abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108669171
Het zal je maar gebeuren ja! Ben ik soms ook wel bang voor. :')
pi_108669365
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 17:15 schreef Herfstblad het volgende:
Het zal je maar gebeuren ja! Ben ik soms ook wel bang voor. :')
Haha ik niet, mijn rem is aan één kant kapot, mn ketting is volledig doorgeroest (geen kast), mijn wielen zijn aan de binnenkant verroest, het frame zit vol krassen, er zit n scheur in mn zadel en mn lampen doen het niet...

Je zal wel gek zijn als je die steelt :P
pi_108669443
Ja de mijne is ook niet meer wat ie geweest is :P al worden er af en toe wel reparaties uitgevoerd op kosten van PostNL, zodat ie bruikbaar blijft ;)
Vind het zelf ook wel zonde om 400 euro uit te geven aan zo'n mooie fiets en er dan mee te gaan werken..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_108669506
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:12 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja dat had ik inderdaad niet vermeld maar wist ik wel, een tweede bezorging van pakketten wordt op maandag wél gedaan.

Maar het klopt dus dat het verhaal van Bleker geen doorgang heft gevonden?
Hier gelooft namelijk niemand mij en blijven ze (voet aan been?) houden dat ze gelijk hebben dat er op maandag geen brievenbuspost wordt geleverd.
Ja, dat klopt. Er wordt op maandagen gewoon post bezorgd. Maar omdat er maandag maar zo weinig is, krijgen de meeste mensen geen post, en dan denken ze dat wij niet gewerkt hebben.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_108669813
O, mijn fiets ziet er ook niet meer uit, maar toch. :P
pi_108670791
Amper post en geen HAH.. het was eigenlijk maar een triest bezorgdagje ( zoals zo velen de laatste 2 maanden.. )
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:49:28 #57
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_108672051
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 17:23 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja de mijne is ook niet meer wat ie geweest is :P al worden er af en toe wel reparaties uitgevoerd op kosten van PostNL, zodat ie bruikbaar blijft ;)
Vind het zelf ook wel zonde om 400 euro uit te geven aan zo'n mooie fiets en er dan mee te gaan werken..
Heeft iemand zelf zo'n fiets gekocht? Ik denk er aan om dit te doen, iemand ervaring? :?
Leven en laten leven
pi_108672104
Ik overweeg het ook, maar vind het ergens weer zonde van een nieuwe fiets. Maar mijn fiets is echt op na 13 jaar intensief gebruikt te zijn :(
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:03:57 #59
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_108672490
Mijn postbode/bezorgster is heel blij met haar fiets. Hij is stevig en trapt lekker.
pi_108689111
Ik heb een postfiets 2e hands gekocht en hij fietst lekker licht en is goed stevig ik ben er heel blij mee.
pi_108689922
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 17:13 schreef VixenFromHell het volgende:
Er is hier zo'n postfiets (een nieuwe) gestolen, met post er nog in :o

Het zal je maar gebeuren.. :X
Hier was onlangs ook een oranje (!) fiets gestolen inclusief alle post.

Dan sta je raar te kijken als je fiets ineens weg is.

Soms zet ik mijn fiets niet op slot en dan ben ik steeds weer benieuwd of hij er nog staat :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_108689949
De brievenbuspost en wat zakelijke post word op maandag nog wel bezorgd, maar de herstelpost van zaterdag niet meer. Die gaat naar dinsdag.

Dus het kan voorkomen dat je vrijdag een brief op de bus doet en als daar iets mis mee gaat, komt bijv. op een verkeerd kantoor terecht. Dan word ie pas dinsdag bezorgd.
De brief die je dan op zondagmiddag post komt dan ws. nog eerder aan ook.
pi_108689958
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:49 schreef Miepiekiekuut het volgende:

[..]

Heeft iemand zelf zo'n fiets gekocht? Ik denk er aan om dit te doen, iemand ervaring? :?
Ik heb zelf zo'n postfiets 1 (je hebt ook een 2) en ik ben er tevreden over.
Het ding ziet er na 4 maanden werken niet mooi meer uit, want het is en blijft een werkfiets :P
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_108689970
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:04 schreef Drassss het volgende:
Amper post en geen HAH.. het was eigenlijk maar een triest bezorgdagje ( zoals zo velen de laatste 2 maanden.. )
Ik heb de laatste tijd ook geen HAH voor mijn enige vaste bezorgwijk en ook amper post (2 zakken).
  zondag 4 maart 2012 @ 11:20:47 #65
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_108690348
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik heb de laatste tijd ook geen HAH voor mijn enige vaste bezorgwijk en ook amper post (2 zakken).
Voor mijn gevoel is alle druk op de dinsdag + donderdag gezet en heb je alleen op de zaterdag een rare drukte bij een mailing + HAH. Van de 10 zaterdagen tot nu toe heb ik misschien 1/2x een fijne drukke dag meegemaakt en voor de rest is het inderdaad om te janken qua posthoeveelheid.

Allemaal niet zo gek dat ze dagen willen skippen, geheel terecht naar mijn mening. Zelfs de kerstdrukte van 2011 was maar lafjes in vergelijking met 2010 bijvoorbeeld..
pi_108694156
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 10:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hier was onlangs ook een oranje (!) fiets gestolen inclusief alle post.

Dan sta je raar te kijken als je fiets ineens weg is.

Soms zet ik mijn fiets niet op slot en dan ben ik steeds weer benieuwd of hij er nog staat :')
Oeps, ik zet mijn fiets nooit op slot....op een daldag loop ik een erg grote ronde en zie mijn fiets dan ff niet.
Toch maar doen in het vervolg...de mijne valt ook nog erg op, is knalpaars!
pi_108695400
Ik vergeet mijn fiets zelden op slot te zetten :P. Is me nu 2 keer overkomen. Mijne is ook opvallend: felblauw met een paar gehaakte bloemetjes.

Ik heb eigenlijk zaterdag nooit weinig. Di en za altijd HAH en meestal 4 of 5 zakken. Donderdag heb ik meestal 6 zakken post.
  zondag 4 maart 2012 @ 15:03:14 #68
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_108696925
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:20 schreef Drassss het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel is alle druk op de dinsdag + donderdag gezet en heb je alleen op de zaterdag een rare drukte bij een mailing + HAH. Van de 10 zaterdagen tot nu toe heb ik misschien 1/2x een fijne drukke dag meegemaakt en voor de rest is het inderdaad om te janken qua posthoeveelheid.

Allemaal niet zo gek dat ze dagen willen skippen, geheel terecht naar mijn mening. Zelfs de kerstdrukte van 2011 was maar lafjes in vergelijking met 2010 bijvoorbeeld..
Vergeet echter niet dat die "rustige" dagen kunstmatig gecreëerd zijn. De ene dag werk je je de pleuris, de volgende dag sta je uit je neus te vreten. Op de rustige dagen moet je opdelen en wordt je looptijd rustig 40% gekort, maar op de piekdagen krijg je er niets bij.

Ondertussen moeten wij straks die karige 4,50 koffiegeld per maand inleveren, terwijl Koorstra, "Bono Bakker" en consorten miljoenenbonussen en loonsverhogingen binnenslepen. :r
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  zondag 4 maart 2012 @ 16:56:10 #69
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_108701972
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:04 schreef Drassss het volgende:
Geen HAH? Op onze vestiging hebben wij op zaterdag al jaren altijd minimaal één soort
huis-aan-huis, nooit een dag niet. Dat is sluiperdewijs ingevoerd.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zondag 4 maart 2012 @ 16:56:51 #70
341900 Atmosphere82
pi_108702007
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:20 schreef Drassss het volgende:

[..]

Dat laatste vond ik ook ja!
  zondag 4 maart 2012 @ 17:00:23 #71
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_108702202
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 16:56 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Geen HAH? Op onze vestiging hebben wij op zaterdag al jaren altijd minimaal één soort
Hier is dat ongeveer 50/50, waarbij het vaak maar 1x HAH is en zelden meer.

quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Vergeet echter niet dat die "rustige" dagen kunstmatig gecreëerd zijn. De ene dag werk je je de pleuris, de volgende dag sta je uit je neus te vreten. Op de rustige dagen moet je opdelen en wordt je looptijd rustig 40% gekort, maar op de piekdagen krijg je er niets bij.

Begrijp ik uiteraard :) Daardoor krijg je zo af en toe een enorme drukke dag (dinsdag of donderdag ) heb ik vernomen. Maargoed als dat af en toe is en je woensdagen en vrijdagen zijn van een bedroevend niveau kan je niets anders concluderen dat volumes met het jaar aan het instorten zijn.
  zondag 4 maart 2012 @ 17:01:44 #72
341900 Atmosphere82
pi_108702276
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ondertussen moeten wij straks die karige 4,50 koffiegeld per maand inleveren, terwijl Koorstra, "Bono Bakker" en consorten miljoenenbonussen en loonsverhogingen binnenslepen. :r
Ik heb 'Bono Bakker' eens met z'n zatte hoofd in 2005 gezien in de Amsterdam Arena
tijdens een concert van U2. Haha, wat een malloot is dat zeg! :')
Ik had toendertijd een kaartje voor een concert van U2 gewonnen, via een prijsvraag van TPG Post
(dat heette toen nog zo, of was het al TNT Post?)

En die vent maar swingen! Hij stond toevallig maar een stuk of vijf rijen op de tribune
voor de plaats waar een vriend en ik stonden.

Aparte vent, met z'n onsamenhangende en rare toespraak die hij voor aanvang
van het concert voor ons als 'VIP's' gaf... _O-

In ieder geval,
pi_108705853
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 16:56 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Toen ik 4 jaar geleden begon was de regel iets van max 3x per jaar 1 folder op zaterdag _O-
Daar zijn ze volgens mij vanaf gestapt toen die C1000 folder in beeld kwam.. toen hebben ze gauw de regels aangepast :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zondag 4 maart 2012 @ 18:13:12 #74
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_108706549
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:00 schreef Drassss het volgende:

[..]

Hier is dat ongeveer 50/50, waarbij het vaak maar 1x HAH is en zelden meer.

[..]

Begrijp ik uiteraard :) Daardoor krijg je zo af en toe een enorme drukke dag (dinsdag of donderdag ) heb ik vernomen. Maargoed als dat af en toe is en je woensdagen en vrijdagen zijn van een bedroevend niveau kan je niets anders concluderen dat volumes met het jaar aan het instorten zijn.
De volumes dalen gestaag, van instorten kan je niet echt spreken. Als je daarbij telt dat er regelmatig op dinsdag of donderdag 150 tot 200% is van de pre-DiDoZa hoeveelheden (en dat zijn cijfers die hier officieel bekend zijn gemaakt), lijkt het met die ineenstorting nogal mee te vallen. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik in een dure wijk loop, en dat soort mensen hebben altijd veel post, zelfs op daldagen.

Waar ik echter wel een flinke inzakking meen te constateren is het hah. Op zaterdag meestal alleen de C1000, op dinsdag AH, C1000 en evt. nog een bouwmarktkrantje. En dat is het wel zo'n beetje. Maar daar ben ik niet rouwig om.
  zondag 4 maart 2012 @ 18:22:05 #75
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_108707170
Misschien is instorten inderdaad iets teveel van het goede :) Maar klopt, de echte boerenwijken & villawijken behouden nog steeds prima volumes. Was het niet zo dat de kerstpost van 190 naar 160 miljoen kaarten was gezakt in 3 jaar tijd? Dat is niet mis..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')