Iddquote:Op vrijdag 30 maart 2012 07:33 schreef matthijst het volgende:
Vond die Yvonne ook wel meevallen; die had gewoon geen zin om mee te doen aan dat terugpakkwartiertje van die twee. Ze had ze nooit geslagen, maar opeens is voor iemand gaan staan ook heel intimiderend. En poehpoeh, ze had iemand lelijkerd genoemd, dat was praktisch een stopwoordje een paar jaar terug. Ik kijk nu al uit naar Gepest over 10 jaar; dan zitten er allemaal van die huilebalkjes die werden 'uitgescholden' voor verrekte mongol.
Dat inderdaad. Snap sowieso niet dat mensen meedoen aan zo'n programma, want wat verwachten ze nou? Meestal zeggen de pesters dat ze het zich niet zo herinneren (want slachtoffers claimen dag in dag uit gepest te zijn en dat klinkt nogal stug). Die slachtoffers hebben in hun hoofd een of ander ideaal plaatje waarin een pester om vergiffenis vraagt en zijn excuses aanbiedt voor alles wat hij gedaan heeft. Dat gebeurt dus eigenlijk nooit (meestal wel excuses, maar dat is vrij 'leeg') en dus vinden dat ze nu het recht hebben om de pesters op TV eens even hard terug te pakken...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:08 schreef Pulzzar het volgende:
Ik bagatelliseer het niet, maar je kan je leven alleen oppakken als je aan jezelf gaat werken.
Een soort afsluiting denk ik. Een nare periode bespreken met mensen die die periode voor jou naar maakten lijkt me goed voor de verwerking. Ook is het goed om de kant van het verhaal van de pesters te horen, waardoor ze misschien inzien dat ze sommige gebeurtenis enorm in hun hoofd hebben opgeblazen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:36 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Snap sowieso niet dat mensen meedoen aan zo'n programma, want wat verwachten ze nou? Meestal zeggen de pesters dat ze het zich niet zo herinneren (want slachtoffers claimen dag in dag uit gepest te zijn en dat klinkt nogal stug). Die slachtoffers hebben in hun hoofd een of ander ideaal plaatje waarin een pester om vergiffenis vraagt en zijn excuses aanbiedt voor alles wat hij gedaan heeft. Dat gebeurt dus eigenlijk nooit (meestal wel excuses, maar dat is vrij 'leeg') en dus vinden dat ze nu het recht hebben om de pesters op TV eens even hard terug te pakken...
En dan vervolgens verontwaardigd gaan zitten doen dat een pester commentaar levert.
Dat Peter vd Vorst je in zijn programma wil hebben betekent niet automatisch dat alles wat je beweert de waarheid is. Sommige dingen zijn 10-20 jaar geleden gebeurd, hoe kun je je nu nog alles exact herinneren, ik vind het knap!
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:19 schreef matthijst het volgende:
Naja, te laf, te laf... Je kan moeilijk zeggen dat je tijdelijk wordt vrijgelaten om mee te doen aan een TV-programma
Ja die 2 zijn zielig ja, om hier even te trollen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:16 schreef MacorgaZ het volgende:
Het duurt blijkbaar even voordat de rationele mensen (matthijst en Pulzarr) ook in het topic komen naast de de zielige gepeste mensen.
Je zeikt meteen reacties af die niet "oh wat zielig voor die gepeste mensen!!! en wat is die zwangere lelijk en vast in de bijstand" zijn met trollen, kom op zeg, doe eens een keer normaal en bedenk dat mensen andere meningen kunnen hebben.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:37 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ja die 2 zijn zielig ja, om hier even te trollen.
Ik ben het met hun eens, ik ken wel figuren die enorme vervelende pestkoppen waren op de middelbare school. Maar die nu keurige nette burgers zijn geworden. In je jeugd en puberteit doe je soms domme dingen, soms om er bij te horen en soms omdat je het gewoon leuk vindt of de impact nog niet goed kunt inschatten.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:16 schreef MacorgaZ het volgende:
Het duurt blijkbaar even voordat de rationele mensen (matthijst en Pulzarr) ook in het topic komen naast de de zielige gepeste mensen.
Heeft ze überhaupt gepiekt?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:05 schreef eentwee het volgende:
We kunnen het er in elk geval wel over eens zijn dat de zwangere dame, destijds blijkbaar de populairste van de klas, te vroeg gepiekt heeft.
Maar dan ben ik nieuwsgierig he...ben jij zelf vroeger gepest? Of was jij een pester? Of geen van beide?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:04 schreef matthijst het volgende:
Dat laatste denk ik ook: de slachtoffers komen op mij altijd over alsof ze nu wel even hun gelijk komen halen want zij zijn vroeger gepest en dus moeten de pesters maar even gaan liggen en alles pikken... Gedrag lijkt soms zelfs een beetje op waar ze de pesters op willen aanspreken, terwijl als ze een normaal gesprek aangaan iedereen wel kunnen laten inzien dat wat kinderachtige grapjes leken toch enorme imact kan hebben... En de meeste pesters zullen dan echt wel sorry zeggen lijkt me. Maar niemand wil zich op TV laten afmaken door iemand die vroeger het sufferdje van de klas was.
Mwah, beetje in het midden denk ik; ben weleens gepest en heb ook weleens gepest, maar beide niet extreem.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:27 schreef DjinN het volgende:
Maar dan ben ik nieuwsgierig he...ben jij zelf vroeger gepest? Of was jij een pester? Of geen van beide?
Tuurlijkquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:52 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Als ik tegenover haar had gestaan dan was ze haar baby kwijt geweest.
Wat maakt dat nou weer uit? Moet je persé zelf een pester zijn om het standpunt van de pesters te kunnen zien?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:27 schreef DjinN het volgende:
[..]
Maar dan ben ik nieuwsgierig he...ben jij zelf vroeger gepest? Of was jij een pester? Of geen van beide?
Ik wil je niet pesten, maar je weet dat dit een satire van LuckyTV was he?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:08 schreef Pulzzar het volgende:
Neem dat voorbeeld dat Job een betoog doet en uiteindelijk bij de zin aankomt: "...en hou ik straks mijn baan nog?". "Ik denk het niet, Job!" grapt Geert Wilders. In Job zijn plaats had ik het als grap opgevat en er denk ik zelf ook om gelachen. Job echter voelde zich geïntimideerd, ook omdat de rest van de Kamer er ook om moest lachen. Dat snap ik allemaal wel, maar in zo'n omgeving is het niet verstandig om je kwetsbaarheid te laten zien. Job druipt af en mensen merken dus dat hij een makkelijk slachtoffer is en dat zij hem de baas kunnen.
En moet je vervolgens een aantal jaar naar de bak wegens moord. Lekker slim hoor.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:52 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Als ik tegenover haar had gestaan dan was ze haar baby kwijt geweest.
Dat geluidje toch alleen?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik wil je niet pesten, maar je weet dat dit een satire van LuckyTV was he?
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:05 schreef eentwee het volgende:
We kunnen het er in elk geval wel over eens zijn dat de zwangere dame, destijds blijkbaar de populairste van de klas, te vroeg gepiekt heeft.
Nee, het hele filmpje is bij elkaar gemonteerd natuurlijk. Inclusief "Dat dacht ik niet, Job"; dat is de stem van de satire-maker, niet van Geert Wilders.quote:
Wat een allochtone tokkienaam was datquote:
And we have a winnerquote:Op vrijdag 30 maart 2012 06:55 schreef klabbakus het volgende:
[..]
Ik weet heel de achtergrond niet, maar op je 22ste, de relatie gaat helemaal mis geloof me, of die vriend die moet zo'n schaap zijn dat ie graag voor haar zorgt en niks beters kan krijgen
best ziek, maar je ziet dat zo vaak
maargoed zo bestaat 70 % van alle relaties, dat is een hele andere discussie, maar ik zie dat gewoon
Ah, OK.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee, het hele filmpje is bij elkaar gemonteerd natuurlijk. Inclusief "Dat dacht ik niet, Job"; dat is de stem van de satire-maker, niet van Geert Wilders.
Das waar, maar als diegene niet bij de interruptiemicrofoon staat is men nauwelijks hoorbaar, zeker voor de tv niet.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:15 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ah, OK.
Nou ja, Job Cohen en Geert Wilders kennende had het best echt kunnen zijn gebeurd.
Dusquote:
Klopt, ik vond die stem al niet echt op die van Wilders lijken. Ik voel me nu wel een beetje dom.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:16 schreef pberends het volgende:
[..]
Das waar, maar als diegene niet bij de interruptiemicrofoon staat is men nauwelijks hoorbaar, zeker voor de tv niet.
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:22 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Klopt, ik vond die stem al niet echt op die van Wilders lijken. Ik voel me nu wel een beetje dom.![]()
Omdat het ook op TV een paar keer kwam, dacht ik echt dat alleen het geluidje en die beelden van een lachende Rutte fake waren, maar dat het voor de rest gewoon was gebeurd.
Ik heb nergens gezegd dat het makkelijk is. Dat die meiden er nog steeds last van hebben, geloof ik absoluut.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:23 schreef GlenSpey het volgende:
Ik vind wel dat sommige mensen in dit topic erg makkelijk roepen dat de slachtoffers zich aanstellen en verder moeten met hun leven. Natuurlijk moeten ze ook verder met hun leven, alleen dat gaat vaak niet zo makkelijk. Pesten kan een heel grote invloed op je leven hebben. Iets wat mensen die het nooit is overkomen volgens mij ook nooit kunnen begrijpen...
Tsja, maar schijnbaar weer niet zo moeilijk dat ze er niet mee op TV willenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:23 schreef GlenSpey het volgende:
Pesten kan een heel grote invloed op je leven hebben. Iets wat mensen die het nooit is overkomen volgens mij ook nooit kunnen begrijpen...
Vast wel. Maar ze worden door dat programma op een heel verkeerd spoor gezet.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 00:17 schreef matthijst het volgende:
[..]
Tsja, maar schijnbaar weer niet zo moeilijk dat ze er niet mee op TV willen
De uitzending van afgelopen week was dan ook wel de slechtste ooit denk ik. Andere uitzendingen hadden een beter en bevredigender resultaat.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 00:35 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Vast wel. Maar ze worden door dat programma op een heel verkeerd spoor gezet.
Zij zijn de slachtoffers en oh wat zijn ze zielig dat ze dat allemaal hebben meegemaakt en oh wat zijn ze sterk dat ze toch wat hebben bereikt in het leven. En de pesters zijn allemaal losers, want de één werkt in een fabriek en het populaire meisje is dik geworden en veel minder knap dan die twee slachtoffers.
Het gevolg is dat die meiden nog steeds met het pestverleden blijven worstelen en dat de pesters het inmiddels zijn vergeten en verdergaan met hun leven.
Want jij kent alleen maar gepeste mensen.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 17:04 schreef goudkust2008 het volgende:
Ik vind het wel een leuk programma
Ben benieuwd of er ooit bekenden van me het programma aanschrijven
Maar omdat de pesters lelijker en minder succesvol zijn, hebben die 2 gepeste meisjes meer kans op blijven worstelen? Ik probeer even te lezen wat je bedoelt, maar ik heb uitleg nodig denk ikquote:Op zaterdag 31 maart 2012 00:35 schreef Pulzzar het volgende:
Het gevolg is dat die meiden nog steeds met het pestverleden blijven worstelen en dat de pesters het inmiddels zijn vergeten en verdergaan met hun leven.
Inderdaad. Kinderen moeten weerbaar worden gemaakt, maar pesten is en blijft fout. En dat hoor je je kind mee te geven.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:23 schreef GlenSpey het volgende:
Ik vind wel dat sommige mensen in dit topic erg makkelijk roepen dat de slachtoffers zich aanstellen en verder moeten met hun leven. Natuurlijk moeten ze ook verder met hun leven, alleen dat gaat vaak niet zo makkelijk. Pesten kan een heel grote invloed op je leven hebben. Iets wat mensen die het nooit is overkomen volgens mij ook nooit kunnen begrijpen...
Voor de gepeste kan het een soort afsluiting bieden. En dan hoeft de pester echt niet per se 'sorry' te zeggen. Het hele proces van 'verleden bespreekbaar maken', en 'gedachten uiten naar pester' kan al van betekenis zijn voor mensen. Zeker voor mensen die het verleden angstvallig hebben proberen te verdringen. Begrijp je dat?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:36 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Snap sowieso niet dat mensen meedoen aan zo'n programma, want wat verwachten ze nou? Meestal zeggen de pesters dat ze het zich niet zo herinneren (want slachtoffers claimen dag in dag uit gepest te zijn en dat klinkt nogal stug). Die slachtoffers hebben in hun hoofd een of ander ideaal plaatje waarin een pester om vergiffenis vraagt en zijn excuses aanbiedt voor alles wat hij gedaan heeft. Dat gebeurt dus eigenlijk nooit (meestal wel excuses, maar dat is vrij 'leeg') en dus vinden dat ze nu het recht hebben om de pesters op TV eens even hard terug te pakken...
En dan vervolgens verontwaardigd gaan zitten doen dat een pester commentaar levert.
Dat Peter vd Vorst je in zijn programma wil hebben betekent niet automatisch dat alles wat je beweert de waarheid is. Sommige dingen zijn 10-20 jaar geleden gebeurd, hoe kun je je nu nog alles exact herinneren, ik vind het knap!
Wat een frustratie zeg. Wil je erover praten? En dat meen ik serieus. Je kan me PM'enquote:Op vrijdag 30 maart 2012 07:24 schreef matthijst het volgende:
Haha, prachtig weer. Van die verontwaardigde kutwijven die opeens na al die jaren wel weten wat ze moeten zeggen
Michael legt uit waarom hij misschien gepest heeft; omdat hij later in een klas kwam en iedereen elkaar al kende en meteen dien krulletrol erop "maar is dat een excuus dan"!
Als die jankerdjes nou gewoon thuis met z'n tweeën een poppenkast hadden gekocht dan konden ze die pesters precies laten zeggen wat ze wilden horen.
Doe het zelf vieze troll.quote:
Ik vind die twee meiden niet echt succesvol. Ze zitten vol wrok, haat en zelfmedelijden. Hun pestverleden beheerst ruim 10 jaar later nog steeds hun hele leven. Daarentegen zijn die pesters dat allang vergeten.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 17:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar omdat de pesters lelijker en minder succesvol zijn, hebben die 2 gepeste meisjes meer kans op blijven worstelen? Ik probeer even te lezen wat je bedoelt, maar ik heb uitleg nodig denk ikIk snap niet echt wat het uitmaakt...
die zit al 10 jaar vast in de gevangenis van Tangerquote:Op donderdag 5 april 2012 21:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Chouki al opgespoort hiero?
Niet...quote:Op donderdag 5 april 2012 21:29 schreef MissJ het volgende:
[..]
die zit al 10 jaar vast in de gevangenis van Tanger
ik roep maar wat hoorquote:
In het vorige seizoen was er ook zo een aflevering en die was ook zeker het interessantstquote:Op donderdag 5 april 2012 21:34 schreef Karina het volgende:
Interessant deze, ze is gepest, maar heeft zelf ook gepest.
Oh dat kan ik me niet eens meer herinneren, of ik heb die net gemist.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
In het vorige seizoen was er ook zo een aflevering en die was ook zeker het interessantst
Moeder is ook ondertiteld.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:37 schreef WcPot het volgende:
Waarom is die jongen ondertiteld ik kan hem wel goed verstaan
Ze ziet er niet gezond uit in ieder geval.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Is die moeder nou nog steeds verslaafd?
Ze zit er naastquote:Op donderdag 5 april 2012 21:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Te lui om de kraan om te draaien
Inderdaad, je zou denken dat ze daar op zouden letten.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:40 schreef Doler12 het volgende:
Toch niet zo streng die internaat als je zo kon pesten.
Ik kijk snel even hoe Danny M wordt gekruisigd.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:48 schreef Karina het volgende:
Ik begrijp die reclame niet, met dat grote kussen, van die apotheek.
Oh zielig voor hemquote:Op donderdag 5 april 2012 21:49 schreef hexje het volgende:
[..]
Ik kijk snel even hoe Danny M wordt gekruisigd.
"niemand vond 'm leuk..."quote:Op donderdag 5 april 2012 21:57 schreef pleeborstel het volgende:
Wat zingen ze nou steeds in de leader, ik versta het niet
"verdomme wat een meuk"quote:Op donderdag 5 april 2012 21:57 schreef pleeborstel het volgende:
Wat zingen ze nou steeds in de leader, ik versta het niet
quote:Op donderdag 5 april 2012 21:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
"verdomme wat een meuk"
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |