abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109621479
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 11:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
En daarmee komen we op het punt dat het niet op alle opritten mogelijk is om meteen al 100 te gaan rijden.
geef me er 1 waar het onmogelijk is om de 100 te halen voor het invoegen (of 80 als dat daar de vmax is)
pi_109621778
quote:
7s.gif Op woensdag 28 maart 2012 14:36 schreef lipjes het volgende:
http://g.co/maps/rcd42
Deze 2 opritten rijd ik regelmatig, en dan vooral richting rotterdam.
Maar met de auto neem ik die maar met 50, er hebben daar al regelmatig auto's omgekeerd gestaan.
http://maps.google.nl/?ll(...)2,12.66,,0,18.6&z=19
Op dit punt moet je het gas toch al ruim open kunnen gooien, als je dan niet minstens tot de 80 komt heb je gewoon een kut auto :{w
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:08:20 #203
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_109625540
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:05 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind het dan wel raar dat ze zodra ze op de weg zitten (zonder van de gehele oprit gebruik te maken) ineens wel harder kunnen rijden (met een zwarte wolk achter de auto. Of dat ik in m'n Yaris gas moest terugnemen omdat die dikke mercedes voor me niet doorreed op de invoegstrook.

[..]

Rijd je lekker 120/130 op de snelweg in je kleine auto, haal je zo'n dikke leasebak in (want die zit niet op te letten ofzo), heb je die lease bak al naast je (maar nu aan de linker kant) voordat je zelfs nog maar je knipperlicht naar rechts hebt uit gedaan...

Wat dat betreft, vind ik het best jammer dat ik m'n Yaris niet meer heb, want die werd toch meestal zwaar onderschat door all die dikke-bakken-rijders!
Hehe; ik vind het (in mijn ex leasebak) wel humor wanneer er een Daihatsu Cuore of dergelijk gebakje mij met 140 voorbij komt. (ik moet dan vaak inderdaad wel ff 2 keer kijken in de spiegel voordat ik t echt geloof.... ;) )

Mijn vriendins eerste auto was een alto uit 1990; zijn we mee naar Frankrijk op en neer geweest bepakt en beladen en dat gekke ding haalde nog over de 130! _O-
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_109625774
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:05 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind het dan wel raar dat ze zodra ze op de weg zitten (zonder van de gehele oprit gebruik te maken) ineens wel harder kunnen rijden (met een zwarte wolk achter de auto
. Of dat ik in m'n Yaris gas moest terugnemen omdat die dikke mercedes voor me niet doorreed op de invoegstrook.

[..]

Rijd je lekker 120/130 op de snelweg in je kleine auto, haal je zo'n dikke leasebak in (want die zit niet op te letten ofzo), heb je die lease bak al naast je (maar nu aan de linker kant) voordat je zelfs nog maar je knipperlicht naar rechts hebt uit gedaan...

Wat dat betreft, vind ik het best jammer dat ik m'n Yaris niet meer heb, want die werd toch meestal zwaar onderschat door all die dikke-bakken-rijders!
Waarschijnlijk gewoon klein momentje van onoplettendheid oid. Dat je dan opeens denkt van 'Oh ik moet nog invoegen' ..en dan doe je dat maar dan gooi je daarna wel ff flink gas erop zodat je weer 130 ofzo gaat.
pi_109628441
Waar ik woon hebben ze doseerlichten, op bijna iedere oprit. Stoplichten en eronder het bordje bij groen 2 auto's. Irritante wil dat er regelmatig een 3e auto net door oranje glipt. Met het gevolg dat de rest dan extra lang mag wachten totdat het weer groen is.

Tis gewoon niet eerlijk.
.
pi_109629506
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:52 schreef Fer het volgende:
Waar ik woon hebben ze doseerlichten, op bijna iedere oprit. Stoplichten en eronder het bordje bij groen 2 auto's. Irritante wil dat er regelmatig een 3e auto net door oranje glipt. Met het gevolg dat de rest dan extra lang mag wachten totdat het weer groen is.

Tis gewoon niet eerlijk.
Die dingen zijn sowieso debiel :r en dan nog een flitspaal ernaast :r :r
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:18:59 #207
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_109630689
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

geef me er 1 waar het onmogelijk is om de 100 te halen voor het invoegen (of 80 als dat daar de vmax is)
De oude oprit bij Zevenhuizen naar de A12 richting Utrecht bestaat helaas niet meer...

Vlak voor de Velsertunnel heb je een "oprit" naar de N208/A22 die waarschijnlijk volledig dichtgetimmerd is met matrixborden die continu de boel regelen
http://g.co/maps/dau6n

Op de A348 bij De Steeg moet je waarschijnlijk wel een beetje gas geven om de 120 halen.
http://g.co/maps/y8uev

En dan heb je nog altijd de achtergestelde Brabanders:
http://g.co/maps/3tf9p

Maar echt spannend zijn deze opritten allemaal verder niet.
pi_109632264
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:18 schreef OEM het volgende:

[..]

De oude oprit bij Zevenhuizen naar de A12 richting Utrecht bestaat helaas niet meer...

Vlak voor de Velsertunnel heb je een "oprit" naar de N208/A22 die waarschijnlijk volledig dichtgetimmerd is met matrixborden die continu de boel regelen
kijk eens goed hoe de matrix borden staan :P
quote:
Op de A348 bij De Steeg moet je waarschijnlijk wel een beetje gas geven om de 120 halen.
http://g.co/maps/y8uev
Dat red je wel zolang je geen 0,8l motor heb :{w
quote:
:D :D :D deze moet ik je geven
quote:
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:51:55 #209
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_109633023
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

kijk eens goed hoe de matrix borden staan :P
Die heb ik ook wel gezien, maar ik weet niet of die altijd aan staan.
  FOK!fotograaf donderdag 29 maart 2012 @ 01:14:04 #210
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109638650
quote:
Valt wel mee. Ik kom uit de bocht met 40 en rijd voordat ik in de tunnel zit al ruim 100 met de AX. Nu ben ik ook niet vies van een beetje doortrekken, maar toch. Hier met de Benz wel uit gekomen, met 50 naar links moeten gaan en dan hem de kickdown in getrapt en bij 103 op de CC. Gevolg: Politie die, in een herkenbare auto, in je nek hangt te hijgen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 29 maart 2012 @ 02:04:16 #211
252108 Len93
That's what she said.
pi_109639284
quote:

[..]

Lijkt me lekker om daar te wonen. :{

Maar nee, ik ben nog weinig opritten verder tegengekomen waar je niet minstens met 80 op het einde van de invoegstrook kunt rijden. Als je op een snelweg wilt/gaat rijden moet je je ook op een goed doorstromende manier van invoegen voorbereiden, vind ik. Zoals eerder al aangegeven, met 50km/u op een snelweg invoegen is gewoon niet handig - als het zelfs niet gevaarlijk is.
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
pi_109640454
Wat denken jullie dan van dit punt?

http://g.co/maps/snsr2
pi_109640558
Als je daar aan het eind nog geen 70 rijdt, moet je er ook niet gaan rijden. En goed kijken. Maar dat is ook een kunst die velen nog niet onder de knie hebben.
pi_109640778
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 08:12 schreef Daeron het volgende:
Wat denken jullie dan van dit punt?

http://g.co/maps/snsr2
daar rij je alleen 50/70 ;)
  donderdag 29 maart 2012 @ 08:55:01 #215
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_109640953
godzamme vanochtend weer zo'n klapmongool. 80 op de 2e baan van rechts rijden, ik rij helemaal rechts 100km/h dus haal hem vanzelf in. Kan 'ie kennelijk niet hebben dus geeft meteen gas, gaat naast me rijden, net zolang tot ik klemrij achter een vrachtwagen en daar is hij het traject Vinkeveen - Maarssen gebleven :')
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
- God
pi_109641620
Het was vanmorgen een "laten we maar zeer langzaam optrekken en nooit de maximum snelheid bereiken" dag... We zaten achter een auto die zo langzaam bij die rotonde weg reed, dat m'n partner zelfs weer moest terug schakelen...
pi_109641648
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 08:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

daar rij je alleen 50/70 ;)
Probleem is daar niet zozeer de snelheid, maar dat je van beide kanten pas laat ziet wat de situatie is. Invoegers zien pas laat waar hun gat zit en doorgaand verkeer ziet pas laat of er een invoeger komt.

En met 70 je auto vol naar links tussen het overige verkeer gooien is best interessant. :P
pi_109641760
Sommige opritten zie je pas laat zodat je moeilijker kan timen waar je moet invoegen idd. Wat me brengt op de volgende irritatie: mensen die het als een persoonlijke nederlaag voor hun ego zien als mensen voor hen invoegen en dus expres het gat dicht gaan rijden. :N
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 29 maart 2012 @ 09:37:59 #219
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_109641823
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 09:29 schreef Daeron het volgende:

[..]

Probleem is daar niet zozeer de snelheid, maar dat je van beide kanten pas laat ziet wat de situatie is. Invoegers zien pas laat waar hun gat zit en doorgaand verkeer ziet pas laat of er een invoeger komt.

En met 70 je auto vol naar links tussen het overige verkeer gooien is best interessant. :P
Is me een keer overkomen. Reed linkerbaan op een 3-baans snelweg, gangetje 110 120, komen bij een oprit en de achterste auto van een treintje besluit 3 banen te wisselen met 70km/h, en gooit hem dus voor me. Ik vol in de ankers, auto breekt uit naar links/rechts maar kon hem onder controle houden. Die klapmongool reed nog steeds halverwege de linker en middenbaan.

Geintje kostte me 2 banden en 10 jaar van m'n leven.
- God
  donderdag 29 maart 2012 @ 10:11:21 #220
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_109642801
Gisterochtend weer een mooie op de A12 richting Utrecht. Dat is een prachtig stuk 4-baansweg , met alle ruimte. Ik reed daar wat harder, omdat ik wat haast had, rond de 140, op de meest linker baan.Het was verder lekker rustig. In de verte zie ik een Volvo leasebak op dezelfde baan rijden, die een Range Rover aan het inhalen is.
Op het moment dat ik bij hen in de buurt kom, neem ik netjes gas terug en blijf op gepaste afstand van de Volvo. Meneer is echter met andere dingen bezig, papieren, telefoon, etc. en rijdt niet echt door. Zijn snelheid zakt steeds verder terug, waardoor we niet echt voorbij de RR komen.
Uiteindelijk blijft hij een beetje lafjes linksvoor hangen, net te dicht bij de RR om naar rechts te gaan.

De meneer in de RR is ondertussen ook druk in gesprek met kantoor en zoek ook een paar gegevens erbij, waardoor hij ongemerkt steeds meer naar links, richting vangrail schuift. Op zich geen probleem, ware het niet dat ik ertussen zat.

Dus flink toeteren waardoor iedereen weer even wakker werd en op zijn eigen baan ging rijden. De meneer voor mij schoof ook meteen een baan op, waardoor ik weer lekker door kon stuiven.

Tot zover mijn klacht cq frustratie (mbt vertegenwoordigers in leasebakken).
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  donderdag 29 maart 2012 @ 11:58:08 #221
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_109646394
gister op de A16 afrit naar A17 rond kwart over 10 's avonds.
Een busje wat met 100 op de linkerbaan blijft rijden (2 baans afrit)
Keertje seinen hielp niet, was op de motor dus dan maar vol gas en zsm ervoorbij.
En daarna bleef die nog gewoon links rijden
pi_109649757
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:58 schreef lipjes het volgende:
gister op de A16 afrit naar A17 rond kwart over 10 's avonds.
Een busje wat met 100 op de linkerbaan blijft rijden (2 baans afrit)
Keertje seinen hielp niet, was op de motor dus dan maar vol gas en zsm ervoorbij.
En daarna bleef die nog gewoon links rijden
Had ik ook een keer, rond 22.30 op de A7 ri Groningen.. Zag in de verte al een auto links rijden, met geen enkele andere auto erbij in de buurt... Omdat ik netjes 130 op de CC reed, met een paar auto's ver achter me, ben ik gewoon rechts blijven rijden en heb dan ook rechts die auto ingehaald...
Zelfs na uitgebreid te laten zien waar hij/zij eigenlijk moest rijden(Dus ervoor gaan rijden, de linkerbaan op en vervolgens weer naar rechts, met heel veel gebruik van het knipperlicht(ook zo'n ergenis, mensen die niet knipperen..) begreep diegene het nog niet, en bleef hij nog met 100 links rijden...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_109649959
Gisteren reed ik achter een Lamborghini Diablo.. Okee, leuk je ziet een dikke bak met dikke banden en etc.. Maar hij reed niet harder dan 25/30 waar je gewoon 50 mag.. :')
Ik was niet het enige die hem inhaalde, zelfs een charade vond het zo irritant dat hij hem inhaalde.. :P

Heb er wel een filmpje van, wat een onweis bruut geluid.. 8-) :9~
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 29 maart 2012 @ 13:25:01 #224
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_109650021
quote:
2s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:23 schreef Turquaz52 het volgende:
Gisteren reed ik achter een Lamborghini Diablo.. Okee, leuk je ziet een dikke bak met dikke banden en etc.. Maar hij reed niet harder dan 25/30 waar je gewoon 50 mag.. :')
Ik was niet het enige die hem inhaalde, zelfs een charade vond het zo irritant dat hij hem inhaalde.. :P

Reed een tijd terug achter de Ferrari 430 van een teamgenoot van me op de A10. Lekker vlot doorrijden, dacht dat ik hem nog wel bij kon houden met vlot in de toeren rijden. Tot 'ie gas gaf. Dacht dat ik achteruit reed :')
- God
pi_109650116
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:25 schreef MrKikker het volgende:

[..]

Reed een tijd terug achter de Ferrari 430 van een teamgenoot van me op de A10. Lekker vlot doorrijden, dacht dat ik hem nog wel bij kon houden met vlot in de toeren rijden. Tot 'ie gas gaf. Dacht dat ik achteruit reed :')
Ik hield de Lambo wel bij, zelfs toen hij gas gaf. Toen ging hij 40 :7
:+
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_109650361
Laatst bij een rotonde een vrachtwagen voor me die stil blijft staan, zonder dat er ander verkeer aan kwam. Ik wacht rustig, want misschien had ie hem laten afslaan ofzo. Na halve minuut inmiddels een kleine file erachter. Toen ging ie opeens heel langzaam stapvoets rijden, de rotonde over en met 30 op een weg waar je 70 mag. Wanneer de doorgetrokken streep weg is haal ik hem in en blijf even naast hem rijden om te kijken wat er aan de hand is.....: En ja hoor, telefoon aan zn oor }) Zulke mensen mogen ze van mij direct het rijbewijs afnemen. Vooral als je de verantwoordelijkheid hebt over zo'n grote vrachtwagen en duidelijk totaal geen oog meer hebt voor de rest van het verkeer.
pi_109651814
quote:
2s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:23 schreef Turquaz52 het volgende:

Misschien iemand die tè voorzichtig is met z'n auto :+
  donderdag 29 maart 2012 @ 14:44:19 #228
318842 Descendent
pi_109653543
Zo eentje die de boodschappentassen uit de Lambo moet halen voordat ie een drempel overkan.... :')
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_109653776
Overigens wat ook heel irritant kan zijn; mensen die hun auto niet fatsoenlijk kunnen parkeren en het daardoor voor jou uitermate lastig maken je parkeerplek te verlaten |:(
  donderdag 29 maart 2012 @ 14:58:52 #230
318842 Descendent
pi_109654145
Voor dat soort mensen heb ik een mooie grote trekhaak op mn auto zitten.... ;)
pi_109654190
quote:
12s.gif Op donderdag 29 maart 2012 14:58 schreef Descendent het volgende:
Voor dat soort mensen heb ik een mooie grote trekhaak op mn auto zitten.... ;)
Maar soms staat die andere voor je..en dan heb je er niks aan. En moet je nog 1000x steken of whatever of fatsoenlijk weg te rijden :{
  donderdag 29 maart 2012 @ 15:04:56 #232
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_109654386
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 14:49 schreef H-D het volgende:
Overigens wat ook heel irritant kan zijn; mensen die hun auto niet fatsoenlijk kunnen parkeren en het daardoor voor jou uitermate lastig maken je parkeerplek te verlaten |:(
Ohja dat heb ik ook wel eens meegemaakt. Uiteindelijk heb ik de gene die achter mij stond (die het gat dicht had gereden) een stukje achteruit door z'n handrem heen geduwd zodat ik eruit kon.
De auto waarin ik reed heeft een trekhaak dus ik had nergens last van, en of die gene schade had zal me een zorg zijn. Moet je je auto maar niet zo achterlijk neerzetten.
pi_109654485
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 15:04 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ohja dat heb ik ook wel eens meegemaakt. Uiteindelijk heb ik de gene die achter mij stond (die het gat dicht had gereden) een stukje achteruit door z'n handrem heen geduwd zodat ik eruit kon.
De auto waarin ik reed heeft een trekhaak dus ik had nergens last van, en of die gene schade had zal me een zorg zijn. Moet je je auto maar niet zo achterlijk neerzetten.
Sommige mensen kunnen ook gewoon echt niet parkeren ofzo. Dan zie je ze proberen, of dat al niet eens meer, gewoon hup er half in pleuren en klaar. Want het is te moeilijk om even fatsoenlijk uit te komen. Omdat ze per se vooruit een vak in willen oid
  donderdag 29 maart 2012 @ 15:14:18 #234
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_109654792
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 15:07 schreef H-D het volgende:

[..]

Sommige mensen kunnen ook gewoon echt niet parkeren ofzo. Dan zie je ze proberen, of dat al niet eens meer, gewoon hup er half in pleuren en klaar. Want het is te moeilijk om even fatsoenlijk uit te komen. Omdat ze per se vooruit een vak in willen oid
Ik zie het nog weleens bij meiden die dan in de auto van vriendlief rijden en bang zijn om de velgen te beschadigen. Dus dan parkeren ze 'm mooi een meter van de stoeprand af. Dan heb ik soms wel even de neiging om daar achter het stuur te gaan zitten en de auto fatsoenlijk voor ze in te parkeren :') .
  FOK!fotograaf donderdag 29 maart 2012 @ 15:33:34 #235
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109655647
quote:
Ik ben in dat soort gevallen nog wel eens zo'n hond dat ik mensen die bijv. helemaal tegen de rand aan staan praktisch klem zet.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_109655712
Parkeerproblemen? Wasdat? *)
pi_109656911
Over parkeerproblemen kan ik een boek vol schrijven bij mij in de buurt. Gemeente vond het niet nodig om markeringen aan te leggen in de parkeervakken. Gevolg: iedereen parkeert schots en scheef en de helft van de tijd zie ik een gat wat precies groot genoeg is voor mijn auto, als ik hem er zijwaarts in zou schuiven...

Mooie was ook een keer, ik reed de straat in en voor mij was net ook iemand de straat in gereden. Die ander was verderop aan het keren en ik zag een vak aan de linkerkant dus wilde daar mijn auto in mikken. Ga netjes stil staan aan de linkerkant, ondertussen is die andere auto gekeerd en komt al seinend op me af. Ik gooi hem in zijn achteruit en zet hem netjes in het vak en de ander rijdt door.

Keert aan de andere kant van de straat en komt weer terug. Spreekt ze me aan, waar ik het lef vandaan haalde om daar te parkeren terwijl het overduidelijk was dat zij daar keerde om hem daarna in dat vak te zetten... -O-
pi_109657122
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 15:14 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik zie het nog weleens bij meiden die dan in de auto van vriendlief rijden en bang zijn om de velgen te beschadigen. Dus dan parkeren ze 'm mooi een meter van de stoeprand af. Dan heb ik soms wel even de neiging om daar achter het stuur te gaan zitten en de auto fatsoenlijk voor ze in te parkeren :') .
Dat van die velgen dat heb ik niet, maar ik ben inderdaad vrij zenuwachtig met parkeren omdat ik liever niet thuiskom met een enorme kras en een treetje terug op de verzekering van mijn vriend want ik ben dus inderdaad zo'n muts die niet aanvoelt waar ik ben met die kar. Laat het mijn vriend nog weleens afmaken :@

Maar: ik laat m dus nooit schots en scheef twee vakken in beslag nemen. Al ziet het hele bedrijf mij 10 minuten lang heen en weer steken, hij gáát er recht in })
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_109657142
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 15:58 schreef Daeron het volgende:
Over parkeerproblemen kan ik een boek vol schrijven bij mij in de buurt. Gemeente vond het niet nodig om markeringen aan te leggen in de parkeervakken. Gevolg: iedereen parkeert schots en scheef en de helft van de tijd zie ik een gat wat precies groot genoeg is voor mijn auto, als ik hem er zijwaarts in zou schuiven...

Mooie was ook een keer, ik reed de straat in en voor mij was net ook iemand de straat in gereden. Die ander was verderop aan het keren en ik zag een vak aan de linkerkant dus wilde daar mijn auto in mikken. Ga netjes stil staan aan de linkerkant, ondertussen is die andere auto gekeerd en komt al seinend op me af. Ik gooi hem in zijn achteruit en zet hem netjes in het vak en de ander rijdt door.

Keert aan de andere kant van de straat en komt weer terug. Spreekt ze me aan, waar ik het lef vandaan haalde om daar te parkeren terwijl het overduidelijk was dat zij daar keerde om hem daarna in dat vak te zetten... -O-
Maar één reactie op mogelijk:
pi_109657303
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 15:04 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

En jij kon er ook niet uit door een paar keer te steken?
Dan stond je zelf ook nogal dicht op je voorganger.
  donderdag 29 maart 2012 @ 16:08:23 #241
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_109657398
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 16:06 schreef vannelle het volgende:

[..]

En jij kon er ook niet uit door een paar keer te steken?
Dan stond je zelf ook nogal dicht op je voorganger.
Stond ik ook, maar was zeg maar een twee rijen van auto's die zo stonden en dan aan beide kanten ruimte om weg te rijden. Alleen ging die figuur dus vlak achter mij staan. Als 'ie afstand had gehouden had ik kunnen steken en dan wegrijden.
pi_109657600
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 15:58 schreef Daeron het volgende:

Haha ik heb laatst ook zoiets gehad, maar dan vriendelijker. Ik ben altijd vrij vroeg op het werk. Parkeerplaats is dan altijd vrij leeg behalve altijd min of meer dezelfde mensen, een stuk of 10. Daarom heb ik bijna de routine om een van de eerste vakken links vooruit in te parkeren, en hem dan recht achteruit naast de zwarte BMW van een collega van met te zetten die er dan altijd net is. Ja, echte bazen zetten hem zo schuin ernaast en draaien hem er dan zo in, maar zo kan ik het rustig en met meer overzicht doen, mkay? :')

Vorige week ergens stond ik dus net vooruit in dat vak, wil hem in zijn achteruit zetten, komt er ineens een grote grijze stationwagen met mevrouw erin aanstuiven, zet hem in een vloeiende beweging schuin en meteen weer in zijn achteruit op mijn beoogde plekje. Nou ja, dat kan gebeuren, zij dacht waarschijnlijk dat ik daar wilde blijven staan. Toen we elkaar aankeken zag ze wat er was gebeurd en moesten we allebei lachen. (En toen moest ik hem uiteindelijk toch nog via een draai naast haar auto zetten, hetgeen ook nog lukte zonder al teveel zenuwen *) )
pi_109657704
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 16:12 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Haha ik heb laatst ook zoiets gehad, maar dan vriendelijker. Ik ben altijd vrij vroeg op het werk. Parkeerplaats is dan altijd vrij leeg behalve altijd min of meer dezelfde mensen, een stuk of 10. Daarom heb ik bijna de routine om een van de eerste vakken links vooruit in te parkeren, en hem dan recht achteruit naast de zwarte BMW van een collega van met te zetten die er dan altijd net is. Ja, echte bazen zetten hem zo schuin ernaast en draaien hem er dan zo in, maar zo kan ik het rustig en met meer overzicht doen, mkay? :')

Vorige week ergens stond ik dus net vooruit in dat vak, wil hem in zijn achteruit zetten, komt er ineens een grote grijze stationwagen met mevrouw erin aanstuiven, zet hem in een vloeiende beweging schuin en meteen weer in zijn achteruit op mijn beoogde plekje. Nou ja, dat kan gebeuren, zij dacht waarschijnlijk dat ik daar wilde blijven staan. Toen we elkaar aankeken zag ze wat er was gebeurd en moesten we allebei lachen. (En toen moest ik hem uiteindelijk toch nog via een draai naast haar auto zetten, hetgeen ook nog lukte zonder al teveel zenuwen *) )
De eckte eckte :D
al doe ik het ook nog weleens op de manier zoals jij dat doet, maar 9/10 keer(iig waar ik kom dan) kan dat gewoon niet qua ruimte en moet ik het ook met die schuine draai doen :P
pi_109658263
quote:
mensen die hun auto achteruit parkeren in schuine parkeervakken... (dus in de rijrichting bijvoorbeeld in een parkeergarage)

pi_109658740
Haha, parkeerproblemen. Heb ook jaren in de stad gewoond. Na 17:00 was alles helemaal vol en moest je rondjes rijden om in de buurt nog een plekje te vinden (soms wel op 500m lopen van mn huis). En dan altijd van die irritante kl*te Aygo's en Yarissen die hun auto veel te groot inschatten en 3 meter van de voorligger parkeren, waardoor de parkeerplaats erachter te klein is om nog gebruikt te worden :') Al is het wel goed voor je fileparkeer-skills. Regelmatig mn auto in plekjes gepropt met 20cm speling aan beide kanten :P Je moet wel als dat de enige plek nog is.

Blij dat ik niet meer in het centrum woon. Kan mn auto nu altijd gewoon voor de deur kwijt op welk tijdstip dan ook.
pi_109664409
Waarom rijden vrachtwagens 50km/u op een 80km/u weg waar je niet mag inhalen :r
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_109664924
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 16:40 schreef Palomar het volgende:
Haha, parkeerproblemen. Heb ook jaren in de stad gewoond. Na 17:00 was alles helemaal vol en moest je rondjes rijden om in de buurt nog een plekje te vinden (soms wel op 500m lopen van mn huis). En dan altijd van die irritante kl*te Aygo's en Yarissen die hun auto veel te groot inschatten en 3 meter van de voorligger parkeren, waardoor de parkeerplaats erachter te klein is om nog gebruikt te worden :') Al is het wel goed voor je fileparkeer-skills. Regelmatig mn auto in plekjes gepropt met 20cm speling aan beide kanten :P Je moet wel als dat de enige plek nog is.

Blij dat ik niet meer in het centrum woon. Kan mn auto nu altijd gewoon voor de deur kwijt op welk tijdstip dan ook.
Dat is zoo relax! Ik woon dus in de stad, dus idd altijd als je 's avonds terug komt moet je rondjes rijden of frotten in een klein vakje. Of geluk hebben :P
pi_109665394
quote:
14s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom rijden vrachtwagens 50km/u op een 80km/u weg waar je niet mag inhalen :r
daar hoef je je niet aan te houden :P

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:33 schreef H-D het volgende:

[..]

Dat is zoo relax! Ik woon dus in de stad, dus idd altijd als je 's avonds terug komt moet je rondjes rijden of frotten in een klein vakje. Of geluk hebben :P
motor rijden ;) bespaar je een bak centen mee :D
pi_109665571
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

daar hoef je je niet aan te houden :P

[..]

motor rijden ;) bespaar je een bak centen mee :D
Wat bespaar je precies allemaal met een motor? Lijkt me namelijk geweldig om te leren motoren, maar juist het financiële aspect schrikt me af. Dacht altijd dat het bakken met geld kostte en dat er daarom minder motormuizen waren dan automobilisten.
pi_109665646
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:49 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat bespaar je precies allemaal met een motor? Lijkt me namelijk geweldig om te leren motoren, maar juist het financiële aspect schrikt me af. Dacht altijd dat het bakken met geld kostte en dat er daarom minder motormuizen waren dan automobilisten.
Verzekering is minder, wegenbelasting is varierend tussen minder en heeeel veeeel minder, verbruikt minder bezine, in de regel iets minder onderhoud, nooit parkeerkosten _O_
pi_109665824
en de aanschaf is relatief ook lager
pi_109666619
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

Verzekering is minder, wegenbelasting is varierend tussen minder en heeeel veeeel minder, verbruikt minder bezine, in de regel iets minder onderhoud, nooit parkeerkosten _O_
Bijkomende kosten:
Motorpak
Helm (om de 3 jaar)
Handschoenen
Motorlaarzen(of kistjes)
Onderhoud...ik denk dat het gros van de motorrijders meer spendeerd aan onderhoud dan de gemiddelde automobilist..

Maar al met al ben je toch goedkoper uit per jaar. En het is veel leuker rijden! :)
pi_109666696
En irritatiepunt erbij.

Caravans... -O-

Ja, ik had al de eerste aanvaring met zo'n sleurhut vandaag.
pi_109666895
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:15 schreef Gummiebeer het volgende:
En irritatiepunt erbij.

Caravans... -O-

Ja, ik had al de eerste aanvaring met zo'n sleurhut vandaag.
Vorig jaar aan het eind van de vakantieperiode carpoolde ik met mijn collega langs een berm vol splinters plus een halve inboedel waar wat verdwaasde mensen doorheen liepen. Dat blijft er dus over van zo'n ding als het losraakt en met +/- 100km/u van de weg af vliegt :X

Blij dat we er niet 5 minuten eerder reden. Je zult er maar achter rijden...
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2012 @ 20:25:00 #255
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109667124
Nadeel is dat het wel verstandig is om een (duur) motorpak te kopen want als je ompleurt met zo'n ding heb je schaafwonden die zo diep zijn dat ze tot op het bot (of dieper) gaan.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_109667187
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:25 schreef 2cv het volgende:
Nadeel is dat het wel verstandig is om een (duur) motorpak te kopen want als je ompleurt met zo'n ding heb je schaafwonden die zo diep zijn dat ze tot op het bot (of dieper) gaan.
Let op, zodirect als het echt zomerweer is.
Knallen die gastjes je voorbij op hun R1 met slippers en korte broek.... :')
pi_109667306
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:26 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

over de snelweg :'( :|W 8)7 |:(
pi_109667349
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:13 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Bijkomende kosten:
Motorpak
Helm (om de 3 jaar)
Handschoenen
Motorlaarzen(of kistjes)
Onderhoud...ik denk dat het gros van de motorrijders meer spendeerd aan onderhoud dan de gemiddelde automobilist..

Maar al met al ben je toch goedkoper uit per jaar. En het is veel leuker rijden! :)
Al met al, als je in een beetje stad woont heb je puur op de parkeerkosten binnen een jaar een splinternieuwe motor eruit :P
  donderdag 29 maart 2012 @ 20:29:46 #259
256666 leeell
I know you're lonely
pi_109667351
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:26 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

dat zou ik ook echt nooit doen, als je valt ben je toch op het bot kaal.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_109667360
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

over de snelweg :'( :|W 8)7 |:(
Ik groet ze niet eens.
Als ik zonder motorbroek rijdt voel ik mij soms al naakt.
pi_109667406
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:29 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Ik groet ze niet eens.
Als ik zonder motorbroek rijdt voel ik mij soms al naakt.
Dat vind ik niet zo'n punt, tenzij ik snelweg ga rijden. Normale jas voel ik me al onveilig, maar hetgene wat ik nooit zal doen, is rijden zonder handschoenen. brrrrr :{
pi_109667465
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

Al met al, als je in een beetje stad woont heb je puur op de parkeerkosten binnen een jaar een splinternieuwe motor eruit :P
Okee, een punt.
Ik kom binnen nu en 2 weken in de binnenstad te wonen. Twijfel om mijn auto aan te houden.
60 in het jaar voor parkeervergunning en in principe ligt alles binnen handbereik.
Denk dat ik het toch maar lekker bij mijn motor hou en boodschapen op de fiets doe.
pi_109667550
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat vind ik niet zo'n punt, tenzij ik snelweg ga rijden. Normale jas voel ik me al onveilig, maar hetgene wat ik nooit zal doen, is rijden zonder handschoenen. brrrrr :{
Ja, want als je valt is jouw eerste reactie de handjes uitstrekken. Brrr... Vroegah was er een site... zag je wat er met je kon gebeuren op de motor met een val.
pi_109667665
Maar goed, terug naar irritatiepuntjes in het verkeer.

Motorrijders herkennen dit wel..

Automoblisten die alvast een stukje de weg oprijden vanuit een oprit omdat je als motorrijder toch maar een klein stukje weg gebruikt.
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:31:34 #265
318842 Descendent
pi_109671003
quote]0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Vorig jaar aan het eind van de vakantieperiode carpoolde ik met mijn collega langs een berm vol splinters plus een halve inboedel waar wat verdwaasde mensen doorheen liepen. Dat blijft er dus over van zo'n ding als het losraakt en met +/- 100km/u van de weg af vliegt :X

Blij dat we er niet 5 minuten eerder reden. Je zult er maar achter rijden...
[/quote]

Caravans.... één van de toppunten der burgerlijkheid (of okay; als je een gezin hebt zijn ze vast wel handig....).Maar rijdt voor geen ene meter (behalve de vroegere Lowlandscaravan dan... ;)
Deze jongen gooit gewoon de heule mik (tentje etc) achterin de auto en crosst 2x zo snel als met zo'n sleurhut erachter richting zon. B-)
  FOK!fotograaf donderdag 29 maart 2012 @ 22:03:03 #266
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109673016
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:31 schreef Descendent het volgende:
Caravans.... één van de toppunten der burgerlijkheid (of okay; als je een gezin hebt zijn ze vast wel handig....).Maar rijdt voor geen ene meter (behalve de vroegere Lowlandscaravan dan... ;)
Deze jongen gooit gewoon de heule mik (tentje etc) achterin de auto en crosst 2x zo snel als met zo'n sleurhut erachter richting zon. B-)
Gewoon 130 met de caravan... :P
The summer is magic!

pi_109673345
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:37 schreef Gummiebeer het volgende:

Automoblisten die alvast een stukje de weg oprijden vanuit een oprit omdat je als motorrijder toch maar een klein stukje weg gebruikt.
Oja :r

En dan heb je er altijd eentje die doorrijd omdat ze je niet zien :r :r :r
pi_109673916
Mensen in 20 jaar oude verroeste rammelbakken irriteren me.
5 Ferrari's op videoband!
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2012 @ 22:45:14 #269
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109675855
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:16 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Mensen in 20 jaar oude verroeste rammelbakken irriteren me.
Moet het precies 20 jaar oud zijn ?
pi_109687811
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:45 schreef 2cv het volgende:
Moet het precies 20 jaar oud zijn ?
Gelukkig maar, de mijne wordt dit jaar 21.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_109688288
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:32 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Okee, een punt.
Ik kom binnen nu en 2 weken in de binnenstad te wonen. Twijfel om mijn auto aan te houden.
60 in het jaar voor parkeervergunning en in principe ligt alles binnen handbereik.
Denk dat ik het toch maar lekker bij mijn motor hou en boodschapen op de fiets doe.
Motor houden en als je eventueel echt een auto nodig hebt, huren. Deed mijn oom ook altijd (hij woonde toen in Amsterdam). Als ik niet buiten de stad had willen wonen, had ik echt nooit een auto gehad. (en parkeren bij huis heb ik geen problemen mee, ik kan 6 auto's ruim op onze oprit kwijt :P)

Mijn irritatie vandaag:

Kut automobilisten die 60 gaan rijden waar je 80 mag, en geen mogelijkheden tot inhalen. En dan 40 rijden waar je 50 mag. En als je hem dan voorbij bent (kon bij het stoplicht er voor bij) schiet er zo'n mongool vlak voor jou ook even naar die linkerbaan, om die slak in te halen, gaat hij daarna zelf ook voor slak spelen. Dacht eerst dat het aan dat 45-km/h karretje lag wat ervoor reed, maar die reed bij ons vandaan...

En een stukje verderop, weer zo'n slak die niet begrijpt dat wanneer je een brug op rijdt, dat je best wel wat extra gas mag bijgeven om minimaal 70 te blijven rijden... (en dus terugzakken tot 55 op een 70 weg...)
pi_109688964
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Motor houden en als je eventueel echt een auto nodig hebt, huren. Deed mijn oom ook altijd (hij woonde toen in Amsterdam). Als ik niet buiten de stad had willen wonen, had ik echt nooit een auto gehad. (en parkeren bij huis heb ik geen problemen mee, ik kan 6 auto's ruim op onze oprit kwijt :P)

Mijn irritatie vandaag:

Kut automobilisten die 60 gaan rijden waar je 80 mag, en geen mogelijkheden tot inhalen. En dan 40 rijden waar je 50 mag. En als je hem dan voorbij bent (kon bij het stoplicht er voor bij) schiet er zo'n mongool vlak voor jou ook even naar die linkerbaan, om die slak in te halen, gaat hij daarna zelf ook voor slak spelen. Dacht eerst dat het aan dat 45-km/h karretje lag wat ervoor reed, maar die reed bij ons vandaan...

En een stukje verderop, weer zo'n slak die niet begrijpt dat wanneer je een brug op rijdt, dat je best wel wat extra gas mag bijgeven om minimaal 70 te blijven rijden... (en dus terugzakken tot 55 op een 70 weg...)
Misschien was het een wat oudere medemens die niet zoveel overzicht meer had? :+
pi_109689081
Nou ben ik niet zo heel goed in het inschatten van leeftijd, maar ik vermoed ergens tussen de 30 en 50. Voor alle drie...
pi_109689189
Motoren, leuk voor in de lente en zomer... herfst en winter liever auto... auto is ook nice omdat je lekker hard muziek kan luisteren zonder dat iemand er last van heeft!

Daarnaast lijkt me motoren wel stoer, snel optrekken enzo :)
pi_109694474
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 16:12 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Gisteren in Eindhoven, ik wilde file parkeren dus auto naast de andere auto gezet, rechterknipperlicht aangezet en wachten tot al het verkeer is gepasseerd zodat ik de draai kan maken, gooit een Volvo zijn bak in het vak :(. Lesje geleerd hoor :r, voortaan bij het zien van een vak VOL in de ankers en met de neus erin, kan jou het achterliggend verkeer schelen :+
pi_109694805
Paar jaar geleden bij de Ikea ook zoiets gehad. We staan te wachten tot een auto uitgeparkeerd is op een overvolle parkeerplaats, auto is eruit en weg, mijn vriend draait hem het vak in, heeft de neus er een stukje in knallen er ineens twee Duitsers ook in. Dat gaat dus niet met zijn tweeën tegelijk.

Vriend kijkt die Duitser aan en vraagt nog aan mij: "Heb ik nou niet opgelet? Hij stond toch niet ook te wachten?", ik zeg iets van "Nou, ik heb hem ook niet gezien maar..." Duitser begint een alfamannetjes-roffel op zijn borst en schreeuwt iets van "Ich war schon da! ICH WAR SCHON DAAAA!"

Nederlander achter de Duitser zijn auto stapt uit en roept naar ons: "Jullie hebben gelijk hoor, hij knalde die halve parkeerplaats over toen jullie al aan het indraaien waren!". Duitser doet vroemvroemvroem en zet zijn koplamp tegen de onze.

"Hier heb ik geen zin in," zegt mijn vriend, trekt zich terug en parkeert bij de Mac een paar honderd meter verderop. We hebben nog weken op die toon Duits lopen schreeuwen bij het parkeren :@ _O-
pi_109695013
Op parkeerdeks nog niet meegemaakt, wel dat ik bijna voorkroop doordat ik de ander te laat zag :'), plekje niet genomen like a baws.
pi_109695043
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:13 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Bijkomende kosten:
Motorpak
Helm (om de 3 jaar)
Handschoenen
Motorlaarzen(of kistjes)

3 jaar voor een helm? Koop dan 1 van een beter materiaal, kan je er wel minstens vijf jaar mee doen. Mits je niet valt natuurlijk, dan is het gelijk vervangen..

Polycarbonaat helmen drogen uit door OV-straling en er wordt (sterk) aangeraden deze na zo'n 3 jaar te vervangen. Maar glasvezel en carbon helmen kunnen toch wel 5 jaar mee :)

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:37 schreef Gummiebeer het volgende:

Dat is inderdaad erg irritant :{

Ook mensen die erg hard op een kruising/rotonde af komen rijden en pas op het laatste moment vol gaan remmen. Dan denk ik eerst altijd dat ze gewoon doorrijden }:|
pi_109695059
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:44 schreef Mwanatabu het volgende:
"Ich war schon da! ICH WAR SCHON DAAAA!"

Zo'n vergelijkbaar akkefietje had ik laatst bij de uitrit van de Gamma bij Blijdorp, de kenners kennen hem: klik. Ik reed waar het groene busje rijdt, in de richting van de camera. Komt er vanuit richting camera een Focus stationwagon aangereden die meteen (voor de vluchtheuvel waar je rechts langs moet) links het weggetje induikt waar ik dus ook net rijd, maar dan wel de goede kant op. Staan we allebei te wachten, gaat-ie nog gebaren dat ik naar achter moet :D. Daar stond inmiddels een derde auto, dus enige optie was dat hij (Focus) achteruit ging. Dus heb ik maar gewacht tot hij plek ging maken. Commentaar dat-ie had! Wat denken mensen dan? Zelf de regels overtreden, anderen bewust dwarszitten en dan alsnog een grote bek hebben?
pi_109695235
Dat is hoe mensen rollen.

Ook meegemaakt dat ik als bijrijder meerij en wij in een 1 richtings weg rijden, komen we iemand tegen en je kunt elkaar onmogelijk passeren, gaat die taart wachten totdat WIJ achteruit gaan, ja daaaag :')
pi_109695339
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:57 schreef muhahaha het volgende:

Ook meegemaakt dat ik als bijrijder meerij en wij in een 1 richtings weg rijden, komen we iemand tegen en je kunt elkaar onmogelijk passeren, gaat die taart wachten totdat WIJ achteruit gaan, ja daaaag :')
Haha, dat zie ik regelmatig :')
Ik woon in een eenrichtingsweg (het hele centrum bestaat uit eenrichtingswegen) en dan komen er regelmatig mensen van de andere kant die willen dat jij aan de kant gaat :')
pi_109695371
quote:

In dat soort gevallen heb ik nooit haast. Die ander blijkbaar wel, want die is tenslotte de verkeerde weg in gegaan (ik ga er maar even vanuit dat dat dus sneller is).
  † In Memoriam † vrijdag 30 maart 2012 @ 15:10:25 #283
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109695665
quote:
Paar jaar geleden bij de Ikea ook zoiets gehad. We staan te wachten tot een auto uitgeparkeerd is op een overvolle parkeerplaats, auto is eruit en weg, mijn vriend draait hem het vak in, heeft de neus er een stukje in knallen er ineens twee Duitsers ook in. Dat gaat dus niet met zijn tweeën tegelijk.

Vriend kijkt die Duitser aan en vraagt nog aan mij: "Heb ik nou niet opgelet? Hij stond toch niet ook te wachten?", ik zeg iets van "Nou, ik heb hem ook niet gezien maar..." Duitser begint een alfamannetjes-roffel op zijn borst en schreeuwt iets van "Ich war schon da! ICH WAR SCHON DAAAA!"

Nederlander achter de Duitser zijn auto stapt uit en roept naar ons: "Jullie hebben gelijk hoor, hij knalde die halve parkeerplaats over toen jullie al aan het indraaien waren!". Duitser doet vroemvroemvroem en zet zijn koplamp tegen de onze.

"Hier heb ik geen zin in," zegt mijn vriend, trekt zich terug en parkeert bij de Mac een paar honderd meter verderop. We hebben nog weken op die toon Duits lopen schreeuwen bij het parkeren :@ _O-
Ik had hem weggedrukt. Desnoods met gierende, rokende banden.
pi_109695743
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:10 schreef 2cv het volgende:
Ist das so?

Ich wa schon da, René.
pi_109695843
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:10 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ja nee, we hadden een kind van 2 achterin zitten en we hadden gewoon echt geen zin in toestanden. Tegen zoveel agressieve onbeschoftheid kun je gewoon niet op, dat was alleen een onsmakelijke ruzie geworden. Maar als je eraan terugdenkt krijg je inderdaad dat soort gedachten :(
  † In Memoriam † vrijdag 30 maart 2012 @ 15:15:56 #286
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109695866
Hmz, ja, goede voorbeeld geven enzo ...
  FOK!fotograaf vrijdag 30 maart 2012 @ 15:24:55 #287
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109696151
quote:

Die geintjes ken ik. 2 richting weg, aan 1 kant geparkeerde autos, tegenligger. Nou reed ik met sleurhut erachter in het dorp en ben ik de slechtste niet, dus gewacht bij een vrij vak totdat de tegenligger er was. Petje in een BMW, ijsetend, zet hem maar half aan de kant en gebaart vervolgens dat ik erlangs moet komen. Stuk opgereden en vervolens kon ik niet meer. Doet ie zijn raampje open: "Hee vriend, ga dan achteruit en aan de kant ofzo, ik heb haast." Hem medegedeeld dat hij zo moeilijk staat, gezegd dat wanneer je niet kan rijden met ijs in je hand, je dat niet moet doen, raam dichtgedaan, auto van binnen vergrendeld, motor afgezet en pootjes op het dashboard gelegd. Boodschap was toen geloof ik wel duidelijk :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:15 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja nee, we hadden een kind van 2 achterin zitten en we hadden gewoon echt geen zin in toestanden. Tegen zoveel agressieve onbeschoftheid kun je gewoon niet op, dat was alleen een onsmakelijke ruzie geworden. Maar als je eraan terugdenkt krijg je inderdaad dat soort gedachten :(
Keurig opgelost toch? Je moet niet op schade spelen, maar soms wel even het recht van de sterkste toepassen. Viel mij gister ook op, ik rijd heel veel met de AX (kleine hatchback), maar had gister de Espace weer eens mee. Binnendoorweggetje, bij de AX moet je echt agressief rijden wil je een beetje normaal door kunnen hobbelen (voorrang nemen die je daadwerkelijk hebt, niet te vroeg naar de zijkant anders drukken ze je eraf), maar met de Espace duikt men zelf een stuk vlugger de berm in, een auto die links op de baan erbij kwam en mijn baan op moest had hem er met de AX zeker voorgegooid, maar ging er nu achter. Blijft toch altijd frappant.
The summer is magic!

pi_109696192
quote:

Haha, zo moet je ook reageren hierop! lekker belachelijk maken en je niet druk erom maken! Top reactie IMO! ^O^
pi_109696258
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
Keurig opgelost toch? Je moet niet op schade spelen, maar soms wel even het recht van de sterkste toepassen. Viel mij gister ook op, ik rijd heel veel met de AX (kleine hatchback), maar had gister de Espace weer eens mee. Binnendoorweggetje, bij de AX moet je echt agressief rijden wil je een beetje normaal door kunnen hobbelen (voorrang nemen die je daadwerkelijk hebt, niet te vroeg naar de zijkant anders drukken ze je eraf), maar met de Espace duikt men zelf een stuk vlugger de berm in, een auto die links op de baan erbij kwam en mijn baan op moest had hem er met de AX zeker voorgegooid, maar ging er nu achter. Blijft toch altijd frappant.
Zo herkenbaar, ik reed 11 jaar terug een VW LT 30 voor de zaak, dat is dus zo een lomp grote bus en mensen gingen moeiteloos aan de kant, lieten me voor etc. Stapte ik na werktijd in mijn gebakje, nou ik werd nergens tussengelaten, mensen gaven gas bij om me nog voor te kunnen zijn :').
pi_109696355
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:15 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik had laatst ook zoiets bij een parkeerplaats van een supermarkt waar het megadruk was. Stond te wachten totdat iemand achteruit een parkeervak uit was gereden en voor ik er erg in had reed er zo een andere auto in. Wist alleen niet 100% zeker of die ook al niet vóór mij aan het wachten was op dat plekje (weet wel bijna van zeker van niet), dus heb er maar geen toestand van gemaakt :P

Even later kwam ik hem in de supermarkt tegen met het winkelwagentje. Nog even heel vuil aangekeken en toen keek ie snel weg :')
pi_109696441
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:32 schreef Palomar het volgende:

[..]

Ik had laatst ook zoiets bij een parkeerplaats van een supermarkt waar het megadruk was. Stond te wachten totdat iemand achteruit een parkeervak uit was gereden en voor ik er erg in had reed er zo een andere auto in. Wist alleen niet 100% zeker of die ook al niet vóór mij aan het wachten was op dat plekje (weet wel bijna van zeker van niet), dus heb er maar geen toestand van gemaakt :P

Even later kwam ik hem in de supermarkt tegen met het winkelwagentje. Nog even heel vuil aangekeken en toen keek ie snel weg :')
LIKE A BAWS

Grappig hoe sommige mensen zo gehaast kunnen leven. ;)
pi_109696537
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:35 schreef muhahaha het volgende:
LIKE A BAWS

Grappig hoe sommige mensen zo gehaast kunnen leven. ;)
Volgens is (bijna) iedereen die hier reageert net zo gehaast, met al die klachten over treuzelende mensen die het wagen niet exact de maximumsnelheid te rijden.
  † In Memoriam † vrijdag 30 maart 2012 @ 15:38:46 #293
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109696554
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:32 schreef Palomar het volgende:

[..]

In twijfelgevallen geef ik de ander het voordeel vande twijfel. Maar als er geen twijfel is, is de ander het haasje.
pi_109696654
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Volgens is (bijna) iedereen die hier reageert net zo gehaast, met al die klachten over treuzelende mensen die het wagen niet exact de maximumsnelheid te rijden.
Aan treuzelende mensen maak ik me wel schuldig :@. Ik moet mijn CC constant bijstellen :')
  FOK!fotograaf vrijdag 30 maart 2012 @ 15:44:31 #295
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109696748
quote:

[..]

Maar mensen die significant onder de Vmax gaan rijden zijn ook bloedirritant. Als iemand 65 op de teller rijdt waar 70 toegestaan, is de daadwerkelijke snelheid in het meest optimistische geval 60. Dit betekend dat je 116,6% van je originele reistijd onderweg bent.
The summer is magic!

pi_109696851
quote:

[..]

Nee, er zit een verschil tussen haast hebben en doorrijden. Ik heb zelden haast, maar ik heb ook geen zin om tijd te verspillen en probeer dus wel door te rijden. Ik woon zelf aan een smal boerenweggetje en sta ook regelmatig aan de kant omdat er een tegenligger komt en dat nu eenmaal de beste plek is om te passeren.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 15:58:14 #297
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_109697198
quote:

[..]

maximumsnelheid rijden vind ik geen vereiste maar doe dat, bijvoorbeeld op een snelweg, dan wel op de rechterbaan. linksrijders die óók nog op de maximumsnelheid (of daaronder) gaan rijden moeten per direct van de weg gehaald worden.
- God
pi_109697201
quote:

Daarom heb ik meestal wel wat te lezen bij mij, heb het regelmatig in de taxi gehad, en als ze dan niet achteruitgingen ging ik gewoon mijn urenregistratie invullen, en de berichten/ritten in de datacom doorlezen...
mijn record is toch wel zo'n 5 minuten voordat de andere auto weer achteruit ree..

Overigens ga ik op de smalle weggetjes hier altijd aan de kant, tenzij de tegenligger dat niet doet en gewoon met dezelfde snelheid door blijft rijden, dan ga ik echt niet de berm in, maar ga ik gewoon tegen de rand van de weg aan rijden.. Heeft wel eens wat spiegels gekost, maar dan leren ze het wel.

[ Bericht 13% gewijzigd door Marco001 op 30-03-2012 16:04:26 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_109697683
Mijn vader heeft zo eens een kwartier een stadsbus vastgezet. Hij stond half over een drempel toen de bus de hoek om kwam suizen en zijn weg compleet blokkeerde. Bus kwam van links, te hard, verkeerde weghelft en alles maar nee, het was toch echt de bedoeling dat mijn vader hem in zijn achteruit zette hoor :{w

Wij met zijn drieën achterin (leeftijd van 11 tot 4 ofzo) met grote ogen kijken hoe de buschauffeur toeterde en intimiderend opreed, mijn moeder jammerend naast hem, allemaal toeschouwers (aan de rand van een winkelcentrum) maar mijn pappie vertikte het. Motor uit en vriendelijk zwaaien naar de meneer in de bus jongens!

Overigens heeft hij hem uiteindelijk toch aan de kant gezet omdat een nogal opgewonden volks type scheldend uit de bus rende en op de ramen begon te bonken "dat ie hem zelf wel even weg ging zetten". Mijn moeder kon mijn vader toen nét overtuigen dat hij misschien toe moest geven.
pi_109697760
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 16:10 schreef Mwanatabu het volgende:
Mijn vader heeft zo eens een kwartier een stadsbus vastgezet. Hij stond half over een drempel toen de bus de hoek om kwam suizen en zijn weg compleet blokkeerde. Bus kwam van links, te hard, verkeerde weghelft en alles maar nee, het was toch echt de bedoeling dat mijn vader hem in zijn achteruit zette hoor :{w

Wij met zijn drieën achterin (leeftijd van 11 tot 4 ofzo) met grote ogen kijken hoe de buschauffeur toeterde en intimiderend opreed, mijn moeder jammerend naast hem, allemaal toeschouwers (aan de rand van een winkelcentrum) maar mijn pappie vertikte het. Motor uit en vriendelijk zwaaien naar de meneer in de bus jongens!

Overigens heeft hij hem uiteindelijk toch aan de kant gezet omdat een nogal opgewonden volks type scheldend uit de bus rende en op de ramen begon te bonken "dat ie hem zelf wel even weg ging zetten". Mijn moeder kon mijn vader toen nét overtuigen dat hij misschien toe moest geven.
Mijn zwager zit op de bus en die zei dat hij onder geen enkel beding die bus in zijn achteruit mag zetten, geen zicht achter en wel de verantwoordelijkheid.

Mocht ook 15 minuten op een bus wachten omdat een vrouw haar bak in de bocht had gezet waardoor de bus de bocht niet kon maken (even achteruit mag dus echt niet :+ ). Van niet van de werkgever overigens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')