Jij bent sowieso niet zo goed in lijstjes, of wat?quote:Op woensdag 4 april 2012 11:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Wederom zo'n band waar ik vaak naar geluisterd heb maar nooit 5 nummers uit zou kunnen kiezen... ik vind new dawn fades wel mooi (maar dat komt vooral omdat mijn vriendin dat een erg mooi nummer vind)toch wel gek dat ik geen top 5 kan maken van een band waarvan ik 388 plays in mijn last.fm heb.
Dat kloptquote:Op woensdag 4 april 2012 11:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
Jij bent sowieso niet zo goed in lijstjes, of wat?
Zwart wit noem dat maar realistischquote:Op woensdag 4 april 2012 12:08 schreef On het volgende:
Bij wie het kwartje nog niet is gevallen kan ik de film Control van Corbijn wel aanraden. Mooie docufilm over Ian Curtis die de muziek in een mooi en realistisch kader weet te plaatsen. Maar je mag het ook niks vinden van mij hoor. ;-)
Vroeger was alles gewoon zwart wit hoor! Het is FOK! die ons leven kleur gaf.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zwart wit noem dat maar realistisch![]()
Als ik Joy Division opzet hoor vrij weinig muzikaliteit, alles is monotoon en in een zelfde ritme, en daarbij, ik wil nog niet dood. The Smiths daarentegen heeft voor zover ik het heb ervaren een prima album afgeleverd met The Queen is Dead (1986), maar dat was ook vrij lastig luisteren in het begin. Niet te vergelijken met elkaar, deze bands. Joy Division - Closer (1980) is depressiviteit ten voeten uit. The Smiths op The Queen is meer warm, liefdevol en cynisch. Maar ik geloof dat de rest van The Smiths ook maar saai en monotoon is, aangezien die albums langs me heen blijven gaan bij het luisteren ernaar.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:52 schreef Norrage het volgende:
Ik zie dat ik 7 plays Joy Division heb, dus ik onthoud me maar van stemming...Heb die band sowieso nog nooit wat gevonden, net als The Smiths...soms snap ik mijn smaak niet helemaal
Isolation stond al in een lijstje van gister in de versie van Therapy?quote:Op woensdag 4 april 2012 13:27 schreef Kadafi het volgende:
Ken te weinig van JD echt goed om een lijstje op te sturen. Op Closer staat nog "Isolation" wat wel leuk in elkaar zit.
Grappigquote:Op woensdag 4 april 2012 13:30 schreef ranja het volgende:
[..]
Isolation stond al in een lijstje van gister in de versie van Therapy?
Ik noemde ze in 1 zin, wat dat zijn denk ik toch wel de populairste Fok! bands ongeveer. Terwijl ik ze niet kan pruimen. Bij the Smiths hoor ik genoeg muzikaliteit inderdaad, maar die stem van Morrisey kan ik niks mee. Zet het altijd meteen weer af. En Joy Division vind ik inderdaad enorm eentonige meuk.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:28 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Als ik Joy Division opzet hoor vrij weinig muzikaliteit, alles is monotoon en in een zelfde ritme, en daarbij, ik wil nog niet dood. The Smiths daarentegen heeft voor zover ik het heb ervaren een prima album afgeleverd met The Queen is Dead (1986), maar dat was ook vrij lastig luisteren in het begin. Niet te vergelijken met elkaar, deze bands. Joy Division - Closer (1980) is depressiviteit ten voeten uit. The Smiths op The Queen is meer warm, liefdevol en cynisch. Maar ik geloof dat de rest van The Smiths ook maar saai en monotoon is, aangezien die albums langs me heen blijven gaan bij het luisteren ernaar.
Dat is een mooie woordspeling bij Joy Divisionquote:Op woensdag 4 april 2012 11:52 schreef Norrage het volgende:
Ik zie dat ik 7 plays Joy Division heb, dus ik onthoud me maar van stemming...Heb die band sowieso nog nooit wat gevonden, net als The Smiths...soms snap ik mijn smaak niet helemaal
Jij wil een rits aan solo's in nummers? Joy Division is een spirtuele kijk op depressie, iets wat veel bands proberen maar niet kunnen. Wat is dan wel muzikaal volgens jou?quote:Op woensdag 4 april 2012 13:28 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Als ik Joy Division opzet hoor vrij weinig muzikaliteit, alles is monotoon en in een zelfde ritme, en daarbij, ik wil nog niet dood. The Smiths daarentegen heeft voor zover ik het heb ervaren een prima album afgeleverd met The Queen is Dead (1986), maar dat was ook vrij lastig luisteren in het begin. Niet te vergelijken met elkaar, deze bands. Joy Division - Closer (1980) is depressiviteit ten voeten uit. The Smiths op The Queen is meer warm, liefdevol en cynisch. Maar ik geloof dat de rest van The Smiths ook maar saai en monotoon is, aangezien die albums langs me heen blijven gaan bij het luisteren ernaar.
Nee, solo's heb ik niet veel mee. Maar als je dan toch depressieve muziek wil luisteren met enige melodie en de nodige "hooks" erin, luister dan The Chameleons. Niet dat dat mijn favoriet ofzo is, verre van. Maar onderstaande nummers vind ik erg sterk.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:47 schreef Lidlchips het volgende:
[..]
Jij wil een rits aan solo's in nummers?
Joy Division is een spirtuele kijk op depressie, iets wat veel bands proberen maar niet kunnen. Wat is dan wel muzikaal volgens jou?
Het is inderdaad een vreemd stemmetje, die van Morrissey, alsof ie vanuit z'n keel zingt. Ook niet mijn favoriete zangstem. Net als die van Robert Smith, nota bene is The Cure een van m'n favoriete bands, toch is de zanger een huilebalk (feit). Beiden ook geen goede zangers. Maar het geeft wél een uniek geluid aan de band. Iets wat ik bij Chameleons en Joy Division niet kan zeggen over de zangers.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Bij the Smiths hoor ik genoeg muzikaliteit inderdaad, maar die stem van Morrisey kan ik niks mee.
Ik zeg niets meer! Prima smaak!quote:Op woensdag 4 april 2012 16:20 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Nee, solo's heb ik niet veel mee. Maar als je dan toch depressieve muziek wil luisteren met enige melodie en de nodige "hooks" erin, luister dan The Chameleons. Niet dat dat mijn favoriet ofzo is, verre van. Maar onderstaande nummers vind ik erg sterk.
Niet zo depressief als Joy Division (qua teksten), maar omdat de muziek melodieuzer, dromeriger en meeslepender is, komt het deste beter bij mij binnen.
Hoewel ik die 'nieuwe' (33 jaar terugquote:Op woensdag 4 april 2012 18:58 schreef Lidlchips het volgende:
De vroege Joy Division
De nieuwe Joy Division
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.By hook or by crook, I'll be last in this book.
Ja, dat is niet te doen. Dan krijg je 10 winnaars, o.i.d., volgens mij is nu nog geen nummer twee keer genoemd.quote:Op donderdag 5 april 2012 08:57 schreef ranja het volgende:
Leuk, maar moeilijk en ik verwacht dat er weinig eindlijst te maken zal zijn
Wilco heeft een flinke voorsprong van 200%quote:Op donderdag 5 april 2012 09:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
volgens mij is nu nog geen nummer twee keer genoemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |