De werknemer van KLM vertelde aan TS dat het treinticket gestempeld moet zijn. Ik heb dit statement ook wel eens gezien van een officiele woordvoerder: http://www.airlinepasseng(...)=47:lezers&Itemid=64quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:17 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Absoluut onzin dat het treinticket gestempeld moet zijn, ik reis regelmatig op deze manier, (ook zonder boeking bij KLM) en ik wordt slechts 25% van de tijd uberhaubt gecontroleerd aan boord, meestal lopen de conducteurs wel een keertje langs, maar controleren ze het kaartje niet.
Ik weet uit zeer betrouwbare bronnen binnen de KLM en uit eigen ervaring dat zodra je de tickets hebt afgehaald in Antwerpen in het systeem het vliegticket wordt vrijgegeven en er direct kan worden ingechecked.quote:Op woensdag 7 maart 2012 02:40 schreef jaco het volgende:
[..]
De werknemer van KLM vertelde aan TS dat het treinticket gestempeld moet zijn. Ik heb dit statement ook wel eens gezien van een officiele woordvoerder: http://www.airlinepasseng(...)=47:lezers&Itemid=64
Ik geloof direkt dat het in jouw geval nooit is gekontroleerd, maar je kunt de bewering van de KLM dan niet afdoen als absoluut onzin. De KLM is namelijk de organisatie die de regel stelt en je de vlucht kan weigeren. Er blijft dus een bepaald risico dat je geweigerd wordt of in ieder geval tegen een hoop gezeur aanloopt op Schiphol.
Voor zover ik weet moet je paspoort minstens tot de datum van vertrek geldig zijn. En ik dacht zelfs een x aantal maanden vanaf aankomst, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op donderdag 8 maart 2012 08:07 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb even een vraag over een paspoort en vliegen naar New York. Mijn paspoort is geldig tm 19 juni 2012 en we zijn in New York van 9 t/m 15 juni. Nu las ik dit:
Reizigers met de Nederlandse en Belgische nationaliteit, die woonachtig zijn in Nederland of Belgie en voor zakelijke of toeristische doeleinden naar de Verenigde Staten reizen en korter dan 90 dagen in de Verenigde Staten verblijven en in het bezit zijn van een machinaal leesbaar paspoort, dat geldig is tot na het vertrek uit de VS hebben geen visum nodig. (Alle Nederlandse paspoorten afgegeven na 1 januari 1995 zijn machinaal leesbaar)
Hoef ik dan mijn paspoort nog niet te verlengen? Of raden jullie dat wel even aan om vooraf te doen gezien de striktheid van de douane in de VS?
Dat dacht ik dus ook, en toen ging ik n.a.v. de vraag googelen en las ik "t/m vertrekdatum". Wat eigenlijk vreemd is want je zou zeggen dat ie mínstens zo lang geldig moet zijn als dat je legaal in de VS mag blijven als toerist.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:20 schreef Stansfield het volgende:
Ik dacht ook altijd nog 6 maanden na vertrek, maar nu heb ik dit dus een paar keer gelezen dat hij geldig moet zijn tm je vertrekdatum. Dus nu twijfel ik een beetje.
Jaquote:Op donderdag 8 maart 2012 09:27 schreef rene90 het volgende:
Volgende week vlieg ik naar India met Finnair. Op Helsinki heb ik een overstap van 45 minuten maar wordt dan automatisch je bagage in het andere vliegtuig gegooid?
Zelfs al zijn ze strikt, dan val je evengoed binnen die voorwaarden met je huidige paspoort. Als die tekst klopt, dan kan het gewoon. Je hebt echter maar 4 dagen speling. Stel dat er onverhoopt weer een aswolk is of je breekt je been op vakantie dan heb je als extra last om in New York een nieuw paspoort te regelen. (Dit kan via het nederlandse consulaat, maar duurt langer dan bij een gemiddeld stadhuis.)quote:Op donderdag 8 maart 2012 08:07 schreef Stansfield het volgende:
Hoef ik dan mijn paspoort nog niet te verlengen? Of raden jullie dat wel even aan om vooraf te doen gezien de striktheid van de douane in de VS?
Ik meen eens gelezen te hebben als je écht niet terug kunt om wat voor reden dan ook (ziekte is 'n goeie idd) dat je dan bij Customs & Border Protection moet zijn om 't uit te leggen en dat ze je dan toestemming geven om langer dan de toegestane verblijftijd te blijven. Maar dat gold volgens mij als je door omstandigheden over de 90 dagen zat oid...quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:24 schreef jaco het volgende:
[..]
Zelfs al zijn ze strikt, dan val je evengoed binnen die voorwaarden met je huidige paspoort. Als die tekst klopt, dan kan het gewoon. Je hebt echter maar 4 dagen speling. Stel dat er onverhoopt weer een aswolk is of je breekt je been op vakantie dan heb je als extra last om in New York een nieuw paspoort te regelen. (Dit kan via het nederlandse consulaat, maar duurt langer dan bij een gemiddeld stadhuis.)
Dat dacht ik ook altijd, maar ik kan het niet vinden als ik google. Maar je moet sowieso een nieuw paspoort aanvragen, waarom niet gewoon een paar weekjes eerder?quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:20 schreef Stansfield het volgende:
Ik dacht ook altijd nog 6 maanden na vertrek, maar nu heb ik dit dus een paar keer gelezen dat hij geldig moet zijn tm je vertrekdatum. Dus nu twijfel ik een beetje.
Maar ik ga mijn ticket mooi met de auto ophalen. Met de trein naar Antwerpen zou 2,5 uur duren, met de auto 40minquote:Absoluut onzin dat het treinticket gestempeld moet zijn, ik reis regelmatig op deze manier, (ook zonder boeking bij KLM) en ik wordt slechts 25% van de tijd uberhaubt gecontroleerd aan boord, meestal lopen de conducteurs wel een keertje langs, maar controleren ze het kaartje niet.
Zodra je het ticket hebt afgehaald wordt e.e.a. vrijgegeven in het systeem, 100% zeker omdat direct na het ophalen van het treinticket in Antwerpen op Schiphol bij de incheckmachine ingechecked kon worden door een derde persoon.
Het afgestempelde treinkaartje kan als bewijs dienen mocht er iets zijn misgegaan in het systeem, dan is het handig om een dergelijk bewijs te hebben, echter het ophalen bij de balie in Antwerpen is de trigger, want ook KLM weet dat het goed mogelijk is dat er niet gecontroleerd wordt! Bij de incheckbalie wordt verder niet gevraagd om het ticket.
That said, het kan natuurlijk geen kwaad om de trein naar Antwerpen te nemen vanaf Nederland, en dan terug te reizen, de aankomsttijden uit Nederland zijn zo dat je een uurtje hebt om het ticket bij de balie op te halen, prima de tijd om nog een lekker kopje koffie en broodje te nuttigen, of beter, bij goed weer zoals afgelopen september lekker even de stad in te gaan en even rustig op een terrasje te zitten!
wat zijn dit voor trein/vlieg tickets dan?quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar ik ga mijn ticket mooi met de auto ophalen. Met de trein naar Antwerpen zou 2,5 uur duren, met de auto 40min
Hier mijn vage reisplan.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
wat zijn dit voor trein/vlieg tickets dan?
Ken alleen Kuching en Miri, maar beide erg kleine vliegvelden inderdaad, en geen grote wachtrijen..quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:09 schreef Essebes het volgende:
Heeft iemand ervaring met vliegvelden op Borneo (Kuching, Miri, Kota Kinnabalu) en met name hoe lang tevoren je op deze velden aanwezig moet zijn. Het lijken me kleine vliegvelden namelijk
We hebben een aantal vluchten die vroeg (7am) al vertrekken.
Als het een 'supplementary service' is dan kost het 20 euro extra. Als het een speciale maaltijd is, dan is het gratis, maar dit zijn kosher, halal, vegetarische, zoutloze en andere dieet maaltijden. Die zou ik niet bestellen aangezien die vaak (nog) slechter zijn als het gebruikelijke aanbod.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:36 schreef Boterbartje het volgende:
Ik zag dat als je inlogt bij 'My Booking' bij Finnair, je ook maaltijden kan kiezen. Zitten hier nog extra kosten achter?
Oja, neem aan dat ik niets krijg van ams - helsinki, maar helsinki- beijing vast welquote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:40 schreef jaco het volgende:
[..]
Als het een 'supplementary service' is dan kost het 20 euro extra. Als het een speciale maaltijd is, dan is het gratis, maar dit zijn kosher, halal, vegetarische, zoutloze en andere dieet maaltijden. Die zou ik niet bestellen aangezien die vaak (nog) slechter zijn als het gebruikelijke aanbod.
DUS is een erg fijn vliegveld vind ik. Heb nog nooit lang hoeven wachten ergens Vaak kon ik zelfs overal doorlopen zonder uberhaupt in een rij te hoeven staan.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:54 schreef BlueMage het volgende:
Morgen vlieg ik voor de eerste keer met Lufthansa Düsseldorf -> Newark, iemand enig idee hoe 't met de wachttijden op Düsseldorf zit? Ben al 'n keer eerder met LTU (nu airberlin geloof ik) vanaf daar gevlogen naar JFK maar kan me daar niet veel meer van herinneren, volgens mij ging alles bij de security/douane vrij snel. Sowieso hoor ik goeie verhalen van Lufthansa, goeie service enzo.
Düsseldorf heeft een grote centrale hal over de hele breedte van het vliegveld. Daar is het prettig vertoeven en er zijn veel winkels/restaurants. Er is ook een observatie deck zoals bij Schiphol, alleen kost het een euro oid.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:32 schreef BlueMage het volgende:
Prima, goed om te horen. Dacht zelf ook wel dat Düsseldorf minder chaotisch en relaxter zou zijn als Schiphol.
het is geen probleem als je een beneluxtrein naar Nederland eerder wil nemen, er staat geen tijd op het ticket. Dit zal ook bevestigd worden als je dit navraagt bij KLM reserveringen.quote:Op maandag 12 maart 2012 00:57 schreef Gsus86 het volgende:
Ik ga binnenkort mijn vliegtickets ophalen in Antwerpen. Met de langzame trein (9B) ga ik dan terug naar Schiphol. De treinreis die ik moet gaan maken sluit opzich wel goed aan op mijn vlucht. Is het eigenlijk mogelijk een eerdere trein te nemen naar Schiphol dan wat er op het ticket staat? (Dit in verband met mogelijke vertragingen en ik wil toch liever wat ruimer op tijd zijn op Schiphol.)
Ik zit met hetzelfde, ik vlieg om 11.05u in de ochtend en moet de trein van 07.00u halen in antwerpen, dan zou ik (mits geen vertraging of storting) om 8.51u aankomen. Een eerdere trein halen op antwerpen is helaas niet mogelijk aangezien om 07.00u de eerste trein pas gaat.. Dit is best balen.quote:Op maandag 12 maart 2012 02:44 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
het is geen probleem als je een beneluxtrein naar Nederland eerder wil nemen, er staat geen tijd op het ticket. Dit zal ook bevestigd worden als je dit navraagt bij KLM reserveringen.
Het is overigens wel verstandig om inderdaad een trein eerder te nemen, ik maak elke woensdag deze treinreis (niet om te vliegen met KLM) en regelmatig valt er eentje uit door defect materieel, sein of wisselstoringen, die stress wil je niet als je moet vliegen
maak je geen zorgen, aangezien KLM het ticket heeft uitgegeven voor het traject Antwerpen - Amsterdam - EINDBESTEMMING zal je bij vertraging van de trein buiten jouw schuld herboekt worden op een volgende vlucht, het is alleen te hopen dat deze een beetje snel beschikbaar is. Was er geen optie met een trein een dag eerder? Meestal geeft de boekingssite van KLM de snelste connectie aan, maar met toon alle vluchten worden over het algemeen ook andere vluchten beschikbaar. Mocht je je toch nog zorgen maken, neem contact op met KLM k reserveringen, dat kan telefonisch of per mail en je krijgt normaliter snel antwoord.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:47 schreef solidslayer het volgende:
[..]
Ik zit met hetzelfde, ik vlieg om 11.05u in de ochtend en moet de trein van 07.00u halen in antwerpen, dan zou ik (mits geen vertraging of storting) om 8.51u aankomen. Een eerdere trein halen op antwerpen is helaas niet mogelijk aangezien om 07.00u de eerste trein pas gaat.. Dit is best balen.
in theorie hoef je inderdaad niet meer te doen, daarnaast is finnair geen Lufthansa of iets dergelijks, ze hebben enkel een vlucht naar Helsinki vanaf Amsterdam, dat het eigenlijk nooit wezenlijk druk bij de incheckbalie.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:14 schreef rene90 het volgende:
Als het goed is kan ik zometeen online inchecken, dan krijg ik ook mijn boarding pass al in de mail die ik kan printen en kan ik mijn stoel alvast kiezen wat wel prettig is natuurlijk. Is dan het enigste wat je nog moet doen even je bagage op de band gooien en that's it? Bij Finnair was er wel een speciale balie als het goed is waar je alleen maar bagage mag afgeven. Dus dat zou wel ideaal zijn dan.
Terug heb ik juist 45 min, heen 4 uur of iets in die richting. Maar ach, ze zullen zelf wel ervaring hebben ermee denk ik. Alleen nu probeer ik online te inchecken alleen dat lukt niet helemaal lekker. Misschien morgen even proberen want dan kan ik mijn stoel al kiezen voor de vlucht van 7/8 uur. Zelfde op de terugreis zou dat wel lekker zijn als je 10 uur een stoel hebt met wat meer ruimte.quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:16 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
in theorie hoef je inderdaad niet meer te doen, daarnaast is finnair geen Lufthansa of iets dergelijks, ze hebben enkel een vlucht naar Helsinki vanaf Amsterdam, dat het eigenlijk nooit wezenlijk druk bij de incheckbalie.
Op Helsinki is de overstap goed geregeld, 45 minuten connectietijd zijn er 44 teveel, dat loopt heen echt gesmeerd. Terug, door de noodzaak van een veiligheidscontrole omdat je uit een niet schengenland komt, kan het erg druk zijn bij de transit veiligheidscontrole omdat al die vluchten tegelijk aankomen, als alternatief kan je ook gewoon finland binnenlopen en 'landside' de beveiliging door naar de vertrekhal, hier is het minder druk zodat het wat gemoedelijker gaat.
Ook 45 minuten is voldoende, ondanks de mogelijk lange rij zal het niet meer zijn dan 20-30 min wachttijd, ik heb een hekel om in de rij te gaan staan, zeker als ik weet dat 200 meter verder nagenoeg geen rij staat en de medewerkers van die veiligheidscontrole een stuk relaxter overkomen. (Uiteraard omdat daar niet zoveel mensen staan en dus de werkdruk wat minder is. Finnavia zal er overigens alles aan doen om je connectie te laten halen, inclusief je bagage.quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:19 schreef rene90 het volgende:
[..]
Terug heb ik juist 45 min, heen 4 uur of iets in die richting. Maar ach, ze zullen zelf wel ervaring hebben ermee denk ik. Alleen nu probeer ik online te inchecken alleen dat lukt niet helemaal lekker. Misschien morgen even proberen want dan kan ik mijn stoel al kiezen voor de vlucht van 7/8 uur. Zelfde op de terugreis zou dat wel lekker zijn als je 10 uur een stoel hebt met wat meer ruimte.
Een dag eerder is wel erg nutteloos, dan moet ik nog eens op schiphol gaan overnachten, ik woon niet zo ver van Antwerpen vandaan, maar goed ik ga neit standaard uit van vertragingen ed.. als ik volgens schema aankom, zou ik nog 2,15u overhouden. Dat lijkt me voldoende.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:30 schreef ozzietukker het volgende:
maak je geen zorgen, aangezien KLM het ticket heeft uitgegeven voor het traject Antwerpen - Amsterdam - EINDBESTEMMING zal je bij vertraging van de trein buiten jouw schuld herboekt worden op een volgende vlucht, het is alleen te hopen dat deze een beetje snel beschikbaar is. Was er geen optie met een trein een dag eerder? Meestal geeft de boekingssite van KLM de snelste connectie aan, maar met toon alle vluchten worden over het algemeen ook andere vluchten beschikbaar. Mocht je je toch nog zorgen maken, neem contact op met KLM k reserveringen, dat kan telefonisch of per mail en je krijgt normaliter snel antwoord.
Ze hebben ze wel, maar ik weet niet of het in alle toestellen al ingebouwd is. Ze waren er vorig jaar nog mee bezig, maar heb verder geen idee of het gehele project inmiddels afgerond isquote:Op woensdag 14 maart 2012 14:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Heeft Lufthansa eigenlijk al PTV in de 747's? Vlieg van LAX naar FRA in een 747, en een TV zou fijn zijn...
ff op tijd je bagage droppen (staat op je ticket) en dan kan je rustig naar je gate toelopen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:53 schreef rene90 het volgende:
Zo net online de check-in gedaan bij Finnair, gaat ideaal. Heb mijn stoelen aangepast en zit nu bij het raam met een lege stoel naast me (voor alsnog dan), en op de vlucht van Helsinki naar India heb ik 2 stoelen naast me vrij, zit ik helemaal achteraan en bij het raam
Nu staat er dat ik 11.05 kan boarden, hoef ik dan pas 10.00 daar te zijn of iets in die richting?
Hoewel het allemaal niet veel uitmaakt want je voelt het overal, zul je er achteraan waarschijnlijk net iets meer van voelen dan in andere delen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:35 schreef DancePlaza het volgende:
wat is eigelijk een goede plek om te zitten om zo weinig last te hebben van de turbulentie ?
Hoe dichter bij het middelpunt hoe minder je in theorie zal rollen en dergelijke. Maar of dat ook echt iets uitmaakt is nog maar de vraag, als je een meter omhoog en omlaag geslinger wordt merk je het sowiesoquote:Op woensdag 14 maart 2012 15:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoewel het allemaal niet veel uitmaakt want je voelt het overal, zul je er achteraan waarschijnlijk net iets meer van voelen dan in andere delen.
let's hope so, dan!quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:16 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ze hebben ze wel, maar ik weet niet of het in alle toestellen al ingebouwd is. Ze waren er vorig jaar nog mee bezig, maar heb verder geen idee of het gehele project inmiddels afgerond is
quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoewel het allemaal niet veel uitmaakt want je voelt het overal, zul je er achteraan waarschijnlijk net iets meer van voelen dan in andere delen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
als je de echte turbulenties hebt waar bij de piloot de pasagiers gerust gaat stellen dat vliegtuigen hier op berekend zijn, dan maakt het niets uit.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:50 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Hoe dichter bij het middelpunt hoe minder je in theorie zal rollen en dergelijke. Maar of dat ook echt iets uitmaakt is nog maar de vraag, als je een meter omhoog en omlaag geslinger wordt merk je het sowieso
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:52 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik zit nooit achterin het vliegtuig, dus zou het niet weten.Jij stelde de vraag toch ook nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit dus. Persoonlijk zit ik sowieso liever altijd voorin, maar echt boeiend vind ik het niet. Soms heb je achterin bij goeie turbulentie een wat minder prettige ervaring, doordat je die hele kist zit schudden voor je, terwijl je daar voorin minder van merkt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:27 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
als je de echte turbulenties hebt waar bij de piloot de pasagiers gerust gaat stellen dat vliegtuigen hier op berekend zijn, dan maakt het niets uit.
En de turbulenties die ik tot nu toe heb mee gemaakt, ik vind achtbaanritjes in de kever-achtbaan spannender.
Doe mij maar een crosswindlanding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |