abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 11:49:00 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109888530
Het begrip top40 is een beetje aan het verwateren, het is steeds meer een lijst waar je als artiest liever niet in staat. Toch zullen er vast pareltjes in deze lijst staan die voor mensen onopgemerkt blijven.

Daarom dacht ik dat het leuk was een topic te openen waarin mensen hun favoriete liedje uit de top40 kunnen plaatsen.

Dit topic blijft natuurlijk elke week actueel dus post alleen nummers uit de huidige top40 en plaats er ook even de notering bij :)

Top40 de nieuwe underground ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_109888954
Deze week, (week13, 2012)

Marlon Roudette - New Age

Die 538 website is trouwens vreselijk. Met die irritante radio die 5 minuten moet laden :r
  woensdag 4 april 2012 @ 12:06:38 #3
298997 Spaghettivreter
Tevens bierzuiper.
pi_109889273
Heb net even gekeken maar zijn 2 nummers waar ik redelijk naar kan luisteren :

Triggerfinger - I Follow Rivers (al hebben ze veel betere nummers gemaakt en is het maar een cover).
Flo Rida feat. Sia - Wild Ones (Alleen de couplet van SIA klinkt leuk, dat Flo Rida gedeelte had van mij weg gemogen).
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 12:10:01 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_109889365
Week 13 - 2012 (Top 40 op de 538 site, op de site van de Nederlandse Top 40 is het pas week 12)
Op nummertje 22 :)

De helft van die nummers ken ik helemaal niet, I follow Rivers 2x :?)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 12:12:33 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109889443
quote:
99s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:10 schreef Karina het volgende:

De helft van die nummers ken ik helemaal niet, I follow Rivers 2x :?)
De ene is het origineel (een remix van een origineel nummer van lykke li) de andere is een soort gitaar cover van dit nummer door triggerfinger.
pi_109889593
Er staan nog best een nummer of 10 in die ik prima kan hebben. Naast het al genoemde Gotye is nummer 38. We Are Young van .Fun mijn favoriet. Azelia Banks en Ed Sheeran zijn ook zeker prima wat mij betreft.
pi_109889846
Deze is ook wel leuk vind ik:

Met superstip op 11 deze week.
pi_109890372
Staan zat goede nummer in:

Triggerfinger - I Follow Rivers
Lloyd ft. Andre 3000 & Lil' Wayne - Miss That (Dedication To My Ex)
Gotye natuurlijk
Die van .fun is leuk! '212' is superdik!
pi_109891628
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:49 schreef Bosbeetle het volgende:

Top40 de nieuwe underground ;)
Haha, eigenlijk wel! :)
Het ergste is misschien nog wel die I Follow Rivers notering...heeft het origineel er zelf ooit ingestaan??Dat is toch echt bij verre de beste versie :') Die Triggerfinger hype begrijp ik dan ook weer niet, gewoon gigantisch geplugd door 3fm geloof ik. Staat er eens wat alternatiefs in etc, is het dat...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 13:14:33 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109891842
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:09 schreef Norrage het volgende:

[..]

Het ergste is misschien nog wel die I Follow Rivers notering...heeft het origineel er zelf ooit ingestaan??Dat is toch echt bij verre de beste versie :') Die Triggerfinger hype begrijp ik dan ook weer niet, gewoon gigantisch geplugd door 3fm geloof ik. Staat er eens wat alternatiefs in etc, is het dat...
Nouja triggerfinger staat hier in nederland als typisch 3fm bandje te boek terwijl ze wel mogen komen spelen op een stoner festival in duitsland (zegt ook niet alles) maar ik vind dat triggerfinger het leuk doet. Wel jammer van die covertjes.... het zou leuker zijn als ze het succes kunnen pakken met hun eigen nummers.
  woensdag 4 april 2012 @ 13:21:30 #12
13973 ranja
image means nothing
pi_109892118
Beste vind ik verreweg het songfestivalliedje van Joan Franka (nr. 29).
Ook de Lykke Li versie van I Follow Rivers (3) vind ik nog wel ok, en eventueel Chris Hordijk (34).
  woensdag 4 april 2012 @ 13:29:35 #13
13973 ranja
image means nothing
pi_109892425
quote:
2s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Nouja triggerfinger staat hier in nederland als typisch 3fm bandje te boek terwijl ze wel mogen komen spelen op een stoner festival in duitsland (zegt ook niet alles) maar ik vind dat triggerfinger het leuk doet. Wel jammer van die covertjes.... het zou leuker zijn als ze het succes kunnen pakken met hun eigen nummers.
Triggerfinger moet gewoon Selah Sue als zangeres nemen. Dan wordt het nog wat. Hun laatste album vind ik helemaal niks, en live heb ik het ook wel gezien. Elk concert van ze dat ik tot nu toe gezien heb, of dat nou een half uur of anderhalf uur duurde had dezelfde 2 nummers als hoogtepunt.
Afgezien van Lowlands, toen was Mercy samen met Selah Sue het hoogtepunt.
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 13:30:49 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109892479
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:21 schreef ranja het volgende:
Beste vind ik verreweg het songfestivalliedje van Joan Franka (nr. 29).

Ohja dat vind ik ook een tof nummer :)
pi_109892532
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:09 schreef Norrage het volgende:

[..]

Deze vind ik zelf wel lekker >:)

pi_109892597
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:29 schreef ranja het volgende:

[..]

Triggerfinger moet gewoon Selah Sue als zangeres nemen. Dan wordt het nog wat. Hun laatste album vind ik helemaal niks, en live heb ik het ook wel gezien. Elk concert van ze dat ik tot nu toe gezien heb, of dat nou een half uur of anderhalf uur duurde had dezelfde 2 nummers als hoogtepunt.
Afgezien van Lowlands, toen was Mercy samen met Selah Sue het hoogtepunt.
Ja, met Selah Sue was echt helemaal fantastisch. Als ze dat nou permanent samen doen...verder is het gewoon een suffe gehypte rockband. "Matthijs van Nieuwkerk en Giel met hun "hardste band van de wereld" ofzo :')

En de Lykke Li versie is toch ook al een remix/cover? Het origineel, die moet erin...

Verder kan ik Nederlands rap nog wel waarderen, ik vind Gers Pardoe nog best wel te pruimen (niet te serieus nemen) en Ali B vond ik altijd ook wel leuk. Het is vooral al die dance, simpele rock en Nederlandstalige meuk die de top 40 vervuilt.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 4 april 2012 @ 13:37:10 #17
13973 ranja
image means nothing
pi_109892677
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:34 schreef Norrage het volgende:
verder is het gewoon een suffe gehypte rockband. "Matthijs van Nieuwkerk en Giel met hun "hardste band van de wereld" ofzo :')
Volgens Matthijs de band die het hardste in hun studio heeft gespeeld. Tja, kwestie van de volumeknop goed afstellen lijkt me. Ze hebben Peter Pan ook al eens gehad en Aux Raux, dat is toch een stuk meer herrie. Maar ja, als die het volume op 10 zetten en Triggerfinger eentje hoger... zegt echter niks over de band.
pi_109892937
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:37 schreef ranja het volgende:

[..]

Volgens Matthijs de band die het hardste in hun studio heeft gespeeld. Tja, kwestie van de volumeknop goed afstellen lijkt me. Ze hebben Peter Pan ook al eens gehad en Aux Raux, dat is toch een stuk meer herrie. Maar ja, als die het volume op 10 zetten en Triggerfinger eentje hoger... zegt echter niks over de band.
Triggerfinger vind ik wat dat betreft net als Direct. Geniale muzikanten (ja, ik zeg dat over Di-rect) maar hun eigen nummers zijn kut (ok mening, maar goed) terwijl hun covers briljant zijn (in het geval van Di-rect: ze hebben een geniale Arcade Fire cover gedaan, om waar wat te noemen).
  woensdag 4 april 2012 @ 13:48:03 #19
13973 ranja
image means nothing
pi_109893106
Nou, ik noem de cover van I Follow Rivers zeker niet briljant.
Di-rect weet ik niet, maar The Deaf met Spike van Di-rect vind ik wel geweldig.
pi_109893148
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:48 schreef ranja het volgende:
Nou, ik noem de cover van I Follow Rivers zeker niet briljant.
Di-rect weet ik niet, maar The Deaf met Spike van Di-rect vind ik wel geweldig.
Mjah, ik ook niet, maar het slaat dus wel aan bij het publiek...
  woensdag 4 april 2012 @ 14:40:09 #21
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_109895127
Ik ken denk 75% niet!
Maar misschien wel als ik het ff luister.
Wat staan sommige nummers er al lang in.

Maar beetje leuk:
Ai se eu te pego! #11 - Michel Telo

Somebody that i used to know #5 - Gotye

Deze vind ik wel heel leuk>
212 - Azealia Banks Ft Lazy J

En deze lijkt me van de zomer wel chill
Young, wild & free - Snoop Dogg & Wiz Khalifa Featuring Bruno Mars

Maar het houd niet over...
pi_109895335
Als er 1 of 2 goede nummers in de top 40 staan is het veel.
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 14:46:55 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109895423
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:44 schreef Vatta het volgende:
Als er 1 of 2 goede nummers in de top 40 staan is het veel.
Daarom dit topic om die eruit te zoeken :Y
pi_109904522
Dan toch maar Ode to the bouncer (al is die inmiddels al zo vaak op de radio ben geweest dat ik het liever een poosje niet uit mezelf opzet). :)

Verder nog wat best aan te horen nummers van Adele, Lloyd, Lykke Li, Gotye, Racoon en Michel Télo, maar verder... :{

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2012 18:27:51 ]
pi_109905469
Tja, Gotye natuurlijk. Verder ben ik al fan van Lykki Li sinds zij is gaan samenwerken met Royksopp.
Uiteraard vind ik die nummers stuk voor stuk beter dan Follow Rivers, maar dat is ook een prachtig nummer. Dat zij nu echt groot geworden is door dat nummer is fantastisch.

Zo slecht is die top 40 dus gelukkig ook weer niet

Edit: Die clip van Michel Telo is nou niet van het hoogste niveau, maar is vooral vermakelijk vanwege de vrouwen die daarin voorkomen. Als ik vroeger een tent kende waar zulk publiek op afkwam dan nam ik die muziek graag voor lief. :P
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')