Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Ja en volgens mij ook nog goed. Je hebt wel kans dat deze er al jaren in zit, maar nooit echt rare dingen gevoeld. Zou het nut hebben deze eens te laten vervangen?quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:29 schreef the_critic het volgende:
voor degene in het vorige topic met de vele lekke banden.. Zit je velglint er nog goed in? (zit er uberhaupt wel een velglintje in?!)
Laat ik leeg.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:36 schreef No-P het volgende:
Als je je band eromheen legt, pomp je het binnenbandje dan eerst iets op of laat je die leeg?
Dat zou wel kunnen ja, er is ruimte over tussen ventiel en rand.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:36 schreef kiekjesdief het volgende:
de ventielopening kan ook te groot zijn voor jouw ventielen
Het ventiel zit voor zover ik weet en kan merken wel recht. En het vreemde is juist dat de oorzaak van het lek in ieder geval twee keer niet van buitenaf lijkt te komen. Overigens heb ik het idee dat ik de afgelopen keren niet eens de 100 km heb gehaald.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:41 schreef nogeenmaarten het volgende:
Band zodanig erop dat het ventiel goed gecentreerd in het gat in de velg valt? Dus geen scheef ventiel bij zacht opblazen?
Anders eens een andere buitenband proberen? Heb een tijdje problemen gehad met heel veel lekke banden (elke 200-400 km), maar dat kwam altijd door een scherp steentje o.i.d. dat in de buitenband nestelde. Met nieuwe buitenbanden gp4000s ben ik tot gisteravond lekvrij geweest (>3000 km). Buitenband kan m.i. heel veel uitmaken voor kans op lekke banden.
en toen vroeg ik waarom je die magneet niet zou gebruiken, had alleen nog geen antwoord dus dacht je hebt er wss overheen gekekenquote:Op donderdag 29 maart 2012 18:20 schreef eentwee het volgende:
Als je de cadansmagneet maar niet gebruikt. Dit ftw:
[ afbeelding ]
Nee niet alleen de kleur, het doublé zal er eerder zal afslijten en met een ghauwe ketting rij je dus voor lul tegenwoordig!quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:56 schreef marcodej het volgende:
Wat is het verschil tussen gold en silver KMC-kettingen? Toch niet alleen de kleur neem ik aan?
denk dat hij bedoelde.. dat je moet opletten dat de sensor niet beide magneten gebruikt (oppikt). Dan gaat je meting afwijken.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 00:03 schreef Narcotical het volgende:
De Classico Giro Utrecht, is dat wat of kun je daar beter wegblijven? Overigens wel duur, 35 euro.. Maar je krijgt ook wel een hoop
@ eentwee:
In vorige topic zei je:
[..]
en toen vroeg ik waarom je die magneet niet zou gebruiken, had alleen nog geen antwoord dus dacht je hebt er wss overheen gekeken
Vorig jaar heb ik m samen met Blik & Blikchick gereden. t is een leuke tocht, maar uiteraard heel groot, zeker als je de pelotonstocht rijdt. Reken op veel pannekoeken die bijna niet in een groep kunnen rijden, die in een grote groep licht nerveus worden, en die in een peloton van 2500 man in paniek raken. Daartussendoor de wannabe wedstrijdrijders, en je hebt alle ingrediënten voor een nerveus ritje. Gelukkig niet veel ongelukken gezien. Tempo is goed bij te houden, je rolt toch wel vanzelf mee in zo'n grote groep.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 00:03 schreef Narcotical het volgende:
De Classico Giro Utrecht, is dat wat of kun je daar beter wegblijven? Overigens wel duur, 35 euro.. Maar je krijgt ook wel een hoop
Het is in ieder geval leuk om gedaan te hebben, en je kunt je af en toe ook nog eens flink uitleven. Het shirt is inderdaad prima, draag het ook nog regelmatig. Shirt van dit jaar is ook weer erg mooi.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Vorig jaar heb ik m samen met Blik & Blikchick gereden. t is een leuke tocht, maar uiteraard heel groot, zeker als je de pelotonstocht rijdt. Reken op veel pannekoeken die bijna niet in een groep kunnen rijden, die in een grote groep licht nerveus worden, en die in een peloton van 2500 man in paniek raken. Daartussendoor de wannabe wedstrijdrijders, en je hebt alle ingrediënten voor een nerveus ritje. Gelukkig niet veel ongelukken gezien. Tempo is goed bij te houden, je rolt toch wel vanzelf mee in zo'n grote groep.
Zodra er op de smalle lekdijk iets gebeurt vooraan sta je achterin het peloton wel 5 min in een verkeersopstopping. Zie mn foto's van vorig jaar...
[ afbeelding ]
Maar je mag wel over de startbaan van Soesterberg racen!
[ afbeelding ]
Dat gezegd hebbende. De sfeer is top, je krijgt de kans om over afgezette wegen met motorbegeleiding te rijden, dus je voelt je een echte wielrenner.
[ afbeelding ]
En je krijgt een tof shirt, voer, feestje achteraf, een leuke belevenis, etc. Vorig jaar was deelname 35 ¤, en het shirt wat ik eraan overhield is van hoge kwaliteit, ik draag het heel vaak. Vorig jaar een zwarte, dit jaar is ie ook weer mooi: http://www.classicogiroutrecht.nl/index.php?pageId=29
Op dat plaatje zie je de nette oplossing: magneetje op de pedaalas. Dan heb je geen lelijke tiewraps en stuk plastic op je crankarmquote:@ eentwee:
In vorige topic zei je:
[..]
en toen vroeg ik waarom je die magneet niet zou gebruiken, had alleen nog geen antwoord dus dacht je hebt er wss overheen gekeken
Wat slim, ga ik meteen proberen vanavond. Ik heb al zo vaak dat goedkope shit polar plakband waarmee de magneet vastzit kapot gerukt, of blijf er met mn buckle aan hangen. Ik hoop alleen dat de sensor nog zo ver langs de onderbuis kan opschuiven zonder tegen de bidonhouder aan te komen...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
Op dat plaatje zie je de nette oplossing: magneetje op de pedaalas. Dan heb je geen lelijke tiewraps en stuk plastic op je crankarm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |