Grappige pro's en cons op dpreview: http://www.dpreview.com/articles/8049091537/the-uv-filterquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:01 schreef Peter_Aragorn het volgende:
En als je gewoon ergens rondloopt zegmaar?
@Dark: Deze dus? http://www.fotokonijnenbe(...)w-uv-mrc-77mm-e.html
"3. Manufacturers STILL MAKE UV filters - they are not lens covers, lens protectors (I think there is one) - they are filters - that means they are not designed to be impact resistant or super strong - they are designed to filter light. If they were designed to be lens protectors, they would be designed strong."quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:18 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Grappige pro's en cons op dpreview: http://www.dpreview.com/articles/8049091537/the-uv-filter
Ik denk dat je sowieso gaat huilen als je lens valt, want geen enkel filter zal daar bescherming tegen bieden. Voor krassen daarentegen is het prima.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
"3. Manufacturers STILL MAKE UV filters - they are not lens covers, lens protectors (I think there is one) - they are filters - that means they are not designed to be impact resistant or super strong - they are designed to filter light. If they were designed to be lens protectors, they would be designed strong."
Met dat laatste puntje ben ik het niet helemaal eens eigenlijk. Als je lens valt, of wat er dan ook maar mee gebeurt dan faalt de zwakste schakel. Daarom lijkt het me juist een goed idee om een relatief 'zwak' uv-filter ervoor te hebben: zodoende gaat het uv-filter stuk, en niet de lens waar die aan vast zit.
Als je uv-filter zo sterk is dat die de val overleeft, dan maakt die waarschijnlijk de schroefdraad van je lens stuk, of erger de lens zelf.
Jups.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:01 schreef Peter_Aragorn het volgende:
En als je gewoon ergens rondloopt zegmaar?
@Dark: Deze dus? http://www.fotokonijnenbe(...)w-uv-mrc-77mm-e.html
het hangt er vanaf van hoe hoog ie valt, en of je camera er nog aanvast zit. De 17-50 f/2.8 van Tamron die ik een paar jaar terug had is een paar keer van ongeveer een meter gevallen, maar heeft het gewoon overleefd.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik denk dat je sowieso gaat huilen als je lens valt, want geen enkel filter zal daar bescherming tegen bieden. Voor krassen daarentegen is het prima.
ja, en hoe ie terechtkomt, welk materiaal etc. (hout, beton, vinyl...)quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:04 schreef Tokus het volgende:
[..]
het hangt er vanaf van hoe hoog ie valt, en of je camera er nog aanvast zit. De 17-50 f/2.8 van Tamron die ik een paar jaar terug had is een paar keer van ongeveer een meter gevallen, maar heeft het gewoon overleefd.
Gaan we die denk ik maar eens bestellenquote:
Als je lens valt dan geeft de metalen behuizing van een filter de schok gewoon door aan de lens. Mocht de lens zo raar vallen dat het glas het eerste iets zou raken (wat erg onwaarschijnlijk is), dan helpt zo'n dun filtertje maar minimaal.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
"3. Manufacturers STILL MAKE UV filters - they are not lens covers, lens protectors (I think there is one) - they are filters - that means they are not designed to be impact resistant or super strong - they are designed to filter light. If they were designed to be lens protectors, they would be designed strong."
Met dat laatste puntje ben ik het niet helemaal eens eigenlijk. Als je lens valt, of wat er dan ook maar mee gebeurt dan faalt de zwakste schakel. Daarom lijkt het me juist een goed idee om een relatief 'zwak' uv-filter ervoor te hebben: zodoende gaat het uv-filter stuk, en niet de lens waar die aan vast zit.
Als je uv-filter zo sterk is dat die de val overleeft, dan maakt die waarschijnlijk de schroefdraad van je lens stuk, of erger de lens zelf.
Blackrapid is idd een hele goede, ga je veel plezier van hebben.quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:42 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Je moet het geheel gewoon goed vasthouden
Ik ga sowieso eens kijken naar een mooie strapBlackrapid lijkt me tot nu toe het best!
Op feesten heb ik hem juist in mijn hand, weet ik zeker dat hij veilig is. Die straps vond ik juist erg beperkend. Met de 70-200 erop hang ik hem gewoon met de mounting ring aan mijn broek als mijn arm lam wordt. Bij alle andere lenzen vind ik het gewicht wel gaan.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:06 schreef Treces het volgende:
[..]
Nouja, in mijn geval wel. Als partyfotograaf is het makkelijker om soms 2 handen vrij te hebben zodat je je door de mensnmenigte kan worstelen. En nu heb ik niet de hele tijd een camera aan mijn pols hangen want dat wou ook nog wel eens vervelend worden
Kaartje met je adres erbij en dan hopen dat iemand aan de andere kant van de wereld er een terugstuurt?quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:29 schreef Treces het volgende:
Zijn er hier mensen die eens geprobeerd hebben om een camera aan een heliumballon te hangen?
Ik heb waarschijnlijk een te grote fantasiequote:Op donderdag 29 maart 2012 21:33 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Kaartje met je adres erbij en dan hopen dat iemand aan de andere kant van de wereld er een terugstuurt?
Ik durf mijn camera daar niet aan vast te hangen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:38 schreef Treces het volgende:
[..]
Ik heb waarschijnlijk een te grote fantasie
Maar het leek mij wel een leuk idee om een constructie te maken waar je je camera in zet, dat hang je aan heliumballonnen en het hele handeltje probeer je dan in controle te houden door er flink wat touwen aan vast te binden.
Je bedoelt dat ik niet zomaar foto's mag maken in de achtertuin van de buren?quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:01 schreef kanovinnie het volgende:
Hou je er rekening mee dat je dat soort dingen niet zomaar overal kan doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |