quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:00 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ah dus een sticker op gooien en dan gewoon in de brievenbus gooien? In plaats van mn mapje?
Bij ons mag niets de oranje brievenbus inquote:Op donderdag 8 maart 2012 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
rolletje stickers vragen. Zelf afschrijven en in de oranje brievenbus doen
Mja, mij is dat dus ook niet vertelt tijdens de opleiding, alleen dat ik t in de bak moet gooien. En dus blijf ik maar post terug krijgen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:40 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Bij ons mag niets de oranje brievenbus in
Herstel/retourpost stickeren en in het depot leggen....het autobedrijf neemt aan het eind van de dag de post mee naar de vestiging en daar vindt verdere verwerking plaats.
Je moet de post wel stickeren....verkeerd gezette post voor de woonplaats, hoeft niet gestickerd te worden, retourpost uiteraard wel.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 05:28 schreef Selestha het volgende:
[..]
Mja, mij is dat dus ook niet vertelt tijdens de opleiding, alleen dat ik t in de bak moet gooien. En dus blijf ik maar post terug krijgen.
Maar ik geef de reden wèl op, ik word er echt moe vanquote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:36 schreef pussywillow het volgende:
In de oranje brievenbus gooien zou ik inderdaad ook niet doen, herstelpost kan en moet gewoon verwerkt worden op de vestiging zelf. Bij ons werd dat elke dag opgehaald. Als je het in het depot laat liggen nemen ze het gewoon mee.
Het probleem met niet zelf een retoursticker erop plakken (of iig "retour afz - verhuisd" erop schrijven) is dat degene die het moet verwerken geen idéé heeft waarom die post weer terug is gekomen. Zonder verdere opgaaf van reden denkt zo iemand waarschijnlijk gewoon "Zeker verkeerd gesorteerd!" en dan gaat het de volgende dag gewoon weer mee.
Bij mij ook nietquote:Op vrijdag 9 maart 2012 05:28 schreef Selestha het volgende:
[..]
Mja, mij is dat dus ook niet vertelt tijdens de opleiding, alleen dat ik t in de bak moet gooien. En dus blijf ik maar post terug krijgen.
Was dat laatst niet veranderd? Dat je het nu juist wel in de oranje brievenbus moet doen? Ik meen dat ergens gelezen te hebben in een nieuwsbrief of 1 van die krantjes die we krijgen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:40 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Bij ons mag niets de oranje brievenbus in
Herstel/retourpost stickeren en in het depot leggen....het autobedrijf neemt aan het eind van de dag de post mee naar de vestiging en daar vindt verdere verwerking plaats.
bij ons heeft het iig in een nieuwsbrief gestaan. Zeker in de echte buitenwijken is het handig, omdat als er op zaterdag retouren zijn ze anders pas op dinsdagavond/woensdag verwerkt kunnen worden.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Was dat laatst niet veranderd? Dat je het nu juist wel in de oranje brievenbus moet doen? Ik meen dat ergens gelezen te hebben in een nieuwsbrief of 1 van die krantjes die we krijgen.
Dat had ik vorige week donderdag (wel andere stratenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:52 schreef gridjuh het volgende:
Verkeerd bundelen worden ze bij mij ook steeds beter in, en dan vooral op de daldagen...
Woensdag hadden ze de maalderijstraat en daarachter een deel van de smederijstraat...
Dan de andere kant van de smederijstraat met de looierijstraat.
En vandaag de brouwerijstraat en daar doorheen gesorteerd de looierijstraat, waar ik al was geweest
Ga daar maar wel vanuit, alle kennis van de wijken verdwijnt langzaam aan.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:13 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Dat had ik vorige week donderdag (wel andere straten).
Ben benieuwd of het nog erger wordt als het straks bij het CVL gedaan gaat worden.
Het is nu al waardeloos, heb ook regelmatig post voor Rotterdam (!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:44 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ga daar maar wel vanuit, alle kennis van de wijken verdwijnt langzaam aan.
Dat klinken meer als machine fouten, die kan je makkelijk over het hoofd zien als je aan het zetten bentquote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:53 schreef Selestha het volgende:
[..]
Het is nu al waardeloos, heb ook regelmatig post voor Rotterdam (!) of een andere uithoek van NL in mijn wijk zitten en ik zit in Amersfoort.
ik ken meer kantoren die er last van hebben. In ons team komt het ook in periodes voor.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:53 schreef Selestha het volgende:
[..]
Het is nu al waardeloos, heb ook regelmatig post voor Rotterdam (!) of een andere uithoek van NL in mijn wijk zitten en ik zit in Amersfoort.
ik pik het er wel uit. Gaat niet ten koste van de snelheid.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:58 schreef sbientje het volgende:
sterker nog, die MOET je eigenlijk over het hoofd zienAls je ze tegenkomt mag je ze eruit pakken, maar je mag niet actief alles doorlopen bij het zetten..
Vrees ik ook.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:44 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ga daar maar wel vanuit, alle kennis van de wijken verdwijnt langzaam aan.
Dat gaat nog wel erger worden ja. Net als veel andere zaken. Van de week heb ik bijvoorbeeld een tas waar officieel niks meer bij mocht (tassen mogen vol tot aan de zwarte rand) toch maar even wat verder volgepropt, anders had de betreffende bezorger op het verste punt van het depot vandaan bij moeten gaan laden, dat grapje had rustig 20 minuten gekost. Ik weet dat, dus maak ik een uitzondering (met het risico dat ik er nog voor op mijn flikker krijg als de VM het ziet, maar die kans is gelukkig kleinquote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:13 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Dat had ik vorige week donderdag (wel andere straten).
Ben benieuwd of het nog erger wordt als het straks bij het CVL gedaan gaat worden.
Ik ook~!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:55 schreef Deezertje het volgende:
Zeer benieuwd naar hoeveelheid post morgen.
Mwahquote:
Maar gelukkig redelijk warm en weinig wind.quote:Zaterdag overdag is er veel bewolking en af en toe valt er lichte regen of motregen.
Ik vond de temperatuur toen het sneeuwde echt ideaal.quote:
Sinds Geo hebben we oranje binnentassen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:01 schreef gridjuh het volgende:
En ik had vandaag een grijze tas, echt waar, iemand had de rits tever door getrokken...
Hij was dicht de tas, maar de ritssluiting was er niet, heb hem maar open getrokken :$
Hier miezerde het en was het fris.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:40 schreef Peterselieman het volgende:
het was zelfs warm. Heb onderweg mijn jas uitgedaan, kon prima.
Hoe dat kan verschillen per regio, zeg! Hier is geen druppel gevallen, en was het lokaal tamelijk druk. Kampioen, bijna hah mailing van Gall&Gall, Happiness, en een of ander tijdschrift voor studenten met een compleet boekwerk er in (en 3x hah). En mijn eigen post heb ik vandaag nog niet eens ontvangen (terwijl het al na vijven is!)quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:01 schreef Drassss het volgende:
Ik neem mijn woorden van gister terug, want ik ben zeiknat geregendOok een drukke dag, maar dat kwam doordat we zwaar onderbezet waren
Qua post was het weer niet veel...
Ik neem aan dat je dat vandaag niet meer gaat bestellen? Hoe kan dat trouwens? Fout van chauffeur?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe dat kan verschillen per regio, zeg! Hier is geen druppel gevallen, en was het lokaal tamelijk druk. Kampioen, bijna hah mailing van Gall&Gall, Happiness, en een of ander tijdschrift voor studenten met een compleet boekwerk er in (en 3x hah). En mijn eigen post heb ik vandaag nog niet eens ontvangen (terwijl het al na vijven is!)
Heb gehoord dat de kleding pas volgend jaar komtquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:47 schreef postfiets het volgende:
Ik loop nu nog met 2 jassen (winterjas en regenjas), maar heb dat binnenkort niet meer nodig nee. Hopelijk komen die bestelde kledingstukken nog eens.
Zou dat misschien komen door adressen achter een raampje ,quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:44 schreef Drassss het volgende:
Ochja, hier (tenminste ik) gaan we wel alle machinepost na. Zeker als je na een paar vakken erachter komt dat de machines er weinig zin in hadden. Wat ik wel merk is dat het vaak alles of niks is. Of de machines hebben prima gedraaid of het is echt helemaal niks
Hier ook komende week. Lijkt erop dat het toch wel gewoon ingevoerd gaat worden. Ben benieuwd wat voor gevolgen het gaat hebben.. had begrepen dat ze wijken maken die 3 uur zijn per stuk. Nu maak ik meestal tussen de 4 en de 5 uur, maar dan zal ik zeker moeten gaan kiezen tussen 3 of 6. Met 3 uur maak ik 0,0 extra uren meer en dus minder geld... en 6 uur op 1quote:Op donderdag 8 maart 2012 08:45 schreef kleintje1 het volgende:
wij hebben maandagmorgen een info vergadering over geo. ben benieuwd
Ja fijn, ik werk al de hele winter zonder goede jas omdat we overgaan op PostNL kledingquote:Op zondag 11 maart 2012 17:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Dacht van een collega gehoord te hebben dat de kleding binnen een paar maand zou komen.. maar nu lees ik idd in dat blad dat ze beginnen bij het autobedrijf en dat pas zomer 2013 iedereen over is op PostNL spul![]()
Kan zijn dat jij net te laat komt en dat de chauffeurs van Autobedrijf de bus al gelicht hebben op zondag? Dan draaien ze idd door naar maandag.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:58 schreef Snoepje5 het volgende:
@ErwinRommel,
Die brievenbussen (ja twee en geen enkele) worden hier in de hele wijk niet meer op zondag geleegd.
Tenminste, daar ga ik van uit aangezien ze drie weken achter elkaar in het weekend op '' maandag na 18:00 geleegd'' staan. Die vrouw van de PostNL klantenservice heeft mij gewoon voor de gek gehouden.
Overigens, hoe kan het in godsnaam dat een hele wijk de brievenbussen niet meer geleegd worden in het weekend? Nu moet ik iedere zondag 10 minuten op en neer om post op de bus te doen. Toch te gek voor woorden?
Lieve Erwin, dit staat er op zaterdag ook al. De bus wordt gewoon niet geleegd. Of er is een postbode die denkt leuk te zijn en iedere bus op maandag (ipv zondag) te zetten week na week.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kan zijn dat jij net te laat komt en dat de chauffeurs van Autobedrijf de bus al gelicht hebben op zondag? Dan draaien ze idd door naar maandag.
Dat kan ook nog een mogelijhkheid zijn schatjequote:Op zondag 11 maart 2012 18:24 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Lieve Erwin, dit staat er op zaterdag ook al. De bus wordt gewoon niet geleegd. Of er is een postbode die denkt leuk te zijn en iedere bus op maandag (ipv zondag) te zetten week na week.
Nou morgen maar weer bellen en een klacht indienen.
Nou, ik móet hun kleding niet aan, maar mijn eigen winterjas én regenjas zijn kapot gegaan door het werk. Dus verzocht ik om een jas. Die ik nu, 4 maanden later, nog niet heb. Wel 3 TNT shirtjes en 2 broekenquote:Op zondag 11 maart 2012 17:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Je krijgt geen goede winterjas maar je moet wel hun kleding aan?en dan krijg je niks omdat het nieuwe spul eraan komt? Sjonge wat een prutsers
ik bedoel, snap dat ze wilden wachten omdat de nieuwe kleding eigenlijk voorjaar 2012 zou komen (dacht ik iig?), maar je medewerkers zonder goede kleding de straat op sturen..
. En als het langer gaat duren, zullen ze toch voor goede kleding moeten gaan zorgen in de tussentijd, lijkt me. Zeker als ze er op staan dat je hun kleding draagt
Ik heb wel gewoon de binnen en buitenjas, maar bij erg koud weer had ik alsnog mijn eigen aan, omdat die veel warmer was
Sowieso Makro hier plus wat HAH...quote:Op zondag 11 maart 2012 18:18 schreef Drassss het volgende:
Hoorde van mijn TC dat het as zaterdag ontzettend druk gaat worden. Zonde, want dan heb ik net vrij genomen.. Kan ik eens uren maken...
ik hou het bij de jas, shirt/trui en broek. Die broek ook, want zo hou je je eigen kleding netjesquote:Op zondag 11 maart 2012 18:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Ah ja, sommige bezorgers hier op fok moeten namelijk verplicht AL hun werkkleding aan (broek bijv dus ook)
Ik heb een nogal ongebruikelijke heupafmeting, waardoor alle broeken óf te wijd (hangend om mn heupen), óf te strak (overal trekken) zijn. Ik heb nu maat XL gekregen van PostNL, en da's dus de laatste categorie. Mijn shirtjes zitten prima met maat M, maar mn broeken met XL dus nog niet. En nieuwe broeken krijgen duurt net zo lang als een jas krijgen (ik krijg ze dus nietquote:Op zondag 11 maart 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik hou het bij de jas, shirt/trui en broek. Die broek ook, want zo hou je je eigen kleding netjes
Misschien het blad van ziggo wat voorheen bij Netwerk VSP zat.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Sowieso Makro hier plus wat HAH...
Wat kan dat andere zijn dan?
Normaal is maart redelijk rustig(en de Kampioenen zaten er gisteren al bij)
Volgende week maar geen wijken lopen dan en lekker tot 2 a 3 uur voorbereidenquote:Op zondag 11 maart 2012 18:18 schreef Drassss het volgende:
Hoorde van mijn TC dat het as zaterdag ontzettend druk gaat worden. Zonde, want dan heb ik net vrij genomen.. Kan ik eens uren maken...
Wtf en die mensen moeten dan nog na 3 uur hun wijk lopen?quote:
Het is niet mijn schuld dat de helft van de voorbereiders niet kan werken, als ik gisteren na mijn eigen dienst de deur uit was gegaan was het ook zo'n half drie geworden voordat alles klaar was ipv 1 uur.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wtf en die mensen moeten dan nog na 3 uur hun wijk lopen?
Fahrenheitstraat? Afgelopen zaterdag was er maar 1 inlener in mijn DVG's die 2 wijken heeft klaargemaakt en die was niet van de Fahrenheit. Het gaat ook meer om voorbereiders dan om inleners. Als je die voorbereiders ziet werken dan val je spontaan in slaap.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:36 schreef Troeta het volgende:
Nou TokenW, jullie hebben bijna al onze mensen, dus nie zo klagen he:D
Post die op zaterdag in de oranje bus is gedaan, komt ook niet aan op maandag.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:45 schreef Troeta het volgende:
@Snoepje, post je spul voortaan lekker op maandag, ook al doe je het zondag in de brievenbus, het komt toch niet op maandag aan. Je maakt je druk om niks.
Hier mochten de kampieoenen absoluut niet mee op zaterdag, alleen op dinsdag mogen die bezorgd worden.
quote:Op maandag 12 maart 2012 12:11 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Post die op zaterdag in de oranje bus is gedaan, komt ook niet aan op maandag.
Ik heb vorige week zaterdag een declaratie in een retourenveloppe gericht aan de Tc op de bus gedaan.
Woensdag maar even gecontroleerd of ie ook aangekomen was. Niet dus!
En heb geen kopieën gemaakt...ach, je vertrouwd er toch op dat de post aankomt! Dream on....
Maar met de Tc overleggen....wil toch mijn centjes hebben.
Tijd voor een bril?quote:Op maandag 12 maart 2012 13:54 schreef Herfstblad het volgende:
Nee, ik ook niet (uitzonderingen niet meegerekend). Maar ik zag op dag 2 dat de postbezorger waar ik mee meeliep de dag ervoor (dinsdag) tot 20 uur had gelopen
.
Die vrouw zei ook dat ze altijd hem wilde helpen, want hij kon het nooit lezen en hield het op een paar centimeter van zijn gezicht
Ik denk hetquote:
Grote kans dat dat Sandd was..........die ouwetjes weten het verschil toch niet.quote:Op maandag 12 maart 2012 13:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zou toch echt niet nog om 19.00 uur post gaan bezorgen.![]()
Hoorde dat trouwens ook in een gast wijk waar ik tijdelijk moest lopen.
Een bejaarde vrouw vertelde mij dat de post vaak 's avonds bezorgd wordt.huh?
Leuk en aardig, wij worden daar wel op aangesproken. Kun je alles weer gaan uitleggen.quote:Op maandag 12 maart 2012 15:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Grote kans dat dat Sandd was..........die ouwetjes weten het verschil toch niet.
Die zijn toch overgeheveld naar VSP....wij hebben ze niet a.s donderdag!quote:Op maandag 12 maart 2012 14:02 schreef Blobje het volgende:
Komende donderdag de V&D Prijzencircus folders? Dat gaat weer een lange dag worden.
Subco dusquote:Op maandag 12 maart 2012 17:14 schreef Snoepje5 het volgende:
Blijkbaar wordt de busjesman die de post (tevens uit de brievenbussen) ophaalt overgenomen door een ander bedrijf ofzo. Vandaar dat het zo vaag gaat de laatste tijd met brievenbuspost op zondag.
Beetje raar verhaal. Gehoord van de plaatselijke postbode..
Een eenmanszaakie die het werk van PostNL doet?quote:
Verschilt per locatie volgens mij.quote:Op maandag 12 maart 2012 16:37 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Die zijn toch overgeheveld naar VSP....wij hebben ze niet a.s donderdag!
In dat geval zou ik eerst even de documentaire van Zembla hierover bekijken. Dan zou je zeggen: wordt geen subco voor PostNLquote:Op maandag 12 maart 2012 17:43 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Een eenmanszaakie die het werk van PostNL doet?
Wat een baan zeg. En je kan je zo aanmelden als subco op de postNL website? Nou als je geen baan hebt dan zou ik zeggen, wordt subco voor PostNL!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |