Uiteindelijk ging iedereen ook weer terug naar de VVD...quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tussen twee partijen uiteindelijk, slimpie. Dan speelt dat verdeelde karakter minder, want je bent gewoon tegen de ander. Hier kan je tussen GL, PvdA, SP en D66 bewegen. Dat zag je bij de verdeelde VVD ook, iedereen ging naar het CDA.
Toevallig net vanmorgen een mail mogen ontvangen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:35 schreef TitusPullo het volgende:
Zeg Voorschrift, had je nu al wat uit Australie gehoord?
Omdat de VVD de meest stabiele campagne heeft gevoerd bij monde van Rutte met leuke one-liners. Dat imago van verdeeldheid schud je niet zomaar af, zeker de PvdA niet. En daar moeten nog wat oude vetes uitgevochten worden heb ik zo de indruk.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:34 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Uiteindelijk ging iedereen ook weer terug naar de VVD...
Er zijn wel mogelijkheden inderdaad, 2 die me wel aanspreken. Een visum voor een jaar kan ik binnen 2 weken hebben, een wat meer permanent visum kan daaruit voortvloeien, of optie 2 is om direct een corporate sponsor (werk) te vinden die je 5 jaar garandeert.quote:
Wat een onzin, de VVD stond er destijds nog veel beroerder voor dan de PvdA nu.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Omdat de VVD de meest stabiele campagne heeft gevoerd bij monde van Rutte met leuke one-liners. Dat imago van verdeeldheid schud je niet zomaar af, zeker de PvdA niet. En daar moeten nog wat oude vetes uitgevochten worden heb ik zo de indruk.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat een onzin, de VVD stond er destijds nog veel beroerder voor dan de PvdA nu.
En hebben ze bij de VVD ook niet de leden laten stemmen?
Kan net zo goed Timmermans zelf zijn geweest.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:50 schreef De_Nuance het volgende:
Degene die met de mail lekte zouden ze ook uit de fractie moeten gooien.
Dat zag je ook wel aan de inhoud ja. Timmermans heeft Job het laatste zetje gegeven.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:54 schreef naatje_1 het volgende:
Samsom zei afgelopen vrijdag toen hij hier in Gouda was dat je een mailadres hebt en als je daar een mailtje naartoe verstuurt kan je er zeker van zijn dat deze uitlekt. Iets van fractietotaal oid, kortom: Timmermans heeft geweten dat het uit zou lekken. Ik las ook ergens dat uit de brief te halen was dat deze bedoeld was om uit te lekken.
Dat denk ik niet.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:56 schreef De_Nuance het volgende:
Zou het wel jammer vinden als dit het einde van de PvdA betekent.
Dat populaire kamerleden zich afsplitsten en voor zichzelf begonnen, dat heb ik bij de PvdA niet meer gezien sinds DS'70.quote:
quote:
Komt omdat niemand in de PvdA fractie populair is.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat populaire kamerleden zich afsplitsten en voor zichzelf begonnen, dat heb ik bij de PvdA niet meer gezien sinds DS'70.
Waarom? Spekman was bezig met een (extreem linkse anti-PvdA) staatsgreep en die moest uiteraard gestopt worden.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:50 schreef De_Nuance het volgende:
Degene die met de mail lekte zouden ze ook uit de fractie moeten gooien.
Plasterk en Samsom zijn volgens mij wel redelijk populair.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Komt omdat niemand in de PvdA fractie populair is.
Nee, dat is omdat ze het wel eens zijn over de koers. Saillant verschil met de VVD destijds.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Komt omdat niemand in de PvdA fractie populair is.
Wat heeft dat nou te maken met de mogelijk desastreuze gevolgen van een interne verkiezing?quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat er populaire kamerleden voor zichzelf begonnen, dat heb ik bij de PvdA niet meer gezien sinds DS'70.
Probeer jij maar eens een partij met kiesdrempel van de grond te krijgen met Plasterk of Samsom.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:59 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Plasterk en Samsom zijn volgens mij wel redelijk populair.
Hé? Heb je het nieuws gevolgd?quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, dat is omdat ze het wel eens zijn over de koers. Saillant verschil met de VVD destijds.
Ja, nooit meer leuke luckyTV fragmenten.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:56 schreef De_Nuance het volgende:
Zou het wel jammer vinden als dit het einde van de PvdA betekent.
Onzin, Spekman is niet extreem. Dan zat ie wel bij de SP. Of de NCPN.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:58 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Waarom? Spekman was bezig met een (extreem linkse anti-PvdA) staatsgreep en die moest uiteraard gestopt worden.
Ja, maar jij destijds over de VVD niet kennelijk. De marges binnen de PvdA nu zijn vele malen kleiner dan binnen de VVD toen.quote:
??. De partij zegt naar de SP te trekken en prompt valt de fractievoorzitter. Er is duidelijk een verschil van opvatting over de koers en dat gaat nu allemaal naar voren komen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, maar jij destijds over de VVD niet kennelijk. De marges binnen de PvdA nu zijn vele malen kleiner dan binnen de VVD toen.
Partij van de Mes in de Rug past er goed bij inderdaad.quote:
PvdMidR ... meh, dat loopt niet echt.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Partij van de Mes in de Rug past er goed bij inderdaad.
Jij hebt het interview in Trouw met Cohen en Spekman of niet gelezen of totaal verkeerd begrepen. De consensus is juist dat de PvdA geen SP moet worden.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
??. De partij zegt naar de SP te trekken en prompt valt de fractievoorzitter. Er is duidelijk een verschil van opvatting over de koers en dat gaat nu allemaal naar voren komen.
Kom nou Remlof, hoe kan je dit nou zeggen. Die hele situatie nu is ontstaan omdat men zich ging wagen aan een koers.
PMR dan, bij te lange abbreviaties mogen de koppelwoorden weg.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
PvdMidR ... meh, dat loopt niet echt.
Brutus*quote:
Ik dacht ook al, wat bedoel je nouquote:Op woensdag 22 februari 2012 21:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Brutus*
Mon excuse, het was in de armen van Marcus.
Beste Remlof, waarover is Cohen nou gevallen? Over een stuk over de koers.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij hebt het interview in Trouw met Cohen en Spekman of niet gelezen of totaal verkeerd begrepen. De consensus is juist dat de PvdA geen SP moet worden.
En ik heb nog niet van dissidenten binnen de PvdA gehoord zoals Verdonk en Wilders in de VVD, jij wel?
Als de marges daadwerkelijk zo klein zijn overigens, waarom dan alsnog een verkiezing? Waarom dan niet intern het uitmaken? Dan moeten de persoonlijke verhoudingen wel heel erg verziekt zijn, niet?quote:“Ik wil nu ook graag mijn mening geven over waar ik het niet mee eens was. In de eerste plaats de hopeloze propositie om ons als “SP light” te positioneren. (…) Maar ook inhoudelijk heb ik hier grote bedenkingen bij. De verschillen tussen ons en de SP gaan veel verder dan Europa, die betreffen vrij fundamenteel hoe wij de samenleving zien en welke rol wij voor de overheid daarbij in gedachte hebben.”
Welk een waardeloze woordenbrei.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:13 schreef De_Nuance het volgende:
http://www.joop.nl/opinie(...)an_de_oude_politiek/
Prachtige column.
Goed idee. Eerst even van mijn theetje genieten, dan naar beneden om eens wat lekkers uit te kasten te selecteren.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:14 schreef waht het volgende:
Zo, genoeg ge-conference-called.
Tijd voor whisky.
Kut appel.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:16 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Welk een waardeloze woordenbrei.
quote:Timmermans moest zachtjes wenen bij de Journaalbeelden waarop Emile Roemer en Mark Rutte stralend een sociale werkplaats bezoeken en waarover Sander van Walsum in de Volkskrant de wrede woorden schreef: 'PvdA-leider Cohen was er ook bij, maar dat kregen de mensen pas in de gaten toen Rutte hem voor een fotomoment achter een sanseveria vandaan trok.'
Tja, ligt er maar aan hoe hoog je de lat legt.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:19 schreef De_Nuance het volgende:
Ik vind het een prachtige column, al komen er 1000 negatieve reacties.
IT'er.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is één woord heh snorremans.
Het is wel Joop he.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, ligt er maar aan hoe hoog je de lat legt.
Ik heb een schamele green label.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Goed idee. Eerst even van mijn theetje genieten, dan naar beneden om eens wat lekkers uit te kasten te selecteren.
Joop, een linkse Tabloid op internet, daar is de Telegraaf een kwaliteitskrant bijquote:Op woensdag 22 februari 2012 21:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is wel Joop he.
De enige hoogte die ze kennen is beneden NAP.
Iemand die dit kan bevestigen doch ontkennen?twitter:MartijndeGraaf twitterde op woensdag 22-02-2012 om 21:26:31Zo, #moraalridders, sloopt Van Dam ook! Nou dan weet je het wel! reageer retweet
Het is pas begonnen, ze zijn nu nog met een andere kwestie in de weer (religie).quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:29 schreef naatje_1 het volgende:
Iemand die dit kan bevestigen doch ontkennen?twitter:MartijndeGraaf twitterde op woensdag 22-02-2012 om 21:26:31Zo, #moraalridders, sloopt Van Dam ook! Nou dan weet je het wel! reageer retweet
Loze uitspraak dus.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is pas begonnen, ze zijn nu nog met een andere kwestie in de weer (religie).
Keuze gemaakt:quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:27 schreef waht het volgende:
[..]
Ik heb een schamele green label.
Maar proost.
Wat nu?quote:
Ja, ze lieten zien dat het filmpje van van Dam een uurtje na het bekend worden van het aftreden van Cohen was gemaaktquote:Op woensdag 22 februari 2012 21:29 schreef naatje_1 het volgende:
One of 374 bottles?quote:
Nee, juist goed om van te genieten.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
One of 374 bottles?
Bijna zonde om te drinken.
Beste Erik, Cohen is vooral teruggetreden omdat hij verbaal niet opgewassen is tegen wat tegenwoordig de norm schijnt te zijn in het parlement. Je moet een grote bek hebben om je partij te kunnen positioneren tegenwoordig.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Beste Remlof, waarover is Cohen nou gevallen? Over een stuk over de koers.
Timmermans heeft hiermee de zaak op scherp gezet, omdat de PvdA maar aan het doormodderen was, niet in de laatste plaats door de nogal passieve Cohen, die in het debat, maar ook in de fractie, niet duidelijk kon maken wat de koers van de partij moet zijn.quote:Ik weet niet hoeveel duidelijker je wil hebben dat de partij verdeeld is, maargoed. Droom lekker verder.
Hier overigens de kernpassage van je geliefde Timmermans:
[..]
Ik zeg niet dat de PvdA niet verdeeld is, alleen dat ze veel minder verdeeld is dan de VVD een paar jaar geleden. Ik heb nog niemand uit zien treden bij de PvdA, bij de VVD destijds twee vrij rap achter elkaar.quote:Als de marges daadwerkelijk zo klein zijn overigens, waarom dan alsnog een verkiezing? Waarom dan niet intern het uitmaken? Dan moeten de persoonlijke verhoudingen wel heel erg verziekt zijn, niet?
En mijn punt met betrekking tot de uitstralende werking van zulke openbare verkiezingen, ongeacht de daadwerkelijke verschillen, blijft gewoon staan. Dat wekt de indruk van een verdeelde partij.
Ik kan er overigens met mijn pet echt niet bij dat jij nu beweert dat de PvdA niet verdeeld is.
Dat zal, maar ik zou zoiets juist bewaren, rare tik van me.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:33 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, juist goed om van te genieten.
Oh, dan heb ik nog niets gemist.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is pas begonnen, ze zijn nu nog met een andere kwestie in de weer (religie).
Daarom, hij vindt het al lang best. Misschien doet ie over vier of acht jaar een gooi naar het lijsttrekkerschap.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:36 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Hij had sowieso die ambitie niet.
De_Kardinaal.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Even wat anders, heeft Fok! ook een pastoraat?
Je toont je nu al best een goeie mod. Niet dat ik anders had verwacht trouwens.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De_Kardinaal.
Voor de rest kan je hier je ei kwijt gij gelovige: Filosofie & Levensbeschouwing
Hoe vind jij Arie Slob? Die vind ik erg goed.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:38 schreef naatje_1 het volgende:
Trouwens, gezien mijn 2 CU stemmende ouders en eigen christelijke achtergrond ben ik zeer benieuwd naar wat de CU nou in de media gaat doen (en of ze überhaupt iets gaan doen).
quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Je toont je nu al best een goeie mod. Niet dat ik anders had verwacht trouwens.
Gel erin en psychobillyzanger worden.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:41 schreef Tem het volgende:
Mijn haar begint Joop Schafthuizen-achtige vormen aan te nemen.
Zeer degelijk, had wel iets meer van zich mogen laten horen tijdens de Algemene Beschouwing in reactie op Wilders. Iets beter ook. (PVV wilt de joods/christelijke waarden behouden, een van die waarden is volgens de Korinthebrief de liefde, wat de PVV doet is niet bepaald liefdevol...)quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoe vind jij Arie Slob? Die vind ik erg goed.
Frisse jongen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik weet ook niet waarom velen zo dwepen met Asscher.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |