Het is ook bijna April en kijk en naar uit.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:57 schreef Nagil het volgende:
Maak er ff 17 van en : The King can do as he likes. Twee keer april is coming is ook zo saai/
[ afbeelding ] ipv de onderste poster wellicht?
Ik denk dat ned daar dan koning werd van de Wall en dan alles zou terugveroveren en iedereen zou vermoorden en die dode mensen zou helpen en alles weer goed zou komen!quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:07 schreef Ascendancy het volgende:
Niet dat plaatje graag. Wordt er droevig van![]()
Ik vraag me ook af hoe de rest van de boeken had verlopen als Ned naar de wall was gestuurd.
SPOILER: KEIHARDE spoilers over boek & seizoen 2!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:23 schreef Zhenar het volgende:
Als ik de omschrijvingen van die eerste afleveringen zo lees...SPOILER: KEIHARDE spoilers over boek & seizoen 2!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ned was dan eigenlijk ook niet zo heel boeiend, hij was een goedzak maar niet boeiendquote:
Ik denk dat ie gewoon halverwege was bevrijd door Robb. Omdat ze toch al het noorden onafhankelijk wilden maken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:14 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Ik denk dat ned daar dan koning werd van de Wall en dan alles zou terugveroveren en iedereen zou vermoorden en die dode mensen zou helpen en alles weer goed zou komen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
Niet persé een goedzak. Want als we de boeken mogen geloven was hij een prima strateeg.quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:32 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ned was dan eigenlijk ook niet zo heel boeiend, hij was een goedzak maar niet boeiend
Eentje die wel zijn eer voor liet gaan i.t.t. vuile truukjesquote:Op woensdag 14 maart 2012 21:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Niet persé een goedzak. Want als we de boeken mogen geloven was hij een prima strateeg.
En hij wist geen drol af van zaken in het zuiden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:32 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ned was dan eigenlijk ook niet zo heel boeiend, hij was een goedzak maar niet boeiend
gelukkig hoefden we daarna niet nog 4 boeke ntenenkrommend zijn gefaal te lezenquote:Op woensdag 14 maart 2012 21:38 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
En hij wist geen drol af van zaken in het zuiden.
Plannen vertellen aan Cersei ()
Arya niet serieus nemen als ze vertelt dat twee mannen aan het samenzweren zijn etc etc.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik denk dat ie gewoon halverwege was bevrijd door Robb. Omdat ze toch al het noorden onafhankelijk wilden maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:31 schreef MAHL het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:40 schreef Bellatrix het volgende:
[..]Nou kan Catelyn ook wel een beetje een zeikwijf zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:44 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nou kan Catelyn ook wel een beetje een zeikwijf zijn.
SPOILER: boek3Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:05 schreef MAHL het volgende:
Dat zou eens een keertje tijd worden dat ze daar aandacht aan gingen besteden!SPOILER: Episode #11: The North RemembersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Hehe, lekker eufemistisch omschreven.SPOILER: Episode #15: The Ghost of HarrenhalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jaqen H'ghar
Er is een Oost-Europees iemand voor hem gecast, dat zal wel niet voor niets zijnquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:26 schreef Gwywen het volgende:
Ik hoop toch zo dat ze die in de serie net zo laten praten als in de boeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ben benieuwd naar Vargo Hoat hahaha..quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:26 schreef Gwywen het volgende:
Ik hoop toch zo dat ze die in de serie net zo laten praten als in de boeken.
Ik blijf erbij dat ze daar Tygo Gernandt voor moeten casten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:48 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik ben benieuwd naar Vargo Hoat hahaha..
Of Tygo voor Ramsay.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:50 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat ze daar Tygo Gernandt voor moeten casten.
Niet zomaar een naakt wijfquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:09 schreef Dagonet het volgende:
Ja, want wat zou de serie zijn zonder een naakt wijf in een bijrolletje als bediende.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:41 schreef Saavedra het volgende:
Ik zie toch wel wat spoilers in de post boven me. Even aanpassen, wellicht?
[..]Precies.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Jammer dat we daar dan niets van gezien hebben in de serie.quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Niet persé een goedzak. Want als we de boeken mogen geloven was hij een prima strateeg.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:46 schreef Bellatrix het volgende:
[..]Je vergeet dat in de serie ze anders wordt neergezet dan in het boek. In de serie is zij degene die wil dat Ned in Winterfell blijft en Ned wil mee met Robert want eer, loyaliteit.SPOILER: boek3Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het boek wil Ned blijven, die heeft geen zin in het wespennest aan het hof, maar Cat pusht hem erheen om uit te zoeken wie de moordenaar van Jon Arryn is.SPOILER: latere boekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:11 schreef MAHL het volgende:
[..]
Niet zomaar een naakt wijfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekkerste wijf dat erin speelt.Voor vrienden is het kortweg Wauw
quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:48 schreef Gwywen het volgende:
Ja, maar ik bedoel dat hij steedsIk quote mezelf even, want het antwoord is JA!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 15 maart 2012 07:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je vergeet dat in de serie ze anders wordt neergezet dan in het boek. In de serie is zij degene die wil dat Ned in Winterfell blijft en Ned wil mee met Robert want eer, loyaliteit.
In het boek wil Ned blijven, die heeft geen zin in het wespennest aan het hof, maar Cat pusht hem erheen om uit te zoeken wie de moordenaar van Jon Arryn is.Ja maar goed, een oorlog wordt sowieso gestart door meerdere evenementen, en mensen. Jaime bijvoorbeeld, door Bran te duwen..SPOILER: latere boekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Dat je het zo lang hebt volgehouden met dexterquote:Op donderdag 15 maart 2012 12:06 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Was alleen even omschakelen na zes seizoenen Dexter.
Ik vond het een waanzinnige serie.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:14 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat je het zo lang hebt volgehouden met dexter
quote:Op donderdag 15 maart 2012 11:57 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja maar goed, een oorlog wordt sowieso gestart door meerdere evenementen, en mensen. Jaime bijvoorbeeld, door Bran te duwen..
SPOILER: Boek 4Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2012 12:54:05 ]
Haha.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:50 schreef ems. het volgende:
Ik vond hem waanzinnig kut sinds seizoen 3, maar gelukkig hebben we gelijke grond gevonden in GoT dan
Boek 4 ja, heb het erin gezet.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:53 schreef Dagonet het volgende:
Met spoiler= kan je aangeven welke boeken je aan het spoileren bent Mahl, want wat je nu zegt is iets dat pas in boek 4 genoemd wordt denk ik?
SPOILER: alle boekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:59 schreef MAHL het volgende:
[..]
Boek 4 ja, heb het erin gezet.
Maar toch wel zeer knap bedacht zit ik me te bedenken, de manier waarop de oorlog gestart isNee. Er is er maar één die de oorlog begonnen is en dat isSPOILER: alle boekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: alle boekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:09 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Nee. Er is er maar één die de oorlog begonnen is en dat isLittlefinger én Varys. Volgens mij wil Littlefinger het gewoon voor de chaos doen.SPOILER: alle boekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Varys daarentegen, die doet het (zoals het er nu uitziet) wel echt met een doel. ''Serving the realm.''“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
[..]
Nee. Er is er maar één die de oorlog begonnen is en dat isDaenarys op de troon krijgen? Met al die plotselinge wederopstandingen weet je het nooitSPOILER: alle boekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
Nee, ze heeft wel een mooiere pruik.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:19 schreef Gwywen het volgende:
Is Cersei d'r haar nou donkerder dan in S1?
[..]
Nee. Er is er maar één die de oorlog begonnen is en dat isSPOILER: alle boekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: alle boekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij niet, al hebben we niet zo heel veel van ze gezien. Maar het lijkt mij dat deze kinderen wat ouder zijn.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zijn Tommen en Myrcella dezelfde acteurs als in het eerste seizoen?
Winteriscoming.net geeft nog wel dezelfde acteurs aan, dus volgens mij zijn ze niet gerecast.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:14 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Volgens mij niet, al hebben we niet zo heel veel van ze gezien. Maar het lijkt mij dat deze kinderen wat ouder zijn.
SPOILER: voor alle boekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uitvinder van de biersmiley.
Naar de inhoud van boek 5 kijken als je pas bij boek 3 bent is dan ook gewoon een domme move.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:21 schreef InGebruik het volgende:
Nog maar 15 dagen!
Oh zo lekker, krijg ik net boek 5 binnen dus ik pakje open maken en kijk even naar de achterkant. De eerste zin die ik lees al meteen major spoilers. Zit nu bij boek 3 op de helft ongeveer. Misschien direct een tip voor andere, lees geen achterkanten van series!
Ja, dat vermoeden had ik al toen ik ze binnenkreeg. Alles zonder te kijken in de kast gezet.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:21 schreef InGebruik het volgende:
Nog maar 15 dagen!
Oh zo lekker, krijg ik net boek 5 binnen dus ik pakje open maken en kijk even naar de achterkant. De eerste zin die ik lees al meteen major spoilers. Zit nu bij boek 3 op de helft ongeveer. Misschien direct een tip voor andere, lees geen achterkanten van series!
Vind midboek 3 juist leuker als midboek 2. Telkens gebeurd er wel weer wat zodat je verder wilt lezen over die persoon maar dan komen er weer andere figuren tussendoor waar ook weer het nodige gebeurd. Leest goed weg.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:41 schreef sbientje het volgende:
ik ben inmiddels ook halverwege boek 3 maar vind het nu ff wat minder.. Ach, dat gaat wel weer over
Dat gaat zeker weer over.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:41 schreef sbientje het volgende:
ik ben inmiddels ook halverwege boek 3 maar vind het nu ff wat minder.. Ach, dat gaat wel weer over
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conscience do cost.
Idd, bij mij denk ik ook.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:06 schreef Angelof9 het volgende:
Boek 4 was tot nog toe mijn favoriet, al vinden veel mensen die geloof ik wat minder, Ben nu net met boek 5 begonnen
Af en toe een opmerking is prima, maar hele boekbesprekingen hier. Mods, grijp eens in.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 18:45 schreef dimmak het volgende:
We zitten nog steeds in TV mensen. Tyf ff op met die boeken..
Eens, ik vind het ook als niet lezer behoorlijk irritant.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:33 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Af en toe een opmerking is prima, maar hele boekbesprekingen hier. Mods, grijp eens in.
Wat maakt jou dat uit? Zolang er in de spoiler staat over welk boek er wordt gespoilert, kan je er toch gewoon niet op klikken. Daarnaast kan de discussie over de serie ook gewoon doorgaan. Of kan je je niet in bedwang houden om op de spoilers te klikken ofzo?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:33 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Af en toe een opmerking is prima, maar hele boekbesprekingen hier. Mods, grijp eens in.
Zelf lees ik ook de boeken, maar hier gaat het soms twee pagina's vol met posts waar boekenspoilers instaan. Dat hoeft dan ook weer niet toch?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 12:07 schreef .aeon het volgende:
[..]
Wat maakt jou dat uit? Zolang er in de spoiler staat over welk boek er wordt gespoilert, kan je er toch gewoon niet op klikken. Daarnaast kan de discussie over de serie ook gewoon doorgaan. Of kan je je niet in bedwang houden om op de spoilers te klikken ofzo?
Hoogstens gaan de topics er wat sneller doorheen..
Waarom niet? Serieus, waarom vind je dit een probleem? Als je liever praat over de serie dan doe je dat toch gewoon ook. Je doet net alsof de boekendiscussie de seriediscussie tegenhoudt?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:10 schreef megamandy het volgende:
[..]
.. Dat hoeft dan ook weer niet toch?
nicequote:Op zondag 18 maart 2012 09:51 schreef Tha_Bartman het volgende:
Boxset seizoen 1 voor mijn verjaardag gehad!
Nice!quote:Op zondag 18 maart 2012 09:51 schreef Tha_Bartman het volgende:
Boxset seizoen 1 voor mijn verjaardag gehad!
A storm of swords zit er dubbel in>quote:Op zondag 18 maart 2012 13:14 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Nice!![]()
Gisteravond met een paar vrienden de 1e 3 afleveringen bij mij zitten kijken (bluray downloads). Vonden het toch ook wel een leuke serie![]()
Zojuist deze maar gekocht bij bol:
[ afbeelding ]
Had nog een cadeaubon van 20 euro (voor 10 euro gekocht), dus kostte me 'maar' 30 euro in totaal
Wist niet eens dat er een topic over liepquote:Op zondag 18 maart 2012 14:18 schreef Dagonet het volgende:
Okay, dat je het over de inhoud van de boeken hebt (in spoilers) omdat je wil weten hoe ze bepaalde dingen gaan verfilmen kan ik heel goed inkomen.
Maar laten we de aanschaf van de boekenserie zelf nou even wel in TTK houden?
Als je DVD's wilt kopen kun je sowieso beter wachten tot je een Blu-Ray speler hebt en gewoon de Blu-Ray kunt kopen. Ik kan me niet meer voorstellen dat je GoT op DVD wil kijken.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:11 schreef Dagonet het volgende:
Voor boeken in het engels? Niet meer dan 12 euro per stuk, hooguit.
De DVD's laat ik even liggen, ik denk tot het helemaal klaar is, een serie in één keer is een stuk goedkoper (en vaak ook beter uitgevoerd) dan seizoen per seizoen kopen.
Waarom niet? Is het kwaliteitsverschil zó groot? (vergelijkbaar met video-->DVD?)quote:Op zondag 18 maart 2012 15:27 schreef Young_David het volgende:
[..]
Als je DVD's wilt kopen kun je sowieso beter wachten tot je een Blu-Ray speler hebt en gewoon de Blu-Ray kunt kopen. Ik kan me niet meer voorstellen dat je GoT op DVD wil kijken.
Ik kijk nu al voor de derde keer seizoen 1quote:Op zondag 18 maart 2012 21:37 schreef shiznuts het volgende:
Ligt er ook voornamelijk aan hoe groot je televisie is, maar ja, het verschilt nogal.
Maar ik kijk nooit iets twee keer (of vaker zelfs), dus ik koop nooit zo'n seriebox e.d. for the sole reason: why would I?
Harry Potter niveau.quote:Op maandag 19 maart 2012 13:43 schreef Woodpecker het volgende:
Ik heb de Nederlandse blu-ray van serie 1, en ik erger me aan de vernederlandisering van de namen in de ondertitels. Jon Sneeuw? Theon Grauwvreugd? Rots van Casterling?
Bij HBO heet Littlefinger gewoon Littlefingerquote:Op maandag 19 maart 2012 13:43 schreef Woodpecker het volgende:
Ik heb de Nederlandse blu-ray van serie 1, en ik erger me aan de vernederlandisering van de namen in de ondertitels. Jon Sneeuw? Theon Grauwvreugd? Rots van Casterling?
Ik moet zeggen dat ik het vertalen van namen zo'n beetje de grootste onzin vind die er bestaat, in boeken en films.quote:Op maandag 19 maart 2012 13:43 schreef Woodpecker het volgende:
Zet dan gewoon de Engelse subs aan. Leer je ook nog wat van!quote:Op maandag 19 maart 2012 13:43 schreef Woodpecker het volgende:
De versie die al wel in de UK uit is heeft ook Nederlandse ondertitels.quote:Op maandag 19 maart 2012 13:54 schreef Bellatrix het volgende:
Ik dacht dat dre Nederlandse blu ray pas over een maand uitkwam ofzo?
Oh okquote:Op maandag 19 maart 2012 14:02 schreef lunapuella het volgende:
[..]
De versie die al wel in de UK uit is heeft ook Nederlandse ondertitels.
Oh wauw, dan ben ik blij dat ik nooit aan de Nederlandse boeken ben begonnenquote:Op maandag 19 maart 2012 14:01 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het vertalen van namen zo'n beetje de grootste onzin vind die er bestaat, in boeken en films.
Maar de namen die jij noemt zijn de namen die in de Nederlandse vertaling van de boeken worden gebruikt, ik vind het dus wel netjes dat ze die even hebben opgezocht ten behoeve van het Nederlandstalige publiek, en niet zomaar zelf aan het naamvertalen zijn geslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen.
De bluray heeft het over Pinkiequote:Op maandag 19 maart 2012 13:46 schreef megamandy het volgende:
[..]
Bij HBO heet Littlefinger gewoon LittlefingerVolgens mij heeft de rest ook hun eigen naam
Zal de volgende aflevering eens goed opletten maar de helft van de tijd kijk ik volgens mij niet naar de subs, of het is gewoon hetzelfde, is mij in ieder geval niet opgevallen.
Alleen the Imp noemen ze Gnoom maar dat vind ik niet hinderlijk.
Ja die Pinkie had ik hier ergens gelezen daarom had ik erop gelet hoe ze hem noemden in de subs.quote:Op maandag 19 maart 2012 16:04 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
De bluray heeft het over PinkieEn ik kan best zonder ondertitels, maar soms is het wel handig. Behalve dus als ze zoals nu afleiden. Tip voor distributeurs: zet er dan twee ondertiteltracks onder: een met de Nederlandse namen en een met de originele namen.
quote:Op maandag 19 maart 2012 15:29 schreef Jivis het volgende:
Vorige week herkeken. Mijn vriendin moest huilen toen Ned onthoofd werd (ze zag het voor het eerst).De eerste keer vond ik het ook erg, maar de tweede keer dacht ik, waarom Catelyn niet ook meteen? Stelletje sukkels, bah, weg ermee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
Via de hbo-nl facebookquote:Vanaf 2 april kijk je via HBO GO en HBO On Demand naar het tweede seizoen van Game of Thrones.
PRIJSVRAAG: Kun jij niet wachten? Op donderdagavond 29 maart is er in Amsterdam een speciale voorvertoning van aflevering 1 en 2 van seizoen 2.
'Like' of 'share' deze afbeelding en laat in een reactie weten wie jij het leukste karakter uit seizoen 1 vindt. Onder de leukste inzendingen verloten we 10x 2 kaarten. Meedoen kan tot 22 maart.
om hier nog even op terug te komen: stel je voor dat je echt geen woord Engels kan lezen, of uberhaupt uitspreken. Dan is het toch vrij logisch dat vertaalbare namen als Highgarden en Greyjoy worden vertaald? Bij ondertitels zou het idd kunnen de gewone naam te laten staan omdat je ook een indicatie krijgt hoe het uitgesproken dient te worden, maar als je enkel de boeken leest dan lijkt mij het vrij irritant als ik allemaal namen voorgeschoteld krijg die ik niet kan uitspreken.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:01 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het vertalen van namen zo'n beetje de grootste onzin vind die er bestaat, in boeken en films.
Als ik naar de USA zou verhuizen verander ik mijn naam toch ook niet naar de vertaling?quote:Op maandag 19 maart 2012 18:38 schreef Nagil het volgende:
[..]
om hier nog even op terug te komen: stel je voor dat je echt geen woord Engels kan lezen, of uberhaupt uitspreken. Dan is het toch vrij logisch dat vertaalbare namen als Highgarden en Greyjoy worden vertaald? Bij ondertitels zou het idd kunnen de gewone naam te laten staan omdat je ook een indicatie krijgt hoe het uitgesproken dient te worden, maar als je enkel de boeken leest dan lijkt mij het vrij irritant als ik allemaal namen voorgeschoteld krijg die ik niet kan uitspreken.
Het zijn namen, daar hoef je de betekenis toch niet van te weten? Bij "The Wall" kan ik me nog wel iets voorstellen, maar een familienaam als Greyjoy is toch niet echt te vertalen?quote:Op maandag 19 maart 2012 18:38 schreef Nagil het volgende:
[..]
om hier nog even op terug te komen: stel je voor dat je echt geen woord Engels kan lezen, of uberhaupt uitspreken. Dan is het toch vrij logisch dat vertaalbare namen als Highgarden en Greyjoy worden vertaald? Bij ondertitels zou het idd kunnen de gewone naam te laten staan omdat je ook een indicatie krijgt hoe het uitgesproken dient te worden, maar als je enkel de boeken leest dan lijkt mij het vrij irritant als ik allemaal namen voorgeschoteld krijg die ik niet kan uitspreken.
Een naam blijft een naam lijkt me. Nu kan je van Highgarden en Greyjoy an sich ook nog wel iets maken in het Nederlands, maar in de serie (tv en boeken) zitten genoeg hele vaag moeilijke namen die je toch al niet kan vertalen. Iemand die wel Engels kan die kan van Baratheon ook geen Nederlandse soep maken, dus kan je net zo goed alle namen zo laten.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:38 schreef Nagil het volgende:
[..]
Dat. Precies dat.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:12 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Het zijn namen, daar hoef je de betekenis toch niet van te weten? Bij "The Wall" kan ik me nog wel iets voorstellen, maar een familienaam als Greyjoy is toch niet echt te vertalen?
Waarom?quote:Op maandag 19 maart 2012 19:35 schreef MAHL het volgende:
op 10-jarige leeftijd had ik ook liever dat ze de namen gingen vertalen.
Ja, maar je hebt als lezer toch wel door dat je een vertaling leest? Dat je plaatsen en locaties gaat vertalen snap ik dan nog wel, maar Greyjoy > Grijsvreugd klinkt (imo) voor geen meter en doet juist afbreuk aan het verhaal.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:38 schreef DoomCow het volgende:
Daarentegen, als de voertaal nederlands is, is het onlogisch om families en steden een engelse naam te geven. Je vernoemt iets niet naar een andere taal...
Ik vind de originele, engelse namen mooier, maar uit perspectief van de karakters kan ik de vertaling wel begrijpen.
Las veel prettiger, als ze het bijv bij Dumbledore hadden gehouden ipv Perkamentus had ik het als 10 jarig ventje waarschijnlijk ook echt op zijn Nederlands gelezenquote:
Je zegt het zelf ook.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:08 schreef timmmmm het volgende:
Als je Nederlands leest weet je niet beter. Als je Nederlands leest is grauwvreugd grauwvreugd en lijkt greyjoy gek.
Greyjoy is vertaald nou ook eenmaal grauwvreugd. De naam zegt iets over de persoon, imo. Dan moet je de naam kunnen begrijpen.
Gejank om niks dit, werkelijk waar
Hoe zet je vertaling uit bij een boek?quote:Op maandag 19 maart 2012 22:46 schreef DenWauwelaar het volgende:
Laten we het anders nog even over de boeken hebben, daar hebben we het nog niet over gehad...
Overigens zijn Nederlandse vertalingen altijd verschrikkelijk. Gewoon uitzetten dus, spijker je jouw Engels ook nog eens bij. Win-win
Door gewoon niet de vertaalde versie te kopen, dat is sneller en goedkoper.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:59 schreef Beach het volgende:
[..]
Hoe zet je vertaling uit bij een boek?
Caricequote:
Wel raar om toch duidelijk het Nederlandse accent te horen... Ben héél benieuwd of dat niet de illusie gaat doorbrekenquote:
Nog niet half zo erg als dat verschrikkelijk neppe brits accent van die dwerg.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:46 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Wel raar om toch duidelijk het Nederlandse accent te horen... Ben héél benieuwd of dat niet de illusie gaat doorbreken
Denk serieus dat alleen Nederlanders dat zelf horen en er last van hebben, dus alle nl'se kijkers zullen zich wel gaan ergerenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:46 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Wel raar om toch duidelijk het Nederlandse accent te horen... Ben héél benieuwd of dat niet de illusie gaat doorbreken
Vind het wel meevallen eigenlijk, in interviews kwam ze echt wat meer 'stonecoal' overquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:46 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ja in dit interview ook wel: "She thinks Stannis is a special... [probeert ander bijvoeglijk naamwoord te bedenken en faalt]... special man!"quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:53 schreef MAHL het volgende:
[..]
Vind het wel meevallen eigenlijk, in interviews kwam ze echt wat meer 'stonecoal' over
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:19 schreef Angelof9 het volgende:
Syrio deed mij steeds denken aan de gelaarsde kat van Shrek
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:11 schreef megamandy het volgende:
Denk inderdaad dat alleen Nederlanders zich gaan ergeren aan het accent. Iemand als Syrio sprak toch ook met een accent? En dan vinden de meeste mensen dat juist weer charmant.
Maar ik ben dus nog steeds bij boek 1Wat ik in een spoiler heb gezet zit (bij mijn weten ?) in boek 2, niet in boek 1. Misschien handig als je dat even weghaalt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. dus ik ken de achtergrond van het karakter van Carice niet.
twitter:televisionary twitterde op woensdag 21-03-2012 om 00:24:13The first two episodes of S2 #GameofThrones are very, very strong indeed. Some spellbinding, heart-pounding stuff. I've missed this world. reageer retweet
Dan zal ik mij in de naam vergist hebben. Bedoelde Jory, ik schreef ook dat ik pas in boek 1 ben dus lijkt mij moeilijk dat ik dan iets uit boek 2 zou gaan spoilerenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:38 schreef Saavedra het volgende:
[..]
Wat ik in een spoiler heb gezet zit (bij mijn weten ?) in boek 2, niet in boek 1. Misschien handig als je dat even weghaalt.
Ja ook omdat Jory dus ook zwart droeg. Snapte het al even niet omdat mensen van the Wall zich eigenlijk niet bemoeien met conflicten tussen de verschillende huizen. Volgens mij zijn Yoren en Jory op dat moment ook beide in Kings Landing?quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:01 schreef Angelof9 het volgende:
Ik gooide Jory en Yoren ook door elkaar in de serie
Heel even maar, want Jory werd al snel vermoord. Die was met Ned meegegaan naar het zuiden.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:04 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ja ook omdat Jory dus ook zwart droeg. Snapte het al even niet omdat mensen van the Wall zich eigenlijk niet bemoeien met conflicten tussen de verschillende huizen. Volgens mij zijn Yoren en Jory op dat moment ook beide in Kings Landing?
Naja ik heb het veranderd, ookal staat overal duidelijk dat het over boek 1 gaat.
Yoren komt bij Ned als Arya net door de kerkers heeft gezworven. Daarna krijgt Ned ruzie met Robbert en wilt weggaan. In de serie gaat Ned dan als laatste daad in Kings Landing naar het bordeel om een bastaard van Robert te ontmoeten (in het boek is dit volgens mij een flashback?).quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:09 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Heel even maar, want Jory werd al snel vermoord. Die was met Ned meegegaan naar het zuiden.
Yoren was op eigen gelegenheid en op een ander tijdstip naar King's Landing gegaan om nieuwelingen te recruteren. Daar waren ze zo vriendelijk hem het schuim uit de cellen mee te geven.
Was er eigenlijk wel een scène waarin Jory en Yoren samen in beeld waren? Of was Jory al dood toen Yoren bij Ned op kantoor kwam?
quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:27 schreef megamandy het volgende:
Volgens mij krijg je dan niets meer mee van Yoren, maar die namen lijken best op elkaar en in de serie is het verschil (voor mij) ook best moeilijk te zien
quote:
Een tikkeltje spoilerig van de makers!quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:55 schreef Sitethief het volgende:
https://www.facebook.com/GameOfThrones?sk=app_239424042811686
SPOILER: dingen die boekenlezers wel weten maar een seriekijker niet echt logisch zal vinden in die link hierbovenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ah well.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:02 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Een tikkeltje spoilerig van de makers!Oh sorrySPOILER: dingen die boekenlezers wel weten maar een seriekijker niet echt logisch zal vinden in die link hierbovenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ah well..
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
Nee joh!quote:
Ik ga binnenkort de boeken bestellenquote:Op woensdag 21 maart 2012 17:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee joh!.
Ik denk dat we het er met z'n allen over eens kunnen zijn dat officiële uitingen van de makers per definitie niet aangemerkt kunnen worden als spoilers. Anders kunnen al die trailers ook niet..
Maar ik vind het wel een rare actie van de makers om nu al op Theon te focussen.
fijn, dus die theon gaat nog belangrijk worden, bedankt voor alweer een spoilerquote:Op woensdag 21 maart 2012 17:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee joh!.
Ik denk dat we het er met z'n allen over eens kunnen zijn dat officiële uitingen van de makers per definitie niet aangemerkt kunnen worden als spoilers. Anders kunnen al die trailers ook niet..
Maar ik vind het wel een rare actie van de makers om nu al op Theon te focussen.
Tamelijk close, hoewel de serie uiteraard hier en daar wat weg heeft geknipt (en soms wat nieuws erin heeft geplakt).quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:55 schreef Sitethief het volgende:
Hoe close zijn de boeken en de serie? Ik Weet dat de schrijver nauw betrokken is bij de serie, maar dat zegt niet altijd iets.
Ik moet zeggen dat ik het helemaal niet zo Nederlands vond klinken.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:46 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Klopt, soms klinkt een Nederlands accent zo "zeikerig" maar dat is bij haar niet echt het geval.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:38 schreef Breuls het volgende:
Ach, iedereen heeft een accent. Het Nederlandse accent is voor ons zo irritant omdat het zo fout klinkt, maar voor anderen is het "gewoon" een "ander" accent, zoals Spaans Engels, Duits Engels, Russisch Engels, etcetera.
Maar juist dat irritante hoorde ik bij Van Houten juist niet.
Poeh! Dat heeft ze dan goed geregeld zeg! Vind haar accent heel erg meevallen trouwens. Ik spreek nu even voor andere films. NL accent beleef ik ook als ergerlijk maarja dat zal elk land van zichzelf hebbenquote:Op woensdag 21 maart 2012 23:14 schreef Breuls het volgende:
Jazeker wel. Er zijn al video's en foto's van, en HBO NL kan niet ophouden ermee te pochen.
+ dat ze schattig en lekker isquote:Op woensdag 21 maart 2012 22:51 schreef megamandy het volgende:
[..]
Klopt, soms klinkt een Nederlands accent zo "zeikerig" maar dat is bij haar niet echt het geval.
Er wordt niets gespoilerdquote:Op woensdag 21 maart 2012 23:11 schreef RickoKun het volgende:
Ik heb de vorige pagina niet gelezen (want ik za dat er spul uit de boeken werd gespoilerd), maar heeft er iemand gesteld dat carice meespeelt in seizoen 2? Lijkt me toch niet!?
En in GOT Gingerquote:Op woensdag 21 maart 2012 23:54 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
+ dat ze schattig en lekker is
Zekersquote:Op woensdag 21 maart 2012 23:54 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
+ dat ze schattig en lekker is
U bent zelf Ginger?quote:
Vreemd, als ik de link kopieer doet hij het niet om een of andere reden. Achja hier dan maar.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:04 schreef Dagonet het volgende:
Je link werkt niet en ik kan het zo snel niet vinden op ew.com?
Nee, maar ik vind ze wel sexyquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:58 schreef MAHL het volgende:
De eerste review is binnen, het schijnt helaas wat tegen te vallen
[..]
Zekers
[..]
U bent zelf Ginger?
Hoezo versta jij een A- onder 'tegenvallen'?quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:58 schreef MAHL het volgende:
De eerste review is binnen, het schijnt helaas wat tegen te vallen
[..]
Zekers
[..]
U bent zelf Ginger?
Zat maar te plagenquote:Op donderdag 22 maart 2012 12:26 schreef Jivis het volgende:
[..]
Hoezo versta jij een A- onder 'tegenvallen'?
Sorryquote:Op donderdag 22 maart 2012 13:35 schreef megamandy het volgende:
Ik durfde niet te lezen, maar dacht wel godver
Hmkay.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:34 schreef MAHL het volgende:
[..]
Zat maar te plagenMaar geen schrikreacties gehad dus?
Ja. Maar ze gaan boek 3 ws. in seizoen 3 en 4 doen, om begrijpelijke redenenquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:38 schreef Catwoman1986 het volgende:
Ooh wat een heerlijk verslavende serie! 2 weken geleden pas voor het eerste gezien, was al veel te snel klaar. Gelukkig al bijna seizoen 2!
Ben ook meteen boek 1 gaan lezen, bevalt goed!
Is seizoen 1 gelijk aan boek 1 en dan straks seizoen 2 boek 2 enz?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Oke, daar zal ik dan al lezende wel achter gaan komenquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:38 schreef MAHL het volgende:
Review (met spoilers), en een interview met Emilia
[..]
Ja. Maar ze gaan boek 3 ws. in seizoen 3 en 4 doen, om begrijpelijke redenen
Ja dat had ik ook snel gezien, wel grappigquote:Op donderdag 22 maart 2012 23:09 schreef MAHL het volgende:
Haha, had pas net door (die kerel in de review op youtube had het erover) dat Osha ook Tonks in de Harry Potter films is
Heerlijk.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:41 schreef MAHL het volgende:
Mooi meisje, de actrice die Margarey speelt
Hoe vinden jullie fangirls trouwens een baardige, vieze Jaime?
Stukken beter dan dat gladde blondequote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:41 schreef MAHL het volgende:
Lekker ruigquote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:41 schreef MAHL het volgende:
Ik ben er ten tijde van Lost en 24 mee opgehouden. Toen keek ik elke week de promo, maar dat was allemaal zo verdraaid dat je er totaal andere gedachten bij kreeg en het uiteindelijk niet eens leek op de aflevering zelf. Promo's worden meestal ook in elkaar gezet door mensen die niks met de serie zelf te maken hebben. Weet niet hoe ze dat bij HBO doen overigens.quote:Op maandag 26 maart 2012 12:59 schreef ems. het volgende:
Ik kijk per definitie weinig promo's. Nooit begrepen wat de lol ervan is om alvast stukjes te zien
Er is sinds enkele dagen een S02E00 aflevering te vinden, als ik het goed begrepen heb is dat een recap van seizoen 1.quote:Op maandag 26 maart 2012 14:43 schreef RickoKun het volgende:
Ik moet eigenlijk ook ff weer wat recappen, ben het e.e.a. denk ik weer een beetje kwijt ben ik bang.
Dat is dan zo vervelend als je bij seizoen 2 begint en je weet even niet meer welke naam waar bij past
Is dat het geposte youtube filmpje van 25 minuten ofzo? (maar daarin worden ook zaken van seizoen 2 verklapt volgens mijquote:Op maandag 26 maart 2012 14:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Er is sinds enkele dagen een S02E00 aflevering te vinden, als ik het goed begrepen heb is dat een recap van seizoen 1.
Die kun je ook bekijken via HBO.com. Is grotendeels recap met een beetje beelden uit S2. Het eindigt met een trailer die ook los te zien is.quote:Op maandag 26 maart 2012 14:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Er is sinds enkele dagen een S02E00 aflevering te vinden, als ik het goed begrepen heb is dat een recap van seizoen 1.
Ik mag 'm op HBO.com niet kijken omdat nederlandquote:Op maandag 26 maart 2012 14:59 schreef Breuls het volgende:
[..]
Die kun je ook bekijken via HBO.com. Is grotendeels recap met een beetje beelden uit S2. Het eindigt met een trailer die ook los te zien is.
HBO heeft in iTunes trouwens een video podcast van GoT met trailers, interviews en profielen. Allemaal filmpjes van een paar minuten.
Dan GameofThrones youtube kanaalquote:Op maandag 26 maart 2012 19:44 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik mag 'm op HBO.com niet kijken omdat nederland
Oh? Ik kon 'm gisteren zo afspelen. En ik zit ook gewoon in Nederland...quote:Op maandag 26 maart 2012 19:44 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik mag 'm op HBO.com niet kijken omdat nederland
quote:
SPOILER: Over de nieuwe personagesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
quote:Op maandag 26 maart 2012 23:25 schreef Zhenar het volgende:
[..]Ja, geweldig hè, dat viel mij ook op. Prachtig hoe hij zich identificeert met zijn rol.SPOILER: Over de nieuwe personagesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice, thanksquote:Op dinsdag 27 maart 2012 01:18 schreef Nagil het volgende:
Heb dit ook in het boekentopic geplaatst, maar wellicht ook handig voor kijkers: een kaart van Westeros en Essos voor op je tablet of telefoon is te vinden op http://itunes.apple.com/app/id492297332 en https://play.google.com/store/apps/details?id=com.westeros.map
Dat lijkt me geweldig, als je als acteur zo'n rol krijgt waar je je helemaal in in kan leven.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:34 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, geweldig hè, dat viel mij ook op. Prachtig hoe hij zich identificeert met zijn rol.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. bij de nieuwe personages?Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
Moet alleen even weten:quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:40 schreef Breuls het volgende:
De eerste twee afleveringen stellen niet teleur. Van Houten heeft inderdaad een opvallend accent, maar het overduidelijk niet 'Hollands'. Heeft wel Hollandse trekjes, maar niet met nadruk.
Zitten er wel meer in. Dat verschrikkelijk neppe accent van die Tyrion moest ik ook een paar afleveringen aan wennen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:40 schreef Breuls het volgende:
De eerste twee afleveringen stellen niet teleur. Van Houten heeft inderdaad een opvallend accent, maar het overduidelijk niet 'Hollands'. Heeft wel Hollandse trekjes, maar niet met nadruk.
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:23 schreef sbientje het volgende:
ik mis alleenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. bij de nieuwe personages?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:31 schreef Breuls het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
Boeken niet gelezen? Dan kan het je verhaal hard verneuken ja. Ik zou er gewoon van af blijven, want er zijn echt dingen uit de komende boeken die je gewoon niet wilt weten. Vooral iets uit boek 3quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:40 schreef RickoKun het volgende:
Ik moet echt ophouden om op die spoilers te klikken
Hmn laat me raden, GoT?quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:41 schreef truedestiny het volgende:
Het is ook wat handiger als mensen erbij schrijven waar het over gaat.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:11 schreef VeX- het volgende:
Gvdme hey. Dit is toch niet het boekentopic of wel soms?
Optiefen met die boekspoilers.
Ik heb ze niet gelezen, maar het is de zoveelste keer dat iemand gespoiled wordt door de egoïstische boeklezers.
Het kan aan mij liggen hoor, maar je kan er dood op zeggen dat er in de spoilers iets uit te boeken staat want van seizoen 2 is qua serie nog niets spoilerigs bekend.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:15 schreef VeX- het volgende:
Nee, dan moeten jullie gewoon duidelijk zijn met spoilers. Of beter, helemaal geen spoilers posten.
Egoïstisch tuig.
Mijn spoiler heeft niets met het boek te maken.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:11 schreef VeX- het volgende:
Gvdme hey. Dit is toch niet het boekentopic of wel soms?
Optiefen met die boekspoilers.
Ik heb ze niet gelezen, maar het is de zoveelste keer dat iemand gespoiled wordt door de egoïstische boeklezers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |