quote:
Op maandag 2 april 2012 20:52 schreef freud het volgende:[..]
Zijn er toko's die betalen? Ik reken ongeveer 75 per uur incl bewerking, maar dat is geen partywerk

Ja, die zijn er zeker (ik neem ten minste aan dat toko's die DJ's vertegenwoordigen en boeken en daar fotos van willen hebben wel betalen). Je moet wel met een lantaarntje zoeken, maar zo nu en dan kruist er eens wat je pad. Neem ook aan dat dit de toko's zijn die hun foto's ter promotie en dergelijke willen hebben. Er staat vacature en er wordt niet genoemd dat het om vrijwilligerswerk gaat (die ga ik bij voorbaat voorbij).
Ik zit te kijken naar een tarief voor schieten en voor bewerken. Standaard uurloon is niets, want er moeten nog kosten voor apparatuur en dergelijke bij, dat kost immers ook geld, uit de hand gelopen hobby of niet.
Ik heb laatst een collega uitgehoord over onze laatste gezamenlijke baas, waar hij al als ZZPer draaide. Die had het over 200 per avond, dus dat zit zo tegen de 40 a 50 euro per uur aan. 't Is nu even lastig, maar ik wil wel goed beslagen ten ijs komen. Eens gratis, altijd gratis en juist dat is waar ik geen trek in heb.
En daarover gesproken, veel vacatures zijn dus vrijwillig, of je mag iemand meenemen en backstage. Nou, boehoe, daar doe ik het niet voor. Ik doe 6 tot 10 uur vrijwilligerswerk per week (met uitschieters naar 16 zoals afgelopen weekend), meer dan genoeg.
[ Bericht 6% gewijzigd door Pizza_Boom op 02-04-2012 21:47:06 ]