Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Ja en volgens mij ook nog goed. Je hebt wel kans dat deze er al jaren in zit, maar nooit echt rare dingen gevoeld. Zou het nut hebben deze eens te laten vervangen?quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:29 schreef the_critic het volgende:
voor degene in het vorige topic met de vele lekke banden.. Zit je velglint er nog goed in? (zit er uberhaupt wel een velglintje in?!)
Laat ik leeg.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:36 schreef No-P het volgende:
Als je je band eromheen legt, pomp je het binnenbandje dan eerst iets op of laat je die leeg?
Dat zou wel kunnen ja, er is ruimte over tussen ventiel en rand.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:36 schreef kiekjesdief het volgende:
de ventielopening kan ook te groot zijn voor jouw ventielen
Het ventiel zit voor zover ik weet en kan merken wel recht. En het vreemde is juist dat de oorzaak van het lek in ieder geval twee keer niet van buitenaf lijkt te komen. Overigens heb ik het idee dat ik de afgelopen keren niet eens de 100 km heb gehaald.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:41 schreef nogeenmaarten het volgende:
Band zodanig erop dat het ventiel goed gecentreerd in het gat in de velg valt? Dus geen scheef ventiel bij zacht opblazen?
Anders eens een andere buitenband proberen? Heb een tijdje problemen gehad met heel veel lekke banden (elke 200-400 km), maar dat kwam altijd door een scherp steentje o.i.d. dat in de buitenband nestelde. Met nieuwe buitenbanden gp4000s ben ik tot gisteravond lekvrij geweest (>3000 km). Buitenband kan m.i. heel veel uitmaken voor kans op lekke banden.
en toen vroeg ik waarom je die magneet niet zou gebruiken, had alleen nog geen antwoord dus dacht je hebt er wss overheen gekekenquote:Op donderdag 29 maart 2012 18:20 schreef eentwee het volgende:
Als je de cadansmagneet maar niet gebruikt. Dit ftw:
[ afbeelding ]
Nee niet alleen de kleur, het doublé zal er eerder zal afslijten en met een ghauwe ketting rij je dus voor lul tegenwoordig!quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:56 schreef marcodej het volgende:
Wat is het verschil tussen gold en silver KMC-kettingen? Toch niet alleen de kleur neem ik aan?
denk dat hij bedoelde.. dat je moet opletten dat de sensor niet beide magneten gebruikt (oppikt). Dan gaat je meting afwijken.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 00:03 schreef Narcotical het volgende:
De Classico Giro Utrecht, is dat wat of kun je daar beter wegblijven? Overigens wel duur, 35 euro.. Maar je krijgt ook wel een hoop
@ eentwee:
In vorige topic zei je:
[..]
en toen vroeg ik waarom je die magneet niet zou gebruiken, had alleen nog geen antwoord dus dacht je hebt er wss overheen gekeken
Vorig jaar heb ik m samen met Blik & Blikchick gereden. t is een leuke tocht, maar uiteraard heel groot, zeker als je de pelotonstocht rijdt. Reken op veel pannekoeken die bijna niet in een groep kunnen rijden, die in een grote groep licht nerveus worden, en die in een peloton van 2500 man in paniek raken. Daartussendoor de wannabe wedstrijdrijders, en je hebt alle ingrediënten voor een nerveus ritje. Gelukkig niet veel ongelukken gezien. Tempo is goed bij te houden, je rolt toch wel vanzelf mee in zo'n grote groep.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 00:03 schreef Narcotical het volgende:
De Classico Giro Utrecht, is dat wat of kun je daar beter wegblijven? Overigens wel duur, 35 euro.. Maar je krijgt ook wel een hoop
Het is in ieder geval leuk om gedaan te hebben, en je kunt je af en toe ook nog eens flink uitleven. Het shirt is inderdaad prima, draag het ook nog regelmatig. Shirt van dit jaar is ook weer erg mooi.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Vorig jaar heb ik m samen met Blik & Blikchick gereden. t is een leuke tocht, maar uiteraard heel groot, zeker als je de pelotonstocht rijdt. Reken op veel pannekoeken die bijna niet in een groep kunnen rijden, die in een grote groep licht nerveus worden, en die in een peloton van 2500 man in paniek raken. Daartussendoor de wannabe wedstrijdrijders, en je hebt alle ingrediënten voor een nerveus ritje. Gelukkig niet veel ongelukken gezien. Tempo is goed bij te houden, je rolt toch wel vanzelf mee in zo'n grote groep.
Zodra er op de smalle lekdijk iets gebeurt vooraan sta je achterin het peloton wel 5 min in een verkeersopstopping. Zie mn foto's van vorig jaar...
[ afbeelding ]
Maar je mag wel over de startbaan van Soesterberg racen!
[ afbeelding ]
Dat gezegd hebbende. De sfeer is top, je krijgt de kans om over afgezette wegen met motorbegeleiding te rijden, dus je voelt je een echte wielrenner.
[ afbeelding ]
En je krijgt een tof shirt, voer, feestje achteraf, een leuke belevenis, etc. Vorig jaar was deelname 35 ¤, en het shirt wat ik eraan overhield is van hoge kwaliteit, ik draag het heel vaak. Vorig jaar een zwarte, dit jaar is ie ook weer mooi: http://www.classicogiroutrecht.nl/index.php?pageId=29
Op dat plaatje zie je de nette oplossing: magneetje op de pedaalas. Dan heb je geen lelijke tiewraps en stuk plastic op je crankarmquote:@ eentwee:
In vorige topic zei je:
[..]
en toen vroeg ik waarom je die magneet niet zou gebruiken, had alleen nog geen antwoord dus dacht je hebt er wss overheen gekeken
Wat slim, ga ik meteen proberen vanavond. Ik heb al zo vaak dat goedkope shit polar plakband waarmee de magneet vastzit kapot gerukt, of blijf er met mn buckle aan hangen. Ik hoop alleen dat de sensor nog zo ver langs de onderbuis kan opschuiven zonder tegen de bidonhouder aan te komen...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
Op dat plaatje zie je de nette oplossing: magneetje op de pedaalas. Dan heb je geen lelijke tiewraps en stuk plastic op je crankarm
Wil het best nog een keer voor je posten hoor.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:40 schreef nogeenmaarten het volgende:
Jammer dat het gemiddelde van Pritt net in het oude topic viel, nu kan ik er niet telkens naar kijken.
Ja, met Pasen zie OPquote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:04 schreef Pritt het volgende:
Trouwens, ik heb niet echt goed alles doorgelezen maar is er binnenkort weer een meeting? Lijkt me wel leuk om met die kleppers hier weer een rondje te doen.
Heb je de sensor niet op de liggende achtervork zitten?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat slim, ga ik meteen proberen vanavond. Ik heb al zo vaak dat goedkope shit polar plakband waarmee de magneet vastzit kapot gerukt, of blijf er met mn buckle aan hangen. Ik hoop alleen dat de sensor nog zo ver langs de onderbuis kan opschuiven zonder tegen de bidonhouder aan te komen...
Ik wel, ik heb het magneetje nu vastzitten met dat goedkope prutsplakband van ze. Ik vind de oplossing van de pedaalas ook wel ok, zodra dit naar de klote is ga ik dat ook proberen...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:30 schreef eentwee het volgende:
[..]
Heb je de sensor niet op de liggende achtervork zitten?
Kan ik wel eens proberen, ik tik m nu wel erg gemakkelijk scheef met mn schoen of als ik een bidon terugstop in de houder.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:30 schreef eentwee het volgende:
[..]
Heb je de sensor niet op de liggende achtervork zitten?
Je kunt het ook omdraaien: ik vind het te vroeg in het seizoen om al 42 gemiddeld te rijdenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:13 schreef Pritt het volgende:
Die 300 van Ivo ja? Mij even wat te vroeg in het seizoen zo'n afstand.
Opzich is dat inderdaad een logischere opbouw maar bij gebrek aan tijd heb ik voor de andere route moeten kiezen. 40uur per week op kantoor en sociale bezigheden zorgt er eigenlijk alleen maar voor dat ik soms een uurtje of 2 heb. Dan train je natuurlijk niet echt de lange duur helaas. Ik vind dat zelfs leuker dan even kort beuken.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je kunt het ook omdraaien: ik vind het te vroeg in het seizoen om al 42 gemiddeld te rijden
Wel zo hard kunnen rijden maar niet een lange dag kunnen volfietsen.... Normaal train je je duur in het begin van het seizoen, en ga je daarna aan je snelheid werken. Raar?
Levensgevaarlijk die Henk Lubberding. 300 mensen wanen zich voor 1 dag prof met alle risico's van dien. Afgelopen jaar waren er ook weer tientallen valpartijen door het natte weer.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:22 schreef Tommeke het volgende:
Best tof! Henk Lubberding Classic is ook leuk! Daar rij je 90 km geneutraliseerd en 30 km finale/koers.
Alleen heb je daar ook veel pannenkoeken die op de Posbank er doorheen zakken en dat in de afdaling goed willen maken terwijl je daarna nog enorm veel tijd hebt om op te schuiven
Nou, ga lekker mee dan, het is toch in een lang weekend. Die 300 fiets jij vast wel uit, je moet er alleen de volgende dag wat zadelpijn voor over hebben. Alles in D1 en om de 2 uur ergens bij een (turkse) bakkerij een stuk brood naar binnen schuiven, eitjequote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:26 schreef Pritt het volgende:
[..]
Opzich is dat inderdaad een logischere opbouw maar bij gebrek aan tijd heb ik voor de andere route moeten kiezen. 40uur per week op kantoor en sociale bezigheden zorgt er eigenlijk alleen maar voor dat ik soms een uurtje of 2 heb. Dan train je natuurlijk niet echt de lange duur helaas. Ik vind dat zelfs leuker dan even kort beuken.
Prachtig! Zie dat het gemiddelde ook in de TT is verwerkt.quote:
Thanks, het lijkt me echt een hele leuke ervaring om in een groot peloton te fietsen en het shirt is ook zeker mooiquote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Vorig jaar heb ik m samen met Blik & Blikchick gereden. t is een leuke tocht, maar uiteraard heel groot, zeker als je de pelotonstocht rijdt. Reken op veel pannekoeken die bijna niet in een groep kunnen rijden, die in een grote groep licht nerveus worden, en die in een peloton van 2500 man in paniek raken. Daartussendoor de wannabe wedstrijdrijders, en je hebt alle ingrediënten voor een nerveus ritje. Gelukkig niet veel ongelukken gezien. Tempo is goed bij te houden, je rolt toch wel vanzelf mee in zo'n grote groep.
Zodra er op de smalle lekdijk iets gebeurt vooraan sta je achterin het peloton wel 5 min in een verkeersopstopping. Zie mn foto's van vorig jaar...
[ afbeelding ]
Maar je mag wel over de startbaan van Soesterberg racen!
[ afbeelding ]
Dat gezegd hebbende. De sfeer is top, je krijgt de kans om over afgezette wegen met motorbegeleiding te rijden, dus je voelt je een echte wielrenner.
[ afbeelding ]
En je krijgt een tof shirt, voer, feestje achteraf, een leuke belevenis, etc. Vorig jaar was deelname 35 ¤, en het shirt wat ik eraan overhield is van hoge kwaliteit, ik draag het heel vaak. Vorig jaar een zwarte, dit jaar is ie ook weer mooi: http://www.classicogiroutrecht.nl/index.php?pageId=29
Ahjah, slim. Echter heb ik de magneet op de pedaalas al met een tiewrap vastzitten. Valt ook amper op omdat ik zwarte cranks heb en de tiewrap ook zwart is. Mocht dit een keer loslaten dan ga ik dit zeker uitproberenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
Op dat plaatje zie je de nette oplossing: magneetje op de pedaalas. Dan heb je geen lelijke tiewraps en stuk plastic op je crankarm
Daar is geen reet aan tussen allemaal pannekoeken en wannabe's. Het is ontzettend nerveus en je hangt meer in de remmen dan dat je lekker kan door fietsen. Snap niet waarom mensen dat graag willen doen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:08 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Thanks, het lijkt me echt een hele leuke ervaring om in een groot peloton te fietsen en het shirt is ook zeker mooi
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Beverstraat![]()
![]()
![]()
Heb vandaag van de wielerploeg ,een nieuwe Kia Picanto gekregen
Wielersponsors zijn moeilijk te vinden
Mag ik van iemand een racefiets lenen?
Niemand vinden voor een nieuwe uitdaging :( Deze voor de wannabe's hier?
Welke racefiets heb jij?
Wat kost wielrenen toch veel geld
Ik zoek nog iemand die wat klusjes voor me wilt doen
is wielrennen gay?
Hey (tijdelijke) wielrenner gezocht
Wielretoeristen :(
Jammer dat hij zich hier nog niet gemeld heeft, maar wij zijn natuurlijk te recreatief voor een prof zoals hij
Tuurlijk, koersen lijkt me prachtig. Ik heb alleen geen club, geen licentie en geen benen om te koersenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Daar is geen reet aan tussen allemaal pannekoeken en wannabe's. Het is ontzettend nerveus en je hangt meer in de remmen dan dat je lekker kan door fietsen. Snap niet waarom mensen dat graag willen doen.
Ga dan een echte koers rijden waar het vol op de kant komt en je zit te sterven in het wiel van je voorganger of wanneer je sterk bent je vol door de wind er langs knalt naar de voorste waaier![]()
Dat is pas kicken!![]()
Hij kan nog in de ploeg van Beverstraat. 50 km kunnen fietsen is dan genoeg, krijg je zelfs zo'n 500 ¤ per maand. Kan oplopen tot 1250 ¤ als je ook de 100 km vol maakt. Zag dat Patroon en Oksel al lid waren.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:48 schreef eentwee het volgende:
Dan moet je ploegleider worden want ouwehoeren lukt wel goed he![]()
Zo'n pelotontocht lijkt me ook niks aan. Ik houd niet zo van filerijden, hollen-stilstaan en mensen om me heen die niet kunnen sturen. Zelf ook geen ster in trouwens. Wil gewoon graag zien waar ik rijd, dat lukte al niet eens achter de reedt van Oksel
Klopt, ik heb dit jaar meer gelult dan gefietst. Ben ik ook zeker niet trots opquote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:48 schreef eentwee het volgende:
Dan moet je ploegleider worden want ouwehoeren lukt wel goed he![]()
Zo'n pelotontocht lijkt me ook niks aan. Ik houd niet zo van filerijden, hollen-stilstaan en mensen om me heen die niet kunnen sturen. Zelf ook geen ster in trouwens. Wil gewoon graag zien waar ik rijd, dat lukte al niet eens achter de reedt van Oksel
Aangezien Ivo zn GPS tracks openbaar zet, kun je altijd zn rondjes eens op eigen gelegenheid fietsen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:51 schreef eentwee het volgende:
Zijn er later in het seizoen nog leuke lange ritten van 250-300km? Nu ik weer een beetje normaal kan fietsen wil ik wel na gaan denken over wat doelen.
Dat bedoel ikquote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:55 schreef kaasplankje het volgende:
Alsof er bij de sportklasse geen pannenkoeken en wannabe's rijden.
In de Lier is er in september nog eentje. En afgelopen jaar was er nog een 200 in december, is dat laat genoeg?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:51 schreef eentwee het volgende:
Zijn er later in het seizoen nog leuke lange ritten van 250-300km? Nu ik weer een beetje normaal kan fietsen wil ik wel na gaan denken over wat doelen.
Rondje IJsselmeer is me wat krap, een rondje Zuiderzee wil ik nog een keer rijden, op randonneursnelheid.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Aangezien Ivo zn GPS tracks openbaar zet, kun je altijd zn rondjes eens op eigen gelegenheid fietsen.
In juni kun je de langste afstand van de Jan Janssen doen. Zelf een rondje ijsselmeer (wil ik ook wel, 350 km!)
etc.
Ik kijk elke dag weer uit naar zijn nieuwe topicsquote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Beverstraat![]()
![]()
![]()
Heb vandaag van de wielerploeg ,een nieuwe Kia Picanto gekregen
Wielersponsors zijn moeilijk te vinden
Mag ik van iemand een racefiets lenen?
Niemand vinden voor een nieuwe uitdaging :( Deze voor de wannabe's hier?
Welke racefiets heb jij?
Wat kost wielrenen toch veel geld
Ik zoek nog iemand die wat klusjes voor me wilt doen
is wielrennen gay?
Hey (tijdelijke) wielrenner gezocht
Wielretoeristen :(
Jammer dat hij zich hier nog niet gemeld heeft, maar wij zijn natuurlijk te recreatief voor een prof zoals hij
Als ik Ijsselmeer zeg bedoel ik inclusief het Markermeer hoor! Niet de mietjes ronde met afsnijden via de de dijk lelystad-Enkhuizenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:27 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Rondje IJsselmeer is me wat krap, een rondje Zuiderzee wil ik nog een keer rijden, op randonneursnelheid.
Ja, vlakquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als ik Ijsselmeer zeg bedoel ik inclusief het Markermeer hoor! Niet de mietjes ronde met afsnijden via de de dijk lelystad-Enkhuizen
http://www.routeyou.com/r(...)rondje-ijsselmeer.nl
Oh, da's slechts 290 km, en alleen maar vlak.
Dat dus.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:29 schreef eentwee het volgende:
Ik krijg al pijn in m'n reet als ik eraan denk.
haha ik heb nog nooit mc drive vooraf of onderweg gegeten wel achteraf ;-). Met een schrans bui eet ik pasta voortijd en tijdens het fietsen had ik laatst mergpijpen. ik weet het zeer slecht die koekjes, maar er zitten heel veel suikers in.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:00 schreef Gripper het volgende:
Jeej, de TT gaat over eten!
Wat eten jullie eigenlijk op de fiets? Mytec schaamt zich er in ieder geval niet voor dat ie regelmatig door de Mc drive fietst, en ik heb pas nog een rol döner zitten wegwerken tijdens de 200 km. Of even bij de patatkraam op de top van de Amerongseberg stoppen
Allemaal not done natuurlijk voor een serieuze wielrenner. Al die vetten, daar kun je toch niet op fietsen!
Op alle ritten van < 80 km kan ik wel toe met 2 bidons drinken + 1 reepje bij me voor het geval dat. Als het langer wordt, dan ben ik na een tijdje de mueslirepen wel zat, en wil ik wel eens een echte lunchstop, ergens een pannekoek of uitsmijter eten. Zeker in de zomer, lekker op een terras... Prima hoor!
De kop van Friesland net zo. Geen bomen en vlak bij de stem.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:25 schreef kaasplankje het volgende:
In Noord-Holland heb je van die oneindige dijken. Echt verskrikkelijk saai.
Man daar zit een heel peloton achter uit de wind.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als windscherm vond ik het wel een goed iets, die reet van Okkie, maar het is wel erg beeldvullenddat is wat minder
Dit is ook voor mietjes. Eckte mannen slaan ook Flevoland over en gaan via Gelderland.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als ik Ijsselmeer zeg bedoel ik inclusief het Markermeer hoor! Niet de mietjes ronde met afsnijden via de de dijk lelystad-Enkhuizen
http://www.routeyou.com/r(...)rondje-ijsselmeer.nl
Oh, da's slechts 290 km, en alleen maar vlak.
SKITS?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 10:16 schreef Pritt het volgende:
Ik ga trouwens in juni ook Amsterdam-Parijs rijden in 24uur ivm studentenevenement.
500 km? Wowquote:Op zaterdag 31 maart 2012 10:16 schreef Pritt het volgende:
Ik ga trouwens in juni ook Amsterdam-Parijs rijden in 24uur ivm studentenevenement.
25 km/uur en 4 uur pauze, met de juiste voorbereiding is dat wel te doen.quote:
Meer koffie!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:09 schreef JohnDDD het volgende:
ik val al om als ik 24 uur WAKKER ben, laat staan dat ik er nog bij fiets...
maar misschein is het wel beter dan om maar te fietsen, houdt je wel wakker
dat geeft denk ik een heel goed gevoel ;-) zulke dingen lijken me altijd nog een keer mooi om te doen. alleen weet ik dat ik na 200 nu van de fiets val.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 10:16 schreef Pritt het volgende:
Ik ga trouwens in juni ook Amsterdam-Parijs rijden in 24uur ivm studentenevenement.
URL?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 17:16 schreef the_critic het volgende:
ppfff Rabo Bergtour in Ochten was vandaag ook afzien. Veel wind, 3 maal een buitje regen op mijn kop gehad.. bah bah
Zojuist lekker nog ff de volta limburg classic (hel van mergelland) online gekeken. Mooie koers, erg spannend!
Www.L1.nl maar was vanmiddag live. Nu niet meer. Was mooie koers!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |