Moet er wel wat zijn. En tegenwoordig gaan veel vacatures via uitzendbureaus. De sollicitaties die nu nog openstaan heb ik ook niet als eigen vacature gevonden. Die gaan echt alleen via meerdere uitzendbureaus. 1 daarvan is ook weer bij een overheidsinstelling, die zijn tot een bepaald functieniveau ook verplicht om dit via (meestal) 3 uzb's te laten lopen.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:40 schreef kanovinnie het volgende:
Misschien heb je hier wat aan: Mijn pa is sinds kort manager van zijn afdeling (niet heel groot hoor). Hij krijgt alleen maar personeelsaanbiedingen via brunel, dosign enzovoort. Hij waardeert juist persoonlijke sollicitaties. En dat vind ik niet zo gek. Want die detachering/uitzendbureau's willen maar 1 ding, zo veel mogelijk mensen wegzetten voor zo veel mogelijk uren.
Dus, lekker veel brieven sturen!
djeez..quote:Op maandag 19 maart 2012 21:08 schreef problematiQue het volgende:
God's wegen zijn ondoorgrondelijk: Kerkbestuur beroofd van collectegeld
Kerken zijn zo verschrikkelijk hypocriet.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:55 schreef taxibabe het volgende:
Ik weet het niet, natuurlijk een overval is per definitie fout uiteraard. Maar kerken gebruiken volgens mij het collectegeld ook voor het helpen van de minderbedeelden, waaronder financiële steun bij de voedselbanken. (en ja, er lopen ook mensen bij de voedselbank buiten hun schuld om, die er echt niks aan konden doen dat ze in die situatie zijn beland).
Of om misbruikslachtoffers af te kopen, homo's te laten castreren, campagnes tegen condooms te voeren of om pedopriesters te verbergen. Jammer dat je bij dat soort instanties niet kan aangeven waar je het voor geeft.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:55 schreef taxibabe het volgende:
Ik weet het niet, natuurlijk een overval is per definitie fout uiteraard. Maar kerken gebruiken volgens mij het collectegeld ook voor het helpen van de minderbedeelden, waaronder financiële steun bij de voedselbanken. (en ja, er lopen ook mensen bij de voedselbank buiten hun schuld om, die er echt niks aan konden doen dat ze in die situatie zijn beland).
Vijfdeedrie.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:39 schreef problematiQue het volgende:
6 x 4.5, de verhouding van de sensor, Alsof 5Dmk3 zo lekker van de tong rolt
Mwoah, mooie repo met geestelijken met schaamrode kop na een veroordeling is genoegquote:Op maandag 19 maart 2012 22:21 schreef problematiQue het volgende:
Jongens, laten we er morgen ook eentje beroven, kopen we er lekker drie D800's van, ieder eentje.
Jup! solid works moest ik atijd mee werken en was echt een ramp.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
Pfff. 3d technisch tekenen. Knettergek word je na verloop van tijd.
Doe ik de hele dag, geen probleem hier.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
Pfff. 3d technisch tekenen. Knettergek word je na verloop van tijd.
Ik teken nu 3D met microstation. Dat is pas kut. Gelukkig binnenkort nieuwe baanquote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:44 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Jup! solid works moest ik atijd mee werken en was echt een ramp.ik werkte daarvoor al met maya en max.
Minuutje stilte graag.quote:Goedemiddag ***,
Wij hebben een prijsopgave ontvangen van Canon.
De reparatiekosten van uw camera bedragen ¤ 530,48.
Type :
Canon EOS 20D
Defect omschrijving :
Defect
Te vervangen onderdelen :
1 x MIRROR BOX ASS'Y
1 x SHUTTER ASS'Y
Correctie codes :
Cleaning: Body(parts)
Replacement: Aperture/Shutter/Optical Unit(parts)
Replacement: Mirror mechanism
Adjustment: Complete
Arbeidstijd : 156 min
Dat wordt een nieuwequote:
Jupquote:
Easy, een 40D als je happy was met de 20d. Scherm is ruk, maar platen beter dan de 50d imo. Ook lekker cheap, 250 oid voor body.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:42 schreef Coke. het volgende:
Pff ik zou echt niet weten wat voor camera ik nu moet kopen. Die 20D pastte perfect bij me.
Mwhehe ja maar ik ga niet meer voor zo'n oude tweedehands. Heb er hartstikke veel plezier van gehad, maar wil niet nog eens dat hij na een jaar zo kapot gaat.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:55 schreef freud het volgende:
[..]
Easy, een 40D als je happy was met de 20d. Scherm is ruk, maar platen beter dan de 50d imo. Ook lekker cheap, 250 oid voor body.
Tja. An sich is SW het probleem niet, maar meer dingen die je niet lekker kan berekenen maar wel in 3d moet uitvoeren.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:44 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Jup! solid works moest ik atijd mee werken en was echt een ramp.ik werkte daarvoor al met maya en max.
Dat mijn berekeningen niet lekker overeen komen met wat ik wil en de e.e.a. moeilijk op tekening te krijgen lijkt :Squote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Doe ik de hele dag, geen probleem hier.
Waar wordt je gek van?
Wat ben je aan 't maken?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Tja. An sich is SW het probleem niet, maar meer dingen die je niet lekker kan berekenen maar wel in 3d moet uitvoeren.
[..]
Dat mijn berekeningen niet lekker overeen komen met wat ik wil en de e.e.a. moeilijk op tekening te krijgen lijkt :S
Trussje uit metaalstrips gemaakt. Maar het is gefixed, ik buig het wel iets met de hand, vind het goed zo. Het past nu en ga er niet meer verder aan kutten.quote:
Cool, wat is dit? Een foutje, waar gebruik van te maken is of levert dat gezeur op? Gelijk maar 1 bestellen lijkt me.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:42 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Daar gaan we weer, Wehkamp16GB Sandisk Kaartjes, klik op er op "Klik hier en bestel"en je betaald nu ¤8,00 in plaats van ¤42,99per kaartje:
Sandisk 16gb SDHC a ¤8
Die rechter wel, de linker kan ik niet echt warm van worden. Ik zie niet echt wat de toegevoegde waarde is ten opzichte van een (goedkopere!) K-r - op de sensor na dan.quote:Op donderdag 22 maart 2012 23:03 schreef Mirel het volgende:
Cool ding
http://www.dpreview.com/previews/pentaxk01/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfde lensvatting? Makkelijker mee te zeulen?quote:Op donderdag 22 maart 2012 23:19 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Die rechter wel, de linker kan ik niet echt warm van worden. Ik zie niet echt wat de toegevoegde waarde is ten opzichte van een (goedkopere!) K-r - op de sensor na dan.
Hij lijkt oud, maar is digitaal, en je kan je ouwe praktica lenzen erop doen, en daarmee in HD filmenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:16 schreef Ener-G het volgende:
Ontbrekende zoeker? Beperkt zijn tot contrastdetectie af? En dat makkelijk meezeulen valt ook wel mee, het ding is praktisch net zo groot als een dslr, in ieder geval net zo dik. En je zit alsnog met dezelfde lenzen die je toch ook al op die dslr zou zetten. Dan kan je net zo goed voor de K-r gaan, heb je nog een fijnere handgreep ook.
Het spuuglelijke design (in het knalgeel helemaal) is een kwestie van persoonlijke smaak, okay
Weathersealing op de K-01 is wel een unique selling point.
Voor de rest kan ik me compleet niet bedenken waarom je in godsnaam voor deze camera zou gaan, tenzij je al een k-5 hebt en/of een stapel superklasse pentax pancakes.
Even wat anders:
http://mansurovs.com/diseases-that-plague-photographers
*proest*
We hebben hier wat kandidaten rondlopen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:16 schreef Ener-G het volgende:
Even wat anders:
http://mansurovs.com/diseases-that-plague-photographers
*proest*
Toffe compositie door het onderwerp in de hoek te plaatsen. Daardoor straalt de foto erg veel rust uit vind ik.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:01 schreef SP22 het volgende:
Lente!
[ link | afbeelding ]
In the backyard by opticalworld, on Flickr
Dan is het de zon. Niet veel aan te doen zonder allerlij filters er op.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:20 schreef SP22 het volgende:
Dank je! Maar geen flits gebruikt! Gewoon buiten in het zonnetje!
Ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:33 schreef SP22 het volgende:
Ik heb wel een polafilter... Morgen maar in de herkansing
Eindelijk ja!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:01 schreef SP22 het volgende:
Lente!
[ link | afbeelding ]
In the backyard by opticalworld, on Flickr
Barstte hier in de tuin van die beestjes. Zn tweelingbroertje voldoet ook prima!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:39 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd.
Moet je nu wel eerst nog even snel dat lieveheersbeestje vangen anders kun je hem niet zo opnieuw maken
Iedere keer als ik nu jou naam zie moet ik denken aan de spelreeks Mass effect die ik de afgelopen dagen veel te veel gespeeld heb.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:40 schreef Omniej het volgende:
[..]
Eindelijk ja!
Fijn fotootje wel, vind deze beestjes altijd wel fotogeniek op de een of andere manier.
Ze komen ook op een bepaald soort planten af toch? Vooral ook berenklauwen, iets waar vaak veel luizen op te vinden zijn. Al lijkt het mij niet dat die in je tuin groeienquote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:42 schreef SP22 het volgende:
[..]
Barstte hier in de tuin van die beestjes. Zn tweelingbroertje voldoet ook prima!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Proost!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:50 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik had net 2 speciaal biertje gekocht. 1 St. Bernardus Abt 12 en een Jopen extra stout. Man na 2 bier stijgt het al naar mijn hoofd.
Wel erg lekker dit Abt 12. Erg vreemde melk chocolade nasmaak en dat terwijl ik daar niet eens van hou. Altijd leuk om eens wat voor mij onbekende bieren uit te testen.
Dat Jopen biertje is echt extreem bitter maar ook erg lekker.
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:30 schreef taxibabe het volgende:
Het probleem met de deuk in mijn auto is ook opgelost!
Awww! Ze hebben de twingo wel laten zittenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:30 schreef taxibabe het volgende:
Het probleem met de deuk in mijn auto is ook opgelost!
Wat een schatje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb mijn camera nog steeds niet. Een of andere persoon besloot een aanrijding met de trein te veroorzaken waardoor ik 5,5 uur onderweg zou zijn (en dan nog 3 uur terug).![]()
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:41 schreef freud het volgende:
[..]
Awww! Ze hebben de twingo wel laten zitten
Ja he!quote:
Oh da's wel zuur zeg..quote:Ik heb mijn camera nog steeds niet. Een of andere persoon besloot een aanrijding met de trein te veroorzaken waardoor ik 5,5 uur onderweg zou zijn (en dan nog 3 uur terug).
Ik gebruik hem wel om bijvoorbeeld door de Flickr-Explore te bladeren, maar verder niet echt fotogerelateerd.quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:57 schreef Treces het volgende:
Zijn er fotografen hier met een iPad? Zo ja, hoe gebruik je die dan? Alleen prive of ook tijdens het foto's maken?
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:39 schreef taxibabe het volgende:
[..]
[..]
Ja he!
Van dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
+ kapot wiellager
Naar:
[ afbeelding ]
ik ben er happy mee, ding rijd echt leuk! En binnen meer ruimte dan ik had verwacht.
[..]
Oh da's wel zuur zeg..
Dat soort dingen kunnen leuk doorgroeien! De man waar ik mijn 135L van heb gekocht, vertelde me dat hij zo was begonnen. Hij deed nu samen met 2 anderen alle VI platen en dingen zoals de voetbalplaatjes van de supermarkten.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:34 schreef SP22 het volgende:
Zo.. Maar weer op naar het voetbalveld. Deze keer met wat extra "druk". Moet vanmiddag foto maken voor regionaal krantje + hun website.
Hehehe.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:43 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Iedere keer als ik nu jou naam zie moet ik denken aan de spelreeks Mass effect die ik de afgelopen dagen veel te veel gespeeld heb.
[ afbeelding ]
De Omni tool. Erg handig als je in nood bent
Mooi beestquote:Op zondag 25 maart 2012 22:12 schreef Merlijn het volgende:
Soms maak ik ook nog wel leuke plaatjes:
[ afbeelding ]
kloptquote:Op zondag 25 maart 2012 22:18 schreef SP22 het volgende:
Gaas ervoor. boven.. Je moet er niet op gaan letten, want dan word je gek!
Leuk! Gefeliciteerdquote:Op zondag 25 maart 2012 21:53 schreef SP22 het volgende:
Nou.. dé foto.. Ze hebben de kwaliteit aardig om zeep geholpen met het verkleinen. En zeker niet de beste uitgezocht van de stapel die ik ze heb gestuurd. Maar ja, de doelpuntenmaker staat erop.
http://www.veluweland.nl/(...)_heino_23896634.html
Er komt er ook nog 1 in de papieren krant. (deze gok ik dan ook)
Moet de overheid uitsluitend communiceren in het Nederlands? Dat is de pollvraag. An sich, uitsluitend hoeft niet, maar je moet ook niet in iedere taal willen communiceren. Klinkt misschien heel nationalistisch, maar men is in Nederland en mag best moeite doen om in te burgeren. Nu hoef je niet uitsluitend in het Nederlands te communiceren, maar je hoeft imho ook niet in het Turks, Egyptisch, Chinees, Japans, Koreaans, Spaans, Hongaars of Pools te communiceren. Nederlands, Fries en Engels is voldoende.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:48 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik zie geen poll. Maar kan me er een hoop bij voorstellen. Iets met veel Wilders-fans?
Als de overheid per defenitie niet in andere talen zou communiceren dan is het geeneens mogelijk om mensen in te burgeren. Hoe maak je een asielzoeker in het Nederlands duidelijk wat hij/zij dient te doen? Veel wijzen en handgebaren?quote:Op maandag 26 maart 2012 11:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Moet de overheid uitsluitend communiceren in het Nederlands? Dat is de pollvraag. An sich, uitsluitend hoeft niet, maar je moet ook niet in iedere taal willen communiceren. Klinkt misschien heel nationalistisch, maar men is in Nederland en mag best moeite doen om in te burgeren. Nu hoef je niet uitsluitend in het Nederlands te communiceren, maar je hoeft imho ook niet in het Turks, Egyptisch, Chinees, Japans, Koreaans, Spaans, Hongaars of Pools te communiceren. Nederlands, Fries en Engels is voldoende.
Mja, internet is veilig he. En dan nog zijn polls met nuance een onmogelijkheid imo. Dat de overheid vreselijk doorslaat in het maar tegemoetkomen, daar sta ik achter, maar zo z/w als de poll, nee, dat voegt weinig toe.quote:Op maandag 26 maart 2012 09:03 schreef problematiQue het volgende:
Ik word zo moedeloos af en toe van FOK, neem de poll die nu op de Frontpage staat. Je wilt toch geen crew-lid zijn van een website waar bijna de helft 'Ja, geen enkele uitzondering' heeft gestemd?
Jullie eigen kitten? Cute, maar veelquote:Op maandag 26 maart 2012 15:07 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, internet is veilig he. En dan nog zijn polls met nuance een onmogelijkheid imo. Dat de overheid vreselijk doorslaat in het maar tegemoetkomen, daar sta ik achter, maar zo z/w als de poll, nee, dat voegt weinig toe.
Mijn fotoproject de komende 10 weken:
[ afbeelding ]
OMGGGGGGGGGGGGG <3<3quote:Op maandag 26 maart 2012 15:07 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, internet is veilig he. En dan nog zijn polls met nuance een onmogelijkheid imo. Dat de overheid vreselijk doorslaat in het maar tegemoetkomen, daar sta ik achter, maar zo z/w als de poll, nee, dat voegt weinig toe.
[ afbeelding ]
Ruilen?quote:Op maandag 26 maart 2012 19:15 schreef MrManuel het volgende:
Goedeavond!
Heb geen zin om weer te gaan werken..
In dat geval wil ik best vanavond ruilen..quote:Op maandag 26 maart 2012 19:54 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Helemaal niks, maar ik ben het werkloos zijn zat..
owwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwquote:Op maandag 26 maart 2012 15:07 schreef freud het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Speciaal vrij genomen?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 08:58 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Kak, bezorgdag aangepast voor mijn pakketje. Nu komt het morgen pas
Jah, maar ik moet wel een goede referentie hebben. Helemaal omdat ik vaak 's nachts werk (zowel maken als bewerken) en je dan met kunstlicht toch een vertekening hebt.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:08 schreef kanovinnie het volgende:
Of je stelt de defaultinstellingen van je camera anders in? Je schiet toch in RAW? Dan kan je toch altijd je witbalans nog aanpassen?
In Lightroom/Aperture/CameraRaw met de witbalanspipet op het grijze gebied klikken en hij stelt m automatisch in op de juiste kleurtemperatuur. Dan de bewerkingen synchroniseren of handmatig de juiste temperatuur instellen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
Klotezooi is dat.
Ik ben eens aan het kijken of ik toch maar een witkaart/grijskaart ga gebruiken. Heb wel eens de indruk dat mijn foto's iets verschoten zijn, soms iewat groen, soms iewat blauwig maar bij nachtopnames toch vaker iewat gelig. Kan mooi zijn, maar strookt niet met het streven naar perfectie. Werking witkaart is vrij simpel (kaart opnemen, direct bijstellen of achteraf bijstellen zodat het wit wordt), werking grijskaart nog niet helemaal. Iemand nog een beknopte beschrijving/how-to daarvan?
Met denieuwe lr heb je ook de mogelijkheid tot meerdere witbalanscorrecties per foto trouwens.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Jah, maar ik moet wel een goede referentie hebben. Helemaal omdat ik vaak 's nachts werk (zowel maken als bewerken) en je dan met kunstlicht toch een vertekening hebt.
Het ligt natuurlijk ook aan de aard van het onderwerp. Ik denk dat de overheid meewerkt aan een stigmatiserend beeld als foldertjes voor het aanvragen van uitkeringen bijvoorbeeld in het Turks en Arabisch worden uitgebracht.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Moet de overheid uitsluitend communiceren in het Nederlands? Dat is de pollvraag. An sich, uitsluitend hoeft niet, maar je moet ook niet in iedere taal willen communiceren. Klinkt misschien heel nationalistisch, maar men is in Nederland en mag best moeite doen om in te burgeren. Nu hoef je niet uitsluitend in het Nederlands te communiceren, maar je hoeft imho ook niet in het Turks, Egyptisch, Chinees, Japans, Koreaans, Spaans, Hongaars of Pools te communiceren. Nederlands, Fries en Engels is voldoende.
Dat geintje met de witkaart kennen we, nu alleen de grote vraag: Hoe de grijskaart toe te passen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 08:06 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
In Lightroom/Aperture/CameraRaw met de witbalanspipet op het grijze gebied klikken en hij stelt m automatisch in op de juiste kleurtemperatuur. Dan de bewerkingen synchroniseren of handmatig de juiste temperatuur instellen.
Hetzelfde. Mits je een neutraal grijskaart hebt:quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat geintje met de witkaart kennen we, nu alleen de grote vraag: Hoe de grijskaart toe te passen.
quote:...most valuable use of a gray card is as a roadmap for automatic correction. In Adobe Camera Raw (ACR) or Levels there is a different type of eyedropper. In Levels the center eyedropper will make any area it is clicked on neutral gray, that is to say equal values of R, G and B. So if the color balance of a photo containing a gray card is off it can be corrected automatically by opening it in levels and clicking on the card image with the center eyedropper.
Ik heb een 70-200 f/4, maar wat schiet ik er mee op?quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
Iemand nog een L lensje liggen die ik kan registeren voor m'n CPS?
Dat als hij stuk is ik hem via CPS kan verzenden en dus altijd voorrang heeft bij reparatie.quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb een 70-200 f/4, maar wat schiet ik er mee op?
Supergaaf!quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:37 schreef SP22 het volgende:
En nu ook in de papieren versie..
[ afbeelding ]
Ik heb alleen een handstrap, vind ik echt ideaalquote:Op woensdag 28 maart 2012 11:00 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Mensen hier die gebruikmaken van een strap? Zoals de Blackrapid RS-5 of iets dergelijks?
Ik ben juist weer helemaal terug naar de klassieke strap. Heb alle variaties wel gehad, maar het is niet mijn ding.quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:39 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Ik heb alleen een handstrap, vind ik echt ideaal
Ik wikkel de standaard strap altijd om m'n pols.quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:00 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Mensen hier die gebruikmaken van een strap? Zoals de Blackrapid RS-5 of iets dergelijks?
Dat.quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:29 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik wikkel de standaard strap altijd om m'n pols.
En als ik nou ooit eens genoeg lenzen enzo heb om zelf dat aan te vragen? Dan kan dat gewoon?quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:22 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Dat als hij stuk is ik hem via CPS kan verzenden en dus altijd voorrang heeft bij reparatie.
Waar je jouw camera van gekocht hebt?quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:06 schreef Coke. het volgende:
Die gast had echt alle camera's die ooit bestaan hebben volgens mij. Fucking vet. En allemaal werkten ze nog.
Ja. Wat een held was dat.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar je jouw camera van gekocht hebt?
Ditquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:23 schreef Ladysin het volgende:
Ik heb ze gehad in t begin, idd ter bescherming maar heb ze eraf gegooit. en scherpte is duidelijk beter nu. misschien dat t bij fancy glas niet zo te merken is maar bij mijn lensjes duidelijk wel. Ik zorg gewoon dat ik altijd mn zonnekap erop heb, dat is voor mij bescherming genoeg.
Ja ter bescherming van mn objectief. En ik merk geen verschil in kwaliteit. Merk ook dat ik tegenwoordig vaker mijn camera zonder lenskap (of met kap omgekeerd op objectief) in mijn tas doe omdat het anders niet past (70-200 2.8) en dan is mijn frontlens niet echt beschermd. Voel ik me wat lekkerder bij als er nog een UV filter voor hangt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:16 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hoe staan jullie tegenover UV filters? Ter bescherming van je objectief?
Ik heb altijd het gevoel dat het de kwaliteit van de foto's niet ten goede komt...
Meldt, ik heb geloof ik de RS4 of RS7. Ideaal dingetje! Nu heb ik weer 2 handen tot mijn beschikking mocht ik dat nodig hebben zonder de camera neer te leggen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:00 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik heb op mijn glaswerk UVfilters zitten. Heb er laastst een verkneukt met een tik, maargoed. Verder ga ik liever even met een doekje of een puntje van mijn shirt over een filter dan over mijn front elementen. Bij sommige (50 mm f/1.4) gaat dit ook nog eens vrij lastig vanwege diep en bol element.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:16 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik heb altijd het gevoel dat het de kwaliteit van de foto's niet ten goede komt...
Ik heb er BW op zitten, naast Hama. Wel een wat duurder filter (pro class), maar merk eigenlijk geen verschil tussen beide, behalve dat de een soms wat meer wil flaren, maar dat kan ook aan het objectief liggen. Eigenlijk nooit getest.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:26 schreef Peter_Aragorn het volgende:
En welk filter gebruik je dan? Want als ik er een op mijn 24-70 ga zetten, wil ik er ook een die niet voor kwaliteitsverlies zorgt...
Beide lenzen zit een B&W MRC UV-filter. Prima dingen en qua bescherming echt een must in mijn tak van sportquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:16 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Nouja, in mijn geval wel. Als partyfotograaf is het makkelijker om soms 2 handen vrij te hebben zodat je je door de mensnmenigte kan worstelen. En nu heb ik niet de hele tijd een camera aan mijn pols hangen want dat wou ook nog wel eens vervelend wordenquote:Op donderdag 29 maart 2012 09:10 schreef Peter_Aragorn het volgende:
@Treces: kijk aan! Het werkt dus echt handig?
Grappige pro's en cons op dpreview: http://www.dpreview.com/articles/8049091537/the-uv-filterquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:01 schreef Peter_Aragorn het volgende:
En als je gewoon ergens rondloopt zegmaar?
@Dark: Deze dus? http://www.fotokonijnenbe(...)w-uv-mrc-77mm-e.html
"3. Manufacturers STILL MAKE UV filters - they are not lens covers, lens protectors (I think there is one) - they are filters - that means they are not designed to be impact resistant or super strong - they are designed to filter light. If they were designed to be lens protectors, they would be designed strong."quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:18 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Grappige pro's en cons op dpreview: http://www.dpreview.com/articles/8049091537/the-uv-filter
Ik denk dat je sowieso gaat huilen als je lens valt, want geen enkel filter zal daar bescherming tegen bieden. Voor krassen daarentegen is het prima.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
"3. Manufacturers STILL MAKE UV filters - they are not lens covers, lens protectors (I think there is one) - they are filters - that means they are not designed to be impact resistant or super strong - they are designed to filter light. If they were designed to be lens protectors, they would be designed strong."
Met dat laatste puntje ben ik het niet helemaal eens eigenlijk. Als je lens valt, of wat er dan ook maar mee gebeurt dan faalt de zwakste schakel. Daarom lijkt het me juist een goed idee om een relatief 'zwak' uv-filter ervoor te hebben: zodoende gaat het uv-filter stuk, en niet de lens waar die aan vast zit.
Als je uv-filter zo sterk is dat die de val overleeft, dan maakt die waarschijnlijk de schroefdraad van je lens stuk, of erger de lens zelf.
Jups.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:01 schreef Peter_Aragorn het volgende:
En als je gewoon ergens rondloopt zegmaar?
@Dark: Deze dus? http://www.fotokonijnenbe(...)w-uv-mrc-77mm-e.html
het hangt er vanaf van hoe hoog ie valt, en of je camera er nog aanvast zit. De 17-50 f/2.8 van Tamron die ik een paar jaar terug had is een paar keer van ongeveer een meter gevallen, maar heeft het gewoon overleefd.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik denk dat je sowieso gaat huilen als je lens valt, want geen enkel filter zal daar bescherming tegen bieden. Voor krassen daarentegen is het prima.
ja, en hoe ie terechtkomt, welk materiaal etc. (hout, beton, vinyl...)quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:04 schreef Tokus het volgende:
[..]
het hangt er vanaf van hoe hoog ie valt, en of je camera er nog aanvast zit. De 17-50 f/2.8 van Tamron die ik een paar jaar terug had is een paar keer van ongeveer een meter gevallen, maar heeft het gewoon overleefd.
Gaan we die denk ik maar eens bestellenquote:
Als je lens valt dan geeft de metalen behuizing van een filter de schok gewoon door aan de lens. Mocht de lens zo raar vallen dat het glas het eerste iets zou raken (wat erg onwaarschijnlijk is), dan helpt zo'n dun filtertje maar minimaal.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
"3. Manufacturers STILL MAKE UV filters - they are not lens covers, lens protectors (I think there is one) - they are filters - that means they are not designed to be impact resistant or super strong - they are designed to filter light. If they were designed to be lens protectors, they would be designed strong."
Met dat laatste puntje ben ik het niet helemaal eens eigenlijk. Als je lens valt, of wat er dan ook maar mee gebeurt dan faalt de zwakste schakel. Daarom lijkt het me juist een goed idee om een relatief 'zwak' uv-filter ervoor te hebben: zodoende gaat het uv-filter stuk, en niet de lens waar die aan vast zit.
Als je uv-filter zo sterk is dat die de val overleeft, dan maakt die waarschijnlijk de schroefdraad van je lens stuk, of erger de lens zelf.
Blackrapid is idd een hele goede, ga je veel plezier van hebben.quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:42 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Je moet het geheel gewoon goed vasthouden
Ik ga sowieso eens kijken naar een mooie strapBlackrapid lijkt me tot nu toe het best!
Op feesten heb ik hem juist in mijn hand, weet ik zeker dat hij veilig is. Die straps vond ik juist erg beperkend. Met de 70-200 erop hang ik hem gewoon met de mounting ring aan mijn broek als mijn arm lam wordt. Bij alle andere lenzen vind ik het gewicht wel gaan.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:06 schreef Treces het volgende:
[..]
Nouja, in mijn geval wel. Als partyfotograaf is het makkelijker om soms 2 handen vrij te hebben zodat je je door de mensnmenigte kan worstelen. En nu heb ik niet de hele tijd een camera aan mijn pols hangen want dat wou ook nog wel eens vervelend worden
Kaartje met je adres erbij en dan hopen dat iemand aan de andere kant van de wereld er een terugstuurt?quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:29 schreef Treces het volgende:
Zijn er hier mensen die eens geprobeerd hebben om een camera aan een heliumballon te hangen?
Ik heb waarschijnlijk een te grote fantasiequote:Op donderdag 29 maart 2012 21:33 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Kaartje met je adres erbij en dan hopen dat iemand aan de andere kant van de wereld er een terugstuurt?
Ik durf mijn camera daar niet aan vast te hangen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:38 schreef Treces het volgende:
[..]
Ik heb waarschijnlijk een te grote fantasie
Maar het leek mij wel een leuk idee om een constructie te maken waar je je camera in zet, dat hang je aan heliumballonnen en het hele handeltje probeer je dan in controle te houden door er flink wat touwen aan vast te binden.
Je bedoelt dat ik niet zomaar foto's mag maken in de achtertuin van de buren?quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:01 schreef kanovinnie het volgende:
Hou je er rekening mee dat je dat soort dingen niet zomaar overal kan doen?
Dat volgens mij sowieso niet (geen openbare wegquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:05 schreef Treces het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ik niet zomaar foto's mag maken in de achtertuin van de buren?
Nog niet, maar ik verwacht dat dat er zeker gaat komen!quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
Woehoe! Mijn zomerhorloge komt er weer aan. Mooi wit horloge op een bruine huid, permanent. Alleen jammer dat ie het niet doet.
...werken... binnenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:16 schreef SP22 het volgende:
Ik ben nog steeds knalrood van deze week... :/
400-100 ongeveer, viel me nog mee eigenlijkquote:
Neuh, morgen weg en zondag uitslapen en circuitmotor klaarmaken voor Assenquote:
Voor dat geld koop je bijna een nieuwequote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
400-100 ongeveer, viel me nog mee eigenlijk.
[..]
Neuh, morgen weg en zondag uitslapen en circuitmotor klaarmaken voor Assen.
Sowieso geen idee waar ik foto's van zou willen maken.
Oja? Veel succes dan.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Voor dat geld koop je bijna een nieuwe
Mag ik ook wat hebben? Ik ben armquote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:13 schreef Isdatzo het volgende:
Eens gegeven blijft gegeven, ik PM je m'n rekeningnummer wel.
Die kwam een tijdje terug ook voorbij.quote:
Zoveel kom ik niet aan...quote:Op zaterdag 31 maart 2012 00:22 schreef Isdatzo het volgende:
Haha, ja ik was hier ook ff bezig. Maar met 2800 euro aftrekbare studiekosten is het de moeite waard![]()
Idd. Lig dubbelquote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:26 schreef problematiQue het volgende:
Dit is geweldig: http://www.lensrentals.com/blog/2012/03/hammerforum-com
ook erg leuk!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:26 schreef problematiQue het volgende:
Dit is geweldig: http://www.lensrentals.com/blog/2012/03/hammerforum-com
Zijn er toko's die betalen? Ik reken ongeveer 75 per uur incl bewerking, maar dat is geen partywerkquote:Op maandag 2 april 2012 13:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ben eens aan het nadenken over een reëel tarief voor partyfotografie. Kom toch wel leuke vacatures tegen, dus even goed beslagen ten ijs komen. Iemand nog tips? Sowieso natuurlijk verschil uurtarief vs. uurloon.
Paar puntjes:
- Eigen apparatuur
- Veelal nachtwerk
- Reizen naar evenementen toe
Ja, die zijn er zeker (ik neem ten minste aan dat toko's die DJ's vertegenwoordigen en boeken en daar fotos van willen hebben wel betalen). Je moet wel met een lantaarntje zoeken, maar zo nu en dan kruist er eens wat je pad. Neem ook aan dat dit de toko's zijn die hun foto's ter promotie en dergelijke willen hebben. Er staat vacature en er wordt niet genoemd dat het om vrijwilligerswerk gaat (die ga ik bij voorbaat voorbij).quote:Op maandag 2 april 2012 20:52 schreef freud het volgende:
[..]
Zijn er toko's die betalen? Ik reken ongeveer 75 per uur incl bewerking, maar dat is geen partywerk
Lijkt mij erg vervelend zo'n dingetje onder je oksel... brrrquote:Op dinsdag 3 april 2012 14:43 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Aaargh, ik ben er nog steeds niet uit...
RS-5
RS-Sport 2
Bij de ene is het handig dat je wat CF-kaartjes mee kunt nemen, terwijl bij de ander de extra riem onder je oksel zorgt voor betere stabiliteit... De BRAD (dat extra riempje) is ook wel los verkrijgbaar, maargoed...
ik heb er driequote:Op dinsdag 3 april 2012 15:01 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ja dat is waar... RS-5 heeft dan juist weer die ruimte voor extra CF's...
Bij de Sport kan het riempje er ook af trouwens. Dan is die strap wel lekker klein
Welke schoudertas heb jij Doodkapje?
quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:00 schreef over_hedge het volgende:
Zouden jullie [showcase] Blijdorp daar eens naar willen kijken en wat tips geven?
Oh, voor presskits etc bedoel je? Ik mailde altijd als er toffe foto's bijzaten, gewoon naar het management met de foto in k*tformaat, of sprak de dj er op aan op de avond/nacht zelf. Lastig om er een beetje tussen te komen imo, en mijn ervaring is alweer 2 jaar oud op dat vlak. Er werd teveel door n00bs met een kitlens maar vriendjes bij de organisator weggekaapt, en dan bedank ik ook. In 2006 liep je nog overal all access met +1 rond, maar tegenwoordig is het al juichen als je in de buurt van het podium mag komenquote:Op maandag 2 april 2012 21:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, die zijn er zeker (ik neem ten minste aan dat toko's die DJ's vertegenwoordigen en boeken en daar fotos van willen hebben wel betalen). Je moet wel met een lantaarntje zoeken, maar zo nu en dan kruist er eens wat je pad. Neem ook aan dat dit de toko's zijn die hun foto's ter promotie en dergelijke willen hebben. Er staat vacature en er wordt niet genoemd dat het om vrijwilligerswerk gaat (die ga ik bij voorbaat voorbij).
Ik zit te kijken naar een tarief voor schieten en voor bewerken. Standaard uurloon is niets, want er moeten nog kosten voor apparatuur en dergelijke bij, dat kost immers ook geld, uit de hand gelopen hobby of niet.
Ik heb laatst een collega uitgehoord over onze laatste gezamenlijke baas, waar hij al als ZZPer draaide. Die had het over 200 per avond, dus dat zit zo tegen de 40 a 50 euro per uur aan. 't Is nu even lastig, maar ik wil wel goed beslagen ten ijs komen. Eens gratis, altijd gratis en juist dat is waar ik geen trek in heb.
En daarover gesproken, veel vacatures zijn dus vrijwillig, of je mag iemand meenemen en backstage. Nou, boehoe, daar doe ik het niet voor. Ik doe 6 tot 10 uur vrijwilligerswerk per week (met uitschieters naar 16 zoals afgelopen weekend), meer dan genoeg.
Onder andere. En ja, om eerlijk te zijn, ik gebruik zelf ook mijn kitlens. Wil wel wat anders, maar wat ik op het oog heb is stervensduur (Sony SAL1680Z) en mijn kitje voldoet prima. Bovendien, als die kapot gaat heb je voor een paar tientjes een nieuwe tweedehands, vind ik ook wel wat waard. En oja, hij doet met f3,5 niet echt slecht mee.quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:58 schreef freud het volgende:
[..]
Oh, voor presskits etc bedoel je? Ik mailde altijd als er toffe foto's bijzaten, gewoon naar het management met de foto in k*tformaat, of sprak de dj er op aan op de avond/nacht zelf. Lastig om er een beetje tussen te komen imo, en mijn ervaring is alweer 2 jaar oud op dat vlak. Er werd teveel door n00bs met een kitlens maar vriendjes bij de organisator weggekaapt, en dan bedank ik ook. In 2006 liep je nog overal all access met +1 rond, maar tegenwoordig is het al juichen als je in de buurt van het podium mag komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tnx!quote:
Dat zijn beste prijzen zeg!! Zeiss schijnt zeker tegenwoordig veel betere lenzen te maken. Alleen jammer van de missende AF op de modellen voor Canon. Had anders de 50mm zeker overwogen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
Nouja, voor Crowd photographing is de kwaliteit ook van ondergeschikt belang. Iedereen wil zichzelf terugzien op de foto en door zoveel mogelijk foto's online gratis uit te geven, hopen discotheken naamsbekendheid te vergroten en meer mensen te lokken, in de trend van: "Kijk eens hoe gezellig/leuk/gaaf het hier is/was!".
Ja, erg jammer. Toffe poses en foto'[s met lege vloeren bijvoorbeeld, kunnen direct naar de prullenbak. En dat is soms jammer, want juist die niet geposeerde foto's of foto's waar spontaan gek gedaan wordt zijn tof. Helemaal wanneer mensen je niet door hebben, geeft je rustig de tijd om eerst eens te loeren, in te stellen en daarna af te drukken.
De 16-80 F3.5 is een full frame model, gemaakt door Carl Zeiss, hier nog een stukje info vanaf Dyxum. En natuurlijk, er is nog wel mooier glas, 16 - 35 F2.8, een 24 - 70 F2.8 of een 24 F2.0, maar daar hangen ook behoorlijke prijskaartjes aan. De prijs van de 16 35 ligt zo tegen de 1950 euro Sonyprijs. Daar kan in een reguliere winkel (CN, KE, etc.) nog wel 100 tot 250 euro vanaf. 't Enige waar Sony eigenlijk nog op blijft hangen is een nieuwe FF body, maar daar zal, zoals ik al eens zei, eerst voldoende resultaat van de high end SLT camera's van moeten komen, en dat terwijl de 77 pas "net" uit is.
Afijn, met het huidige klimaat in discotheken en dergelijke, waar het voornamelijk gaat om de crowd, zie ik het, nog los van het feit of ik er het geld al voor heb, niet zitten om met 900 tot 2000 euro aan glaswerk tussen de dronken, aan je trekkende en tegen je duwende mensen te staan. Body, VG en flitser zijn duur zat, lens levert prima kwaliteit (natuurlijk, dat verschil ga je pas zien als je veel met een nog sterkere lens gewerkt hebt), dus ik vind het prima.
De 50 mm FF die ik heb, is ook gewoon Sonymade (maar ook nog 350quote:Op woensdag 4 april 2012 20:21 schreef freud het volgende:
[..]
Dat zijn beste prijzen zeg!! Zeiss schijnt zeker tegenwoordig veel betere lenzen te maken. Alleen jammer van de missende AF op de modellen voor Canon. Had anders de 50mm zeker overwogen.
+2!quote:Op woensdag 4 april 2012 18:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Hier nog twee duimen beschikbaar
quote:
Idd, maar mooie leeftijd. RIPquote:Op donderdag 5 april 2012 12:42 schreef Doodkapje het volgende:
Jim Marshall overleden... Heeft mooie dingen de wereld in gebracht. Thanks & RIP
http://www.nu.nl/muziek/2(...)on-88-overleden.html
Hmm bagger. Dan zal die er inderdaad wel in willen...quote:Op donderdag 5 april 2012 12:35 schreef taxibabe het volgende:
Nou, net gebeld met de woningbouw.. dit is helemaal kut.
Die persoon staat dus niet langer ingeschreven dan ik, maar die zit ook in een sloopwoning en heeft al een sloopbrief gehad (ik nog niet). En heeft dus voorrang wegens herstructurering, diegene heeft nu 5 dagen de tijd om iets te besluiten.
Je weet het nooit. Misschien heeft diegene wel op 3 huizen gereageerd, omdat de nood nu echt hoog is.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:22 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Hmm bagger. Dan zal die er inderdaad wel in willen...
Effe dit downloaden, printen, 45gr gekanteld voor je camera leggen, camera op statief, scherpstellen op middelpunt, en checken maar.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:40 schreef kanovinnie het volgende:
Ik wordt een beetje moe van de onscherpte van mijn 400D. zo'n 30% van de foto's die kwa compostie, licht enzovoort goed zijn, zijn het vaak net niet doordat de scherpte net mist. Dat dat met mijn kitlens zo is snap ik wel, maar mijn 70-200 zou het toch wel beter moeten doen toch?
Maargoed, komt dit probleem door mijn body en gaat upgraden helpen, of ben ik gewoon een kneus?
Hier is het wel zo dat urgentiegevallen (als je al urgentie krijgt) een huis aangeboden krijgen voordat deze op de site worden geplaatst. En de woningen voor asielzoekers komen ook niet op de site, want er stond laatst al 3 weken een huisje leeg maar kwam niet op de site, toen heb ik gebeld en de woningbouw gaf aan dat die voor de gemeente vrij moest blijven voor asielzoekers etc.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:16 schreef Ener-G het volgende:
Blijft een klotesysteem met de sociale woninghuur, je moet er nooit vanuit gaan dat je hem krijgt ook al sta je op 1. Vaak genoeg gezien dat er dan een of meerdere voorbij komen met urgentie of dat er een asielzoeker in wordt geplaatst.
Dat zijn dan meestal wel hele schrijnende gevallen, want er zijn tegenwoordig nog maar weinig omstandigheden waaronder je een urgentieverklaring krijgt.
Pfftquote:Op donderdag 5 april 2012 16:23 schreef Timmos het volgende:
Vrij apart om alles eens mee te maken van de andere kant..
[ afbeelding ]
Front/backfocus? Heb hier een lens calibratie kit van Datacolor liggen, dus als je langsrijdt, kan je zo even calibreren hier. Geen idee of het eerdergenoemde printkitje hetzelfde resultaat heeft, maar ik denk niet dat het veel scheelt als je nauwkeurig bent.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:40 schreef kanovinnie het volgende:
Ik wordt een beetje moe van de onscherpte van mijn 400D. zo'n 30% van de foto's die kwa compostie, licht enzovoort goed zijn, zijn het vaak net niet doordat de scherpte net mist. Dat dat met mijn kitlens zo is snap ik wel, maar mijn 70-200 zou het toch wel beter moeten doen toch?
Maargoed, komt dit probleem door mijn body en gaat upgraden helpen, of ben ik gewoon een kneus?
In LR selectief contrast omhoog brushen. Heb geen idee of je LR hebt liggen?quote:Op donderdag 5 april 2012 17:47 schreef SP22 het volgende:
Iemand enig idee hoe ik dit nog goed kan krijgen?
[ link | afbeelding ]
Monkey business-28 by opticalworld, on Flickr
Yup... Ga het ff proberen.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:55 schreef freud het volgende:
[..]
In LR selectief contrast omhoog brushen. Heb geen idee of je LR hebt liggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |