Zo'n wijk heb ik ook. Op piekdagen tussen de 9 en 11 tassen, en daar mag je dan 2,5 uur over doen. Op daldagen 5 a 6 tassen, en dat moet dan in 1,5 uur. En dat terwijl de zakjesadressen pas zijn opgedoekt (leve het Autobedrijf), en ik dus op piekdagen wel 3 of 4 x terug naar het depot moet rijden (2km heen, 2 km terug), dus totaal 12 tot 16 km extra.quote:
Prijzencircus van V&D is bij ons overgeheveld naar VSP.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:52 schreef Herfstblad het volgende:
Ik had 7 zakken vandaag. 4 tassen met HAH, 3 met post. Van HAH waren hier 4 stuks (verwachtte ik ook).
Volgende week zit hier waarschijnlijk het reclamemateriaal van Het Prijzencircus van V&D erbij. Leuk.
Hier is het verloop volgens mij niet heel groot. Ik zie toch wel vrij veel dezelfde gezichten al een tijd. En de postbezorger die mijn eigen woonwijk een aantal jaar terug deed, is er ook nog steeds. Het viel me mee vandaag gelukkig. De HAH was goed hanteerbaar.
En weer dezelfde kids die om elastieken kwamen zeuren. Heb gezegd dat ik niets had. Blijf niet uitdelen.
Ik snap niets van die tijden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zo'n wijk heb ik ook. Op piekdagen tussen de 9 en 11 tassen, en daar mag je dan 2,5 uur over doen. Op daldagen 5 a 6 tassen, en dat moet dan in 1,5 uur. En dat terwijl de zakjesadressen pas zijn opgedoekt (leve het Autobedrijf), en ik dus op piekdagen wel 3 of 4 x terug naar het depot moet rijden (2km heen, 2 km terug), dus totaal 12 tot 16 km extra.
Het bedrijf redeneert echter zo: Op de piekdagen ben je niet langer bezig dan in het pre-DiDoZa tijdperk, want 5 brieven in een bus gaat even snel als 3. Op een daldag sla je echter veel adressen over, dus dan kan er WEL tijd van af. En die tijden kunnen echt niet fout zijn, want die zijn berekend door knappe koppen op het hoofdkantoor mbv uiterst geavanceerde software.![]()
Ik zou blij zijn. Misschien is dat hier inmiddels ook zo. Een collega is er nu al 3 keer over begonnen dat 'ie dat zo'n rotfolder vindt hahaquote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:10 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Prijzencircus van V&D is bij ons overgeheveld naar VSP.
Vind ik jammer.....werd veel over geklaagd, maar hij gooide wel lekker weg
Precies dat ja, dat hoorde ik ook de vergadering over de gezette tijden. Er werd steeds herhaald ''dit zijn dus de tijden die REDELIJK zijn en voor IEDEREEN te halen moeten zijn volgens de computer''..quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zo'n wijk heb ik ook. Op piekdagen tussen de 9 en 11 tassen, en daar mag je dan 2,5 uur over doen. Op daldagen 5 a 6 tassen, en dat moet dan in 1,5 uur. En dat terwijl de zakjesadressen pas zijn opgedoekt (leve het Autobedrijf), en ik dus op piekdagen wel 3 of 4 x terug naar het depot moet rijden (2km heen, 2 km terug), dus totaal 12 tot 16 km extra.
Het bedrijf redeneert echter zo: Op de piekdagen ben je niet langer bezig dan in het pre-DiDoZa tijdperk, want 5 brieven in een bus gaat even snel als 3. Op een daldag sla je echter veel adressen over, dus dan kan er WEL tijd van af. En die tijden kunnen echt niet fout zijn, want die zijn berekend door knappe koppen op het hoofdkantoor mbv uiterst geavanceerde software.![]()
Maw: Het weerbericht kan niet fout zijn want wordt gemaakt door gestudeerde mensen met dure computerprogramma's. Als er mooi weer wordt voorspeld, is het nagenoeg ONMOGELIJK dat het toch gaat regenen. Als ik desondanks constateer dat het regent is mijn waarneming onjuist. Maar ja, ik heb er dan ook niet voor doorgeleerd.
Folder??quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:21 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik zou blij zijn. Misschien is dat hier inmiddels ook zo. Een collega is er nu al 3 keer over begonnen dat 'ie dat zo'n rotfolder vindt haha
Dat heeft geloof ik ook in de Mail/OR krantje gestaan inderdaad. Zou me echter niks verbazen als ze gewoon een nieuwe klant hebben gevonden die dikke foldertjes gaat verspreidenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:10 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Prijzencircus van V&D is bij ons overgeheveld naar VSP.
Hier moet het nog ingevoerd worden.. ben benieuwd.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:15 schreef TokenW het volgende:
Georoute schijnt zoveel weglopende postbezorgers te veroorzaken dat het meer tijd kost (uitzendkrachten) dan dat het oplevert. Dus waar het niet is ingevoerd is de kans groot dat het wordt afgeblazen. Jammer genoeg voor het (persoonlijk is vind ik het wel komisch) bedrijf jagen zijn bijna alle krachten die de wijken opnieuw kunnen inrichten vertrokken.
Bij mij precies hetzelfde. Ik heb officieel een contract van 10 uur per week, en krijg dus door het georoute gedoe 10 uur per week uitbetaalt, ook al loop ik meestal 15 uur per week.quote:Op woensdag 7 maart 2012 00:08 schreef Aardappel2610 het volgende:
Hebben jullie dit ook?
Ik ben postbezorger sinds een paar maanden. Ik heb de afgelopen maanden gemiddeld 15 uur per week gewerkt, echter is er een nieuw systeem ingevoerd, waardoor ik ineens maar 11 uur en drie kwartier in een week heb gewerkt met dezelfde wijken, aangezien zij mijn werktijden letterlijk hebben genomen, i.p.v. de tijd die voor de wijk staat. Ik word dus genaaid omdat ik mijn tijden eerlijk opgeef en de wijken snel loop.
Het gaat er om dat er bepaalde scenario's worden verbonden aan loopdagen, waardoor je dus een variabel aantal uren hebt aan de hand van de hoeveelheid post die er is. Ik vraag mij af of het überhaupt mag. Het riekt naar een verkapte vorm van stukloon.
Je krijgt de uren die je werkt betaald en je voelt je genaaid?quote:Op woensdag 7 maart 2012 00:08 schreef Aardappel2610 het volgende:
Hebben jullie dit ook?
Ik ben postbezorger sinds een paar maanden. Ik heb de afgelopen maanden gemiddeld 15 uur per week gewerkt, echter is er een nieuw systeem ingevoerd, waardoor ik ineens maar 11 uur en drie kwartier in een week heb gewerkt met dezelfde wijken, aangezien zij mijn werktijden letterlijk hebben genomen, i.p.v. de tijd die voor de wijk staat. Ik word dus genaaid omdat ik mijn tijden eerlijk opgeef en de wijken snel loop.
Wel als ik voorheen veel meer uren kreeg. Ik ben afhankelijk van die uren en heb er gewoon recht op:quote:Op woensdag 7 maart 2012 08:23 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Je krijgt de uren die je werkt betaald en je voelt je genaaid?
quote:Rechtsvermoeden arbeidsomvang (Artikel 7:610b BW)
Wanneer de arbeidsovereenkomst tenminste drie maanden heeft geduurd, wordt het afgesproken aantal uren arbeid per maand berekend als het gemiddelde aantal uren dat de werknemer in de afgelopen drie maanden per maand heeft gewerkt.
De werknemer heeft recht op betaling van loon en loondoorbetaling bij ziekte over alle gewerkte uren. De werknemer kan de werkgever vragen om zijn arbeidsovereenkomst aan te passen. Dit kan bijvoorbeeld van belang zijn bij ziekte en het recht op loondoorbetaling op basis van het werkelijk aantal gewerkte uren (mits dit recht op loondoorbetaling natuurlijk niet is uitgesloten).
Sowieso moet je te allen tijde minimumloon verdienen. Als je dat niet krijgt gaat er ergens iets goed mis. Desnoods leg je je werk neer als er geen verbetering komt, aangezien dat de enige oplossing is.quote:Op woensdag 7 maart 2012 06:48 schreef Selestha het volgende:
[..]
Bij mij precies hetzelfde. Ik heb officieel een contract van 10 uur per week, en krijg dus door het georoute gedoe 10 uur per week uitbetaalt, ook al loop ik meestal 15 uur per week.
Of het mag, vraag ik me ook wel eens af, maar het gebeurt in ieder geval wel voor alle pbz''ers hier.
Dat ga je niet winnen. De voorgaande maanden waren drukkere periodes waardoor je meer tijd nodig had voor hetzelfde werkquote:Op woensdag 7 maart 2012 11:18 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Wel als ik voorheen veel meer uren kreeg. Ik ben afhankelijk van die uren en heb er gewoon recht op:
[..]
Dubbel zelfs? Leg eens uit, ik zie de eerste keer namelijk niet eens.quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:03 schreef Aardappel2610 het volgende:
Nu ik er zo over nadenk word ik dubbel genaaid door PostNL...
Het is wel duidelijk dat je geen vertrouwen moet hebben in molochen als PostNL: Het ene moment geven ze je de waan dat ze het goed met je voor hebben en het volgende moment steken ze je een mes tussen je schouderbladen.
Advies voor eenieder die er naar wil luisteren: NOOIT BIJ POSTNL GAAN WERKEN!
Eerst smeren ze je een contract aan dat eigenlijk niets voorstelt, maar wel al je tijd opslokt en vervolgens gaan ze die spaarzame uurtjes die je maakt ook nog indammen. En het topmanagement verdient ondertussen wel een paar ton extra, aangezien het personeel uitgeknepen wordt. Het is gewoon mensenhandel en er moet eigenlijk iets tegen gedaan worden, maar onze overheid is te laks en ziet liever mensen kapotgaan, dan dat ze het begrotingstekort verder laten oplopen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:20 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dubbel zelfs? Leg eens uit, ik zie de eerste keer namelijk niet eens.
Werken bij een bedrijf dat de uren die je werkt betaalt, jeetje wat word jij hard genaaid!quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:31 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Eerst smeren ze je een contract aan dat eigenlijk niets voorstelt, maar wel al je tijd opslokt en vervolgens gaan ze die spaarzame uurtjes die je maakt ook nog indammen. En het topmanagement verdient ondertussen wel een paar ton extra, aangezien het personeel uitgeknepen wordt. Het is gewoon mensenhandel en er moet eigenlijk iets tegen gedaan worden, maar onze overheid is te laks en ziet liever mensen kapotgaan, dan dat ze het begrotingstekort verder laten oplopen.
Vooral allemaal lekker VVD en PVV stemmen!
Er staat: Het aantal uren wat je de afgelopen 3 maanden hebt gewerkt. Dat is niet hetzelfde als het aantal uren wat je betaald hebt gekregen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:18 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Wel als ik voorheen veel meer uren kreeg. Ik ben afhankelijk van die uren en heb er gewoon recht op:
[..]
Aardappel is zo'n henkeningrid waarbij het grote geld overal de schuld van is.quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er staat: Het aantal uren wat je de afgelopen 3 maanden hebt gewerkt. Dat is niet hetzelfde als het aantal uren wat je betaald hebt gekregen.
Ik vind het trouwens niet meer dan redelijk dat ze jou minder betalen als jij eerder klaar bent met werken. Dat je het geld niet kunt missen doet niet ter zake: Je hebt niet recht op meer salaris omdat je het harder nodig hebt dan anderen.
Waar ik wel tegen protesteer is wanneer ze de looptijden van wijken op daldagen onrealistisch krap gaan zetten, en je onbetaald in je eigen tijd loopt. Maar als je die krappere tijden op de daldagen WEL gemakkelijk kunt halen (en in de meeste rechttoe-rechtaan woonwijken is dat hier het geval: alleen boerenwijken en industrie staan te krap) dan zie ik niet het onredelijke van de zaak in.
Ik maak ook meer uren, dan mijn contract....10 uurs contract, maar werk ongeveer 12 uur per week.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:26 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Sowieso moet je te allen tijde minimumloon verdienen. Als je dat niet krijgt gaat er ergens iets goed mis. Desnoods leg je je werk neer als er geen verbetering komt, aangezien dat de enige oplossing is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |