Via welk bedrijf?quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:30 schreef Bleekvoort het volgende:
Ik mag een dagje proefdraaien als straatwerver.
Nu maar hopen dat ik geen bekenden tegenkom.
En snel weer thuis. Nog geen minuut op straat gestaan, maar in het kennismakingsgesprek kwam ik niet overtuigend genoeg over... bla bla.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:30 schreef Bleekvoort het volgende:
Ik mag een dagje proefdraaien als straatwerver.
Nu maar hopen dat ik geen bekenden tegenkom.
Als je afgewezen bent zeggen ze wel dat je NIET wordt meegenomen in de procedure lijkt me ;-)quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:20 schreef YebCar het volgende:
veel gebeurd de afgelopen week. Maar ondertussen had ik 1x gesolliciteerd waarvoor ik mijn huidige baan voor wil opgeven.
Ze sturen me een mail terug met:
" bla bla bla ....je wordt meegenomen sollicitatieprocedure.....bla bla bla we nemen indien je geschikt bent zo spoedig mogelijk contact met je op...bla bla etc"
ben ik nu al afgewezen ?en is dit het manier op het netjes te zeggen?
of ding ik nog mee naar de hoofdprijs?
dat lijkt me ookquote:Op donderdag 8 maart 2012 16:51 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Als je afgewezen bent zeggen ze wel dat je NIET wordt meegenomen in de procedure lijkt me ;-)
nice! veel succes dan maarquote:Op donderdag 8 maart 2012 16:52 schreef taxibabe het volgende:
Woeii, net gebeld door uzb, ik mag op sollicitatiegesprek komen voor een functie waar ik 2 weken geleden op heb gereageerd! Volgende week vrijdag!
Pfff das snel.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:41 schreef Bleekvoort het volgende:
[..]
En snel weer thuis. Nog geen minuut op straat gestaan, maar in het kennismakingsgesprek kwam ik niet overtuigend genoeg over... bla bla.
Ja vertel mij wat. Ik probeer al een maand aan de bak te komen en tot nu toe heb ik nog niks...quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:13 schreef Alopex het volgende:
Blijkbaar is het zelfs als student moeilijk om aan banen te komen. Dacht ik goed te zitten, uitzendbureau had me een redelijk vaste baan beloofd. Toch elke week wel minstens 1 dienst en grote mogelijkheid op meer. Ging 2 weken prima en toen werd ons verteld dat we toch in ieder geval de komende 3 weken niet meer nodig waren omdat het te vol werd op de werkvloer. Top! Ik wil meer dan wat losse klusjes hier en daar als het hen uitkomt, maar op andere plekken word je gewoonweg niet aangenomen. Altijd wel iemand die beter past, beter gekwalificeerd is, etc. Zelfs als je bij een gewone winkel of stationsiets solliciteert.
Je hebt toch een extra stok achter de deur zitten met een vast contract. Daarnaast zijn werkgevers aan wettelijke normen verbonden waardoor het echt wel moeilijker is om iemand met een vast contract eruit te zetten. Waarom denk je dat er zo een daling is?quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vaste contracten zijn weinig belangrijk hoor, zelfs met een vast contract kan je er relatief makkelijk uitgegooid worden wanneer het slecht gaat.
bij een reorganisatie zetten ze de vaste contracten er eerst uit lijkt me.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:30 schreef Devv het volgende:
[..]
Je hebt toch een extra stok achter de deur zitten met een vast contract. Daarnaast zijn werkgevers aan wettelijke normen verbonden waardoor het echt wel moeilijker is om iemand met een vast contract eruit te zetten. Waarom denk je dat er zo een daling is?
Daarnaast zijn er nog wel meer voordelen te noemen. Zo zal het makkelijker zijn om een hypotheek te krijgen met een vast contract dan wanneer je een tijdelijke aanstelling hebt.
Ik ben het overigens wel met je eens dat als ze echt moeten reorganiseren, het vaak niet veel uitmaakt of je een vaste- of tijdelijke aanstelling hebt.
Klopt als een bus!quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:07 schreef Devv het volgende:
Ik dacht in 2009 dat het geen gunstige periode was om af te studeren. Maar ik ben achteraf blij dat ik toen de arbeidsmarkt opgestoomd ben en niet nu. Het lijkt alleen maar slechter geworden. Ik hoef nu niet meer perse een vast contract te hebben (ik heb al een hypotheek afgesloten), maar het lijkt mij wel lastig voor de huidige starters.
Mensen die rond etenstijd bellen om te vragen of je een enquete wilt beantwoorden.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:52 schreef FerryNL het volgende:
Ik was gebeld door een bedrijf voor een vacature: Telefonisch Marktonderzoeker.
Helaas is die nu niet bereikbaar, morgen maar eens een belletje wagen.
Iemand ervaring daarmee?
Careerevents? Ik meen zeker dat PhD's daar zeker welkom zijn, weet alleen niet of het meer bedrijfsgericht is.quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik kan hier nog 4 maandjes werken, ben ondertussen nog opzoek. Heeft iemand nog een leuke postdoc-plek liggen
Als er een kans is om op sollicitatiegesprek te worden uitgenodigd, komt dat wel via careerevents. Vrijwel elk bedrijf met wie ik klikte heeft me voor gesprekken uitgenodigd, alleen jammer dat ze toch gingen voor anderenquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:47 schreef alors het volgende:
Heeft iemand ervaring met van die carreer events, carrieredagen, congressen (gericht op studenten) etc? Helpt dat nou, en zo ja hoe?
Als je wel naar een carreer event gaat moet je wel van te voren even kijken welke bedrijven er zijn en welke je wilt spreken. Ik ben er een keer blind heen geweest en dat werkt dus niet... Ohja en ik ben sowieso veel te timide om in dat soort omgevingen over te komen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:47 schreef alors het volgende:
Heeft iemand ervaring met van die carreer events, carrieredagen, congressen (gericht op studenten) etc? Helpt dat nou, en zo ja hoe?
Ik ga binnenkort maar eens heen, maar ik heb echt geen idee wat ik moet verwachten. Ik hou eigenlijk niet zo van overdreven enthousiaste mensen die niets menen van wat ze zeggen, en dat verwacht ik daar toch wel een beetje
Haha ja daar vrees ik ook wel voor, en dat er dan 10 anderen zijn met een veel grotere bek, maarja niet geschoten is altijd misquote:Op donderdag 8 maart 2012 23:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je wel naar een carreer event gaat moet je wel van te voren even kijken welke bedrijven er zijn en welke je wilt spreken. Ik ben er een keer blind heen geweest en dat werkt dus niet... Ohja en ik ben sowieso veel te timide om in dat soort omgevingen over te komen.
Je zit dan ook in een vrij specifiek gebied, dus zal je het beste effe aan je collega's kunnen vragen?quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je wel naar een carreer event gaat moet je wel van te voren even kijken welke bedrijven er zijn en welke je wilt spreken. Ik ben er een keer blind heen geweest en dat werkt dus niet... Ohja en ik ben sowieso veel te timide om in dat soort omgevingen over te komen.
Het bevalt prima, erg jammer dat ik maar zo'n korte post-doc heb (6 mnd) maar je kunt een gegeven paard niet in de bek kijken, hopelijk kan ik er nog wat geld bijschrijven maar ik weet niet of dat gaat lukken.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 00:01 schreef KabulCuisine het volgende:
[..]
Je zit dan ook in een vrij specifiek gebied, dus zal je het beste effe aan je collega's kunnen vragen?
Lijkt me wel leuk, postdoccenAlleen heb ik geen zin meer om een master te doen en dan pas PhD, duurt me te lang
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |