abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 11:59:24 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108899673
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:50 schreef Yesse het volgende:
Ik heb zelf altijd het idee op careerevents dat er dan altijd nét niet die personen staan die jij moet spreken. Dan is er een collega van afdeling X terwijl jij juist afdeling Y nodig hebt. Wat je dan vaak krijgt is dat de man bij de stand leuk en enthousiast is maar dat je alsnog 'maar moet schrijven' als je geïnteresseerd bent en wederom op de grote stapel terecht komt..
Ja met als verschil dat je de naam van 'de stand man' erbij kunt zetten, dat doet belletjes rinkelen en geeft een hogere kans om op de goede stapel te komen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108900359
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja met als verschil dat je de naam van 'de stand man' erbij kunt zetten, dat doet belletjes rinkelen en geeft een hogere kans om op de goede stapel te komen.
Ik ben nu twee keer op zo'n banenbeurs geweest en ik schrijf ook altijd op met wie ik heb gesproken. Vaak krijg je een visitekaartje mee van een HR-persoon, die uiteindelijk (mede) gaat bepalen wie er uitgenodigd gaan worden.

quote:
15s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:50 schreef Yesse het volgende:
Ik heb zelf altijd het idee op careerevents dat er dan altijd nét niet die personen staan die jij moet spreken. Dan is er een collega van afdeling X terwijl jij juist afdeling Y nodig hebt. Wat je dan vaak krijgt is dat de man bij de stand leuk en enthousiast is maar dat je alsnog 'maar moet schrijven' als je geïnteresseerd bent en wederom op de grote stapel terecht komt..
Mijn ervaring is juist dat er in de regel wel mensen staan met wie je een goed gesprek kunt hebben over het bedrijf, al zijn er uitzonderingen. Je kunt ook het gesprek dat je hebt met de persoon die daar staat afstemmen op hun functie binnen het bedrijf. Als ik iemand tref die een technische functie heeft (ik zoek ook een technische baan) dan stel ik daarover vragen en over de bedrijfscultuur, wat de mogelijkheden zijn voor een starter, etc. Tref ik een HR-medewerker, dan kun je natuurlijk ook vragen stellen over de bedrijfscultuur, maar hoe carrièreontwikkeling werkt binnen het bedrijf is dan ook relevant. Kortom, stel wat vragen op en stem je verhaaltje af op de persoon die je spreekt.

CV's meenemen is nuttig en voor jezelf behoorlijk duidelijk hebben met welke bedrijven je wilt spreken en weten wat voor positie je zoekt is belangrijk. Dat geeft je een doel en daardoor kom je al direct een stuk beter over. Wees gerust, dat heeft verder niets te maken met een grote bek hebben.
pi_108901580
Ik was mezelf al redelijk druk aan het maken of ik na mijn afstuderen een baan zou kunnen vinden, maar ik werd vandaag gebeld door het bedrijf zelf (zonder te hebben gesolliciteerd) om in juli als accountmanager te beginnen binnen een mediabedrijf.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_108901617
Ik begin echt een beetje wanhopig te worden nu. Afwijzing na afwijzing, terwijl ik gewoon zeker weet dat ik een bedrijf genoeg te bieden heb. Dit begint je zelfvertrouwen op de arbeidsmarkt behoorlijk aan te tasten.

Te weinig ervaring voor dingen die echt in mijn richting liggen, te oud voor simpele bijbaantjes die scholieren ook kunnen doen, overgekwalificeerd voor de wat serieuzere bijbanen.

Uitzendbureaus hebben gewoon geen werk voor me, zelfs niet als ik zeg dat ik alles wel wil doen.
Ik heb nogal de neiging om wanhopig te vragen: "Kunnen jullie me dan echt niet aan werk helpen?" of geïrriteerd te vragen: "Zetten jullie mensen ook aan het werk of schrijven jullie ze alleen in?", maar dat zal me niet bepaald verder helpen denk ik.

Ik ben zo'n beetje door mijn opties heen. Nou ja, ik ga straks een sollicitatie inleveren bij een broodjeszaak, maar dat gaat natuurlijk ook niks worden, er werken namelijk mensen die 10 jaar jonger zijn dan ik.
pi_108902691
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:03 schreef Bleekvoort het volgende:
Ik begin echt een beetje wanhopig te worden nu. Afwijzing na afwijzing, terwijl ik gewoon zeker weet dat ik een bedrijf genoeg te bieden heb. Dit begint je zelfvertrouwen op de arbeidsmarkt behoorlijk aan te tasten.

Te weinig ervaring voor dingen die echt in mijn richting liggen, te oud voor simpele bijbaantjes die scholieren ook kunnen doen, overgekwalificeerd voor de wat serieuzere bijbanen.

Uitzendbureaus hebben gewoon geen werk voor me, zelfs niet als ik zeg dat ik alles wel wil doen.
Ik heb nogal de neiging om wanhopig te vragen: "Kunnen jullie me dan echt niet aan werk helpen?" of geïrriteerd te vragen: "Zetten jullie mensen ook aan het werk of schrijven jullie ze alleen in?", maar dat zal me niet bepaald verder helpen denk ik.

Ik ben zo'n beetje door mijn opties heen. Nou ja, ik ga straks een sollicitatie inleveren bij een broodjeszaak, maar dat gaat natuurlijk ook niks worden, er werken namelijk mensen die 10 jaar jonger zijn dan ik.
Tja ik zou zeggen wen er maar aan. Ik ben ook al een hele tijd aan het zoeken, en krijg ook steeds die kut smoesjes te horen.

En wat betreft die broodjeszaak. Dat kan je denk ik ook vergeten ja.
Ik heb zelf ook bij een paar van die zaken gesolliciteerd, en de dag erna kreeg ik al te horen dat ik te oud was.

Het is gewoon kut nu!
pi_108902701
quote:
19s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:02 schreef Guidetti het volgende:
Ik was mezelf al redelijk druk aan het maken of ik na mijn afstuderen een baan zou kunnen vinden, maar ik werd vandaag gebeld door het bedrijf zelf (zonder te hebben gesolliciteerd) om in juli als accountmanager te beginnen binnen een mediabedrijf.
Relax hoor. ^O^
  vrijdag 9 maart 2012 @ 13:41:35 #82
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_108902932
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb op de site van het bedrijf dat wel interesse had een telefoonnummer gehad. Zou het een goed idee zijn om ze te bellen aangezien ze niet terugmailen of is dat niet normaal?
Iemand tips? Zal ik het doen of zal ik weer mailen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_108902996
Gewoon even bellen ;)
pi_108903413
hoe groot is de kans dat jou werkgever jou email googled? :P
  vrijdag 9 maart 2012 @ 13:57:15 #85
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_108903549
Ik mailde n.a.v. een sollicitatie, hij mailde na een week terug dat hij iemand zocht, daarna 2x gemaild dat ik grote interesse had maar niks meer gehoord.

Zo even bellen dus. Spannend :o
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:38:00 #86
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_108905328
Nou, gebeld. Hij gaat maandag en dinsdag ermee aan de gang (het vullen van die functie), dan hoor ik het wel. Klonk niet erg veelbelovend (hij was druk, dat wel). We gaan het meemaken.
pi_108906466
Sinds kort ook op zoek naar een baan. Ben gestopt met mijn HBO opleiding Informatica. Ik heb de hele opleiding afgerond, maar het het is nu twee keer fout gegaan bij mijn afstuderen en heb geen zin om er een derde poging aan te wagen ook al is het zonde van de afgelopen jaren :{

Nou goed, CV op internet gezet. Daarbij gezet dat ik geen diploma heb behaald op het HBO. Bellen ze krijg je alsnog die vraag, heb je die afgerond? nee :P een paar sollicitaties gehad bij een paar bedrijven Het enige advies wat je krijgt is je HBO diploma te behalen. }:| Dit waren allemaal sollicitaties bij ICT bedrijven. Ben zo klaar met die ICT bedrijven. Het enige wat telt is je HBO papiertje :{w En ik kan al zo slecht onder druk presteren.

Net gebeld naar Adecco voor bagagemedewerker op Schiphol, mag dinsdag al komen ^O^ Mijn vader werkt er ook al jaren als bagagemedewerker en is ook zo begonnen. Heeft mij altijd wel geboeid Schiphol. Het liefst wil ik in de beveiliging werken, en daar werk ook naar toe door middel van een thuisstudie, maar dat kan je niet zo 1-2-3 doen. Moet je eerst je basisvakken voor halen, maar het geld raakt op :(

Als dat dinsdag weer niks word, eet ik mijn klomp op en ga uk naar het UWV. Gratis geld jonguh! ;(
  vrijdag 9 maart 2012 @ 15:24:05 #88
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_108906895
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:16 schreef MissionPhailed het volgende:
Hmmm, begin januari had ik 7 maanden WW-uitkering 'tegoed' en toen begon ook WW-uitkering. Tot begin februari had ik volledige uitkering dus begin februari had ik nog 6 maanden uitkering over. Sinds begin februari werk ik deeltijd en ontvang ik over slechts 5,5 uur per week nog WW. Nu ben ik benieuwd of het UWV dat ook als een maand WW ziet (zodat de teller nu nog op 5 overgebleven maanden staat) of slechts deels. In het eerste geval dien ik zo snel mogelijk de uitkering af te kappen, om de overgebleven WW-maanden te bewaren voor tijden dat het écht nodig is. Morgen eens bellen met 't UWV :+
Gebeld met UWV: ook een uitkering over krek 5 uren vreet resterende tijdsbestek waarover ik nog WW-recht heb onverminderd op. Terbeschikkingsuren laat ik per direct zodanig verlagen dat de WW-uitkering wegvalt en 'bewaart' wordt voor tijden wanneer het écht nodig is.
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 15:27:26 #89
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_108907017
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:10 schreef StephanL het volgende:
Sinds kort ook op zoek naar een baan. Ben gestopt met mijn HBO opleiding Informatica. Ik heb de hele opleiding afgerond, maar het het is nu twee keer fout gegaan bij mijn afstuderen en heb geen zin om er een derde poging aan te wagen ook al is het zonde van de afgelopen jaren :{

Nou goed, CV op internet gezet. Daarbij gezet dat ik geen diploma heb behaald op het HBO. Bellen ze krijg je alsnog die vraag, heb je die afgerond? nee :P een paar sollicitaties gehad bij een paar bedrijven Het enige advies wat je krijgt is je HBO diploma te behalen. }:| Dit waren allemaal sollicitaties bij ICT bedrijven. Ben zo klaar met die ICT bedrijven. Het enige wat telt is je HBO papiertje :{w En ik kan al zo slecht onder druk presteren.

Net gebeld naar Adecco voor bagagemedewerker op Schiphol, mag dinsdag al komen ^O^ Mijn vader werkt er ook al jaren als bagagemedewerker en is ook zo begonnen. Heeft mij altijd wel geboeid Schiphol. Het liefst wil ik in de beveiliging werken, en daar werk ook naar toe door middel van een thuisstudie, maar dat kan je niet zo 1-2-3 doen. Moet je eerst je basisvakken voor halen, maar het geld raakt op :(

Als dat dinsdag weer niks word, eet ik mijn klomp op en ga uk naar het UWV. Gratis geld jonguh! ;(
Deeltijd alsnog het afstuderen afronden? Of bedoel je stage?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_108907178
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:27 schreef Renesite het volgende:

[..]

Deeltijd alsnog het afstuderen afronden? Of bedoel je stage?
Nee afstudeerstage. Deeltijd zou een mogelijkheid wezen, maar het liefst ga ik nu werken buiten de ICT om.
Ik heb gemerkt dat het ICT wereld niet echt een wereld is waarin ik mij thuis voel.
pi_108907305
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:32 schreef StephanL het volgende:

[..]

Nee afstudeerstage. Deeltijd zou een mogelijkheid wezen, maar het liefst ga ik nu werken buiten de ICT om.
Ik heb gemerkt dat het ICT wereld niet echt een wereld is waarin ik mij thuis voel.
Wat bedoel je daarmee?

Ik wilde eerst ook de ICT in gaan, maar toch heb ik besloten dat het niet de juiste richting is voor mij. En wat die diploma's betreft klopt het wel ja. Ik wou toen gaan beginnen aan een opleiding, en dan het liefst in een BBL traject.
Maar bijna ieder bedrijf wou dat niet omdat ze MBO niets vinden voorstellen. En ze hebben het liefst een MBO4 laatste jaar of en HBO student.

Maarja ik wil toch iets met verkopen en advies geven gaan doen, en daar past de ICT toch niet echt bij. Het is toch een heel ander vak wat je dan gaat doen.
pi_108907581
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:35 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee?

Ik wilde eerst ook de ICT in gaan, maar toch heb ik besloten dat het niet de juiste richting is voor mij.
Nou ja in de ICT is het ze graag willen dat je zo goed mogelijk presteert. Zo veel mogelijk certificaten behaald en het liefst geen 9-5 mentaliteit. Daarbij is enige mate van prestatiedwang, waarbij het menselijke ondergeschikt is. Ik kan mij ei daar niet kwijt, Ik wil een simpelere baan zonder teveel dwang, Gewoon werken en gaan en niet 10 keer je kennis moeten aantonen.

Hoop dat je het begrijpt.
pi_108907936
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:43 schreef StephanL het volgende:

[..]

Nou ja in de ICT is het ze graag willen dat je zo goed mogelijk presteert. Zo veel mogelijk certificaten behaald en het liefst geen 9-5 mentaliteit. Daarbij is enige mate van prestatiedwang, waarbij het menselijke ondergeschikt is. Ik kan mij ei daar niet kwijt, Ik wil een simpelere baan zonder teveel dwang, Gewoon werken en gaan en niet 10 keer je kennis moeten aantonen.

Hoop dat je het begrijpt.
Dank voor je antwoord!

Ja daar was ik ook al achter inderdaad. Dat je je steeds maar weer moet verbeteren en steeds weer nieuwe dingen moet leren.
Het is ook logisch omdat de techniek allemaal zo snel veranderd, maar je moet er inderdaad ook echt de persoon voor zijn.
Ik heb ook liever gewoon een 9-5 baan, en zeker nu ik altijd gewend was om op diverse tijden te werken. Ik heb altijd in de Horeca gewerkt en dat is na een lange tijd geen pretje meer.
Het contact met klanten en gasten en het verkopen (in een restaurant) is super, maar ik wil het wel nu in een andere richting gaan doen.
Alleen ben ik nog even kijken naar welke studie daarvoor echt geschikt is.
pi_108908301
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:24 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Gebeld met UWV: ook een uitkering over krek 5 uren vreet resterende tijdsbestek waarover ik nog WW-recht heb onverminderd op. Terbeschikkingsuren laat ik per direct zodanig verlagen dat de WW-uitkering wegvalt en 'bewaart' wordt voor tijden wanneer het écht nodig is.
Het is wel zo dat je de eerste 3 maanden niet van je opgebouwde rechten zal snoepen. Dat recht is namelijk gebaseerd op het feit dat je de afgelopen 36 weken 26 weken gewerkt hebt. In ieder geval heb ik al eens eerder 2 maanden WW ontvangen en dat ook netjes aangegeven; alsnog had ik recht op 1 maand meer WW dan de vorige keer (omdat ik een jaar extra heb gewerkt), dus ik spreek uit ervaring.

Vandaag kreeg ik een aantrekkelijk aanbod van een bedrijf die ik een paar maanden geleden zo ineens tegenkwam op een carrierebeurs. Zo kan het dus ook. Verder kon ik heel makkelijk mijn netwerk aanspreken, wat ik juist via dergelijke beurzen had opgebouwd. Zonder allerlei moeilijke gesprekken of stomme procedures; ze kennen me immers al van de vorige keer. Lekker makkelijk. Onderschat nooit wat er te halen valt op een carrierebeurs. Het is vaak meer dan je denkt, maar het is wel, tsja, een zaadje dat moet groeien. Het is iets dat zich alleen uitbetaalt over lange termijn. En soms is het zo dat je zelf gespot wordt ipv dat jij iemand moet spotten.
pi_108912934
Jij zou toch al een contractaanbieding krijgen ergens?
pi_108919628
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Jij zou toch al een contractaanbieding krijgen ergens?
Die was dus vandaag. Alleen vanwege hun onhandige deadlines en policies is er nogal wat tijd overheen gegaan en leek het eind januari al richting een aanbod te gaan. Vandaag was het dan eindelijk zover.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 21:55:35 #97
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_108922099
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:03 schreef Bleekvoort het volgende:

Klinkt bekend. Zit in dezelfde situatie, krijg vaak te horen dat ik te hoog opgeleid ben en dus zijn ze bang dat ik me zal gaan vervelen en weer weg zal gaan bij het baantje.

Ben nu op het punt aangekomen dat ik maar besloten heb om een baan (een serieuze, geen bijbaantje) te zoeken dat niet aansluit bij mijn opleiding. Probleem is dat ik niet zo goed weet wat ik dan wél wil gaan doen.

Iemand tips hoe ik hier achter kan komen? Heb al een paar intake gesprekken aangevraagd bij loopbaan-begeleiding, maar denk dat ik nog wel wat meer kan doen.
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 21:59:19 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108922385
Ja dat is echt funest "je bent te hoog opgeleid dus je gaat je hier vast vervelen/snel weer weg" WTF ik solliciteer toch bij jullie hoezo doen jullie dan moeilijk, :N

Ik snap dat echt niet!
  zaterdag 10 maart 2012 @ 00:23:13 #99
47102 Elvi
miemkwien
pi_108928280
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 21:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja dat is echt funest "je bent te hoog opgeleid dus je gaat je hier vast vervelen/snel weer weg" WTF ik solliciteer toch bij jullie hoezo doen jullie dan moeilijk, :N

Ik snap dat echt niet!
Ik heb dat ook gehad en toen was ik gewoon eerlijk. Ik zei dat ik al een jaar bezig was met zoeken, niks heb gevonden en dat het dan wel HEEEEEEEEEEEEL toevallig zou zijn als ik iets zou vinden in mijn afstudeerrichting als ik net daar was aangenomen.
Dus toen mocht ik een jaar blijven :P
  Moderator zaterdag 10 maart 2012 @ 00:40:22 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108928753
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 00:23 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik heb dat ook gehad en toen was ik gewoon eerlijk. Ik zei dat ik al een jaar bezig was met zoeken, niks heb gevonden en dat het dan wel HEEEEEEEEEEEEL toevallig zou zijn als ik iets zou vinden in mijn afstudeerrichting als ik net daar was aangenomen.
Dus toen mocht ik een jaar blijven :P
slim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')