abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 11:59:24 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108899673
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:50 schreef Yesse het volgende:
Ik heb zelf altijd het idee op careerevents dat er dan altijd nét niet die personen staan die jij moet spreken. Dan is er een collega van afdeling X terwijl jij juist afdeling Y nodig hebt. Wat je dan vaak krijgt is dat de man bij de stand leuk en enthousiast is maar dat je alsnog 'maar moet schrijven' als je geïnteresseerd bent en wederom op de grote stapel terecht komt..
Ja met als verschil dat je de naam van 'de stand man' erbij kunt zetten, dat doet belletjes rinkelen en geeft een hogere kans om op de goede stapel te komen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108900359
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja met als verschil dat je de naam van 'de stand man' erbij kunt zetten, dat doet belletjes rinkelen en geeft een hogere kans om op de goede stapel te komen.
Ik ben nu twee keer op zo'n banenbeurs geweest en ik schrijf ook altijd op met wie ik heb gesproken. Vaak krijg je een visitekaartje mee van een HR-persoon, die uiteindelijk (mede) gaat bepalen wie er uitgenodigd gaan worden.

quote:
15s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:50 schreef Yesse het volgende:
Ik heb zelf altijd het idee op careerevents dat er dan altijd nét niet die personen staan die jij moet spreken. Dan is er een collega van afdeling X terwijl jij juist afdeling Y nodig hebt. Wat je dan vaak krijgt is dat de man bij de stand leuk en enthousiast is maar dat je alsnog 'maar moet schrijven' als je geïnteresseerd bent en wederom op de grote stapel terecht komt..
Mijn ervaring is juist dat er in de regel wel mensen staan met wie je een goed gesprek kunt hebben over het bedrijf, al zijn er uitzonderingen. Je kunt ook het gesprek dat je hebt met de persoon die daar staat afstemmen op hun functie binnen het bedrijf. Als ik iemand tref die een technische functie heeft (ik zoek ook een technische baan) dan stel ik daarover vragen en over de bedrijfscultuur, wat de mogelijkheden zijn voor een starter, etc. Tref ik een HR-medewerker, dan kun je natuurlijk ook vragen stellen over de bedrijfscultuur, maar hoe carrièreontwikkeling werkt binnen het bedrijf is dan ook relevant. Kortom, stel wat vragen op en stem je verhaaltje af op de persoon die je spreekt.

CV's meenemen is nuttig en voor jezelf behoorlijk duidelijk hebben met welke bedrijven je wilt spreken en weten wat voor positie je zoekt is belangrijk. Dat geeft je een doel en daardoor kom je al direct een stuk beter over. Wees gerust, dat heeft verder niets te maken met een grote bek hebben.
pi_108901580
Ik was mezelf al redelijk druk aan het maken of ik na mijn afstuderen een baan zou kunnen vinden, maar ik werd vandaag gebeld door het bedrijf zelf (zonder te hebben gesolliciteerd) om in juli als accountmanager te beginnen binnen een mediabedrijf.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_108901617
Ik begin echt een beetje wanhopig te worden nu. Afwijzing na afwijzing, terwijl ik gewoon zeker weet dat ik een bedrijf genoeg te bieden heb. Dit begint je zelfvertrouwen op de arbeidsmarkt behoorlijk aan te tasten.

Te weinig ervaring voor dingen die echt in mijn richting liggen, te oud voor simpele bijbaantjes die scholieren ook kunnen doen, overgekwalificeerd voor de wat serieuzere bijbanen.

Uitzendbureaus hebben gewoon geen werk voor me, zelfs niet als ik zeg dat ik alles wel wil doen.
Ik heb nogal de neiging om wanhopig te vragen: "Kunnen jullie me dan echt niet aan werk helpen?" of geïrriteerd te vragen: "Zetten jullie mensen ook aan het werk of schrijven jullie ze alleen in?", maar dat zal me niet bepaald verder helpen denk ik.

Ik ben zo'n beetje door mijn opties heen. Nou ja, ik ga straks een sollicitatie inleveren bij een broodjeszaak, maar dat gaat natuurlijk ook niks worden, er werken namelijk mensen die 10 jaar jonger zijn dan ik.
pi_108902691
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:03 schreef Bleekvoort het volgende:
Ik begin echt een beetje wanhopig te worden nu. Afwijzing na afwijzing, terwijl ik gewoon zeker weet dat ik een bedrijf genoeg te bieden heb. Dit begint je zelfvertrouwen op de arbeidsmarkt behoorlijk aan te tasten.

Te weinig ervaring voor dingen die echt in mijn richting liggen, te oud voor simpele bijbaantjes die scholieren ook kunnen doen, overgekwalificeerd voor de wat serieuzere bijbanen.

Uitzendbureaus hebben gewoon geen werk voor me, zelfs niet als ik zeg dat ik alles wel wil doen.
Ik heb nogal de neiging om wanhopig te vragen: "Kunnen jullie me dan echt niet aan werk helpen?" of geïrriteerd te vragen: "Zetten jullie mensen ook aan het werk of schrijven jullie ze alleen in?", maar dat zal me niet bepaald verder helpen denk ik.

Ik ben zo'n beetje door mijn opties heen. Nou ja, ik ga straks een sollicitatie inleveren bij een broodjeszaak, maar dat gaat natuurlijk ook niks worden, er werken namelijk mensen die 10 jaar jonger zijn dan ik.
Tja ik zou zeggen wen er maar aan. Ik ben ook al een hele tijd aan het zoeken, en krijg ook steeds die kut smoesjes te horen.

En wat betreft die broodjeszaak. Dat kan je denk ik ook vergeten ja.
Ik heb zelf ook bij een paar van die zaken gesolliciteerd, en de dag erna kreeg ik al te horen dat ik te oud was.

Het is gewoon kut nu!
pi_108902701
quote:
19s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:02 schreef Guidetti het volgende:
Ik was mezelf al redelijk druk aan het maken of ik na mijn afstuderen een baan zou kunnen vinden, maar ik werd vandaag gebeld door het bedrijf zelf (zonder te hebben gesolliciteerd) om in juli als accountmanager te beginnen binnen een mediabedrijf.
Relax hoor. ^O^
  vrijdag 9 maart 2012 @ 13:41:35 #82
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_108902932
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb op de site van het bedrijf dat wel interesse had een telefoonnummer gehad. Zou het een goed idee zijn om ze te bellen aangezien ze niet terugmailen of is dat niet normaal?
Iemand tips? Zal ik het doen of zal ik weer mailen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_108902996
Gewoon even bellen ;)
pi_108903413
hoe groot is de kans dat jou werkgever jou email googled? :P
  vrijdag 9 maart 2012 @ 13:57:15 #85
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_108903549
Ik mailde n.a.v. een sollicitatie, hij mailde na een week terug dat hij iemand zocht, daarna 2x gemaild dat ik grote interesse had maar niks meer gehoord.

Zo even bellen dus. Spannend :o
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:38:00 #86
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_108905328
Nou, gebeld. Hij gaat maandag en dinsdag ermee aan de gang (het vullen van die functie), dan hoor ik het wel. Klonk niet erg veelbelovend (hij was druk, dat wel). We gaan het meemaken.
pi_108906466
Sinds kort ook op zoek naar een baan. Ben gestopt met mijn HBO opleiding Informatica. Ik heb de hele opleiding afgerond, maar het het is nu twee keer fout gegaan bij mijn afstuderen en heb geen zin om er een derde poging aan te wagen ook al is het zonde van de afgelopen jaren :{

Nou goed, CV op internet gezet. Daarbij gezet dat ik geen diploma heb behaald op het HBO. Bellen ze krijg je alsnog die vraag, heb je die afgerond? nee :P een paar sollicitaties gehad bij een paar bedrijven Het enige advies wat je krijgt is je HBO diploma te behalen. }:| Dit waren allemaal sollicitaties bij ICT bedrijven. Ben zo klaar met die ICT bedrijven. Het enige wat telt is je HBO papiertje :{w En ik kan al zo slecht onder druk presteren.

Net gebeld naar Adecco voor bagagemedewerker op Schiphol, mag dinsdag al komen ^O^ Mijn vader werkt er ook al jaren als bagagemedewerker en is ook zo begonnen. Heeft mij altijd wel geboeid Schiphol. Het liefst wil ik in de beveiliging werken, en daar werk ook naar toe door middel van een thuisstudie, maar dat kan je niet zo 1-2-3 doen. Moet je eerst je basisvakken voor halen, maar het geld raakt op :(

Als dat dinsdag weer niks word, eet ik mijn klomp op en ga uk naar het UWV. Gratis geld jonguh! ;(
  vrijdag 9 maart 2012 @ 15:24:05 #88
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_108906895
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:16 schreef MissionPhailed het volgende:
Hmmm, begin januari had ik 7 maanden WW-uitkering 'tegoed' en toen begon ook WW-uitkering. Tot begin februari had ik volledige uitkering dus begin februari had ik nog 6 maanden uitkering over. Sinds begin februari werk ik deeltijd en ontvang ik over slechts 5,5 uur per week nog WW. Nu ben ik benieuwd of het UWV dat ook als een maand WW ziet (zodat de teller nu nog op 5 overgebleven maanden staat) of slechts deels. In het eerste geval dien ik zo snel mogelijk de uitkering af te kappen, om de overgebleven WW-maanden te bewaren voor tijden dat het écht nodig is. Morgen eens bellen met 't UWV :+
Gebeld met UWV: ook een uitkering over krek 5 uren vreet resterende tijdsbestek waarover ik nog WW-recht heb onverminderd op. Terbeschikkingsuren laat ik per direct zodanig verlagen dat de WW-uitkering wegvalt en 'bewaart' wordt voor tijden wanneer het écht nodig is.
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 15:27:26 #89
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_108907017
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:10 schreef StephanL het volgende:
Sinds kort ook op zoek naar een baan. Ben gestopt met mijn HBO opleiding Informatica. Ik heb de hele opleiding afgerond, maar het het is nu twee keer fout gegaan bij mijn afstuderen en heb geen zin om er een derde poging aan te wagen ook al is het zonde van de afgelopen jaren :{

Nou goed, CV op internet gezet. Daarbij gezet dat ik geen diploma heb behaald op het HBO. Bellen ze krijg je alsnog die vraag, heb je die afgerond? nee :P een paar sollicitaties gehad bij een paar bedrijven Het enige advies wat je krijgt is je HBO diploma te behalen. }:| Dit waren allemaal sollicitaties bij ICT bedrijven. Ben zo klaar met die ICT bedrijven. Het enige wat telt is je HBO papiertje :{w En ik kan al zo slecht onder druk presteren.

Net gebeld naar Adecco voor bagagemedewerker op Schiphol, mag dinsdag al komen ^O^ Mijn vader werkt er ook al jaren als bagagemedewerker en is ook zo begonnen. Heeft mij altijd wel geboeid Schiphol. Het liefst wil ik in de beveiliging werken, en daar werk ook naar toe door middel van een thuisstudie, maar dat kan je niet zo 1-2-3 doen. Moet je eerst je basisvakken voor halen, maar het geld raakt op :(

Als dat dinsdag weer niks word, eet ik mijn klomp op en ga uk naar het UWV. Gratis geld jonguh! ;(
Deeltijd alsnog het afstuderen afronden? Of bedoel je stage?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_108907178
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:27 schreef Renesite het volgende:

[..]

Deeltijd alsnog het afstuderen afronden? Of bedoel je stage?
Nee afstudeerstage. Deeltijd zou een mogelijkheid wezen, maar het liefst ga ik nu werken buiten de ICT om.
Ik heb gemerkt dat het ICT wereld niet echt een wereld is waarin ik mij thuis voel.
pi_108907305
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:32 schreef StephanL het volgende:

[..]

Nee afstudeerstage. Deeltijd zou een mogelijkheid wezen, maar het liefst ga ik nu werken buiten de ICT om.
Ik heb gemerkt dat het ICT wereld niet echt een wereld is waarin ik mij thuis voel.
Wat bedoel je daarmee?

Ik wilde eerst ook de ICT in gaan, maar toch heb ik besloten dat het niet de juiste richting is voor mij. En wat die diploma's betreft klopt het wel ja. Ik wou toen gaan beginnen aan een opleiding, en dan het liefst in een BBL traject.
Maar bijna ieder bedrijf wou dat niet omdat ze MBO niets vinden voorstellen. En ze hebben het liefst een MBO4 laatste jaar of en HBO student.

Maarja ik wil toch iets met verkopen en advies geven gaan doen, en daar past de ICT toch niet echt bij. Het is toch een heel ander vak wat je dan gaat doen.
pi_108907581
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:35 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee?

Ik wilde eerst ook de ICT in gaan, maar toch heb ik besloten dat het niet de juiste richting is voor mij.
Nou ja in de ICT is het ze graag willen dat je zo goed mogelijk presteert. Zo veel mogelijk certificaten behaald en het liefst geen 9-5 mentaliteit. Daarbij is enige mate van prestatiedwang, waarbij het menselijke ondergeschikt is. Ik kan mij ei daar niet kwijt, Ik wil een simpelere baan zonder teveel dwang, Gewoon werken en gaan en niet 10 keer je kennis moeten aantonen.

Hoop dat je het begrijpt.
pi_108907936
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:43 schreef StephanL het volgende:

[..]

Nou ja in de ICT is het ze graag willen dat je zo goed mogelijk presteert. Zo veel mogelijk certificaten behaald en het liefst geen 9-5 mentaliteit. Daarbij is enige mate van prestatiedwang, waarbij het menselijke ondergeschikt is. Ik kan mij ei daar niet kwijt, Ik wil een simpelere baan zonder teveel dwang, Gewoon werken en gaan en niet 10 keer je kennis moeten aantonen.

Hoop dat je het begrijpt.
Dank voor je antwoord!

Ja daar was ik ook al achter inderdaad. Dat je je steeds maar weer moet verbeteren en steeds weer nieuwe dingen moet leren.
Het is ook logisch omdat de techniek allemaal zo snel veranderd, maar je moet er inderdaad ook echt de persoon voor zijn.
Ik heb ook liever gewoon een 9-5 baan, en zeker nu ik altijd gewend was om op diverse tijden te werken. Ik heb altijd in de Horeca gewerkt en dat is na een lange tijd geen pretje meer.
Het contact met klanten en gasten en het verkopen (in een restaurant) is super, maar ik wil het wel nu in een andere richting gaan doen.
Alleen ben ik nog even kijken naar welke studie daarvoor echt geschikt is.
pi_108908301
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:24 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Gebeld met UWV: ook een uitkering over krek 5 uren vreet resterende tijdsbestek waarover ik nog WW-recht heb onverminderd op. Terbeschikkingsuren laat ik per direct zodanig verlagen dat de WW-uitkering wegvalt en 'bewaart' wordt voor tijden wanneer het écht nodig is.
Het is wel zo dat je de eerste 3 maanden niet van je opgebouwde rechten zal snoepen. Dat recht is namelijk gebaseerd op het feit dat je de afgelopen 36 weken 26 weken gewerkt hebt. In ieder geval heb ik al eens eerder 2 maanden WW ontvangen en dat ook netjes aangegeven; alsnog had ik recht op 1 maand meer WW dan de vorige keer (omdat ik een jaar extra heb gewerkt), dus ik spreek uit ervaring.

Vandaag kreeg ik een aantrekkelijk aanbod van een bedrijf die ik een paar maanden geleden zo ineens tegenkwam op een carrierebeurs. Zo kan het dus ook. Verder kon ik heel makkelijk mijn netwerk aanspreken, wat ik juist via dergelijke beurzen had opgebouwd. Zonder allerlei moeilijke gesprekken of stomme procedures; ze kennen me immers al van de vorige keer. Lekker makkelijk. Onderschat nooit wat er te halen valt op een carrierebeurs. Het is vaak meer dan je denkt, maar het is wel, tsja, een zaadje dat moet groeien. Het is iets dat zich alleen uitbetaalt over lange termijn. En soms is het zo dat je zelf gespot wordt ipv dat jij iemand moet spotten.
pi_108912934
Jij zou toch al een contractaanbieding krijgen ergens?
pi_108919628
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Jij zou toch al een contractaanbieding krijgen ergens?
Die was dus vandaag. Alleen vanwege hun onhandige deadlines en policies is er nogal wat tijd overheen gegaan en leek het eind januari al richting een aanbod te gaan. Vandaag was het dan eindelijk zover.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 21:55:35 #97
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_108922099
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:03 schreef Bleekvoort het volgende:

Klinkt bekend. Zit in dezelfde situatie, krijg vaak te horen dat ik te hoog opgeleid ben en dus zijn ze bang dat ik me zal gaan vervelen en weer weg zal gaan bij het baantje.

Ben nu op het punt aangekomen dat ik maar besloten heb om een baan (een serieuze, geen bijbaantje) te zoeken dat niet aansluit bij mijn opleiding. Probleem is dat ik niet zo goed weet wat ik dan wél wil gaan doen.

Iemand tips hoe ik hier achter kan komen? Heb al een paar intake gesprekken aangevraagd bij loopbaan-begeleiding, maar denk dat ik nog wel wat meer kan doen.
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 21:59:19 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108922385
Ja dat is echt funest "je bent te hoog opgeleid dus je gaat je hier vast vervelen/snel weer weg" WTF ik solliciteer toch bij jullie hoezo doen jullie dan moeilijk, :N

Ik snap dat echt niet!
  zaterdag 10 maart 2012 @ 00:23:13 #99
47102 Elvi
miemkwien
pi_108928280
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 21:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja dat is echt funest "je bent te hoog opgeleid dus je gaat je hier vast vervelen/snel weer weg" WTF ik solliciteer toch bij jullie hoezo doen jullie dan moeilijk, :N

Ik snap dat echt niet!
Ik heb dat ook gehad en toen was ik gewoon eerlijk. Ik zei dat ik al een jaar bezig was met zoeken, niks heb gevonden en dat het dan wel HEEEEEEEEEEEEL toevallig zou zijn als ik iets zou vinden in mijn afstudeerrichting als ik net daar was aangenomen.
Dus toen mocht ik een jaar blijven :P
  Moderator zaterdag 10 maart 2012 @ 00:40:22 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108928753
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 00:23 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik heb dat ook gehad en toen was ik gewoon eerlijk. Ik zei dat ik al een jaar bezig was met zoeken, niks heb gevonden en dat het dan wel HEEEEEEEEEEEEL toevallig zou zijn als ik iets zou vinden in mijn afstudeerrichting als ik net daar was aangenomen.
Dus toen mocht ik een jaar blijven :P
slim
pi_108941890
Damn net afgewezen bij McDonalds.

Waar gaat het heen als je daar al afgewezen wordt. :r :N

Beste Ferry,

Hiermee danken we je hartelijk voor je sollicitatie naar de functie van CREWLID binnen onze organisatie. OP dit moment ontvangen we enorm veel sollicitaties waardoor we een strenge selectie kunnen toepassen. Beschikbaarheid en samenstelling van ons team spelen daarbij een belangrijke rol.

Na enige afweging zijn we tot de conclusie gekomen onze sollicitatieprocedure niet met jou voort te zetten, omdat jij niet geheel past binnen de door ons opgestelde profielen. We willen je bedanken voor je interesse in McDonald's en wensen je succes bij eventuele volgende sollicitaties.

_O- _O-
pi_108942262
Dan kan je inderdaad beter gelijk stoppen :') . Ik heb zelf bij de McDonald's gewerkt, en je hebt daar echt geen competenties voor nodig. Je hoeft alleen maar te weten hoe je hamburgers moet omdraaien.
pi_108942525
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:40 schreef Devv het volgende:
Dan kan je inderdaad beter gelijk stoppen :') . Ik heb zelf bij de McDonald's gewerkt, en je hebt daar echt geen competenties voor nodig. Je hoeft alleen maar te weten hoe je hamburgers moet omdraaien.
Ik heb terug gemaild wat precies de reden was.

Misschien vinden ze me te overgekwalificeerd ofzo, Want een hamburger omdraaien kan iedereen wel ja.
Ik heb ook 7 jaar horeca ervaring in de keuken dus misschien ligt het daar al aan.
Ik heb ook alleen maar gesolliciteerd omdat ik toch iets van werk moet hebben.
En helaas hebben ze in de Horeca ook niet veel mensen nodig op dit moment. Het terras seizoen moet gewoon weer beginnen.

Of ik ben te oud dat kan ook nog. 8)7 8)7
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:52:01 #104
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_108942621
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 21:59 schreef Bosbeetle het volgende:

Ik snap dat echt niet!
gewoon je opleiding niet in je CV vermelden. Het schijnt te werken.
pi_108942670
Dus al die keren dat ik mijn CV meestuur naar sollicitaties bij domme dingen is dus niet slim?
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:53:37 #106
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_108942675
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:27 schreef FerryNL het volgende:
Damn net afgewezen bij McDonalds.

Waar gaat het heen als je daar al afgewezen wordt. :r :N

Beste Ferry,

Hiermee danken we je hartelijk voor je sollicitatie naar de functie van CREWLID binnen onze organisatie. OP dit moment ontvangen we enorm veel sollicitaties waardoor we een strenge selectie kunnen toepassen. Beschikbaarheid en samenstelling van ons team spelen daarbij een belangrijke rol.

Na enige afweging zijn we tot de conclusie gekomen onze sollicitatieprocedure niet met jou voort te zetten, omdat jij niet geheel past binnen de door ons opgestelde profielen. We willen je bedanken voor je interesse in McDonald's en wensen je succes bij eventuele volgende sollicitaties.

_O- _O-
what the
volgens mij mogen ze je niet :{
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_108942705
Reactie terug van McDonald's.

Beste Ferry,

Ik haal uit je sollicitatie dat je op zoek bent naar een fulltime (of in ieder geval redelijk fulltime) functie omdat je werkloos bent. Wij hebben op dit moment daar geen vactures voor en zoeken vooral parttimers die een paar uur per week willen werken.
pi_108942725
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:53 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

what the
volgens mij mogen ze je niet :{
Ja en snap je nu dat ik echt gek word ervan. Maarja nu heb ik dinsdag weer een gesprek bij een bedrijf. Dus hopelijk wordt dat nu echt wat zodat ik weer lekker kan gaan werken.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:56:05 #109
189430 Anonymousz
pi_108942745
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:54 schreef FerryNL het volgende:
Reactie terug van McDonald's.

Beste Ferry,

Ik haal uit je sollicitatie dat je op zoek bent naar een fulltime (of in ieder geval redelijk fulltime) functie omdat je werkloos bent. Wij hebben op dit moment daar geen vactures voor en zoeken vooral parttimers die een paar uur per week willen werken.
volgende keer zeg je dat je voor een parttime baan zoekt als je gaat solliciteren
pi_108942853
Ik heb niet eens reactie gehad van de Mac :')
pi_108942925
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:59 schreef Nezhi het volgende:
Misschien vergeten.

In mijn mail stond dat ze echt enorm veel sollicictaties hebben gehad. Dus het kan dat ze het vergeten zijn.
Heb jij wel aangegeven dat je parttime wilt werken? Anders krijg je denk ik dezelfde mail als mij.

:') :')
  zaterdag 10 maart 2012 @ 17:05:32 #112
189430 Anonymousz
pi_108943017
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:59 schreef Nezhi het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:02 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Misschien vergeten.

In mijn mail stond dat ze echt enorm veel sollicictaties hebben gehad. Dus het kan dat ze het vergeten zijn.
Heb jij wel aangegeven dat je parttime wilt werken? Anders krijg je denk ik dezelfde mail als mij.

:') :')
soms reageren ze helemaal niet terug
pi_108943105
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:05 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

[..]

soms reageren ze helemaal niet terug
Dat vind ik helemaal belachlijk, maar ja :r
  zaterdag 10 maart 2012 @ 17:12:12 #114
189430 Anonymousz
pi_108943187
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:09 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Dat vind ik helemaal belachlijk, maar ja :r
in januari had ik 5 verschillende bedrijven gesolliciteerd
4 v/d 5 geen berichten gekregen
1 kreeg ik wel bericht maar werd afgewezen
pi_108943268
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:12 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

in januari had ik 5 verschillende bedrijven gesolliciteerd
4 v/d 5 geen berichten gekregen
1 kreeg ik wel bericht maar werd afgewezen
Ja daarom. Lijk mij een kleine moeite om even te mailen of te bellen, ook al heb je veel reacties ontvangen.

:N
  zaterdag 10 maart 2012 @ 17:21:51 #116
189430 Anonymousz
pi_108943474
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:14 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja daarom. Lijk mij een kleine moeite om even te mailen of te bellen, ook al heb je veel reacties ontvangen.

precies
pi_108943536
HEY!

Zijn jullie nou helemaal betoeterd? Een beetje over werk praten terwijl het weekend is!! :(
pi_108943575
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:24 schreef Mint_Clansell het volgende:
HEY!

Zijn jullie nou helemaal betoeterd? Een beetje over werk praten terwijl het weekend is!! :(
Werk, werk, werk, werk, werk, werk en nog eens werk. :') :6
pi_108944688
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:24 schreef Mint_Clansell het volgende:
HEY!

Het is de hele week bijna weekend zo. Kijk eens naar de TT.
  Moderator zaterdag 10 maart 2012 @ 18:22:41 #120
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_108944989
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 18:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Het is de hele week bijna weekend zo. Kijk eens naar de TT.
Ik zit nog met een 0-urencontract. Volgende week 16uurtjes of zo
pi_108945035
Ja ik kan nu ook een klein beetje werken maar ik zoek gewoon dom en fulltime werk. Erg zeldzaam kennelijk.
  Moderator zaterdag 10 maart 2012 @ 18:25:57 #122
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_108945095
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 18:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja ik kan nu ook een klein beetje werken maar ik zoek gewoon dom en fulltime werk. Erg zeldzaam kennelijk.
Tja, ik wilniet helemaal bij huis komen. Iets met uitkering ;(
pi_108945292
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 18:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Precies ik ook.

Het maak me echt niet uit wat, naja behalve callcenter werk (voor 40 uur) :N
Maar ik wil nu ook gewoon een fulltime baan, en dan maakt het niet uit of het productie of magazijnwerk is.
pi_108994148
Dinsdag even een gesprek voor magazijnmedewerker, maar weet me god niet wat ik moet vertellen. ;(

Het gaat mij erom dat ik zo snel mogelijk ergens geld kan gaan verdienen. :{
pi_108994867
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 23:11 schreef FerryNL het volgende:
Dinsdag even een gesprek voor magazijnmedewerker, maar weet me god niet wat ik moet vertellen. ;(

Ik zou proberen om toch enthousiast te zijn.. dat werkt volgens mij wel. Zeg dat je het fijn vindt om lekker bezig te zijn en bergen werk te verzetten / een productieve dag te hebben / dat je niet graag stil zit oid :P? Google anders even op 'motivatie magazijnmedewerker', wie weet doe je nog wat ideetjes op? :)
pi_108995021
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 23:26 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ik zou proberen om toch enthousiast te zijn.. dat werkt volgens mij wel. Zeg dat je het fijn vindt om lekker bezig te zijn en bergen werk te verzetten / een productieve dag te hebben / dat je niet graag stil zit oid :P? Google anders even op 'motivatie magazijnmedewerker', wie weet doe je nog wat ideetjes op? :)
Ja ik wil best zeggen dat ik echt gemotiveerd ben (dat ben ik ook echt) en niet van stilzitten hou.
En dat ik desnoods op die dag nog kan werken, maar ik weet ook weer niet hoe ze dat opvatten snap je. Het moet ook weer niet te slijmerig overkomen. :')
pi_108996025
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 23:11 schreef FerryNL het volgende:

Dat je geld wil verdienen snappen zij ook wel, dus dat hoef je niet te vertellen. Het gaat er om dat jij vertelt waarom je geschikt bent voor dat werk, zowel op inhoudelijk als collegiaal vlak.

Heb je eerder magazijnwerk of werk dat daarop lijkt gedaan? Als dat zo is, kun je daarop inhaken bij een sollicitatiegesprek. Zo niet, probeer dan te bedenken wat voor ervaring en eigenschappen je te bieden hebt dat nuttig is voor uitoefening van dat werk. Mijn ervaring als magazijnmedewerker tijdens vakantiewerk was dat daar dat je secuur moet werken bij orderpicken, dat je opgewassen moet zijn tegen veel meters lopen op een dag, dat het fysiek zwaar kan zijn wanneer je veel moet tillen of moet manoeuvreren met zwaarbeladen pallets.
pi_108996366
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 23:55 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dat je geld wil verdienen snappen zij ook wel, dus dat hoef je niet te vertellen. Het gaat er om dat jij vertelt waarom je geschikt bent voor dat werk, zowel op inhoudelijk als collegiaal vlak.

Heb je eerder magazijnwerk of werk dat daarop lijkt gedaan? Als dat zo is, kun je daarop inhaken bij een sollicitatiegesprek. Zo niet, probeer dan te bedenken wat voor ervaring en eigenschappen je te bieden hebt dat nuttig is voor uitoefening van dat werk. Mijn ervaring als magazijnmedewerker tijdens vakantiewerk was dat daar dat je secuur moet werken bij orderpicken, dat je opgewassen moet zijn tegen veel meters lopen op een dag, dat het fysiek zwaar kan zijn wanneer je veel moet tillen of moet manoeuvreren met zwaarbeladen pallets.
Hey,

Thanx voor je antwoord!

Ik heb nog nooit magazijnwerk gedaan. Ik heb wel 2 jaar bij TNT Post gewerkt als post/pakketsorteerder.
Daar moest ik ook avonden/nachten lopen, lopen en nog eens lopen met post en pakketten.
En dat vele sjouwen dat ken ik ook wel ja, dat moest ik toen ook doen. Dat waren pakketten van 1 tot 40 kg, en dat dan heel de avond of nacht. Of vrachtwagens laden en lossen.

Hard werken en tegen stress dat ken ik wel. Want heb zelf 7 jaar in de Horeca gewerkt, en weet dus wel wat stress en onder druk werken is.

Dus bovenstaande zou ik wel kunnen vermelden?

Ik wil echt dat het gesprek goed gaat zodat ik toch eindelijk ergens kan werken nu.
pi_109002054
Serieus, vrijdag een vacature online gezet door een UZB, heb ik een dag later op gereageerd en daar kreeg ik vanochtend reactie op:

"Op dit moment zijn er reeds kandidaten bij onze klant in bemiddeling voor deze functie. Onze klant heeft de voorkeur uitgesproken eerst deze trajecten af te willen wachten.Mocht dit niet leiden tot invulling van de functie dan komen we hier graag bij je op terug. In het geval je binnen 3 weken niets van ons hoort dan is de functie reeds ingevuld."

Hoe kan dat nou? Wat is dit voor vreemde gang van zaken? Ik heb dit al eens eerder meegemaakt. Waarom zetten ze een vacature online waar ze al mensen voor geselecteerd hebben? :/. De vacature is zeker niet eerder voorbij gekomen want dan had ik hem wel gezien in de emailalerts die ik heb ingesteld.
pi_109002114
Echt als student is er niets te vinden. Overal vragen ze om minimaal x jaar ervaring. Of je moet bij een callcenter of de supermarkt gaan werken. Maar dat heb ik ook wel al gezien.

Dus sinds vandaag de volkskrant e.d. aan het rondbrengen. Ik ben toch ook zo slecht met straatnummers e.d. :') Heb er meer dan ander half uur over gedaan terwijl je het in 45 min zou moeten kunnen doen. Volgende x beter.
  Moderator maandag 12 maart 2012 @ 09:46:56 #131
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109002133
:X ik kan me er niet toe zetten om te gaan solliciteren, terwijl over 4 maand mijn aanstelling al ophoud... aarg ik vind dat echt de meest vervelende bezigheid, ik wil gewoon lekker aan het werk zijn en niet nadenken over waar en waarom....
pi_109003333
Morgen gesprek bagagemedewerker op schiphol. Parttime, dat wel, maar wellicht precies genoeg om rond van te komen. Juli en augustus, de vakantieperiode is dan fulltime. Hopen dat ik word aangenomen en dan parttime kan werken en tegelijkertijd de eerste examens halen voor mijn beveiliginscursus. In de beveiliging is nog genoeg werk en het lijkt mij leuk werk.
  maandag 12 maart 2012 @ 10:50:35 #133
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_109003567
Moet tegenwoordig echt werken met een planning om aan solliciteren toe te komen. Vandaag iets kleins op de planning: CV updaten met het werk wat ik via uitzendbureau nu doe. :') Anders gebeurd er gewoon echt niets als ik mezelf er niet verplicht toe zet. 8)7
pi_109003582
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:14 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Maar dan krijg je vaak onpersoonlijke emails terug. Gewoon iedereen ff cc'en met een korte 4/5 regels dat je het niet bent geworden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 12 maart 2012 @ 10:59:39 #135
318361 Bienelientjee
pi_109003752
Wat denken jullie. Moet ik ook de locatie van het uitzendbureau vermelden? Of zou alleen de locatie van het bedrijf waartoe ik uitgezonden ben van nut zijn?

Tempo-Team uitzendbureau te (locatie), gedetacheerd als pedagogisch medewerkster aan de (naam bedrijf) te (locatie)
pi_109003755
2 gerichte sollicitaties lopen nu, een als Fysieke Zorgbegeleider en kwam vandaag een mooie functie als Applicatiebeheerder tegen. Hopelijk krijg ik deze week van beide wat te horen.
pi_109003977
Afgewezen worden en vervolgens Stoer doen :')
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_109004250
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Afgewezen worden en vervolgens Stoer doen :')
Afgewezen en zielig doen is beter?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Moderator maandag 12 maart 2012 @ 11:20:07 #139
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109004328
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:59 schreef Bienelientjee het volgende:
Wat denken jullie. Moet ik ook de locatie van het uitzendbureau vermelden? Of zou alleen de locatie van het bedrijf waartoe ik uitgezonden ben van nut zijn?

Tempo-Team uitzendbureau te (locatie), gedetacheerd als pedagogisch medewerkster aan de (naam bedrijf) te (locatie)
Ik zou sowieso de nadruk leggen op dat bedrijf en niet op tempo-team. Je wilt dat je toekomstig werkgever ziet oh ze heeft daar gewerkt. En niet oh ze zit bij een uitzendbureau.
  maandag 12 maart 2012 @ 11:21:51 #140
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_109004377
quote:

Ik zou het uitzendbureau weglaten
.
pi_109004545
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 00:05 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Hey,

Thanx voor je antwoord!

Ik heb nog nooit magazijnwerk gedaan. Ik heb wel 2 jaar bij TNT Post gewerkt als post/pakketsorteerder.
Daar moest ik ook avonden/nachten lopen, lopen en nog eens lopen met post en pakketten.
En dat vele sjouwen dat ken ik ook wel ja, dat moest ik toen ook doen. Dat waren pakketten van 1 tot 40 kg, en dat dan heel de avond of nacht. Of vrachtwagens laden en lossen.

Hard werken en tegen stress dat ken ik wel. Want heb zelf 7 jaar in de Horeca gewerkt, en weet dus wel wat stress en onder druk werken is.

Dus bovenstaande zou ik wel kunnen vermelden?

Ik wil echt dat het gesprek goed gaat zodat ik toch eindelijk ergens kan werken nu.
Graag gedaan! :)

Wat je hier beschrijft van het werk bij TNT Post komt op mij wel over als magazijnwerk, dus ik denk dat je best kan stellen dat je ervaring hebt.

Ik zou de dingen die je hier noemt zeker melden in het gesprek. Probeer het een beetje in te kleden in het gesprek en voorbeelden aanhalen waaruit je geschiktheid voor het werk blijkt. Je weet vast zelf wel wat het meest stressvolle aan jouw horecawerk was.

Het kan ook zijn dat ze nog vragen wat je sterke en zwakke punten zijn. Bedenk daarom nu al welke dat zijn en bedenk ook hoe je in de afgelopen jaren je zwakke punten hebt proberen bij te schaven. Ik weet bijvoorbeeld van mezelf dat ik in het verleden vaak op de bonnefooi dingen ging doen en geen plan maakte, wat mij een hoop stress opleverde. Het is nog steeds geen sterk punt van mij, maar ik probeer het wel te verbeteren door meer met lijstjes te werken en/of een plan op te stellen.

Succes met je sollicitatiegesprek! :)
pi_109004623
quote:

Uitzendbureau kun je altijd weglaten, tenzij je op een uitzendbureau zelf werkzaam bent geweest. En als er gevraagd wordt of je een contract hebt gehad bij een bedrijf zelf, kun je alsnog zeggen dat je er werkzaam was via een detacheringscontract.
  maandag 12 maart 2012 @ 11:53:45 #143
318361 Bienelientjee
pi_109005298
Ok, thanks voor de tips! :p
pi_109006128
quote:

Laat mij raden, je werkt als uitzendkracht bij Humanitas ?
  maandag 12 maart 2012 @ 12:32:24 #145
318361 Bienelientjee
pi_109006348
Nee, bij een kinderdagopvang en buitenschoolse dagopvang. Hoesow?
pi_109012353
Nou ik heb een akkoord en de felicitaties beginnen binnen te stromen :) heerlijk om weer aan de slag te kunnen.
pi_109012944
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 15:16 schreef Daboman het volgende:
Nou ik heb een akkoord en de felicitaties beginnen binnen te stromen :) heerlijk om weer aan de slag te kunnen.
Dan gaan we je hier ook maar feliciteren! :Y *O*
pi_109013373
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Afgewezen en zielig doen is beter?
Het zou vrijwel zeker beter bij de gemoedsstand passen

Maar het is gewoon heel makkelijk, er zijn veel meer werkzoekende dan dat er banen zijn, dat betekent gewoon dat de kans dat je afgewezen wordt vrij groot is
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_109013781
Hoe kom je in hemelsnaam aan een parttime baan als student voor 10-18 uur?
Ik zie alleen maar verkopen, sales, commercieel medewerk etc.
Dat is echt niet mijn ding en ik zoek gewoon een leuk administratief baantje, hoe vind ik die? Op de vacaturesites staat helemaal niks.
pi_109015126
Ik las een stukje terug iets over MacDonalds die parttimers zocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')