Oh is dat zoquote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:45 schreef As1981 het volgende:
Bedankt weer Sonnetje, deed je laatst ook al voor me
Ja heel fijn, ik heb ooit een poging gedaan en toen ging het mis, dus nu durf ik hem niet meer dicht te gooienquote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:49 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Oh is dat zo![]()
Ik wilde een verhaal typen en dacht ben ook gek, k sluit m wel eerst
En dat alles.mobiel he![]()
Ketnet hier.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 07:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
Zo tijd was vanochtends wel iets beterkwart.voor 7. Om half 6 hoorde k m even jammeren en toen dacht ik neeeee blijf slapen. Nja dat deed ie dus
![]()
Nu staat ie heel onpedagogisch verantwoord nick jr te kijken.
stiekem had ze wel gelijk, ik mag nog helemaal geen brood.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 08:29 schreef As1981 het volgende:
Het blij zijn om te werken herken ik wel hoor KJ, ik kom dan echt tot rust (zeker zoals vandaag, geen kinderen in huis, dus ook echt rust!). Ben benieuwd hoe ik dat straks vind als ik geen werk krijg via het uitzendbureau en ik hele dagen thuis ben.
En brood stelen van je dochter, hoe durf je
Dit dus. Ik werk heel graag. Op papier 36 uur, in het echt op dit moment wel 40/45. Beetje druk, zelfs bij de overheid (bezuinigingen en zo, geen vervanging voor vertrekkende mensen). Man werkt 32/36 uur maar we hebben alletwee wel een dag vrij, en dat vind ik heel belangrijk. Ze gaat 3 dagen naar kdv en daar vindt ze het echt fantastisch.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:51 schreef Shandaly het volgende:
Overigens ben ik ook altijd blij als ik weer mag gaan werken. Ik werk 32 uur, 4 dagen dus, en vind het heerlijk. Misschien scheelt het ook dat mijn man van die 4 dagen er 2 thuis is (halve dagen thuiswerk) en ik Lars dus gewoon thuis achterlaat ipv naar het kinderdagverblijf moet brengen. Ik zou gek worden als thuisblijfmoeder denk ik. Heb diep respect voor zij die dat willen/kunnen.
Dat boekje heeft Thomas gekregen van een collega van mij. Daar gaan we dringend eens mee beginnen.quote:Op maandag 5 maart 2012 08:02 schreef becky27 het volgende:
[..]
Dit dus. Ik werk heel graag. Op papier 36 uur, in het echt op dit moment wel 40/45. Beetje druk, zelfs bij de overheid (bezuinigingen en zo, geen vervanging voor vertrekkende mensen). Man werkt 32/36 uur maar we hebben alletwee wel een dag vrij, en dat vind ik heel belangrijk. Ze gaat 3 dagen naar kdv en daar vindt ze het echt fantastisch.
Boekjes lezen gaat hier heel goed, de concentratieboog wordt wel langer merk ik. Wij lezen iedere avond dit boekje voor:
[ afbeelding ]
klinkt druk maar leukquote:Op maandag 5 maart 2012 20:48 schreef MamaPurk het volgende:
Wij eten ook meestal wel een toetje, vanille yoghurt of kwark of net waar we zin in hebben eigenlijk. Sarah krijgt momenteel fruitmoesjes omdat ze geen koemelk mag. Of gewoon een stuk vers fruit.
Wij zouden vandaag naar Artis maar we vonden het weer niet goed genoeg, dus we zijn wezen winkelen, echte schoenen gekocht voor Sarah. Ze had al shoesme schoentjes voor binnen, maar nu dus een schoen met een stevigere zool voor buiten. Ze loopt al zo goed dat ze korte stukjes buiten gewoon kan lopen![]()
Daarna hebben we lekker bij opa en oma gegeten om toch een beetje haar echte verjaardag te vieren. Maar die was afgelopen zaterdag al uitgebreid gevierd!
Nou dat dus, plus dat ie op t moment slecht eet en dat ie nog wat extra's eet met zn toetje.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij eten zelf ook een toetje dus alleen daarom zou ik het mijn kind al niet onthouden en wij geven turkse yoghurt of roeryoghurt omdat de volle vetten goed voor hem zijn. Hoe zuurder hoe lekkerder vindt hij. We eten die yoghurt zelf ook trouwens dus geen zoete toetjes hier.
Op het kdv krijgt Puck 's middags melk. Wij drinken het zelf niet dus het schiet er hier thuis vaak bij in. Dus naast de melkfles (friso 3 nog opmaken) die hij 's ochtends krijgt, vind ik de yoghurt 's avonds dus wel nodig om voldoende zuivel binnen te krijgen.
*melk op het boodschappenlijstje zet*
Wat grappig om te lezen dat mijn opmerkingen over Lena's antwoorden met ja knikken je deden inzien dat ze al heel groot wordtquote:
Tja schoenmaaat 21 past echt niet in het babytopic hequote:
Het gaat deze week ook wel ineens heel hard! Ze is ontzettend bijdehand. Gooit ze zelf iets op de grond en dan gebaart ze voordat ik erop kan reageren al met haar vingertje dat het niet mag.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Wat grappig om te lezen dat mijn opmerkingen over Lena's antwoorden met ja knikken je deden inzien dat ze al heel groot wordt
Wen er maar aan; voorlopig komt dat niet goed.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Alleen hij gaat nu al een andere kant op dan ik wil![]()
Whehe en dan zeg ik net dat het wel goedkomt *lol*quote:Op maandag 5 maart 2012 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wen er maar aan; voorlopig komt dat niet goed.
Oh jeequote:Op maandag 5 maart 2012 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan heeft zichzelf vandaag een kwartier lang op de grond voor de deur van het kinderdagverblijf geparkeerd. Dat gaf weer een geheel nieuwe dimensie aan afgaan.
Hij mocht niet in de kinderwagen. Het was rond ophaaltijd, dus er kwamen nogal wat mensen langs.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Oh jee![]()
Wat was zijn reden? Moest hij er in of juist weg?
Dat zijn zulke leuke dingen idd. M'n moeder zei gisteren nog tegen me dat ze de (mijn) peutertijd het leukst vond.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij mocht niet in de kinderwagen. Het was rond ophaaltijd, dus er kwamen nogal wat mensen langs.
Uiteindelijk was het niet zo'n drama, hoor. Ik heb hem een tijdje laten zitten en heb hem daarna een superbelangrijke taak gegeven, namelijk om de huissleutels in zijn jaszak te dragen en bewaken. Hij heeft de hele route naar huis zorgvuldig en trots zijn hand in zijn zak gehouden. Toen we hem vanavond in bed stopten had hij zelfs zijn hand in zijn pyjamabroek omdat hij op zoek was naar zijn 'rugzak' (jaszak). Da's toch wel het bijzondere aan de peutertijd, dat soort dingen. Het wordt leuker en leuker.
Ik heb voor Sarah dr. visser flex schoentjes gehaald nu. Daar liep ze goed op,ik had ook nog andere gepast maar toen ging ze met stijve benen lopen. Gewoon bij scapino en daar hebben ze ook nog een mooie actie nu, tweede paar 50% kortingquote:Op maandag 5 maart 2012 21:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Haha prachtig en slim opgelost![]()
Ik ben op zoek naar een goedkoop paar schoentjes die Puck buiten op het kdv af kan raggen. Maar moeten die nu al stevig zijn of juist nog met een flexibele zool?
Wat een slimme oplossing van jequote:Op maandag 5 maart 2012 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij mocht niet in de kinderwagen. Het was rond ophaaltijd, dus er kwamen nogal wat mensen langs.
Uiteindelijk was het niet zo'n drama, hoor. Ik heb hem een tijdje laten zitten en heb hem daarna een superbelangrijke taak gegeven, namelijk om de huissleutels in zijn jaszak te dragen en bewaken. Hij heeft de hele route naar huis zorgvuldig en trots zijn hand in zijn zak gehouden. Toen we hem vanavond in bed stopten had hij zelfs zijn hand in zijn pyjamabroek omdat hij op zoek was naar zijn 'rugzak' (jaszak). Da's toch wel het bijzondere aan de peutertijd, dat soort dingen. Het wordt leuker en leuker.En de coöperativiteit wordt, ondanks het recalcitrante gedrag en de bijbehorende driftbuien, ook groter.
Scapino it is morgenquote:Op maandag 5 maart 2012 21:41 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ik heb voor Sarah dr. visser flex schoentjes gehaald nu. Daar liep ze goed op,ik had ook nog andere gepast maar toen ging ze met stijve benen lopen. Gewoon bij scapino en daar hebben ze ook nog een mooie actie nu, tweede paar 50% kortingen ik vond dat ze meer keus hadden voor jongens!
Het grappige was, wij waren in zo een vet dure schoenewinkel, daar hadden ze de actie je betaalt wat de maat is, maar daar niets leuks voor Sarah, en teon verwees dat meisje ons naar de scapino, ze zegt daar hebben ze een leuke actie en ook wel wat je zoekt denk ikquote:
Ja! Ik heb het idee dat jouw beleving van Lente zoals ze nu is erg lijkt op mijn beleving van Ivan nu. Ik voel me vaak geroerd. Mijn lief ook trouwens. En dat ontroert mij dan óók weer, als ik dat zie.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:38 schreef Ssserpente het volgende:
Ik snap helemaal wat ze bedoelt. Lente is zo bezig met ontdekken en verwonderen; bijna sprookjesachtig soms.
Ik moet 2x in de week zoiets bedenken. Het zal mij benieuwen hoelang ik het volhoud.quote:
Post ze hier svp... ik gok dat ik over een tijdje tips nodig zal hebbenquote:Op maandag 5 maart 2012 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik moet 2x in de week zoiets bedenken. Het zal mij benieuwen hoelang ik het volhoud.
Mooi zoals je dat omschrijft. Ik merk bij noortje ook dat ze zoveel aan het ontdekken is. Ik kan niet wachten tot het lente en zomer is. Buiten is toch meer te zien als binnen.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:38 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dat zijn zulke leuke dingen idd. M'n moeder zei gisteren nog tegen me dat ze de (mijn) peutertijd het leukst vond.
Ik snap helemaal wat ze bedoelt. Lente is zo bezig met ontdekken en verwonderen; bijna sprookjesachtig soms.
Nou, hè?quote:Op maandag 5 maart 2012 22:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja! Ik heb het idee dat jouw beleving van Lente zoals ze nu is erg lijkt op mijn beleving van Ivan nu. Ik voel me vaak geroerd. Mijn lief ook trouwens. En dat ontroert mij dan óók weer, als ik dat zie.
Kon ik de tijd maar stilzetten.
Hehe, beter niet doorslapen, dan vinden dat 4 uur tijd is om op te staan...quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:27 schreef MamaPurk het volgende:
Lente![]()
Ik hoopte stiekem op een dreumes die zou doorslapen, maar helaas, was misschien ook een beetje valse hoop
quote:Op donderdag 8 maart 2012 08:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De trend andersom is dus een paar slechte en dan één goede
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oona had niet genoeg aan 1 set reservekleding op t kdv vandaag helaas..
Vanmorgen een spuitluier... en vanmiddag projectielspugen.. Het heerst zeiden ze al... Veel kinderen 1 dag ziek... verschillende leidsters ook al ten prooi gevallen aan de 1dags griep..
Dus hopelijk heeft Oona het al gehad...
Ze kwam vandaag dus thuis in een prachtig net niet passend kdv-reservesetjewel vrolijk, maar zoooooo moe... paar hapjes gegeten en toen lekker naar bed..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
Hij zal hier op het balkon staan dus ik kan de klep wel open laten. Maar goed om te weten dat ik dat dan dus moet doenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:56 schreef becky27 het volgende:
ja dat is wel handig, maar als ie dicht is bij regen dan kan het condens niet weg en blijft er enorm veel vocht achter in het zandgedeelte.
Ja dat is hier ook het probleem. Mijn buurvrouw heeft zo'n kikker-zandbak maar na een week regen is al dat zand blubber geworden. Geeft neit, vinden de kinderen ook prachtig, maar je moet er maar vna houdenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:56 schreef becky27 het volgende:
ja dat is wel handig, maar als ie dicht is bij regen dan kan het condens niet weg en blijft er enorm veel vocht achter in het zandgedeelte.
oh ik denk dat je net mn foto's van mn kleine gemist hebtquote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:21 schreef Fannetje het volgende:
Anne is ook onhandig net na de zomer jarig (17 sept). Ik vind zo'n waterbaan geweldig, maar zou ze daar niet te jong voor zijn? Spelen jouw dames er echt al mee mignonne?
dat deed k met mn grote ook vorig jaar hoor. De dweilemmer buiten en een andere teil erbij zodat ze over kon hevelen, t leukste wat er is natuurlijk. En dan die bakjes erin van mn kolf, die aventdingenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oh nou dan ga ik toch voor de afwasteil en een paar plastic bekers. Of het babybadje nog maar niet weg doen. Lekker goedkoop
Ik nstond vanavond met Nathan op de arm onder de douche en dacht "allemensen, wat ben jij groot!"quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:36 schreef Jore het volgende:
Soms vergeet ik dat Silke groter wordt. Hebben andere moeders van twee daar ook last van? Omdat de oudste duidelijk zo veel verder is in z'n ontwikkeling (duh) lijkt de jongste nog zo klein en jong. Terwijl ze sneller trap kan lopen dan haar broer(op en af
) . Soms vergeet ik dus dat speelgoed als een waterbaan best wel heel geschikt zou kunnen zijn voor haar, ik zit nog teveel in de babymodus geloof ik. Terwijl ik helemaal niet zo'n moeder ben van babyplus enzo.
hehequote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:36 schreef Jore het volgende:
Soms vergeet ik dat Silke groter wordt. Hebben andere moeders van twee daar ook last van? Omdat de oudste duidelijk zo veel verder is in z'n ontwikkeling (duh) lijkt de jongste nog zo klein en jong. Terwijl ze sneller trap kan lopen dan haar broer(op en af
) . Soms vergeet ik dus dat speelgoed als een waterbaan best wel heel geschikt zou kunnen zijn voor haar, ik zit nog teveel in de babymodus geloof ik. Terwijl ik helemaal niet zo'n moeder ben van babyplus enzo.
Geweldig hequote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het zit er ook gewoon standaard in gebakken ook bij jongetjes hè?
Rijdt hij met een vrachtwagen door de kamer en ondertussen hoor je brrrm brrm brrm
Absoluut!quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Rijdt hij met een vrachtwagen door de kamer en ondertussen hoor je brrrm brrm brrm
Ah dat doet Nathan met poppen, zie het zit er gewoon inquote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:47 schreef kaatjejannie het volgende:
ik denk dat het er inderdaad ingebakken zit. Sofie doet nog weinig met auto's. Vooral gooien doet ze ermee eigenlijk,
Zij ook alquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:09 schreef Reilain het volgende:
Hier ook een autogek.. maar vooral het kijken naar de auto's door het raam
Autoooooooooooooooooooooooo roept ze de hele dag... Hier hoor je ook regelmatig ambulances voorbij komen (woon dicht bij een zh), en dan steekt ze haar vinger in de lucht (doet ze als ze een iets hoort) en roept weer... Autoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Mijn meisje doet dat ook.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Floris noemt mij sinds 2 weken pas mama...maar bij voorlezen las k mama voor en dan is t gelijk herhalen en naar mij wijzen, helemaal gelukkig kijkendquote:Op maandag 12 maart 2012 22:10 schreef MamaPurk het volgende:
Ze is ook echt heel leuk jou kleinste Mignonne![]()
Dat papa is zo herkenbaarIk word ook de hele dag papa genoemd
maar ja komt wel goed kwam het bij Jaël ook, die noemde iedere volwassene mama
Wij zijn op vakantie en alleen als ik m'n mobieltje op de juiste plek in t huisje de juiste kant op richt heb ik 2 a 3 streepjes bereik en kan ik dus even op internet kijken of de wereld nog draait, maar qua posten wordt t behalve deze post dus niets (bijlezen is wel lekker makkelijk als er zo weinig gepost wordt trouwensquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:16 schreef _NIKKI_ het volgende:
Grappig om woordjes van andere kindjes te lezen. Hier is "kelk" melk.
Wat is het hier trouwens rustig de laatste paar dagen. Houdt iedereen lenteschoonmaak ofzo?!
Ik ben wat laat, maar dit snap ik geloof ik niet.quote:Op maandag 12 maart 2012 20:07 schreef becky27 het volgende:
Oh Dottir is ook goed warm dus. Maar als ze nog vrolijk is (geen pcm??) is het goed toch.
quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:31 schreef Troeta het volgende:
Ik neem Noortje vaak lopend mee naar de kinderboerderij en dat is echt een ramp, hij rent zo weg, wil echt constant een andere kant op danik, handje wil hij niet, laat hij zich vallen, maar we blijven oefenen.
De mijne heb ik bij de Intertoys vandaanquote:Op vrijdag 16 maart 2012 08:41 schreef pessie het volgende:
Gerbera van harte!
Nathan loopt ook vaak mee naar de winkel, soms gaat hij mee op de loopfiets.
Leuk, een zandbak voor muppet! Ik ben gisteren ook naar de bouwmarkt gegaan voor een zandbak maar degene die ik wilde hadden ze niet meer op voorraad. Ik had geen auto dus geen zin om naar de stad te gaan voor een zandbak.
Nathan benoemt niets. Af en toe zegt hij opeens iets vanochtend had hij de ouderunit van de babyfoon te pakken, hij drukt op een knopje zodat die piep zegt, houdt em vervolgens aan zn oor en zegt "Ah-òòò"(hallo)![]()
KJ eng he als ze zo vallen! Dat is met klimmende kindjes helaas niet te voorkomen.
Jammer dat je een endje weg woont.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:31 schreef Gerberaatje het volgende:
ik wil juist van mijn houten af. Kom maar halen incl. 250 kilo zand
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |