abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109621479
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 11:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
En daarmee komen we op het punt dat het niet op alle opritten mogelijk is om meteen al 100 te gaan rijden.
geef me er 1 waar het onmogelijk is om de 100 te halen voor het invoegen (of 80 als dat daar de vmax is)
pi_109621778
quote:
7s.gif Op woensdag 28 maart 2012 14:36 schreef lipjes het volgende:
http://g.co/maps/rcd42
Deze 2 opritten rijd ik regelmatig, en dan vooral richting rotterdam.
Maar met de auto neem ik die maar met 50, er hebben daar al regelmatig auto's omgekeerd gestaan.
http://maps.google.nl/?ll(...)2,12.66,,0,18.6&z=19
Op dit punt moet je het gas toch al ruim open kunnen gooien, als je dan niet minstens tot de 80 komt heb je gewoon een kut auto :{w
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:08:20 #203
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_109625540
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:05 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind het dan wel raar dat ze zodra ze op de weg zitten (zonder van de gehele oprit gebruik te maken) ineens wel harder kunnen rijden (met een zwarte wolk achter de auto. Of dat ik in m'n Yaris gas moest terugnemen omdat die dikke mercedes voor me niet doorreed op de invoegstrook.

[..]

Rijd je lekker 120/130 op de snelweg in je kleine auto, haal je zo'n dikke leasebak in (want die zit niet op te letten ofzo), heb je die lease bak al naast je (maar nu aan de linker kant) voordat je zelfs nog maar je knipperlicht naar rechts hebt uit gedaan...

Wat dat betreft, vind ik het best jammer dat ik m'n Yaris niet meer heb, want die werd toch meestal zwaar onderschat door all die dikke-bakken-rijders!
Hehe; ik vind het (in mijn ex leasebak) wel humor wanneer er een Daihatsu Cuore of dergelijk gebakje mij met 140 voorbij komt. (ik moet dan vaak inderdaad wel ff 2 keer kijken in de spiegel voordat ik t echt geloof.... ;) )

Mijn vriendins eerste auto was een alto uit 1990; zijn we mee naar Frankrijk op en neer geweest bepakt en beladen en dat gekke ding haalde nog over de 130! _O-
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_109625774
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:05 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind het dan wel raar dat ze zodra ze op de weg zitten (zonder van de gehele oprit gebruik te maken) ineens wel harder kunnen rijden (met een zwarte wolk achter de auto
. Of dat ik in m'n Yaris gas moest terugnemen omdat die dikke mercedes voor me niet doorreed op de invoegstrook.

[..]

Rijd je lekker 120/130 op de snelweg in je kleine auto, haal je zo'n dikke leasebak in (want die zit niet op te letten ofzo), heb je die lease bak al naast je (maar nu aan de linker kant) voordat je zelfs nog maar je knipperlicht naar rechts hebt uit gedaan...

Wat dat betreft, vind ik het best jammer dat ik m'n Yaris niet meer heb, want die werd toch meestal zwaar onderschat door all die dikke-bakken-rijders!
Waarschijnlijk gewoon klein momentje van onoplettendheid oid. Dat je dan opeens denkt van 'Oh ik moet nog invoegen' ..en dan doe je dat maar dan gooi je daarna wel ff flink gas erop zodat je weer 130 ofzo gaat.
pi_109628441
Waar ik woon hebben ze doseerlichten, op bijna iedere oprit. Stoplichten en eronder het bordje bij groen 2 auto's. Irritante wil dat er regelmatig een 3e auto net door oranje glipt. Met het gevolg dat de rest dan extra lang mag wachten totdat het weer groen is.

Tis gewoon niet eerlijk.
.
pi_109629506
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:52 schreef Fer het volgende:
Waar ik woon hebben ze doseerlichten, op bijna iedere oprit. Stoplichten en eronder het bordje bij groen 2 auto's. Irritante wil dat er regelmatig een 3e auto net door oranje glipt. Met het gevolg dat de rest dan extra lang mag wachten totdat het weer groen is.

Tis gewoon niet eerlijk.
Die dingen zijn sowieso debiel :r en dan nog een flitspaal ernaast :r :r
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:18:59 #207
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_109630689
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

geef me er 1 waar het onmogelijk is om de 100 te halen voor het invoegen (of 80 als dat daar de vmax is)
De oude oprit bij Zevenhuizen naar de A12 richting Utrecht bestaat helaas niet meer...

Vlak voor de Velsertunnel heb je een "oprit" naar de N208/A22 die waarschijnlijk volledig dichtgetimmerd is met matrixborden die continu de boel regelen
http://g.co/maps/dau6n

Op de A348 bij De Steeg moet je waarschijnlijk wel een beetje gas geven om de 120 halen.
http://g.co/maps/y8uev

En dan heb je nog altijd de achtergestelde Brabanders:
http://g.co/maps/3tf9p

Maar echt spannend zijn deze opritten allemaal verder niet.
pi_109632264
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:18 schreef OEM het volgende:

[..]

De oude oprit bij Zevenhuizen naar de A12 richting Utrecht bestaat helaas niet meer...

Vlak voor de Velsertunnel heb je een "oprit" naar de N208/A22 die waarschijnlijk volledig dichtgetimmerd is met matrixborden die continu de boel regelen
kijk eens goed hoe de matrix borden staan :P
quote:
Op de A348 bij De Steeg moet je waarschijnlijk wel een beetje gas geven om de 120 halen.
http://g.co/maps/y8uev
Dat red je wel zolang je geen 0,8l motor heb :{w
quote:
:D :D :D deze moet ik je geven
quote:
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:51:55 #209
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_109633023
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

kijk eens goed hoe de matrix borden staan :P
Die heb ik ook wel gezien, maar ik weet niet of die altijd aan staan.
  FOK!Fotograaf donderdag 29 maart 2012 @ 01:14:04 #210
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109638650
quote:
Valt wel mee. Ik kom uit de bocht met 40 en rijd voordat ik in de tunnel zit al ruim 100 met de AX. Nu ben ik ook niet vies van een beetje doortrekken, maar toch. Hier met de Benz wel uit gekomen, met 50 naar links moeten gaan en dan hem de kickdown in getrapt en bij 103 op de CC. Gevolg: Politie die, in een herkenbare auto, in je nek hangt te hijgen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 29 maart 2012 @ 02:04:16 #211
252108 Len93
That's what she said.
pi_109639284
quote:

[..]

Lijkt me lekker om daar te wonen. :{

Maar nee, ik ben nog weinig opritten verder tegengekomen waar je niet minstens met 80 op het einde van de invoegstrook kunt rijden. Als je op een snelweg wilt/gaat rijden moet je je ook op een goed doorstromende manier van invoegen voorbereiden, vind ik. Zoals eerder al aangegeven, met 50km/u op een snelweg invoegen is gewoon niet handig - als het zelfs niet gevaarlijk is.
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
pi_109640454
Wat denken jullie dan van dit punt?

http://g.co/maps/snsr2
pi_109640558
Als je daar aan het eind nog geen 70 rijdt, moet je er ook niet gaan rijden. En goed kijken. Maar dat is ook een kunst die velen nog niet onder de knie hebben.
pi_109640778
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 08:12 schreef Daeron het volgende:
Wat denken jullie dan van dit punt?

http://g.co/maps/snsr2
daar rij je alleen 50/70 ;)
  donderdag 29 maart 2012 @ 08:55:01 #215
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_109640953
godzamme vanochtend weer zo'n klapmongool. 80 op de 2e baan van rechts rijden, ik rij helemaal rechts 100km/h dus haal hem vanzelf in. Kan 'ie kennelijk niet hebben dus geeft meteen gas, gaat naast me rijden, net zolang tot ik klemrij achter een vrachtwagen en daar is hij het traject Vinkeveen - Maarssen gebleven :')
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
- God
pi_109641620
Het was vanmorgen een "laten we maar zeer langzaam optrekken en nooit de maximum snelheid bereiken" dag... We zaten achter een auto die zo langzaam bij die rotonde weg reed, dat m'n partner zelfs weer moest terug schakelen...
pi_109641648
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 08:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

daar rij je alleen 50/70 ;)
Probleem is daar niet zozeer de snelheid, maar dat je van beide kanten pas laat ziet wat de situatie is. Invoegers zien pas laat waar hun gat zit en doorgaand verkeer ziet pas laat of er een invoeger komt.

En met 70 je auto vol naar links tussen het overige verkeer gooien is best interessant. :P
pi_109641760
Sommige opritten zie je pas laat zodat je moeilijker kan timen waar je moet invoegen idd. Wat me brengt op de volgende irritatie: mensen die het als een persoonlijke nederlaag voor hun ego zien als mensen voor hen invoegen en dus expres het gat dicht gaan rijden. :N
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 29 maart 2012 @ 09:37:59 #219
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_109641823
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 09:29 schreef Daeron het volgende:

[..]

Probleem is daar niet zozeer de snelheid, maar dat je van beide kanten pas laat ziet wat de situatie is. Invoegers zien pas laat waar hun gat zit en doorgaand verkeer ziet pas laat of er een invoeger komt.

En met 70 je auto vol naar links tussen het overige verkeer gooien is best interessant. :P
Is me een keer overkomen. Reed linkerbaan op een 3-baans snelweg, gangetje 110 120, komen bij een oprit en de achterste auto van een treintje besluit 3 banen te wisselen met 70km/h, en gooit hem dus voor me. Ik vol in de ankers, auto breekt uit naar links/rechts maar kon hem onder controle houden. Die klapmongool reed nog steeds halverwege de linker en middenbaan.

Geintje kostte me 2 banden en 10 jaar van m'n leven.
- God
  donderdag 29 maart 2012 @ 10:11:21 #220
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_109642801
Gisterochtend weer een mooie op de A12 richting Utrecht. Dat is een prachtig stuk 4-baansweg , met alle ruimte. Ik reed daar wat harder, omdat ik wat haast had, rond de 140, op de meest linker baan.Het was verder lekker rustig. In de verte zie ik een Volvo leasebak op dezelfde baan rijden, die een Range Rover aan het inhalen is.
Op het moment dat ik bij hen in de buurt kom, neem ik netjes gas terug en blijf op gepaste afstand van de Volvo. Meneer is echter met andere dingen bezig, papieren, telefoon, etc. en rijdt niet echt door. Zijn snelheid zakt steeds verder terug, waardoor we niet echt voorbij de RR komen.
Uiteindelijk blijft hij een beetje lafjes linksvoor hangen, net te dicht bij de RR om naar rechts te gaan.

De meneer in de RR is ondertussen ook druk in gesprek met kantoor en zoek ook een paar gegevens erbij, waardoor hij ongemerkt steeds meer naar links, richting vangrail schuift. Op zich geen probleem, ware het niet dat ik ertussen zat.

Dus flink toeteren waardoor iedereen weer even wakker werd en op zijn eigen baan ging rijden. De meneer voor mij schoof ook meteen een baan op, waardoor ik weer lekker door kon stuiven.

Tot zover mijn klacht cq frustratie (mbt vertegenwoordigers in leasebakken).
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  donderdag 29 maart 2012 @ 11:58:08 #221
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_109646394
gister op de A16 afrit naar A17 rond kwart over 10 's avonds.
Een busje wat met 100 op de linkerbaan blijft rijden (2 baans afrit)
Keertje seinen hielp niet, was op de motor dus dan maar vol gas en zsm ervoorbij.
En daarna bleef die nog gewoon links rijden
pi_109649757
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:58 schreef lipjes het volgende:
gister op de A16 afrit naar A17 rond kwart over 10 's avonds.
Een busje wat met 100 op de linkerbaan blijft rijden (2 baans afrit)
Keertje seinen hielp niet, was op de motor dus dan maar vol gas en zsm ervoorbij.
En daarna bleef die nog gewoon links rijden
Had ik ook een keer, rond 22.30 op de A7 ri Groningen.. Zag in de verte al een auto links rijden, met geen enkele andere auto erbij in de buurt... Omdat ik netjes 130 op de CC reed, met een paar auto's ver achter me, ben ik gewoon rechts blijven rijden en heb dan ook rechts die auto ingehaald...
Zelfs na uitgebreid te laten zien waar hij/zij eigenlijk moest rijden(Dus ervoor gaan rijden, de linkerbaan op en vervolgens weer naar rechts, met heel veel gebruik van het knipperlicht(ook zo'n ergenis, mensen die niet knipperen..) begreep diegene het nog niet, en bleef hij nog met 100 links rijden...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_109649959
Gisteren reed ik achter een Lamborghini Diablo.. Okee, leuk je ziet een dikke bak met dikke banden en etc.. Maar hij reed niet harder dan 25/30 waar je gewoon 50 mag.. :')
Ik was niet het enige die hem inhaalde, zelfs een charade vond het zo irritant dat hij hem inhaalde.. :P

Heb er wel een filmpje van, wat een onweis bruut geluid.. 8-) :9~
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 29 maart 2012 @ 13:25:01 #224
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_109650021
quote:
2s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:23 schreef Turquaz52 het volgende:
Gisteren reed ik achter een Lamborghini Diablo.. Okee, leuk je ziet een dikke bak met dikke banden en etc.. Maar hij reed niet harder dan 25/30 waar je gewoon 50 mag.. :')
Ik was niet het enige die hem inhaalde, zelfs een charade vond het zo irritant dat hij hem inhaalde.. :P

Heb er wel een filmpje van, wat een onweis bruut geluid.. 8-) :9~
Reed een tijd terug achter de Ferrari 430 van een teamgenoot van me op de A10. Lekker vlot doorrijden, dacht dat ik hem nog wel bij kon houden met vlot in de toeren rijden. Tot 'ie gas gaf. Dacht dat ik achteruit reed :')
- God
pi_109650116
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:25 schreef MrKikker het volgende:

[..]

Reed een tijd terug achter de Ferrari 430 van een teamgenoot van me op de A10. Lekker vlot doorrijden, dacht dat ik hem nog wel bij kon houden met vlot in de toeren rijden. Tot 'ie gas gaf. Dacht dat ik achteruit reed :')
Ik hield de Lambo wel bij, zelfs toen hij gas gaf. Toen ging hij 40 :7
:+
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')