Ja met als verschil dat je de naam van 'de stand man' erbij kunt zetten, dat doet belletjes rinkelen en geeft een hogere kans om op de goede stapel te komen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:50 schreef Yesse het volgende:
Ik heb zelf altijd het idee op careerevents dat er dan altijd nét niet die personen staan die jij moet spreken. Dan is er een collega van afdeling X terwijl jij juist afdeling Y nodig hebt. Wat je dan vaak krijgt is dat de man bij de stand leuk en enthousiast is maar dat je alsnog 'maar moet schrijven' als je geïnteresseerd bent en wederom op de grote stapel terecht komt..
Ik ben nu twee keer op zo'n banenbeurs geweest en ik schrijf ook altijd op met wie ik heb gesproken. Vaak krijg je een visitekaartje mee van een HR-persoon, die uiteindelijk (mede) gaat bepalen wie er uitgenodigd gaan worden.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja met als verschil dat je de naam van 'de stand man' erbij kunt zetten, dat doet belletjes rinkelen en geeft een hogere kans om op de goede stapel te komen.
Mijn ervaring is juist dat er in de regel wel mensen staan met wie je een goed gesprek kunt hebben over het bedrijf, al zijn er uitzonderingen. Je kunt ook het gesprek dat je hebt met de persoon die daar staat afstemmen op hun functie binnen het bedrijf. Als ik iemand tref die een technische functie heeft (ik zoek ook een technische baan) dan stel ik daarover vragen en over de bedrijfscultuur, wat de mogelijkheden zijn voor een starter, etc. Tref ik een HR-medewerker, dan kun je natuurlijk ook vragen stellen over de bedrijfscultuur, maar hoe carrièreontwikkeling werkt binnen het bedrijf is dan ook relevant. Kortom, stel wat vragen op en stem je verhaaltje af op de persoon die je spreekt.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:50 schreef Yesse het volgende:
Ik heb zelf altijd het idee op careerevents dat er dan altijd nét niet die personen staan die jij moet spreken. Dan is er een collega van afdeling X terwijl jij juist afdeling Y nodig hebt. Wat je dan vaak krijgt is dat de man bij de stand leuk en enthousiast is maar dat je alsnog 'maar moet schrijven' als je geïnteresseerd bent en wederom op de grote stapel terecht komt..
Tja ik zou zeggen wen er maar aan. Ik ben ook al een hele tijd aan het zoeken, en krijg ook steeds die kut smoesjes te horen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:03 schreef Bleekvoort het volgende:
Ik begin echt een beetje wanhopig te worden nu. Afwijzing na afwijzing, terwijl ik gewoon zeker weet dat ik een bedrijf genoeg te bieden heb. Dit begint je zelfvertrouwen op de arbeidsmarkt behoorlijk aan te tasten.
Te weinig ervaring voor dingen die echt in mijn richting liggen, te oud voor simpele bijbaantjes die scholieren ook kunnen doen, overgekwalificeerd voor de wat serieuzere bijbanen.
Uitzendbureaus hebben gewoon geen werk voor me, zelfs niet als ik zeg dat ik alles wel wil doen.
Ik heb nogal de neiging om wanhopig te vragen: "Kunnen jullie me dan echt niet aan werk helpen?" of geïrriteerd te vragen: "Zetten jullie mensen ook aan het werk of schrijven jullie ze alleen in?", maar dat zal me niet bepaald verder helpen denk ik.
Ik ben zo'n beetje door mijn opties heen. Nou ja, ik ga straks een sollicitatie inleveren bij een broodjeszaak, maar dat gaat natuurlijk ook niks worden, er werken namelijk mensen die 10 jaar jonger zijn dan ik.
Relax hoor.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:02 schreef Guidetti het volgende:
Ik was mezelf al redelijk druk aan het maken of ik na mijn afstuderen een baan zou kunnen vinden, maar ik werd vandaag gebeld door het bedrijf zelf (zonder te hebben gesolliciteerd) om in juli als accountmanager te beginnen binnen een mediabedrijf.
Iemand tips? Zal ik het doen of zal ik weer mailen?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb op de site van het bedrijf dat wel interesse had een telefoonnummer gehad. Zou het een goed idee zijn om ze te bellen aangezien ze niet terugmailen of is dat niet normaal?
Gebeld met UWV: ook een uitkering over krek 5 uren vreet resterende tijdsbestek waarover ik nog WW-recht heb onverminderd op. Terbeschikkingsuren laat ik per direct zodanig verlagen dat de WW-uitkering wegvalt en 'bewaart' wordt voor tijden wanneer het écht nodig is.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:16 schreef MissionPhailed het volgende:
Hmmm, begin januari had ik 7 maanden WW-uitkering 'tegoed' en toen begon ook WW-uitkering. Tot begin februari had ik volledige uitkering dus begin februari had ik nog 6 maanden uitkering over. Sinds begin februari werk ik deeltijd en ontvang ik over slechts 5,5 uur per week nog WW. Nu ben ik benieuwd of het UWV dat ook als een maand WW ziet (zodat de teller nu nog op 5 overgebleven maanden staat) of slechts deels. In het eerste geval dien ik zo snel mogelijk de uitkering af te kappen, om de overgebleven WW-maanden te bewaren voor tijden dat het écht nodig is. Morgen eens bellen met 't UWV
Deeltijd alsnog het afstuderen afronden? Of bedoel je stage?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:10 schreef StephanL het volgende:
Sinds kort ook op zoek naar een baan. Ben gestopt met mijn HBO opleiding Informatica. Ik heb de hele opleiding afgerond, maar het het is nu twee keer fout gegaan bij mijn afstuderen en heb geen zin om er een derde poging aan te wagen ook al is het zonde van de afgelopen jaren
Nou goed, CV op internet gezet. Daarbij gezet dat ik geen diploma heb behaald op het HBO. Bellen ze krijg je alsnog die vraag, heb je die afgerond? neeeen paar sollicitaties gehad bij een paar bedrijven Het enige advies wat je krijgt is je HBO diploma te behalen.
Dit waren allemaal sollicitaties bij ICT bedrijven. Ben zo klaar met die ICT bedrijven. Het enige wat telt is je HBO papiertje
En ik kan al zo slecht onder druk presteren.
Net gebeld naar Adecco voor bagagemedewerker op Schiphol, mag dinsdag al komenMijn vader werkt er ook al jaren als bagagemedewerker en is ook zo begonnen. Heeft mij altijd wel geboeid Schiphol. Het liefst wil ik in de beveiliging werken, en daar werk ook naar toe door middel van een thuisstudie, maar dat kan je niet zo 1-2-3 doen. Moet je eerst je basisvakken voor halen, maar het geld raakt op
![]()
Als dat dinsdag weer niks word, eet ik mijn klomp op en ga uk naar het UWV. Gratis geld jonguh!
Nee afstudeerstage. Deeltijd zou een mogelijkheid wezen, maar het liefst ga ik nu werken buiten de ICT om.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:27 schreef Renesite het volgende:
[..]
Deeltijd alsnog het afstuderen afronden? Of bedoel je stage?
Wat bedoel je daarmee?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:32 schreef StephanL het volgende:
[..]
Nee afstudeerstage. Deeltijd zou een mogelijkheid wezen, maar het liefst ga ik nu werken buiten de ICT om.
Ik heb gemerkt dat het ICT wereld niet echt een wereld is waarin ik mij thuis voel.
Nou ja in de ICT is het ze graag willen dat je zo goed mogelijk presteert. Zo veel mogelijk certificaten behaald en het liefst geen 9-5 mentaliteit. Daarbij is enige mate van prestatiedwang, waarbij het menselijke ondergeschikt is. Ik kan mij ei daar niet kwijt, Ik wil een simpelere baan zonder teveel dwang, Gewoon werken en gaan en niet 10 keer je kennis moeten aantonen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:35 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee?
Ik wilde eerst ook de ICT in gaan, maar toch heb ik besloten dat het niet de juiste richting is voor mij.
Dank voor je antwoord!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:43 schreef StephanL het volgende:
[..]
Nou ja in de ICT is het ze graag willen dat je zo goed mogelijk presteert. Zo veel mogelijk certificaten behaald en het liefst geen 9-5 mentaliteit. Daarbij is enige mate van prestatiedwang, waarbij het menselijke ondergeschikt is. Ik kan mij ei daar niet kwijt, Ik wil een simpelere baan zonder teveel dwang, Gewoon werken en gaan en niet 10 keer je kennis moeten aantonen.
Hoop dat je het begrijpt.
Het is wel zo dat je de eerste 3 maanden niet van je opgebouwde rechten zal snoepen. Dat recht is namelijk gebaseerd op het feit dat je de afgelopen 36 weken 26 weken gewerkt hebt. In ieder geval heb ik al eens eerder 2 maanden WW ontvangen en dat ook netjes aangegeven; alsnog had ik recht op 1 maand meer WW dan de vorige keer (omdat ik een jaar extra heb gewerkt), dus ik spreek uit ervaring.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:24 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Gebeld met UWV: ook een uitkering over krek 5 uren vreet resterende tijdsbestek waarover ik nog WW-recht heb onverminderd op. Terbeschikkingsuren laat ik per direct zodanig verlagen dat de WW-uitkering wegvalt en 'bewaart' wordt voor tijden wanneer het écht nodig is.
Die was dus vandaag. Alleen vanwege hun onhandige deadlines en policies is er nogal wat tijd overheen gegaan en leek het eind januari al richting een aanbod te gaan. Vandaag was het dan eindelijk zover.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Jij zou toch al een contractaanbieding krijgen ergens?
Klinkt bekend. Zit in dezelfde situatie, krijg vaak te horen dat ik te hoog opgeleid ben en dus zijn ze bang dat ik me zal gaan vervelen en weer weg zal gaan bij het baantje.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:03 schreef Bleekvoort het volgende:
Ik begin echt een beetje wanhopig te worden nu. Afwijzing na afwijzing, terwijl ik gewoon zeker weet dat ik een bedrijf genoeg te bieden heb. Dit begint je zelfvertrouwen op de arbeidsmarkt behoorlijk aan te tasten.
Te weinig ervaring voor dingen die echt in mijn richting liggen, te oud voor simpele bijbaantjes die scholieren ook kunnen doen, overgekwalificeerd voor de wat serieuzere bijbanen.
Uitzendbureaus hebben gewoon geen werk voor me, zelfs niet als ik zeg dat ik alles wel wil doen.
Ik heb nogal de neiging om wanhopig te vragen: "Kunnen jullie me dan echt niet aan werk helpen?" of geïrriteerd te vragen: "Zetten jullie mensen ook aan het werk of schrijven jullie ze alleen in?", maar dat zal me niet bepaald verder helpen denk ik.
Ik ben zo'n beetje door mijn opties heen. Nou ja, ik ga straks een sollicitatie inleveren bij een broodjeszaak, maar dat gaat natuurlijk ook niks worden, er werken namelijk mensen die 10 jaar jonger zijn dan ik.
Ik heb dat ook gehad en toen was ik gewoon eerlijk. Ik zei dat ik al een jaar bezig was met zoeken, niks heb gevonden en dat het dan wel HEEEEEEEEEEEEL toevallig zou zijn als ik iets zou vinden in mijn afstudeerrichting als ik net daar was aangenomen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja dat is echt funest "je bent te hoog opgeleid dus je gaat je hier vast vervelen/snel weer weg" WTF ik solliciteer toch bij jullie hoezo doen jullie dan moeilijk,
Ik snap dat echt niet!
slimquote:Op zaterdag 10 maart 2012 00:23 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik heb dat ook gehad en toen was ik gewoon eerlijk. Ik zei dat ik al een jaar bezig was met zoeken, niks heb gevonden en dat het dan wel HEEEEEEEEEEEEL toevallig zou zijn als ik iets zou vinden in mijn afstudeerrichting als ik net daar was aangenomen.
Dus toen mocht ik een jaar blijven
Ik heb terug gemaild wat precies de reden was.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:40 schreef Devv het volgende:
Dan kan je inderdaad beter gelijk stoppen. Ik heb zelf bij de McDonald's gewerkt, en je hebt daar echt geen competenties voor nodig. Je hoeft alleen maar te weten hoe je hamburgers moet omdraaien.
gewoon je opleiding niet in je CV vermelden. Het schijnt te werken.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja dat is echt funest "je bent te hoog opgeleid dus je gaat je hier vast vervelen/snel weer weg" WTF ik solliciteer toch bij jullie hoezo doen jullie dan moeilijk,
Ik snap dat echt niet!
what thequote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:27 schreef FerryNL het volgende:
Damn net afgewezen bij McDonalds.
Waar gaat het heen als je daar al afgewezen wordt.![]()
![]()
Beste Ferry,
Hiermee danken we je hartelijk voor je sollicitatie naar de functie van CREWLID binnen onze organisatie. OP dit moment ontvangen we enorm veel sollicitaties waardoor we een strenge selectie kunnen toepassen. Beschikbaarheid en samenstelling van ons team spelen daarbij een belangrijke rol.
Na enige afweging zijn we tot de conclusie gekomen onze sollicitatieprocedure niet met jou voort te zetten, omdat jij niet geheel past binnen de door ons opgestelde profielen. We willen je bedanken voor je interesse in McDonald's en wensen je succes bij eventuele volgende sollicitaties.
![]()
![]()
Ja en snap je nu dat ik echt gek word ervan. Maarja nu heb ik dinsdag weer een gesprek bij een bedrijf. Dus hopelijk wordt dat nu echt wat zodat ik weer lekker kan gaan werken.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:53 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
what the
volgens mij mogen ze je niet
volgende keer zeg je dat je voor een parttime baan zoekt als je gaat solliciterenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:54 schreef FerryNL het volgende:
Reactie terug van McDonald's.
Beste Ferry,
Ik haal uit je sollicitatie dat je op zoek bent naar een fulltime (of in ieder geval redelijk fulltime) functie omdat je werkloos bent. Wij hebben op dit moment daar geen vactures voor en zoeken vooral parttimers die een paar uur per week willen werken.
Misschien vergeten.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:59 schreef Nezhi het volgende:
Ik heb niet eens reactie gehad van de Mac
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:59 schreef Nezhi het volgende:
Ik heb niet eens reactie gehad van de Mac
soms reageren ze helemaal niet terugquote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:02 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Misschien vergeten.
In mijn mail stond dat ze echt enorm veel sollicictaties hebben gehad. Dus het kan dat ze het vergeten zijn.
Heb jij wel aangegeven dat je parttime wilt werken? Anders krijg je denk ik dezelfde mail als mij.
![]()
Dat vind ik helemaal belachlijk, maar jaquote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:05 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
[..]
soms reageren ze helemaal niet terug
in januari had ik 5 verschillende bedrijven gesolliciteerdquote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:09 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Dat vind ik helemaal belachlijk, maar ja
Ja daarom. Lijk mij een kleine moeite om even te mailen of te bellen, ook al heb je veel reacties ontvangen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:12 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
in januari had ik 5 verschillende bedrijven gesolliciteerd
4 v/d 5 geen berichten gekregen
1 kreeg ik wel bericht maar werd afgewezen
preciesquote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:14 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja daarom. Lijk mij een kleine moeite om even te mailen of te bellen, ook al heb je veel reacties ontvangen.
Werk, werk, werk, werk, werk, werk en nog eens werk.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:24 schreef Mint_Clansell het volgende:
HEY!
Zijn jullie nou helemaal betoeterd? Een beetje over werk praten terwijl het weekend is!!
Het is de hele week bijna weekend zo. Kijk eens naar de TT.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:24 schreef Mint_Clansell het volgende:
HEY!
Zijn jullie nou helemaal betoeterd? Een beetje over werk praten terwijl het weekend is!!
Ik zit nog met een 0-urencontract. Volgende week 16uurtjes of zoquote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Het is de hele week bijna weekend zo. Kijk eens naar de TT.
Tja, ik wilniet helemaal bij huis komen. Iets met uitkeringquote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja ik kan nu ook een klein beetje werken maar ik zoek gewoon dom en fulltime werk. Erg zeldzaam kennelijk.
Precies ik ook.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja ik kan nu ook een klein beetje werken maar ik zoek gewoon dom en fulltime werk. Erg zeldzaam kennelijk.
Ik zou proberen om toch enthousiast te zijn.. dat werkt volgens mij wel. Zeg dat je het fijn vindt om lekker bezig te zijn en bergen werk te verzetten / een productieve dag te hebben / dat je niet graag stil zit oidquote:Op zondag 11 maart 2012 23:11 schreef FerryNL het volgende:
Dinsdag even een gesprek voor magazijnmedewerker, maar weet me god niet wat ik moet vertellen.![]()
Het gaat mij erom dat ik zo snel mogelijk ergens geld kan gaan verdienen.
Ja ik wil best zeggen dat ik echt gemotiveerd ben (dat ben ik ook echt) en niet van stilzitten hou.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:26 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ik zou proberen om toch enthousiast te zijn.. dat werkt volgens mij wel. Zeg dat je het fijn vindt om lekker bezig te zijn en bergen werk te verzetten / een productieve dag te hebben / dat je niet graag stil zit oid? Google anders even op 'motivatie magazijnmedewerker', wie weet doe je nog wat ideetjes op?
Dat je geld wil verdienen snappen zij ook wel, dus dat hoef je niet te vertellen. Het gaat er om dat jij vertelt waarom je geschikt bent voor dat werk, zowel op inhoudelijk als collegiaal vlak.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:11 schreef FerryNL het volgende:
Dinsdag even een gesprek voor magazijnmedewerker, maar weet me god niet wat ik moet vertellen.![]()
Het gaat mij erom dat ik zo snel mogelijk ergens geld kan gaan verdienen.
Hey,quote:Op zondag 11 maart 2012 23:55 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat je geld wil verdienen snappen zij ook wel, dus dat hoef je niet te vertellen. Het gaat er om dat jij vertelt waarom je geschikt bent voor dat werk, zowel op inhoudelijk als collegiaal vlak.
Heb je eerder magazijnwerk of werk dat daarop lijkt gedaan? Als dat zo is, kun je daarop inhaken bij een sollicitatiegesprek. Zo niet, probeer dan te bedenken wat voor ervaring en eigenschappen je te bieden hebt dat nuttig is voor uitoefening van dat werk. Mijn ervaring als magazijnmedewerker tijdens vakantiewerk was dat daar dat je secuur moet werken bij orderpicken, dat je opgewassen moet zijn tegen veel meters lopen op een dag, dat het fysiek zwaar kan zijn wanneer je veel moet tillen of moet manoeuvreren met zwaarbeladen pallets.
Maar dan krijg je vaak onpersoonlijke emails terug. Gewoon iedereen ff cc'en met een korte 4/5 regels dat je het niet bent geworden.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:14 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja daarom. Lijk mij een kleine moeite om even te mailen of te bellen, ook al heb je veel reacties ontvangen.
Afgewezen en zielig doen is beter?quote:Op maandag 12 maart 2012 11:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Afgewezen worden en vervolgens Stoer doen
Ik zou sowieso de nadruk leggen op dat bedrijf en niet op tempo-team. Je wilt dat je toekomstig werkgever ziet oh ze heeft daar gewerkt. En niet oh ze zit bij een uitzendbureau.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:59 schreef Bienelientjee het volgende:
Wat denken jullie. Moet ik ook de locatie van het uitzendbureau vermelden? Of zou alleen de locatie van het bedrijf waartoe ik uitgezonden ben van nut zijn?
Tempo-Team uitzendbureau te (locatie), gedetacheerd als pedagogisch medewerkster aan de (naam bedrijf) te (locatie)
Ik zou het uitzendbureau weglatenquote:Op maandag 12 maart 2012 10:59 schreef Bienelientjee het volgende:
Wat denken jullie. Moet ik ook de locatie van het uitzendbureau vermelden? Of zou alleen de locatie van het bedrijf waartoe ik uitgezonden ben van nut zijn?
Tempo-Team uitzendbureau te (locatie), gedetacheerd als pedagogisch medewerkster aan de (naam bedrijf) te (locatie)
Graag gedaan!quote:Op maandag 12 maart 2012 00:05 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Hey,
Thanx voor je antwoord!
Ik heb nog nooit magazijnwerk gedaan. Ik heb wel 2 jaar bij TNT Post gewerkt als post/pakketsorteerder.
Daar moest ik ook avonden/nachten lopen, lopen en nog eens lopen met post en pakketten.
En dat vele sjouwen dat ken ik ook wel ja, dat moest ik toen ook doen. Dat waren pakketten van 1 tot 40 kg, en dat dan heel de avond of nacht. Of vrachtwagens laden en lossen.
Hard werken en tegen stress dat ken ik wel. Want heb zelf 7 jaar in de Horeca gewerkt, en weet dus wel wat stress en onder druk werken is.
Dus bovenstaande zou ik wel kunnen vermelden?
Ik wil echt dat het gesprek goed gaat zodat ik toch eindelijk ergens kan werken nu.
Uitzendbureau kun je altijd weglaten, tenzij je op een uitzendbureau zelf werkzaam bent geweest. En als er gevraagd wordt of je een contract hebt gehad bij een bedrijf zelf, kun je alsnog zeggen dat je er werkzaam was via een detacheringscontract.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:59 schreef Bienelientjee het volgende:
Laat mij raden, je werkt als uitzendkracht bij Humanitas ?quote:Op maandag 12 maart 2012 10:59 schreef Bienelientjee het volgende:
Dan gaan we je hier ook maar feliciteren!quote:Op maandag 12 maart 2012 15:16 schreef Daboman het volgende:
Nou ik heb een akkoord en de felicitaties beginnen binnen te stromenheerlijk om weer aan de slag te kunnen.
Het zou vrijwel zeker beter bij de gemoedsstand passenquote:Op maandag 12 maart 2012 11:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Afgewezen en zielig doen is beter?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |