, dacht dat ik goed ging met 32 km/u met wind tegen.... na 50 km besef ik opeens dat ik eigenlijk wind mee had, omdat ik hem toen pas écht tegen had. Kreeg er nog een zware hongerklop overheen en reed op een gegeven moment nog 16 in het uur....even 2 broodjes gezond gegeten en vervolgens echt zwaar oververmoeid de 80 km volgemaakt ... een mooi rondje maar ik maak nog steeds dezelfde fout: 's ochtends zwaar enthousiast na een bordje muesli op de fiets stappen met 2 bananen in je achterzak, onderweg denken "ach ik doe wel het lange rondje van 80" en dan na 50 opeens stuk zitten van de honger...
zit nu in bed een beetje uit te rusten
Mah, niet veel 1 banaan en 1 broodje. Ik krijg vooral problemen als ik 's ochtends vertrek na het ontbijt; want dan ben ik rond het middaguur niet alleen hongerig van het fietsen maar ook omdat het lunchtijd is. Eigenlijk vertrek ik liever na de lunch, om een uurtje of 1, dan heb ik veel minder last van honger.quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha wel belangrijk om met voldoende voeding te vertrekken.
Ik at voorheen veel meer dan ik nu doe. Eerst at ik onderweg wel 2 broodjes met appesltroop + bananen tijdens een rit van 4uren. Tegenwoordig is dat 1 banaan en 1 broodje. Je lichaam leert dus om andere energie bronnen (vetten) aan te spreken.
Gisteren ging ik ook eerst 50km voor de wind. Constant 30-35 gefietst. Terug moest ik wel weer 50km tegenwind. Ook wel eens leuk om te doen.
ik vind dat eigenlijk veel lekkerder, eerst meewind en terug tegen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha wel belangrijk om met voldoende voeding te vertrekken.
Ik at voorheen veel meer dan ik nu doe. Eerst at ik onderweg wel 2 broodjes met appesltroop + bananen tijdens een rit van 4uren. Tegenwoordig is dat 1 banaan en 1 broodje. Je lichaam leert dus om andere energie bronnen (vetten) aan te spreken.
Gisteren ging ik ook eerst 50km voor de wind. Constant 30-35 gefietst. Terug moest ik wel weer 50km tegenwind. Ook wel eens leuk om te doen.
Is wel slim, maarja geen nieuwe truc. Dat doen zoveel fabrikanten.quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:36 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je wel een andere cassette monteren.
Campagnolo doet er trouwens alles aan om je te verneuken met die eindeloze variaties. Vanaf 2011 hebben de kettingbladen schroefdraad op alles vanaf Chorus waardoor je ook weer andere boutjes nodig hebt (andere vorm en zonder moertje) en veel aftermarket kettingbladen niet werken icm een Campa-blad. En Centaur schijnt dan weer dunnere kettingbladen te hebben waardoor veel dingen niet compatible zijn.
Uren is nog steeds het meervoud. Dus is het 4 uren. Maar Kaas heeft ook gelijk. Ga naar huis en zit niet zo te spammen op je werk.quote:
Waarom zou je die niet gebruiken?quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:20 schreef eentwee het volgende:
Als je de cadansmagneet maar niet gebruikt. Dit ftw:
[ afbeelding ]
Laat 't nou maar lekker zitten.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:36 schreef kanovinnie het volgende:
Wie heet er hier Vincent en woont in Groningen?
Daarnaast heb ik het heugelijke nieuws dat mijn fiets het weer als vanouds doet. Ik moet alleen even wat loctite op het boutje doen wat in mijn crank gaat, want dat schroefdraad doet het toch niet zo lekker meer.
Wat laten zitten? Het boutje erin? Hij zit nu niet strak genoeg vast. Heb trouwens maar een paar mm hoeven weghalen, eigenlijk alleen het verdiepte randje.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Laat 't nou maar lekker zitten.
Ik rijd de hele dag met 5 bar druk door de stad op 23mm banden. Het zou niet uit moeten maken, wel je kont optillen bij de tramrails.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:07 schreef no1uknow het volgende:
Ook hier maar even stiekem:
Een kort vraagje:
Ik heb een tijdje geleden tweedehands een oudere Giant racefiets op de kop getikt (student he), inclusief retro kleuren. Ik heb er twee simpele Schwalbe buitenbandjes onder gedaan, de vorige banden waren helemaal op. Maar nu heb ik in een paar maanden tijd al 4/5 binnenbandjes moeten vervangen.
Na de 3e / 4e kapotte binnenband heb ik er dus nieuwe buitenbanden omheen gedaan, maar nu toch weer een lekke band, scheurtje bij het ventiel.
De velg is voor zover ik kan ontdekken nog in orde, geen scherpe randjes oid. Ik heb het idee dat het vooral komt door teveel druk tijdens het fietsen bij randjes/tegel bestrating enz, de zogeheten snake bite? Ik gebruik de fiets vooral voor stadsverkeer, door Den Haag heen, niet helemaal waar een racefiets voor is bedoelt maar oke.
Ik heb er tot nu toe ook standaard Schwalbe binnenbandjes in gedaan, maar ik heb het idee dat deze vooral bij het ventiel toch wat zwak zijn. Dit is namelijk al de tweede met een scheurtje/gaatje bij het ventiel, waarbij de oorzaak dus niet bij een spijker oid ligt.
Ik heb op internet gekeken en o.a. de Michelin Latex Aircomp gezien, maar kan dit nou echt zoveel verschil maken? En is de buitenband ook erg bepalend voor de druk op de binnenband?
Alvast bedankt voor een antwoord op deze toch vrij lange vraag
Haha ja dat doe ik uiteraard, heb ik dan niet gewoon heel veel pech? Of is het toch wel verstandiger om 'goede' buitenbanden te kopen?quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik rijd de hele dag met 5 bar druk door de stad op 23mm banden. Het zou niet uit moeten maken, wel je kont optillen bij de tramrails.
Ik. Als je een groep gasten ziet rijden die hun kont afvegen met het woord soigne en veel geluid produceren, dat zijn wij. Hang gerust in het wiel, maar pas op. We kunnen er niets van.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:10 schreef Pritt het volgende:
Terug van een training met de wedstrijdrijders, 42 het uur gemiddeld, kramp stond mij nabij.
Gaan er nog mensen Ronde van Noord Holland (160) fietsen volgende maand? Wel leuk om stuk samen te rijden.
Ja ik heb dat dus even goed bekeken maar daar niks raars gezien of gevoeld, heb juist het idee dat die std Schwable binnenbandjes wat zwak zijn bij het ventiel maar dat kan ik me eigenlijk ook weer niet voorstellen eigenlijk.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:17 schreef kanovinnie het volgende:
Wel raar trouwens dat je band steeds lek is bij het ventiel. Misschien eens langs bij de FM?
ikke ;-) runkeeper he jij wou laatst mijn runkeeper zien dus had je toegevoegd.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:36 schreef kanovinnie het volgende:
Wie heet er hier Vincent en woont in Groningen?
Daarnaast heb ik het heugelijke nieuws dat mijn fiets het weer als vanouds doet. Ik moet alleen even wat loctite op het boutje doen wat in mijn crank gaat, want dat schroefdraad doet het toch niet zo lekker meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |