abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 maart 2012 @ 16:08:35 #101
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_108785569
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 15:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

De energie die mensen steken in hierover klagen kunnen ze beter steken in arbeid. Daar wordt het verschil nl wel kleiner van!
Precies, democratie en vrijheid van meningsuiting opheffen en slavernij herinvoeren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_108785818
Dat zo'n woningcorporatie weer financieel gezond moet worden en daarom genoodzaakt is om huren te verhogen, kan ik nog wel volgen. Maar dat de verantwoordelijke directeur na dit wanbeleid 3,5 miljoen euro meekrijgt, is simpelweg verbijsterend.

Het schema is kort gezegd:

[functie] -> [vorstelijk salaris] -> [goed presteren] -> [vette extra bonus]
[functie] -> [vorstelijk salaris] -> [wanbeleid, falen] -> [riante vertrekregeling]

Dat met een functie ook verantwoordelijkheden gepaard gaan en dat het vorstelijke salaris die verantwoordelijkheden al uitdrukt, wil er bij de topbestuurders maar niet in. Ze moeten en zullen hun zakken vullen: linksom of rechtsom.
pi_108786911
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 16:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Precies, democratie en vrijheid van meningsuiting opheffen en slavernij herinvoeren.
Ja, dat stond er inderdaad...

*zucht*
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 16:48:15 #104
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_108786926
niemand krijgt dus een verhoging. Nieuwe huurders gaan meer betalen...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 6 maart 2012 @ 16:51:41 #105
pi_108787037
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 16:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

*zucht*
Ik ben blij dat je het toegeeft. ^O^
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_108787785
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 16:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

*zucht*
Dat is wel waar je heen wil, toch?
pi_108790094
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 17:14 schreef Ludd het volgende:

Dat is wel waar je heen wil, toch?
Hoe komen jullie daar toch bij?

Om te beginnen is het heel vreemd om werken voor je geld te vertalen naar slavernij... daar spreekt een bepaalde luiheid doorheen... Dat moet je verder voor jezelf weten.

Ik merk alleen op dat klagen hierover onzinnig is. Het is een privaat bedrijf en die mag afspraken maken. Dat gaat met name de aandeelhouders aan. Ben je aandeelhouder, dan is de ava je podium en daar heeft klagen ook zin.

Als buitenstaander die het verschil kleiner wil hebben is er maar één variabele die je kan veranderen en die ligt zoals altijd bij jezelf (dat besef zouden veel mensen goed kunnen gebruiken). Je kan dus meer geld gaan verdienen en dat is het eenvoudigst te bereiken door de tijd die je nu in klagen steekt te steken in werken. Daar voel je je nog beter van ook!
  woensdag 7 maart 2012 @ 16:55:38 #108
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_108827419
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 15:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat mag natuurlijk niet.
Tuurlijk mag dat wel en de heren van de corporatiebesturen mogen ook gezamlijk meebeslissen in het toezichtorgaan, ik ben voor veel meer bestuur door kamerleden en derg, zodat de controle volledig naar de overheid gaat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 7 maart 2012 @ 16:59:47 #109
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_108827610
'Kabinet schendt privacy huurders'

Denk dat dit wel relevant is in deze zaak. :)
Hoe anders weet Vestia in eens wie er meer dan 43 ruggen verdient?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 7 maart 2012 @ 17:17:30 #110
323876 michaelmoore
pi_108828291
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:59 schreef Netsplitter het volgende:

Daar gaat ook een rechtzaak aan gewijd worden , dat weet ik zeker, wie zal mijn inkomen openbaar maken, nee dus

Corporaties of ook particuliere verhuurders en verzekeraars of commerciële verhuurders ?/

WIe wel en wie niet???
En is dit het inkomen van de hoofdhuurder of ook de vriendin of inwonende vriend of grote kinderen??
En het buitenlandinkomen dan ??
En inkomsten uit vermogen??

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 07-03-2012 17:23:12 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 7 maart 2012 @ 17:48:47 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_108829465
'Woningcorporatie Vestia onttrok zich aan controles'

De afgetreden topman Erik Staal van woningcorporatie Vestia weigerde jarenlang zijn kwartaalcijfers te overleggen aan het Waarborgfonds Sociale Woningbouw (WSW). Nu Vestia ernstige financiële problemen heeft, moet het WSW garant staan voor de redding van de corporatie.

Dat meldt NRC Handelsblad op basis van bronnen rond Vestia.

Vestia is in de problemen gekomen door verkeerde beleggingen. De corporatie had voor miljarden aan derivaten aangeschaft, een soort verzekeringen tegen rentestijging. Toen de rente daalde in plaats van steeg, moest Vestia ongeveer een miljard euro bijstorten.

Toezicht
Het WSW houdt toezicht op financiële risico’s die corporaties nemen. Volgens de bronnen van NRC werkt Vestia hier al sinds 2008 niet meer aan mee. De Stichting Visitatie Woningcorporaties zou ook niet welkom zijn geweest bij de Rotterdamse corporatie, die de grootste van Nederland is.

Officieel is het Centraal Fonds Volkshuisvesting (CFV) verantwoordelijk voor financieel toezicht op corporaties. Het CFV controleert jaarverslagen achteraf. Daar heeft Vestia wel aan meegewerkt.

Vervolgd
Vestia kijkt nog of Staal strafrechterlijk kan worden vervolgd voor de financiële problemen bij Vestia. De corporatie moest de topman bij zijn vertrek ruim 3,5 miljoen euro meegeven, omdat hier eerder afspraken over zijn gemaakt. Ook verdiende Staal bij Vestia een opvallend hoog salaris voor de corporatiebranche, zo’n half miljoen euro per jaar.

Omdat er vaker ernstige problemen zijn bij woningcorporaties, wil het CDA dat er een parlementaire enquête komt naar de sector. Een Kamermeerderheid van PvdA, SP en GroenLinks steunt het initiatief.

Elsevier
pi_108830757
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:55 schreef michaelmoore het volgende:

Tuurlijk mag dat wel
Hoezo mag dat natuurlijk wel? Het gaat lijnrecht in tegen art. 1, eerste protocol, EVRM.
pi_108830790
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:59 schreef Netsplitter het volgende:

Terecht natuurlijk, want anders geeft geen enkele huurder toe dat hij 5% extra dient te gaan betalen.
pi_108830859
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:17 schreef michaelmoore het volgende:

Daar gaat ook een rechtzaak aan gewijd worden , dat weet ik zeker, wie zal mijn inkomen openbaar maken, nee dus
Het is niet openbaar. Het is gewoon dat de verhuurder weet of je ja dan nee meer dan 43K verdient.

quote:
Corporaties of ook particuliere verhuurders en verzekeraars of commerciële verhuurders ?/
Gewoon de eigenaar van de woning die je huurt en niemand anders.

quote:
WIe wel en wie niet???
En is dit het inkomen van de hoofdhuurder of ook de vriendin of inwonende vriend of grote kinderen??
En het buitenlandinkomen dan ??
En inkomsten uit vermogen??
Het lijkt mij dat alles meetelt behalve dan de inwonende kinderen, maar misschien dat google je kan helpen?
pi_108830950
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:48 schreef AchJa het volgende:

Omdat er vaker ernstige problemen zijn bij woningcorporaties, wil het CDA dat er een parlementaire enquête komt naar de sector. Een Kamermeerderheid van PvdA, SP en GroenLinks steunt het initiatief.
Volgens mij kunnen ze dat beter overslaan en met de corporaties om de tafel om vrijwillig de corporaties weer onder te brengen bij de staat. Bied de bestuurders maar een mooie gouden handdruk dan gaan ze wel akkoord. Experiment mislukt. Verlies nemen en opnieuw beginnen.
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:36:47 #116
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108831174
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:27 schreef DS4 het volgende:

Gewoon de eigenaar van de woning die je huurt en niemand anders.

Als je niet in een sociale huurwoning zit is het natuurlijk totaal niet van belang wat je verdient. Dus als je dat soort gegevens al mag verstrekken, dan nog alleen voor die woningen waar het van belang is natuurlijk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_108831353
quote:
14s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:36 schreef Dagonet het volgende:

Als je niet in een sociale huurwoning zit is het natuurlijk totaal niet van belang wat je verdient. Dus als je dat soort gegevens al mag verstrekken, dan nog alleen voor die woningen waar het van belang is natuurlijk.
Dat is een uitstekende toevoeging.
pi_108831820
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:25 schreef DS4 het volgende:

Terecht natuurlijk, want anders geeft geen enkele huurder toe dat hij 5% extra dient te gaan betalen.
Je moet wel even goed lezen wat er in die link staat natuurlijk.
pi_108839546
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:54 schreef klaaskippegaas het volgende:

Je moet wel even goed lezen wat er in die link staat natuurlijk.
Ik vrees dat het CBP keer op keer constateert dat de overheid slordig omgaat met privacy en ik stel dan ook al enige tijd dat privacy gewoon verworden is tot een illusie.

Wat daar ook van moge zijn, in dezen vind ik het nog niet zo'n groot probleem.
  donderdag 8 maart 2012 @ 08:32:09 #120
323876 michaelmoore
pi_108853272
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen ze dat beter overslaan en met de corporaties om de tafel om vrijwillig de corporaties weer onder te brengen bij de staat. Bied de bestuurders maar een mooie gouden handdruk dan gaan ze wel akkoord. Experiment mislukt. Verlies nemen en opnieuw beginnen.
Goed plan.
En dan centraal de verkoop regelen aan de huurder in eerste instantie en niet allerlei louche kameraadjes, of slopen en vervangen door moderne energieneutrale woningen

Ik vind die marktwerking van het publieke vastgoedbezit nog een groter schandaal dan de taxi's in Amsterdam waar ze de klanten doodslaan
  donderdag 8 maart 2012 @ 08:34:41 #121
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108853309
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen ze dat beter overslaan en met de corporaties om de tafel om vrijwillig de corporaties weer onder te brengen bij de staat.
Mag je mij even zeggen wanneer de corporaties allemaal bij de staat zaten?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 8 maart 2012 @ 08:46:53 #122
323876 michaelmoore
pi_108853463
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 08:34 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Mag je mij even zeggen wanneer de corporaties allemaal bij de staat zaten?
Niet bij de staat , ze waren onderdeel van het publiek bestel en vrijgesteld van belastingen en premies, en een wezenlijk bezit onderdeel van de samenleving , ik was huurder in 1970 en had een inleg betaald van 1000 gulden voor ik mocht huren , dan was ik lid en mede-eigenaar van de vereniging :)
Was erg veel geld hoor in die dagen
De Gemeente gaf dan gratis bouwgrond of tegen symbolische waarde, het geeft geen pas als nu louche figuren met de miljarden poet gaan uitventen aan hun vriendjes
Het is eigendom van de samenleving en dus moet de staat actie nemen, namens mij en andere huurders
  donderdag 8 maart 2012 @ 13:34:12 #123
pi_108861424
quote:
Kamer over Vestia-baas: gluiperig, schandalig en roekeloos

De Tweede Kamer walgt van Erik Staal, die woningcorporatie Vestia zwaar in de problemen bracht en met een vertrekregeling van 3,5 miljoen euro richting Bonaire koerste.

Dat geld moet terug, vinden de meeste partijen. Kamerleden voelden zich ook niet geroepen zich parlementair uit te drukken. 'Gluiperig' noemde de PVV de gang van zaken. De PvdA vindt het allemaal 'schandalig en immoreel'. De SP sprak van 'meneer Dief-Staal die handelde of hij in Las Vegas was', de VVD van 'roekeloosheid en grootheidswaanzin'.

Old boy's network
Het CDA, dat al de handen op elkaar kreeg voor een parlementaire enquête naar woningcorporaties in het algemeen, wil nu nog een specifiek onderzoek door de Rekenkamer naar Vestia. De PvdA wil dat er een klokkenluidersregeling komt voor accountants bij woningcorporaties.

De Kamer is ook verbijsterd dat Staal zijn gang heeft kunnen gaan. Hij moet zijn gedekt door een 'old boy's network', verwoordde de SP. Dat Vestia nu een huurverhoging heeft aangekondigd, kan al helemaal niet door de beugel, vindt onder meer deze partij: 'Waar halen ze het gore lef vandaan?'
  vrijdag 9 maart 2012 @ 05:17:12 #124
323876 michaelmoore
pi_108892563
Als men (een deel) van die 2.500.000 woningen wil verkopen dan moet de staat dat regelen en de opbrengst in de schatkist doen.

Het is waanzin als louche maatjes dat gemeenschapsgeld wegsluizen, en wij kijken toe onder het mom van marktwerking
Al te goed is buurmans gek
  vrijdag 9 maart 2012 @ 12:42:00 #125
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_108900947
quote:
Iets wat iedereen in 2005 al wist, want ook toen kreeg Erik Staal een onverdiende 500.000 euro per jaar. En ook toen waren daar al protesten tegen. En ook toen liet de politiek deze "sociale" club z'n gang gaan :r
En zoals altijd wordt dergelijk gedrag gewoon beloond met een bonus van enkele miljoenen. De huurders betalen toch wel...
censuur :O
  maandag 12 maart 2012 @ 03:54:46 #126
323876 michaelmoore
pi_108999977
De politiek durft niet tegen te stemmen omdat er dan geen kans is op een vergelijkbare baan voor hen, nu wordt er al driftig gestrooid met adviseursfuncties door de corporaties voor politici

Corruptie ?? Ach waar ligt de grens
pi_109000473
quote:
De ironie is natuurlijk wel dat mocht er een (straf) onderzoek komen waar hij als onschuldig uitkomt dat hij (terecht) een flinke schadevergoeding kan eisen. En als hij wél schuldig aan iets is zal hij door een rechter mild gestraft worden omdat iedereen (incl 2e kamerleden!) hem door het slijk haalde en zodoende al gestraft is.
pi_109006351
De enige oplossing is dat de regering of alles los laat en niks subsidieert op langere termijn. Of hele duidelijke eisen stelt ook met betrekking tot het aanbod van de hoeveelheid woningen. Op deze manier zoals nu hou je altijd een scheve markt over. En 5% erbij voor mensne met meer loon??? Gaat die 5% ook eraf als je opeen ser onder komt te zitten??
pi_109007196
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 10:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Recht op wonen bestaat altijd. Het is walgelijk dat er wijken voor rijken zijn. Wonen hoort geen markt te zijn maar een voorziening die voor iedereen overal bereikbaar is. Net als gezondheidszorg en onderwijs.
Straks moet je je nog particulier gaan verzekeren voor politiebescherming of ambulante hulp van de brandweer.
Asjeblieft zeg. Nutsvoorzieningen horen gewoon door ons allemaal betaald te worden en er voor ons allemaal te zijn. Anders wordt de samenleving een puinhoop, waarvan akte.
Waarom zou de markt niet in voorzieningen kunnen voorzien?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_109007706
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waarom zou de markt niet in voorzieningen kunnen voorzien?
Omdat de markt immoreel is en geen langetermijndenken kent. Daarom is marktwerking op nutsvoorzieningen uit den boze. De praktijk heeft dat ook bewezen.

Ook hier zie je wat er gebeurt: uit pure geldgeilheid nemen ze onverantwoorde risico's. De huurder mag voor de schade opdraaien en de directeur piept hem met 3,5 mln. Hoe laag bij de gronds en immoreel is dat?
Een normaal bedrijf was door dit wanbestuur gewoon failliet gegaan. Dat hoort ook zo in een markteconomie. Dat de klanten de rekening moeten betalen ipv. dat ze naar een concurrent kunnen gaan heeft niets met marktwerking te maken. Het is pure kleptocratie.
pi_109007892
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Omdat de markt immoreel is en geen langetermijndenken kent. Daarom is marktwerking op nutsvoorzieningen uit den boze. De praktijk heeft dat ook bewezen.

Ook hier zie je wat er gebeurt: uit pure geldgeilheid nemen ze onverantwoorde risico's. De huurder mag voor de schade opdraaien en de directeur piept hem met 3,5 mln. Hoe laag bij de gronds en immoreel is dat?
Een normaal bedrijf was door dit wanbestuur gewoon failliet gegaan. Dat hoort ook zo in een markteconomie. Dat de klanten de rekening moeten betalen ipv. dat ze naar een concurrent kunnen gaan heeft niets met marktwerking te maken. Het is pure kleptocratie.
Waarom zou een bedrijf niet aan de lange termijn denken? Sterker nog daar liggen veel meer kansen dan op korte termijn. En immoreel? Ik vind juist een overheid met haar monopolie een stuk meer immoreel dan een bedrijf wat uit vrije keuze handeld.

Dat de huurder voor de schade moet opdraaien is vervelend, maar dat geeft dus al aan dat hij gesubsidieerd woont, immers de prijs in de vrije sector zou een heel stuk hoger zijn.

Dat dit bedrijf failliet zou moeten gaan, daar ben ik het helemaal mee eens, maar nu spreek je je zelf dus tegen, enerzijds roep je iets over nutsbedrijven die door de overheid gesponsort moeten woorden, maar als de zelfde overheid moet bijspringen, dan vind je dat ze failliet moeten gaan?
pi_109007975
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waarom zou een bedrijf niet aan de lange termijn denken? Sterker nog daar liggen veel meer kansen dan op korte termijn. En immoreel? Ik vind juist een overheid met haar monopolie een stuk meer immoreel dan een bedrijf wat uit vrije keuze handeld.

Dat de huurder voor de schade moet opdraaien is vervelend, maar dat geeft dus al aan dat hij gesubsidieerd woont, immers de prijs in de vrije sector zou een heel stuk hoger zijn.

Dat dit bedrijf failliet zou moeten gaan, daar ben ik het helemaal mee eens, maar nu spreek je je zelf dus tegen, enerzijds roep je iets over nutsbedrijven die door de overheid gesponsort moeten woorden, maar als de zelfde overheid moet bijspringen, dan vind je dat ze failliet moeten gaan?
Ik vind dat marktwerking, winstoogmerk, niet op nutsvoorzieningen thuishoort.
Daar is niks inconsistents aan.
pi_109009661
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Omdat de markt immoreel is
Amoreel, niet immoreel.

quote:
en geen langetermijndenken kent.
Sinds wanneer?

quote:
Daarom is marktwerking op nutsvoorzieningen uit den boze. De praktijk heeft dat ook bewezen.
Woningen zijn geen nutsvoorzieningen in enge zin. En als je het in brede zin wil zien... Telefonie is een voorbeeld van wat marktwerking aan positieve ontwikkelingen met zich brengt.

quote:
Zou je ook zonder dogma's kunnen posten?
pi_109011439
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik vind dat marktwerking, winstoogmerk, niet op nutsvoorzieningen thuishoort.
Daar is niks inconsistents aan.
Start je eigen woningbouw coorporatie zou ik zeggen. Je zult het vast enorm goed doen.
pi_109011538
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 14:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Amoreel, niet immoreel.

ok

quote:
Sinds wanneer?

Wat denk je zelf?

quote:
Woningen zijn geen nutsvoorzieningen in enge zin. En als je het in brede zin wil zien... Telefonie is een voorbeeld van wat marktwerking aan positieve ontwikkelingen met zich brengt.

Woningen zijn een eerste levensbehoefte en daarom nutsvoorzieningen in ieder zin.

quote:
Zou je ook zonder dogma's kunnen posten?
Feiten.
pi_109011665
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 14:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

ok

[..]

Wat denk je zelf?

[..]

Woningen zijn een eerste levensbehoefte en daarom nutsvoorzieningen in ieder zin.

[..]

Feiten.
Je verward continue je persoonlijke mening met feiten, je hebt een enorm vervelende en pedante manier van discussieren. Daarnaast kan ik ook wel stellen dat je juist eerste levensbehoeften niet door de staat moet laten verzorgen, dit omdat de staat keer op keer faalt in het efficient uitvoeren van simpele taken.
pi_109011979
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 15:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je verward continue je persoonlijke mening met feiten, je hebt een enorm vervelende en pedante manier van discussieren. Daarnaast kan ik ook wel stellen dat je juist eerste levensbehoeften niet door de staat moet laten verzorgen, dit omdat de staat keer op keer faalt in het efficient uitvoeren van simpele taken.
- Nee hoor.
- Dat is niet belangrijk.
- Toon maar aan.
  maandag 12 maart 2012 @ 15:08:02 #138
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109011983
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 15:00 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast kan ik ook wel stellen dat je juist eerste levensbehoeften niet door de staat moet laten verzorgen
Einde verzorgingsstaat dus? Einde uitkeringen? Einde zorgverzekering? Einde alles wat je niet zelf kan verzekeren/betalen?
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 14:55 schreef raptorix het volgende:
Start je eigen woningbouw coorporatie zou ik zeggen. Je zult het vast enorm goed doen.
Als ik met hetzelfde gemak en tegen dezelfde prijs 89.000 woningen kan bemachtigen als Vestia gedaan heeft doe ik dat inderdaad direct.
censuur :O
pi_109012614
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 15:08 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Einde verzorgingsstaat dus? Einde uitkeringen? Einde zorgverzekering? Einde alles wat je niet zelf kan verzekeren/betalen?

[..]

Als ik met hetzelfde gemak en tegen dezelfde prijs 89.000 woningen kan bemachtigen als Vestia gedaan heeft doe ik dat inderdaad direct.
Ja, want de succes van de verzorgingsstaat (georganiseeerd door de overheid) is een enorm succes :') :') :')

Het 2e is een ander punt, het gaat erom dat er hier conclusies worden getrokken die kant nog wal raken.
  maandag 12 maart 2012 @ 18:14:58 #140
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_109018901
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 14:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Brood en aardappelen ook. Laten we de distributie ervan asjeblieft meteen aan een overheidsinstantie overdragen!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_109022494
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 18:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Brood en aardappelen ook. Laten we de distributie ervan asjeblieft meteen aan een overheidsinstantie overdragen!
De overheid behoort de prijzen van voedsel beslist goed te beveiligen ja. Ook kartelvorming en/of het creeëren van een kunstmatg tekort behoort met alle middelen te worden tegengegaan.
  maandag 12 maart 2012 @ 19:59:58 #142
323876 michaelmoore
pi_109023234
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 18:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

sociale woningen vallen nu ten prooi aan de dieven en rommelaars het gaat hier om 300 miljard publiek vermogen he
pi_109025057
Wat is nou precies de bedoeling van dit topic? Klagen over de woningbouwverenigingen? Schoppen tegen het huidige systeem?
Verontwaardiging uiten over de gang van zaken rondom Erik Staal?
pi_109025778
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

De overheid behoort de prijzen van voedsel beslist goed te beveiligen ja. Ook kartelvorming en/of het creeëren van een kunstmatg tekort behoort met alle middelen te worden tegengegaan.
Nu kom je weer met een aanname welke een persoonlijke mening is. Je blijft een heel naar en arrogant persoon.
pi_109025823
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nu kom je weer met een aanname welke een persoonlijke mening is. Je blijft een heel naar en arrogant persoon.
Wie houdt feiten en meningen hier niet uit elkaar dan?
pi_109026054
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wie houdt feiten en meningen hier niet uit elkaar dan?
Jij, je doet aannames welke je eigen mening zijn, maar welke je presenteert als feiten, zo roep jij wat de overheid moet doen, mijn mening is dat de overheid helemaal geen primaire zaken zou moeten regelen, sterker nog ik wil helemaal geen overheid.
pi_109026194
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij wordt er geen enkele aanname gedaan in de post die je citeert.
pi_109026360
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Volgens mij wordt er geen enkele aanname gedaan in de post die je citeert.
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zo beter?
pi_109026759
quote:
De overheid behoort de prijzen van voedsel beslist goed te beveiligen ja.
Ik vind dat de overheid de prijzen moet beveiligen. Is geen aanname.

quote:
Ook kartelvorming en/of het creeëren van een kunstmatg tekort behoort met alle middelen te worden tegengegaan.
Hetzelfde verhaal. Geen aanname. Alleen iets met een 'mening'.
pi_109026810
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

[..]

Zo beter?
Het is toch duidelijk dat ik daar gewoon mijn mening neerzet? Waarom heb je daar een probleem mee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')