abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108642878
De dreumesjes:

02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
08 juli 2010: Femke, dochter van mereltje en Forno
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
29 juli 2010: Oona, dochter van Reilain en Marcek
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: D, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
9 oktober 2010: Ruben, zoon van Piekie81
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
28 november 2010: V. ( of 'kater') zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
08 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
02 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
05 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 14-03-2012 15:19:54 ]
pi_108642919
Bedankt weer Sonnetje, deed je laatst ook al voor me :P
pi_108643058
Zo in t vorige deel liet Becky een tekening zien die.Noortje had nagetekend O+ echt knap van dr Becky! Zie ik Floris niet doen voorlopig (niet dat id vaak tekent ofzo... kan ik wel weer s doen)

En as.had.t over een niet slapende yaro overdag. En daar wilde ik het volgende op zeggen :P
Dat lijkt.me.echt vervelend als.ze niet meer willlen slapen! Floris heeft vandaag 3,5 uur geslapen :P hoezo moe ;) ik wilde met.m mee..lag ik een half uur in bed, belde mn vader...fijn..
Ik hoop dat ie zn slaapje er wel voorlopig in houdt. Zo ergens tot zn zus een paar maanden is ofzo :P lijkt.me.wel fijn haha
  vrijdag 2 maart 2012 @ 21:49:19 #4
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_108643106
En weer een nieuwe!

As, Noortje slaapt ook weinig meer overdag, ik mis het wel. Stiekem wel omdat ik dat ene momentje van rust heerlijk vind op mijn vrije dag. Vent vindt dat egoïstisch, ik niet haha. Maar goed als het slaapje wegvalt is het niet anders.
pi_108643112
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:45 schreef As1981 het volgende:
Bedankt weer Sonnetje, deed je laatst ook al voor me :P
Oh is dat zo :D
Ik wilde een verhaal typen en dacht ben ook gek, k sluit m wel eerst ;)
En dat alles.mobiel he :P
  vrijdag 2 maart 2012 @ 21:53:07 #6
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_108643320
heel knap son, alles mobiel. Dat zie ik Noortje nog niet doen :P

Oh ik ben gelukkig niet de enige die het slaapje wel lekker vind. Even rust..... het enige moment in de hele week wanneer zij op mijn vrije dag slaapt.
pi_108643375
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:49 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Oh is dat zo :D
Ik wilde een verhaal typen en dacht ben ook gek, k sluit m wel eerst ;)
En dat alles.mobiel he :P
Ja heel fijn, ik heb ooit een poging gedaan en toen ging het mis, dus nu durf ik hem niet meer dicht te gooien :@

Ik mis het slaapje ook echt wel hoor, ik vind het niet egoïstisch. Ik ben echt gesloopt als ik vrij ben en Yaro slaapt niet. Hij moet echt nog veel bezig gehouden worden. En hij word op een gegeven moment wel moe en word dan of extreem druk (lees hij is normaal ook al druk) of hij word vervelend (echt alleen maar dingen doen die niet mogen en er mag best veel bij ons thuis). De afgelopen twee dagen bij vermoeidheid wel op bed gelegen met een flesje, meestal viel hij dan in slaap. Maar nu was hij na 15 min gewoon weer hyper de pieper en was het klaar. Het lijkt of hij dan aan 15 min rust voldoende heeft. Ik vrees een beetje voor de vakantie, want dan eten we in principe pas om half 7. Nou ja de ervaring leert ook om je daar vooral niet druk om te maken, want het loopt altijd anders dan gepland.
pi_108643545
Dat had ik ook heel lang as, vooral mobiel. Tegenwoordig is t supersimpel, gewoon open nieuw deel en hij doet alles voor je. Zelf.t.topicnummer hoef.je niet te wijzigen...

Ja ik vind t wel lekker als ie slaapt. Even gauw opruimen enzo. kan ook wel als.ie.wakker is, maar dan wil ik stofzuigen en dus de vloer.leeghalen. Leg k zn speelgoed in de.bak en dat.wordt er dan net zo hard uitgehaald :D niet erg, maar t.werkt.niet heel handig ;)
pi_108643666
Zeer herkenbaar. Maar ja kan hem moeilijk dwingen. Had het alleen niet zo snel verwacht, kind ik 1,5 jaar. Ik zelf heb zeker tot 2,5 jaar een middagdutje gedaan. Het voordeel lijkt dan wel te zijn dat hij in de ochtend tot 07.00 uur slaapt ipv 05.30 uur.

Volgende keer zal ik een poging wagen voor het openen van een nieuw deel.
pi_108643813
Misschien is t een fase ;)

Mja 7uur is nog best vroeg als ie overdag niet slaapt :P maar beter dan half 6...ik kan ook beter zo gaan slapen...ben benieuwd of ie zn tijd van vorige week zaterdag erin gooit (8uur), zou fijn zijn, maar k vrees 2uur eerder
pi_108644014
Die 1,5 uur scheelt echt. Ik vind het echt heerlijk 7 uur (oke bij een dagdienst moet ik ook om half 6 op) dus is dat echt wel een soort van uitslapen. Yaro gaat er tussen 19.00 en 19.30 uur in. Dus in totaal vind ik ook echt dat hij weinig uurtjes maakt. Maar het is niet anders. En meestal slaapt hij wel als papa alleen thuis is en dat is de komende drie dagen.....kan ik er volgende week weer tegenaan!
Ik ga trouwens bijna altijd tussen 22.00/22.30 uur naar bed als ik geen late dienst heb. Ik tegenstelling tot mijn zoon heb ik mijn slaap wel nodig :P
pi_108644021
Pfoe, ik hoop echt dat Anne voorlopig nog wel haar middagslaapje wil doen. Heerlijk, die tijd voor mezelf! De laatste tijd slaapt ze 2-2,5 uur. Helemaal prima!

Hier komt kies #3 door. Gisteren weer de hele dag hangerig & huilerig. Voor het slapen gaan heeft ze anderhalf uur bijna non-stop gehuild. Zo sneu. Vandaag was ze gelukkig weer prima te pruimen.
pi_108644470
Arme anne, gelukkig ging het vandaag weer beter. Kiezen/tanden kunnen nare dingen zijn.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 22:29:54 #14
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108645156
Geert & Mart gefeliciteerd met jullie verjaardag!!!
*O*

Ohh Becky wat super knap van Noortje!
Oona tekent ook veel... Wel erg komisch dat ze na een gemaakte krastekening hem vrijwel altijd benoemt.... Meestal tekent ze een poes of een eendje ;) Volgens eigen zeggen dan.. ik haal het er niet uit... (maar ze heeft ook wel eens een "auto" en een "appel" getekent)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_108655891
Zo tijd was vanochtends wel iets beter ;) kwart.voor 7. Om half 6 hoorde k m even jammeren en toen dacht ik neeeee blijf slapen. Nja dat deed ie dus ;)
Nu staat ie heel onpedagogisch verantwoord nick jr te kijken.
pi_108655941
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 07:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
Zo tijd was vanochtends wel iets beter ;) kwart.voor 7. Om half 6 hoorde k m even jammeren en toen dacht ik neeeee blijf slapen. Nja dat deed ie dus ;)
Nu staat ie heel onpedagogisch verantwoord nick jr te kijken.
Ketnet hier.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_108655973
Dat is toch een stuk prettiger dan half 6 idd. Hier in de ochtend meestal ook even de tv aan hoor (telekids is het meestal). Even rustig wakker worden.
pi_108656040
Hij kijkt 5 minuten en dan gaat ie wat anders doen. Maar heeft ie wel wat afleiding ;) en kan ik rustig wakker worden :P

Hij begint nu ook 2 woorden achter elkaar te plakken O+ gisteren moest zn beer op zn dierentrein. Dus tegen R zei hij brabbel, brabbel, beer hein (=trein). Ik hoorde dst nirt, dus R zegt tegen m: ga mama maar vertellen waar beer is. Dus toen zei hij beer hein. Ik vind t knap van m.
Ook iets nieuws. Hij heeft 2 grote beren en die moeten steeds zn slaapzak aan :D
pi_108656070
Leuk he als ze echt verhaaltjes gaan vertellen. Yaro stormde gisteren langs de kat, en meestal roep ik dan "pas op Yaro". Nu riep hij voordat ik het kon zeggen "pas op Zuma". Ook pakt hij regelmatig onze sleutels en loopt hij naar de tuindeur en zegt hij "kom hier Mini". Doet hij ons na als we de katten er in moeten laten.

Yaro kan ook niet lang tv kijken hoor, maar hij reageerd meestal wel op de liedjes op tv. Hij zingt ook echt al goed mee op veel liedjes (poesje mauw, in de manenschijn, maar ook "ik neem je mee" van Gers Pardoel of op "mijn opa" van Leen Jongewaard)
pi_108656098
Liedjes vindt ie.ook niet. Zingen doet.ie dan niet hehe. Zo goed praat ie nog.niet :P
pi_108656109
Hier eentje die helemaal gek wordt als umizoomi komt staat ze te swingen en te wijzen :D
pi_108656155
Dat heeft Fietje bij het zandkasteel. Dan gaat ze ook klappen.

Dat doet ze nu dus ook steeds. Klappen als ze iets gedaan heeft. Maf kind.
Ik ben er wel achter dat ik echt mijn werk nodig heb. Ik ben de laatste weken veel thuis geweest (weinig hoeven te werken en ziek geweest) en ik was gisterenavond blij dat ik weer moest werken vandaag.
Misschien scheelt het ook dat Fietje een draakje was de laatste dagen. Niks was goed, en als ze dr zin niet krijgt gooide ze zich dramatisch op de grond.
Van de week pikte ik een stukje brood van dr. Nou ja, hoe durfde ik. Ze was echt boos op me. Alsof ze nooit wat te eten krijgt.
*poef* nu is het weg
pi_108656163
Dat zegt me helemaal niets, als ik thuis ben ga ik het opzoeken Rixtje.

En dat praten komt vanzelf hoor Sonnetje. Yaro is daar gewoon snel mee, bij het CB zijn ze ook steeds verbaasd. Maar met andere dingen is hij weer langzaam. Yaro is gewoon heel erg bezig met taal. Hij is ook helemaal logo gek. Naast de Eneco en Samsung zegt hij nu ook steeds Hein (Albert Hein). Hoe klein het logo van het merk ook is, Yaro pikt ze er uit en maakt het je net zo lang duidelijk tot je het gezien hebt. Hij koppelt de Hein trouwens ook aan onze Kermit pop.
pi_108656182
Het blij zijn om te werken herken ik wel hoor KJ, ik kom dan echt tot rust (zeker zoals vandaag, geen kinderen in huis, dus ook echt rust!). Ben benieuwd hoe ik dat straks vind als ik geen werk krijg via het uitzendbureau en ik hele dagen thuis ben.

En brood stelen van je dochter, hoe durf je :P
pi_108656219
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 08:29 schreef As1981 het volgende:
Het blij zijn om te werken herken ik wel hoor KJ, ik kom dan echt tot rust (zeker zoals vandaag, geen kinderen in huis, dus ook echt rust!). Ben benieuwd hoe ik dat straks vind als ik geen werk krijg via het uitzendbureau en ik hele dagen thuis ben.

En brood stelen van je dochter, hoe durf je :P
stiekem had ze wel gelijk, ik mag nog helemaal geen brood.

Wat gaaf dat praten zeg. Kan me niet voorstellen dat dat brabbelen van Sofie ook echt praten gaat worden. Al begint ze nu wel na te praten. De klank en intonatie. Maar nog niet het woord.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 3 maart 2012 @ 08:38:26 #26
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108656238
;) Ik ben juist de andere kant... Ik vond het verschrikkelijk aan t werk te gaan na mijn verlof.. En nog steeds vind ik het 3x niks... maarja ;) Working on it.. na de zomervakantie hopelijk 2 ipv 3 dagen!

Oona zingt ook veel..
Maar dan Lalalalalalalalaaaaa
Ziet er erg stoer uit.. tongetje heen en weer ;)

En ze begint woordjes uit in de manenschijn mee te zingen... als ik dan even stop zegt zij vogel, vis, 1, 2 & bijna alle gebaren
We'll have love aplenty
You and me
pi_108656292
Dat praten is heerlijk. En ik blijf me verbazen wat er elke keer weer uit komt. Maar ik denk wel dat als ze het eenmaal door hebben het heel snel gaat.
Leuk he dat ze mee doen met liedjes. Yaro ook de gebaren. Wat ik alleen niet begrijp is dat hij bij de vis ook door zijn knieen gaat met zijn kont naar achteren. Ik doe dat echt niet.

En ik snap jou ook hoor Reilain. Ik ben er een beetje dubbel in. Ik vind het heerlijk om samen thuis te zijn, maar merk wel dat het echt energie vreet. Dus dan vind ik het lekker om op mijn werk even bij te tanken. Maar misschien is dat straks wel anders, als ik gewoon lekker op tijd thuis ben van mijn werk. Vooral de late diensten waren slopend. Zeker in de periode dat Yaro vroeg wakker werd. En ik ben gewoon zelf een slechte slapen. Gisteren was ik kapot, zijn we rond 22.30 uur naar bed gegaan en om 01.30 uur sliep ik nog niet. En om 06.00 uur moest ik er uit. En aangezien ik geen wekker zet, lig ik al vanaf 05.00 uur te woelen.
pi_108656409
Weet ik hoor as :D maak me ook geen zorgen om zn praten. Hij ontwikkeld zich prima.
Gisteren was k naar t dorp geweest met m en t laatste stuk liep ie. Echt ik haalde m uit de wagen en hij was.volop aan t brabbelen. Hele verhalen. En hij wist ook precies waar we naartoe.moesten. en dan zegt ie iets wat klinkt als daarheen :D

Floris vindt umizoomi wel leuk, maar wonderteam vindt ie.leuker. En dirk scheele vindt ie ook leuk :') door de liedjes denk ik
pi_108656522
Jullie kijken vast naar andere zenders, want dit zegt me helemaal niets ha ha ha.

Wat knap dat hij de weg al weet. Enne voor je het weet leest hij straks voor aan zijn kleine zusje O+
pi_108656597
Precies O+
Ben echt zo benieuwd hoe hij erop gaat reageren O+

En die programma's zijn van nick jr ;)
pi_108656627
Heeft hij wel al door dat er een zusje in zijn buik zit? Of is hij er nog helemaal niet mee bezig?
pi_108656717
Daar ben ik ook erg benieuwd naar Sonnetje hier nog maar een paar weekjes geduld hebben. Lotte heeft het nog niet door maar vind de dikke buik wel interessant kan je als trommel gebruiken :D
pi_108656747
Haha, ja jij hoeft een stuk minder lang idd :D spannend!
Floris heeft t ook nog niet echt door, maar ik ben er ook niet heel erg mee bezig tegen m. Af en toe zeg ik er wat over, maar dat is t. Mja tis ook nog niet heel zichtbaar ;) (wel een beetje maar voor Floris niet denk ik)

Oh en hij zingt wel mee..zitten nijntje filmpjes op you tube te kijken (liedjes). En bij 'ken je Boris beer' zit ie mee te zingen. Hij zit de hele tijd: tik tik boem :D

[ Bericht 22% gewijzigd door Sonnetje85 op 03-03-2012 09:50:54 ]
pi_108656904
Ja maar dat is ook een leuk liedje.
Ik vroeg me al af of je ze op deze leeftijd er al bij kan betrekken.

Lotte zal de trommel nog gaan missen straks ;)
  zaterdag 3 maart 2012 @ 12:38:16 #35
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_108660161
Nathan klapt ook in zn handjes als hij iets goed gedaan heeft :') maar goed, dat is mijn schuld, ik bekrachtig heel expliciet en meestal door in mn handen te klappen.

En praten :') vooral heel veel "die" en "deze" ook vind hij "lamp" (klinkt meer als PPPPuh) leuk. Nog steeds geen dieren(geluiden).
  zaterdag 3 maart 2012 @ 13:15:08 #36
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108661275
tweeeeeeeeeeeee pasjes naar voren en 1 pasje terug... draai nu een rondje met je hand op je rug ;)

Zo leuk ;)

Net een flink stuk gewandeld... Oona grotendeels zelf gelopen.. (Nieuw aangelegd bos/natuurgebied/wandelgebied hier in de buurt.... mooie grote 'natuurspeeltuin' erbij enzo..)
Ze vond het prachtig.. veel wandelende honden.. En onderweg lekker zingen...
We'll have love aplenty
You and me
  zaterdag 3 maart 2012 @ 13:27:45 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108661625
Soneal klapt ook in z'n handjes, en wij zeggen ook gewoon "applausje" als hij iets gedaan heeft.

BabyTV trouwens, als hij even voor de TV geparkeerd moet worden, tenzij door de week 's morgens want dan Teletubbies enz. maar tijdens de schoolvakanties houden ze geen rekening met dat kleine grut en zenden ze dat weetikveelwanneer ('s middags als hij slaapt?) uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_108661752
Enthausiast bekrachtigen is niks mis mee toch, alleen maar leuk dat het gewaardeerd word en ze het na gaan doen.

Het is inderdaad prachtig weer zag ik net. Heb de deur hier op het werk maar open gegooit. Ik wil ook een wandeling maken met mijn zoon ;(
pi_108662438
Sonnetje en Rixt ik lees sinds een paar weken Kleine Pluis voor aan Femke, Nijntje krijgt een broertje/zusje. Vindt ze erg leuk :)

Reilain wat leuk, pasjes en zingen! :D
Hier draaien we de cd van Sesamstraat helemaal grijs en zingt ze af en toe wat woordjes mee..
pi_108662692
Floris heeft van mn moeder ook een boek gehad over een baby die er komt. Hij heeft alleen niet veel geduld om voorgelezen worden. Binnenkort s mee gaan beginnen denk ik :)
pi_108662946
Ook niet in het bed ritueel Sonnetje? Hier lezen wij standaard voor na het badje en voor dat hij naar bed gaat. Lekker in zijn pyjama en slaapzak.
's middags heeft hij de rust ook niet, dan gaat ging hij naar bed met een boekje en mocht hij zelf nog even lezen.

Ik ben gek op boekjes van Nijntje, dus die ga ik onthouden Mereltje voor als het ooit hier zo ver is.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:38:52 #42
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108667895
Voorlezen... Oona is er gek op ;) Maar ze heeft er alleen geen geduld voor..
Nuja... ze kan rustig 20 boekjes achter elkaar lezen... boekje pakken, op schoot kruipen, 2 blz bekijken, boek dicht "soooo" zegt ze dan en ze gaat weer naar de boekenkast voor de volgende
We'll have love aplenty
You and me
pi_108669427
Ja psies zo doet Floris t.ook :D
Hij leest wel, maae als ik het verhaaltje dat erbij hoort wil voorlezen mag dat niet van m :)
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:34:18 #44
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108671587
Hahaha juistem idd!
Kartonboekjes met woordje en een plaatje worden wel van voor tot achter gelezen & benoemt
We'll have love aplenty
You and me
pi_108678245
Zo gaat het hier ook met boekjes.. geen geduld om het verhaaltje te horen, maar wel alle plaatjes bekijken en opzoeken en aanwijzen. Ik sta er elke keer weer versteld van hoeveel hij eigenlijk dan toch kent.
Vandaag hadden we opa en oma op bezoek, heel gezellige dag gehad, maar het leek alsof Lars z'n tongetje kwijt was. Hij kent toch al best wat woordjes intussen, maar hij wilde er vandaag helemaal geeneen zeggen. Nu is op commando iets doen omdat mama er zo trots op is natuurlijk ook helemaal niet leuk, maar toch... gelukkig zien opa en oma hem regelmatig via de webcam, en horen ze hem dan ook babbelen....

Overigens ben ik ook altijd blij als ik weer mag gaan werken. Ik werk 32 uur, 4 dagen dus, en vind het heerlijk. Misschien scheelt het ook dat mijn man van die 4 dagen er 2 thuis is (halve dagen thuiswerk) en ik Lars dus gewoon thuis achterlaat ipv naar het kinderdagverblijf moet brengen. Ik zou gek worden als thuisblijfmoeder denk ik. Heb diep respect voor zij die dat willen/kunnen.
pi_108688515
Herkenbaar Shandaly, het niet op commando willen doen wat ze anders wel doen. Lekker eigenwijs enzo.
pi_108688562
Shandaly ik herken het niet thuis willen blijven ook heel erg hoor. Het is gewoon niet mijn ding om 24/7 mama te zijn. Nu werk ik nog 40 uur, maar over twee maanden ga ik terug naar 32. Lisa gaat hier wel 4 dagen naar kdv toe en dat worden er straks dus 3. Mijn overweging om minder te gaan werken is eigenlijk alleen een financiële, het scheelt me maar een klein beetje geld tussen 4 of 5 dagen werken, dus na lang twijfelen heb ik nu door de stijgende kosten voor opvang de knoop doorgehakt. En een dag meer thuis is denk ik ook fijn voor Lisa.

Boekjes lezen is hier ook een beetje hetzelfde als hierboven beschreven, al merk ik wel dat Lisa zich steeds beter op een ding kan concentreren en daar ook langere tijd mee bezig kan zijn. Het gaat dus steeds beter.
pi_108689827
Klinkt leuk dat boekje Mereltje!!

Ahhh, Soofje, zo streng voor d'r moeder!! (ik zag je foto's op fb en wat zie jij er goed uit zeg!! knap gedaan zoveel afvallen!)

Noortje wat knap jouw visje! echt wauw!!
pi_108725276
Weer eventjes gauw tussendoor..
Ik ga elk festivalseizoen naar alle gratis festivalletjes in de omgeving, en ik wil Jona dit jaar meenemen naar ene in m'n stad hier. Ligt praktisch om de hoek, dus ik denk wel leuk voor een uurtje of 2 ofzo.
En nou zie ik ieder jaar kindjes daar met oordopjes in tegen de harde muziek, maar waar krijg je die voor een kindje van (bijna) 2?
Iemand enig idee? :o Via google kom ik niet verder.
I'm not a sinner.
  zondag 4 maart 2012 @ 23:36:36 #50
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108725925
http://www.oordopjesonline.nl/oordoppen/kinder-oordopjes/
http://www.oordopjes-kopen.nl/kinderen.html

2 sites die ik zo snel kan vinden...
Wil zelf graag een koptelefoon bestellen wanneer we Oona meenemen.. Idd wel een goed idee van de zomer..Welke festivalletjes ga je bezoeken??
We'll have love aplenty
You and me
pi_108727486
Hm ja, precies. En dan? Welke zou dan het meest geschikt zijn naar jouw mening? Ik heb echt geen idee :')
Koptelefoon gaat em hier niet worden denk ik, hij wil vrijwel nooit wat op z'n hoofd. Wintermuts kostte al veel moeite :P
Die waar ik Jona mee naartoe wil nemen is Mama's Pride in Geleen. Altijd erg gezellig en niet zo heel druk/groot, dat vind ik wel prettig. En mocht meneer het niks vinden ben ik binnen 10 minuten thuis, ook heel fijn!
Waar gaan jullie heen?
en verder ga ik ook altijd naar Urpop, Conincx pop, Mosterdpop, het Bevrijdingsfestival in Roermond, Booch!, etc.. :P
I'm not a sinner.
  maandag 5 maart 2012 @ 08:02:11 #52
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_108731449
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:51 schreef Shandaly het volgende:
Overigens ben ik ook altijd blij als ik weer mag gaan werken. Ik werk 32 uur, 4 dagen dus, en vind het heerlijk. Misschien scheelt het ook dat mijn man van die 4 dagen er 2 thuis is (halve dagen thuiswerk) en ik Lars dus gewoon thuis achterlaat ipv naar het kinderdagverblijf moet brengen. Ik zou gek worden als thuisblijfmoeder denk ik. Heb diep respect voor zij die dat willen/kunnen.
Dit dus. Ik werk heel graag. Op papier 36 uur, in het echt op dit moment wel 40/45. Beetje druk, zelfs bij de overheid (bezuinigingen en zo, geen vervanging voor vertrekkende mensen). Man werkt 32/36 uur maar we hebben alletwee wel een dag vrij, en dat vind ik heel belangrijk. Ze gaat 3 dagen naar kdv en daar vindt ze het echt fantastisch.

Boekjes lezen gaat hier heel goed, de concentratieboog wordt wel langer merk ik. Wij lezen iedere avond dit boekje voor:
pi_108731586
Wij komen ons hier melden *O*
Vers van de pers O+

Jarig *O*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 5 maart 2012 @ 08:25:42 #54
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_108731598
Gefeliciteerd en welkom!!
pi_108731708
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 08:02 schreef becky27 het volgende:

[..]

Dit dus. Ik werk heel graag. Op papier 36 uur, in het echt op dit moment wel 40/45. Beetje druk, zelfs bij de overheid (bezuinigingen en zo, geen vervanging voor vertrekkende mensen). Man werkt 32/36 uur maar we hebben alletwee wel een dag vrij, en dat vind ik heel belangrijk. Ze gaat 3 dagen naar kdv en daar vindt ze het echt fantastisch.

Boekjes lezen gaat hier heel goed, de concentratieboog wordt wel langer merk ik. Wij lezen iedere avond dit boekje voor:
[ afbeelding ]
Dat boekje heeft Thomas gekregen van een collega van mij. Daar gaan we dringend eens mee beginnen.
Hij begint pas sinds kort iets langer zijn aandacht te houden bij een boekje, dus misschien kunnen we nu echt beginnen met slaapverhaaltjes :)

En vandaag is hij 2 jaar :o Mijn kleine grote man O+

Ik kom, als ik wat meer tijd heb, nog uitzwaaien met wat foto's. Hij heeft een heerlijk feestje achter de rug met heel wat lekkers en heeft heel enthousiast gespeeld met zijn neefjes en nichtjes. Hij was wel helemaal uitgeteld zaterdag toen we hem in bed hebben gelegd, maar wat een fantastisch dagje heeft hij gehad :D
  maandag 5 maart 2012 @ 08:40:39 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108731739
Leonieke, gefeliciteerd met je grote kleine man *O* :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108731751
Leonieke gefeliciteerd *O*
  maandag 5 maart 2012 @ 08:42:47 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108731765
Oeps, niet omhoog gescrolled... :@
MP, ook gefeliciteerd met de verjaardag van Sarah, en welkom *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 maart 2012 @ 08:44:29 #59
259886 pessie
pi_108731781
Leo en MP gefeliciteerd met jullie kinders!
pi_108731810
Mp, gefeliciteerd met je meisje!!

Leonieke gefeliciteerd met je groto knul. Tot over een boel maanden!!

Sofie en ik gaan zo op weg naar mrien. Veel zin in!
*poef* nu is het weg
  maandag 5 maart 2012 @ 08:48:51 #61
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_108731831
Leonieke, potver, het is natuurlijk al vijf maart! Gefeliciteerd met je grote vent en tot over anderhalve maand!
pi_108731848
gefeliciteerd mp *O* *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 5 maart 2012 @ 08:52:57 #63
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_108731879
Gefeliciteerd sarah en thomas! 5 maart is een mooie dag om jarig te zijn! ;-)
  maandag 5 maart 2012 @ 09:06:08 #64
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_108732035
Even ego tussendoor:

Leyla praat eigenlijk alleen nog mama, papa en oma... Maar vanmorgen vroeg ik aan haar zullen we nijn even in je bakje leggen?? En toen kreeg ik echt "nijn nee!". Ik mocht nijn niet afpakken. :D

Ik zat echt, wow!
pi_108732200
Haha kan ik me voorstellen tico :D

Sarah en Thomas gefeliciteerd!

Oh ja had ik t laatst over voorlezen en Floris, gisteren wilde hij het boek over de baby lezen en heeft echt t halve boek geluisterd hehe.
Fokwet :P
  maandag 5 maart 2012 @ 14:09:02 #66
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108740806
Sarah en Thomas gefeliciteerd!! :D

Go Leyla :D

En Floris wil natuurlijk wel precies weten wat hem te wachten staat haha!

Oona is de laatste dagen mopperig en plakkerig... Mag echt mijn kont niet keren ;)
Vooral rond t middageten is het heul gezellig.. Blehh! gooien, mopperen enz enz...
Naja... fase! Gaat vanzelf weer over... maarja... gezellig is het niet..

Ze zit sinds vorige week op 1 slaapje.. ;) en das wennen...
We'll have love aplenty
You and me
  maandag 5 maart 2012 @ 14:14:12 #67
259886 pessie
pi_108740961
We zijn vanochtend bij Mrien geweest. Heel leuk *O*

Oona dat is ook wennen, komt vanzelf goed Reilain.

Tico *O*

En ik heb weer eens iets in mn klustopic gezet :+
pi_108740998
Ik ging vanochtend met Floris naar de ah. Dus ging.lopend. Kom k langs.mn zus dr huis, pakt ie mn hand, want hij wilde daarnaartoe. Ik dus zeggen dat we niet naar mn zus gingen, maar naar de winkels. Liepen we verder. Na een paar huizen ging ie een beetje miepen, moest k m optillen en ging ie heel zielig kijken en wijzen. Dus maar even langsgegaan, hij helemaal blij O+
Toen we uiteindelijk weer richting ah gingen, wilde hij onder de randstad rail door, want daar wonen opa en oma. Dat maar niet gedaan (ook omdat ze er niet waren :P). Zo grappig dat ie precies weet waar alles is :)
Trouwens best lekker dat we gisteren opgeruimd hebben. Hoef gewoon niks te doen, behalve er geen troep van maken :P
Heb net al eten gekookt, dus straks weer lekker naar buiten ofzo. Heb zin om naar de hema te gaan, mja moet k weer met de auto enzo. Mn buggy kan nog niet op mn fiets en tis ook niet echt warm. Oh en voor Floris is t ook niet zo leuk :D
  maandag 5 maart 2012 @ 14:20:10 #69
259886 pessie
pi_108741137
Hihi Son, zo was ik Nathan laatst kwijt en stond hij achter het huis van de buren omdat hij met zn vriendje wilde spelen :') .
pi_108741170
O+
Ja volgens mij wilde hij ook naar zn neef. Die 2 zijn echt vriendjes O+
pi_108741530
Oh en tegenwoordig slaapt ie overdag best lang (rond de 2,5 uur), op zich prima, maar hij mag er s ochtends ook wel een uurtje aan plakken en er s middags vanaf halen :P
  maandag 5 maart 2012 @ 14:37:53 #72
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108741613
:D Leuk zeg die kids die zelf op pad gaan..

Komt ook vanzelf goed hier ;) maarja... wanneer er een vork om je oren vliegt denk je wel even :')

Plums.. Ik geloof dat die koptelefoons het beste zijn.. Maar hier hetzelfde probleem..
Ik denk ook niet dat Oona hem op wil houden.. ik ga maar eens oefenen met een gewone koptelefoon ;)
Voor die anderen weet ik het eigenlijk ook niet.. Zo'n kneedbare lijkt me het beste blijven zitten?
Misschien eens bij een beterhoren-winkel binnen lopen om hun advies te vragen?

Het is trouwens idd guur buiten zeg!
Net even met Oona naar de eendjes gewandeld, brr... Oona vroeg er zelfs om steeds haar capuchion op haar hoofd te hebben ;)
Wel erg leuk dat ze al bij het zien van de zak brood meteen al riep: eeeendje!!
Zelf stu
We'll have love aplenty
You and me
  maandag 5 maart 2012 @ 14:41:10 #73
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108741705
:D Leuk zeg die kids die zelf op pad gaan..

Komt ook vanzelf goed hier ;) maarja... wanneer er een vork om je oren vliegt denk je wel even :')

Plums.. Ik geloof dat die koptelefoons het beste zijn.. Maar hier hetzelfde probleem..
Ik denk ook niet dat Oona hem op wil houden.. ik ga maar eens oefenen met een gewone koptelefoon ;)
Voor die anderen weet ik het ook niet echt... kneedbare lijken me het beste blijven zitten..
Wellicht eens bij een beterhoren-winkel navragen wat hun advies is??

Hier is het trouwens ook guur zeg!
Net even met Oona naar de eendjes gewandeld.... ze wilde graag haar capuchion op..
Wel erg leuk... al bij het zien van de zak brood riep ze: Eeeeeeeeeeeeeeendje!
en buiten totdat we bij de vijver waren wel 500x... eeendje, eeeeeendje, eendje!
Aan de waterkant de broodjes in stukjes scheuren en onder luid geschater ze in het water gooien naar de welgeteld 2 eendjes die er waren ;)..
We'll have love aplenty
You and me
pi_108742653
hier curves van ravi die vandaag naar het cb is geweest: Het peutertopic (2-4 jaar) deel 97

we vertrekken nu toch echt naar het peutertopic denk ik. ventje doet het gewoon prima voor een ventje van 2 :Y eigenlijk pas eind april, maar hij heeft het gewoon echt al zo ongeveer ingehaald. we hebben echtechtecht 2 peutertjes in huis (getuige ook de driftbuien van de ventjevariant :% )

doeg allemaal :W
tot bij de peuters!
  maandag 5 maart 2012 @ 17:30:29 #75
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_108747718
Dames jonge moeders! Ik zoek nieuwbakken mama's die zich willen laten interviewen voor een artikel over hoe ze hun relatie met hun partner beleven sinds de geboorte van de kleine. Dus bijvoorbeeld, heb je moeite om je borsten nog als iets anders te zien als iets waar je je kindje mee voedt? Is het lastig voor je om in de slaapkamer te switchen van ondergerefluxte wandelende schommelstoel naar sexy partner? Het is voor een lichtvoetig artikel in" Jij en je Kinderen" en het mag anoniem. Mailen mag naar v.b.groenewoud@gmail.com of stuur me een PM. Veel dank!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_108747921
Fijn dat t zo goed met m gaat simmu! Nu een echte peuter dus :D

Pfff k schrok net echt even. Floris gleedt uit ofzo (ik zette.de.tv aan voor thomas de trein, dus zag niet wat er.precies gebeurde :P) en kwam tegen zn speelgoedla aan...en bloeden dat t.deed :o echt het stroomde zn mond.uit. Heb nog.nooit.zoveel bloed bij m gezien. Voor.zover ik kan zien zitten al zn tanden er.nog.in en hij wilde net ook een koekje dat ie.gegeten heeft. Maar waar t bloed nou precies vandaan kwam :?
Gelukkig stopte t net zo snel als.t.stroomde. Maar zag er naar uit. Zelf.heeft ie.gelukkig.nergens last meer van.
Schrik niet snel, maar met al dat bloed ziet t er gelijk een stuk erger uit :D
  maandag 5 maart 2012 @ 19:29:04 #77
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108752502
Ohh Simmu wat fijn! Tot bij de peuters!!

Sonnetje :* Bleh wat een schrik!! Fijn dat het zo snel stopte & dat hij er geen last van heeft!!

Zo.. Hier t avondritueel weer overleefd ;)
Ze zag haar bord eten staan en zette het op een bleren... Gewoon laten zitten met een speentje erbij.. uiteindelijk nadat wij ons bord zo goed als leeg hadden begon ze ineens toch te eten... en te eten... en te vreten! Alles op... ;)
Ook tanden poetsen mocht weer eens sinds dagen.. Ze heeft tegelijk marcels tanden zitten poetsen ;) En toen mocht het ineens wel..

Even een vraagje..
Wat krijgen jullie kids als toetje??
Laatst eens appelmoes en soort mangomoes gegeven.. Ze vind het heerlijk maar ik wist eigenlijk niet goed of het nu een geschikt toetje is zeg maar.. Verder krijgt ze volle kwark of druifjes.. (danoontje lust ze niet)
We'll have love aplenty
You and me
pi_108753084
Ik vind toetjes een beetje overrated..
Ze krijgen genoeg zuivel en fruit binnen dus hier eigenlijk niet..
De meeste toetjes zijn suikerbommen en dat vind ik ook weer overbodig.
  maandag 5 maart 2012 @ 19:51:44 #79
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108753782
;) Ik maak er hier dankbaar gebruik van wanneer de melk er niet geweldig in ging... dan krijgt ze dus kwark... Maar daardoor weet ze ondertussen dondersgoed dat er na het eten meer te krijgen valt.. Dus hier eigenlijk wel standaard even iets na t eten..
We'll have love aplenty
You and me
  maandag 5 maart 2012 @ 20:14:24 #80
258612 nytar
boys boys boys
pi_108755167
Ik geef jonas altijd een beetje volle yoghurt. En dat is al een mega lekker toetje volgens hem. (en volgens mij ook)
een keer in de zoveel tijd krijgt hij wel eens een danoon, maar liever ook niet...en 3 melk-momenten is toch niet te veel?
pi_108756842
Wij eten zelf ook een toetje dus alleen daarom zou ik het mijn kind al niet onthouden en wij geven turkse yoghurt of roeryoghurt omdat de volle vetten goed voor hem zijn. Hoe zuurder hoe lekkerder vindt hij. We eten die yoghurt zelf ook trouwens dus geen zoete toetjes hier.
Op het kdv krijgt Puck 's middags melk. Wij drinken het zelf niet dus het schiet er hier thuis vaak bij in. Dus naast de melkfles (friso 3 nog opmaken :+ ) die hij 's ochtends krijgt, vind ik de yoghurt 's avonds dus wel nodig om voldoende zuivel binnen te krijgen.

*melk op het boodschappenlijstje zet*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108757173
Wij eten ook meestal wel een toetje, vanille yoghurt of kwark of net waar we zin in hebben eigenlijk. Sarah krijgt momenteel fruitmoesjes omdat ze geen koemelk mag. Of gewoon een stuk vers fruit.

Wij zouden vandaag naar Artis maar we vonden het weer niet goed genoeg, dus we zijn wezen winkelen, echte schoenen gekocht voor Sarah. Ze had al shoesme schoentjes voor binnen, maar nu dus een schoen met een stevigere zool voor buiten. Ze loopt al zo goed dat ze korte stukjes buiten gewoon kan lopen :)
Daarna hebben we lekker bij opa en oma gegeten om toch een beetje haar echte verjaardag te vieren. Maar die was afgelopen zaterdag al uitgebreid gevierd!
  maandag 5 maart 2012 @ 20:49:59 #83
324553 Parafoonnotulist
Gegijzeld door notuleerdrang
pi_108757241
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:48 schreef MamaPurk het volgende:
Wij eten ook meestal wel een toetje, vanille yoghurt of kwark of net waar we zin in hebben eigenlijk. Sarah krijgt momenteel fruitmoesjes omdat ze geen koemelk mag. Of gewoon een stuk vers fruit.

Wij zouden vandaag naar Artis maar we vonden het weer niet goed genoeg, dus we zijn wezen winkelen, echte schoenen gekocht voor Sarah. Ze had al shoesme schoentjes voor binnen, maar nu dus een schoen met een stevigere zool voor buiten. Ze loopt al zo goed dat ze korte stukjes buiten gewoon kan lopen :)
Daarna hebben we lekker bij opa en oma gegeten om toch een beetje haar echte verjaardag te vieren. Maar die was afgelopen zaterdag al uitgebreid gevierd!
klinkt druk maar leuk
“Waar taal verdampt, noteer ik het residu.”
pi_108757393
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij eten zelf ook een toetje dus alleen daarom zou ik het mijn kind al niet onthouden en wij geven turkse yoghurt of roeryoghurt omdat de volle vetten goed voor hem zijn. Hoe zuurder hoe lekkerder vindt hij. We eten die yoghurt zelf ook trouwens dus geen zoete toetjes hier.
Op het kdv krijgt Puck 's middags melk. Wij drinken het zelf niet dus het schiet er hier thuis vaak bij in. Dus naast de melkfles (friso 3 nog opmaken :+ ) die hij 's ochtends krijgt, vind ik de yoghurt 's avonds dus wel nodig om voldoende zuivel binnen te krijgen.

*melk op het boodschappenlijstje zet*
Nou dat dus, plus dat ie op t moment slecht eet en dat ie nog wat extra's eet met zn toetje.
Hoewel hij vandaag ook maar 3 happen ophad...
VOlgens mij wordt ie de kinderstoel een beetje zat...mja op een gewone stoel werkt nog niet zo :P
Oh en ik hou zelf niet van pure yoghurt, dus dat krijgt hij ook niet :') Over t algemeen eet ie gewoon met ons mee.
En soms ook wel een danoontje, maar das zo klein dat ik me echt neit druk kan maken over de suikers die erin zitten.
pi_108757492
Shanti, het was ook druk en leuk ;) Gelukkig heeft ze tussendoor nog wel geslapen hoor :) Maar ze was zo moe dat we haar toen we thuis kwamen slapend uit de auto hebben gehaald en zo door hebben kunnen leggen in bed en dat is een zeldzaamheid.
pi_108757838
nog een laatste opmerking voordat ik echt naar de peuters vertrek; onze cb arts had een hele goede en eenvoudige (ockham's razor ftw) verklaring voor het slaaphuilen wat ze hier allebei doen/gedaan hebben: dan dromen ze! hij riep al "vooral niet wakker maken dan hoor" nog voordat we iets bedremmeld zeiden het verder te negeren :P

echt een :|W momentje dat

dag dag jullie, have fun!
pi_108757934
MP, gezellig dat je hier nu meepost! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108758084
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:00 schreef Claudia_x het volgende:
Wat grappig om te lezen dat mijn opmerkingen over Lena's antwoorden met ja knikken je deden inzien dat ze al heel groot wordt :D
The way you rock'n'roll
pi_108758327
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:00 schreef Claudia_x het volgende:
Tja schoenmaaat 21 past echt niet in het babytopic he :+
pi_108758384
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Wat grappig om te lezen dat mijn opmerkingen over Lena's antwoorden met ja knikken je deden inzien dat ze al heel groot wordt :D
Het gaat deze week ook wel ineens heel hard! Ze is ontzettend bijdehand. Gooit ze zelf iets op de grond en dan gebaart ze voordat ik erop kan reageren al met haar vingertje dat het niet mag. :')

Ik weet niet wat er nu precies veranderd is. Het is alsof ze weer wat opmerkzamer is geworden. Ze heeft precies door wanneer ze moet zwaaien, ze wijst veel, praat er ook steeds meer bij. Ik kan steeds meer vragen aan haar stellen waarop ze ja kan knikken of nee kan schudden. Ze zegt zelfs ja en nee soms. :o
pi_108758581
Oh boefje :D maar wat een inzicht al. Zover is Puck nog niet. Die hangt alleen over de rand van zijn stoel de spullen na te kijken op de grond :')

Puck is vooral op zijn motoriek gericht momenteel geloof ik. De hele dag door stappen.

Papa hier is trouwens een neuroot met vies worden maar vandaag had ik hem zo ver dat hij niet ingreep als Puck zelf ging eten.
Het ging beide best goed af :+
The way you rock'n'roll
pi_108758816
Sarah is ook erg pienter aan het worden. Vanavond zat haar grote zus te klooien dus ik ging tellen, 1 2 en toen klonk het als tie naast me. Ik denk dat het toeval was en niet zo bedoeld, maar ik dacht wel even van whut?!?!

En wat het motorische betreft, Sarah doet alles stappend, haar broeken zullen niet meer erg slijten op de knieën :D Het ziet er zo wijs uit!
pi_108758968
Het mooiste vind ik dat Puck er zelf nog zo ontzettend bij schatert. Hij vindt zichzelf zo stoer als hij een eind loopt :D

Alleen hij gaat nu al een andere kant op dan ik wil :'( :P
The way you rock'n'roll
pi_108759116
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Alleen hij gaat nu al een andere kant op dan ik wil :'( :P
Wen er maar aan; voorlopig komt dat niet goed.
pi_108759174
Haha lekker eigenwijs dus :)

Wij waren vanmorgen op de psz voor Jaël en Sarah was mee, nou die paste er zo tussen hoor, ze was wat kleiner als de rest maar net zo een doerak :)
pi_108759344
I know en ik dacht nog wel dat het handig was dat ik met mijn gammele bekken geen 11 kilo meer hoef te tillen ;)
The way you rock'n'roll
pi_108759394
En hij wordt alleen maar zwaarder.
pi_108759462
Ivan heeft zichzelf vandaag een kwartier lang op de grond voor de deur van het kinderdagverblijf geparkeerd. Dat gaf weer een geheel nieuwe dimensie aan afgaan.
pi_108759480
Komt vanzelf goed joh :P
Uiteindelijk komen ze wel mee :P Althans Floris is geen onwijze wegloper, zn neef wel trouwens...Tenminste die loopt op zn dooie gemak gewoon de kant op die hij op wil. Kijkt niet op of om.
Als Floris de andere kant oploopt gaat ie altijd zwaaien en dag zeggen. En ik zwaai altijd terug en loop dan ook verder ;) Moet je zien hoe snel hij bij me is hehe (nja 9 van de 10 keer is ie snel bij me ;))

Vandaag liep ie ook goed mee, behalve dat ie dus naar mn zus wilde hehe.
pi_108759553
quote:
16s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wen er maar aan; voorlopig komt dat niet goed.
Whehe en dan zeg ik net dat het wel goedkomt *lol*
pi_108759602
quote:
18s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan heeft zichzelf vandaag een kwartier lang op de grond voor de deur van het kinderdagverblijf geparkeerd. Dat gaf weer een geheel nieuwe dimensie aan afgaan.
Oh jee :D
Wat was zijn reden? Moest hij er in of juist weg?
The way you rock'n'roll
pi_108759961
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Oh jee :D
Wat was zijn reden? Moest hij er in of juist weg?
Hij mocht niet in de kinderwagen. Het was rond ophaaltijd, dus er kwamen nogal wat mensen langs. :+

Uiteindelijk was het niet zo'n drama, hoor. Ik heb hem een tijdje laten zitten en heb hem daarna een superbelangrijke taak gegeven, namelijk om de huissleutels in zijn jaszak te dragen en bewaken. Hij heeft de hele route naar huis zorgvuldig en trots zijn hand in zijn zak gehouden. Toen we hem vanavond in bed stopten had hij zelfs zijn hand in zijn pyjamabroek omdat hij op zoek was naar zijn 'rugzak' (jaszak). Da's toch wel het bijzondere aan de peutertijd, dat soort dingen. Het wordt leuker en leuker. O+ En de coöperativiteit wordt, ondanks het recalcitrante gedrag en de bijbehorende driftbuien, ook groter.
pi_108760245
Ach Ivan, het leven van een peuter gaat niet altijd voer rozen he, maar gelukkig weet je mama precies welke verantwoordelijkheid jij al kan dragen!
pi_108760262
Haha prachtig en slim opgelost :D

Ik ben op zoek naar een goedkoop paar schoentjes die Puck buiten op het kdv af kan raggen. Maar moeten die nu al stevig zijn of juist nog met een flexibele zool?
The way you rock'n'roll
pi_108760391
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hij mocht niet in de kinderwagen. Het was rond ophaaltijd, dus er kwamen nogal wat mensen langs. :+

Uiteindelijk was het niet zo'n drama, hoor. Ik heb hem een tijdje laten zitten en heb hem daarna een superbelangrijke taak gegeven, namelijk om de huissleutels in zijn jaszak te dragen en bewaken. Hij heeft de hele route naar huis zorgvuldig en trots zijn hand in zijn zak gehouden. Toen we hem vanavond in bed stopten had hij zelfs zijn hand in zijn pyjamabroek omdat hij op zoek was naar zijn 'rugzak' (jaszak). Da's toch wel het bijzondere aan de peutertijd, dat soort dingen. Het wordt leuker en leuker. O+
Dat zijn zulke leuke dingen idd. M'n moeder zei gisteren nog tegen me dat ze de (mijn) peutertijd het leukst vond.

Ik snap helemaal wat ze bedoelt. Lente is zo bezig met ontdekken en verwonderen; bijna sprookjesachtig soms.
pi_108760644
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Haha prachtig en slim opgelost :D

Ik ben op zoek naar een goedkoop paar schoentjes die Puck buiten op het kdv af kan raggen. Maar moeten die nu al stevig zijn of juist nog met een flexibele zool?
Ik heb voor Sarah dr. visser flex schoentjes gehaald nu. Daar liep ze goed op,ik had ook nog andere gepast maar toen ging ze met stijve benen lopen. Gewoon bij scapino en daar hebben ze ook nog een mooie actie nu, tweede paar 50% korting :) en ik vond dat ze meer keus hadden voor jongens!
  maandag 5 maart 2012 @ 21:42:58 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108760722
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Uiteindelijk was het niet zo'n drama, hoor. Ik heb hem een tijdje laten zitten en heb hem daarna een superbelangrijke taak gegeven, namelijk om de huissleutels in zijn jaszak te dragen en bewaken. Hij heeft de hele route naar huis zorgvuldig en trots zijn hand in zijn zak gehouden. Toen we hem vanavond in bed stopten had hij zelfs zijn hand in zijn pyjamabroek omdat hij op zoek was naar zijn 'rugzak' (jaszak). Da's toch wel het bijzondere aan de peutertijd, dat soort dingen. Het wordt leuker en leuker. O+ En de coöperativiteit wordt, ondanks het recalcitrante gedrag en de bijbehorende driftbuien, ook groter.
Wat een slimme oplossing van je :o _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108760965
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:41 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Ik heb voor Sarah dr. visser flex schoentjes gehaald nu. Daar liep ze goed op,ik had ook nog andere gepast maar toen ging ze met stijve benen lopen. Gewoon bij scapino en daar hebben ze ook nog een mooie actie nu, tweede paar 50% korting :) en ik vond dat ze meer keus hadden voor jongens!
Scapino it is morgen ^O^ :D
The way you rock'n'roll
pi_108761184
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Scapino it is morgen ^O^ :D
Het grappige was, wij waren in zo een vet dure schoenewinkel, daar hadden ze de actie je betaalt wat de maat is, maar daar niets leuks voor Sarah, en teon verwees dat meisje ons naar de scapino, ze zegt daar hebben ze een leuke actie en ook wel wat je zoekt denk ik :D Zo lief! (we hebben bij haar wel de schoenen voor Jaël gehaald overigens)
pi_108762399
quote:
17s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:38 schreef Ssserpente het volgende:

Ik snap helemaal wat ze bedoelt. Lente is zo bezig met ontdekken en verwonderen; bijna sprookjesachtig soms.
Ja! Ik heb het idee dat jouw beleving van Lente zoals ze nu is erg lijkt op mijn beleving van Ivan nu. Ik voel me vaak geroerd. Mijn lief ook trouwens. En dat ontroert mij dan óók weer, als ik dat zie.

Kon ik de tijd maar stilzetten.
pi_108762526
quote:
17s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat een slimme oplossing van je :o _O_
Ik moet 2x in de week zoiets bedenken. Het zal mij benieuwen hoelang ik het volhoud. :+
  maandag 5 maart 2012 @ 22:11:12 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108762690
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik moet 2x in de week zoiets bedenken. Het zal mij benieuwen hoelang ik het volhoud. :+
Post ze hier svp... ik gok dat ik over een tijdje tips nodig zal hebben :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108763106
Hehe, Ivan :D
Straks kan je gewoon je ideeen recyclen :P Of trapt ie daar niet in?

Wat ik hier ook zo schattig vind, hij is heel erg bezig met dingen die weg zijn. Als een boekje aan t lezen is, wijst ie iets aan en benoemd iets, dan doet ie t boek dicht of bladzijde omslaan en dan is t "weg". Als je dan zegt Is de fiets weg? (bijvoorbeeld), dan gaat ie weer naar de bladzijde en dan is "daaaar!"
Wat het schattigste dus is, vandaag was ie papa aan t zoeken O+ Dus eerst naa boven wijzen, papa boven, Dus ik vertellen dat papa aan t werk is. En toen was t papa weg.
Althans ik vind t schattig :') gewoon dat ie zich bewust ervan is dat ie weg is en t ook echt benoemd enzo
  maandag 5 maart 2012 @ 22:19:38 #114
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_108763217
quote:
17s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:38 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Dat zijn zulke leuke dingen idd. M'n moeder zei gisteren nog tegen me dat ze de (mijn) peutertijd het leukst vond.

Mooi zoals je dat omschrijft. Ik merk bij noortje ook dat ze zoveel aan het ontdekken is. Ik kan niet wachten tot het lente en zomer is. Buiten is toch meer te zien als binnen.
pi_108765853
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja! Ik heb het idee dat jouw beleving van Lente zoals ze nu is erg lijkt op mijn beleving van Ivan nu. Ik voel me vaak geroerd. Mijn lief ook trouwens. En dat ontroert mij dan óók weer, als ik dat zie.

Kon ik de tijd maar stilzetten.
Nou, hè?

Zo hadden we zondag mn moeder opgehaald bij mn opa in België. Zij en Lente zaten achterin de auto en Lente had dr schoenen en sokken uitgetrokken.
Mn moeder zat een beetje met Lente dr voetjes te knuffelen en vroeg op een gegeven moment aan haar: "Mag ik jouw voetje meenemen in mn tas naar Wassenaar?"

Lente vond het prima en liet vol verwondering maar heel gelaten dr voet in mn moeders handtas stoppen.

Bij het uitstappen deed mn moeder nog quasi verbaasd wanneer dr voetje elke keer weer per ongeluk uit dr tas floepte.
Lente bleef ook maar meedoen. "Oh! Daar gaat ie weer!"

Het eindigde alleen erg verdrietig toen bleek dat de voet toch echt niet meekon. Ze heeft wel een kwartier gehuild nadat mn moeder uitgestapt was. ;(
pi_108766857
Hihi.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 00:15:39 #117
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108768393
Zo.. Ik ga weer even met een dikke glimlach richting mijn bed..
Wat een mooie oplossing Claudia en och Lente!...

Deze week besef ik me ineens hoe mega hard het gaat...
Ineens herken ik meer de verhalen van de peuters dan de 'nieuwe aanwas' dreumessen...
Haar wereld wordt ineens zo groot....
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 6 maart 2012 @ 08:31:43 #118
259886 pessie
pi_108771634
Ach Lente O+

Claudia, mooi opgelost inderdaad :D

Mijn kind zei gisteren de naam van het overbuurmeisje (4 maanden oud) "Osa" (+r aan het begin).
pi_108772509
Lente O+

Ik hoopte stiekem op een dreumes die zou doorslapen, maar helaas, was misschien ook een beetje valse hoop ;)
pi_108786729
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 09:27 schreef MamaPurk het volgende:
Lente O+

Ik hoopte stiekem op een dreumes die zou doorslapen, maar helaas, was misschien ook een beetje valse hoop ;)
Hehe, beter niet doorslapen, dan vinden dat 4 uur tijd is om op te staan...
En uiteraard precies op een werkdag...ik vond half 6 al een dieptepunt, maar kan erger dus...(hij viel zowat in slaap toen ik naar mn ouders reed, toen heb ik m lekker wakker gehouden >:) (7 minuten rijden hoor ;))
  dinsdag 6 maart 2012 @ 16:44:03 #121
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_108786818
jezus Son, das vroeg, hier was het dieptepunt ooit 04.45. Waarom snappen ze dan nog niet dat mama en papa nog niet van plan zijn op te staan.

Mijn mop is ziek, hoesten, hees als een hockeymeisje dat te veel marlboro light rookt, 39.5, ze ligt al de hele middag op de bank 'Farm Kids' te kijken. Nou vooruit dat mag...
pi_108787016
Ze zijn er wel pas rond 5 uur uitgegaan hoor. Om 4 uur was t een fles, om half 5 begon ie weer :')
Niet dat ik mag slapen van mn dreumes...mama moet bij hem zijn (hij bleef huilen en om me roepen toen ie beneden was. Toen ie zn bed uitgehaald werd door papa hoorde k m al om me roepen)
En dan kan ie opeens wel mama zeggen :P (normaal ben ik buhbah oid)
En toen ie bij mij was was ie vrolijk...toen ik de was ging ophangen (ik zie een voordeel van het tijdstip, hoewel ik dat pas rond 10 voor 7 ging doen :')) zat ie wel": papa sttt. Niet dat papa nog in bed lag...
Ik was dus half 6 mn bed uit, mja slapen had ik dus neit meer gedaan vanaf 4 uur...
Moet ie maar niet te vaak doen eigenlijk..

Arme Noortje ;( Zag net een foto op fb. Sneu hoor! Hopelijk knapt ze snel op!
pi_108787918
Tjee Son wat een tijdstip :X

Hier werd dreumes net wakker voordat wij naar bed wilden. Na drie kwartier staan, liggen, staan, liggen, bonk met je hoofd tegen de spijlen etc nam ik hem bij me. Na een half uur het spelletje je arm op het dekbed, je arm onder het dekbed heb ik hem weer zijn eigen bed ingekieperd. Dus om 01.30uur was het stil :O
The way you rock'n'roll
  dinsdag 6 maart 2012 @ 20:29:33 #124
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108795452
Oei wat een vroege vogels hier! Hopelijk morgenvroeg allemaal lekker uitslapen!

Noortje beterschap!!
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 6 maart 2012 @ 20:30:58 #125
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_108795533
Uitslapen, wat is dat??
  dinsdag 6 maart 2012 @ 20:32:15 #126
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108795617
alles na half 7?? :D
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 6 maart 2012 @ 20:37:50 #127
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_108795884
oh das sporadisch hier dus... :(
pi_108796118
Ik mag ook niet klagen hoor, eigenlijk hebben we gewoon een goede slaper. Alleen de laatste 1,5 week is t even minder. Vaak blijkt er achteraf dan ook wel wat te zijn, dus daar ga ik nu maar van uit ;)
Hij slaapt meestal gewoon t klokje rond.
Hij heeft heel lang nachten gemaakt van 13,14 uur. De laatste tijd was t 12 uur (van 7 tot 7 zo;n beetje)
<Mja dan valt t nu even tegen ;)
  dinsdag 6 maart 2012 @ 20:47:34 #129
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_108796370
Nog steeds begint de dag hier rond 6-en. Vraag me af of en wanneer dat veranderd. Voorlopig niet.

Morgen ga ik haar verjaardaguitnodiging in elkaar flansen, sjit zeg. Twee jaar terug rond deze tijd waren we enorm aan het klussen aan het huis en was de kinderkamer nog lang niet klaar.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 20:52:05 #130
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108796625
Oona heeft ook een momentje gehad dat ze heerlijk uit kon slapen... (tussen 8 en 9)
Nu mag ik nog niet klagen... half 7 moet ze er op kdv dagen uit... Meestal moet ik haar wakker maken... en maandag en vandaag was het 07.15...

Becky ohh jullie waren nog laat aan de klus dus ;)
Ik schoot helemaal in de stress rond 34 weken toen het kamertje ALWEER vertraging had..
Ik heb met 33wk in zh gelegen met een bloeding... Dus het kamertje MOEST komen zeiden mijn hormonen ;)
We'll have love aplenty
You and me
pi_108796681
Pffff ik zou het echt niet trekken als Lisa elke dag voor 7 uur wakker zou zijn. Nouja doordeweeks ben ik dan al een uur wakker, maar in het weekend vind ik uitslapen tot 8 uur a half 9 toch wel lekker hoor. Gelukkig is Lisa best een luiaard, dus meestal zit het wel goed met dat uitslapen. :)

Becky Noortje ook al ziek. :( Het is echt drama overal met alle zieken. Het wordt echt tijd voor mooi weer, dan zijn de kindjes ook weer wat minder ziek.

Hier zijn de voorbereidingen voor Lisa's verjaardag involle gang. Ik heb de uitnodigingen besteld. Dit jaar had ik geen zin om ze zelf te maken, ivm lui. De traktatie heb ik ook al uitgezocht, het worden worst /komkommer /kaas "bloemen". Lekker makkelijk te maken en nog gezond ook. Ik heb bij de xenos al zon grasmatje gehaald waar ik de sateprikkers met de bloemen dan in ga zetten en klaar is kees. De cadeaus voor Lisa heb ik ook al binnen, wheelybug en een lieveheersbeestje van boon om badspeeltjes in op te bergen. Laat het maar snel 10 april zijn. Of ohwnee, het moet nog heeel lang duren, want mijn meisje is nog heul geen peuter.
pi_108798526
haaai kwam even melden dat wij ook nog leven al kan je mij aardig opvegen

heb om met mini wel buiten te spelen maar zelf niet teveel te doen, een glijbaan voor in de tuin gehaald en dat is een groot succes!

meneer gaat redelijk hoeft niet geopereerd dat scheelt!

beterschap voor alle zieke weer!

kaas worst bloemen? klinkt leuk!
pi_108799973
Oh wat ben ik blij dat Femke hier niet zo vroeg wakker is :o Door de week gaat ze er rond 07.45 uur uit en in het weekend 8.15/08.30 uur.

NIKKI lekker op tijd al met de voorbereidingen voor Lisa haar verjaardag :D

Draculettetje wat leuk zeg een glijbaan voor mini. Ik ben ik blij dat we nu weer wat meer naar buiten kunnen :)

Morgen gaat Femke voor het eerst naar een vriendin van me voor een paar uurtjes (vanwege mijn werk). Ben benieuwd hoe dat gaat :X ze ziet haar niet vaak.. ik verwacht niet dat ze daar gaat slapen overdag ... :D ik vind het best een beetje spannend.. gelukkig heeft ze nog twee kleintjes waar ze zich hopelijk wat mee vermaakt.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 22:01:18 #134
259886 pessie
pi_108800508
Mereltje dat is inderdaad wel spannend! Laatst was Nathan voor het eerst een dagje weg en toen had hij gewoon anderhalf uur geslapen daar nadat hij dus door iemand anders in bed was gelegd. Het kan beter gaan dan verwacht!

Leuk, een glijbaan!

Nathan heeft na 6.10 niet meer geslapen, wel in bed gelegen. Maar goed, dat komt hier eigenlijk zo goed als nooit voor. Meestal is de deifnitieve tijd van wakker worden tussen 7.30 en 8.00. Prima.
pi_108800662
Ik zeg maar niks over het slapen van Sofie. Ze slaapt enorm uit. :@

Had jij trouwens nog foto's pessie? Ik geloof dat je fietje ook nog op de foto gezet had?
*poef* nu is het weg
  dinsdag 6 maart 2012 @ 22:20:21 #136
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_108801519
Mereltje, spannend! Waarschijnlijk meer voor jou dan voor Femke ;)

Ik wil ook een uitslaapkind *stampvoet* :(
Dat is wat ik het aller aller aller zwaarst vind van het moederschap, dat slechte slapen (want wakker om ieder kuchje en kreuntje ondanks op andere kamer) en vroeg op. Normaal sliep ik tot half acht/acht uur door de week en veul langer in het weekend. Das echt echt voorbij.
pi_108801865
Becky, het lijkt me ook ontzettend zwaar, altijd zo vroeg op. :* Ik mag echt in m'n handjes knijpen realiseer ik me regelmatig. Ik ben er ook echt blij mee, want slaaptekort krijg ik binnen no time migraine van helaas. AlsLisa een keertje een paar nachtjes bagger slaapt omdat ze ziek is ofzo heb ik gelijk migraine.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 22:35:22 #138
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108802251
Wisselen jullie wel eens af Becky?
Toen Oona een periode zo bagger sliep namen we in t weekend beide een uitslaapdag...
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:23:19 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108804086
Ik zeg ook niets over slaaptijden, voor je het weet kan ik hier weer klagen over baggernachten :X

Maar vandaag is zoonlief 66 O+ weken oud, en van 6-3-12 kan ik ook wel 66 maken, dus dat is een datum om makkelijk te onthouden, en dat is wel zo makkelijk als je later als je oud bent, en je kind al zoveel bijzondere mijlpalen heeft meegemaakt, en nog moet vertellen wanneer hij ging lopen *O*

Het zat er al aan te komen, en ik zat N al te pesten dat hij vast in S'veen zou gaan lopen ipv in zijn huis, en vanmiddag bij m'n ouders nog net niet, en vanavond in S'veen ineens van m'n been richting de TV, en even later van de koelkast naar de vriendin van B die stond te koken, iedere keer zo'n 5 stappen en wel doorgaan als je denkt dat hij zal gaan zitten :D

Nou ja, het scheelt hoeven we volgende week niet de hele dag bij de pinguins te gaan zitten :')
Vorige keer in Drenthe ging hij zitten toen we in Emmen bij de dierentuin bij de pinguins waren ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 07-03-2012 08:08:04 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108804363
Jeuj Soneal ook lekker stappen *O*
The way you rock'n'roll
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:45:43 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108804874
Ja, ben er ook wel blij mee O+
En lief van hem dat hij een moment heeft gekozen dat mama zelfs dement nog wel zal onthouden :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 maart 2012 @ 04:35:49 #142
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_108808986
Iets met fokwet. :( al een eeuwigheid klaarwakker
pi_108809317
Oh Becky klote zeg!
Ik voel met je mee!

En ik zeg niks over slaap enzo vandaag ;) ivm fokwet.
pi_108809375
becky :*

sonneal goed bezig! wat fijn dat je het mama ook.helpt te onthouden!
  woensdag 7 maart 2012 @ 08:06:48 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108809721
Ik had zelfs niet moeten posten dat ik er niets over zou zeggen :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 maart 2012 @ 12:46:35 #146
259886 pessie
pi_108817262
Maandagochtend, meet bij Mrien!

Ik heb heel snel nog even geklikt voor ik wegging, het was in ieder geval leuk! Ik zag helaas wel dat Lotte gelijk had -O- Jelle ben ik vergeten te fotograferen.

pi_108826385
Wat een gezellige foto's O+

Soneal *O*

Ik vind het zo fijn dat Sarah ook al loopt! Dinsdag even richting winkelcentrum geweest hier en toen heb ik haar laten lopen daar, lekker samen met haar zus. Het zag er zo lief uit O+
Mijn kleine boef heeft zich afeglopen nacht bij opa en oma flink misdragen, ze wilde niet slapen, uiteindelijk heeft ze wel geslapen gelukkig, maar het ging niet van harte.

Sarah is zowieso een slechte slaper, wij weten niet beter of de nachten zijn gebroken en de dagen beginnen vroeg en overdat slaapt ze ook weinig. Als het meer als anderhalf uur is zijn wij al blij.
pi_108839296
Ik kom jullie hier uitzwaaien :W
Afgelopen zaterdag had Thomas zijn verjaardagsfeestje waar hij zich uiteraard kostelijk geamuseerd heeft met zijn neefjes en nichtjes. Het huis was een bende, maar dat kon de pret niet drukken.

Een lekker dessertje kon er ook wel in :)

En afgelopen maandag heeft hij voor de eerste keer op het potje geplast bij de onthaalmoeder. Je moet iets als je jarig bent ;)

Ik vond het heel leuk om hier te posten. Jammer dat ik steeds zo weinig tijd had om iedereen goed te kunnen volgen en daardoor ook niet zoveel kon meepraten de laatste tijd. Maar ook al hoort Thomas vanaf nu bij de peutertjes, dan nog blijft dit topic in myAT staan en zal ik jullie dus nog steeds volgen :)
Tot binnenkort!
pi_108840746
Leo, wat leuk om Thomas weer eens te zien. Nog van harte met je dreumesje! Wat issie al groooooot! Tot over een week of 4 bij de peutertjes. Daaaaaaag!
pi_108841032
Thomas wat ben jij groot geworden O+ Nog van harte Leonieke *O*
The way you rock'n'roll
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:59:09 #151
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_108842302
Thomas, wat een mooi ventje! Ziet er ook heel jarig uit. Tot snel!!

Vandaag de uitnodiging voor Noortje haar verjaardag verstuurd. Bijna twee!
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:00:47 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108842409
Wat een leuke Thomasspam O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108842817
Pessie wat een leuke foto's, had het ook erg leuk gevonden, maar helaas moest ik maandag werken.

Leonieke gefeliciteerd met Thomas :)

Becky wat balen dat het zo vroeg was vanochtend!!

Hier is alles gelukkig goed gegaan met de 3,5 uur dat ik weg was. Dame heeft 2 uur lang in het campingbedje zich prima vermaakt en een beetje gedut en verder natuurlijk fijn met andermans speelgoed gespeeld, dat is natuurlijk veel leuker ;) Was wel een opluchting. Volgende week krijg ik hier woensdag een meid van 3 en een jochie van 1,5, ben benieuwd hoe dat gaat.
pi_108843211
Wat een prachtige foto's Leonieke! (Kan natuurlijk ook niet anders met zo'n fotomodelletje erop ;) )
En die toetjes zien er ook heerlijk uit (wat een boel, wat een werk! Knap hoor)

Ik ga morgen iets 'nieuws' uitproberen... ik 'mag' een dag thuiswerken... Normaal is mijn man thuis met Lars, en werkt hij een halve dag thuis, maar de planning bij hem op het werk had daar weer eens overheen gekeken en heeft een belangrijke externe afspraak gepland. 8)7 Bij wijze van hoge uitzondering mag ik van mijn manager morgen thuis werken, maar ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. Zodra ik in de buurt ben is Lars nogal een zwaan-kleef-aan, dus ik vraag me af of ik veel gedaan ga krijgen. Maar goed, als het niet lukt dan neem ik gewoon alsnog vrij.
pi_108852544
Bedankt voor de complimenten (welk moederhart smelt er niet als je zo'n dingen leest ;) ). En Shandaly, dat werk valt redelijk goed mee, hoor. Zelf pannenkoeken bakken en dan naar de bakker en de traiteur rijden ;) Ik heb echt geen tijd om al die hapjes te maken :N
  donderdag 8 maart 2012 @ 07:26:38 #156
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_108852738
meurning, zit al weer een half uur op mijn werk, en dat zegt wel weer wat over de nacht van Noortje. Vanaf vijf uur niet meer getukt (en natuurlijk lag ik er pas rond 12 in) omdat ze zo aan het hoesten was. Nog steeds verhoging, gister nog 39.9 en vanochtend 38.4. Wel d'r hele beker melk er weer uit gegooid daarnet.

We vieren Noortjes verjaardag vanaf 15.00 uur, vorig jaar met soep en hamburgers. Misschien dit jaar anders, wat beter van te voren voor te bereiden is. Iemand tips?
pi_108852944
Goedenmorgen!
Pffff Becky dat was weer vroeg! En beterschap voor je meisje :*

Hier hadden we een doorslaper, nadat ze om 22.30 nog een fles had gehad, kwam ze pas om 6 uur en eindelijk een keer gezellig wakker ipv schreeuwend. Uiteindelijk haar rond half 7 eruit gehaald, er lijkt vooruitgang in te zitten.
pi_108853023
Becky -O- :*

Hier was het de laatste tijd na een paar goede nachten een slechte maar de trend lijkt zich nu andersom door te zetten. Ik ben het zo zat dat drama om niks. Ik vind het echt niet erg als er echt wat is maar er lijkt niks te zijn en telkens als je net weg zakt begint het drama opnieuw :O
The way you rock'n'roll
pi_108853125
DML wat fijn dat de trend zich andersom door lijkt te zetten!! Drama om schijnbaar niets vind ik ook vreselijk, maar ja je doet er zo weinig aan als ze dan toch blijft schreeuwen en je hebt zo een beetje alles geprobeerd wat er in je macht ligt.
  donderdag 8 maart 2012 @ 08:24:01 #160
259886 pessie
pi_108853170
DML fijn dat je wel verbetering ziet, maar het is zwaar :*

Becky, -O- .
Tips: Lasagne. Het is pasta dus bijna alle kinderen eten dat en lekker makkelijk vantevoren te maken.

Mereltje fijn dat het goed is gegaan *O* . Werk jij op het moment 5 of 4 dagen?

Leo wat een leuke foto's zeg!
pi_108853249
De trend andersom is dus een paar slechte en dan één goede ;)
The way you rock'n'roll
  donderdag 8 maart 2012 @ 08:32:09 #162
259886 pessie
pi_108853271
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 08:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De trend andersom is dus een paar slechte en dan één goede ;)
-O-
pi_108853305
Ja precies pessie :P
The way you rock'n'roll
pi_108854586
Ow zo begreep ik hem ook niet, ik dacht eindelijk meer goeie nachten dan slechte nachten voor jou -O- :*
pi_108854681
Het komt vast wel weer goed hoor maar dat getrek aan mijn dekbed terwijl er geen geluid te horen was en hij zijn speen in heeft en dan die drama om weer te gaan liggen :{w En dan vanuit het niets op eens vrolijk gaan babbelen, dat je denkt kind ga toch slapen :D En dat sterkt het gevoel dat er echt niks aan de hand is ook.
Ik snap hem gewoon 's nachts nog steeds niet geloof ik.

Terwijl hij mij wel steeds beter begrijpt. Hij weet nu wat ik bedoel als ik zeg dat hij een nijntje boekje moet gaan pakken O+
The way you rock'n'roll
pi_108854845
Tuurlijk komt het goed, maar wij 'volwassenen' willen graag troosten en het probleem verhelpen.. Terwijl ze misschien wel gewoon de dag verwerken in hun slaap en misschien hebben ze het wel gewoon nodig evne brullen, maar waarom dan zo ontroostbaat?? En waarm houden ze ons dan wakker??
Ik heb het ook wel redleijk geaccepteerd dat er veel slechte nachten zijn en af en toe een goede en ik hoop dat dat patroon zich snel omkeerd, maar dat is afwachten. Ik heb nu Sarah-tijd, want haar zus is naar de peuterspeelzaal.
  donderdag 8 maart 2012 @ 11:21:42 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108857144
Beterschap voor Noortje :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108858142
Bijna een week te laat.
Maar we komen even afscheid nemen van de dreumes kindjes en mama's.
:W

Mart is alweer een peuter! En wat heeft hij genoten van zijn verjaardag.
Vrijdags in chimpiechamp geweest, waar hij 3 uur lang aan het spelen is geweest en zaterdags zijn verjaardag geviert. We hebben allen enorm genoten! O+

Net geboren:

1 jaar:

En zijn verjaardag:

pi_108859563
Waardeloos die slechte nachten! Ik vond die 2 weken al vervelend :@
Nu lijkt t wel weer de goede kant op te gaan.
Gisterochtend werd ie om half 8 wakker en vanochtend om 10 voor half 8. Iedere keer precies als ik m wakker wil gaan maken :D
Vannacht was ie wel even om 4 uur wakker, toen weer stil en om hjalf 5 weer wakker. Toen een fles gegeven en toen is weer gaan slapen (gelukkig ;))
Wel grappig, hij stond en wilde eruit, dus ik zeg tegen m: ga maar liggen en hij deed t :o
Maar tis gewoon frustrerend als ze zo vroeg wakker worden/onrustig slapen en je weet niet waarom.

Thomas en Mart, wat een leukerds zijn jullie! Veel plezier bij de peuters en tot over een paar maanden!
pi_108902438
Hier lijkt het ook weer de goede kant op te gaan na maandenlang slecht inslapen en doorslapen. Ze komt nog wel bij ons in bed terecht ergens in de nacht, maar dat vind ik niet zo erg vergelijken met wat we eerst hadden.
Becky, sterkte met de slechte nachten/vroege ochtenden!
DML, ik herken die fase wel. Niet slapen maar ook niets aan de hand. Hier ging het vanzelf over :) En toen kwam er weer een andere fase :+

nog van harte gefeliciteerd Thomas en Mart! *O*

Wat voor buitenspeelgoed hebben jullie voor je dreumesjes? Ik ben geen fan van buiten spelen en we hebben alleen een galerij met een terras eraan vast. Het enige wat we nu kunnen doen is Amy op de driewieler (die ze nog niet zelf kan rijden) waardoor ik dus moet duwen (lees: heel hard rennen over de galerij). Ik ben dus op zoek naar speelgoed, maar ik weet niet goed wat. Iets met zand lijkt me wel wat. Een schommel is niet handig, want ik zie al voor me dat ze zo het terras af schommelt. Is een speelhuisje al leuk?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 13:32:45 #171
259886 pessie
pi_108902615
Sola wij hebben deze nu staan:

Als hij 2 is krijgt hij een eigen loopfiets. Ik begrijp dat over het algemeen een kind pas zelf met een driewieler kan trappen als hij tegen de 3 loopt, dus een loopfiets is dan handiger.
Verder: een zandtafel of een zandschelp? Nathan speelt ook met een bal, maar dat is denk ik minder handig ivm hoogte bij jullie. Oh, en van die lage plastic glijbaantjes!
pi_108903101
Een loopfietsje is inderdaad een goed idee! we hebben alleen een loopwagentje, maar daar is ze eigenlijk alweer een beetje te groot voor. Glijbaantje vindt ze inderdaad ook fantastisch! Een bal kan gemakkelijk over het hekje heen stuiteren en dan moet ik hem weer beneden in de straat ophalen :P

qua zandbak of zand/watertafel weet ik het nog niet welke het leukst/handigst is. In een zandbak kan ze ook lekker zitten. Maar een zand/watertafel is wat handzamer.
pi_108903300
Wat is het merk van dat loopfietsje op die foto, pessie?

Wij hebben in het najaar een speelhuisje gekocht via Marktplaats en vorig weekend opgebouwd. Anne vindt het prachtig! Deze is het:

Verder hebben we een babyschommel gekregen van een nicht van mijn man, maar dat vindt ze echt vreselijk, dus ik denk dat ik die maar weer ga wegdoen. Ze schreeuwt het uit als ze erop zit, en niet van plezier :')

Wij willen nog een zandbak kopen, maar dan moet het weer nog wel wat mooier worden.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 13:53:47 #174
259886 pessie
pi_108903401
Radio Flyer staat er op de fiets, type ik ook in als ik een plaatje ervan zoek. Wij konden hem lenen van vrienden.

Sola ik vond net ook een glijbaan die je dubbel kunt vouwen zodat ie beter op te bergen is.
pi_108903546
Ik wil ook zo'n loopfiets ding als.wat jij post pessie.
Mijn ouders hebben een houten elmo en die vindt hij helemaal geweldig. Zn loopauto ook trouwens, maar wordt ie idd een beetje groot voor.
Verder hebben we.een zandbak (al vind ik dat meer voor de zomer :P) en een glijbaan.
Zo'n opklapbare schommel heeft mn zus. Vond ie vorige zomer ook erg.leuk!
pi_108903661
Hahaha arme Anne op de schommel :D Wat zielig dat ze zo bang is.

Dat huisje ziet er echt leuk uit! Zoiets zoeken wij ook. Moet ook niet al te groot zijn, want dan is het terras vol.

Welke glijbaan is het Pessie, die je dubbel kunt vouwen?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:01:29 #177
259886 pessie
pi_108903714
Son hij is vrij klein, echt voor kindjes tussen 1 en 2 jaar, als Nathan jarig is krijgt hij een eigen, simpelweg omdat hij dan te groot is voor deze. Daarnaast hebben we deze geleend en in het najaar kan het volgende kind er waarschijnlijk.

Opklapbare schommel? laat zien! Wij moeten ook een schommel (nog even en dan hebben we in plaats van en mooie nieuwe tuin een speeltuin achter het huis :') )
pi_108903901
Oh ik heb al een verlanglijstje voor buiten ondertussen :+
Glijbaan
Speelhuisje
Loopfietsje
zandbak of zand/watertafel

Ik geloof dat ik maar extra moet werken deze maand :P

Die glijbaan ziet er handig uit Pessie. Amy is een klimgeit, dus dat vindt ze leuk.

Ze klom gister ineens op de eettafelstoel, daarvandaan op de eettafel en toen zo in haar kinderstoel :o Een keer knipperen met mijn ogen en ze zat relax in die kinderstoel alsof ik haar er zelf had ingezet net :')
pi_108904547
Kan even zo snel geen plaatje vinden. Hij is vrij klein, maar je kan m tot 4 ofzo gebruiken (of X.aantal kilo ofzo). Eerst heb je echt zo'n zitje waar ze in vast zitten en dat kan je dan steeds verder afbouwen zeg maar. Tot het alleen zo'n plankje is.
Inklapbare schommel op google geeft wel plaatjes ervan :P

Dat fietsje van mn ouders kan ie nog wel even op. Moet.ook eveb kijken welke.ik precies wil. Voor.een echte loopfiets is ie nog.wel echt te klein
pi_108915230
Radioflyer fietsen O+ O+ O+ ik hou ervan <3
grote heeft de foldable trike gekregen en ze is er helemaal wild van :D (en lekker handzaam voor ons want foldable en dat scheelt best qua opbergen) Was wel prijzig, geloof 120,-

Kleine heeft nu voor haar eerste verjaardag een waterbaan gekregen, dat vind ik ook een leuk cadeau voor de zomer, maar ik weet niet hoe handzaam dat is als je niet heel veel ruimte hebt. Ik kan niet wachten tot ze anderhalf is en het zomer is en het zonnetje lekker schijnt enzo, kunnen ze er buiten mee aan de gang <3

Thomas en Mart O+ mooie mannen! Gefeliciteerd nog! :*

Mijn mini is vlak voor t eten zo, hops, al springend, met een salto over de leuning van de bank gekieperd :X ;( ik zat ernaast nota bene en had dr met 1 hand nog vast ook :') stuiterbal...
gelukkig was ze snel getroost en kon ze er daarna weer om lachen. Dr zit een flink ei op haar voorhoofd maar het lijkt alweer minder heftig dik/blauw dan een uur geleden gelukkig.

het eczeem bij dr neusje was een dag of twee weg en nu ineens weer helemaal terug. Ik snap er echt niets van :?

[ Bericht 14% gewijzigd door mignonne op 09-03-2012 21:12:41 ]
:)
  vrijdag 9 maart 2012 @ 19:58:11 #181
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108915895
Dat eczeem heeft oona ook regelmatig gehad in haar gezicht.. Gelukkig blijft het nu weer vooral weer beperkt tot haar schouders/ellebogen/knieen..

Wat een flink ei zeg!

Wij hebben een zandwater tafel op het balkon staan.. Kan niet wachten totdat het zeil eraf kan en het zand erin :D :D Ze kreeg hem voor haar eerste verjaardag van mijn ouders
Wij hebben deze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oona had niet genoeg aan 1 set reservekleding op t kdv vandaag helaas..
Vanmorgen een spuitluier... en vanmiddag projectielspugen.. Het heerst zeiden ze al... Veel kinderen 1 dag ziek... verschillende leidsters ook al ten prooi gevallen aan de 1dags griep..
Dus hopelijk heeft Oona het al gehad...
Ze kwam vandaag dus thuis in een prachtig net niet passend kdv-reservesetje ;) wel vrolijk, maar zoooooo moe... paar hapjes gegeten en toen lekker naar bed..
We'll have love aplenty
You and me
pi_108916040
Ja daar zaten we vorig jaar aan te denken om te kopen voor zn verjaardag, zo'n waterbaan. Maar dat is toen een zandbak geworden :D
Misschien wel leuk om aan mn ouders en zus ofzo te vragen dit jaar :)

En wat is je mini toch anders dan dr zus Mignonne. Wel net zo leuk O+
En zo sneu als ze van de bank vallen ;( Gelukkig heeft ze er weinig aan over gehouden!
Die eczeem lijkt me ook vervelend, vooral als je niet weet waar het opeens weer vandaan komt!

Pff dreumes had vanmiddag een humeur :X
Ben ik helemaal niet gewend van m :D En ben zelf ook nogal moe (en niet helemaal lekker, verkouden enzo), dus k was blij dat ie ging slapen :@ (waar ik me dan ook zo rot weer over voelde :') want wat kan ie er nou helemaal aan doen, hij is pas 20 maanden (nou ja bijna :P) Maar jeetje, wat was ie vervelend...echt gewoon alles doen wat niet mag, huilen om niks, uitdagen..gelukkig heeft ie t niet zo vaak :D
Straks lekker op tijd slapen en dan is t morgen ook wel weer beter ;)
Wel een hoop gesleep met m morgen, want ze gaan klussen in de babykamer en das naast zijn kamer. Dus voor zn slaapje ga ik maar naar t huis van mn ouders. Anders gaat t m ook niet worden ben ik bang.
pi_108916806
Die waterbanen vind ik leuk, moet er ook zo een voor de meiden!

Mignonne wat sneu dat ze zo gevallen is. En lastig van die eczeem. (ik en Jaël zitten ook sinds twee dagen weer hier en daar onder, zonder verklaring, maar das meestal hier ;))

Mijn klimgeit zat gister opeens op de eettafel vanuit haar tripptrapp toen ik even mijn schoenen aan het pakken was in de gang. Vandaag ons spikplinternieuwe nog nooit gebruikte tuigje dus maar even bevestigd!
pi_108917163
Och dat ei Mignonne ;(

Puck zijn wang zit ook alweer een paar weken onder de eczeem en waar het van komt? :?

Waterbaan en zandbak wil ik wel voor op het balkon. Dat laatste komt er sowieso. Voor die eerste moet ik eerst eens uitzoeken hoeveel het kost :7
The way you rock'n'roll
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:31:40 #185
259886 pessie
pi_108917750
Och Mignonne arm meisje :*
Rot van die eczeem. Is er een lans dat het "gewoon" eczeem is en niet zozeer van voedsel?

Zandbak komt hier ook sowieso, en verder staan er op mn lijst nog zo'n 50 dingen dus ook ik moet helaas kiezen.
pi_108918500
Eigenlijk heb ik een hekel aan de zandbak :')
serieus heel mn huis ligt dan vol zand, mja alles voor t kind he :P
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:47:09 #187
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_108918654
We hebben de blauwe schelp maar das eigenlijk maar een onhandig ding omdat het vocht er niet uit kan.

Zo'n waterbaan is wel leuk dus? Voor in de tuin, want dan kan ik hem nog op haar verjaardaglijstje zetten namelijk :P
pi_108919013
Ik wil juist die schelp. Kan er zomers ook water in de andere kant :Y
The way you rock'n'roll
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:56:21 #189
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_108919159
ja dat is wel handig, maar als ie dicht is bij regen dan kan het condens niet weg en blijft er enorm veel vocht achter in het zandgedeelte.
pi_108919547
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:56 schreef becky27 het volgende:
ja dat is wel handig, maar als ie dicht is bij regen dan kan het condens niet weg en blijft er enorm veel vocht achter in het zandgedeelte.
Hij zal hier op het balkon staan dus ik kan de klep wel open laten. Maar goed om te weten dat ik dat dan dus moet doen ^O^ :*
The way you rock'n'roll
pi_108919632
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:56 schreef becky27 het volgende:
Ja dat is hier ook het probleem. Mijn buurvrouw heeft zo'n kikker-zandbak maar na een week regen is al dat zand blubber geworden. Geeft neit, vinden de kinderen ook prachtig, maar je moet er maar vna houden :+

waterplay is leuk ja vind ik :Y
wij hebben het expres voor jongste haar verjaardag gevraagd omdat ze al zoveel meuk hebben en nog meer zouden krijgen... en oudste is precies aan t einde van de zomer jarig dus nja net te laat eigk.

www.aquaplay.se

en
www.waterplay.nl
de onze komt van die laatste site als ik mn moeder goed begrepen heb. Prijs valt best mee vind ik.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 21:16:21 #192
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_108920062
Noortje is mooi voor de zomer jarig en aangezien onze tuin nu helemaal bestaat wordt hebben we meer ruimte (ondanks de aanbouw). Ik neem hem mee als kado van schoonpapa, leuk, volgens mij vindt ze het fantastisch!
pi_108920333
overigens dml niks ten nadele van zandbakken hoor! Mijn grote vindt dat ding ook echt superleuk :Y
ik ben zelf alleen wat minder wild van al dat zand overal ja, wat Son zegt, maar goed, hoort erbij. Maar ze kon en kan zich er heerlijk in vermaken. Oa bij Ikea hebben ze leuke zand-speelsets. Van die sets om zandijsjes te maken bijv. superschetig <3
pi_108920335
Anne is ook onhandig net na de zomer jarig (17 sept). Ik vind zo'n waterbaan geweldig, maar zou ze daar niet te jong voor zijn? Spelen jouw dames er echt al mee mignonne?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 21:22:44 #195
259886 pessie
pi_108920381
Fan ik denk dat Anne er in mei/juni echt al veel mee kan, mijn nichtjes hadden ook zo een en dat ging al snel heel goed
  vrijdag 9 maart 2012 @ 21:25:31 #196
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_108920516
Oh ik weet zeker dat Anne er veel mee kan, Noortje was net 1 toen ze met emmertjes en gieters en weet ik wat in de tuin rondkroop/net liep.
pi_108920530
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 21:21 schreef Fannetje het volgende:
Anne is ook onhandig net na de zomer jarig (17 sept). Ik vind zo'n waterbaan geweldig, maar zou ze daar niet te jong voor zijn? Spelen jouw dames er echt al mee mignonne?
oh ik denk dat je net mn foto's van mn kleine gemist hebt :D

even for the record, een afwasteil met water had ze ook de bom gevonden hoor :+ maar dit was helemaal leuk met een bekertje en een bezempje enzo :')
in de zomer zal mijn kleine dame anderhalf zijn, dan speelt ze er wel mee denk ik. Vorig jaar toen we die mooie maanden hadden (april? mei?) toen was mn grote 20 maanden en die was helemaal wild van de waterbaan van de buurjongens.
pi_108920652
Dan zal Anne het inderdaad ook wel prachtig vinden, tnx! :)
pi_108920683

[ Bericht 100% gewijzigd door mignonne op 10-03-2012 08:06:21 ]
pi_108920814
Oh nou dan ga ik toch voor de afwasteil en een paar plastic bekers. Of het babybadje nog maar niet weg doen. Lekker goedkoop :7
The way you rock'n'roll
pi_108920946
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 21:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oh nou dan ga ik toch voor de afwasteil en een paar plastic bekers. Of het babybadje nog maar niet weg doen. Lekker goedkoop :7
dat deed k met mn grote ook vorig jaar hoor. De dweilemmer buiten en een andere teil erbij zodat ze over kon hevelen, t leukste wat er is natuurlijk. En dan die bakjes erin van mn kolf, die aventdingen :P
pi_108921069
Soms vergeet ik dat Silke groter wordt. Hebben andere moeders van twee daar ook last van? Omdat de oudste duidelijk zo veel verder is in z'n ontwikkeling (duh) lijkt de jongste nog zo klein en jong. Terwijl ze sneller trap kan lopen dan haar broer :') (op en af :X ) . Soms vergeet ik dus dat speelgoed als een waterbaan best wel heel geschikt zou kunnen zijn voor haar, ik zit nog teveel in de babymodus geloof ik. Terwijl ik helemaal niet zo'n moeder ben van babyplus enzo.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 21:40:09 #203
259886 pessie
pi_108921235
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 21:36 schreef Jore het volgende:
Soms vergeet ik dat Silke groter wordt. Hebben andere moeders van twee daar ook last van? Omdat de oudste duidelijk zo veel verder is in z'n ontwikkeling (duh) lijkt de jongste nog zo klein en jong. Terwijl ze sneller trap kan lopen dan haar broer :') (op en af :X ) . Soms vergeet ik dus dat speelgoed als een waterbaan best wel heel geschikt zou kunnen zijn voor haar, ik zit nog teveel in de babymodus geloof ik. Terwijl ik helemaal niet zo'n moeder ben van babyplus enzo.
Ik nstond vanavond met Nathan op de arm onder de douche en dacht "allemensen, wat ben jij groot!" :')
pi_108921281
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 21:36 schreef Jore het volgende:
hehe
herkenbaar hoor :D
hier helpt het ook niet dat ze nog steeds dezelfde maat draagt als in september vorig jaar en nog nagenoeg net zo groot/zwaar is. Ik vind dat wel een mooi excuus, het ligt niet alleen aan mij! :7
pi_108921362
Mijn mini herrinnert mij er juist de hele dag door aan dat ze geen baby meer is, hoe graag ik haaar stiekem nog als baby zou zien :P
pi_108921424
Die van mij zat vandaag in Blijdorp zo bovenop een hoge trap in een expositieruimte terwijl we thuis niet eens een trap hebben :') maar hij was er behoorlijk vaardig in :o
The way you rock'n'roll
pi_108921477
Puck :o :D een klimgeitje O+
Wij waren vandaag naar artis en Sarah noemt alles dieren poehis (poes dus) _O-
  vrijdag 9 maart 2012 @ 21:51:21 #208
259886 pessie
pi_108921837
Nathan zegt tegen elk dier "hiiiiii" :')

Puck _O_
pi_108922109
Femke zegt tegen een geit, paard :D

Denk dat wij hier ook voor een kleine zandbank gaan.

@Pessie, ik werk 4 dagen in de week...

[ Bericht 12% gewijzigd door Mereltje op 09-03-2012 22:01:28 ]
pi_108922153
Bewijst maar weer dat je ze ook in het donker in een kast kan stoppen want schijnbaar leren ze veel dingen gewoon zonder ooit te oefenen :7 (grapje hè, garpje 8-) )

Zoals Wickie zo mooi op fb zei, je kind uitlaten. Dat was het vandaag echt in Blijdorp. Hij kon heerlijk rond lopen en sjansen met iedereen. Dieren waren niet echt interessant, behalve de vissen.

Puck kan nu eten zeggen. Hij klinkt wel een beetje als een Hagenees dus dat moeten we even bijschaven :+ maar hij roept het de hele dag. Alsof hij nooit wat krijgt :')

Pessie, ik moest vandaag heel erg denken aan Nathan in Amersfoort vorig jaar. Net kunnen lopen en jezelf heel stoer vinden Blond haar, blauwe jas/vest. Erg deja vu gevoel :D
The way you rock'n'roll
pi_108922411
Herkenbaar DML, zowel het de hele dag 'eten' roepen als het Haagse accent. Terwijl wij in Brabant wonen :+

Hier breaking news vandaag, eindelijk een puntje van tandje #7 door. Vroeg me al af of die twee tandjes onder ooit nog zouden komen :')
pi_108922560
Hoe klinkt dat dan met een haags accent??

Ik word de hele dag papa genoemd -O- Dat hebben ze onderling afgesproken denk ik, want Jaël heeft stug papa constant mama genoemd...

*O* tandjes *O* (hier blijft de teller nog altidj steken op 2)
pi_108922810
Anne had tandje #1 (onder) met 8 maanden, tandjes #2 en #3 (boven) rondom haar verjaardag, tandje #4 (onder) met 13 maanden, tandjes #5 en #6 met 14 maanden en nu met bijna 18 maanden komt pas tandje #7. Er zijn wel drie kiezen doorgekomen tussendoor, twee beneden en één boven.

MP: Misschien moet je haar dan maar gewoon Jaël noemen? ;)
pi_108922856
Hier ook alleen twee onder, die tegelijk doorkwamen destijds.

Haha Fan, in Brabant Haags praten is nog knapper dan Haags praten in Den Haag terwijl je papa en mama ABN spreken :D
The way you rock'n'roll
pi_108923210
Hier was het met 10 maanden tandje 1 en met 11 maanden tandje 2 en ik heb niet het idee dat er snel al weer wat komt. Maar ze zeggen altijd hoe later ze tanden krijgen hoe beter het gebit dat hoop ik dus maar :D

Ow en haar Jaël noemen zou ik kunnen doen, denk alleen dat het heel verwarrend gaat worden voor de dames ;)
pi_108924346
MP nog gefeliciteerd met je meisje!

Maandag met Jelle naar de kinderarts, wordt meer dan hoog tijd, ventje is zo benauwd de laatste dagen (: en al met al nog steeds niet lekker opgeknapt. het is nu gewoon genoeg geweest, tijd voor nieuwe stappen en onderzoeken denk ik. Gelukkig zijn eigen kinderarts weer, die is inmiddels weer terug van zwverlof.
pi_108926191
Dank je :)

Wat naar zeg dat Jelle weer zo benauwd is. Hopelijk gaan ze nu verder kijken inderdaad zodat ze echt de oorzaak aan kunnen pakken ipv symptomen bestrijden.
pi_108931672
Tanden kreeg ze hier ook pas laat maar toen wel de hele reut achter elkaar.. Op haar verjaardag had ze 2 tandjes (onder, de voortandjes) en 3 maanden later had ze wat ze nu heeft, 8 tanden en 4 kiezen :o

De snijtanden moeten nog en nog 4 kiezen... Benieuwd wanneer we die mogen verwachten :)
  zaterdag 10 maart 2012 @ 08:59:30 #219
259886 pessie
pi_108932189
DML O+ heerlijk he, als ze zo kunnen lopen!

Mereltje, kijk, ik dacht dat je 5 werkte.

tandjes, hier is alles door behalve 4 kiezen.
pi_108933086
Floris kreeg zn eerste tanden met 7 maanden.
De eerste paar gingen per 2, toen tijdje niks en hop toen alles tegelijk zo'n beetje. Geen idee wat ie nog mist trouwens...hooguit wat kiezen denk ik.
pi_108933161
Fietje moet alleen dr hoek tanden nog en nog 4 kiezen. Ik heb wel het idee dat er wat gebeurt in haar mond. Ze heeft weer regelmatig een vuurrode wang en zit steeds met haar vingers in haar mond... we zullen het wel zien.
*poef* nu is het weg
pi_108933179
Tanden genoeg hier ;) en ook al heel erg vroeg al. Geloof dat de score nu staat op 4 hoektanden en 8 andere tanden
  zaterdag 10 maart 2012 @ 14:01:32 #223
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108938169
Oona was heel laat met haar tandjes.... nr 1 vlak voor haar verjaardag ;)
Daarna zette ze er wel vaart in...
Nu moet ze nog 4 kiezen en 2 hoektandjes... en ik gok dat ze met 1 van die hoektandjes bezig is

Buikgriep duurde hier gelukkig maar 1 dag...

Net even voetjes laten meten.. schoentjes werden zo strak vonden we..
idd weer een maat gegroeit..... nu officieel 21... maar dat zijn schoentjes ook (21 gekocht toen ze 20 had).... Hopelijk redden we het dus nog net tot de lente :D
We'll have love aplenty
You and me
pi_108942876
Het zit er ook gewoon standaard in gebakken ook bij jongetjes hè?

Rijdt hij met een vrachtwagen door de kamer en ondertussen hoor je brrrm brrm brrm :D
The way you rock'n'roll
pi_108943590
Lopen en gaan staan is weer een ho maar hier (maar je wel aan 1 vinger van mama optrekken en eraan weglopen :')) maar ze klom net wel even vanuit het niets op haar Bobby car :D

Ze kan het wel maar ze is echt te onzeker.... Gaat nog wel even duren vrees ik!
pi_108945514
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Rijdt hij met een vrachtwagen door de kamer en ondertussen hoor je brrrm brrm brrm :D
Geweldig he :D
Sowieso die fascinatie voor auto's, vrachtauto's, bussen, treinen.

Wat hier ook nieuw is, als ie een geluid hoort dan steekt ie een vinger op.
Zo grappig, echt zo van luister :D

Vandaag een uur gelopen met m...was ivm klussen in de babykamer naar mn ouders gegaan, zodat ie daar kon slapen. Die hebben zo'n poppenbuggy, hij deed daar zn beer in. Ik legde de andere beren erbij. Hij wilde de buggy meenemen toen we weggingen. Prima, ik mik de buggy wel in mn auto dan...nou niet dus. Meneer wilde lopen. Dus gedaan. Stuk van ongeveer 20 minuten, uur over gedaan :P wel met een omweg hehe
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:45:56 #227
259886 pessie
pi_108949285
quote:

Absoluut!
Heel herkenbaar ook O+
pi_108949323
ik denk dat het er inderdaad ingebakken zit. Sofie doet nog weinig met auto's. Vooral gooien doet ze ermee eigenlijk,
*poef* nu is het weg
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:48:03 #229
259886 pessie
pi_108949361
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:47 schreef kaatjejannie het volgende:
ik denk dat het er inderdaad ingebakken zit. Sofie doet nog weinig met auto's. Vooral gooien doet ze ermee eigenlijk,
Ah dat doet Nathan met poppen, zie het zit er gewoon in :P
pi_108949419
Grappig om te zien dat Sofie er niks mee doet KJ.

Ik ga Puck binnenkort een pop van mijzelf geven dus wordt vervolgd :D
The way you rock'n'roll
pi_108949488
Minidraak van draculettetje doet wel broem broem met auto's. Sofie is een echt poppen moedertje af en toe. Ze sjouwt ze (dan wel aan een been) door de kamer heen. Ze speelt ook met mijn oude poppen O+
*poef* nu is het weg
pi_108949595
Mijn dochter is echt autogek, haar poppen heeft ze nog nooit aangeraakt. Ze doet wel brrr brr met auto's en ze ging laatst helemaal uit haar dak toen er een graafmachine bezig was in de straat :D
pi_108949727
Anne is ook gek op auto's! Maar ze speelt ook dolgraag met een serviesje of met een pop, dus ze houdt alle opties nog open ;)

Mijn neefje van inmiddels 7 speelde tot hij 5 was alleen maar met 'meisjesdingen'. Hij droeg het liefst een roze prinsessenjurk en zijn lievelingsknuffel was een roze paard. Inmiddels zit hij op voetbal en liggen de roze paarden ergens in een la. Het is dus toch nog 'goedgekomen' ;)
  zaterdag 10 maart 2012 @ 21:09:01 #234
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108950026
Hier ook een autogek.. maar vooral het kijken naar de auto's door het raam :D
Autoooooooooooooooooooooooo roept ze de hele dag... Hier hoor je ook regelmatig ambulances voorbij komen (woon dicht bij een zh), en dan steekt ze haar vinger in de lucht (doet ze als ze een iets hoort) en roept weer... Autoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
We'll have love aplenty
You and me
pi_108950113
Sofie lag op tijd in bed, maar heeft nog ruim een uur liggen keten. Heen en weer lopen/kruipen in bed. Gooien met dr zeepaard en doekje, en lekker kletsen. Nu is ze weer stil. Ik keek maar even op de webcam hoe ze er bij lag.

Ze zal wel lekker liggen zo... Ik denk dat ik dr over een half uur maar even recht ga leggen.
*poef* nu is het weg
pi_108950265
Floris is een echte autogek, maar ook gek van beren :D
Andere knuffels interesseren hem niet, maar zn beren moeten overal mee naartoe (hij heeft ook 2 hele grote, die t liefste ook, iets met onhandig enzo)
Vandaag liepen we dus zo naar huis:

pi_108950324
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 21:09 schreef Reilain het volgende:
Hier ook een autogek.. maar vooral het kijken naar de auto's door het raam :D
Autoooooooooooooooooooooooo roept ze de hele dag... Hier hoor je ook regelmatig ambulances voorbij komen (woon dicht bij een zh), en dan steekt ze haar vinger in de lucht (doet ze als ze een iets hoort) en roept weer... Autoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Zij ook al :D
Floris doet dat alles dus als ie de trein (nou ja randstadrail, maar dat is nog een beetje lastig voor m :P) hoort. Alleen zegt ie dan dus: Hein hein hein en wordt ie helemaal wild :P
  zaterdag 10 maart 2012 @ 21:30:42 #238
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108950695
Jaa stoer is dat hè...
Oona doet het bij alles... ambulances, wanneer onze koelkast weer eens opstijgt, de bel van de buren, wanneer Marcek haar van uit de keuken roept, krakende deuren.. Je kan het zo gek niet verzinnen maar alles wat ze hoort en het geluid komt niet uit de directe omgeving dan steekt ze haar vingertje op... Meestal in combinatie met "eeeej!"
We'll have love aplenty
You and me
pi_108950986
Floris doetdat sinds vorige week opeens...Geen idee waar ie t van heeft, maar ziet er wel heel schattig uit. Duurde even een paar dagen tot ik door had wat ie ermee bedoelde :D Vaak heb ik het geluid niet eens bewust door *lol*
pi_108952113
quote:

Mijn meisje doet dat ook.
Alleen dan niet met een vrachtwagen. Die heb ik niet in huis. De bus :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_108964391
Mijn dame is mega druk in de weer met haar pop, het bedje en de keukenspulletjes... Pop moet een schone luier, eten, slapen, in bad O+ een meisje meisje is ze wel geloof ik!

Aan de andere kant dook ze net zo de over de bloembakken de zwarte aarde in :') lekker kliederen :9 (alleen jammer van de kattenstront (van eigen katten hoor ;)), dus toch maar voor een schelp gaan kijken, dat houten zandbak ding wat we hebben is helemaal doorweekt :{ onding) (en ik ben dan weer zo koopziek dat ik online allemaal buitenspeel dingen zie, speelhuisjes en dat soort dingen.. zucht, ik ga nog eens failliet...)

Elk jaar denk ik rond de herfst: nou best lekker weer even de wind overal doorheen, maar zodra de lente begint denk ik: neeeee! Mijn huis en tuin en alles is zoveel fijner met lekker weer en de zon O+

Zandbaggeren :Y) (en nee staan doen we niet hoor mam :') alleen als het ons uitkomt, zoals hier...)
pi_108982920
Ow heerlijk dat geklieder in de aarde, beetje minder van de kattenstront :r (tip over de zandbak, die schelp word vochtig aan de binnenkant, sluit ook niet goed af vonden wij.. Wij hebben een schildpad, die blijft wel goed droog :))

En ik geloof dat ik hier twee meiden meiden heb. Ze hebben wel autootjes en vinden ze ook leuk, maar ze spelen voornamelijk met het keukentje en de poppen.

Wij zijn vanmiddag lekker wezen wandelen in het zonnetje O+ (filmpje)
pi_108983177
Wij zijn vandaag naar de geitenboerderij geweest. Lisa vond het geweldig. Hier een filmpje van mijn kleine stoere.

pi_108983299
Wat een leuk filmpje NIkki, ze krijgt er geen genoeg van he!!
  zondag 11 maart 2012 @ 21:53:03 #245
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108988952
Wat een leuke foto's en filmpjes weer :D Kom maar op! Altijd leuk om te zien!
Hahaha Muppet aan het baggeren.. Oona vind dat ook erg leuk... Moeten nog zand halen voor de zandwatertafel op het balkon... Willen we doen als het iets warmer is..
Wauw Sara goed bezig!
En de geitenboerderij.... Ziet er leuk uit zeg! Lisa durft goed zeg... Staat hier ook op de planning de geitenboerderij..

Zal ik dan ook maar even spammen :D
Oona zegt Oona :D
Hopelijk doet hij het zo.... Oona zegt sinds deze week haar eigen naam.. en sinds dit weekend heel consequent :D edit.. doet het dus niet dus maar even een linkkie..
We'll have love aplenty
You and me
pi_108991009
Kinderboerderijdag :) Wij zijn ook geweest.
Vanavond werd ze opeens jengelig. Geen wonder, bleek, met 38.7 temp. Hopelijk trekt dat vannacht weer bij.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 12 maart 2012 @ 09:42:32 #247
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109002037
goedemorgen, sluit weer aan hoor.

Mensenkinderen, wat is mijn mop ziek geweest zeg. Longonsteking, ooronsteking, zelf bijna een ziekenhuisopname ivm uitdroging en zo.

Vanyel, hoe is het bij jullie nu?

Oona, goed zeg!!

Lisa, leuk he, geitjes!
pi_109019579
Vanyel, gaat het inmiddels beter?

Getsie Becky, je arme kleine meisje. Ik vind longontsteking altijd heel eng klinken. Hoe gaat het nu met haar?

Lisa is echt een dierenvriend. Het is ook fascinerend om te zien hoeveel ze al kan onthouden van de dingen die we ondernemen met haar. Als we haar nu vragen waarop ze gisteren heeft gereden zegt ze: paardje. En als we vragen wat ze aande lammetjes heeft gegeven zegt ze: flesje melk O+.
pi_109020678
Longontsteking klinkt idd eng.

Dot is opgeschakeld naar de 39.5, maar met genoeg paracetamol is prima vrolijk. Gelukkig.
  maandag 12 maart 2012 @ 20:07:31 #250
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109023629
Oh Dottir is ook goed warm dus. Maar als ze nog vrolijk is (geen pcm??) is het goed toch.

Noortje heeft wel vaker longonsteking gehad helaas, dit was de tweede keer en ze heeft ook een keer luchtweginfectie gehad, naast 15 oorontstekingen of zo. Normaal knapt ze snel op maar dit keer niet, zo erg dat de HA er van schrok en ons doorstuurde naar de KA. Gelukkig hoefde ze niet te blijven. Dikke antibioticakuur, sinds vandaag ook oordruppels want haar oor bleef lopen, dus hopelijk is ze snel de oude.

Nikki, Noortje is ook een enorme dierenvriend. We komen te weinig bij mijn ouders op de boerderij maar ze vindt koeien echt tof!
pi_109024946
Achossie arme Noortje, wat een gekwakkel. :(
Hopelijk doet de AB snel z'n werk en is ze snel weer helemaal de oude.
pi_109030666

ik ben zo verliefd op mn kleinste kind O+
pi_109031151
Ze is ook echt heel leuk jou kleinste Mignonne O+

Dat papa is zo herkenbaar :) Ik word ook de hele dag papa genoemd ;( maar ja komt wel goed kwam het bij Jaël ook, die noemde iedere volwassene mama ;)
pi_109031328
O+
Dat tongetje ook. Ze ziet er nog zo lekker babyachtig uit hehe, terwijl ze in wat ze doet echt wel een dreumes is :D

Mijn kind wordt al een halve peuter met zn driftbuien om niks :o
Maar ook een knuffelbeer. Vanavond gaf k mn vriend een kus en een knuffel, kwam Floris aangelopen, moest k m optillen en met zn 3en knuffelen O+ echt dat kleine armpje om onze nekken heen, geluk O+
pi_109031694
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 22:10 schreef MamaPurk het volgende:
Ze is ook echt heel leuk jou kleinste Mignonne O+

Dat papa is zo herkenbaar :) Ik word ook de hele dag papa genoemd ;( maar ja komt wel goed kwam het bij Jaël ook, die noemde iedere volwassene mama ;)
Floris noemt mij sinds 2 weken pas mama...maar bij voorlezen las k mama voor en dan is t gelijk herhalen en naar mij wijzen, helemaal gelukkig kijkend O+
Hij zei trouwens mama met 11 maanden ofzo, maar tis dus even weggeweest. Ben 1,5 maand buhba geweest (net als opa en oma), maar nu dus weer,mama.
Oma is moma en opa iets van popa ofzo (spreek t uit als mama en papa, alleen met een o ipv een a)
  maandag 12 maart 2012 @ 22:21:44 #256
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109031966
Ik ben ook lange tijd papa geweest.. ;) Nu gelukkig weer mama... blijf ervan smelten..

Maar ook van dat filmpje Mignonne O+ Heerlijk :D

Noortje pfff wat heb jij t te pakken gehad zeg! Hopelijk doet de AB goed zijn werk..

Floris op drift... :{ Niet fijn.. Oona lijkt nu net weer een beetje Zen te worden..
Vandaag een dag vrijwel zonder driftbuien! O+

Blijf me hier elke dag verbazen over hoe snel dat praten gaat... Geweldig!

Raadwoord van de dag dan maar? Ze zei het al langer maar ik kwam er vandaag achter wat ze ermee bedoelt:
Nèlu
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 13 maart 2012 @ 08:48:17 #257
259886 pessie
pi_109040266
Reilain "spelen"?

Wat sneu zieke kindjes -O- :* . En zelfs longontsteking :o wat rot becky!

Nathan wil ook mee knuffelen als ik manlief knuffel O+ grouphug :+

Nathan zgt alleen mama als hij dat wil, verder is het vooral "deze" met wijsvinger erbij O+
pi_109040355
Noortje, weer longontsteking :o meisje toch :*

Hier alleen papa :P en ook bewust. Als ik zeg: zeg eens mama? Dan gaat het papa. En als ik zeg: mamamamamama? Dan zegt ze papapapapa :D :') heb nog ergens een filmpje waar we een kwartier dat 'spelletje' doen, dat ik zeg.. ah toe, zeg eens mama? 'Papa'. En dan zo'n lekker ondeugend smoeltje erbij O+

Ze kan het wel, maar ze vind onze reactie schijnbaar te leuk als we vragen wie ik ben en ze zegt papa :P 's nachts vind ik het eigenlijk wel fijn, dat ge-papa O-)
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:50:56 #259
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109047382
Nèlu = dus melk.... Ik zeg nogal erg Meluk denk ik ipv melk ;)

Spelen is: Leelu
We'll have love aplenty
You and me
pi_109065667
Grappig om woordjes van andere kindjes te lezen. Hier is "kelk" melk.

Wat is het hier trouwens rustig de laatste paar dagen. Houdt iedereen lenteschoonmaak ofzo?!
  dinsdag 13 maart 2012 @ 22:00:08 #261
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109068003
tis hier zeker rustig, heb niet zo veel te melden eigenlijk, Ben nog een beetje bleu van alle gezondheidsperikelen om ons heen.
Maar ontopic, het gaat wel weer goed met mijn mop. Beetje jengelig en enorm aan het zeuren om d'r vader. Het was ook brullen bij het kdv toen ik aankwam.
Ze riep meteen 'papa' en toen ik meldde dat die aan het werk was, was het huilen en mij compleet negeren. Eenmaal thuis ook, niet willen eten, papa moest melkie klaar maken etc. etc.
Tja papa is twee weken veel vrij geweest en Noortje ook nog eens bijna een week thuis dus heeft ze papa veel gezien. Mama moest maar gaan werken :')

Mignonne, keileuk filmpje!
pi_109068813
Hé dat papa verhaal herken ik. Hier mag ook alleen papa helpen, kijken, douchen, luier doen.... af en toe is het echt om gek van te worden, want papa heeft helaas niet altijd tijd voor haar en dan is het brullen.
  woensdag 14 maart 2012 @ 08:43:58 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109078957
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:16 schreef _NIKKI_ het volgende:
Grappig om woordjes van andere kindjes te lezen. Hier is "kelk" melk.

Wat is het hier trouwens rustig de laatste paar dagen. Houdt iedereen lenteschoonmaak ofzo?!
Wij zijn op vakantie en alleen als ik m'n mobieltje op de juiste plek in t huisje de juiste kant op richt heb ik 2 a 3 streepjes bereik en kan ik dus even op internet kijken of de wereld nog draait, maar qua posten wordt t behalve deze post dus niets (bijlezen is wel lekker makkelijk als er zo weinig gepost wordt trouwens ;)).

We hebben gisteren een rondje park gelopen en Soneal ging op z'n wishbonebike als een speer, echt dat je soms moest rennen om hem bij te houden, of te voorkomen dat hij tegen een geparkeerde auto aanreed, bij voorkeur een van onze auto's :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109080619
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:07 schreef becky27 het volgende:
Oh Dottir is ook goed warm dus. Maar als ze nog vrolijk is (geen pcm??) is het goed toch.
Ik ben wat laat, maar dit snap ik geloof ik niet.

Overigens is ze nog steeds ziek :'(
pi_109080904
Hier zegt Amy alleen 'mama'. J. noemt ze voor het gemak ook gewoon mama. Ze heeft 1 keer papa gezegd en daarna vond ze het wel weer prima. Ze wil altijd mij als er iets is. Maar omdat ik vaak 's avonds werk en dan voor het eten weg moet hebben ze ook genoeg tijd samen. Ze vermaken zich dan opperbest :D

En we hebben een opvoedingsfoutje gemaakt volgens mij :+ Ze zei steeds baby en dan vroeg ik 'waar is de baby'? en dan wees ze naar zichzelf (op haar buik). Ook leerde ze wat 'buik' was. Wees ze ook naar haar buik. Alleen haalt ze het nu door elkaar. Daardoor krijg je dus als er visite is dat Amy in mijn buik prikt en zegt 'baby' Dan zie je de visite zo kijken: :o w/ tot ik het ontken :P volgens mij geloven ze me niet meer als ik ooit wel zwanger ben :+

Vanyel, wat balen dat Dottir ziek is! Beterschap!
Soneal gaat als een speer, knap zeg!
pi_109085185
Haha Sola :D
Geloven ze je dan wel als je ontkent :D

Mijn kind zegt bie en das baby. Probeer m duidelijk te maken dat er een baby in mn buik zit, geen idee of ie t snapt. Ik heb t dan wel over zn zusje mja. Oh en hij geeft mn buik op commando kusjes :P

Beterschap voor de zieke kindjes :*
  woensdag 14 maart 2012 @ 13:03:25 #267
259886 pessie
pi_109085901
Haha Sola!

Son wat lief O+ . Nathan deed laatst met een kusje van zn nichtje ook heel handig. Hij boog ver voorover (hij zat op papa's arm) en draaide zn wang voor een kusje :o ik was helemaal verbaasd dat ie dat zo deed.

Nathan zei net bij het lunchen "nogkeer". We hebben normaal gesproken melk bij de lunch maar af en toe drinken we chocolademelk, hij had zn beker leeg, tilt zn beker op, geeft em aan mij en zei "nogkeer" *O* *O* *O* . Warempel, hij begint echt steeds meer te zeggen!
pi_109089376
jullie weer vreselijk verwaarloosd!
(mompelt iets over draw something haha geintje )

meneer gaat redelijk maar kan met mini en in huis nog erg weinig dus vergt eigenlijk wat teveel voor mij maar we.bikkelen door!

mini daarentegen gaat goed! praat steeds meer met 2 woorden (vd week een 3 woorden zin!), begint wel wat dramaqueen gedrag te vertonen, is druk bezig met.nog een paar achterste kiezen
maar tis gewoon eigenlijk een fantastisch kind!

beck :* hopelijk snel weer een gezonde vrolijke meid

sola ik dacht stiekem had ik wat gemist?

dottir ook ziek, beterschap

floris! lief hoor op.commando buik.kusjes geven

nathan en soneal jullie gaan goed!

mignonne wat een leuk filmpje!
pi_109123225
Even egopost.

Vannacht was een drama -O- maar ik zie vier :X tandjes zitten boven in :o
The way you rock'n'roll
pi_109124258
DML, geen wonder dat het een drama was. Maar vier tandjes? Had hij er nog geen dan? Of al hoektanden?

Ik ben vanmorgen met Anne bij het CB geweest en ze deed het helemaal prima. Ze was volop aan het kletsen en de wijkverpleegkundige vond haar heel talig en ondernemend. Anne is nooit de snelste geweest met allerlei ontwikkelingen, dus toch wel leuk om te horen ;)

De stats: 80.5 cm en 10.54 kg. In de curves ziet dat er zo uit:

pi_109124357
Mooi lijntje toch :Y ^O^

Hij had alleen twee ondertandjes. En die kwamen ook tegelijk door. Vier in 1x is super sneu maar is 3x minder drama dus dat is wel fijn.
The way you rock'n'roll
pi_109124502
Anne heeft gelukkig geen last van haar tandjes gehad tot nu toe. De kiezen daarentegen zijn een heel ander verhaal :X
pi_109124657
Nou het drama van vannacht komt ook voor zonder tandjes hoor maar het is fijn om het ergens aan te wijten dan dat er niks is en toch drama :+
The way you rock'n'roll
pi_109125151
Helemaal waar :Y

Anne werd vannacht om 1 uur ook ineens huilend wakker. Ze was totaal overstuur en riep alleen maar 'dinke! dinke!'. Dus fles gegeven en daarna ging ze vrolijk lachend weer haar bed in. Kennelijk had ze dorst. Toch makkelijk als ze dat kunnen aangeven ;) Maar hoop niet dat ze er een gewoonte van gaat maken!
pi_109125174
Nou het lijkt me idd ook fijn als Puck 's nachts kan vertellen wat er is. Knappe Anne!
The way you rock'n'roll
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:20:20 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109125862
Ah gos, arme Puck, 4 tanden in één keer is wel een beetje heel veel tegelijk :*

Mooi lijntje van Anne ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:29:32 #277
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109126142
He Fannetje, ze gaat bijna gelijk op met Noortje, die was met 1,5 jaar 81 cm en 10.35 kilo. Maar zij was met haar lengte gewoon gemiddeld.
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:42:28 #278
259886 pessie
pi_109126576
Fannetje mooie stats!

Handig dat Anne kan aangeven wat ze wil 's nachts.

Arme Puck, het is ook wel heel vervelend, tanden en kiezen krijgen.

Hier een beetje een rotdag na een rotnacht. Nathan is van 2 tot 4 wakker geweest, echt geen idee waarom, hij was vrolijk en vooral heel wakker. En vanmorgen besloot hij de potjes met kruiden die ik aan het opkweken ben en in de vensterbank staan achter de stoel maar overhoop te gooien en een mooie fresco te maken op de vloer van de woonkamer met zwarte grond }:| . Ik was echt heel boos. Ik heb hem eerst in zn kinderstoel op de gang gezet zodat ik alles kon opruimen en daarna heb ik hem in zn bed gegooid. Na een half uur er maar weer uit gehaald. Ik was echt zo boos. Nathan weet namelijk echt heeeeeeeeeeeeel goed dat hij niet aan de planten mag zitten.
pi_109134830
Oooh Pessie, wat zonde ook. Daar zou ik ook boos van worden. Amy sloopt op dit moment gelukkig niet, wel klimt ze overal op en in. Via de tafel in haar kinderstoel. Via de vensterbank op de bank. Ik pluk haar overal vandaan steeds.

Hebben jullie kinderen ook last van driftbuien? Zeg maar elke keer als het niet gaat zoals zij willen? Pfffff alles is een uitdaging nu. En dat hoofdbonken weer. Gister bonkte ze tegen mijn mond omdat ik haar optilde en dat wilde ze niet. Dikke lip had ik toen te pakken. Daar werd ik wel verdrietig van.

Voor de rest is ze ook lief, schattig en grappig. Maar wat een temperament.

Jeetje Puck, 4 tanden! Succes! Pijnlijk proces is dat toch.
pi_109136046
Hier ook een lekkere driftkikker sola herken het helemaal!
  donderdag 15 maart 2012 @ 21:25:57 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109147020
Schade door je kind... Tsja, waar de oudste pas op z'n 7de schade veroorzaakte waardoor ik naar de dokter kon (hersenschudding) had Soneal het maandag al voor elkaar; hij speelde met een leeg doosje terwijl hij bij mij op schoot zat en toen hij daar een stuk van afscheurde ging dat dusdanig fout dat ik over de hele breedte van m'n oog (het oog zelf) een kras had... dus toen kreeg ik een lapje voor m'n oog.
Gelukkig mocht dat er de volgende dag weer af en voelde het toen weer goed, alleen een beetje jammer dat inmiddels bleek dat hij me net onder het andere oog ook geraakt had en daar een steeds groter wordende paars/blauwe plek zit.
Ik zie eruit alsof ik mishandeld ben... je ziet mensen ook kijken en denken en niets zeggen :X

Maar goed, het was geen drift van Soneal, hij was gewoon enthousiast aan het spelen, ik moet er niet aan denken wat voor schade hij met drift kan toebrengen, als dit de score van enthousiasme is :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109147899
oh becky,lastig zeg dat ze alleen pappa wil, maar ook wel weer grappig dat ze daar mee bezig zijn in hun koppie.

ah lekker zeg pessie al die plantjes overhoop, maar dat besef hebben ze toch nog niet wat wel en niet mag als je er niet bij bent.

Wat handig fannetje! Maakt alles een stuk makkelijker.

Ik zat laatst in de tram en daar was een vrouw met een kindje van anderhalf en die zat echt alles te benoemen wat ze zag, de moeder vertelde dat ze dat de hele dag deed, vond ik echt knap. En ze had het kindje ook gewoon zo los lopend mee en ze bleef braaf zitten in de tram.
Zou met Mex echt niet gaan,haha

lol Leandra, sterkte met je oog!
  donderdag 15 maart 2012 @ 22:25:14 #283
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109150975
Slopers... Pff dat lijkt me wel lastig als je constant erachter aan moet!

Sola... Oona kan er ook wat van... maar is er meestal vrij makkelijk uit te krijgen.. Omdat Oona zichzelf geen pijn doet wordt ik er niet warm of koud van en wacht tot ze klaar is met razen..
Ook geef ik haar veel keuzes nu... Onzinnige ;) maar zij is blij....
Verschrikkelijk vind ze het wanneer ik haar handjes/mondje schoon wil maken na het eten... Krijsen met een hoofdletter K.... Maar wanneer ik haar vraag welk handje eerst dan is het ineens goed..

Leandra pfff wat balen van je oog! Hopelijk mag je lappie er snel weer af!

Troeta... ik doe het eigenlijk ook wel heel erg veel... heb jaren op een school voor cluster 2 onderwijs gewerkt (Kinderen met hoor spraak en taalproblemen), daar was het ook een 2de natuur om veel te benoemen en omschrijven (+ gebaren)... Doe ik dus nu ook...

Heb Oona nu 2x lopend mee naar t winkelcentrum genomen... gaat verbazingwekkend goed!
We'll have love aplenty
You and me
  donderdag 15 maart 2012 @ 22:31:18 #284
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109151390
Troeta, wij doen dat ook veel, op 1 of andere manier. Ik heb nul komma nul pedagogische achtergrond (ben bedrijfskundige, das toch wat anders) maar Noortje doet het verbazingwekkend goed qua taalontwikkeling. Er komen hele zinnen uit, van 5, 6 soms 7 woorden. Bizar hoor, hoe snel dat gaat.
pi_109151438
ja, ik doe het ook hoor Reilain, maar het kindje zelf deed het! had het wat krom geschreven geloof ik. Kindje zei boom, fiets,auto,hond,meneer en ga zo maar door, ik stond echt versteld van hoeveel woorden ze wsit.
Ik neem Mex vaak lopend mee naar de kinderboerderij en dat is echt een ramp, hij rent zo weg, wil echt constant een andere kant op danik, handje wil hij niet, laat hij zich vallen, maar we blijven oefenen.
pi_109151537
zo, dat is echt knap becky!!!
hmm, misschien toch wat meer oefenen..
  donderdag 15 maart 2012 @ 22:33:20 #287
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109151555
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 22:31 schreef Troeta het volgende:
Ik neem Noortje vaak lopend mee naar de kinderboerderij en dat is echt een ramp, hij rent zo weg, wil echt constant een andere kant op danik, handje wil hij niet, laat hij zich vallen, maar we blijven oefenen.
pi_109151912
hahah, ik dacht dat ik per ongeluk Noortje had opgeschreven, maar bij jou is het ook zo'n ramp.

Op onze kinderboerderij is er ook een kuil om in te spelen, maar hij loopt er zo in en dan zal die dus best hard vallen,best gevaarlijk.
pi_109158400
Ik heb nog geen idee hoe dat bij mijn dame zal gaan straks, als ze loopt.. ik moet zeggen dat ze tot nu toe 1 keer van de bank gedonderd is pas, en laatst op vakantie van het bed. Daar schrikt ze zo van, dat ze daarna heel voorzichtig is. En ineens gaat ze sindsdien goed van de bank :) en nu ook van het bed :o echt bizar!

Ze is vrij onzeker wel als het om bewegingen gaat, misschien dat dat meehelpt. Gisteren stond ze aan de tafel, even los, en schrok omdat ze dacht dat ze ging vallen, maar ze stond met haar billen tegen de bank, dus viel niet :P maar echt brullen van schrik ;( :D

Merk nu ook met op gaan staan, ze kan dat heel goed zelf. Maar als ik in de buurt ben móet ze mijn hand vasthouden (echt alleen maar vasthouden, ik doe dan niks) en dan gaat ze wel gewoon staan :P

Dus misschien wordt ze daardoor wel zo'n braverik die netjes bij mama in de buurt blijft :P

Ze heeft gisteren een zandbak gekregen, mocht er gisteren al even 10 minuten in spelen (hui-len toen ze eruit moest O+) en nu kwamen we net beneden, ze schoof naar de deur en ging al vrij enthousiast spelen zitten gebaren :D Dus hopen dat het zo iets warmer wordt. We gaan zo eerst even ontbijten met zijn allen (misschien wel mét taart, mama is jarig dan mag dat, vind ik :P) en dan pak ik haar lekker in en mag ze naar buiten! O+ heerlijk, zo'n buitenspeelkind. Als ze nou nog ging lopen werd het (vooral ook voor haarzelf) gewoon een stuk makkelijker!
pi_109158598
Gisteren zo gelachen :D k at bij mn ouders want R was aan t werk tot.laat. Floris had zn toetje eerder dan wij (en wat anders). Dus hij zat even gek te doen met oma. Kwam ons toetje, hij op tafel zitten en kreeg een hapje van oma. Nou oma kreeg daarna niks meer. Dus ze pakt de lepel van mn vader om te eten,. Zit Floris, nee nee nee inclusief vingertje. En gewoon iedere keer als mn moeder een hapje pakte :D klonk zo onwijs.droog (en dat hoofd _O-)

Meelopen gaat hier best goed. Soms wil hij de andere.kant op mja ook niet heel gek. Eigen mening is ook belangrijk :P
Hij kan nu t grootste deel naar t dorp lopen. Je moet alleen geen haast hebben (hij loopt tuinen in, bekijkt alle.plantjes enzo. Als ie loopt zit er een goed tempo in ;)) :D
K ga s bedenken wat ik vandaag ga doen. Hoop dat t nog wat zonniger gaat worden :)
Heb zin om wat leuks te doen.

Gerbera, ontbijten met taart moet kunnen :D gefeliciteerd!
Oh en onzeker bij beginnen met lopen en meelopen als.ze eenmaal lopen hoeft niet he :P neef was ook heel onzeker toen ie leerde.lopen, mocht je.ook niet.loslaten enzo. Als.je rechtsaf gaat, dan gaat ie rechtdoor enzo :') mja muppet is ook wat minder ondeugend dan hij (hij doet echt alles wat niet mag :D)
pi_109158698
Sofie loopt echt alle kanten op, behalve de goede. Pas was ik.met dr in zo'n overdekt winkelcentrumpje met haar. Ze is echt elke winkel ingelopen, keek daar even rond en als het voor haar niet interessant was, dan kwam ze weer achter me aan. Voor de ruit van de blokker ging ze voor de ruit zitten. Daarachter lagen eat pass dingen. Kuikentjes enzo. Zat ze daar op haar knietjes:.. oooohw. En te wijzen. O+

Ze moest van de fysio leren klimmen, ze gebruikte haar beentjes niet helemaal goed, nou mevrouw kan op de tafel klimmen. Gisteren schijnt ze (ik had avonddienst) de hele avond op de tafel geklommen te zijn. Ze ging er ook weer netjes vanaf, maar 1 keer niet, ze is er behoorlijk van af gevallen. Ze heeft daarna even bij n gehangen, en was daarna weer goed alert...
Ben benieuwd wat ze vandaag doet, als het niet goed gaat zet ik de tafel wel op z'n kant als ik de kamer uitga ofzo...
*poef* nu is het weg
  vrijdag 16 maart 2012 @ 08:41:54 #292
259886 pessie
pi_109158766
Gerbera van harte!

Nathan loopt ook vaak mee naar de winkel, soms gaat hij mee op de loopfiets.

Leuk, een zandbak voor muppet! Ik ben gisteren ook naar de bouwmarkt gegaan voor een zandbak maar degene die ik wilde hadden ze niet meer op voorraad. Ik had geen auto dus geen zin om naar de stad te gaan voor een zandbak.

Nathan benoemt niets. Af en toe zegt hij opeens iets vanochtend had hij de ouderunit van de babyfoon te pakken, hij drukt op een knopje zodat die piep zegt, houdt em vervolgens aan zn oor en zegt "Ah-òòò"(hallo) :D

KJ eng he als ze zo vallen! Dat is met klimmende kindjes helaas niet te voorkomen.
pi_109159030
Volgens mij gaat nathan over een tijdje helemaal los met praten. Sofie praat ook mog niet, maar die is ook nog wel jonger als de meeste hier. Ze kan wel torens bouwen als de beste. Van de week had ze 7 blokjes op de tafel gestapeld, en wilde er meer op zetten, maar ze kon er niet bij.. hevige frustratie, dus die toren moet maar helemaal om..

Gelukkig was ik er niet bij dat ze viel. N was er ook wel even naar van, voelde zich (onterecht) schuldig.
*poef* nu is het weg
pi_109164348
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:41 schreef pessie het volgende:
Gerbera van harte!

Nathan loopt ook vaak mee naar de winkel, soms gaat hij mee op de loopfiets.

Leuk, een zandbak voor muppet! Ik ben gisteren ook naar de bouwmarkt gegaan voor een zandbak maar degene die ik wilde hadden ze niet meer op voorraad. Ik had geen auto dus geen zin om naar de stad te gaan voor een zandbak.

Nathan benoemt niets. Af en toe zegt hij opeens iets vanochtend had hij de ouderunit van de babyfoon te pakken, hij drukt op een knopje zodat die piep zegt, houdt em vervolgens aan zn oor en zegt "Ah-òòò"(hallo) :D

KJ eng he als ze zo vallen! Dat is met klimmende kindjes helaas niet te voorkomen.
De mijne heb ik bij de Intertoys vandaan :) zo'n schelp maar dan in bloemvorm.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:25:44 #295
259886 pessie
pi_109164490
Gerb, wij willen een houten met bankjesdeksel. Dan kunnen we die ingraven achter in de tuin (daar waar de zon schijnt O-) :P ;) ).

KJ, tot onze meet dacht ik echt dat Sofie net zo oud was maar toen ik haar zag realiseerde ik me dat ze echt wel jonger is en dat die paar maanden verschil gewoon veel uitmaken. Ik ben benieuwd of Nathan straks als een speer verstaanbaar gaat kletsen O+ . Hij kan op zich best veel zeggen, maar over het algemeen kiest hij gewoon voor "deze" met zn vingertje. Dan benoem ik wat hij wil, zegt hij ja en is het prima :s) .
pi_109164695
:P ik wil juist van mijn houten af. Kom maar halen incl. 250 kilo zand :') O-)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 13:31:06 #297
259886 pessie
pi_109166456
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:31 schreef Gerberaatje het volgende:
:P ik wil juist van mijn houten af. Kom maar halen incl. 250 kilo zand :') O-)
Jammer dat je een endje weg woont. -O- Geen lease hier helaas...
pi_109167131
zijwaarts los lopen telt ook als los lopen toch? :D
mn kleine kind O+ ze wordt groot! ze zette dr eerste losse stappen echt op precíes dezelfde termijn als haar grote zus :D met 13.5 maand. :D

ik glim helemaal van trots O+
  vrijdag 16 maart 2012 @ 13:50:56 #299
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_109167232
Je mini!!
  vrijdag 16 maart 2012 @ 13:52:14 #300
259886 pessie
pi_109167283
Gisteren heeft Nathan geverfd :7 het was nog geen doorslaand succes helaas :')

Mignonne *O*
pi_109167373
Mignonne, wat goed van dr!!

Nathan O+
*poef* nu is het weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')