Bij welke opleiding en welke school heb je dit gedaan? Ik dacht dat je meteen met zo'n 21+ toets mocht beginnen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:31 schreef Teeno het volgende:
Ook nog steeds thuis, inmiddels wel deze in de mailbox
[..]
Op naar een betere toekomst
Lerarenopleiding Wiskunde, HRO.quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:40 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Bij welke opleiding en welke school heb je dit gedaan? Ik dacht dat je meteen met zo'n 21+ toets mocht beginnen.
Kan je eens een voorbeeld geven, want ik wil zelf ook dit jaar of volgend jaar weer naar school. En dan wil ik toch proberen om HBO te gaan doen aangezien ik nu 25 ben en volgend jaar 26 word.quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:45 schreef Teeno het volgende:
[..]
Lerarenopleiding Wiskunde, HRO.
Deze test moet je doen om aan te tonen dat je geen debiel bent (je hebt immers geen Havo/MBO diploma)
Hij valt reuze mee, ik scoorde voor de figurenreeksen en rekenvaardigheden "zeer hoog" tov het gemiddelde, analogieën gewoon hoog.
Hogeschool Rotterdam jaquote:Op woensdag 7 maart 2012 13:13 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Kan je eens een voorbeeld geven, want ik wil zelf ook dit jaar of volgend jaar weer naar school. En dan wil ik toch proberen om HBO te gaan doen aangezien ik nu 25 ben en volgend jaar 26 word.
Toevallig Hogeschool Rotterdam?
Je bent serieus maar bij 1 uitzendbureau ingeschreven?quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:37 schreef Bienelientjee het volgende:
Telkens moet ik hem mailen om eens wat informatie uit hem te kunnen trekken, maar ondertussen zit ik alweer een maand werkloos thuis!Moet ook niet langer gaan duren, anders vertrek ik gewoon bij dit uitzendbureau....
Ik schreef me gewoon altijd bij alles in, stond soms wel bij 60 uitzendbureau's tegelijk ingeschrevenquote:Op woensdag 7 maart 2012 13:36 schreef Bienelientjee het volgende:
Op dit moment nog wel, maar ga me bij meerdere inschrijven. Don't worry!
Ah ok. ja die eerste 2 voorbeelden ben ik nooit echt slecht in geweest. Maar die 3e dat vind ik nog wel lastig. Die analogieën testen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:27 schreef Teeno het volgende:
[..]
Hogeschool Rotterdam ja
http://www.hogeschoolrott(...)ouder-zonder-diploma
Stukje naar beneden scrollen, daar kom je bij voorbeeldvragen aanlegtest. Per onderdeel heb je zo'n 30-40 vragen, je kan het sterk vergelijken met een IQ test
Ik meen te hebben gelezen dat jij mbo niveau 2 hebt? Zonder vervelend te willen gaan doen, maar is een hbo opleiding dan wel zo realistisch?quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:59 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ah ok. ja die eerste 2 voorbeelden ben ik nooit echt slecht in geweest. Maar die 3e dat vind ik nog wel lastig. Die analogieën testen.
Mag ik vragen hoe oud je bent en wat voor diploma's je hebt?
Je kan het natuurlijk altijd proberen, voor ¤ 45,- bestel je zo'n test (kan je evt volgende week al doen) en dan heb je in ieder geval uitsluitsel.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:59 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ah ok. ja die eerste 2 voorbeelden ben ik nooit echt slecht in geweest. Maar die 3e dat vind ik nog wel lastig. Die analogieën testen.
Mag ik vragen hoe oud je bent en wat voor diploma's je hebt?
Ik had vroeger een keer een consulent (uit somalie) die zo slecht Nederlands sprak dat er serieus een collega bij moest zitten om te tolkenquote:Op woensdag 7 maart 2012 14:10 schreef Elvi het volgende:
Dat UWV werkbedrijf online is echt een bitch. Ik heb bij het aanmelden echt al mn opleidingen, werkervaringen en stages ingevuld voor het CV. Kijk ik vandaag: staat alleen mn laatste werkervaring erin. En dat was een baan voor 14 uur in de week als verkoopsterJa geen wonder dat de aanbiedingen niet binnenstromen
![]()
Dus ik kan weer leuk overnieuw beginnen... Oh en ik kreeg een mailtje dat ik verplicht naar een speeddate met uitzendbureaus moet![]()
Ja dat weet ik nu wel.quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:04 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik meen te hebben gelezen dat jij mbo niveau 2 hebt? Zonder vervelend te willen gaan doen, maar is een hbo opleiding dan wel zo realistisch?
En daarom heb ik geen zin in een uitkering. Je moet dan verplicht aan die achterlijke dingen mee doen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:10 schreef Elvi het volgende:
Dat UWV werkbedrijf online is echt een bitch. Ik heb bij het aanmelden echt al mn opleidingen, werkervaringen en stages ingevuld voor het CV. Kijk ik vandaag: staat alleen mn laatste werkervaring erin. En dat was een baan voor 14 uur in de week als verkoopsterJa geen wonder dat de aanbiedingen niet binnenstromen
![]()
Dus ik kan weer leuk overnieuw beginnen... Oh en ik kreeg een mailtje dat ik verplicht naar een speeddate met uitzendbureaus moet![]()
Tsja ik moet gewoon een inkomen hebben en ik ben al 1,5 jaar bezig om een betere baan te vinden... Het geld is gewoon op nu.quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:21 schreef FerryNL het volgende:
[..]
En daarom heb ik geen zin in een uitkering. Je moet dan verplicht aan die achterlijke dingen mee doen.
Juist ik ben echt niet meer die persoon van 7 jaar geleden die nergens zin in had qua school.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:16 schreef Elvi het volgende:
[..]
Tsja ik moet gewoon een inkomen hebben en ik ben al 1,5 jaar bezig om een betere baan te vinden... Het geld is gewoon op nu.
En ik zou gewoon die 21+-toets doen als ik jou was. Je opleidingsniveau van 7 jaar geleden zegt niets over je capaciteiten nu.
Toen ik 22 was had ik ook een uitkering maar toen ging het inderdaad iets anders dan nu. Ze kijken naar je opleidingsniveau en daar hing toen vanaf of ze je heel erg gingen helpen of niet. Ik had toen een Havo-diploma, een mislukte HBO-studie en een afgeronde MBO-3 opleiding en dat moest voldoende zijn om een baan te vinden.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:27 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Juist ik ben echt niet meer die persoon van 7 jaar geleden die nergens zin in had qua school.
Ik moet eigenlijk ook nu een uitkering aanvragen omdat het hier ook totaal niet opschiet. Maar hoe oud ben jij en doen ze echt moeilijk in het begin als je het gaat aanvragen.
Want ik ben 25 en ik val nog onder de wet van Jongeren onder de 27 jaar.
Hoe krijg je een uitkering bij het UWV als je nog geen baan hebt gehad? Je moet toch een bepaalde periode hebben gewerkt?quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:40 schreef Elvi het volgende:
[..]
Toen ik 22 was had ik ook een uitkering maar toen ging het inderdaad iets anders dan nu. Ze kijken naar je opleidingsniveau en daar hing toen vanaf of ze je heel erg gingen helpen of niet. Ik had toen een Havo-diploma, een mislukte HBO-studie en een afgeronde MBO-3 opleiding en dat moest voldoende zijn om een baan te vinden.Dus ik kreeg geen sollicitatie-training, mn cv werd vluchtig doorgelezen (" is in orde dus hier ligt het niet aan!") en ik moest ook bij een open dag langs komen waar de landmacht en de McDonalds aan het werven waren. Pas na een half jaar kreeg ik een goede coach (coach nummer 4) en met haar heb ik een test gedaan waaruit een HBO-opleiding kwam rollen.
Ik heb nu al 1,5 jaar mn HBO-diploma op zak en zit nu weer met een uitkering en een studieschuld![]()
En nu kreeg ik net een telefoontje dat mn aanvraag in R'dam terecht is gekomen en niet in Utrecht. Dus UWV-drol heeft me de verkeerde envelop meegegeven
Anyway... Ik zou niet teveel verwachten van het UWV, en gewoon aan het (tijdelijke) inkomen wat je van ze krijgt denken. Oh ze deden trouwens 6 jaar geleden wel moeilijk over het feit dat ik 2 maanden had gewacht met aanvragen je kan een boete krijgen als je je niet op tijd aanmeld voor een uitkering
Een paar posts eerder had ik het over mn baan van 14 uur in de weekquote:Op woensdag 7 maart 2012 15:43 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Hoe krijg je een uitkering bij het UWV als je nog geen baan hebt gehad? Je moet toch een bepaalde periode hebben gewerkt?
Ik heb net maar even gebeld en damn nu word ik helemaal gek.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:40 schreef Elvi het volgende:
[..]
Toen ik 22 was had ik ook een uitkering maar toen ging het inderdaad iets anders dan nu. Ze kijken naar je opleidingsniveau en daar hing toen vanaf of ze je heel erg gingen helpen of niet. Ik had toen een Havo-diploma, een mislukte HBO-studie en een afgeronde MBO-3 opleiding en dat moest voldoende zijn om een baan te vinden.Dus ik kreeg geen sollicitatie-training, mn cv werd vluchtig doorgelezen (" is in orde dus hier ligt het niet aan!") en ik moest ook bij een open dag langs komen waar de landmacht en de McDonalds aan het werven waren. Pas na een half jaar kreeg ik een goede coach (coach nummer 4) en met haar heb ik een test gedaan waaruit een HBO-opleiding kwam rollen.
Ik heb nu al 1,5 jaar mn HBO-diploma op zak en zit nu weer met een uitkering en een studieschuld![]()
En nu kreeg ik net een telefoontje dat mn aanvraag in R'dam terecht is gekomen en niet in Utrecht. Dus UWV-drol heeft me de verkeerde envelop meegegeven
Anyway... Ik zou niet teveel verwachten van het UWV, en gewoon aan het (tijdelijke) inkomen wat je van ze krijgt denken. Oh ze deden trouwens 6 jaar geleden wel moeilijk over het feit dat ik 2 maanden had gewacht met aanvragen je kan een boete krijgen als je je niet op tijd aanmeld voor een uitkering
Als je contract afloopt of je bent ontslagen dan krijg je ww uitkering. Heb je zelf ontslag genomen en is je vermogen onder een bepaald bedrag (inclusief het vermogen van eventuele huisgenoten) dan krijg je een bijstandsuitkering.quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:08 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ik heb net maar even gebeld en damn nu word ik helemaal gek.
Vorig jaar zeiden mensen telkens tegen mij dat ik geen recht had op een WW omdat ik niet ontslagen ben. Dus heb ik alleen recht op een bijstandsuitkering.
Door een miscommunicatie kon ik toch niet meer bij mijn vorige werkgever blijven, en daardoor werd ik werkeloos.
Maar ik heb daar wel 4 jaar gewerkt en volgens die vrouw kan ik dan wel gewoon recht hebben op een WW.
Vage shit allemaal.
Ga niet te veel af op wat 'ze' zeggen. Beter ga je af op wat het UWV zelf erover meldt. Sowieso is een uitkering aanvragen kosteloos, dus je had het altijd kunnen proberen. In ieder geval zou ik de ww-uitkering alsnog zo snel mogelijk aanvragen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:08 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ik heb net maar even gebeld en damn nu word ik helemaal gek.
Vorig jaar zeiden mensen telkens tegen mij dat ik geen recht had op een WW omdat ik niet ontslagen ben. Dus heb ik alleen recht op een bijstandsuitkering.
Door een miscommunicatie kon ik toch niet meer bij mijn vorige werkgever blijven, en daardoor werd ik werkeloos.
Maar ik heb daar wel 4 jaar gewerkt en volgens die vrouw kan ik dan wel gewoon recht hebben op een WW.
Vage shit allemaal.
Nou het was door een miscommunicatie waardoor ik niet meer kon blijven. Ik heb daar 4 jaar fulltime gewerkt, maar vorig jaar wou ik weer naar school.quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:23 schreef Elvi het volgende:
[..]
Als je contract afloopt of je bent ontslagen dan krijg je ww uitkering. Heb je zelf ontslag genomen en is je vermogen onder een bepaald bedrag (inclusief het vermogen van eventuele huisgenoten) dan krijg je een bijstandsuitkering.
QFT. Het is een hoop geld (t.o.v. 0,- die je anders zou krijgen) waar je relatief weinig voor hoeft te doen. Solliciteren doe je toch wel en hun standaard norm is op het moment erg laag, namelijk 2 sollicitaties per 2 weken. Enige dat je extra doet is sollicitatie-activiteiten doorgeven via de door hun aangeboden kanalen. En wijzigingen doorgeven als het aanbod eindelijk komt. Plus, ik vind het persoonlijk wel nice als motivatie. Alsof ze je betalen om te solliciteren. Wat natuurlijk eigenlijk ook gewoon zo is. Maar eerlijk is eerlijk, zo word je dus wel beloond voor je inzet.quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:51 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ga niet te veel af op wat 'ze' zeggen. Beter ga je af op wat het UWV zelf erover meldt. Sowieso is een uitkering aanvragen kosteloos, dus je had het altijd kunnen proberen. In ieder geval zou ik de ww-uitkering alsnog zo snel mogelijk aanvragen.
Zwaar klote! Hebben ze je daarover gebeld of gemaild? Heb je ook aangegeven dat je het er niet mee eens bent ofzo of dat niet? Balen joh..quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:43 schreef Bleekvoort het volgende:
Kut.
Die vacature waar ik vrij goede hoop op had is het toch niet geworden.Overgekwalificeerd. Ze zijn bang dat ik meteen vertrek zodra ik iets beters heb gevonden.
Alsof dat zo makkelijk is, iets beters vinden en dan ook nog aangenomen worden.![]()
Maar goed, dan toch maar weer op zoek naar wat anders. Het scheelt dat ik het bij callcenters niet meer hoef te proberen. Ik kom toch niet door die testen heen namelijk.
Meteen maar weer een rondje uitzendbureaus gedaan, of inschrijfbureaus kun je beter zeggen, want je aan werk helpen doen ze niet.
"Het is een rustige periode." Hoe vaak heb ik dat zinnetje nu gehoord?
Je hebt een baan?quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:25 schreef Dimens het volgende:
Net ontzettend goed nieuws te horen gekregen.
volgens mij, maar ik ben ook geen encyclopedie, tellen ze ook die5,5 uur per week als volle maand. anders bel je evenquote:Op woensdag 7 maart 2012 18:16 schreef MissionPhailed het volgende:
Hmmm, begin januari had ik 7 maanden WW-uitkering 'tegoed' en toen begon ook WW-uitkering. Tot begin februari had ik volledige uitkering dus begin februari had ik nog 6 maanden uitkering over. Sinds begin februari werk ik deeltijd en ontvang ik over slechts 5,5 uur per week nog WW. Nu ben ik benieuwd of het UWV dat ook als een maand WW ziet (zodat de teller nu nog op 5 overgebleven maanden staat) of slechts deels. In het eerste geval dien ik zo snel mogelijk de uitkering af te kappen, om de overgebleven WW-maanden te bewaren voor tijden dat het écht nodig is. Morgen eens bellen met 't UWV
Gebeld. Ik heb wel gezegd dat ik het jammer vind dat ze me deze kans niet geven, maar ze konden me niet verder helpen en ik moest de website maar weer in de gaten houden.quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:49 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Zwaar klote! Hebben ze je daarover gebeld of gemaild? Heb je ook aangegeven dat je het er niet mee eens bent ofzo of dat niet? Balen joh..
Toch zie je op de hogescholen steeds meer mensen rondlopen met mbo-2 opleiding op zak en die redden het ook nog!quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:04 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik meen te hebben gelezen dat jij mbo niveau 2 hebt? Zonder vervelend te willen gaan doen, maar is een hbo opleiding dan wel zo realistisch?
Dat hoor ik ook steeds vaker ja. Nogmaals ik hou natuurlijk wel in mijn achterhoofd dat het misschien niet haalbaar is qua niveau. Maar als je een goede motivatie hebt en je echt goed inzet, dan geloof ik wel dat je voor een groot deel het wel kan halen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:36 schreef eight het volgende:
[..]
Toch zie je op de hogescholen steeds meer mensen rondlopen met mbo-2 opleiding op zak en die redden het ook nog!
Ik ken verschillende kennissen colega's die een LTS, MTS, HTS traject hebben gedaan, het zegt niet altijd alles, sommige mensen hebben niet een hoog IQ, maar zijn wel heel gedisciplineerd, en vice versa.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:36 schreef eight het volgende:
[..]
Toch zie je op de hogescholen steeds meer mensen rondlopen met mbo-2 opleiding op zak en die redden het ook nog!
Het is op zich niet ongebruikelijk om even achter je mail aan te bellen, en te vragen of het bij de juiste persoon is aangekomen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hmm tijd geleden dus email gehad als reactie op een sollicitatie dat ze iemand zochten en dat ik moest reageren als ik interesse had. Ik heb nu 2x gemaild en ik hoor maar niksik word er schijtziek van.
Moet je wel een nummer hebbenquote:Op donderdag 8 maart 2012 11:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is op zich niet ongebruikelijk om even achter je mail aan te bellen, en te vragen of het bij de juiste persoon is aangekomen.
Vaste contracten zijn weinig belangrijk hoor, zelfs met een vast contract kan je er relatief makkelijk uitgegooid worden wanneer het slecht gaat.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:14 schreef Murdera het volgende:
Even een interessant nieuwtje tussendoor:
Vorig jaar is aantal mensen dat een nieuwe vaste baan werd aangeboden met 97 procent gedaald versus 2010. Toen kregen nog 83.000 Nederlanders een nieuw vast contract, in 2011 waren dat er slechts 2000.
Aantal aangeboden vaste contracten keldert
Het is om te janken.
Het slechter doen zou op zich ook al een prestatie zijn...quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:01 schreef PteV het volgende:
Gesolliciteerd op de functie van intercedent en door naar volgende rondeals ik de job krijg beloof dat ik het beter zal doen dan de intercedenten die in dit topic worden genoemd
Via welk bedrijf?quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:30 schreef Bleekvoort het volgende:
Ik mag een dagje proefdraaien als straatwerver.
Nu maar hopen dat ik geen bekenden tegenkom.
En snel weer thuis. Nog geen minuut op straat gestaan, maar in het kennismakingsgesprek kwam ik niet overtuigend genoeg over... bla bla.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:30 schreef Bleekvoort het volgende:
Ik mag een dagje proefdraaien als straatwerver.
Nu maar hopen dat ik geen bekenden tegenkom.
Als je afgewezen bent zeggen ze wel dat je NIET wordt meegenomen in de procedure lijkt me ;-)quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:20 schreef YebCar het volgende:
veel gebeurd de afgelopen week. Maar ondertussen had ik 1x gesolliciteerd waarvoor ik mijn huidige baan voor wil opgeven.
Ze sturen me een mail terug met:
" bla bla bla ....je wordt meegenomen sollicitatieprocedure.....bla bla bla we nemen indien je geschikt bent zo spoedig mogelijk contact met je op...bla bla etc"
ben ik nu al afgewezen ?en is dit het manier op het netjes te zeggen?
of ding ik nog mee naar de hoofdprijs?
dat lijkt me ookquote:Op donderdag 8 maart 2012 16:51 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Als je afgewezen bent zeggen ze wel dat je NIET wordt meegenomen in de procedure lijkt me ;-)
nice! veel succes dan maarquote:Op donderdag 8 maart 2012 16:52 schreef taxibabe het volgende:
Woeii, net gebeld door uzb, ik mag op sollicitatiegesprek komen voor een functie waar ik 2 weken geleden op heb gereageerd! Volgende week vrijdag!
Pfff das snel.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:41 schreef Bleekvoort het volgende:
[..]
En snel weer thuis. Nog geen minuut op straat gestaan, maar in het kennismakingsgesprek kwam ik niet overtuigend genoeg over... bla bla.
Ja vertel mij wat. Ik probeer al een maand aan de bak te komen en tot nu toe heb ik nog niks...quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:13 schreef Alopex het volgende:
Blijkbaar is het zelfs als student moeilijk om aan banen te komen. Dacht ik goed te zitten, uitzendbureau had me een redelijk vaste baan beloofd. Toch elke week wel minstens 1 dienst en grote mogelijkheid op meer. Ging 2 weken prima en toen werd ons verteld dat we toch in ieder geval de komende 3 weken niet meer nodig waren omdat het te vol werd op de werkvloer. Top! Ik wil meer dan wat losse klusjes hier en daar als het hen uitkomt, maar op andere plekken word je gewoonweg niet aangenomen. Altijd wel iemand die beter past, beter gekwalificeerd is, etc. Zelfs als je bij een gewone winkel of stationsiets solliciteert.
Je hebt toch een extra stok achter de deur zitten met een vast contract. Daarnaast zijn werkgevers aan wettelijke normen verbonden waardoor het echt wel moeilijker is om iemand met een vast contract eruit te zetten. Waarom denk je dat er zo een daling is?quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vaste contracten zijn weinig belangrijk hoor, zelfs met een vast contract kan je er relatief makkelijk uitgegooid worden wanneer het slecht gaat.
bij een reorganisatie zetten ze de vaste contracten er eerst uit lijkt me.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:30 schreef Devv het volgende:
[..]
Je hebt toch een extra stok achter de deur zitten met een vast contract. Daarnaast zijn werkgevers aan wettelijke normen verbonden waardoor het echt wel moeilijker is om iemand met een vast contract eruit te zetten. Waarom denk je dat er zo een daling is?
Daarnaast zijn er nog wel meer voordelen te noemen. Zo zal het makkelijker zijn om een hypotheek te krijgen met een vast contract dan wanneer je een tijdelijke aanstelling hebt.
Ik ben het overigens wel met je eens dat als ze echt moeten reorganiseren, het vaak niet veel uitmaakt of je een vaste- of tijdelijke aanstelling hebt.
Klopt als een bus!quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:07 schreef Devv het volgende:
Ik dacht in 2009 dat het geen gunstige periode was om af te studeren. Maar ik ben achteraf blij dat ik toen de arbeidsmarkt opgestoomd ben en niet nu. Het lijkt alleen maar slechter geworden. Ik hoef nu niet meer perse een vast contract te hebben (ik heb al een hypotheek afgesloten), maar het lijkt mij wel lastig voor de huidige starters.
Mensen die rond etenstijd bellen om te vragen of je een enquete wilt beantwoorden.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:52 schreef FerryNL het volgende:
Ik was gebeld door een bedrijf voor een vacature: Telefonisch Marktonderzoeker.
Helaas is die nu niet bereikbaar, morgen maar eens een belletje wagen.
Iemand ervaring daarmee?
Careerevents? Ik meen zeker dat PhD's daar zeker welkom zijn, weet alleen niet of het meer bedrijfsgericht is.quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik kan hier nog 4 maandjes werken, ben ondertussen nog opzoek. Heeft iemand nog een leuke postdoc-plek liggen
Als er een kans is om op sollicitatiegesprek te worden uitgenodigd, komt dat wel via careerevents. Vrijwel elk bedrijf met wie ik klikte heeft me voor gesprekken uitgenodigd, alleen jammer dat ze toch gingen voor anderenquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:47 schreef alors het volgende:
Heeft iemand ervaring met van die carreer events, carrieredagen, congressen (gericht op studenten) etc? Helpt dat nou, en zo ja hoe?
Als je wel naar een carreer event gaat moet je wel van te voren even kijken welke bedrijven er zijn en welke je wilt spreken. Ik ben er een keer blind heen geweest en dat werkt dus niet... Ohja en ik ben sowieso veel te timide om in dat soort omgevingen over te komen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:47 schreef alors het volgende:
Heeft iemand ervaring met van die carreer events, carrieredagen, congressen (gericht op studenten) etc? Helpt dat nou, en zo ja hoe?
Ik ga binnenkort maar eens heen, maar ik heb echt geen idee wat ik moet verwachten. Ik hou eigenlijk niet zo van overdreven enthousiaste mensen die niets menen van wat ze zeggen, en dat verwacht ik daar toch wel een beetje
Haha ja daar vrees ik ook wel voor, en dat er dan 10 anderen zijn met een veel grotere bek, maarja niet geschoten is altijd misquote:Op donderdag 8 maart 2012 23:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je wel naar een carreer event gaat moet je wel van te voren even kijken welke bedrijven er zijn en welke je wilt spreken. Ik ben er een keer blind heen geweest en dat werkt dus niet... Ohja en ik ben sowieso veel te timide om in dat soort omgevingen over te komen.
Je zit dan ook in een vrij specifiek gebied, dus zal je het beste effe aan je collega's kunnen vragen?quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je wel naar een carreer event gaat moet je wel van te voren even kijken welke bedrijven er zijn en welke je wilt spreken. Ik ben er een keer blind heen geweest en dat werkt dus niet... Ohja en ik ben sowieso veel te timide om in dat soort omgevingen over te komen.
Het bevalt prima, erg jammer dat ik maar zo'n korte post-doc heb (6 mnd) maar je kunt een gegeven paard niet in de bek kijken, hopelijk kan ik er nog wat geld bijschrijven maar ik weet niet of dat gaat lukken.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 00:01 schreef KabulCuisine het volgende:
[..]
Je zit dan ook in een vrij specifiek gebied, dus zal je het beste effe aan je collega's kunnen vragen?
Lijkt me wel leuk, postdoccenAlleen heb ik geen zin meer om een master te doen en dan pas PhD, duurt me te lang
Ja met als verschil dat je de naam van 'de stand man' erbij kunt zetten, dat doet belletjes rinkelen en geeft een hogere kans om op de goede stapel te komen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:50 schreef Yesse het volgende:
Ik heb zelf altijd het idee op careerevents dat er dan altijd nét niet die personen staan die jij moet spreken. Dan is er een collega van afdeling X terwijl jij juist afdeling Y nodig hebt. Wat je dan vaak krijgt is dat de man bij de stand leuk en enthousiast is maar dat je alsnog 'maar moet schrijven' als je geïnteresseerd bent en wederom op de grote stapel terecht komt..
Ik ben nu twee keer op zo'n banenbeurs geweest en ik schrijf ook altijd op met wie ik heb gesproken. Vaak krijg je een visitekaartje mee van een HR-persoon, die uiteindelijk (mede) gaat bepalen wie er uitgenodigd gaan worden.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja met als verschil dat je de naam van 'de stand man' erbij kunt zetten, dat doet belletjes rinkelen en geeft een hogere kans om op de goede stapel te komen.
Mijn ervaring is juist dat er in de regel wel mensen staan met wie je een goed gesprek kunt hebben over het bedrijf, al zijn er uitzonderingen. Je kunt ook het gesprek dat je hebt met de persoon die daar staat afstemmen op hun functie binnen het bedrijf. Als ik iemand tref die een technische functie heeft (ik zoek ook een technische baan) dan stel ik daarover vragen en over de bedrijfscultuur, wat de mogelijkheden zijn voor een starter, etc. Tref ik een HR-medewerker, dan kun je natuurlijk ook vragen stellen over de bedrijfscultuur, maar hoe carrièreontwikkeling werkt binnen het bedrijf is dan ook relevant. Kortom, stel wat vragen op en stem je verhaaltje af op de persoon die je spreekt.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:50 schreef Yesse het volgende:
Ik heb zelf altijd het idee op careerevents dat er dan altijd nét niet die personen staan die jij moet spreken. Dan is er een collega van afdeling X terwijl jij juist afdeling Y nodig hebt. Wat je dan vaak krijgt is dat de man bij de stand leuk en enthousiast is maar dat je alsnog 'maar moet schrijven' als je geïnteresseerd bent en wederom op de grote stapel terecht komt..
Tja ik zou zeggen wen er maar aan. Ik ben ook al een hele tijd aan het zoeken, en krijg ook steeds die kut smoesjes te horen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:03 schreef Bleekvoort het volgende:
Ik begin echt een beetje wanhopig te worden nu. Afwijzing na afwijzing, terwijl ik gewoon zeker weet dat ik een bedrijf genoeg te bieden heb. Dit begint je zelfvertrouwen op de arbeidsmarkt behoorlijk aan te tasten.
Te weinig ervaring voor dingen die echt in mijn richting liggen, te oud voor simpele bijbaantjes die scholieren ook kunnen doen, overgekwalificeerd voor de wat serieuzere bijbanen.
Uitzendbureaus hebben gewoon geen werk voor me, zelfs niet als ik zeg dat ik alles wel wil doen.
Ik heb nogal de neiging om wanhopig te vragen: "Kunnen jullie me dan echt niet aan werk helpen?" of geïrriteerd te vragen: "Zetten jullie mensen ook aan het werk of schrijven jullie ze alleen in?", maar dat zal me niet bepaald verder helpen denk ik.
Ik ben zo'n beetje door mijn opties heen. Nou ja, ik ga straks een sollicitatie inleveren bij een broodjeszaak, maar dat gaat natuurlijk ook niks worden, er werken namelijk mensen die 10 jaar jonger zijn dan ik.
Relax hoor.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:02 schreef Guidetti het volgende:
Ik was mezelf al redelijk druk aan het maken of ik na mijn afstuderen een baan zou kunnen vinden, maar ik werd vandaag gebeld door het bedrijf zelf (zonder te hebben gesolliciteerd) om in juli als accountmanager te beginnen binnen een mediabedrijf.
Iemand tips? Zal ik het doen of zal ik weer mailen?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb op de site van het bedrijf dat wel interesse had een telefoonnummer gehad. Zou het een goed idee zijn om ze te bellen aangezien ze niet terugmailen of is dat niet normaal?
Gebeld met UWV: ook een uitkering over krek 5 uren vreet resterende tijdsbestek waarover ik nog WW-recht heb onverminderd op. Terbeschikkingsuren laat ik per direct zodanig verlagen dat de WW-uitkering wegvalt en 'bewaart' wordt voor tijden wanneer het écht nodig is.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:16 schreef MissionPhailed het volgende:
Hmmm, begin januari had ik 7 maanden WW-uitkering 'tegoed' en toen begon ook WW-uitkering. Tot begin februari had ik volledige uitkering dus begin februari had ik nog 6 maanden uitkering over. Sinds begin februari werk ik deeltijd en ontvang ik over slechts 5,5 uur per week nog WW. Nu ben ik benieuwd of het UWV dat ook als een maand WW ziet (zodat de teller nu nog op 5 overgebleven maanden staat) of slechts deels. In het eerste geval dien ik zo snel mogelijk de uitkering af te kappen, om de overgebleven WW-maanden te bewaren voor tijden dat het écht nodig is. Morgen eens bellen met 't UWV
Deeltijd alsnog het afstuderen afronden? Of bedoel je stage?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:10 schreef StephanL het volgende:
Sinds kort ook op zoek naar een baan. Ben gestopt met mijn HBO opleiding Informatica. Ik heb de hele opleiding afgerond, maar het het is nu twee keer fout gegaan bij mijn afstuderen en heb geen zin om er een derde poging aan te wagen ook al is het zonde van de afgelopen jaren
Nou goed, CV op internet gezet. Daarbij gezet dat ik geen diploma heb behaald op het HBO. Bellen ze krijg je alsnog die vraag, heb je die afgerond? neeeen paar sollicitaties gehad bij een paar bedrijven Het enige advies wat je krijgt is je HBO diploma te behalen.
Dit waren allemaal sollicitaties bij ICT bedrijven. Ben zo klaar met die ICT bedrijven. Het enige wat telt is je HBO papiertje
En ik kan al zo slecht onder druk presteren.
Net gebeld naar Adecco voor bagagemedewerker op Schiphol, mag dinsdag al komenMijn vader werkt er ook al jaren als bagagemedewerker en is ook zo begonnen. Heeft mij altijd wel geboeid Schiphol. Het liefst wil ik in de beveiliging werken, en daar werk ook naar toe door middel van een thuisstudie, maar dat kan je niet zo 1-2-3 doen. Moet je eerst je basisvakken voor halen, maar het geld raakt op
![]()
Als dat dinsdag weer niks word, eet ik mijn klomp op en ga uk naar het UWV. Gratis geld jonguh!
Nee afstudeerstage. Deeltijd zou een mogelijkheid wezen, maar het liefst ga ik nu werken buiten de ICT om.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:27 schreef Renesite het volgende:
[..]
Deeltijd alsnog het afstuderen afronden? Of bedoel je stage?
Wat bedoel je daarmee?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:32 schreef StephanL het volgende:
[..]
Nee afstudeerstage. Deeltijd zou een mogelijkheid wezen, maar het liefst ga ik nu werken buiten de ICT om.
Ik heb gemerkt dat het ICT wereld niet echt een wereld is waarin ik mij thuis voel.
Nou ja in de ICT is het ze graag willen dat je zo goed mogelijk presteert. Zo veel mogelijk certificaten behaald en het liefst geen 9-5 mentaliteit. Daarbij is enige mate van prestatiedwang, waarbij het menselijke ondergeschikt is. Ik kan mij ei daar niet kwijt, Ik wil een simpelere baan zonder teveel dwang, Gewoon werken en gaan en niet 10 keer je kennis moeten aantonen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:35 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee?
Ik wilde eerst ook de ICT in gaan, maar toch heb ik besloten dat het niet de juiste richting is voor mij.
Dank voor je antwoord!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:43 schreef StephanL het volgende:
[..]
Nou ja in de ICT is het ze graag willen dat je zo goed mogelijk presteert. Zo veel mogelijk certificaten behaald en het liefst geen 9-5 mentaliteit. Daarbij is enige mate van prestatiedwang, waarbij het menselijke ondergeschikt is. Ik kan mij ei daar niet kwijt, Ik wil een simpelere baan zonder teveel dwang, Gewoon werken en gaan en niet 10 keer je kennis moeten aantonen.
Hoop dat je het begrijpt.
Het is wel zo dat je de eerste 3 maanden niet van je opgebouwde rechten zal snoepen. Dat recht is namelijk gebaseerd op het feit dat je de afgelopen 36 weken 26 weken gewerkt hebt. In ieder geval heb ik al eens eerder 2 maanden WW ontvangen en dat ook netjes aangegeven; alsnog had ik recht op 1 maand meer WW dan de vorige keer (omdat ik een jaar extra heb gewerkt), dus ik spreek uit ervaring.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:24 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Gebeld met UWV: ook een uitkering over krek 5 uren vreet resterende tijdsbestek waarover ik nog WW-recht heb onverminderd op. Terbeschikkingsuren laat ik per direct zodanig verlagen dat de WW-uitkering wegvalt en 'bewaart' wordt voor tijden wanneer het écht nodig is.
Die was dus vandaag. Alleen vanwege hun onhandige deadlines en policies is er nogal wat tijd overheen gegaan en leek het eind januari al richting een aanbod te gaan. Vandaag was het dan eindelijk zover.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Jij zou toch al een contractaanbieding krijgen ergens?
Klinkt bekend. Zit in dezelfde situatie, krijg vaak te horen dat ik te hoog opgeleid ben en dus zijn ze bang dat ik me zal gaan vervelen en weer weg zal gaan bij het baantje.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:03 schreef Bleekvoort het volgende:
Ik begin echt een beetje wanhopig te worden nu. Afwijzing na afwijzing, terwijl ik gewoon zeker weet dat ik een bedrijf genoeg te bieden heb. Dit begint je zelfvertrouwen op de arbeidsmarkt behoorlijk aan te tasten.
Te weinig ervaring voor dingen die echt in mijn richting liggen, te oud voor simpele bijbaantjes die scholieren ook kunnen doen, overgekwalificeerd voor de wat serieuzere bijbanen.
Uitzendbureaus hebben gewoon geen werk voor me, zelfs niet als ik zeg dat ik alles wel wil doen.
Ik heb nogal de neiging om wanhopig te vragen: "Kunnen jullie me dan echt niet aan werk helpen?" of geïrriteerd te vragen: "Zetten jullie mensen ook aan het werk of schrijven jullie ze alleen in?", maar dat zal me niet bepaald verder helpen denk ik.
Ik ben zo'n beetje door mijn opties heen. Nou ja, ik ga straks een sollicitatie inleveren bij een broodjeszaak, maar dat gaat natuurlijk ook niks worden, er werken namelijk mensen die 10 jaar jonger zijn dan ik.
Ik heb dat ook gehad en toen was ik gewoon eerlijk. Ik zei dat ik al een jaar bezig was met zoeken, niks heb gevonden en dat het dan wel HEEEEEEEEEEEEL toevallig zou zijn als ik iets zou vinden in mijn afstudeerrichting als ik net daar was aangenomen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja dat is echt funest "je bent te hoog opgeleid dus je gaat je hier vast vervelen/snel weer weg" WTF ik solliciteer toch bij jullie hoezo doen jullie dan moeilijk,
Ik snap dat echt niet!
slimquote:Op zaterdag 10 maart 2012 00:23 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik heb dat ook gehad en toen was ik gewoon eerlijk. Ik zei dat ik al een jaar bezig was met zoeken, niks heb gevonden en dat het dan wel HEEEEEEEEEEEEL toevallig zou zijn als ik iets zou vinden in mijn afstudeerrichting als ik net daar was aangenomen.
Dus toen mocht ik een jaar blijven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |