Precies, democratie en vrijheid van meningsuiting opheffen en slavernij herinvoeren.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
De energie die mensen steken in hierover klagen kunnen ze beter steken in arbeid. Daar wordt het verschil nl wel kleiner van!
Ja, dat stond er inderdaad...quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies, democratie en vrijheid van meningsuiting opheffen en slavernij herinvoeren.
Ik ben blij dat je het toegeeft.quote:
Hoe komen jullie daar toch bij?quote:
Tuurlijk mag dat wel en de heren van de corporatiebesturen mogen ook gezamlijk meebeslissen in het toezichtorgaan, ik ben voor veel meer bestuur door kamerleden en derg, zodat de controle volledig naar de overheid gaatquote:
Daar gaat ook een rechtzaak aan gewijd worden , dat weet ik zeker, wie zal mijn inkomen openbaar maken, nee dusquote:Op woensdag 7 maart 2012 16:59 schreef Netsplitter het volgende:
'Kabinet schendt privacy huurders'
Denk dat dit wel relevant is in deze zaak.
Hoe anders weet Vestia in eens wie er meer dan 43 ruggen verdient?
Hoezo mag dat natuurlijk wel? Het gaat lijnrecht in tegen art. 1, eerste protocol, EVRM.quote:
Terecht natuurlijk, want anders geeft geen enkele huurder toe dat hij 5% extra dient te gaan betalen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:59 schreef Netsplitter het volgende:
'Kabinet schendt privacy huurders'
Denk dat dit wel relevant is in deze zaak.
Hoe anders weet Vestia in eens wie er meer dan 43 ruggen verdient?
Het is niet openbaar. Het is gewoon dat de verhuurder weet of je ja dan nee meer dan 43K verdient.quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:17 schreef michaelmoore het volgende:
Daar gaat ook een rechtzaak aan gewijd worden , dat weet ik zeker, wie zal mijn inkomen openbaar maken, nee dus
Gewoon de eigenaar van de woning die je huurt en niemand anders.quote:Corporaties of ook particuliere verhuurders en verzekeraars of commerciële verhuurders ?/
Het lijkt mij dat alles meetelt behalve dan de inwonende kinderen, maar misschien dat google je kan helpen?quote:WIe wel en wie niet???
En is dit het inkomen van de hoofdhuurder of ook de vriendin of inwonende vriend of grote kinderen??
En het buitenlandinkomen dan ??
En inkomsten uit vermogen??
Volgens mij kunnen ze dat beter overslaan en met de corporaties om de tafel om vrijwillig de corporaties weer onder te brengen bij de staat. Bied de bestuurders maar een mooie gouden handdruk dan gaan ze wel akkoord. Experiment mislukt. Verlies nemen en opnieuw beginnen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:48 schreef AchJa het volgende:
Omdat er vaker ernstige problemen zijn bij woningcorporaties, wil het CDA dat er een parlementaire enquête komt naar de sector. Een Kamermeerderheid van PvdA, SP en GroenLinks steunt het initiatief.
Als je niet in een sociale huurwoning zit is het natuurlijk totaal niet van belang wat je verdient. Dus als je dat soort gegevens al mag verstrekken, dan nog alleen voor die woningen waar het van belang is natuurlijk.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:27 schreef DS4 het volgende:
Gewoon de eigenaar van de woning die je huurt en niemand anders.
Dat is een uitstekende toevoeging.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:36 schreef Dagonet het volgende:
Als je niet in een sociale huurwoning zit is het natuurlijk totaal niet van belang wat je verdient. Dus als je dat soort gegevens al mag verstrekken, dan nog alleen voor die woningen waar het van belang is natuurlijk.
Je moet wel even goed lezen wat er in die link staat natuurlijk.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:25 schreef DS4 het volgende:
Terecht natuurlijk, want anders geeft geen enkele huurder toe dat hij 5% extra dient te gaan betalen.
Ik vrees dat het CBP keer op keer constateert dat de overheid slordig omgaat met privacy en ik stel dan ook al enige tijd dat privacy gewoon verworden is tot een illusie.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:54 schreef klaaskippegaas het volgende:
Je moet wel even goed lezen wat er in die link staat natuurlijk.
Goed plan.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze dat beter overslaan en met de corporaties om de tafel om vrijwillig de corporaties weer onder te brengen bij de staat. Bied de bestuurders maar een mooie gouden handdruk dan gaan ze wel akkoord. Experiment mislukt. Verlies nemen en opnieuw beginnen.
Mag je mij even zeggen wanneer de corporaties allemaal bij de staat zaten?quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze dat beter overslaan en met de corporaties om de tafel om vrijwillig de corporaties weer onder te brengen bij de staat.
Niet bij de staat , ze waren onderdeel van het publiek bestel en vrijgesteld van belastingen en premies, en een wezenlijk bezit onderdeel van de samenleving , ik was huurder in 1970 en had een inleg betaald van 1000 gulden voor ik mocht huren , dan was ik lid en mede-eigenaar van de verenigingquote:Op donderdag 8 maart 2012 08:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Mag je mij even zeggen wanneer de corporaties allemaal bij de staat zaten?
quote:Kamer over Vestia-baas: gluiperig, schandalig en roekeloos
De Tweede Kamer walgt van Erik Staal, die woningcorporatie Vestia zwaar in de problemen bracht en met een vertrekregeling van 3,5 miljoen euro richting Bonaire koerste.
Dat geld moet terug, vinden de meeste partijen. Kamerleden voelden zich ook niet geroepen zich parlementair uit te drukken. 'Gluiperig' noemde de PVV de gang van zaken. De PvdA vindt het allemaal 'schandalig en immoreel'. De SP sprak van 'meneer Dief-Staal die handelde of hij in Las Vegas was', de VVD van 'roekeloosheid en grootheidswaanzin'.
Old boy's network
Het CDA, dat al de handen op elkaar kreeg voor een parlementaire enquête naar woningcorporaties in het algemeen, wil nu nog een specifiek onderzoek door de Rekenkamer naar Vestia. De PvdA wil dat er een klokkenluidersregeling komt voor accountants bij woningcorporaties.
De Kamer is ook verbijsterd dat Staal zijn gang heeft kunnen gaan. Hij moet zijn gedekt door een 'old boy's network', verwoordde de SP. Dat Vestia nu een huurverhoging heeft aangekondigd, kan al helemaal niet door de beugel, vindt onder meer deze partij: 'Waar halen ze het gore lef vandaan?'
Iets wat iedereen in 2005 al wist, want ook toen kreeg Erik Staal een onverdiende 500.000 euro per jaar. En ook toen waren daar al protesten tegen. En ook toen liet de politiek deze "sociale" club z'n gang gaanquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |