Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Misschien is het iets om een staalkabel van 700 mm te nemen met aan 2 kanten een oog? Zo'n soort oog:quote:Op maandag 26 maart 2012 16:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iemand ervaring met een klein en handig slotje voor de racefiets? Liefst iets wat gewoon in je achterzak past. Hoeft ook helemaal niet zo hufterproof te zien, als je er maar niet gelijk mee weg loopt.
1x per week bij hebben en misschien af en toe bij een toertocht.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Misschien is het iets om een staalkabel van 700 mm te nemen met aan 2 kanten een oog? Zo'n soort oog: [ afbeelding ]
Als je dat combineert met een kabel van 2/3 mm is hij en licht, klein en makkelijk je zadeltasje te doen.
Waar wil je 'm specifiek voor gebruiken? Om echt altijd mee te nemen, of om soms mee te hebben?
Ik denk dat zoiets dan wel handig is. Bij een toertocht kan je ook gewoon je wiel eruit halen. Dan nemen ze 'm ook niet meer meequote:Op maandag 26 maart 2012 18:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
1x per week bij hebben en misschien af en toe bij een toertocht.
Hoe krijg je zo'n oog om je fiets heen?quote:Op maandag 26 maart 2012 18:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Misschien is het iets om een staalkabel van 700 mm te nemen met aan 2 kanten een oog? Zo'n soort oog: [ afbeelding ]
Als je dat combineert met een kabel van 2/3 mm is hij en licht, klein en makkelijk je zadeltasje te doen.
Waar wil je 'm specifiek voor gebruiken? Om echt altijd mee te nemen, of om soms mee te hebben?
Je doet die kabel door je frame en wiel(en) heen en de ogen aan beiden kant maak je met een hangslotje aan elkaar vast gok ik zo..?quote:Op maandag 26 maart 2012 18:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hoe krijg je zo'n oog om je fiets heen?
bv:quote:Op maandag 26 maart 2012 19:44 schreef zlakto het volgende:
Weet iemand een site waar ze veel wielershirts verkopen van world tour en pro continental ploegen?
Wat voor wiel betreft het? En waarom moeten die vervangen?quote:Op maandag 26 maart 2012 20:07 schreef Yankee het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om de (geïntegreerde) nippels + spaken van een wielset ergens te laten vervangen?
mijn schoonvader heeft een dun staaldraadje met een cijferslotje. Zoals wel voor bagage gebruikt. Net genoeg om de fiets niet zo mee te nemen.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iemand ervaring met een klein en handig slotje voor de racefiets? Liefst iets wat gewoon in je achterzak past. Hoeft ook helemaal niet zo hufterproof te zien, als je er maar niet gelijk mee weg loopt.
Zoeen die in het frame net onder het zadel zit?quote:Op maandag 26 maart 2012 20:44 schreef kiekjesdief het volgende:
[..]
mijn schoonvader heeft een dun staaldraadje met een cijferslotje. Zoals wel voor bagage gebruikt. Net genoeg om de fiets niet zo mee te nemen.
Kwaliteit van de nippels schijnt te zijn aangetast doordat er water bijgekomen is, gaat geloof ik om een Mavic wiel. Weet niet precies welke, is namelijk niet van mij.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat voor wiel betreft het? En waarom moeten die vervangen?
door je frame heensteken, kabel door het ene oog, dan kan je het andere oog om een paaltje oid doen en dan een slotje om de kabel en door het oog heen. Of zoals Narcotical zegt.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hoe krijg je zo'n oog om je fiets heen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |