abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 maart 2012 @ 16:23:33 #26
47102 Elvi
miemkwien
pi_108825926
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:08 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ik heb net maar even gebeld en damn nu word ik helemaal gek.
Vorig jaar zeiden mensen telkens tegen mij dat ik geen recht had op een WW omdat ik niet ontslagen ben. Dus heb ik alleen recht op een bijstandsuitkering.
Door een miscommunicatie kon ik toch niet meer bij mijn vorige werkgever blijven, en daardoor werd ik werkeloos.
Maar ik heb daar wel 4 jaar gewerkt en volgens die vrouw kan ik dan wel gewoon recht hebben op een WW.

Vage shit allemaal. :?
Als je contract afloopt of je bent ontslagen dan krijg je ww uitkering. Heb je zelf ontslag genomen en is je vermogen onder een bepaald bedrag (inclusief het vermogen van eventuele huisgenoten) dan krijg je een bijstandsuitkering.
pi_108825994
Net ontzettend goed nieuws te horen gekregen. _O_
pi_108827210
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:08 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ik heb net maar even gebeld en damn nu word ik helemaal gek.
Vorig jaar zeiden mensen telkens tegen mij dat ik geen recht had op een WW omdat ik niet ontslagen ben. Dus heb ik alleen recht op een bijstandsuitkering.
Door een miscommunicatie kon ik toch niet meer bij mijn vorige werkgever blijven, en daardoor werd ik werkeloos.
Maar ik heb daar wel 4 jaar gewerkt en volgens die vrouw kan ik dan wel gewoon recht hebben op een WW.

Vage shit allemaal. :?
Ga niet te veel af op wat 'ze' zeggen. Beter ga je af op wat het UWV zelf erover meldt. Sowieso is een uitkering aanvragen kosteloos, dus je had het altijd kunnen proberen. In ieder geval zou ik de ww-uitkering alsnog zo snel mogelijk aanvragen.
pi_108827256
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:23 schreef Elvi het volgende:

[..]

Als je contract afloopt of je bent ontslagen dan krijg je ww uitkering. Heb je zelf ontslag genomen en is je vermogen onder een bepaald bedrag (inclusief het vermogen van eventuele huisgenoten) dan krijg je een bijstandsuitkering.
Nou het was door een miscommunicatie waardoor ik niet meer kon blijven. Ik heb daar 4 jaar fulltime gewerkt, maar vorig jaar wou ik weer naar school.
In die tijd heb ik gevraagd of ik parttime kan blijven en dat was geen probleem.
Dus in augustus even vakantie genomen om me ook voor te bereiden om weer voltijds naar school te gaan.
Dus het was 1 September en ik had afgesproken om langs te komen om te kijken wat voor rooster ik zou kunnen krijgen.
Maar wat hebben ze gedaan in de tussentijd hebben ze gewoon iemand anders aangenomen waardoor ik niet meer nodig was.
We hadden geprobeerd om een 8 a 12 uurs contract te maken, en dat had ie ook voorgesteld aan de chef.
Maar helaas had het geen zin omdat die genoeg mensen had en de winterperiode eraan kwam.
Dus later had ik gebeld van, nou wat is de uitslag. Ik kreeg toen te horen dat het maar beter is om gewoon te stoppen omdat dit geen zin had meer.
Dus daar sta je dan van, godverdomme we hadden toch afgesproken om parttime te werken zodat ik gewoon nog werk had.
Maar nee, en sindsdien ben ik werkeloos en probeer ik al maanden aan werk te komen.

Ik ben niet ontslagen, maar ik ben ook niet vrijwillig weggegaan omdat ik in eerste instantie daar zou blijven werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door FerryNL op 07-03-2012 17:06:17 ]
pi_108828269
quote:
3s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:51 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ga niet te veel af op wat 'ze' zeggen. Beter ga je af op wat het UWV zelf erover meldt. Sowieso is een uitkering aanvragen kosteloos, dus je had het altijd kunnen proberen. In ieder geval zou ik de ww-uitkering alsnog zo snel mogelijk aanvragen.
QFT. Het is een hoop geld (t.o.v. 0,- die je anders zou krijgen) waar je relatief weinig voor hoeft te doen. Solliciteren doe je toch wel en hun standaard norm is op het moment erg laag, namelijk 2 sollicitaties per 2 weken. Enige dat je extra doet is sollicitatie-activiteiten doorgeven via de door hun aangeboden kanalen. En wijzigingen doorgeven als het aanbod eindelijk komt. Plus, ik vind het persoonlijk wel nice als motivatie. Alsof ze je betalen om te solliciteren. Wat natuurlijk eigenlijk ook gewoon zo is. Maar eerlijk is eerlijk, zo word je dus wel beloond voor je inzet.
pi_108829272
Kut.
Die vacature waar ik vrij goede hoop op had is het toch niet geworden. :( Overgekwalificeerd. Ze zijn bang dat ik meteen vertrek zodra ik iets beters heb gevonden.

Alsof dat zo makkelijk is, iets beters vinden en dan ook nog aangenomen worden. :{

Maar goed, dan toch maar weer op zoek naar wat anders. Het scheelt dat ik het bij callcenters niet meer hoef te proberen. Ik kom toch niet door die testen heen namelijk.

Meteen maar weer een rondje uitzendbureaus gedaan, of inschrijfbureaus kun je beter zeggen, want je aan werk helpen doen ze niet.
"Het is een rustige periode." Hoe vaak heb ik dat zinnetje nu gehoord? }:|
pi_108829476
quote:
13s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:43 schreef Bleekvoort het volgende:
Kut.
Die vacature waar ik vrij goede hoop op had is het toch niet geworden. :( Overgekwalificeerd. Ze zijn bang dat ik meteen vertrek zodra ik iets beters heb gevonden.

Alsof dat zo makkelijk is, iets beters vinden en dan ook nog aangenomen worden. :{

Maar goed, dan toch maar weer op zoek naar wat anders. Het scheelt dat ik het bij callcenters niet meer hoef te proberen. Ik kom toch niet door die testen heen namelijk.

Meteen maar weer een rondje uitzendbureaus gedaan, of inschrijfbureaus kun je beter zeggen, want je aan werk helpen doen ze niet.
"Het is een rustige periode." Hoe vaak heb ik dat zinnetje nu gehoord? }:|
Zwaar klote! Hebben ze je daarover gebeld of gemaild? Heb je ook aangegeven dat je het er niet mee eens bent ofzo of dat niet? Balen joh..
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:16:00 #33
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_108830442
Hmmm, begin januari had ik 7 maanden WW-uitkering 'tegoed' en toen begon ook WW-uitkering. Tot begin februari had ik volledige uitkering dus begin februari had ik nog 6 maanden uitkering over. Sinds begin februari werk ik deeltijd en ontvang ik over slechts 5,5 uur per week nog WW. Nu ben ik benieuwd of het UWV dat ook als een maand WW ziet (zodat de teller nu nog op 5 overgebleven maanden staat) of slechts deels. In het eerste geval dien ik zo snel mogelijk de uitkering af te kappen, om de overgebleven WW-maanden te bewaren voor tijden dat het écht nodig is. Morgen eens bellen met 't UWV :+
pi_108830617
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:25 schreef Dimens het volgende:
Net ontzettend goed nieuws te horen gekregen. _O_
Je hebt een baan? :D
pi_108830945
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:16 schreef MissionPhailed het volgende:
Hmmm, begin januari had ik 7 maanden WW-uitkering 'tegoed' en toen begon ook WW-uitkering. Tot begin februari had ik volledige uitkering dus begin februari had ik nog 6 maanden uitkering over. Sinds begin februari werk ik deeltijd en ontvang ik over slechts 5,5 uur per week nog WW. Nu ben ik benieuwd of het UWV dat ook als een maand WW ziet (zodat de teller nu nog op 5 overgebleven maanden staat) of slechts deels. In het eerste geval dien ik zo snel mogelijk de uitkering af te kappen, om de overgebleven WW-maanden te bewaren voor tijden dat het écht nodig is. Morgen eens bellen met 't UWV :+
volgens mij, maar ik ben ook geen encyclopedie, tellen ze ook die5,5 uur per week als volle maand. anders bel je even ;)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_108831068
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:49 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Zwaar klote! Hebben ze je daarover gebeld of gemaild? Heb je ook aangegeven dat je het er niet mee eens bent ofzo of dat niet? Balen joh..
Gebeld. Ik heb wel gezegd dat ik het jammer vind dat ze me deze kans niet geven, maar ze konden me niet verder helpen en ik moest de website maar weer in de gaten houden.
pi_108831171
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 14:04 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ik meen te hebben gelezen dat jij mbo niveau 2 hebt? Zonder vervelend te willen gaan doen, maar is een hbo opleiding dan wel zo realistisch?
Toch zie je op de hogescholen steeds meer mensen rondlopen met mbo-2 opleiding op zak en die redden het ook nog!
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_108836162
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:36 schreef eight het volgende:

[..]

Toch zie je op de hogescholen steeds meer mensen rondlopen met mbo-2 opleiding op zak en die redden het ook nog!
Dat hoor ik ook steeds vaker ja. Nogmaals ik hou natuurlijk wel in mijn achterhoofd dat het misschien niet haalbaar is qua niveau. Maar als je een goede motivatie hebt en je echt goed inzet, dan geloof ik wel dat je voor een groot deel het wel kan halen.
pi_108844114
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:36 schreef eight het volgende:

[..]

Ik ken verschillende kennissen colega's die een LTS, MTS, HTS traject hebben gedaan, het zegt niet altijd alles, sommige mensen hebben niet een hoog IQ, maar zijn wel heel gedisciplineerd, en vice versa.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_108856258
Hmm tijd geleden dus email gehad als reactie op een sollicitatie dat ze iemand zochten en dat ik moest reageren als ik interesse had. Ik heb nu 2x gemaild en ik hoor maar niks :( ik word er schijtziek van.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_108857425
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hmm tijd geleden dus email gehad als reactie op een sollicitatie dat ze iemand zochten en dat ik moest reageren als ik interesse had. Ik heb nu 2x gemaild en ik hoor maar niks :( ik word er schijtziek van.
Het is op zich niet ongebruikelijk om even achter je mail aan te bellen, en te vragen of het bij de juiste persoon is aangekomen.
pi_108857769
Telefoontje van een uitzendbureau:

- Dag Bleekvoort, je hebt je hier onlangs ingeschreven. Ben je nog steeds op zoek naar werk?
Jazeker.
- Ik heb hier een mooie tijdelijke klus voor je. Kun je per direct beginnen?
Ja!
- Ben je in het bezit van een geldige VCA?
....

Ik wist niet eens wat het was. Het blijkt dus een of ander veiligheidscertificaat te zijn voor een baan als steigerbouwer. Ik pak zo'n beetje alles aan, maar dit gaat me echt te ver hoor. :')
pi_108858299
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is op zich niet ongebruikelijk om even achter je mail aan te bellen, en te vragen of het bij de juiste persoon is aangekomen.
Moet je wel een nummer hebben ;) en ik mail naar hetzelfde adres.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_108858545
Gesolliciteerd op de functie van intercedent en door naar volgende ronde *O* als ik de job krijg beloof dat ik het beter zal doen dan de intercedenten die in dit topic worden genoemd ;)
pi_108858979
Even een interessant nieuwtje tussendoor:

Vorig jaar is aantal mensen dat een nieuwe vaste baan werd aangeboden met 97 procent gedaald versus 2010. Toen kregen nog 83.000 Nederlanders een nieuw vast contract, in 2011 waren dat er slechts 2000.
Aantal aangeboden vaste contracten keldert

Het is om te janken. ;(
pi_108860615
Ik dacht in 2009 dat het geen gunstige periode was om af te studeren. Maar ik ben achteraf blij dat ik toen de arbeidsmarkt opgestoomd ben en niet nu. Het lijkt alleen maar slechter geworden. Ik hoef nu niet meer perse een vast contract te hebben (ik heb al een hypotheek afgesloten), maar het lijkt mij wel lastig voor de huidige starters.
pi_108861269
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:14 schreef Murdera het volgende:
Even een interessant nieuwtje tussendoor:

Vorig jaar is aantal mensen dat een nieuwe vaste baan werd aangeboden met 97 procent gedaald versus 2010. Toen kregen nog 83.000 Nederlanders een nieuw vast contract, in 2011 waren dat er slechts 2000.
Aantal aangeboden vaste contracten keldert

Het is om te janken. ;(
Vaste contracten zijn weinig belangrijk hoor, zelfs met een vast contract kan je er relatief makkelijk uitgegooid worden wanneer het slecht gaat.
pi_108861308
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:01 schreef PteV het volgende:
Gesolliciteerd op de functie van intercedent en door naar volgende ronde *O* als ik de job krijg beloof dat ik het beter zal doen dan de intercedenten die in dit topic worden genoemd ;)
Het slechter doen zou op zich ook al een prestatie zijn...
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_108861345
Ik mag een dagje proefdraaien als straatwerver. :')
Nu maar hopen dat ik geen bekenden tegenkom.
pi_108861614
Mensen met minimaal een afgeronde HBO en 4 jaar werkervaring kunnen nog makkelijk werk vinden?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')