1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Betaalmaand Datum overschrijving door ING-bank januari 2012 19 januari 2012 februari 2012 21 februari 2012 maart 2012 21 maart 2012 april 2012 19 april 2012 mei 2012 21 mei 2012 juni 2012 21 juni 2012 juli 2012 19 juli 2012 augustus 2012 21 augustus 2012 september 2012 20 september 2012 oktober 2012 21 oktober 2012 november 2012 21 november 2012 december 2012 20 december 2012 |
Als aangetoond kan worden dat het zo is wel jaquote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:07 schreef Armageddon het volgende:
Dat is toch een gevalletje ontslag op staande voet.
Leusderweg 49-63 toevallig?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:26 schreef Selestha het volgende:
Ik heb op mn route een aantal panden die gesloopt zijn, maar waar ik wel post voor krijg. Ik schreef altijd braaf in mn boekje dat die gebouwen gesloopt zijn; maar ik blijf dezèlfde brieven in rotatie terug krijgen.
Dat begon me dus te ergeren, dus ik heb mn tc gebeld zegt ie ''ja daar kunnen wij niks aan doen dan moeten ze maar een adreswijziging doorgeven dus gooi ze maar gewoon in de bak''. Ik blijf die verdomde brieven dus in die bak stoppen en weer terugkrijgen, zó ongelofelijk irritant
Ik schrijf het inmiddels niet meer in mn boekje, maar gooi ze er gewoon bij.
Ja die inderdaad (al wonen er nog mensen in 51 en 53) en ook een café, de Molshoop, dat al jaren dicht is en waarvan de brievenbus dicht is getimmerdquote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:01 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Leusderweg 49-63 toevallig?![]()
Dat hoort de voorbereider gewoon retour te sturen, kan er over 2 weken wel een briefje bij doen, eerst verlof
Je moet dan ook in zo'n geval een retoursticker op de post plakken. De rapportjes komen nml bij de TC terecht, en de poststukken gewoon weer bij de persoon die de wijk voorbereid.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:26 schreef Selestha het volgende:
Ik heb op mn route een aantal panden die gesloopt zijn, maar waar ik wel post voor krijg. Ik schreef altijd braaf in mn boekje dat die gebouwen gesloopt zijn; maar ik blijf dezèlfde brieven in rotatie terug krijgen.
Dat begon me dus te ergeren, dus ik heb mn tc gebeld zegt ie ''ja daar kunnen wij niks aan doen dan moeten ze maar een adreswijziging doorgeven dus gooi ze maar gewoon in de bak''. Ik blijf die verdomde brieven dus in die bak stoppen en weer terugkrijgen, zó ongelofelijk irritant
Ik schrijf het inmiddels niet meer in mn boekje, maar gooi ze er gewoon bij.
Komt bij ons een sticker op en gaat retour afzender!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je moet dan ook in zo'n geval een retoursticker op de post plakken. De rapportjes komen nml bij de TC terecht, en de poststukken gewoon weer bij de persoon die de wijk voorbereid.
Ja die stickers heb ik ook wel gedaan, helpt geen zak. Komt gewoon terug, soms met sticker en alquote:Op vrijdag 2 maart 2012 17:52 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Komt bij ons een sticker op en gaat retour afzender!
Bezorgrapportjes hebben wij al tijden niet meer.
Mijn ervaring is negatief. Je hebt vrijwel geen contact meer met collega's. Je haalt je post op, rijdt je rondje en dat was het dan. Alle communicatie gaat per email en de planners zijn erg goed in selectief reageren.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 18:10 schreef Styg het volgende:
Hoe is jullie ervaring met PostNL Autobedrijf? Ik hoorde dat ze dat op 19 maart grootschaliger willen gaan doorvoeren als nieuw vervoersbedrijf van PostNL. Momenteel heb ik gesolliciteerd als zaterdagmedewerker en kan binnenkort met iemand de route meerijden.
Naar Den Haag sturen...mogen ze het daar uitzoeken.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 18:02 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja die stickers heb ik ook wel gedaan, helpt geen zak. Komt gewoon terug, soms met sticker en al
Hoe doe je dat dan? Zelf op de post doen of gaat dat via je TC?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 18:28 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Naar Den Haag sturen...mogen ze het daar uitzoeken.
alles goed doorstrepen en er vertrokken op zetten. Dus ook rechtsonder doorstrepen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 18:02 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja die stickers heb ik ook wel gedaan, helpt geen zak. Komt gewoon terug, soms met sticker en al
In de Volkskrant (papieren versie) stond ook nog een zeer lezenswaardig artikel met als kop:quote:PostNL wil het basissalaris van de bestuurders Jan Bos en Herna Verhagen in 2012 en 2013 geleidelijk verhogen tot 475.000 euro. Dat blijkt uit het jaarverslag van het postbedrijf, dat vorig jaar ontstond na de opsplitsing van TNT.
Vorig jaar verdienden de twee bestuurders in de 7 maanden dat zij hun functie bekleedden, respectievelijk 204.000 en 239.000 euro. Dat zou op jaarbasis neerkomen op 350.000 en 410.000.
De raad van commissarissen van PostNL wil de salarissen aanpassen aan het marktniveau. Het salaris van topman Harry Koorstra, dat vorig jaar 671.000 euro bedroeg, wordt niet genoemd in de plannen. Het salaris van het vierde bestuurslid, Gérard Aben blijft, gezien zijn 'specifieke' positie als topman van HR, gehandhaafd op 350.000 euro.
CNV Publieke Zaak noemt het in een brief aan de raad van bestuur van PostNL 'ongepast' dat de top van de onderneming extra beloningen krijgt, terwijl de onderneming wil bezuinigen op de arbeidsvoorwaarden van de medewerkers.
Het overleg over een nieuwe cao bij PostNL liep onlangs vast op die bezuinigingen, aldus de brief.
Sticker plakken en 99054 invullen, postcode 2500 NA.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 18:28 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan? Zelf op de post doen of gaat dat via je TC?
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 20:49 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Sticker plakken en 99054 invullen, postcode 2500 NA en uiteraard de reden vermelden.
Wat een stel gewetensloze gedrochten zitten er toch in die top!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 20:13 schreef Geneziz het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)salarissen-top.dhtml
En het graaien gaat maar door
Ja hoor, want ze waren zo zielig na de bonus van 12 miljoen dit jaar!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:48 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Wat een stel gewetensloze gedrochten zitten er toch in die top!![]()
Ik heb nooit een hoge pet van die lui opgehad...
Misschien dat ze wel postbezorgers kunnen vinden maar dat hoge verloop kost klauwen vol geld en dat zit het management niet lekker natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:36 schreef Poesopstokje het volgende:
Lekker dagje vandaag! Ondanks het gebrek aan de zon toch mooi weer.
2 tassen post + 1 HaH (2stuks)
Had nog even met een collega staan praten. Blijkt dat een andere collega op staande voet onslagen is ivm het achterhouden van post! ''Mocht niet over gepraat worden..'' Ook zijn er meerdere PBZers die ontslag hebben genomen hier. Eentje mocht geen ontslag nemen, moest eerst maar een kleinere route proberen.
Wat is dat nou weer voor onzin? Geen ontslag mógen nemen?! Ze kunnen zeker geen nieuwe PBZers meer vinden hier..
Denk dat dat een foutje was van de laatste buslichting. Wellicht t';e ver doorgedrukt zodat het op maandag stond. terwijl lichter er geen achtung angenommen hattetedquote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:21 schreef Snoepje5 het volgende:
Toch maar PostNL gebeld over het feit dat er nu zelfs op zaterdag om 3 uur(!) staat dat de brievenbus pas maandag na 18:00 uur (!) wordt geleegd.
Volgens mevrouw van de klantenservice is het een onjuiste weergave en wordt de brievenbus gewoon zondag geleegd en zorgt ze dat de leidinggevende van het gebied er op wordt aangesproken. Nou ik ben benieuwd!
Idem dito vorige week. Lijkt me sterk dat het nu tweemaal achter elkaar gebeurd, niet?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Denk dat dat een foutje was van de laatste buslichting. Wellicht t';e ver doorgedrukt zodat het op maandag stond. terwijl lichter er geen achtung angenommen hatteted
Sorry, maar ik snap geen reet van wat je nu wilt zeggen. Nogal onsamenhangendquote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:32 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Idem dito vorige week. Lijkt me sterk dat het nu tweemaal achter elkaar gebeurd, niet?
Overigens een 5 uit de 5 van een klant ontvangen voor snelheid levering (welke ik zondag had verzonden) ik ga hier vanuit dat het dus maandag was aangekomen, anders was het vast geen 5 geweest). Wellicht slim om deze klanten even te vragen of ze het maandag hadden ontvangen.. Mja.
WAT EEN ONZIN?! Brievenbuspost en niet op pakketten? Ben ik nou dom? Het is toch zo dat pakketten niet op maandag geleverd worden maar juist op dinsdag? Dit artikel stelt dat de maatregel (post niet meer op maandag) alleen van toepassing is op brievenbuspost en dat pakketten wel op maandag geleverd wordenquote:Kluck laat in een nagekomen reactie aan Twinkle weten dat de maatregel alleen betrekking heeft op brievenbuspost en niet op pakketten:
Dat Blekerverhaal is achterhaald. De hele Kamer viel over hem heen toen hij voorstelde de maandagbezorging af te schaffen. Alleen de VVD en D66 waren voor.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:55 schreef Snoepje5 het volgende:
Nou je geeft aan dat het waarschijnlijk een fout is door te ver doordrukken van de postmeneer.
Echter is dit probleem vorige week idem dito gebeurd. M.a.w. meneer zal vorige week ook te ver hebben doorgedrukt. Dit lijkt me sterk, aangezien het vrijwel nooit voorkwam. (of ze moeten boris boef hebben ingehuurd als ophaalmeneer)
Wat ik daarna probeerde te zeggen, is dat ik een 5 uit de 5 had ontvangen van een klant voor de snelheid vd levering. Hiermee doelde ik op het feit dat het waarschijnlijk maandag was geleverd, en tevens zondag gelicht was. (anders was het geen 5 geweest)
Hier lees ik dat er gewoon za en zo gelicht wordt:
http://www.postnl.nl/voor(...)px?ofq=Postbezorging
Hier lees ik dat een of andere Henk Bleker wilt dat brievenbuspost niet in het weekend geleegd wordt. (discussie 2011..)
http://twinklemagazine.nl(...)iet-meer-op-maandag/
Echter staat daar onder weer:
[..]
WAT EEN ONZIN?! Brievenbuspost en niet op pakketten? Ben ik nou dom? Het is toch zo dat pakketten niet op maandag geleverd worden maar juist op dinsdag? Dit artikel stelt dat de maatregel (post niet meer op maandag) alleen van toepassing is op brievenbuspost en dat pakketten wel op maandag geleverd worden
Samenvatting:
Artikel van Twinkle klopt niet.
Henk Bleker moet zich met andere dingen bezig houden zoals het declareren van een hotel voor 300¤ van ons geld
Brievenbuspost wordt wel op maandag geleverd
pakketpost wordt niet op maandag geleverd
Boris Boef werkt bij PostNL
Je moet natuurlijk niet alles geloven wat je hoortquote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:06 schreef PBZ64 het volgende:
Ik hoorde dat tc's ook een bonus krijgen, als ze er (weer) een postbode hebben uitgewerkt.
Beneden alle peil!
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:06 schreef PBZ64 het volgende:
Ik hoorde dat tc's ook een bonus krijgen, als ze er (weer) een postbode hebben uitgewerkt.
Beneden alle peil!
Eerlijk gezegd zou het me niet eens verbazen dat dit wel degelijk zo gaat op sommige vestigingen. Een paar jaar geleden bleef bij ons de uitstroom van fulltimers achter en daar deden de TC's toen echt héél hard hun best voor om dat bij te trekken. Dat zat in sommige gevallen echt tegen het onfatsoenlijke aan.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:16 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk niet alles geloven wat je hoort
Haha ik niet, mijn rem is aan één kant kapot, mn ketting is volledig doorgeroest (geen kast), mijn wielen zijn aan de binnenkant verroest, het frame zit vol krassen, er zit n scheur in mn zadel en mn lampen doen het niet...quote:Op zaterdag 3 maart 2012 17:15 schreef Herfstblad het volgende:
Het zal je maar gebeuren ja! Ben ik soms ook wel bang voor.
Ja, dat klopt. Er wordt op maandagen gewoon post bezorgd. Maar omdat er maandag maar zo weinig is, krijgen de meeste mensen geen post, en dan denken ze dat wij niet gewerkt hebben.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:12 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja dat had ik inderdaad niet vermeld maar wist ik wel, een tweede bezorging van pakketten wordt op maandag wél gedaan.
Maar het klopt dus dat het verhaal van Bleker geen doorgang heft gevonden?
Hier gelooft namelijk niemand mij en blijven ze (voet aan been?) houden dat ze gelijk hebben dat er op maandag geen brievenbuspost wordt geleverd.
Heeft iemand zelf zo'n fiets gekocht? Ik denk er aan om dit te doen, iemand ervaring?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 17:23 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja de mijne is ook niet meer wat ie geweest isal worden er af en toe wel reparaties uitgevoerd op kosten van PostNL, zodat ie bruikbaar blijft
Vind het zelf ook wel zonde om 400 euro uit te geven aan zo'n mooie fiets en er dan mee te gaan werken..
Hier was onlangs ook een oranje (!) fiets gestolen inclusief alle post.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 17:13 schreef VixenFromHell het volgende:
Er is hier zo'n postfiets (een nieuwe) gestolen, met post er nog in
Het zal je maar gebeuren..
Ik heb zelf zo'n postfiets 1 (je hebt ook een 2) en ik ben er tevreden over.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 18:49 schreef Miepiekiekuut het volgende:
[..]
Heeft iemand zelf zo'n fiets gekocht? Ik denk er aan om dit te doen, iemand ervaring?
Ik heb de laatste tijd ook geen HAH voor mijn enige vaste bezorgwijk en ook amper post (2 zakken).quote:Op zaterdag 3 maart 2012 18:04 schreef Drassss het volgende:
Amper post en geen HAH.. het was eigenlijk maar een triest bezorgdagje ( zoals zo velen de laatste 2 maanden.. )
Voor mijn gevoel is alle druk op de dinsdag + donderdag gezet en heb je alleen op de zaterdag een rare drukte bij een mailing + HAH. Van de 10 zaterdagen tot nu toe heb ik misschien 1/2x een fijne drukke dag meegemaakt en voor de rest is het inderdaad om te janken qua posthoeveelheid.quote:Op zondag 4 maart 2012 11:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd ook geen HAH voor mijn enige vaste bezorgwijk en ook amper post (2 zakken).
Oeps, ik zet mijn fiets nooit op slot....op een daldag loop ik een erg grote ronde en zie mijn fiets dan ff niet.quote:Op zondag 4 maart 2012 10:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hier was onlangs ook een oranje (!) fiets gestolen inclusief alle post.
Dan sta je raar te kijken als je fiets ineens weg is.
Soms zet ik mijn fiets niet op slot en dan ben ik steeds weer benieuwd of hij er nog staat
Vergeet echter niet dat die "rustige" dagen kunstmatig gecreëerd zijn. De ene dag werk je je de pleuris, de volgende dag sta je uit je neus te vreten. Op de rustige dagen moet je opdelen en wordt je looptijd rustig 40% gekort, maar op de piekdagen krijg je er niets bij.quote:Op zondag 4 maart 2012 11:20 schreef Drassss het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel is alle druk op de dinsdag + donderdag gezet en heb je alleen op de zaterdag een rare drukte bij een mailing + HAH. Van de 10 zaterdagen tot nu toe heb ik misschien 1/2x een fijne drukke dag meegemaakt en voor de rest is het inderdaad om te janken qua posthoeveelheid.
Allemaal niet zo gek dat ze dagen willen skippen, geheel terecht naar mijn mening. Zelfs de kerstdrukte van 2011 was maar lafjes in vergelijking met 2010 bijvoorbeeld..
Geen HAH? Op onze vestiging hebben wij op zaterdag al jaren altijd minimaal één soortquote:Op zaterdag 3 maart 2012 18:04 schreef Drassss het volgende:
Amper post en geen HAH.. het was eigenlijk maar een triest bezorgdagje ( zoals zo velen de laatste 2 maanden.. )
Dat laatste vond ik ook ja!quote:Op zondag 4 maart 2012 11:20 schreef Drassss het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel is alle druk op de dinsdag + donderdag gezet en heb je alleen op de zaterdag een rare drukte bij een mailing + HAH. Van de 10 zaterdagen tot nu toe heb ik misschien 1/2x een fijne drukke dag meegemaakt en voor de rest is het inderdaad om te janken qua posthoeveelheid.
Allemaal niet zo gek dat ze dagen willen skippen, geheel terecht naar mijn mening. Zelfs de kerstdrukte van 2011 was maar lafjes in vergelijking met 2010 bijvoorbeeld..
Hier is dat ongeveer 50/50, waarbij het vaak maar 1x HAH is en zelden meer.quote:Op zondag 4 maart 2012 16:56 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Geen HAH? Op onze vestiging hebben wij op zaterdag al jaren altijd minimaal één soort
huis-aan-huis, nooit een dag niet. Dat is sluiperdewijs ingevoerd.
Begrijp ik uiteraardquote:Op zondag 4 maart 2012 15:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vergeet echter niet dat die "rustige" dagen kunstmatig gecreëerd zijn. De ene dag werk je je de pleuris, de volgende dag sta je uit je neus te vreten. Op de rustige dagen moet je opdelen en wordt je looptijd rustig 40% gekort, maar op de piekdagen krijg je er niets bij.
Ik heb 'Bono Bakker' eens met z'n zatte hoofd in 2005 gezien in de Amsterdam Arenaquote:Op zondag 4 maart 2012 15:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vergeet echter niet dat die "rustige" dagen kunstmatig gecreëerd zijn. De ene dag werk je je de pleuris, de volgende dag sta je uit je neus te vreten. Op de rustige dagen moet je opdelen en wordt je looptijd rustig 40% gekort, maar op de piekdagen krijg je er niets bij.
Ondertussen moeten wij straks die karige 4,50 koffiegeld per maand inleveren, terwijl Koorstra, "Bono Bakker" en consorten miljoenenbonussen en loonsverhogingen binnenslepen.
Toen ik 4 jaar geleden begon was de regel iets van max 3x per jaar 1 folder op zaterdagquote:Op zondag 4 maart 2012 16:56 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Geen HAH? Op onze vestiging hebben wij op zaterdag al jaren altijd minimaal één soort
huis-aan-huis, nooit een dag niet. Dat is sluiperdewijs ingevoerd.
De volumes dalen gestaag, van instorten kan je niet echt spreken. Als je daarbij telt dat er regelmatig op dinsdag of donderdag 150 tot 200% is van de pre-DiDoZa hoeveelheden (en dat zijn cijfers die hier officieel bekend zijn gemaakt), lijkt het met die ineenstorting nogal mee te vallen. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik in een dure wijk loop, en dat soort mensen hebben altijd veel post, zelfs op daldagen.quote:Op zondag 4 maart 2012 17:00 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hier is dat ongeveer 50/50, waarbij het vaak maar 1x HAH is en zelden meer.
[..]
Begrijp ik uiteraardDaardoor krijg je zo af en toe een enorme drukke dag (dinsdag of donderdag ) heb ik vernomen. Maargoed als dat af en toe is en je woensdagen en vrijdagen zijn van een bedroevend niveau kan je niets anders concluderen dat volumes met het jaar aan het instorten zijn.
Terwijl PostNL toch eigenlijk zei dat HAH in de lift zat?quote:Op zondag 4 maart 2012 18:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De volumes dalen gestaag, van instorten kan je niet echt spreken. Als je daarbij telt dat er regelmatig op dinsdag of donderdag 150 tot 200% is van de pre-DiDoZa hoeveelheden (en dat zijn cijfers die hier officieel bekend zijn gemaakt), lijkt het met die ineenstorting nogal mee te vallen. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik in een dure wijk loop, en dat soort mensen hebben altijd veel post, zelfs op daldagen.
Waar ik echter wel een flinke inzakking meen te constateren is het hah. Op zaterdag meestal alleen de C1000, op dinsdag AH, C1000 en evt. nog een bouwmarktkrantje. En dat is het wel zo'n beetje. Maar daar ben ik niet rouwig om.
mja, daar was gister niets van te merken. Voor een boerenwijk had ik gister maar 3 kratjes, terwijl het er normaal vier of vijf waren.quote:Op zondag 4 maart 2012 18:22 schreef Drassss het volgende:
Misschien is instorten inderdaad iets teveel van het goedeMaar klopt, de echte boerenwijken & villawijken behouden nog steeds prima volumes.
Hier krijg ik juist steeds meer HaHquote:Op zondag 4 maart 2012 18:44 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Terwijl PostNL toch eigenlijk zei dat HAH in de lift zat?
Daar word je ook niet blij van zeker!?!quote:Op zondag 4 maart 2012 18:53 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hier krijg ik juist steeds meer HaH
Van 3 folders op dinsdag en 1 op zaterdag naar 5 op dinsdag en 3 op zaterdag.
Haha, ik heb een wijk waarin zowel middenklassers en kakkertjes wonen!quote:Op zondag 4 maart 2012 19:45 schreef Herfstblad het volgende:
Ik krijg ook steeds meer HAH ja. Vooral op dinsdag.
En dure wijken krijgen inderdaad meer post. Ik heb een combinatie van een asobuurtje en een kakbuurtje. De kakbuurt heeft veel meer post.
Dat staat er nietquote:Op zondag 4 maart 2012 20:47 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Daar word je ook niet blij van zeker!?!![]()
Vijf op zaterdag!
Officieel mag je toch geen pakjes aan de buren geven?quote:Op zondag 4 maart 2012 20:49 schreef Atmosphere82 het volgende:
De kakkertjes willen zelden pakjes voor hun buren aannemen als die niet
thuis zijn, want dat vinden ze te veel gezeul!
Bleiswijk zeker?quote:Op zondag 4 maart 2012 21:16 schreef TokenW het volgende:
Net mijn aanbod voor het CVL gehad: zaterdagnacht van 04:00 tot 07:00 spraakvoorsorteren zo'n 20 km van mijn huis af.
Leuke bezigheid voor na het stappenquote:Op zondag 4 maart 2012 21:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Bleiswijk zeker?
Ik heb het overwogen, maar ik heb nog geen eigen vervoer.
Lekker tijdstip overigens.
Dus dat aanbod wordt em niet?quote:Op zondag 4 maart 2012 21:40 schreef TokenW het volgende:
[..]
Leuke bezigheid voor na het stappen, helaas mag ik dan mijn auto niet meer in.
Geen 1 ZDW-er van mijn bestiging gaat mee, alleen 4 van de 30 hebben het postbezorger-aanbod genomen.quote:
Ja echt handig is die locatie niet..quote:Op zondag 4 maart 2012 21:40 schreef TokenW het volgende:
[..]
Leuke bezigheid voor na het stappen, helaas mag ik dan mijn auto niet meer in. Inderdaad in Bleiswijk ja, als het CVL niet zo ver was , het op een ietwat normalere tijd kon en het voor een normaal aantal uren was geweest had ik het misschien nog gedaan. Iedere nacht om 2:30 op de fiets de deur uit, vooral leuk in de wintermaanden.
Zaterdagnacht? Dus de nacht van zaterdag op zondag?quote:Op zondag 4 maart 2012 21:16 schreef TokenW het volgende:
Net mijn aanbod voor het CVL gehad: zaterdagnacht van 04:00 tot 07:00 spraakvoorsorteren zo'n 20 km van mijn huis af.
Hierbij de antwoorden:quote:Op zondag 4 maart 2012 22:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zaterdagnacht? Dus de nacht van zaterdag op zondag?
Even voor mijn beeldvorming, ik heb een paar vragen:
- Wanneer wordt jouw vestiging gesloten?
- Is jouw contract nu ook voor 3 uur, of voor meer?
- Hoe gunstig je aanbod is schijnt af te hangen van je rugnummer. Maar ik heb nooit een rugnummer gehad. Hoe zit dat met jou?
- Je mag het eerste aanbod weigeren, dan krijg je nog een tweede. Was dit je 1e of je 2e aanbod?
- Als je ook het tweede aanbod weigert op een redelijke grond (dat je nu ineens nachtdienst zou moeten draaien is een redelijke grond), word je dan ook overcompleet, en val je dan ook onder het sociaal plan?
Alvast bedankt voor je antwoorden.
In jouw geval lijkt het me dan de moeite om, wanneer je allebei de aanbiedingen hebt afgewezen, en ze je dan waarschijnlijk willen ontslaan, om dit ontslag dan aan te vechten. Ze moeten daar nml een ontslagvergunning voor hebben, en als er geen sociaal plan is wordt het al gelijk moeilijker om zo'n vergunning te krijgen. Als ze je kwijt willen gaat het ze ongetwijfeld lukken, maar probeer is dan wel zo veel mogelijk geld uit te slepen.quote:Op zondag 4 maart 2012 23:05 schreef TokenW het volgende:
[..]
Hierbij de antwoorden:
Den Haag, Chroomstraat sluit maandag 11-06-2012
Mijn huidige contractomvang is 4:20 uur (of 4,33 uur)
Volgens het aanbod heb ik rangnummer 22
Mijn eerste aanbod was voor mijn huidige contractomvang postbezorger onbepaalde tijd worden met tijdelijke aanvulling van het salaris tot het huidige niveau (10 jaar als ZDW-er betekende 10 maanden aanvulling)
Itt mijn collega fulltimers val ik niet onder het sociaal plan, over een oprotpremie is mij niks bekend maar het lijkt me sterk dat ik daar geen recht op zou hebben.
Misschien was het wat onhandig geformuleerd maar met zaterdagnacht bedoel ik de uren direct na de vrijdag.
4 man dus wel, de rest niet, voor een groot deel vanwege die 3 bundels. Verder heb ik niet het idee dat iemand serieus werk gaat maken van een oprotpremie oid.quote:Op zondag 4 maart 2012 22:07 schreef Troeta het volgende:
TokenW, gaat er niemand tegen in dan?? Je gaat toch niet werken voor ene lager salaris? Dat accepteer je toch niet?
Het zal wel mogen, maar waarom zou je dat in vredesnaam doen? Het betaalt niet veel beter, je reistijd zal flink toenemen en de kans is groot dat je nachtdiensten moet draaien.quote:Op maandag 5 maart 2012 07:21 schreef PBZ64 het volgende:
Vraagje....mogen pbz ook solliciteren voor de CVL?
Nachtsiensten hoeft niet per sé, de voorbereidingsuren voor didoza zijn van 15:15 tot 22:15 op ma/wo/vrquote:Op maandag 5 maart 2012 10:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het zal wel mogen, maar waarom zou je dat in vredesnaam doen? Het betaalt niet veel beter, je reistijd zal flink toenemen en de kans is groot dat je nachtdiensten moet draaien.
Krijg je dan eetgeld, ivm de werktijden?quote:Op maandag 5 maart 2012 10:56 schreef TokenW het volgende:
[..]
Nachtsiensten hoeft niet per sé, de voorbereidingsuren voor didoza zijn van 15:15 tot 22:15 op ma/wo/vr
Nee, misschien koffiegeld, maar Postnl wil ook daarop bezuinigen in de nieuwe CAO. Uiteraard krijg je wel drie kwartier schafttijd, maar die zal onbetaald zijn.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Krijg je dan eetgeld, ivm de werktijden?
O ja, dat was wel te verwachten.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:17 schreef TokenW het volgende:
[..]
Nee, misschien koffiegeld, maar Postnl wil ook daarop bezuinigen in de nieuwe CAO. Uiteraard krijg je wel drie kwartier schafttijd, maar die zal onbetaald zijn.
Wat ik heb begrepen is dat zo'n CVL een 24-uurs bedrijf is. De ene week werk je overdag, de andere week 's nachts.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:56 schreef TokenW het volgende:
[..]
Nachtsiensten hoeft niet per sé, de voorbereidingsuren voor didoza zijn van 15:15 tot 22:15 op ma/wo/vr
Omdat ik ook wel eens iets anders wil doen, dan alleen bezorgen.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het zal wel mogen, maar waarom zou je dat in vredesnaam doen? Het betaalt niet veel beter, je reistijd zal flink toenemen en de kans is groot dat je nachtdiensten moet draaien.
7 uur sorteren op een dag, is dus iets wat ik niet wil.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Krijg je dan eetgeld, ivm de werktijden?
Zeven uur sorteren is killing voor je lichaam inderdaad, ik zou dat ook niet willen. Je maakt continu dezelfde bewegingen.quote:Op maandag 5 maart 2012 12:15 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
7 uur sorteren op een dag, is dus iets wat ik niet wil.
Wil best in de CVL werken, maar hooguit 6 uur per week en geen nachtdiensten.
Wil het combineren met bezorgen!
Kun je op dat de site zien?quote:Op zondag 4 maart 2012 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
Zit even mijn functioneringsgesprekken door te bladeren en ik kom er eentje tegen die ondersteboven is ingescand
Als je een account aangemaakt hebt wel ja. Je moet even graven, maar dan kun je steeds meer dingen tevoorschijn toveren. Zo heb ik bijvoorbeeld ook al mijn getekende contracten gezien en het beginnetje van de online verlofkalender.quote:
Ik snap nog steeds niets van die site, ik kan echt niets terug vindenquote:Op maandag 5 maart 2012 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je een account aangemaakt hebt wel ja. Je moet even graven, maar dan kun je steeds meer dingen tevoorschijn toveren. Zo heb ik bijvoorbeeld ook al mijn getekende contracten gezien en het beginnetje van de online verlofkalender.
Je kunt ook online je verlof aanvragen bijvoorbeeld.
onder https://mijnpostnl.mijnpostnl.nl/personeel/zelf-doen/medewerker/ kun je veel terugvindenquote:Op maandag 5 maart 2012 17:42 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niets van die site, ik kan echt niets terug vinden
Niks van dat alles werkt hier nogquote:Op maandag 5 maart 2012 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je een account aangemaakt hebt wel ja. Je moet even graven, maar dan kun je steeds meer dingen tevoorschijn toveren. Zo heb ik bijvoorbeeld ook al mijn getekende contracten gezien en het beginnetje van de online verlofkalender.
Je kunt ook online je verlof aanvragen bijvoorbeeld.
Da's grappig. Als ik op deze link klik en rechtstreeks naar mijn account ga, kan ik ineens WEL inloggen. Als ik de geijkte route volg, dus gewoon via mijnpostnl.nl, krijg ik een foutmelding en de tekst "contact your Salesforce administrator".quote:Op maandag 5 maart 2012 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
onder https://mijnpostnl.mijnpostnl.nl/personeel/zelf-doen/medewerker/ kun je veel terugvinden
Volgens mijn teamcoach mag je niet en voorbereiden en bezorgen, aangezien het dan weer te veel lijkt op het werk wat een postbode deed. Maar goed, misschien passen ze die regels wel weer aan zodra alle postbodes eruit zijn gewerkt.quote:Op maandag 5 maart 2012 12:02 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Omdat ik ook wel eens iets anders wil doen, dan alleen bezorgen.
De daldagen zijn nutteloos....moet op komen draven voor 1.5 uur bezorgen.
Qua reistijd....kan op de fiets!
Ik ook...wel een account aangemaakt, kan ook inloggen, maar dan houdt het op.quote:Op maandag 5 maart 2012 17:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hmm, ik krijg overal nog 'Pagina niet gevonden of niet beschikbaar' ... wellicht zijn er bij mijn VOG nog niet mee bezig geweest.
Beter schieten ze op, ik wil m'n roepnaam graag veranderen in Captain Awesome.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
ik denk dat ze het langzaam uitrollen over het hele land.
Dat dacht ik eerst ook. Maar ik heb collega's op hetzelfde kantoor die wel alle informatie kunnen zien, en ik niet. Misschien zijn ze de informatie alfabetisch per medewerker aan het invoeren? En aangezien mijn achternaam met een V begint............quote:Op maandag 5 maart 2012 21:22 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Ik ook...wel een account aangemaakt, kan ook inloggen, maar dan houdt het op.
Pagina niet gevonden of beschikbaar komt er op het scherm.
Misschien een rare vraag, maar heeft dit misschien te maken met de AREA waar je werkt...ons VBG sluit in november.
Mijne begint met een S, dus dat zou kunnen kloppen want bij mij staat ook nietsquote:Op maandag 5 maart 2012 21:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook. Maar ik heb collega's op hetzelfde kantoor die wel alle informatie kunnen zien, en ik niet. Misschien zijn ze de informatie alfabetisch per medewerker aan het invoeren? En aangezien mijn achternaam met een V begint............
Ik denk dat ze overspoeld worden met klachten, bij de IT-afdeling. Ik wacht ook al weken op antwoord. Die site werkt voor geen meter. Ik krijg iedere keer die Salesforce crap op m'n scherm, en als ik er in kom kan ik niets wijzigen. Dan staat er bijv: "Persoonsgegevens worden al bewerkt door gebruiker Kramerica-Industries". Of: "Dit personeelsnummer is geblokkeerd".quote:Op dinsdag 6 maart 2012 08:52 schreef kleintje1 het volgende:
ik kan nog steeds geen account aanmaken. heb nog steeds een werkplek op kantoor geeft hij aan dus al een wachtwoord. Al 2 keer een mail gestuurd maar krijg geen antwoord.
Het bedrijf wil ook helemaal niet dat je het aanbod accepteert. Ze willen dat je oprot! Ze gaan er van uit dat jij beide aanbiedingen zo ongunstig vindt dat je ofwel uit eigen beweging opstapt, ofwel vrijwillig een beëindigingsovereenkomst tekent.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:57 schreef Posthoorn het volgende:
Aantal dingen snap ik niet in jouw verhaal, waarom zou iemand een postbezorgerdienst accepteren? Na die 10 maanden compensatie val je terug naar postbezorger loon.
Na 5 uur voel ik het al in mijn rug..quote:Op maandag 5 maart 2012 12:55 schreef Susi het volgende:
[..]
Zeven uur sorteren is killing voor je lichaam inderdaad, ik zou dat ook niet willen. Je maakt continu dezelfde bewegingen.
Dan stond jullie HAH zeker hier, ik had wel 5 soorten!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:42 schreef Poesopstokje het volgende:
De beloofde 5 HaH hadden we niet, weer 2 stuks dit keer.
Had in totaal 5 tassen, die ik wonder boven wonder in 1x heb meegekregen![]()
En wederom heeft een collega ontslag aangevraagd, flinke leegloop hiero
Ik had er 6quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan stond jullie HAH zeker hier, ik had wel 5 soorten!
Hier stond echt iederéén te klagen over het bedrijfsbeleid bij het depot, en 2 nieuwe bezorgers die vandaag aankondigden weg te gaan omdat ze de hoeveelheden post ''achterlijk'' vondenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:42 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik denk het niet, ik hoor van iedere nieuwe bezorger die ik zie hetzelfde. Het verloop bij onze vestiging is dan ook ''enorm'' zei mn TC laatst toen ik klaagde dat ik steeds een andere sorteerder heb.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vraag me af of ze voldoende postbezorgers aanhouden op deze manier.
Belachelijk.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:54 schreef Selestha het volgende:
Deze bezorgers hadden trouwens ook wel recht van spreken, respectievelijk 11 en 9 tassen voor 2 uurtjes betaling.
Wil een een aantal collega's van mij??quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:42 schreef Poesopstokje het volgende:
Idd, óf dat je tegen de nieuwe versoberde voorwaarden op zo'n CVL blijft werken. Het liefst in de grootste kutdienstjes natuurlijkquote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het bedrijf wil ook helemaal niet dat je het aanbod accepteert. Ze willen dat je oprot! Ze gaan er van uit dat jij beide aanbiedingen zo ongunstig vindt dat je ofwel uit eigen beweging opstapt, ofwel vrijwillig een beëindigingsovereenkomst tekent.
Volgens mij verschilt het echt enorm per plaats of zo, want bij ons neemt er vrijwel nooit iemand ontslag. Tegenwoordig nemen ze zelf geen postbezorgers meer aan, maar wordt dat gedaan door een recruiter, en er worden nu dus ook echt mensen afgewezen, terwijl je voorheen al werd aangenomen als je een fiets had. Zo kwamen er laatst 5 mensen op 1 ochtend langs, daarvan werden er 4 afgewezen omdat ze die niet geschikt vond.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vraag me af of ze voldoende postbezorgers aanhouden op deze manier.
Zo'n wijk heb ik ook. Op piekdagen tussen de 9 en 11 tassen, en daar mag je dan 2,5 uur over doen. Op daldagen 5 a 6 tassen, en dat moet dan in 1,5 uur. En dat terwijl de zakjesadressen pas zijn opgedoekt (leve het Autobedrijf), en ik dus op piekdagen wel 3 of 4 x terug naar het depot moet rijden (2km heen, 2 km terug), dus totaal 12 tot 16 km extra.quote:
Prijzencircus van V&D is bij ons overgeheveld naar VSP.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:52 schreef Herfstblad het volgende:
Ik had 7 zakken vandaag. 4 tassen met HAH, 3 met post. Van HAH waren hier 4 stuks (verwachtte ik ook).
Volgende week zit hier waarschijnlijk het reclamemateriaal van Het Prijzencircus van V&D erbij. Leuk.
Hier is het verloop volgens mij niet heel groot. Ik zie toch wel vrij veel dezelfde gezichten al een tijd. En de postbezorger die mijn eigen woonwijk een aantal jaar terug deed, is er ook nog steeds. Het viel me mee vandaag gelukkig. De HAH was goed hanteerbaar.
En weer dezelfde kids die om elastieken kwamen zeuren. Heb gezegd dat ik niets had. Blijf niet uitdelen.
Ik snap niets van die tijden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zo'n wijk heb ik ook. Op piekdagen tussen de 9 en 11 tassen, en daar mag je dan 2,5 uur over doen. Op daldagen 5 a 6 tassen, en dat moet dan in 1,5 uur. En dat terwijl de zakjesadressen pas zijn opgedoekt (leve het Autobedrijf), en ik dus op piekdagen wel 3 of 4 x terug naar het depot moet rijden (2km heen, 2 km terug), dus totaal 12 tot 16 km extra.
Het bedrijf redeneert echter zo: Op de piekdagen ben je niet langer bezig dan in het pre-DiDoZa tijdperk, want 5 brieven in een bus gaat even snel als 3. Op een daldag sla je echter veel adressen over, dus dan kan er WEL tijd van af. En die tijden kunnen echt niet fout zijn, want die zijn berekend door knappe koppen op het hoofdkantoor mbv uiterst geavanceerde software.![]()
Ik zou blij zijn. Misschien is dat hier inmiddels ook zo. Een collega is er nu al 3 keer over begonnen dat 'ie dat zo'n rotfolder vindt hahaquote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:10 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Prijzencircus van V&D is bij ons overgeheveld naar VSP.
Vind ik jammer.....werd veel over geklaagd, maar hij gooide wel lekker weg
Precies dat ja, dat hoorde ik ook de vergadering over de gezette tijden. Er werd steeds herhaald ''dit zijn dus de tijden die REDELIJK zijn en voor IEDEREEN te halen moeten zijn volgens de computer''..quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zo'n wijk heb ik ook. Op piekdagen tussen de 9 en 11 tassen, en daar mag je dan 2,5 uur over doen. Op daldagen 5 a 6 tassen, en dat moet dan in 1,5 uur. En dat terwijl de zakjesadressen pas zijn opgedoekt (leve het Autobedrijf), en ik dus op piekdagen wel 3 of 4 x terug naar het depot moet rijden (2km heen, 2 km terug), dus totaal 12 tot 16 km extra.
Het bedrijf redeneert echter zo: Op de piekdagen ben je niet langer bezig dan in het pre-DiDoZa tijdperk, want 5 brieven in een bus gaat even snel als 3. Op een daldag sla je echter veel adressen over, dus dan kan er WEL tijd van af. En die tijden kunnen echt niet fout zijn, want die zijn berekend door knappe koppen op het hoofdkantoor mbv uiterst geavanceerde software.![]()
Maw: Het weerbericht kan niet fout zijn want wordt gemaakt door gestudeerde mensen met dure computerprogramma's. Als er mooi weer wordt voorspeld, is het nagenoeg ONMOGELIJK dat het toch gaat regenen. Als ik desondanks constateer dat het regent is mijn waarneming onjuist. Maar ja, ik heb er dan ook niet voor doorgeleerd.
Folder??quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:21 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik zou blij zijn. Misschien is dat hier inmiddels ook zo. Een collega is er nu al 3 keer over begonnen dat 'ie dat zo'n rotfolder vindt haha
Dat heeft geloof ik ook in de Mail/OR krantje gestaan inderdaad. Zou me echter niks verbazen als ze gewoon een nieuwe klant hebben gevonden die dikke foldertjes gaat verspreidenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:10 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Prijzencircus van V&D is bij ons overgeheveld naar VSP.
Hier moet het nog ingevoerd worden.. ben benieuwd.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:15 schreef TokenW het volgende:
Georoute schijnt zoveel weglopende postbezorgers te veroorzaken dat het meer tijd kost (uitzendkrachten) dan dat het oplevert. Dus waar het niet is ingevoerd is de kans groot dat het wordt afgeblazen. Jammer genoeg voor het (persoonlijk is vind ik het wel komisch) bedrijf jagen zijn bijna alle krachten die de wijken opnieuw kunnen inrichten vertrokken.
Bij mij precies hetzelfde. Ik heb officieel een contract van 10 uur per week, en krijg dus door het georoute gedoe 10 uur per week uitbetaalt, ook al loop ik meestal 15 uur per week.quote:Op woensdag 7 maart 2012 00:08 schreef Aardappel2610 het volgende:
Hebben jullie dit ook?
Ik ben postbezorger sinds een paar maanden. Ik heb de afgelopen maanden gemiddeld 15 uur per week gewerkt, echter is er een nieuw systeem ingevoerd, waardoor ik ineens maar 11 uur en drie kwartier in een week heb gewerkt met dezelfde wijken, aangezien zij mijn werktijden letterlijk hebben genomen, i.p.v. de tijd die voor de wijk staat. Ik word dus genaaid omdat ik mijn tijden eerlijk opgeef en de wijken snel loop.
Het gaat er om dat er bepaalde scenario's worden verbonden aan loopdagen, waardoor je dus een variabel aantal uren hebt aan de hand van de hoeveelheid post die er is. Ik vraag mij af of het überhaupt mag. Het riekt naar een verkapte vorm van stukloon.
Je krijgt de uren die je werkt betaald en je voelt je genaaid?quote:Op woensdag 7 maart 2012 00:08 schreef Aardappel2610 het volgende:
Hebben jullie dit ook?
Ik ben postbezorger sinds een paar maanden. Ik heb de afgelopen maanden gemiddeld 15 uur per week gewerkt, echter is er een nieuw systeem ingevoerd, waardoor ik ineens maar 11 uur en drie kwartier in een week heb gewerkt met dezelfde wijken, aangezien zij mijn werktijden letterlijk hebben genomen, i.p.v. de tijd die voor de wijk staat. Ik word dus genaaid omdat ik mijn tijden eerlijk opgeef en de wijken snel loop.
Wel als ik voorheen veel meer uren kreeg. Ik ben afhankelijk van die uren en heb er gewoon recht op:quote:Op woensdag 7 maart 2012 08:23 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Je krijgt de uren die je werkt betaald en je voelt je genaaid?
quote:Rechtsvermoeden arbeidsomvang (Artikel 7:610b BW)
Wanneer de arbeidsovereenkomst tenminste drie maanden heeft geduurd, wordt het afgesproken aantal uren arbeid per maand berekend als het gemiddelde aantal uren dat de werknemer in de afgelopen drie maanden per maand heeft gewerkt.
De werknemer heeft recht op betaling van loon en loondoorbetaling bij ziekte over alle gewerkte uren. De werknemer kan de werkgever vragen om zijn arbeidsovereenkomst aan te passen. Dit kan bijvoorbeeld van belang zijn bij ziekte en het recht op loondoorbetaling op basis van het werkelijk aantal gewerkte uren (mits dit recht op loondoorbetaling natuurlijk niet is uitgesloten).
Sowieso moet je te allen tijde minimumloon verdienen. Als je dat niet krijgt gaat er ergens iets goed mis. Desnoods leg je je werk neer als er geen verbetering komt, aangezien dat de enige oplossing is.quote:Op woensdag 7 maart 2012 06:48 schreef Selestha het volgende:
[..]
Bij mij precies hetzelfde. Ik heb officieel een contract van 10 uur per week, en krijg dus door het georoute gedoe 10 uur per week uitbetaalt, ook al loop ik meestal 15 uur per week.
Of het mag, vraag ik me ook wel eens af, maar het gebeurt in ieder geval wel voor alle pbz''ers hier.
Dat ga je niet winnen. De voorgaande maanden waren drukkere periodes waardoor je meer tijd nodig had voor hetzelfde werkquote:Op woensdag 7 maart 2012 11:18 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Wel als ik voorheen veel meer uren kreeg. Ik ben afhankelijk van die uren en heb er gewoon recht op:
[..]
Dubbel zelfs? Leg eens uit, ik zie de eerste keer namelijk niet eens.quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:03 schreef Aardappel2610 het volgende:
Nu ik er zo over nadenk word ik dubbel genaaid door PostNL...
Het is wel duidelijk dat je geen vertrouwen moet hebben in molochen als PostNL: Het ene moment geven ze je de waan dat ze het goed met je voor hebben en het volgende moment steken ze je een mes tussen je schouderbladen.
Advies voor eenieder die er naar wil luisteren: NOOIT BIJ POSTNL GAAN WERKEN!
Eerst smeren ze je een contract aan dat eigenlijk niets voorstelt, maar wel al je tijd opslokt en vervolgens gaan ze die spaarzame uurtjes die je maakt ook nog indammen. En het topmanagement verdient ondertussen wel een paar ton extra, aangezien het personeel uitgeknepen wordt. Het is gewoon mensenhandel en er moet eigenlijk iets tegen gedaan worden, maar onze overheid is te laks en ziet liever mensen kapotgaan, dan dat ze het begrotingstekort verder laten oplopen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:20 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dubbel zelfs? Leg eens uit, ik zie de eerste keer namelijk niet eens.
Werken bij een bedrijf dat de uren die je werkt betaalt, jeetje wat word jij hard genaaid!quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:31 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Eerst smeren ze je een contract aan dat eigenlijk niets voorstelt, maar wel al je tijd opslokt en vervolgens gaan ze die spaarzame uurtjes die je maakt ook nog indammen. En het topmanagement verdient ondertussen wel een paar ton extra, aangezien het personeel uitgeknepen wordt. Het is gewoon mensenhandel en er moet eigenlijk iets tegen gedaan worden, maar onze overheid is te laks en ziet liever mensen kapotgaan, dan dat ze het begrotingstekort verder laten oplopen.
Vooral allemaal lekker VVD en PVV stemmen!
Er staat: Het aantal uren wat je de afgelopen 3 maanden hebt gewerkt. Dat is niet hetzelfde als het aantal uren wat je betaald hebt gekregen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:18 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Wel als ik voorheen veel meer uren kreeg. Ik ben afhankelijk van die uren en heb er gewoon recht op:
[..]
Aardappel is zo'n henkeningrid waarbij het grote geld overal de schuld van is.quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er staat: Het aantal uren wat je de afgelopen 3 maanden hebt gewerkt. Dat is niet hetzelfde als het aantal uren wat je betaald hebt gekregen.
Ik vind het trouwens niet meer dan redelijk dat ze jou minder betalen als jij eerder klaar bent met werken. Dat je het geld niet kunt missen doet niet ter zake: Je hebt niet recht op meer salaris omdat je het harder nodig hebt dan anderen.
Waar ik wel tegen protesteer is wanneer ze de looptijden van wijken op daldagen onrealistisch krap gaan zetten, en je onbetaald in je eigen tijd loopt. Maar als je die krappere tijden op de daldagen WEL gemakkelijk kunt halen (en in de meeste rechttoe-rechtaan woonwijken is dat hier het geval: alleen boerenwijken en industrie staan te krap) dan zie ik niet het onredelijke van de zaak in.
Ik maak ook meer uren, dan mijn contract....10 uurs contract, maar werk ongeveer 12 uur per week.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:26 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Sowieso moet je te allen tijde minimumloon verdienen. Als je dat niet krijgt gaat er ergens iets goed mis. Desnoods leg je je werk neer als er geen verbetering komt, aangezien dat de enige oplossing is.
bij ons gaat het 19 maart in. Ik begrijp alleen niet waarom het voor de postbezorgers vervelender zou zijn dan hoe het nu is. De wijken zijn bij ons opnieuw ingedeeld (waardoor ik er nu een heb van 2 uur en 3 kwartier, tnx mensen) maar het zit allemaal wel wat logischer in elkaar geloof ik.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:15 schreef TokenW het volgende:
Georoute schijnt zoveel weglopende postbezorgers te veroorzaken dat het meer tijd kost (uitzendkrachten) dan dat het oplevert. Dus waar het niet is ingevoerd is de kans groot dat het wordt afgeblazen. Jammer genoeg voor het bedrijf (persoonlijk vind ik het wel komisch) zijn bijna alle krachten die de wijken opnieuw kunnen inrichten vertrokken.
Misschien ben jij de uitzondering die de regel bevestigd, maar wat ik hier voorbij heb zien komen geeft mij niet de indruk dat het logischer is. Een straat die je voorheen in een handig rondje liep laten ze je nu zigzaggend toen (5x oversteken), je moet dwars door muren, struiken en sloten, en de combinaties van straten die een wijk vormen zijn ook niet altijd even logisch.quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:00 schreef sbientje het volgende:
[..]
bij ons gaat het 19 maart in. Ik begrijp alleen niet waarom het voor de postbezorgers vervelender zou zijn dan hoe het nu is. De wijken zijn bij ons opnieuw ingedeeld (waardoor ik er nu een heb van 2 uur en 3 kwartier, tnx mensen) maar het zit allemaal wel wat logischer in elkaar geloof ik.
Al had het van mij niet gehoeven, ik kan straks neit meer VOSsen, of iig, niet tot ik alle wijken uit mijn hoofd ken.
Het is vervelender voor mij, omdat de tijd die voor mijn wijk staat, niet overeenkomt met hoe lang ik er over doe. Zo heb ik 15 min voor bijladen van tassen, maar onze wijk heeft als enige geen eigen depot, waardoor ik gewoon langer bezig ben met fietsen. Ik loop dus vaak in mijn eigen tijd, en al mijn collega's die mijn postcodezone hebben, ook.quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:00 schreef sbientje het volgende:
[..]
bij ons gaat het 19 maart in. Ik begrijp alleen niet waarom het voor de postbezorgers vervelender zou zijn dan hoe het nu is. De wijken zijn bij ons opnieuw ingedeeld (waardoor ik er nu een heb van 2 uur en 3 kwartier, tnx mensen) maar het zit allemaal wel wat logischer in elkaar geloof ik.
Al had het van mij niet gehoeven, ik kan straks neit meer VOSsen, of iig, niet tot ik alle wijken uit mijn hoofd ken.
Bij ons is Geo vanaf 14 november ingegaan en er zaten veel kinderziektes in.quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien ben jij de uitzondering die de regel bevestigd, maar wat ik hier voorbij heb zien komen geeft mij niet de indruk dat het logischer is. Een straat die je voorheen in een handig rondje liep laten ze je nu zigzaggend toen (5x oversteken), je moet dwars door muren, struiken en sloten, en de combinaties van straten die een wijk vormen zijn ook niet altijd even logisch.
Misschien is het dan een goed moment om een oranje kaart in te dienen. Als ik het op een piekdag met een kwartier fietstijd moest doen zou ik met een gemiddelde (!!) snelheid van 64 km/h moeten fietsenquote:Op donderdag 8 maart 2012 07:10 schreef Selestha het volgende:
[..]
Het is vervelender voor mij, omdat de tijd die voor mijn wijk staat, niet overeenkomt met hoe lang ik er over doe. Zo heb ik 15 min voor bijladen van tassen, maar onze wijk heeft als enige geen eigen depot, waardoor ik gewoon langer bezig ben met fietsen. Ik loop dus vaak in mijn eigen tijd, en al mijn collega's die mijn postcodezone hebben, ook.
Daar een opmerking over makend tijdens de vergadering, kreeg ik alleen te horen dat ik dan maar sneller moest fietsen![]()
Mja, mij werd dus mijn mening gevraagd omdat mijn wijk het verst van het dichtstbijzijnde depot ligt. Vervolgens krijg ik te horen dat een half uur bijlaad tijd wel ''erg lang'' is en krijg ik alsnog 15 minuten..quote:Op donderdag 8 maart 2012 07:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien is het dan een goed moment om een oranje kaart in te dienen. Als ik het op een piekdag met een kwartier fietstijd moest doen zou ik met een gemiddelde (!!) snelheid van 64 km/h moeten fietsen
Bronquote:Boete voor PostNL bij late post
AMSTERDAM - PostNL riskeert vanaf volgend jaar een boete van 450.000 euro als het postbedrijf brieven en kaarten niet op tijd bezorgt.
Staatssecretaris Bleker van Economische Zaken wil toezichthouder Opta meer bevoegdheden toekennen, schrijft het AD.
De Opta trok vorige maand bij Bleker aan de bel, nadat PostNL over 2010 slechts 92,6 procent van de post binnen een werkdag had bezorgd. Dat is onder de wettelijke minimumregels. „De boetemogelijkheid vormt een extra prikkel voor PostNL om op tijd te bezorgen”, zegt een woordvoerder van Bleker. PostNL vindt de maatregelen overbodig en zegt dat het aan de wettelijke bezorgeis altijd ruimschoots heeft voldaan.
Ja en zo lang ze alles op piekdagen alleen bij elkaar gooien komt dit nooit goed natuurlijkquote:Op donderdag 8 maart 2012 19:12 schreef lololo het volgende:
[..]
Bron
Beetje beperkt bericht, ik zou wel eens meer willen weten over de reactie van PostNL.
De klanten kiezen zelf voor die bezorgdagen in overleg met PostNL. Daar heeft het dus geen ruk mee te maken. Dat is ook bijna allemaal 48 uurs post volgens mij. Niet dat die niet te laat kan komen natuurlijk.quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:16 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja en zo lang ze alles op piekdagen alleen bij elkaar gooien komt dit nooit goed natuurlijk
Zal wel op de interne personeelssite staan met een verhaal dat er eigenlijk niets aan de hand isquote:Op donderdag 8 maart 2012 19:12 schreef lololo het volgende:
[..]
Bron
Beetje beperkt bericht, ik zou wel eens meer willen weten over de reactie van PostNL.
Ja ok als ik zie wat er alleen al met mijn wijk mis gaat is dat idd heel bedroevend. Ik geef aan dat iemand verhuist is (brievenbus weg + buren geven aan dat persoon verhuisd is) en ik blijf die post dus wekenlang terug krijgen..quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:23 schreef lololo het volgende:
[..]
De klanten kiezen zelf voor die bezorgdagen in overleg met PostNL. Daar heeft het dus geen ruk mee te maken. Dat is ook bijna allemaal 48 uurs post volgens mij. Niet dat die niet te laat kan komen natuurlijk.![]()
Update on Autobedrijf: we zitten in week 4, nog steeds worden niet elke dag de depots leeggemaakt. Bezorgmapjes, lege tassen, foutlopers blijven dus vaak dagen in de depots staan.
2 zaterdagen terug zijn er 2 (gedeeltes) van wijken blijven staan. Die zijn uiteindelijk pas de donderdag daarna in de bestelling gegaan
rolletje stickers vragen. Zelf afschrijven en in de oranje brievenbus doenquote:Op donderdag 8 maart 2012 19:42 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja ok als ik zie wat er alleen al met mijn wijk mis gaat is dat idd heel bedroevend. Ik geef aan dat iemand verhuist is (brievenbus weg + buren geven aan dat persoon verhuisd is) en ik blijf die post dus wekenlang terug krijgen..
Oranje brievenbus? Ik heb daar nog nooit van gehoord?quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
rolletje stickers vragen. Zelf afschrijven en in de oranje brievenbus doen
Dat is dan post die retour afzender moet, dat wordt niet eens in de normale kwaliteitscijfers meegenomen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:42 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja ok als ik zie wat er alleen al met mijn wijk mis gaat is dat idd heel bedroevend. Ik geef aan dat iemand verhuist is (brievenbus weg + buren geven aan dat persoon verhuisd is) en ik blijf die post dus wekenlang terug krijgen..
Ik gok dat de oranje bus de normale brievenbus is?quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:46 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oranje brievenbus? Ik heb daar nog nooit van gehoord?
die ja. In sommige gebieden zijn ze nog rood.quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:55 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik gok dat de oranje bus de normale brievenbus is?Dus langs wegen en in woonwijken enzo.
Ah dus een sticker op gooien en dan gewoon in de brievenbus gooien? In plaats van mn mapje?quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die ja. In sommige gebieden zijn ze nog rood.
Dat zelf afschrijven is reuze handig.
quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:00 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ah dus een sticker op gooien en dan gewoon in de brievenbus gooien? In plaats van mn mapje?
Bij ons mag niets de oranje brievenbus inquote:Op donderdag 8 maart 2012 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
rolletje stickers vragen. Zelf afschrijven en in de oranje brievenbus doen
Mja, mij is dat dus ook niet vertelt tijdens de opleiding, alleen dat ik t in de bak moet gooien. En dus blijf ik maar post terug krijgen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:40 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Bij ons mag niets de oranje brievenbus in
Herstel/retourpost stickeren en in het depot leggen....het autobedrijf neemt aan het eind van de dag de post mee naar de vestiging en daar vindt verdere verwerking plaats.
Je moet de post wel stickeren....verkeerd gezette post voor de woonplaats, hoeft niet gestickerd te worden, retourpost uiteraard wel.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 05:28 schreef Selestha het volgende:
[..]
Mja, mij is dat dus ook niet vertelt tijdens de opleiding, alleen dat ik t in de bak moet gooien. En dus blijf ik maar post terug krijgen.
Maar ik geef de reden wèl op, ik word er echt moe vanquote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:36 schreef pussywillow het volgende:
In de oranje brievenbus gooien zou ik inderdaad ook niet doen, herstelpost kan en moet gewoon verwerkt worden op de vestiging zelf. Bij ons werd dat elke dag opgehaald. Als je het in het depot laat liggen nemen ze het gewoon mee.
Het probleem met niet zelf een retoursticker erop plakken (of iig "retour afz - verhuisd" erop schrijven) is dat degene die het moet verwerken geen idéé heeft waarom die post weer terug is gekomen. Zonder verdere opgaaf van reden denkt zo iemand waarschijnlijk gewoon "Zeker verkeerd gesorteerd!" en dan gaat het de volgende dag gewoon weer mee.
Bij mij ook nietquote:Op vrijdag 9 maart 2012 05:28 schreef Selestha het volgende:
[..]
Mja, mij is dat dus ook niet vertelt tijdens de opleiding, alleen dat ik t in de bak moet gooien. En dus blijf ik maar post terug krijgen.
Was dat laatst niet veranderd? Dat je het nu juist wel in de oranje brievenbus moet doen? Ik meen dat ergens gelezen te hebben in een nieuwsbrief of 1 van die krantjes die we krijgen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:40 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Bij ons mag niets de oranje brievenbus in
Herstel/retourpost stickeren en in het depot leggen....het autobedrijf neemt aan het eind van de dag de post mee naar de vestiging en daar vindt verdere verwerking plaats.
bij ons heeft het iig in een nieuwsbrief gestaan. Zeker in de echte buitenwijken is het handig, omdat als er op zaterdag retouren zijn ze anders pas op dinsdagavond/woensdag verwerkt kunnen worden.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Was dat laatst niet veranderd? Dat je het nu juist wel in de oranje brievenbus moet doen? Ik meen dat ergens gelezen te hebben in een nieuwsbrief of 1 van die krantjes die we krijgen.
Dat had ik vorige week donderdag (wel andere stratenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:52 schreef gridjuh het volgende:
Verkeerd bundelen worden ze bij mij ook steeds beter in, en dan vooral op de daldagen...
Woensdag hadden ze de maalderijstraat en daarachter een deel van de smederijstraat...
Dan de andere kant van de smederijstraat met de looierijstraat.
En vandaag de brouwerijstraat en daar doorheen gesorteerd de looierijstraat, waar ik al was geweest
Ga daar maar wel vanuit, alle kennis van de wijken verdwijnt langzaam aan.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:13 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Dat had ik vorige week donderdag (wel andere straten).
Ben benieuwd of het nog erger wordt als het straks bij het CVL gedaan gaat worden.
Het is nu al waardeloos, heb ook regelmatig post voor Rotterdam (!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:44 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ga daar maar wel vanuit, alle kennis van de wijken verdwijnt langzaam aan.
Dat klinken meer als machine fouten, die kan je makkelijk over het hoofd zien als je aan het zetten bentquote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:53 schreef Selestha het volgende:
[..]
Het is nu al waardeloos, heb ook regelmatig post voor Rotterdam (!) of een andere uithoek van NL in mijn wijk zitten en ik zit in Amersfoort.
ik ken meer kantoren die er last van hebben. In ons team komt het ook in periodes voor.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:53 schreef Selestha het volgende:
[..]
Het is nu al waardeloos, heb ook regelmatig post voor Rotterdam (!) of een andere uithoek van NL in mijn wijk zitten en ik zit in Amersfoort.
ik pik het er wel uit. Gaat niet ten koste van de snelheid.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:58 schreef sbientje het volgende:
sterker nog, die MOET je eigenlijk over het hoofd zienAls je ze tegenkomt mag je ze eruit pakken, maar je mag niet actief alles doorlopen bij het zetten..
Vrees ik ook.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:44 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ga daar maar wel vanuit, alle kennis van de wijken verdwijnt langzaam aan.
Dat gaat nog wel erger worden ja. Net als veel andere zaken. Van de week heb ik bijvoorbeeld een tas waar officieel niks meer bij mocht (tassen mogen vol tot aan de zwarte rand) toch maar even wat verder volgepropt, anders had de betreffende bezorger op het verste punt van het depot vandaan bij moeten gaan laden, dat grapje had rustig 20 minuten gekost. Ik weet dat, dus maak ik een uitzondering (met het risico dat ik er nog voor op mijn flikker krijg als de VM het ziet, maar die kans is gelukkig kleinquote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:13 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Dat had ik vorige week donderdag (wel andere straten).
Ben benieuwd of het nog erger wordt als het straks bij het CVL gedaan gaat worden.
Ik ook~!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:55 schreef Deezertje het volgende:
Zeer benieuwd naar hoeveelheid post morgen.
Mwahquote:
Maar gelukkig redelijk warm en weinig wind.quote:Zaterdag overdag is er veel bewolking en af en toe valt er lichte regen of motregen.
Ik vond de temperatuur toen het sneeuwde echt ideaal.quote:
Sinds Geo hebben we oranje binnentassen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:01 schreef gridjuh het volgende:
En ik had vandaag een grijze tas, echt waar, iemand had de rits tever door getrokken...
Hij was dicht de tas, maar de ritssluiting was er niet, heb hem maar open getrokken :$
Hier miezerde het en was het fris.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:40 schreef Peterselieman het volgende:
het was zelfs warm. Heb onderweg mijn jas uitgedaan, kon prima.
Hoe dat kan verschillen per regio, zeg! Hier is geen druppel gevallen, en was het lokaal tamelijk druk. Kampioen, bijna hah mailing van Gall&Gall, Happiness, en een of ander tijdschrift voor studenten met een compleet boekwerk er in (en 3x hah). En mijn eigen post heb ik vandaag nog niet eens ontvangen (terwijl het al na vijven is!)quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:01 schreef Drassss het volgende:
Ik neem mijn woorden van gister terug, want ik ben zeiknat geregendOok een drukke dag, maar dat kwam doordat we zwaar onderbezet waren
Qua post was het weer niet veel...
Ik neem aan dat je dat vandaag niet meer gaat bestellen? Hoe kan dat trouwens? Fout van chauffeur?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe dat kan verschillen per regio, zeg! Hier is geen druppel gevallen, en was het lokaal tamelijk druk. Kampioen, bijna hah mailing van Gall&Gall, Happiness, en een of ander tijdschrift voor studenten met een compleet boekwerk er in (en 3x hah). En mijn eigen post heb ik vandaag nog niet eens ontvangen (terwijl het al na vijven is!)
Heb gehoord dat de kleding pas volgend jaar komtquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:47 schreef postfiets het volgende:
Ik loop nu nog met 2 jassen (winterjas en regenjas), maar heb dat binnenkort niet meer nodig nee. Hopelijk komen die bestelde kledingstukken nog eens.
Zou dat misschien komen door adressen achter een raampje ,quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:44 schreef Drassss het volgende:
Ochja, hier (tenminste ik) gaan we wel alle machinepost na. Zeker als je na een paar vakken erachter komt dat de machines er weinig zin in hadden. Wat ik wel merk is dat het vaak alles of niks is. Of de machines hebben prima gedraaid of het is echt helemaal niks
Hier ook komende week. Lijkt erop dat het toch wel gewoon ingevoerd gaat worden. Ben benieuwd wat voor gevolgen het gaat hebben.. had begrepen dat ze wijken maken die 3 uur zijn per stuk. Nu maak ik meestal tussen de 4 en de 5 uur, maar dan zal ik zeker moeten gaan kiezen tussen 3 of 6. Met 3 uur maak ik 0,0 extra uren meer en dus minder geld... en 6 uur op 1quote:Op donderdag 8 maart 2012 08:45 schreef kleintje1 het volgende:
wij hebben maandagmorgen een info vergadering over geo. ben benieuwd
Ja fijn, ik werk al de hele winter zonder goede jas omdat we overgaan op PostNL kledingquote:Op zondag 11 maart 2012 17:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Dacht van een collega gehoord te hebben dat de kleding binnen een paar maand zou komen.. maar nu lees ik idd in dat blad dat ze beginnen bij het autobedrijf en dat pas zomer 2013 iedereen over is op PostNL spul![]()
Kan zijn dat jij net te laat komt en dat de chauffeurs van Autobedrijf de bus al gelicht hebben op zondag? Dan draaien ze idd door naar maandag.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:58 schreef Snoepje5 het volgende:
@ErwinRommel,
Die brievenbussen (ja twee en geen enkele) worden hier in de hele wijk niet meer op zondag geleegd.
Tenminste, daar ga ik van uit aangezien ze drie weken achter elkaar in het weekend op '' maandag na 18:00 geleegd'' staan. Die vrouw van de PostNL klantenservice heeft mij gewoon voor de gek gehouden.
Overigens, hoe kan het in godsnaam dat een hele wijk de brievenbussen niet meer geleegd worden in het weekend? Nu moet ik iedere zondag 10 minuten op en neer om post op de bus te doen. Toch te gek voor woorden?
Lieve Erwin, dit staat er op zaterdag ook al. De bus wordt gewoon niet geleegd. Of er is een postbode die denkt leuk te zijn en iedere bus op maandag (ipv zondag) te zetten week na week.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kan zijn dat jij net te laat komt en dat de chauffeurs van Autobedrijf de bus al gelicht hebben op zondag? Dan draaien ze idd door naar maandag.
Dat kan ook nog een mogelijhkheid zijn schatjequote:Op zondag 11 maart 2012 18:24 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Lieve Erwin, dit staat er op zaterdag ook al. De bus wordt gewoon niet geleegd. Of er is een postbode die denkt leuk te zijn en iedere bus op maandag (ipv zondag) te zetten week na week.
Nou morgen maar weer bellen en een klacht indienen.
Nou, ik móet hun kleding niet aan, maar mijn eigen winterjas én regenjas zijn kapot gegaan door het werk. Dus verzocht ik om een jas. Die ik nu, 4 maanden later, nog niet heb. Wel 3 TNT shirtjes en 2 broekenquote:Op zondag 11 maart 2012 17:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Je krijgt geen goede winterjas maar je moet wel hun kleding aan?en dan krijg je niks omdat het nieuwe spul eraan komt? Sjonge wat een prutsers
ik bedoel, snap dat ze wilden wachten omdat de nieuwe kleding eigenlijk voorjaar 2012 zou komen (dacht ik iig?), maar je medewerkers zonder goede kleding de straat op sturen..
. En als het langer gaat duren, zullen ze toch voor goede kleding moeten gaan zorgen in de tussentijd, lijkt me. Zeker als ze er op staan dat je hun kleding draagt
Ik heb wel gewoon de binnen en buitenjas, maar bij erg koud weer had ik alsnog mijn eigen aan, omdat die veel warmer was
Sowieso Makro hier plus wat HAH...quote:Op zondag 11 maart 2012 18:18 schreef Drassss het volgende:
Hoorde van mijn TC dat het as zaterdag ontzettend druk gaat worden. Zonde, want dan heb ik net vrij genomen.. Kan ik eens uren maken...
ik hou het bij de jas, shirt/trui en broek. Die broek ook, want zo hou je je eigen kleding netjesquote:Op zondag 11 maart 2012 18:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Ah ja, sommige bezorgers hier op fok moeten namelijk verplicht AL hun werkkleding aan (broek bijv dus ook)
Ik heb een nogal ongebruikelijke heupafmeting, waardoor alle broeken óf te wijd (hangend om mn heupen), óf te strak (overal trekken) zijn. Ik heb nu maat XL gekregen van PostNL, en da's dus de laatste categorie. Mijn shirtjes zitten prima met maat M, maar mn broeken met XL dus nog niet. En nieuwe broeken krijgen duurt net zo lang als een jas krijgen (ik krijg ze dus nietquote:Op zondag 11 maart 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik hou het bij de jas, shirt/trui en broek. Die broek ook, want zo hou je je eigen kleding netjes
Misschien het blad van ziggo wat voorheen bij Netwerk VSP zat.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Sowieso Makro hier plus wat HAH...
Wat kan dat andere zijn dan?
Normaal is maart redelijk rustig(en de Kampioenen zaten er gisteren al bij)
Volgende week maar geen wijken lopen dan en lekker tot 2 a 3 uur voorbereidenquote:Op zondag 11 maart 2012 18:18 schreef Drassss het volgende:
Hoorde van mijn TC dat het as zaterdag ontzettend druk gaat worden. Zonde, want dan heb ik net vrij genomen.. Kan ik eens uren maken...
Wtf en die mensen moeten dan nog na 3 uur hun wijk lopen?quote:
Het is niet mijn schuld dat de helft van de voorbereiders niet kan werken, als ik gisteren na mijn eigen dienst de deur uit was gegaan was het ook zo'n half drie geworden voordat alles klaar was ipv 1 uur.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wtf en die mensen moeten dan nog na 3 uur hun wijk lopen?
Fahrenheitstraat? Afgelopen zaterdag was er maar 1 inlener in mijn DVG's die 2 wijken heeft klaargemaakt en die was niet van de Fahrenheit. Het gaat ook meer om voorbereiders dan om inleners. Als je die voorbereiders ziet werken dan val je spontaan in slaap.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:36 schreef Troeta het volgende:
Nou TokenW, jullie hebben bijna al onze mensen, dus nie zo klagen he:D
Post die op zaterdag in de oranje bus is gedaan, komt ook niet aan op maandag.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:45 schreef Troeta het volgende:
@Snoepje, post je spul voortaan lekker op maandag, ook al doe je het zondag in de brievenbus, het komt toch niet op maandag aan. Je maakt je druk om niks.
Hier mochten de kampieoenen absoluut niet mee op zaterdag, alleen op dinsdag mogen die bezorgd worden.
quote:Op maandag 12 maart 2012 12:11 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Post die op zaterdag in de oranje bus is gedaan, komt ook niet aan op maandag.
Ik heb vorige week zaterdag een declaratie in een retourenveloppe gericht aan de Tc op de bus gedaan.
Woensdag maar even gecontroleerd of ie ook aangekomen was. Niet dus!
En heb geen kopieën gemaakt...ach, je vertrouwd er toch op dat de post aankomt! Dream on....
Maar met de Tc overleggen....wil toch mijn centjes hebben.
Tijd voor een bril?quote:Op maandag 12 maart 2012 13:54 schreef Herfstblad het volgende:
Nee, ik ook niet (uitzonderingen niet meegerekend). Maar ik zag op dag 2 dat de postbezorger waar ik mee meeliep de dag ervoor (dinsdag) tot 20 uur had gelopen
.
Die vrouw zei ook dat ze altijd hem wilde helpen, want hij kon het nooit lezen en hield het op een paar centimeter van zijn gezicht
Ik denk hetquote:
Grote kans dat dat Sandd was..........die ouwetjes weten het verschil toch niet.quote:Op maandag 12 maart 2012 13:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zou toch echt niet nog om 19.00 uur post gaan bezorgen.![]()
Hoorde dat trouwens ook in een gast wijk waar ik tijdelijk moest lopen.
Een bejaarde vrouw vertelde mij dat de post vaak 's avonds bezorgd wordt.huh?
Leuk en aardig, wij worden daar wel op aangesproken. Kun je alles weer gaan uitleggen.quote:Op maandag 12 maart 2012 15:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Grote kans dat dat Sandd was..........die ouwetjes weten het verschil toch niet.
Die zijn toch overgeheveld naar VSP....wij hebben ze niet a.s donderdag!quote:Op maandag 12 maart 2012 14:02 schreef Blobje het volgende:
Komende donderdag de V&D Prijzencircus folders? Dat gaat weer een lange dag worden.
Subco dusquote:Op maandag 12 maart 2012 17:14 schreef Snoepje5 het volgende:
Blijkbaar wordt de busjesman die de post (tevens uit de brievenbussen) ophaalt overgenomen door een ander bedrijf ofzo. Vandaar dat het zo vaag gaat de laatste tijd met brievenbuspost op zondag.
Beetje raar verhaal. Gehoord van de plaatselijke postbode..
Een eenmanszaakie die het werk van PostNL doet?quote:
Verschilt per locatie volgens mij.quote:Op maandag 12 maart 2012 16:37 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Die zijn toch overgeheveld naar VSP....wij hebben ze niet a.s donderdag!
In dat geval zou ik eerst even de documentaire van Zembla hierover bekijken. Dan zou je zeggen: wordt geen subco voor PostNLquote:Op maandag 12 maart 2012 17:43 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Een eenmanszaakie die het werk van PostNL doet?
Wat een baan zeg. En je kan je zo aanmelden als subco op de postNL website? Nou als je geen baan hebt dan zou ik zeggen, wordt subco voor PostNL!
Ja, er staat immers postnl op de enveloppe.. Is natuurlijk ook wel verwarrend.quote:Op maandag 12 maart 2012 15:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Grote kans dat dat Sandd was..........die ouwetjes weten het verschil toch niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |