geef me er 1 waar het onmogelijk is om de 100 te halen voor het invoegen (of 80 als dat daar de vmax is)quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
En daarmee komen we op het punt dat het niet op alle opritten mogelijk is om meteen al 100 te gaan rijden.
http://maps.google.nl/?ll(...)2,12.66,,0,18.6&z=19quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:36 schreef lipjes het volgende:
http://g.co/maps/rcd42
Deze 2 opritten rijd ik regelmatig, en dan vooral richting rotterdam.
Maar met de auto neem ik die maar met 50, er hebben daar al regelmatig auto's omgekeerd gestaan.
Hehe; ik vind het (in mijn ex leasebak) wel humor wanneer er een Daihatsu Cuore of dergelijk gebakje mij met 140 voorbij komt. (ik moet dan vaak inderdaad wel ff 2 keer kijken in de spiegel voordat ik t echt geloof....quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:05 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind het dan wel raar dat ze zodra ze op de weg zitten (zonder van de gehele oprit gebruik te maken) ineens wel harder kunnen rijden (met een zwarte wolk achter de auto. Of dat ik in m'n Yaris gas moest terugnemen omdat die dikke mercedes voor me niet doorreed op de invoegstrook.
[..]
Rijd je lekker 120/130 op de snelweg in je kleine auto, haal je zo'n dikke leasebak in (want die zit niet op te letten ofzo), heb je die lease bak al naast je (maar nu aan de linker kant) voordat je zelfs nog maar je knipperlicht naar rechts hebt uit gedaan...
Wat dat betreft, vind ik het best jammer dat ik m'n Yaris niet meer heb, want die werd toch meestal zwaar onderschat door all die dikke-bakken-rijders!
Waarschijnlijk gewoon klein momentje van onoplettendheid oid. Dat je dan opeens denkt van 'Oh ik moet nog invoegen' ..en dan doe je dat maar dan gooi je daarna wel ff flink gas erop zodat je weer 130 ofzo gaat.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:05 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind het dan wel raar dat ze zodra ze op de weg zitten (zonder van de gehele oprit gebruik te maken) ineens wel harder kunnen rijden (met een zwarte wolk achter de auto. Of dat ik in m'n Yaris gas moest terugnemen omdat die dikke mercedes voor me niet doorreed op de invoegstrook.
[..]
Rijd je lekker 120/130 op de snelweg in je kleine auto, haal je zo'n dikke leasebak in (want die zit niet op te letten ofzo), heb je die lease bak al naast je (maar nu aan de linker kant) voordat je zelfs nog maar je knipperlicht naar rechts hebt uit gedaan...
Wat dat betreft, vind ik het best jammer dat ik m'n Yaris niet meer heb, want die werd toch meestal zwaar onderschat door all die dikke-bakken-rijders!
Die dingen zijn sowieso debielquote:Op woensdag 28 maart 2012 21:52 schreef Fer het volgende:
Waar ik woon hebben ze doseerlichten, op bijna iedere oprit. Stoplichten en eronder het bordje bij groen 2 auto's. Irritante wil dat er regelmatig een 3e auto net door oranje glipt. Met het gevolg dat de rest dan extra lang mag wachten totdat het weer groen is.
Tis gewoon niet eerlijk.
De oude oprit bij Zevenhuizen naar de A12 richting Utrecht bestaat helaas niet meer...quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
geef me er 1 waar het onmogelijk is om de 100 te halen voor het invoegen (of 80 als dat daar de vmax is)
kijk eens goed hoe de matrix borden staanquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:18 schreef OEM het volgende:
[..]
De oude oprit bij Zevenhuizen naar de A12 richting Utrecht bestaat helaas niet meer...
Vlak voor de Velsertunnel heb je een "oprit" naar de N208/A22 die waarschijnlijk volledig dichtgetimmerd is met matrixborden die continu de boel regelen
http://g.co/maps/dau6n
Dat red je wel zolang je geen 0,8l motor hebquote:Op de A348 bij De Steeg moet je waarschijnlijk wel een beetje gas geven om de 120 halen.
http://g.co/maps/y8uev
quote:
quote:Maar echt spannend zijn deze opritten allemaal verder niet.
Die heb ik ook wel gezien, maar ik weet niet of die altijd aan staan.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
kijk eens goed hoe de matrix borden staan
Valt wel mee. Ik kom uit de bocht met 40 en rijd voordat ik in de tunnel zit al ruim 100 met de AX. Nu ben ik ook niet vies van een beetje doortrekken, maar toch. Hier met de Benz wel uit gekomen, met 50 naar links moeten gaan en dan hem de kickdown in getrapt en bij 103 op de CC. Gevolg: Politie die, in een herkenbare auto, in je nek hangt te hijgen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:18 schreef OEM het volgende:
Vlak voor de Velsertunnel heb je een "oprit" naar de N208/A22 die waarschijnlijk volledig dichtgetimmerd is met matrixborden die continu de boel regelen
http://g.co/maps/dau6n
Lijkt me lekker om daar te wonen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:18 schreef OEM het volgende:
[..]
En dan heb je nog altijd de achtergestelde Brabanders:
http://g.co/maps/3tf9p
Maar echt spannend zijn deze opritten allemaal verder niet.
daar rij je alleen 50/70quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:12 schreef Daeron het volgende:
Wat denken jullie dan van dit punt?
http://g.co/maps/snsr2
Probleem is daar niet zozeer de snelheid, maar dat je van beide kanten pas laat ziet wat de situatie is. Invoegers zien pas laat waar hun gat zit en doorgaand verkeer ziet pas laat of er een invoeger komt.quote:
Is me een keer overkomen. Reed linkerbaan op een 3-baans snelweg, gangetje 110 120, komen bij een oprit en de achterste auto van een treintje besluit 3 banen te wisselen met 70km/h, en gooit hem dus voor me. Ik vol in de ankers, auto breekt uit naar links/rechts maar kon hem onder controle houden. Die klapmongool reed nog steeds halverwege de linker en middenbaan.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:29 schreef Daeron het volgende:
[..]
Probleem is daar niet zozeer de snelheid, maar dat je van beide kanten pas laat ziet wat de situatie is. Invoegers zien pas laat waar hun gat zit en doorgaand verkeer ziet pas laat of er een invoeger komt.
En met 70 je auto vol naar links tussen het overige verkeer gooien is best interessant.
Had ik ook een keer, rond 22.30 op de A7 ri Groningen.. Zag in de verte al een auto links rijden, met geen enkele andere auto erbij in de buurt... Omdat ik netjes 130 op de CC reed, met een paar auto's ver achter me, ben ik gewoon rechts blijven rijden en heb dan ook rechts die auto ingehaald...quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:58 schreef lipjes het volgende:
gister op de A16 afrit naar A17 rond kwart over 10 's avonds.
Een busje wat met 100 op de linkerbaan blijft rijden (2 baans afrit)
Keertje seinen hielp niet, was op de motor dus dan maar vol gas en zsm ervoorbij.
En daarna bleef die nog gewoon links rijden
Reed een tijd terug achter de Ferrari 430 van een teamgenoot van me op de A10. Lekker vlot doorrijden, dacht dat ik hem nog wel bij kon houden met vlot in de toeren rijden. Tot 'ie gas gaf. Dacht dat ik achteruit reedquote:Op donderdag 29 maart 2012 13:23 schreef Turquaz52 het volgende:
Gisteren reed ik achter een Lamborghini Diablo.. Okee, leuk je ziet een dikke bak met dikke banden en etc.. Maar hij reed niet harder dan 25/30 waar je gewoon 50 mag..
Ik was niet het enige die hem inhaalde, zelfs een charade vond het zo irritant dat hij hem inhaalde..
Heb er wel een filmpje van, wat een onweis bruut geluid..![]()
Ik hield de Lambo wel bij, zelfs toen hij gas gaf. Toen ging hij 40quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:25 schreef MrKikker het volgende:
[..]
Reed een tijd terug achter de Ferrari 430 van een teamgenoot van me op de A10. Lekker vlot doorrijden, dacht dat ik hem nog wel bij kon houden met vlot in de toeren rijden. Tot 'ie gas gaf. Dacht dat ik achteruit reed
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |