3 jaar voor een helm? Koop dan 1 van een beter materiaal, kan je er wel minstens vijf jaar mee doen. Mits je niet valt natuurlijk, dan is het gelijk vervangen..quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:13 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Bijkomende kosten:
Motorpak
Helm (om de 3 jaar)
Handschoenen
Motorlaarzen(of kistjes)
Onderhoud...ik denk dat het gros van de motorrijders meer spendeerd aan onderhoud dan de gemiddelde automobilist..
Maar al met al ben je toch goedkoper uit per jaar. En het is veel leuker rijden!
Dat is inderdaad erg irritantquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:37 schreef Gummiebeer het volgende:
Maar goed, terug naar irritatiepuntjes in het verkeer.
Motorrijders herkennen dit wel..
Automoblisten die alvast een stukje de weg oprijden vanuit een oprit omdat je als motorrijder toch maar een klein stukje weg gebruikt.
Zo'n vergelijkbaar akkefietje had ik laatst bij de uitrit van de Gamma bij Blijdorp, de kenners kennen hem: klik. Ik reed waar het groene busje rijdt, in de richting van de camera. Komt er vanuit richting camera een Focus stationwagon aangereden die meteen (voor de vluchtheuvel waar je rechts langs moet) links het weggetje induikt waar ik dus ook net rijd, maar dan wel de goede kant op. Staan we allebei te wachten, gaat-ie nog gebaren dat ik naar achter moetquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:44 schreef Mwanatabu het volgende:
"Ich war schon da! ICH WAR SCHON DAAAA!"
Haha, dat zie ik regelmatigquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:57 schreef muhahaha het volgende:
Dat is hoe mensen rollen.
Ook meegemaakt dat ik als bijrijder meerij en wij in een 1 richtings weg rijden, komen we iemand tegen en je kunt elkaar onmogelijk passeren, gaat die taart wachten totdat WIJ achteruit gaan, ja daaaag
In dat soort gevallen heb ik nooit haast. Die ander blijkbaar wel, want die is tenslotte de verkeerde weg in gegaan (ik ga er maar even vanuit dat dat dus sneller is).quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:57 schreef muhahaha het volgende:
Ook meegemaakt dat ik als bijrijder meerij en wij in een 1 richtings weg rijden, komen we iemand tegen en je kunt elkaar onmogelijk passeren, gaat die taart wachten totdat WIJ achteruit gaan, ja daaaag
Ik had hem weggedrukt. Desnoods met gierende, rokende banden.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Paar jaar geleden bij de Ikea ook zoiets gehad. We staan te wachten tot een auto uitgeparkeerd is op een overvolle parkeerplaats, auto is eruit en weg, mijn vriend draait hem het vak in, heeft de neus er een stukje in knallen er ineens twee Duitsers ook in. Dat gaat dus niet met zijn tweeën tegelijk.
Vriend kijkt die Duitser aan en vraagt nog aan mij: "Heb ik nou niet opgelet? Hij stond toch niet ook te wachten?", ik zeg iets van "Nou, ik heb hem ook niet gezien maar..." Duitser begint een alfamannetjes-roffel op zijn borst en schreeuwt iets van "Ich war schon da! ICH WAR SCHON DAAAA!"
Nederlander achter de Duitser zijn auto stapt uit en roept naar ons: "Jullie hebben gelijk hoor, hij knalde die halve parkeerplaats over toen jullie al aan het indraaien waren!". Duitser doet vroemvroemvroem en zet zijn koplamp tegen de onze.
"Hier heb ik geen zin in," zegt mijn vriend, trekt zich terug en parkeert bij de Mac een paar honderd meter verderop. We hebben nog weken op die toon Duits lopen schreeuwen bij het parkeren![]()
Ist das so?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:10 schreef 2cv het volgende:
Ik had hem weggedrukt. Desnoods met gierende, rokende banden.
Ja nee, we hadden een kind van 2 achterin zitten en we hadden gewoon echt geen zin in toestanden. Tegen zoveel agressieve onbeschoftheid kun je gewoon niet op, dat was alleen een onsmakelijke ruzie geworden. Maar als je eraan terugdenkt krijg je inderdaad dat soort gedachtenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:10 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik had hem weggedrukt. Desnoods met gierende, rokende banden.
Die geintjes ken ik. 2 richting weg, aan 1 kant geparkeerde autos, tegenligger. Nou reed ik met sleurhut erachter in het dorp en ben ik de slechtste niet, dus gewacht bij een vrij vak totdat de tegenligger er was. Petje in een BMW, ijsetend, zet hem maar half aan de kant en gebaart vervolgens dat ik erlangs moet komen. Stuk opgereden en vervolens kon ik niet meer. Doet ie zijn raampje open: "Hee vriend, ga dan achteruit en aan de kant ofzo, ik heb haast." Hem medegedeeld dat hij zo moeilijk staat, gezegd dat wanneer je niet kan rijden met ijs in je hand, je dat niet moet doen, raam dichtgedaan, auto van binnen vergrendeld, motor afgezet en pootjes op het dashboard gelegd. Boodschap was toen geloof ik wel duidelijkquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:57 schreef muhahaha het volgende:
Keurig opgelost toch? Je moet niet op schade spelen, maar soms wel even het recht van de sterkste toepassen. Viel mij gister ook op, ik rijd heel veel met de AX (kleine hatchback), maar had gister de Espace weer eens mee. Binnendoorweggetje, bij de AX moet je echt agressief rijden wil je een beetje normaal door kunnen hobbelen (voorrang nemen die je daadwerkelijk hebt, niet te vroeg naar de zijkant anders drukken ze je eraf), maar met de Espace duikt men zelf een stuk vlugger de berm in, een auto die links op de baan erbij kwam en mijn baan op moest had hem er met de AX zeker voorgegooid, maar ging er nu achter. Blijft toch altijd frappant.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja nee, we hadden een kind van 2 achterin zitten en we hadden gewoon echt geen zin in toestanden. Tegen zoveel agressieve onbeschoftheid kun je gewoon niet op, dat was alleen een onsmakelijke ruzie geworden. Maar als je eraan terugdenkt krijg je inderdaad dat soort gedachten
Haha, zo moet je ook reageren hierop! lekker belachelijk maken en je niet druk erom maken! Top reactie IMO!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Paar jaar geleden bij de Ikea ook zoiets gehad. We staan te wachten tot een auto uitgeparkeerd is op een overvolle parkeerplaats, auto is eruit en weg, mijn vriend draait hem het vak in, heeft de neus er een stukje in knallen er ineens twee Duitsers ook in. Dat gaat dus niet met zijn tweeën tegelijk.
Vriend kijkt die Duitser aan en vraagt nog aan mij: "Heb ik nou niet opgelet? Hij stond toch niet ook te wachten?", ik zeg iets van "Nou, ik heb hem ook niet gezien maar..." Duitser begint een alfamannetjes-roffel op zijn borst en schreeuwt iets van "Ich war schon da! ICH WAR SCHON DAAAA!"
Nederlander achter de Duitser zijn auto stapt uit en roept naar ons: "Jullie hebben gelijk hoor, hij knalde die halve parkeerplaats over toen jullie al aan het indraaien waren!". Duitser doet vroemvroemvroem en zet zijn koplamp tegen de onze.
"Hier heb ik geen zin in," zegt mijn vriend, trekt zich terug en parkeert bij de Mac een paar honderd meter verderop. We hebben nog weken op die toon Duits lopen schreeuwen bij het parkeren![]()
Zo herkenbaar, ik reed 11 jaar terug een VW LT 30 voor de zaak, dat is dus zo een lomp grote bus en mensen gingen moeiteloos aan de kant, lieten me voor etc. Stapte ik na werktijd in mijn gebakje, nou ik werd nergens tussengelaten, mensen gaven gas bij om me nog voor te kunnen zijnquote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
Keurig opgelost toch? Je moet niet op schade spelen, maar soms wel even het recht van de sterkste toepassen. Viel mij gister ook op, ik rijd heel veel met de AX (kleine hatchback), maar had gister de Espace weer eens mee. Binnendoorweggetje, bij de AX moet je echt agressief rijden wil je een beetje normaal door kunnen hobbelen (voorrang nemen die je daadwerkelijk hebt, niet te vroeg naar de zijkant anders drukken ze je eraf), maar met de Espace duikt men zelf een stuk vlugger de berm in, een auto die links op de baan erbij kwam en mijn baan op moest had hem er met de AX zeker voorgegooid, maar ging er nu achter. Blijft toch altijd frappant.
Ik had laatst ook zoiets bij een parkeerplaats van een supermarkt waar het megadruk was. Stond te wachten totdat iemand achteruit een parkeervak uit was gereden en voor ik er erg in had reed er zo een andere auto in. Wist alleen niet 100% zeker of die ook al niet vóór mij aan het wachten was op dat plekje (weet wel bijna van zeker van niet), dus heb er maar geen toestand van gemaaktquote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja nee, we hadden een kind van 2 achterin zitten en we hadden gewoon echt geen zin in toestanden. Tegen zoveel agressieve onbeschoftheid kun je gewoon niet op, dat was alleen een onsmakelijke ruzie geworden. Maar als je eraan terugdenkt krijg je inderdaad dat soort gedachten
LIKE A BAWSquote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:32 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ik had laatst ook zoiets bij een parkeerplaats van een supermarkt waar het megadruk was. Stond te wachten totdat iemand achteruit een parkeervak uit was gereden en voor ik er erg in had reed er zo een andere auto in. Wist alleen niet 100% zeker of die ook al niet vóór mij aan het wachten was op dat plekje (weet wel bijna van zeker van niet), dus heb er maar geen toestand van gemaakt
Even later kwam ik hem in de supermarkt tegen met het winkelwagentje. Nog even heel vuil aangekeken en toen keek ie snel weg
Volgens is (bijna) iedereen die hier reageert net zo gehaast, met al die klachten over treuzelende mensen die het wagen niet exact de maximumsnelheid te rijden.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:35 schreef muhahaha het volgende:
LIKE A BAWS
Grappig hoe sommige mensen zo gehaast kunnen leven.
In twijfelgevallen geef ik de ander het voordeel vande twijfel. Maar als er geen twijfel is, is de ander het haasje.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:32 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ik had laatst ook zoiets bij een parkeerplaats van een supermarkt waar het megadruk was. Stond te wachten totdat iemand achteruit een parkeervak uit was gereden en voor ik er erg in had reed er zo een andere auto in. Wist alleen niet 100% zeker of die ook al niet vóór mij aan het wachten was op dat plekje (weet wel bijna van zeker van niet), dus heb er maar geen toestand van gemaakt
Even later kwam ik hem in de supermarkt tegen met het winkelwagentje. Nog even heel vuil aangekeken en toen keek ie snel weg
Aan treuzelende mensen maak ik me wel schuldigquote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens is (bijna) iedereen die hier reageert net zo gehaast, met al die klachten over treuzelende mensen die het wagen niet exact de maximumsnelheid te rijden.
Maar mensen die significant onder de Vmax gaan rijden zijn ook bloedirritant. Als iemand 65 op de teller rijdt waar 70 toegestaan, is de daadwerkelijke snelheid in het meest optimistische geval 60. Dit betekend dat je 116,6% van je originele reistijd onderweg bent.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens is (bijna) iedereen die hier reageert net zo gehaast, met al die klachten over treuzelende mensen die het wagen niet exact de maximumsnelheid te rijden.
Nee, er zit een verschil tussen haast hebben en doorrijden. Ik heb zelden haast, maar ik heb ook geen zin om tijd te verspillen en probeer dus wel door te rijden. Ik woon zelf aan een smal boerenweggetje en sta ook regelmatig aan de kant omdat er een tegenligger komt en dat nu eenmaal de beste plek is om te passeren.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
maximumsnelheid rijden vind ik geen vereiste maar doe dat, bijvoorbeeld op een snelweg, dan wel op de rechterbaan. linksrijders die óók nog op de maximumsnelheid (of daaronder) gaan rijden moeten per direct van de weg gehaald worden.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Daarom heb ik meestal wel wat te lezen bij mij, heb het regelmatig in de taxi gehad, en als ze dan niet achteruitgingen ging ik gewoon mijn urenregistratie invullen, en de berichten/ritten in de datacom doorlezen...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:57 schreef muhahaha het volgende:
Mijn zwager zit op de bus en die zei dat hij onder geen enkel beding die bus in zijn achteruit mag zetten, geen zicht achter en wel de verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:10 schreef Mwanatabu het volgende:
Mijn vader heeft zo eens een kwartier een stadsbus vastgezet. Hij stond half over een drempel toen de bus de hoek om kwam suizen en zijn weg compleet blokkeerde. Bus kwam van links, te hard, verkeerde weghelft en alles maar nee, het was toch echt de bedoeling dat mijn vader hem in zijn achteruit zette hoor
Wij met zijn drieën achterin (leeftijd van 11 tot 4 ofzo) met grote ogen kijken hoe de buschauffeur toeterde en intimiderend opreed, mijn moeder jammerend naast hem, allemaal toeschouwers (aan de rand van een winkelcentrum) maar mijn pappie vertikte het. Motor uit en vriendelijk zwaaien naar de meneer in de bus jongens!
Overigens heeft hij hem uiteindelijk toch aan de kant gezet omdat een nogal opgewonden volks type scheldend uit de bus rende en op de ramen begon te bonken "dat ie hem zelf wel even weg ging zetten". Mijn moeder kon mijn vader toen nét overtuigen dat hij misschien toe moest geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |