Düsseldorf heeft een grote centrale hal over de hele breedte van het vliegveld. Daar is het prettig vertoeven en er zijn veel winkels/restaurants. Er is ook een observatie deck zoals bij Schiphol, alleen kost het een euro oid.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:32 schreef BlueMage het volgende:
Prima, goed om te horen. Dacht zelf ook wel dat Düsseldorf minder chaotisch en relaxter zou zijn als Schiphol.
het is geen probleem als je een beneluxtrein naar Nederland eerder wil nemen, er staat geen tijd op het ticket. Dit zal ook bevestigd worden als je dit navraagt bij KLM reserveringen.quote:Op maandag 12 maart 2012 00:57 schreef Gsus86 het volgende:
Ik ga binnenkort mijn vliegtickets ophalen in Antwerpen. Met de langzame trein (9B) ga ik dan terug naar Schiphol. De treinreis die ik moet gaan maken sluit opzich wel goed aan op mijn vlucht. Is het eigenlijk mogelijk een eerdere trein te nemen naar Schiphol dan wat er op het ticket staat? (Dit in verband met mogelijke vertragingen en ik wil toch liever wat ruimer op tijd zijn op Schiphol.)
Ik zit met hetzelfde, ik vlieg om 11.05u in de ochtend en moet de trein van 07.00u halen in antwerpen, dan zou ik (mits geen vertraging of storting) om 8.51u aankomen. Een eerdere trein halen op antwerpen is helaas niet mogelijk aangezien om 07.00u de eerste trein pas gaat.. Dit is best balen.quote:Op maandag 12 maart 2012 02:44 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
het is geen probleem als je een beneluxtrein naar Nederland eerder wil nemen, er staat geen tijd op het ticket. Dit zal ook bevestigd worden als je dit navraagt bij KLM reserveringen.
Het is overigens wel verstandig om inderdaad een trein eerder te nemen, ik maak elke woensdag deze treinreis (niet om te vliegen met KLM) en regelmatig valt er eentje uit door defect materieel, sein of wisselstoringen, die stress wil je niet als je moet vliegen
maak je geen zorgen, aangezien KLM het ticket heeft uitgegeven voor het traject Antwerpen - Amsterdam - EINDBESTEMMING zal je bij vertraging van de trein buiten jouw schuld herboekt worden op een volgende vlucht, het is alleen te hopen dat deze een beetje snel beschikbaar is. Was er geen optie met een trein een dag eerder? Meestal geeft de boekingssite van KLM de snelste connectie aan, maar met toon alle vluchten worden over het algemeen ook andere vluchten beschikbaar. Mocht je je toch nog zorgen maken, neem contact op met KLM k reserveringen, dat kan telefonisch of per mail en je krijgt normaliter snel antwoord.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:47 schreef solidslayer het volgende:
[..]
Ik zit met hetzelfde, ik vlieg om 11.05u in de ochtend en moet de trein van 07.00u halen in antwerpen, dan zou ik (mits geen vertraging of storting) om 8.51u aankomen. Een eerdere trein halen op antwerpen is helaas niet mogelijk aangezien om 07.00u de eerste trein pas gaat.. Dit is best balen.
in theorie hoef je inderdaad niet meer te doen, daarnaast is finnair geen Lufthansa of iets dergelijks, ze hebben enkel een vlucht naar Helsinki vanaf Amsterdam, dat het eigenlijk nooit wezenlijk druk bij de incheckbalie.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:14 schreef rene90 het volgende:
Als het goed is kan ik zometeen online inchecken, dan krijg ik ook mijn boarding pass al in de mail die ik kan printen en kan ik mijn stoel alvast kiezen wat wel prettig is natuurlijk. Is dan het enigste wat je nog moet doen even je bagage op de band gooien en that's it? Bij Finnair was er wel een speciale balie als het goed is waar je alleen maar bagage mag afgeven. Dus dat zou wel ideaal zijn dan.
Terug heb ik juist 45 min, heen 4 uur of iets in die richting. Maar ach, ze zullen zelf wel ervaring hebben ermee denk ik. Alleen nu probeer ik online te inchecken alleen dat lukt niet helemaal lekker. Misschien morgen even proberen want dan kan ik mijn stoel al kiezen voor de vlucht van 7/8 uur. Zelfde op de terugreis zou dat wel lekker zijn als je 10 uur een stoel hebt met wat meer ruimte.quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:16 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
in theorie hoef je inderdaad niet meer te doen, daarnaast is finnair geen Lufthansa of iets dergelijks, ze hebben enkel een vlucht naar Helsinki vanaf Amsterdam, dat het eigenlijk nooit wezenlijk druk bij de incheckbalie.
Op Helsinki is de overstap goed geregeld, 45 minuten connectietijd zijn er 44 teveel, dat loopt heen echt gesmeerd. Terug, door de noodzaak van een veiligheidscontrole omdat je uit een niet schengenland komt, kan het erg druk zijn bij de transit veiligheidscontrole omdat al die vluchten tegelijk aankomen, als alternatief kan je ook gewoon finland binnenlopen en 'landside' de beveiliging door naar de vertrekhal, hier is het minder druk zodat het wat gemoedelijker gaat.
Ook 45 minuten is voldoende, ondanks de mogelijk lange rij zal het niet meer zijn dan 20-30 min wachttijd, ik heb een hekel om in de rij te gaan staan, zeker als ik weet dat 200 meter verder nagenoeg geen rij staat en de medewerkers van die veiligheidscontrole een stuk relaxter overkomen. (Uiteraard omdat daar niet zoveel mensen staan en dus de werkdruk wat minder is. Finnavia zal er overigens alles aan doen om je connectie te laten halen, inclusief je bagage.quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:19 schreef rene90 het volgende:
[..]
Terug heb ik juist 45 min, heen 4 uur of iets in die richting. Maar ach, ze zullen zelf wel ervaring hebben ermee denk ik. Alleen nu probeer ik online te inchecken alleen dat lukt niet helemaal lekker. Misschien morgen even proberen want dan kan ik mijn stoel al kiezen voor de vlucht van 7/8 uur. Zelfde op de terugreis zou dat wel lekker zijn als je 10 uur een stoel hebt met wat meer ruimte.
Een dag eerder is wel erg nutteloos, dan moet ik nog eens op schiphol gaan overnachten, ik woon niet zo ver van Antwerpen vandaan, maar goed ik ga neit standaard uit van vertragingen ed.. als ik volgens schema aankom, zou ik nog 2,15u overhouden. Dat lijkt me voldoende.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:30 schreef ozzietukker het volgende:
maak je geen zorgen, aangezien KLM het ticket heeft uitgegeven voor het traject Antwerpen - Amsterdam - EINDBESTEMMING zal je bij vertraging van de trein buiten jouw schuld herboekt worden op een volgende vlucht, het is alleen te hopen dat deze een beetje snel beschikbaar is. Was er geen optie met een trein een dag eerder? Meestal geeft de boekingssite van KLM de snelste connectie aan, maar met toon alle vluchten worden over het algemeen ook andere vluchten beschikbaar. Mocht je je toch nog zorgen maken, neem contact op met KLM k reserveringen, dat kan telefonisch of per mail en je krijgt normaliter snel antwoord.
Ze hebben ze wel, maar ik weet niet of het in alle toestellen al ingebouwd is. Ze waren er vorig jaar nog mee bezig, maar heb verder geen idee of het gehele project inmiddels afgerond isquote:Op woensdag 14 maart 2012 14:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Heeft Lufthansa eigenlijk al PTV in de 747's? Vlieg van LAX naar FRA in een 747, en een TV zou fijn zijn...
ff op tijd je bagage droppen (staat op je ticket) en dan kan je rustig naar je gate toelopen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:53 schreef rene90 het volgende:
Zo net online de check-in gedaan bij Finnair, gaat ideaal. Heb mijn stoelen aangepast en zit nu bij het raam met een lege stoel naast me (voor alsnog dan), en op de vlucht van Helsinki naar India heb ik 2 stoelen naast me vrij, zit ik helemaal achteraan en bij het raam![]()
Nu staat er dat ik 11.05 kan boarden, hoef ik dan pas 10.00 daar te zijn of iets in die richting?
Hoewel het allemaal niet veel uitmaakt want je voelt het overal, zul je er achteraan waarschijnlijk net iets meer van voelen dan in andere delen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:35 schreef DancePlaza het volgende:
wat is eigelijk een goede plek om te zitten om zo weinig last te hebben van de turbulentie ?
Hoe dichter bij het middelpunt hoe minder je in theorie zal rollen en dergelijke. Maar of dat ook echt iets uitmaakt is nog maar de vraag, als je een meter omhoog en omlaag geslinger wordt merk je het sowiesoquote:Op woensdag 14 maart 2012 15:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoewel het allemaal niet veel uitmaakt want je voelt het overal, zul je er achteraan waarschijnlijk net iets meer van voelen dan in andere delen.
let's hope so, dan!quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:16 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ze hebben ze wel, maar ik weet niet of het in alle toestellen al ingebouwd is. Ze waren er vorig jaar nog mee bezig, maar heb verder geen idee of het gehele project inmiddels afgerond is
quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoewel het allemaal niet veel uitmaakt want je voelt het overal, zul je er achteraan waarschijnlijk net iets meer van voelen dan in andere delen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
als je de echte turbulenties hebt waar bij de piloot de pasagiers gerust gaat stellen dat vliegtuigen hier op berekend zijn, dan maakt het niets uit.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:50 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Hoe dichter bij het middelpunt hoe minder je in theorie zal rollen en dergelijke. Maar of dat ook echt iets uitmaakt is nog maar de vraag, als je een meter omhoog en omlaag geslinger wordt merk je het sowieso
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:52 schreef Bajskorv het volgende:
[..]![]()
Ik zit nooit achterin het vliegtuig, dus zou het niet weten.Jij stelde de vraag toch ook nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit dus. Persoonlijk zit ik sowieso liever altijd voorin, maar echt boeiend vind ik het niet. Soms heb je achterin bij goeie turbulentie een wat minder prettige ervaring, doordat je die hele kist zit schudden voor je, terwijl je daar voorin minder van merkt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:27 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
als je de echte turbulenties hebt waar bij de piloot de pasagiers gerust gaat stellen dat vliegtuigen hier op berekend zijn, dan maakt het niets uit.
En de turbulenties die ik tot nu toe heb mee gemaakt, ik vind achtbaanritjes in de kever-achtbaan spannender.
Doe mij maar een crosswindlanding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |