Dat soort dingen kunnen leuk doorgroeien! De man waar ik mijn 135L van heb gekocht, vertelde me dat hij zo was begonnen. Hij deed nu samen met 2 anderen alle VI platen en dingen zoals de voetbalplaatjes van de supermarkten.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:34 schreef SP22 het volgende:
Zo.. Maar weer op naar het voetbalveld. Deze keer met wat extra "druk". Moet vanmiddag foto maken voor regionaal krantje + hun website.
Hehehe.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:43 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Iedere keer als ik nu jou naam zie moet ik denken aan de spelreeks Mass effect die ik de afgelopen dagen veel te veel gespeeld heb.
[ afbeelding ]
De Omni tool. Erg handig als je in nood bent
Mooi beestquote:Op zondag 25 maart 2012 22:12 schreef Merlijn het volgende:
Soms maak ik ook nog wel leuke plaatjes:
[ afbeelding ]
kloptquote:Op zondag 25 maart 2012 22:18 schreef SP22 het volgende:
Gaas ervoor. boven.. Je moet er niet op gaan letten, want dan word je gek!
Leuk! Gefeliciteerdquote:Op zondag 25 maart 2012 21:53 schreef SP22 het volgende:
Nou.. dé foto.. Ze hebben de kwaliteit aardig om zeep geholpen met het verkleinen. En zeker niet de beste uitgezocht van de stapel die ik ze heb gestuurd. Maar ja, de doelpuntenmaker staat erop.
http://www.veluweland.nl/(...)_heino_23896634.html
Er komt er ook nog 1 in de papieren krant. (deze gok ik dan ook)
Moet de overheid uitsluitend communiceren in het Nederlands? Dat is de pollvraag. An sich, uitsluitend hoeft niet, maar je moet ook niet in iedere taal willen communiceren. Klinkt misschien heel nationalistisch, maar men is in Nederland en mag best moeite doen om in te burgeren. Nu hoef je niet uitsluitend in het Nederlands te communiceren, maar je hoeft imho ook niet in het Turks, Egyptisch, Chinees, Japans, Koreaans, Spaans, Hongaars of Pools te communiceren. Nederlands, Fries en Engels is voldoende.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:48 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik zie geen poll. Maar kan me er een hoop bij voorstellen. Iets met veel Wilders-fans?
Als de overheid per defenitie niet in andere talen zou communiceren dan is het geeneens mogelijk om mensen in te burgeren. Hoe maak je een asielzoeker in het Nederlands duidelijk wat hij/zij dient te doen? Veel wijzen en handgebaren?quote:Op maandag 26 maart 2012 11:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Moet de overheid uitsluitend communiceren in het Nederlands? Dat is de pollvraag. An sich, uitsluitend hoeft niet, maar je moet ook niet in iedere taal willen communiceren. Klinkt misschien heel nationalistisch, maar men is in Nederland en mag best moeite doen om in te burgeren. Nu hoef je niet uitsluitend in het Nederlands te communiceren, maar je hoeft imho ook niet in het Turks, Egyptisch, Chinees, Japans, Koreaans, Spaans, Hongaars of Pools te communiceren. Nederlands, Fries en Engels is voldoende.
Mja, internet is veilig he. En dan nog zijn polls met nuance een onmogelijkheid imo. Dat de overheid vreselijk doorslaat in het maar tegemoetkomen, daar sta ik achter, maar zo z/w als de poll, nee, dat voegt weinig toe.quote:Op maandag 26 maart 2012 09:03 schreef problematiQue het volgende:
Ik word zo moedeloos af en toe van FOK, neem de poll die nu op de Frontpage staat. Je wilt toch geen crew-lid zijn van een website waar bijna de helft 'Ja, geen enkele uitzondering' heeft gestemd?
Jullie eigen kitten? Cute, maar veelquote:Op maandag 26 maart 2012 15:07 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, internet is veilig he. En dan nog zijn polls met nuance een onmogelijkheid imo. Dat de overheid vreselijk doorslaat in het maar tegemoetkomen, daar sta ik achter, maar zo z/w als de poll, nee, dat voegt weinig toe.
Mijn fotoproject de komende 10 weken:
[ afbeelding ]
OMGGGGGGGGGGGGG <3<3quote:Op maandag 26 maart 2012 15:07 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, internet is veilig he. En dan nog zijn polls met nuance een onmogelijkheid imo. Dat de overheid vreselijk doorslaat in het maar tegemoetkomen, daar sta ik achter, maar zo z/w als de poll, nee, dat voegt weinig toe.
[ afbeelding ]
Ruilen?quote:Op maandag 26 maart 2012 19:15 schreef MrManuel het volgende:
Goedeavond!
Heb geen zin om weer te gaan werken..
In dat geval wil ik best vanavond ruilen..quote:Op maandag 26 maart 2012 19:54 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Helemaal niks, maar ik ben het werkloos zijn zat..
owwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwquote:Op maandag 26 maart 2012 15:07 schreef freud het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Speciaal vrij genomen?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 08:58 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Kak, bezorgdag aangepast voor mijn pakketje. Nu komt het morgen pas
Jah, maar ik moet wel een goede referentie hebben. Helemaal omdat ik vaak 's nachts werk (zowel maken als bewerken) en je dan met kunstlicht toch een vertekening hebt.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:08 schreef kanovinnie het volgende:
Of je stelt de defaultinstellingen van je camera anders in? Je schiet toch in RAW? Dan kan je toch altijd je witbalans nog aanpassen?
In Lightroom/Aperture/CameraRaw met de witbalanspipet op het grijze gebied klikken en hij stelt m automatisch in op de juiste kleurtemperatuur. Dan de bewerkingen synchroniseren of handmatig de juiste temperatuur instellen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
Klotezooi is dat.
Ik ben eens aan het kijken of ik toch maar een witkaart/grijskaart ga gebruiken. Heb wel eens de indruk dat mijn foto's iets verschoten zijn, soms iewat groen, soms iewat blauwig maar bij nachtopnames toch vaker iewat gelig. Kan mooi zijn, maar strookt niet met het streven naar perfectie. Werking witkaart is vrij simpel (kaart opnemen, direct bijstellen of achteraf bijstellen zodat het wit wordt), werking grijskaart nog niet helemaal. Iemand nog een beknopte beschrijving/how-to daarvan?
Met denieuwe lr heb je ook de mogelijkheid tot meerdere witbalanscorrecties per foto trouwens.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Jah, maar ik moet wel een goede referentie hebben. Helemaal omdat ik vaak 's nachts werk (zowel maken als bewerken) en je dan met kunstlicht toch een vertekening hebt.
Het ligt natuurlijk ook aan de aard van het onderwerp. Ik denk dat de overheid meewerkt aan een stigmatiserend beeld als foldertjes voor het aanvragen van uitkeringen bijvoorbeeld in het Turks en Arabisch worden uitgebracht.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Moet de overheid uitsluitend communiceren in het Nederlands? Dat is de pollvraag. An sich, uitsluitend hoeft niet, maar je moet ook niet in iedere taal willen communiceren. Klinkt misschien heel nationalistisch, maar men is in Nederland en mag best moeite doen om in te burgeren. Nu hoef je niet uitsluitend in het Nederlands te communiceren, maar je hoeft imho ook niet in het Turks, Egyptisch, Chinees, Japans, Koreaans, Spaans, Hongaars of Pools te communiceren. Nederlands, Fries en Engels is voldoende.
Dat geintje met de witkaart kennen we, nu alleen de grote vraag: Hoe de grijskaart toe te passen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 08:06 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
In Lightroom/Aperture/CameraRaw met de witbalanspipet op het grijze gebied klikken en hij stelt m automatisch in op de juiste kleurtemperatuur. Dan de bewerkingen synchroniseren of handmatig de juiste temperatuur instellen.
Hetzelfde. Mits je een neutraal grijskaart hebt:quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat geintje met de witkaart kennen we, nu alleen de grote vraag: Hoe de grijskaart toe te passen.
quote:...most valuable use of a gray card is as a roadmap for automatic correction. In Adobe Camera Raw (ACR) or Levels there is a different type of eyedropper. In Levels the center eyedropper will make any area it is clicked on neutral gray, that is to say equal values of R, G and B. So if the color balance of a photo containing a gray card is off it can be corrected automatically by opening it in levels and clicking on the card image with the center eyedropper.
Ik heb een 70-200 f/4, maar wat schiet ik er mee op?quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
Iemand nog een L lensje liggen die ik kan registeren voor m'n CPS?
Dat als hij stuk is ik hem via CPS kan verzenden en dus altijd voorrang heeft bij reparatie.quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb een 70-200 f/4, maar wat schiet ik er mee op?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |