Bijkomende kosten:quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Verzekering is minder, wegenbelasting is varierend tussen minder en heeeel veeeel minder, verbruikt minder bezine, in de regel iets minder onderhoud, nooit parkeerkosten
Vorig jaar aan het eind van de vakantieperiode carpoolde ik met mijn collega langs een berm vol splinters plus een halve inboedel waar wat verdwaasde mensen doorheen liepen. Dat blijft er dus over van zo'n ding als het losraakt en met +/- 100km/u van de weg af vliegtquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:15 schreef Gummiebeer het volgende:
En irritatiepunt erbij.
Caravans...![]()
Ja, ik had al de eerste aanvaring met zo'n sleurhut vandaag.
Let op, zodirect als het echt zomerweer is.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:25 schreef 2cv het volgende:
Nadeel is dat het wel verstandig is om een (duur) motorpak te kopen want als je ompleurt met zo'n ding heb je schaafwonden die zo diep zijn dat ze tot op het bot (of dieper) gaan.
over de snelwegquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:26 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Let op, zodirect als het echt zomerweer is.
Knallen die gastjes je voorbij op hun R1 met slippers en korte broek....
Al met al, als je in een beetje stad woont heb je puur op de parkeerkosten binnen een jaar een splinternieuwe motor eruitquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:13 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Bijkomende kosten:
Motorpak
Helm (om de 3 jaar)
Handschoenen
Motorlaarzen(of kistjes)
Onderhoud...ik denk dat het gros van de motorrijders meer spendeerd aan onderhoud dan de gemiddelde automobilist..
Maar al met al ben je toch goedkoper uit per jaar. En het is veel leuker rijden!
dat zou ik ook echt nooit doen, als je valt ben je toch op het bot kaal.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:26 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Let op, zodirect als het echt zomerweer is.
Knallen die gastjes je voorbij op hun R1 met slippers en korte broek....
Dat vind ik niet zo'n punt, tenzij ik snelweg ga rijden. Normale jas voel ik me al onveilig, maar hetgene wat ik nooit zal doen, is rijden zonder handschoenen. brrrrrquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:29 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik groet ze niet eens.
Als ik zonder motorbroek rijdt voel ik mij soms al naakt.
Okee, een punt.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Al met al, als je in een beetje stad woont heb je puur op de parkeerkosten binnen een jaar een splinternieuwe motor eruit
Ja, want als je valt is jouw eerste reactie de handjes uitstrekken. Brrr... Vroegah was er een site... zag je wat er met je kon gebeuren op de motor met een val.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo'n punt, tenzij ik snelweg ga rijden. Normale jas voel ik me al onveilig, maar hetgene wat ik nooit zal doen, is rijden zonder handschoenen. brrrrr
Gewoon 130 met de caravan...quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:31 schreef Descendent het volgende:
Caravans.... één van de toppunten der burgerlijkheid (of okay; als je een gezin hebt zijn ze vast wel handig....).Maar rijdt voor geen ene meter (behalve de vroegere Lowlandscaravan dan...![]()
Deze jongen gooit gewoon de heule mik (tentje etc) achterin de auto en crosst 2x zo snel als met zo'n sleurhut erachter richting zon.
Ojaquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:37 schreef Gummiebeer het volgende:
Maar goed, terug naar irritatiepuntjes in het verkeer.
Motorrijders herkennen dit wel..
Automoblisten die alvast een stukje de weg oprijden vanuit een oprit omdat je als motorrijder toch maar een klein stukje weg gebruikt.
Moet het precies 20 jaar oud zijn ?quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:16 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Mensen in 20 jaar oude verroeste rammelbakken irriteren me.
Motor houden en als je eventueel echt een auto nodig hebt, huren. Deed mijn oom ook altijd (hij woonde toen in Amsterdam). Als ik niet buiten de stad had willen wonen, had ik echt nooit een auto gehad. (en parkeren bij huis heb ik geen problemen mee, ik kan 6 auto's ruim op onze oprit kwijtquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:32 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Okee, een punt.
Ik kom binnen nu en 2 weken in de binnenstad te wonen. Twijfel om mijn auto aan te houden.
60 in het jaar voor parkeervergunning en in principe ligt alles binnen handbereik.
Denk dat ik het toch maar lekker bij mijn motor hou en boodschapen op de fiets doe.
Misschien was het een wat oudere medemens die niet zoveel overzicht meer had?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Motor houden en als je eventueel echt een auto nodig hebt, huren. Deed mijn oom ook altijd (hij woonde toen in Amsterdam). Als ik niet buiten de stad had willen wonen, had ik echt nooit een auto gehad. (en parkeren bij huis heb ik geen problemen mee, ik kan 6 auto's ruim op onze oprit kwijt)
Mijn irritatie vandaag:
Kut automobilisten die 60 gaan rijden waar je 80 mag, en geen mogelijkheden tot inhalen. En dan 40 rijden waar je 50 mag. En als je hem dan voorbij bent (kon bij het stoplicht er voor bij) schiet er zo'n mongool vlak voor jou ook even naar die linkerbaan, om die slak in te halen, gaat hij daarna zelf ook voor slak spelen. Dacht eerst dat het aan dat 45-km/h karretje lag wat ervoor reed, maar die reed bij ons vandaan...
En een stukje verderop, weer zo'n slak die niet begrijpt dat wanneer je een brug op rijdt, dat je best wel wat extra gas mag bijgeven om minimaal 70 te blijven rijden... (en dus terugzakken tot 55 op een 70 weg...)
Gisteren in Eindhoven, ik wilde file parkeren dus auto naast de andere auto gezet, rechterknipperlicht aangezet en wachten tot al het verkeer is gepasseerd zodat ik de draai kan maken, gooit een Volvo zijn bak in het vakquote:Op donderdag 29 maart 2012 16:12 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Haha ik heb laatst ook zoiets gehad, maar dan vriendelijker. Ik ben altijd vrij vroeg op het werk. Parkeerplaats is dan altijd vrij leeg behalve altijd min of meer dezelfde mensen, een stuk of 10. Daarom heb ik bijna de routine om een van de eerste vakken links vooruit in te parkeren, en hem dan recht achteruit naast de zwarte BMW van een collega van met te zetten die er dan altijd net is. Ja, echte bazen zetten hem zo schuin ernaast en draaien hem er dan zo in, maar zo kan ik het rustig en met meer overzicht doen, mkay?
Vorige week ergens stond ik dus net vooruit in dat vak, wil hem in zijn achteruit zetten, komt er ineens een grote grijze stationwagen met mevrouw erin aanstuiven, zet hem in een vloeiende beweging schuin en meteen weer in zijn achteruit op mijn beoogde plekje. Nou ja, dat kan gebeuren, zij dacht waarschijnlijk dat ik daar wilde blijven staan. Toen we elkaar aankeken zag ze wat er was gebeurd en moesten we allebei lachen. (En toen moest ik hem uiteindelijk toch nog via een draai naast haar auto zetten, hetgeen ook nog lukte zonder al teveel zenuwen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |